Σάββατο 28 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Νέα προνόμια στους εφοπλιστές

Αιφνιδιαστικά, προχτές, η κυβέρνηση της ΝΔ κατέθεσε τροπολογία για τις «άγονες» γραμμές, με την οποία σπεύδει να νομιμοποιήσει συμβάσεις που είχε συνάψει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας με εφοπλιστές και τους είχε αναθέσει απευθείας - δίχως μειοδοτικό διαγωνισμό - δρομολόγια, χωρίς να τηρούνται ακόμα και αυτές οι τυπικές προϋποθέσεις για να είναι νόμιμες.

Το κυριότερο, όμως, είναι ότι με την τροπολογία η κυβέρνηση μετατρέπει αυτό το αίσχος των συμβάσεων απευθείας ανάθεσης σε καθεστώς, ώστε με λυμένα τα χέρια η κυβέρνηση να μπορεί να προσφέρει γενναιόδωρα «ζεστό χρήμα», χωρίς κανένα όριο, στους εφοπλιστές. Και δεν είναι μόνον αυτό. Με την τροπολογία, παρακάμπτεται και η υποχρεωτική δεκάμηνη λειτουργία των ακτοπλοϊκών πλοίων. Αλλά όλα αυτά - όπως πάντα - γίνονται, δήθεν, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Με την τροπολογία αυτή, η κυβέρνηση της ΝΔ δείχνει, από τη μια, το αλισβερίσι της με τους εφοπλιστές και, από την άλλη, ενισχύει το θεσμικό ακτοπλοϊκό πλαίσιο που διαμόρφωσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2001, με το νόμο 2932, με τον οποίο άρχισε η σταδιακή εφαρμογή του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Κανονισμό που έχει επικροτήσει και ο ΣΥΝ. Ο νόμος του ΠΑΣΟΚ ήρθε λίγους μήνες μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Ο τότε υπουργός Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ Χρ. Παπουτσής, πατώντας στους 80 νεκρούς, είχε πει ότι ο νόμος αυτός, επειδή ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, θα βελτιώσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καινούρια, ασφαλή πλοία, φτηνά εισιτήρια, περισσότερα δρομολόγια.

Να, γιατί ο ανταγωνισμός μεταξύ της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, και για το χώρο της ακτοπλοΐας, οι εκατέρωθεν αντιπαραθέσεις τους είναι για το θεαθήναι. Επί της ουσίας, διαγκωνίζονται για το ποιος από τους δύο μπορεί να εξυπηρετήσει καλύτερα τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Ωστόσο, από τότε, οι εφοπλιστές έβαλαν στην τσέπη πάνω από 300 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις, από τη φορολογία που πληρώνουν οι εργαζόμενοι. Η συντριπτική πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού τους στόλου αποτελείται από πλοία τύπου «ΣΑΜΙΝΑ». Οσο για τις ...υπηρεσίες που προσφέρουν, συνεχώς χειροτερεύουν. Τα 43 πλοία που βρίσκονται δεμένα αυθαίρετα από τον Οκτώβρη, οι πάνω από 2.000 ναυτεργάτες που έχουν πεταχτεί στην ανεργία, τα ταξίδια «Οδύσσεια», τα πανάκριβα εισιτήρια, τα νησιά που κάνουν να δουν καράβι βδομάδες, είναι αδιάψευστοι μάρτυρες. Τώρα, οι εφοπλιστές, στο όνομα της κρίσης, έχουν το θράσος να αξιώνουν την πλήρη εφαρμογή πια του Κανονισμού 3577, υπονομεύοντας ευθέως το ακτοπλοϊκό δίκτυο και τα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα.

Η ζωή επιβεβαιώνει τις ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών και τη θέση τους, ότι η πολιτική αυτή πυροδοτεί την εφοπλιστική ασυδοσία, αυξάνει τα προβλήματα και γίνεται συνεχώς πιο επικίνδυνη. Οτι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την ανατροπή της. Οτι η συσπείρωση, ναυτεργατών, νησιωτών, με τις ταξικές δυνάμεις, η οργάνωση αγώνων, μπορεί να ανακόψει την επίθεση των εφοπλιστών. Ομως, για να κατοχυρώνονται οι κατακτήσεις, η πάλη αυτή θα πρέπει να συνδέεται με την προοπτική για τη Λαϊκή Εξουσία, που παλεύει το ΚΚΕ, η οποία θα έχει τη δύναμη να πάρει τα καράβια από τα χέρια των εφοπλιστών και, στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας και του κεντρικού σχεδιασμού, να οργανώσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος της εξυπηρέτησης των εργατικών, λαϊκών αναγκών.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ