Παρασκευή 15 Μάρτη 2013 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ

Εργαλείο ασφυκτικού ελέγχου της Εκπαίδευσης

Το περιεχόμενο και οι σκοποί της Εκπαίδευσης, το δικαίωμα των παιδιών της εργατικής - λαϊκής οικογένειας στη μόρφωση κρίνονται αυτή την περίοδο καθώς η συγκυβέρνηση έρχεται να συμπληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές στην Εκπαίδευση με ένα αυταρχικό εργαλείο για την εφαρμογή τους. Ο λόγος για την «αξιολόγηση», έναν όρο που περισσότερο... επικοινωνιακούς σκοπούς υπηρετεί παρά περιγράφει αυτό που πάει να γίνει στα σχολεία. Στόχος δεν είναι το σχολείο και ο εκπαιδευτικός που είναι «άξια» να ανταποκριθούν στις πραγματικές, σύγχρονες ανάγκες των παιδιών, αλλά ο έλεγχος του κατά πόσον παρέχεται η εκπαίδευση που σε αυτή τη φάση θέλει το εκμεταλλευτικό σύστημα.

Η κυβέρνηση, με την ταχύτητα που έχει δώσει στα αντιδραστικά μέτρα η καπιταλιστική κρίση, προωθεί με διάφορες κορόνες για αναβάθμιση και κίνητρα βελτίωσης την αξιολόγηση τόσο για τον εκπαιδευτικό όσο και για το σχολείο. Στην πραγματικότητα, για τον εκπαιδευτικό αξιολόγηση σημαίνει ασφυκτικός έλεγχος του έργου του. Το οποίο στο νέο σχολείο είναι να μεταδίδει όση ακριβώς γνώση έχουν χωρέσει στα σχολικά βιβλία, όση «επιστημονικότητα», όση βούληση έχει προαποφασίσει το εκμεταλλευτικό σύστημα ότι θα πρέπει να έχουν τα παιδιά. Επιπλέον, όμως, στο «νέο σχολείο» τα «καθήκοντα» του εκπαιδευτικού επεκτείνονται και σε τομείς όπως η συνεργασία με τις επιχειρήσεις, η καλλιέργεια στον εαυτό του και στα παιδιά πνεύματος «επιχειρηματικότητας» και άλλα παρόμοια, που τον κάνουν μεσάζοντα ανάμεσα στα μονοπώλια και τα μυαλά των μαθητών. Για το σχολείο σημαίνει κατηγοριοποίησή του σε καλό ή κακό, αναζήτηση χορηγών για τα απαραίτητα στο όνομα του ανοίγματός του στην κοινωνία, αποδοχή άνευ όρων των διαφόρων απαράδεκτων ευρωπαϊκών προγραμμάτων που είναι στην ίδια κατεύθυνση της επιχειρηματικότητας. Αυτό που τελικά θα μένει στο παιδί της λαϊκής οικογένειας φεύγοντας από αυτό το «νέο σχολείο» θα είναι συμβιβασμός με το σημερινό σύστημα, ένα κεφάλι γεμισμένο με δεξιότητες και σκυμμένο στους εκμεταλλευτές του που θα θεωρεί ισόβια «ευεργέτες» του.

Η αξιολόγηση που σήμερα βρίσκεται μπροστά μας είναι το αποτέλεσμα της αναζήτησης ενός εργαλείου που θα επιβάλλει και θα ελέγχει το βαθμό υλοποίησης των αναγκών του μεγάλου κεφαλαίου σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση. Η λαϊκή οικογένεια έχει ήδη εμπειρία από το τι πάει να γίνει. Το «νέο σχολείο» τους δεν είναι το ιδανικό σχολείο που περιγράφουν οι υπηρέτες των μονοπωλίων. Είναι αυτό ακριβώς που βλέπουν καθημερινά πια: Το σχολείο των συμπτύξεων και των συγχωνεύσεων, των λιγοστών εκπαιδευτικών, των απαράδεκτων υποδομών, των χορηγών και των εταιρειών, των μαθητοδικείων, των βιβλίων που καλούνται οι ίδιοι να πληρώσουν για να βγουν τα παιδιά μισομορφωμένα τελικά. Η αντίδραση στην «αξιολόγηση» είναι ένα «όχι» στην εδραίωση και χειροτέρευση των απαράδεκτων όρων μάθησης για τα παιδιά τους. Είναι βήμα για τη διεκδίκηση του σχολείου των πραγματικών αναγκών.


Μαρίνα ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ