Πέμπτη 24 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

«Σαμίνα»

Τέσσερις «φτωχοδιάβολοι», τέσσερις ναυτεργάτες, είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι, κατά το πόρισμα του ανώτατου Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων, για το ναυάγιο του «Εξπρές Σαμίνα»! Το πόρισμα αυτό, που ξεπερνάει τα όρια της κοινής λογικής, φέρει ανάγλυφη τη σφραγίδα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Δείχνει ποιο ήταν το «μαχαίρι», ποιο το «κόκαλο», ποιοι «οι υπεύθυνοι όσο ψηλά και αν βρίσκονται» και πού φτάνει η αισχρή δημαγωγία του πρωθυπουργού, Κ. Σημίτη, και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Αποκαλύπτει περίτρανα ότι αυτοί που κυβερνούν σήμερα τη χώρα, όπως ακριβώς και οι ομογάλακτοί τους της ΝΔ, είναι τόσο απόλυτα δεσμευμένοι να στηρίξουν με νύχια και με δόντια την απάνθρωπη πολιτική που ασκούν υπέρ του εφοπλιστικού, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου, που είναι ικανοί ακόμα και να καταδικάσουν τα 80 θύματα του «Σαμίνα»!

Ομως, το σκηνικό που διαγράφεται είναι ακόμα πιο τρομακτικό για τα εκατομμύρια των επιβατών που διακινούνται με τα ακτοπλοϊκά πλοία, αλλά και τους ναυτεργάτες που δουλεύουν σ' αυτά, για να μεγαλώνουν τα κέρδη των εφοπλιστών. Και είναι τρομακτικό όχι μόνο γιατί κυβέρνηση και εφοπλιστές «φτύνουν» από πάνω και τα θύματά τους, αλλά γιατί η τραγωδία του «Σαμίνα» «εγκαινίασε» με τον πιο δραματικό τρόπο την επιβολή μιας «νέας τάξης πραγμάτων» στις ελληνικές θάλασσες. Εκείνη ακριβώς τη χρονιά μόλις άρχιζε η εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, το οποίο νομιμοποιήθηκε στη συνέχεια με το νόμο 2932/2001. Πρόκειται για το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να εναρμονίσει την ελληνική νομοθεσία με τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τον οποίο υποδέχτηκαν με χαρά, εκτός από το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΣΥΝ.

Πρόκειται για νομοθετήματα που προβλέπουν ακριβώς αυτά που άρχισαν να ζουν οι νησιώτες, οι ναυτεργάτες, συνολικά το επιβατικό κοινό από το καλοκαίρι του 2000. Τον ανελέητο ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών για την αύξηση των υπερκερδών τους, ο οποίος συνοδεύεται με καθυστερήσεις, άρνηση εκτέλεσης δρομολογίων, υπεράριθμους επιβάτες, τρελές αυξήσεις στα εισιτήρια, παλιά, ασυντήρητα πλοία, τύπου «Σαμίνα», «ξεπάτωμα» πλοίων και ναυτεργατών, μείωση σύνθεσης πληρωμάτων και, συνολικά, «κουρέλιασμα» κάθε έννοιας που αφορά στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Τέτοιες ώρες τα πολλά λόγια πράγματι είναι φτώχεια. Η πρόταση του ΚΚΕ είναι απλή: «Δημόσιος Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό κοινωνικό έλεγχο». Είναι η πρόταση που θα πρέπει να συνοδεύει κάθε αναφορά στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Μόνον που αυτή η πρόταση απαιτεί άλλη, φιλολαϊκή πολιτική. Ο κάθε ναυτεργάτης, ο κάθε επιβάτης που ταξιδεύει με τα ακτοπλοϊκά πλοία μαζί με τα παιδιά του και καρδιοχτυπάει μέχρι να φτάσει στον προορισμό του, οι νησιώτες που βλέπουν το ψωμί να ακριβαίνει καθημερινά γιατί τα ναύλα στα προϊόντα έχουν φτάσει στα ύψη, πρέπει να βάλουν πλάτη ώστε οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να απαλλαγούν από το κυνήγι του εφοπλιστικού υπερκέρδους. Να τιμωρήσουν τους υπεύθυνους αυστηρά, και με την ψήφο τους και με τον κοινό τους αγώνα, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και των φορέων της, οι οποίοι έχουν αναγάγει τα συμφέροντα των εφοπλιστών σε «ιερό και όσιο».


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ