Κυριακή 16 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14

Κόντρα στη νέα (α)ταξία
Στον κατήφορο με μεγάλη ταχύτητα

«ΠΟΤΕ ΠΙΑ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ». Ετσι απόλυτα το είπε ο πρωθυπουργός, ως διεκδίκηση άραγε, ως υπόσχεση, ως ελπίδα, ή ως αντιπαροχή υπηρεσιών; Αυτά όλα μαζί, αλλά και ως απειλή, αφού η επιδίωξη ευθυγράμμισης προς τον σκληρό πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της ολοκλήρωσης, συνοδεύεται από δεκάχρονο ορίζοντα διατηρησιμότητας των σκληρών μέτρων και πραγματοποίησης των δεσμεύσεων για την αποδόμηση του κοινωνικού κράτους και εγκατάστασης κυριαρχίας του ιδιωτικού κεφαλαίου.

Και μετά τη νέα δεκαετία δοκιμασιών, δοκιμαστηρίων, και δεινών τι γίνεται;

Αγνωστες, ή μάλλον προβλέψιμες οι βουλές των «υψίστων», των ισχυρών δηλαδή του γερμανογαλλικού κογκλάβιου, όπως και των κατευθύνσεών τους για κυριαρχικό ρόλο στην Ευρώπη για τη διαμόρφωση διαφορετικών ταχυτήτων, για επιβολή και όχι συνδιαμόρφωση «νέων» ευρωπαϊκών κανόνων.

Ισχυρό νέο στοιχείο, ότι το γερμανικό ράιχ, επαναφέρει με πολιτικές μεθοδεύσεις, την έννοια του ζωτικού χώρου, με την έννοια επέκτασης της πολιτικής επικυριαρχίας.

Κάτι που εμπεριέχει - υποσυνείδητα έστω - στοιχεία ρεβανσισμού.

Από τη μια λοιπόν ευρωπαϊκές φασίζουσες εκφάνσεις, από την άλλη η κυνικότητα και σκληρότητα των σκληρών του σκληρού πυρήνα, αλλά και οι επιφυλάξεις της Βρετανίας που διατηρεί το σύνδρομο της νησιωτικής απόστασης. Από την άλλη η επάνοδος, με νέες μορφές της μεταβλητής γεωμετρίας των δύο ή περισσότερων ταχυτήτων και του περιορισμού του βέτο, ή της αδυναμίας, μακιγιαρισμένου, έστω ευρωπαϊκού κοινωνικού προσώπου...

- Πού πας καημένε ξυπόλυτος στ' αγκάθια των έξωθεν επιβαλλομένων και έσωθεν διαπλεκομένων και μη κατονομαζομένων;

- Πού πας γυμνός στ' αγκάθια των ασφυκτικών πιέσεων που ασκούνται, κατά τη δημόσια ομολογία υπεύθυνων παραγόντων; Από ποιους άραγε και γιατί, όταν μόνο για την προμήθεια οπλικών συστημάτων, παίζουν το διαπλεκόμενο γαϊτανάκι, γύρω μας, οι διεθνείς αγύρτες και μισολαθρέμποροι των μεγάλων συμφερόντων;

Στον κατήφορο βάζουν μικρή ταχύτητα για να φρενάρουν. Διαφορετικά το όχημα διατρέχει πρόσθετους κινδύνους να συμπαρασυρθεί στη χαράδρα των στεναγμών.

* Για δυο βδομάδες χταποδάς στους τρύπιους θαλασσόβραχους της Νταμούχαρης αλλά τα χρονικογραφήματα θα είναι στη θέση τους.


Του Γιώργου Κ. ΤΣΑΠΟΓΑ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ