Από τις πρόσφατες μεγάλες κινητοποιήσεις στην Κρήτη για την Υγεία |
Συγκεκριμένα, την προηγούμενη εβδομάδα δήλωσαν την παραίτησή τους δύο γιατροί νευρολόγοι του ΠΑΓΝΗ, επειδή τους έστειλαν εντέλλεσθε μετακίνησης για να πραγματοποιήσουν εφημερία στο Νοσοκομείο Χανίων. Επίσης, στα Χανιά, χτες υπέβαλε την παραίτησή της και η διευθύντρια της Νευρολογικής Κλινικής Κατερίνα Καλαμαυκιανάκη, μετά από 24 χρόνια, ξεκαθαρίζοντας ότι η κλινική της κινδυνεύει άμεσα να κλείσει, ενώ καταγγέλλει εξοντωτική εργασία. Κάνει λόγο για «συνεχόμενες, απαράδεκτες και παράνομες εντολές υποχρεωτικής εφημέρευσης, με τελευταία εκείνη του Νοεμβρίου, και την εξοντωτική εργασία τη δική της και των συναδέλφων της».
Για τις παραιτήσεις των νευρολόγων του ΠΑΓΝΗ, το σωματείο εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ προειδοποιεί ότι θα προκαλέσουν πρόβλημα στελέχωσης με ειδικευμένους νευρολόγους, σε μια περίοδο που η Νευρολογική κλινική πάσχει και από ανεπάρκεια ειδικευομένων, καθώς αρκετοί γιατροί από τη λίστα αναμονής έχουν φύγει για το εξωτερικό και καθυστερεί η ανανέωσή τους.
Υπογραμμίζεται μάλιστα ότι οι μετακινήσεις νευρολόγων του ΠΑΓΝΗ στα Χανιά, καθώς και η τυχόν οριστικοποίηση των παραιτήσεών τους θα αποδυναμώσουν τη μεγαλύτερη νευρολογική κλινική στην Κρήτη, η οποία εφημερεύει καθημερινά για οξέα αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια (ΑΕΕ).
Επίσης, οι μετακινήσεις και οι παραιτήσεις νευρολόγων του ΠΑΓΝΗ θα οδηγήσουν και σε περαιτέρω αύξηση των αναμονών στα τακτικά νευρολογικά ιατρεία, όπου εξετάζονται και παρακολουθούνται χιλιάδες ασθενείς από το Ηράκλειο και τους γειτονικούς νομούς.
Την κατάσταση που διαμορφώνεται με τις διαρκείς μετακινήσεις μάς μεταφέρει ο Δημήτρης Βρύσαλης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ, επισημαίνοντας ότι στην κλινική έχουν απομείνει μόλις δύο ειδικευμένοι γιατροί, μετά από δύο άδειες κύησης - ανατροφής και μία παραίτηση για εργασία στο εξωτερικό. Υπογραμμίζει ότι είναι αδύνατο μια κλινική να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες όταν στηρίζεται σε γιατρούς - «επισκέπτες», οι οποίοι ούτε γνωρίζουν ούτε προλαβαίνουν να μάθουν τη λειτουργία της και τις ανάγκες των ασθενών. Οπότε, «αντί για μόνιμες προσλήψεις, το υπουργείο και οι διοικήσεις των ΥΠΕ προσπαθούν να καλύψουν μέρος των χιλιάδων κενών με το ελάχιστο δυνατό, εξουθενωμένο και περιπλανώμενο προσωπικό. Αυτές οι μετακινήσεις όχι μόνο δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά το επιδεινώνουν, αφού απλώς "μπαλώνουν" προσωρινά μια τρύπα δημιουργώντας ταυτόχρονα μια άλλη», σημειώνει.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, το σωματείο απαιτεί να πάψουν άμεσα τα «εντέλλεσθε» για μετακινήσεις νευρολόγων από το ΠΑΓΝΗ στο ΓΝ Χανίων, αλλά και να στελεχωθεί πλήρως και άμεσα η νευρολογική κλινική των Χανίων με μόνιμους νευρολόγους, να ενισχυθούν με επαρκές προσωπικό και να λειτουργήσουν νευρολογικές κλινικές και στα νοσοκομεία Ρεθύμνου και Λασιθίου.
«Δεν θα επιτρέψουμε τις απολύσεις, διεκδικούμε Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας»
Σε 24ωρη απεργία προχωρούν αύριο Τετάρτη οι εργαζόμενοι στη «Nokia» μετά από απόφαση μαζικής Γενικής Συνέλευσης του επιχειρησιακού τους Σωματείου, απαιτώντας να μη χαθεί καμία θέση εργασίας και να γίνει άμεση απορρόφηση σε άλλα πόστα, αυξήσεις και Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Παράλληλα εναντιώνονται στην εμπλοκή της εταιρείας στα πολεμικά σχέδια, απαιτώντας καμία εμπλοκή των εργαζομένων σε πολεμικά προγράμματα.
Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στον σχεδιασμό της πολυεθνικής για 200 προγραμματισμένες απολύσεις το επόμενο διάστημα, που στην Ελλάδα μεταφράζεται μέχρι τώρα σε 9 μέχρι τα τέλη του 2025.
Παράλληλα το Σωματείο επισημαίνει ότι η εργοδοσία βάζει στόχο για έως 60% παραπάνω κέρδη (3,1 δισ. ευρώ), κάτι που για τους εργαζόμενους σηματοδοτεί απολύσεις, αύξηση της εντατικοποίησης, αλλά και προσπάθεια πειθάρχησης μέσα από τα εργαλεία «αξιολόγησης».
«Ο αγώνας μας είναι κοινός με όλους τους συναδέλφους που επηρεάζονται στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο», ξεκαθαρίζει το Σωματείο, και αναδεικνύει ότι η «Nokia» διοχετεύει δισ. ευρώ στις πολεμικές μπίζνες την ίδια στιγμή που εκατοντάδες εργαζόμενοι στην Ελλάδα και χιλιάδες στην Ευρώπη είναι «στον αέρα». «Εκεί που οι λαοί σκοτώνονται, αυτοί βλέπουν ευκαιρία για επένδυση. Τους λέμε ΟΧΙ, η επιστήμη μας δεν προορίζεται για να σκοτώνονται οι λαοί. Τους γυρίζουμε πίσω τα απαράδεκτα επιχειρήματα ότι μπορεί "να είναι για καλό", "να δουλέψουμε τώρα ακόμα πιο σκληρά για να αποδείξουμε την αξία μας". Δεν θα περιμένουμε σαν τα πρόβατα στη σφαγή», αναφέρεται στο απεργιακό κάλεσμα του Σωματείου.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν σήμερα Τρίτη σε τηλεδιάσκεψη με εργαζόμενους από άλλες χώρες οι οποίοι επηρεάζονται από τους σχεδιασμούς της εταιρείας, καθώς και σε παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 4 Δεκέμβρη.
Σε πανελλαδική 48ωρη απεργία από σήμερα στις 6 το πρωί μέχρι τις 6 το πρωί της Πέμπτης προχωρούν οι αυτοκινητιστές ταξί. Στο πλαίσιο της απεργίας, σήμερα στις 10 το πρωί πραγματοποιούν συγκέντρωση με τα οχήματά τους στη διασταύρωση της Σπ. Πάτση με τη Λεωφόρο Αθηνών.
«Ηρθε η ώρα να ακουστεί η φωνή μας σε όλη την Ελλάδα», σημειώνει στο απεργιακό της κάλεσμα η «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» Ταξί. Μεταξύ άλλων αναδεικνύει τα προβλήματα και τα αδιέξοδα από την τεράστια φοροληστεία, που απογειώθηκε με τον ν. 5073/23, την επιβάρυνση από τα πανάκριβα καύσιμα, την υποχρεωτική αντικατάσταση των οχημάτων με ηλεκτρικά στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης», την πολιτική της «απελευθέρωσης» που διευκολύνει περισσότερο τις μεγάλες εταιρείες.
Γι' αυτό η «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» ξεχωρίζει την απαίτηση για κατάργηση του ν. 5073/23 και κάθε μορφής τεκμαρτής φορολόγησης, να γίνεται φορολόγηση στο πραγματικό εισόδημα, στη βάση των πραγματικών εσόδων και εξόδων. Ζητά επίσης την επαναφορά του αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ, όπως ίσχυε πριν το 2010, και άλλα μέτρα ανακούφισης από τη φοροληστεία.
Για τα χρέη προς την εφορία και τις τράπεζες: Διαγραφή τόκων και προστίμων, διαγραφή του 30% του εναπομείναντος χρέους και αποπληρωμή του υπόλοιπου με πολύμηνες δόσεις, διαγραφή χρεών προς τον ΕΦΚΑ που δημιουργήθηκαν την περίοδο της πανδημίας, με επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, και δυνατότητα αποπληρωμής σε πολλές δόσεις.
Λέει «όχι» στην υποχρεωτική αντικατάσταση των οχημάτων με ηλεκτρικά και ζητά κρατικές επιδοτήσεις για τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες, τόσο για την ανανέωση των οχημάτων όσο και για τον εξοπλισμό τους, όπως ταξίμετρα και POS. Επίσης, την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και του ΦΠΑ στα καύσιμα και στην Ενέργεια, καθώς και αφορολόγητο πετρέλαιο για τους ταξιτζήδες, όπως ισχύει για τους εφοπλιστές. Ακόμα, μείωση 50% στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων τους, καθώς οι ασφαλιστικές εταιρείες κερδοφορούν σε βάρος τους, και άμεση μείωση των ληστρικών προμηθειών που επιβάλλουν οι εταιρείες.
Η πίεση που άσκησαν η ΟΒΣΑ και οι Σύλλογοι των βιοπαλαιστών αυτοαπασχολούμενων είχε ως αποτέλεσμα την απόφαση της κυβέρνησης για παράταση της εγγραφής στην πλατφόρμα «Open Business» για 31/12/2026.
Οπως αναφέρουν η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Κατεργασίας Ξύλου και η Ομοσπονδία Βιοτεχνών Υποδηματοποιών Ελλάδας, «η άμεση κινητοποίησή μας έφερε αποτέλεσμα, μιας και με τον τρόπο που επρόκειτο να εφαρμοστεί, χωρίς καμία επίσημη και έγκαιρη ενημέρωση, με ανεπαρκή χρόνο για τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών, και σε αυτή την οικονομική συγκυρία οικονομικής ασφυξίας των μικρών επιχειρήσεων έθετε σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη και λειτουργία τους».
Λόγω της παράτασης αναβάλλεται και η κινητοποίηση που ήταν προγραμματισμένη για αύριο Τετάρτη στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Ομως, τα σωματεία των μικρών επαγγελματιών δηλώνουν πως «παραμένουμε σε ετοιμότητα, μιας και όπως έχουμε τονίσει, το νέο ψηφιακό σύστημα προστίθεται σε σειρά ήδη υποχρεωτικών ψηφιακών εφαρμογών για τις επιχειρήσεις (myDATA, ηλεκτρονική τιμολόγηση, ψηφιακή κάρτα, ψηφιακό πελατολόγιο, πλατφόρμες εργατικής νομοθεσίας), επιβαρύνοντας επιπλέον τους μικρούς και αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες».
Υπενθυμίζεται πως η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων που υπάγονται στις διατάξεις του ν. 4442/2016 είναι πολύ μικρές μονάδες (βιοτεχνίες, εργαστήρια, τεχνικά επαγγέλματα), με περιορισμένους πόρους και χωρίς οργανωμένα λογιστήρια. Στην πράξη δηλαδή, η διαδικασία απογραφής απαιτεί συγκέντρωση εξειδικευμένων δικαιολογητικών (μεταβιβάσεις, άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας, έγγραφα χρήσεων γης, χωροταξικά στοιχεία κ.λπ.), γεγονός που σημαίνει ότι η «δωρεάν» διαδικασία συνεπάγεται ουσιαστικό οικονομικό κόστος.