Πέμπτη 15 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Τα πάντα στους εφοπλιστές

«

Εκτέλεση» των εναπομεινάντων εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Αλωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από την ανεξέλεγκτη δράση των πολυεθνικών, του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με πλοία ανασφαλή για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, πλωτά δουλεμπορικά, όπου θα ανεμίζουν «πανιά ευκαιρίας». Παραπέρα απορρύθμιση και υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και απροσδιόριστες συνέπειες σε βάρος κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. Αυτά είναι ορισμένα από τα τραγικά αποτελέσματα που «κουβαλάει» το νομοσχέδιο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την άρση του καμποτάζ (απελευθέρωση) στην κρουαζιέρα με τίτλο: «Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαίες τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα», το οποίο ήδη συζητείται στη Βουλή και υποδέχτηκαν περιχαρείς ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν είναι απλά ένα ακόμα προνόμιο στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, στις πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας, ούτε αφορά μόνο στα τουριστικά πλοία. Είναι η νομιμοποίηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, της μείωσης οργανικών θέσεων στα πλοία που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, καθώς αμέσως μετά θα ακολουθήσει η πλήρης απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών. Είναι η νομιμοποίηση των πλοίων που θα αποτελούν πλωτές βόμβες για την ασφάλεια επιβατών, πληρωμάτων και ναυσιπλοΐας. Είναι η νομιμοποίηση της πλήρους «απελευθέρωσης» της ασυδοσίας των εφοπλιστών και των μονοπωλίων στο χώρο της κρουαζιέρας, του τουρισμού, συνολικά στις ελληνικές θάλασσες, για την αύξηση της ήδη τρελής κερδοφορίας τους. Ταυτόχρονα, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές θα μπορούν ανενόχλητα να κάνουν δρομολόγια όποτε αυτά είναι κερδοφόρα, άρα οι νησιώτες θα μείνουν ουσιαστικά χωρίς συγκοινωνία, με βαριές συνέπειες στη ζωή τους. Θα μετατρέπουν σε «όνειρο θερινής νυκτός» την ανάγκη της εργατικής - λαϊκής οικογένειας ακόμα και για ολιγοήμερη ξεκούραση. Θα καταδικάζουν στη φτώχεια τους μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους των νησιών.

Τα παραπάνω δεν περιέχουν ούτε ίχνος υπερβολής. Η απελευθέρωση του καμποτάζ προβλέπεται από τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης και έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από το 2001 με το νόμο 2932 του ΠΑΣΟΚ στην ακτοπλοΐα, στον τομέα των δρομολογίων και των εισιτηρίων. Το αποτέλεσμα είναι ακόμα και τώρα, εν μέσω τουριστικής περιόδου, νησιά (Γαύδος, Ικαρία, Σάμος, Φούρνοι, Ιος, κ.ά.) να βρίσκονται σε μερική απομόνωση, για το χατίρι της εφοπλιστικής κερδοφορίας, και οι τιμές των εισιτηρίων από το 2001 ως σήμερα να έχουν εκτιναχθεί σε ποσοστά πάνω από 430%!

Είναι καθαρό ότι η πηγή του «κακού» είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία των πλοίων και η πολιτική που την στηρίζει. Ομως, υπάρχει πολιτική πρόταση διεξόδου. Είναι αυτή που έχει επεξεργαστεί το ΚΚΕ και έχει γίνει στόχος πάλης από το ταξικό ναυτεργατικό κίνημα, το οποίο είναι και ο οργανωτής των μεγαλειωδών αγώνων που δίνουν οι ναυτεργάτες όλο αυτό το διάστημα. Είναι η πρόταση που αποκαλύπτει σε όλο το λαό ότι δεν είναι μοιραίο μια χούφτα παράσιτα να εκμεταλλεύονται τα καράβια. Οτι υπάρχει ο άλλος δρόμος ανάπτυξης, που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, όπου τα καράβια και τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα είναι λαϊκή περιουσία, «εργαλεία» για την λαϊκή ευημερία.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ