Πέμπτη 17 Δεκέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Να μείνουν στα συρτάρια του υπουργείου Παιδείας!

Οι απαράδεκτες αλλαγές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας ότι θα φέρει στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, και όπως φαίνεται μάλιστα από τη φετινή χρονιά, έχουν αναστατώσει τους μαθητές της Γ' Λυκείου, ανατρέπουν τον προγραμματισμό τους και τους επιβαρύνουν με πολύ περισσότερο άγχος.

Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε ότι οι φετινοί υποψήφιοι περνούν τον περισσότερο χρόνο της προετοιμασίας τους με τηλεκπαίδευση και με τα μεγάλα προβλήματα που αυτή παρουσιάζει, ότι μένουν κλεισμένοι σε καραντίνα, πολύ από αυτούς με γονείς άνεργους, απλήρωτους, χωρίς να μπορούν να ξελαφρώσουν πουθενά το βάρος αυτής της τόσο πιεστικής χρονιάς... η νέα αναστάτωση που τους φέρνει η κυβέρνηση στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων μπορεί να χαρακτηριστεί από προκλητική έως και απάνθρωπη.

Με τις νέες ρυθμίσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, η διαδικασία της πρόσβασης καθίσταται ένα συνεχές τζογάρισμα! Από τη μια μειώνεται ο αριθμός των επιλογών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό και από την άλλη δίνεται η δυνατότητα στα πανεπιστημιακά τμήματα να καθορίζουν αυτά το ύψος της βάσης εισαγωγής τους. Τι σημαίνει αυτό; Με μαθηματική ακρίβεια, πολύ λιγότεροι υποψήφιοι θα πιάνουν τις σχολές της επιλογής τους.

* * *

Και δεν μπορεί η κυβέρνηση να λέει ότι εφόσον δεν αλλάζει κάτι στα εξεταζόμενα μαθήματα, δεν επηρεάζεται και η προετοιμασία των υποψηφίων. Γιατί όταν στα μέσα της χρονιάς ξαφνικά κόβουν στον υποψήφιο τις μισές επιλογές, αυτό σημαίνει ότι του κόβουν και τις μισές πιθανότητες να περάσει σε μια σχολή. Περιορίζοντας τις επιλογές, καθιστούν τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού ακόμα πιο αγχωτική απ' ό,τι ήδη είναι και φορτώνουν στους μαθητές την ευθύνη πως μπορεί να μην περάσουν, όχι γιατί δεν έγραψαν καλά, αλλά γιατί δεν έκαναν τις σωστές επιλογές στο μηχανογραφικό!

Για «να χρυσώσει το χάπι» σε αυτά, η ρύθμιση του υπουργείου προβλέπει και άλλη μια δεύτερη φάση συμπλήρωσης μηχανογραφικού για όσους δεν περάσουν στην πρώτη φάση. Στη δεύτερη φάση όμως θα μπορούν να επιλέξουν μόνο ανάμεσα στα Τμήματα εκείνα όπου έχουν μείνει κενές θέσεις. Πώς άραγε μέσα από αυτό το σύστημα θα πετύχει η κυβέρνηση - όπως ισχυρίζεται - να εισάγονται οι υποψήφιοι σε σχολές που πραγματικά θέλουν; Το ακριβώς αντίθετο θα γίνει, αφού η κατανομή στις σχολές θα μοιάζει πλέον με ρώσικη ρουλέτα!

Και είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο μοιάζουν αυτές οι ρυθμίσεις με το σχέδιο που είχε παρουσιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τα δυο μηχανογραφικά, που στο πρώτο οι υποψήφιοι θα είχαν μόνο δέκα επιλογές και τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (βλέπε κατανομή β' φάσης της ΝΔ για τα αζήτητα)! Μάλιστα, είναι χαρακτηριστική η... αφωνία του ΣΥΡΙΖΑ μετά τις παραπάνω ανακοινώσεις της ΝΔ.

* * *

Σε τίποτα δεν πρόκειται να ωφελήσουν αυτές οι αλλαγές το επίπεδο των πανεπιστημίων, όπως αφήνει να εννοηθεί η κυβέρνηση. Ο καθορισμός των βάσεων από τα τμήματα των ΑΕΙ θα μεγαλώσει την ψαλίδα ανάμεσα σε τμήματα που θα ενισχύσουν τον ελιτισμό τους από τη μια και από την άλλη σε τμήματα που θα χαμηλώσουν τις απαιτήσεις τους, για να μη μείνουν στα αζήτητα στην πρώτη κατανομή. Αυτός ο «ανταγωνισμός» όμως περισσότερο φθείρει παρά βελτιώνει το επίπεδο.

Επιπλέον, το επίπεδο της Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν κρίνεται από τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και τις υψηλές βάσεις που θα καθορίσουν τα τμήματα. Αυτό το βλέπουμε χρόνια τώρα, που υπάρχουν αυξομειώσεις των βάσεων, σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν και σταθερά αυξητικές τάσεις για χρόνια, ωστόσο το επίπεδο των πρωτοετών - κατά κοινή ομολογία των πανεπιστημιακών - γίνεται όλο και πιο χαμηλό.

Κι αυτή η πτώση του επιπέδου δεν ανακόπηκε ούτε την περίοδο που εφαρμόστηκε π.χ. η «βάση του 10». Γιατί πολύ απλά η πτώση του επιπέδου των μαθητών έχει να κάνει με τον συνολικό μορφωτικό - παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου και τις αναδιαρθρώσεις που έχουν συντελεστεί εκεί όλα αυτά τα χρόνια και δεν ρυθμίζεται με μια τεχνική αυξομείωση των βάσεων.

* * *

Αυτό το σχολείο που γίνεται όλο και χειρότερο είναι έργο όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα. Η στροφή στις δεξιότητες με τα νέα βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, που έφερε το ΠΑΣΟΚ και διατήρησαν οι υπόλοιποι, το κόψιμο ωρών και μαθημάτων από όλες τις βαθμίδες και η απαξίωση της Γ' Λυκείου, που έγινε προγυμναστήριο πανελλαδικών από τον ΣΥΡΙΖΑ, η διατήρηση όλων αυτών και οι νέες ρυθμίσεις που φέρνει τώρα η ΝΔ είναι πλευρές αυτού του σχολείου, που εξοντώνει αντί να μορφώνει και που το επιστέγασμά του, η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, γίνεται τώρα ακόμα πιο ανταγωνιστική.

Γι' αυτό πρέπει να επιστραφούν και να μείνουν στα συρτάρια τα σχέδια της κυβέρνησης, όπως έγινε και με τον ΣΥΡΙΖΑ πριν από δυο χρόνια. Γιατί σε τίποτα δεν θα ωφελήσουν τη μόρφωση των παιδιών του λαού και τις σπουδές τους.


Γ. Σ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ