Τετάρτη 8 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Τα νησιά χωρίς βαπόρια

Τα νησιά σταδιακά αρχίζουν να βιώνουν την εγκατάλειψη και την απομόνωση. Οι εφοπλιστές έχουν θέσει το μισό ακτοπλοϊκό στόλο εκτός δρομολογίων, έδεσαν, δηλαδή, τα βαπόρια. Περίπου 2.000 ναυτεργάτες βρίσκονται στον αέρα, απλήρωτοι. Από αυτούς, άλλοι είναι πεταγμένοι στη στεριά και άλλοι εγκαταλειμμένοι μέσα στα πλοία και, μάλιστα, ορισμένοι χωρίς τροφή και νερό. Ακόμα και οι ναυτεργάτες που βρίσκονται στα πλοία, τα οποία προς το παρόν παραμένουν εν κινήσει, αντιμετωπίζουν τη σύνθλιψη των εργασιακών τους δικαιωμάτων, το κουρέλιασμα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας Ακτοπλοΐας.

Την εικόνα που εμφανίζουν αυτήν την περίοδο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν μπορούν να αποκρύψουν τα «μαγειρεμένα» στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που «δίνει» 18 αποδρομολογημένα πλοία. Κι αυτό όταν μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως του Πειραιά, του Λαυρίου, έχουν γεμίσει από ακινητοποιημένα πλοία. Την πραγματικότητα δεν μπορούν να συγκαλύψουν ούτε οι εργοδοτικοί κυβερνητικοί συνδικαλιστές της ΠΝΟ, που, για να ανοίξουν το δρόμο στα αφεντικά τους, μιλούν για «μεμονωμένα περιστατικά». Η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι εφιαλτική για ναυτεργάτες, ταξιδιώτες και νησιώτες.

Η παράνομη ακινητοποίηση των πλοίων είναι μέρος της γενικευμένης επίθεσης των εφοπλιστών. Η πολιτική που ράβεται στα μέτρα τους διαχρονικά από τις κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, αλλά και σε επίπεδο ΕΕ, τα «τρελά» προνόμια που τους έχουν προσφέρει μέχρι τώρα και οι «χοντρές» επιδοτήσεις που από το 2001 έως το 2008 έχουν φτάσει τα 226 εκατομμύρια ευρώ - και τώρα ετοιμάζεται «πακέτο» με άλλα περίπου 100 εκατ. ευρώ - τους έχουν ανοίξει την όρεξη και τα «θέλουν όλα». Επιδιώκουν να επιβάλουν πλέον ντε φάκτο την πλήρη εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 της ΕΕ, που έχουν προσυπογράψει και με τα δύο τους χέρια ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Η επιδίωξη των εφοπλιστών σημαίνει στην πράξη ότι 10μηνη επάνδρωση και 10μηνη δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων τέλος! Οι εφοπλιστές θα δρομολογούν τα πλοία τους όπου και όποτε τους συμφέρει, με ναυτεργάτες λίγους και «φτηνούς».

Η δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποδεικνύει με τρόπο αδιάψευστο ότι η εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την πολιτική της ελευθερίας του κεφαλαίου, με την κερδοφορία των εφοπλιστών. Επιβεβαιώνει καθημερινά το ΚΚΕ και τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών. Το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα. Απέναντι στη συντονισμένη έφοδο εφοπλιστών, πολιτικών και συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων, ναυτεργάτες, νησιώτες, συνολικά οι εργαζόμενοι πρέπει να προτάξουν τη δική τους συντονισμένη απάντηση, το δικό τους ενιαίο μέτωπο πάλης. Ικανό να ανακόψει την επίθεση και με προοπτική την ανατροπή της πολιτικής που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, με προοπτική τη Λαϊκή Εξουσία, τη Λαϊκή Οικονομία, που θα έχει τη δύναμη να πάρει τα πλοία από τα χέρια των εφοπλιστών, να διαμορφώσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με βάση τα λαϊκά συμφέροντα, με βάση τις ανάγκες αυτών που παράγουν τον πλούτο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ