Πέμπτη 7 Απρίλη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Μετά από τόσο ντόρο...

Από το περασμένο Σάββατο που διέρρευσε η συνομιλία των στελεχών του ΔΝΤ, πολλά γράφτηκαν και άλλα τόσα ειπώθηκαν. Η κυβέρνηση έβαλε θέμα αποχώρησης του ΔΝΤ από την επόμενη φάση του προγράμματος, το ΔΝΤ υπερασπίστηκε τα δύο στελέχη του και τις πάγιες θέσεις του για τις «μεταρρυθμίσεις» και το χρέος, αναλύσεις επί αναλύσεων προσπαθούσαν να ερμηνεύσουν και να προβλέψουν τις εξελίξεις στο τρίγωνο Ελλάδα - ΔΝΤ - ΕΕ. Πώς κατέληξε όλη αυτή η ιστορία, σε λιγότερο από τέσσερις μέρες; Γερμανία και ΔΝΤ συμφώνησαν ότι το Ταμείο δεν φεύγει από το πρόγραμμα. Η κυβέρνηση δήλωσε ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο (το ίδιο λέει και το ΔΝΤ, το οποίο ήθελε να διώξει από το πρόγραμμα...). Ο Τόμσεν δήλωσε ότι δεν έχει νευριάσει καθόλου με την Ελλάδα. Ο Τσίπρας δήλωσε ότι η «αξιολόγηση» θα ολοκληρωθεί κανονικά μέχρι τις 22 Απρίλη. Η διαπραγμάτευση ξεκίνησε πάλι στην Αθήνα και στο τραπέζι βρίσκονται όλα τα μέτρα που συζητούνταν και πριν τη διαρροή της συνομιλίας. Συμπέρασμα: Οι κόντρες, οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα και οι σφήνες που επιχειρεί η κυβέρνηση δεν γίνονται για να ελαφρύνει το βάρος του λαού. Αλλα συμφέροντα παίζονται από πίσω, που έχουν σχέση με το κεφάλαιο και μόνο. Γι' αυτό και μετά από τόσο ντόρο, καταλήξαμε στο εξής ένα και ασφαλές συμπέρασμα: Τα αντιλαϊκά μέτρα θα προχωρήσουν κανονικά στο όνομα της καπιταλιστικής ανάκαμψης και ο μόνος που μπορεί να βάλει εμπόδια είναι ο λαός με την πάλη του...

Η ανεργία...

Η πρωτοβουλία του Δήμου Πάτρας με τη μεγάλη πορεία από την Πάτρα στην Αθήνα, που αγκαλιάστηκε από σωματεία, φορείς του εργατικού - λαϊκού κινήματος, έχει βάλει το οξυμένο πρόβλημα της ανεργίας (1,5 εκατομμύριο άνεργοι) στο προσκήνιο. Απ' όσα γράφονται στον Τύπο για την ανεργία ξεχωρίσαμε το δημοσίευμα της «Καθημερινής», που αναφέρεται σε έκθεση του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την οποία η επένδυση στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού θα αυξήσει το ΑΕΠ της χώρας κατά 2%, ενώ θα υπάρξουν άμεσα 10.000 νέες θέσεις εργασίας, οι οποίες θα αυξάνονται κάθε χρόνο του έργου κατά 2.000, μέχρι να φτάσουν τις 70.000 σε 30 χρόνια! Το ρεπορτάζ συνοδεύεται από την άποψη ότι ο καπιταλισμός, οι μεγαλοεπιχειρηματίες είναι που δημιουργούν θέσεις εργασίας, είναι λοιπόν προς το συμφέρον των εργαζομένων να στηρίξουν το στόχο της ανάκαμψης. Τι δεν μας λένε όμως; Δεν μας λένε ότι μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια θα χαθούν και άλλες θέσεις εργασίας, όπως άλλωστε προβλέπουν διεθνείς οργανισμοί του κεφαλαίου. Αφού ο εκσυγχρονισμός των μέσων παραγωγής δεν οδηγεί στη μείωση του εργάσιμου χρόνου - που δεν συμφέρει τους επιχειρηματίες - αλλά στο πέταμα εργαζομένων εκτός παραγωγής. Δεν μας λένε ότι ακόμα και αν έρθει η ανάκαμψη, η ανεργία δεν πρόκειται να μειωθεί ριζικά, αφενός γιατί είναι αδύνατον να διαμορφωθούν 1,5 εκατομμύριο θέσεις εργασίας, αφετέρου γιατί η πείρα από άλλα κράτη μετά την κρίση - με μικρότερα ποσοστά ανεργίας - έδειξε ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Τέλος, δεν μας λένε ότι αυτό που κυριαρχεί διεθνώς δεν είναι η σταθερή εργασία με δικαιώματα αλλά η εργασιακή ζούγκλα, οι αντιλαϊκές «βέλτιστες πρακτικές», οι κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας λίγων ωρών που «κουκουλώνουν» την ανεργία και εντείνουν την εκμετάλλευση.

Ζητάει υπογραφές κατά της απεργίας

Στο πλαίσιο της σημερινής πανδημοσιοϋπαλληλικής απεργίας και της συμμετοχής σ' αυτήν των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, πολλές προγραμματισμένες πτήσεις όλων των εταιρειών θα αναβληθούν. Ορισμένες από αυτές τις εταιρείες, λειτουργώντας προφανώς σαν λαγός, εξέφρασαν με πιο επιδεικτικό τρόπο την αντίθεσή τους στην απεργία. Για παράδειγμα, η «Ryanair» ενημέρωνε χτες τους επιβάτες της για την απεργία στην Ελλάδα και με άλλο μήνυμά της στο «Twitter» (και μάλιστα στα ελληνικά) ζητούσε να υπογράψουν οι δυσαρεστημένοι επιβάτες την ηλεκτρονική πλατφόρμα που έχει συστήσει για την απαγόρευση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη! Η συγκεκριμένη πλατφόρμα φτιάχθηκε από την εταιρεία για να επιτεθεί κατά βάση στους εργαζόμενους στα γαλλικά αεροδρόμια και τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. Η εταιρεία ζητάει από την Κομισιόν να απαγορεύσει το απεργιακό δικαίωμα στους εργαζόμενους στα αεροδρόμια κατά τον ίδιο τρόπο που απαγορεύεται στο στρατό. Από κάτι τέτοιες «πρωτοβουλίες» φτιάχνεται τελικά το κλίμα για την παραπέρα υπονόμευση των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και της απεργίας, την οποία επιδιώκει και η ελληνική κυβέρνηση, υλοποιώντας το 3ο μνημόνιο στη βάση των «βέλτιστων πρακτικών» της ΕΕ.

«Κεφάλαιο» ο ΣΥΡΙΖΑ

Στα «ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας αναφορικά με την προσέλκυση νέων επενδύσεων» αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δ. Μάρδας, ως ομιλητής σε Ελληνο-γερμανικό Επιχειρηματικό Συνέδριο στο Βερολίνο, δίνοντας έμφαση στο «ανθρώπινο κεφάλαιο», στη «μείωση της γραφειοκρατίας σε θέματα έγκρισης επενδύσεων», στις «μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης επενδυτικής δραστηριότητας στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics)» κ.λπ. Αυτό το πνεύμα διέπνεε και όλες τις συναντήσεις του στη γερμανική πρωτεύουσα, π.χ. με το Γερμανό ΥΦΥΠΕΞ Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, τον εκτελεστικό διευθυντή της Ομοσπονδιακής Ενώσεως των Γερμανικών Συνδέσμων Εργοδοτών, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Γερμανικού Οργανισμού Εμπορίου και Επενδύσεων και τον εκπρόσωπο της Ελληνο-γερμανικής Επιχειρηματικής Ενώσεως. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι υπουργοί Οικονομικών Γερμανίας και Γαλλίας, όπως και ο πρόεδρος του ΣΕΒ, διαφημίζουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ να «τρέξει» ζητούμενα του κεφαλαίου, την «ανταγωνιστικότητα» και «ελκυστικότητα» της εγχώριας καπιταλιστικής οικονομίας επί διακυβέρνησής του. Εχει τα «ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα» έναντι άλλων αστικών πολιτικών δυνάμεων και το «ανθρώπινο κεφάλαιο» να κάνει τις βρωμοδουλειές τους.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ