Πέμπτη 21 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Η περίπτωση του ΟΣΕ

Η περίπτωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του οποίου ανακοινώθηκε προχτές, είναι από εκείνες που συμπυκνώνουν όλα τα μεγάλα θέματα που μας αφορούν, ενόψει των ευρωεκλογών. Οι κυβερνητικές επιλογές προβλέπουν: Μαζικές απολύσεις, 3.000 και πλέον εργαζομένων. Εκχώρηση των κερδοφόρων κλάδων της επιχείρησης σε ιδιώτες. Διπλασιασμό των εισιτηρίων. Δραστική περικοπή των «ασύμφορων» δρομολογίων. Ανατροπή των εργασιακών σχέσεων όσων απομείνουν σε αυτόν.

Ολα αυτά δεν ήρθαν από το πουθενά ούτε αποτελούν έμπνευση φωτεινών εγκεφάλων της κυβέρνησης. Συνιστούν κατευθυντήριες αποφάσεις της ΕΕ, που πρωτοδιατυπώθηκαν στη Συνθήκη του Μάαστριχτ για την απελευθέρωση των αγορών και τις ιδιωτικοποιήσεις. Περιέχονται στη Στρατηγική της Λισαβόνας, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωενωσιακών επιχειρηματικών ομίλων. Είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής για τις υποδομές και τα δίκτυα των μεταφορών. Είναι, με δυο λόγια, η πεμπτουσία των αναδιαρθρώσεων των τελευταίων χρόνων. Να, λοιπόν, η ευθύνη της ΕΕ και στην περίπτωση του ΟΣΕ.

Πρόκειται, την ίδια στιγμή, για κατευθύνσεις - στρατηγική επιλογή της ντόπιας ολιγαρχίας, των «γαλαζοπράσινων» κυβερνήσεων και εκείνων που συστρατεύτηκαν για την ψήφιση της Συνθήκης του Μάαστριχτ. Των δυνάμεων που υπερθεματίζουν για τον «εκσυγχρονισμό» και τη «μεταρρύθμιση» της οικονομίας, και των άλλων που αναζητούν «βελτιωτικές προσαρμογές», μιας Ενωσης που δημιουργήθηκε από το κεφάλαιο για να υπηρετεί αποκλειστικά το κεφάλαιο.

Η ευθύνη της ΝΔ για το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, που τώρα ανακοινώθηκε, είναι δεδομένη. Εχοντας ...όραμα την «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών μέχρι το 2011, επιταχύνει τα βήματα, σαρώνει εργατικές κατακτήσεις, παραδίδει ακόμα μια στρατηγικής σημασίας υποδομή στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο. Τεράστιες ευθύνες για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ έχει, όμως, και το ΠΑΣΟΚ, αφού το έργο της ιδιωτικοποίησης ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του '90, επί των ημερών του. Τότε εκπονήθηκε πενταετές «επιχειρηματικό» σχέδιο ανασυγκρότησης, ανάλογο με το σημερινό της ΝΔ. Επί ΠΑΣΟΚ ιδρύθηκε η «ΕΡΓΟΣΕ», που θα μπορούσε να διοικείται από ιδιώτες και να ανήκει (μέχρι 49%) επίσης σε ιδιώτες. Επί ΠΑΣΟΚ ιδρύθηκε η «ΓΑΙΑΟΣΕ», με σκοπό την ...«αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.

Οι ευθύνες τους είναι προδιαγεγραμμένες και για το μέλλον. Μετά τις εκλογές, τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα, ανεξάρτητα ποιος από τους δύο θα εμφανιστεί κερδισμένος. Στην περίπτωση του ΟΣΕ, πέρα από τις διακηρυγμένες θέσεις τους, τρανή απόδειξη αποτελεί η ίδια η ροή των γεγονότων. Ο στόχος της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ τέθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ και έκτοτε όλες οι κυβερνήσεις (μία της ΝΔ, τρεις του ΠΑΣΟΚ και ακόμα δύο της ΝΔ) συμβάλλουν κομμάτι κομμάτι στην ολοκλήρωση της βρώμικης δουλειάς.

Το μόνο κόμμα που με συνέπεια στάθηκε κόντρα σε αυτή την πολιτική ήταν και είναι το ΚΚΕ, με την ολοκληρωμένη πρότασή του για ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα σύγχρονων συγκοινωνιών - μεταφορών, για την ικανοποίηση των αυξανόμενων αναγκών των εργαζομένων, στο πλαίσιο του οποίου θα υπάρχει αξιοποίηση και παραπέρα ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς.

Και στην περίπτωση του ΟΣΕ είναι ξεκάθαρο: Οσοι τάσσονται κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, στην κάλπη οφείλουν να τιμωρήσουν εκείνους που - ο καθένας με τον δικό του τρόπο - επιβάλλουν ή διευκολύνουν αυτή την πολιτική. Μοναδικό τους όπλο και μπροστά στην κάλπη είναι η υπερψήφιση και αποφασιστική ενίσχυση του ΚΚΕ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ