Παρασκευή 25 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Λαϊκή υπόθεση η Παιδεία

Η δήθεν πρόθεση της ΝΔ να προχωρήσει σε «αναβάθμιση» της Παιδείας, και μάλιστα ως «πρώτη προτεραιότητά» της, κάθε μέρα που περνά, αποδεικνύεται μια επιχείρηση πλήρους υποταγής της στις ανάγκες του κεφαλαίου. Αυτόν το ρόλο παίζει και ο λεγόμενος «εθνικός διάλογος» που βρίσκεται σε εξέλιξη. Το γεγονός αυτό αρχίζουν να το βλέπουν πλέον ευρύτερα λαϊκά στρώματα, αφού, άλλωστε, η καθημερινή πραγματικότητα που βιώνουν βοά. Η εντεινόμενη εμπορευματοποίηση της Παιδείας ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και φτάνει μέχρι το πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα, υπάρχει η ουσιαστική πλευρά της εντεινόμενης υποβάθμισης της παρεχόμενης γνώσης. Και μπορεί στην καταγραφή της ζοφερής πραγματικότητας να υπάρχει συμφωνία από όλο το πολιτικό φάσμα, εκεί, όμως, όπου μπαίνει η διαχωριστική γραμμή είναι στις αιτίες και στο «διά ταύτα»: Εκπαίδευση για ποιον και για ποιο σκοπό. Εκεί τα πράγματα διαφοροποιούνται και εμφανίζονται οι διαμετρικά αντίθετες πολιτικές αντιλήψεις και γραμμές.

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ στηρίζουν την πολιτική της υποταγής της Παιδείας στις σύγχρονες απαιτήσεις των κεφαλαιοκρατών και πρωτοστατούν στην προώθηση όλων των αντιδραστικών συνθηκών της ΕΕ στη χώρα μας. Οι Συνθήκες της Λισαβόνας και της Μπολόνια, κατ' απαίτηση των Ευρωπαίων βιομηχάνων και των ευρωπαϊκών μονοπωλίων, είναι ο μπούσουλάς τους. Ο στόχος ένας: Να «επιστρατευτεί» η Παιδεία στον πόλεμο του ανταγωνισμού και της αύξησης της κερδοφορίας τους. Αυτό απαιτεί χτύπημα του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και ανάθεση στους επιχειρηματίες - χορηγούς του περιεχομένου της μόρφωσης και της έρευνας με εκφυλισμό της γνώσης σε μια χαμηλού κόστους «κατάρτιση» για τους πολλούς. Ολες οι εξελίξεις σ' αυτό οδηγούν. Από τη διάσπαση των σπουδών σε δύο κύκλους με υποβάθμιση των σημερινών πτυχίων, δίδακτρα, μεταπτυχιακά, μέχρι την πιστοποίηση μέσω πιστωτικών μονάδων και την αξιολόγηση με κριτήρια υποταγής. Η ιστορία της ίδρυσης από τη ΓΣΕΕ «Ακαδημίας», πέρα από «θερμοκήπιο» του εργατοπατερισμού, ανοίγει επίσης το δρόμο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Ο ΣΥΝ, όπως και στην περίπτωση του «εθνικού διαλόγου», αφού πρώτα νομιμοποιεί τις συναινετικές διαδικασίες, μετά διαφοροποιείται, συμβάλλει, όμως, στον αποπροσανατολισμό του κινήματος και, με τη γνωστή τακτική του να «πατάει σε δύο βάρκες», γίνεται ανάχωμα για την ανάπτυξη αγώνων με προοπτική.

Η σημερινή κατάσταση, ωστόσο, στην Παιδεία δεν παίρνει από μερεμέτια. Το ΚΚΕ καταγγέλλοντας και το διάλογο - απάτη, από την πρώτη στιγμή, υπογράμμισε ότι οι αναδιαρθρώσεις που έρχονται δεν αφορούν μόνο τους νέους ανθρώπους, φοιτητές, σπουδαστές, μαθητές, εκπαιδευτικούς που βρίσκονται αυτόν τον καιρό σε πολύμορφες κινητοποιήσεις και τη Δευτέρα 28 Φλεβάρη σε νέες διαδηλώσεις. Αφορούν τον εργαζόμενο λαό. Πρώτα και κύρια, την εργατική τάξη, τα μικρομεσαία λαϊκά στρώματα. Γι' αυτό καλεί όλο το λαό να συσπειρωθεί στην πάλη για ενιαία δημόσια και δωρεάν Παιδεία στην υπηρεσία της επιστήμης και της κοινωνικής προόδου, με κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ