Κυριακή 29 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η ΑΛΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Καληνύχτα, «Αγια νύχτα»!

Το αστέρι των τριών Μάγων, αυτό το «φωτεινό» ουράνιο ετερόφωτο σώμα, που απασχολεί την ανθρωπότητα δυο χιλιάδες χρόνια τώρα, τι φώτισε, τελικά; Τη γέννα μιας φτωχής ταπεινής παιδούλας που βίασε ένας Ρωμαίος φαντάρος, τη γέννα μιας δωδεκάχρονης που τη βίασε πριν την παντρευτεί ο αρραβωνιαστικός της Ιωσήφ ή τη μάνα του Χριστού; Και οι τρεις περιπτώσεις, σύμφωνα με το BBC, έχουν τις ίδιες πιθανότητες!

Εξωτερικά το ερώτημα φαίνεται να ερευνά την Αλήθεια. Ενας «σοβαρός» τηλεοπτικός οργανισμός παρεμβαίνει και προσπαθεί να φωτίσει τις «σκοτεινές» πλευρές αυτής της «θαυμάσιας» ιστορίας. Δε διστάζει, το BBC, να αμφισβητήσει την παρθενία της Μαρίας και όλα τα επακόλουθα... Γίνεται, το BBC πάντα, τολμηρό και βλάστημο χάρις στη σωστή ενημέρωση! Χάρις στην αναζήτηση της αλήθειας! Και εισέρχεται, το BBC, σε λεπτές «λεπτομέρειες» για να γίνει πιο αξιόπιστο. Τα ρούχα της βιασθείσας Εβραιοπούλας, αποφαίνεται το βρετανικό κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο, δεν ήταν παρά μια φτωχή και ταπεινή ενδυμασία. Οι χρυσές στολές και τα υπόλοιπα αξεσουάρ είναι έργο των αγιογράφων...

Και για να δέσει - καλύτερα - το σκηνικό αρχίζουν αμέσως οι κραυγές των «θιγμένων». Ξεσηκώνεται αγανακτισμένο του κόσμου το παπαδαριό. Διαμαρτύρονται έντονα οι παραεκκλησιαστικές οργανώσεις. Γράφονται πύρινα άρθρα. Παρεμβαίνουν γνωστοί επιστήμονες. Διατυπώνονται αντιρρήσεις, καταγγελίες, γίνονται παραστάσεις... Τελικά, ο κόσμος, ή, τέλος πάντων, μια μερίδα του κόσμου, βρήκε - πάλι - θέμα συζήτησης. Ηταν ή δεν ήταν παρθένα η Μαρία; Τη βίασε ή δεν τη βίασε ο Ρωμαίος φαντάρος; Και ο Ιωσήφ, τι ρόλο έπαιξε, τελικά αυτός; Μήπως ήταν ο ίδιος ο χυδαίος βιαστής;

Είναι καχύποπτος όποιος θεωρεί ότι αυτά τα «αθώα» ερωτήματα, που βάζει το BBC, και μάλιστα τέτοιες «χρονιάρες» μέρες, δεν μπαίνουν από αγνή διάθεση για να χυθεί άπλετο επιστημονικό φως στη «θεία» γέννηση, αλλά μπαίνουν από πονηρή διάθεση να κρατηθεί στην επικαιρότητα το ζήτημα. Και είναι δυο φορές καχύποπτος αυτός που νομίζει ότι ο θόρυβος που ξεσήκωσαν οι «θιγμένοι» είναι μέρος του ιδίου σχεδίου να κρατηθεί ζωντανό το θέαμα. Να υπάρξει σασπένς για την «εξέλιξη» της ιστορίας. Να αποπροσανατολίσει.

Φυσικά η αμφισβητούμενη, πια, παρθενία της Μαρίας δεν εμπόδισε τον «πολιτισμένο» κόσμο της Δύσης να επιδοθεί, για μια ακόμα φορά, στου κόσμου τις βασκανίες, στου κόσμου τις πρωτόγονες τελετές, στο όνομα - πάντα - της «θείας» γέννησης. Προσευχές στους Αγίους Τόπους και γύρω ο πόλεμος να βράζει. Ολονυκτίες μπροστά σε ξόανα, σε πλαστικές καμήλες, χαρτονένιες φάτνες, λαστιχένια αρνάκια και αστέρια από αλουμινόχαρτο! Γιορτές υποκρισίας για τα ορφανά παιδιά και τους μοναχικούς γερόντους από καλοταϊσμένες κυρίες. Μπάντες στους δρόμους για νταβαντούρι και δίπλα η ζητιανιά να πάει γόνατο. Φωτισμένα δέντρα και ξύλιασμα των ξένων στο Σύνταγμα για τις μουσικές και τους ζογκλέρ του δήμου. Και επίσης πνιγμένους (μουσουλμάνους ευτυχώς), μετανάστες στην Εύβοια. Πείνα, ανασφάλεια και το Ιράκ να ετοιμάζεται, στο όνομα της Παναγίας και του Χριστού πάντα, να δεχτεί το δικό του δώρο. Ρουκέτες και βόμβες... Και το «άγια νύχτα - άγια μέρα» να ακούγεται σε όλους τους τόνους! Μαζί με τις κραυγές των απελπισμένων.

Τελικά ήταν ή δεν ήταν παρθένα η Μαρία; Αυτό δεν είναι το ζητούμενο; Ο Χριστός είτε από βιασμό, είτε από έρωτα, είτε από... πελαργό, είναι - σίγουρα - παιδί του Θεού και κατέβηκε, με εντολή του πατέρα του, στη Γη να μας σώσει! Το «θαύμα» είναι δεδομένο ότι έγινε, δεν αμφισβητείται! Το ερώτημα του BBC είναι επί μέρους ερώτημα. Κουτσομπολιό, θα έλεγε κανείς. Καληνύχτα «άγια νύχτα». Για πάντα!


Του Νίκου ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ