Τετάρτη 7 Οχτώβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

-- Συνεχίζονται οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών. Νέο αγωνιστικό ραντεβού την Παρασκευή στο υπουργείο Παιδείας. Δίνουν αποφασιστική απάντηση στις προσπάθειες τρομοκράτησής τους.

-- Φιάσκο για την κυβέρνηση η «επιστροφή στα αμφιθέατρα»: Μιλούν στον «Ριζοσπάστη» φοιτητές για την κατάσταση που επικρατεί με ευθύνη της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια, δύο μέρες μετά το άνοιγμα των σχολών. Φοιτητικοί σύλλογοι οργανώνουν τη δράση τους διεκδικώντας μέτρα προστασίας για να γίνουν διά ζώσης όλα τα μαθήματα.

-- «Των πρακτόρων η σχολή»: Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα για την παρέμβαση της CIA σε παιδικές συνειδήσεις.

-- Ανοιγμα των ΙΕΚ με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας διεκδικεί ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ.

ΜΑΘΗΤΕΣ
Νέο αγωνιστικό ραντεβού την Παρασκευή

Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 12 μ., μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς

Από τη μαζική πορεία των μαθητών του Γαλατσίου
Από τη μαζική πορεία των μαθητών του Γαλατσίου
Με νέο συλλαλητήριο στο υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή στις 12 το μεσημέρι, οι μαθητές συνεχίζουν τις αγωνιστικές διεκδικήσεις τους για τους αναγκαίους όρους προκειμένου να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια μέσα στην πανδημία.

Οι μαθητές ζητούν από το υπουργείο να ακούσει και να ικανοποιήσει αιτήματα με τα οποία δυο βδομάδες τώρα κινητοποιούνται και διεκδικούν ασφαλείς συνθήκες φοίτησης στα σχολεία, έχοντας στο πλευρό τους εκπαιδευτικούς και γονείς. Η μεθαυριανή κινητοποίηση αποτελεί τον επόμενο μεγάλο σταθμό των μαθητικών κινητοποιήσεων στην Αττική, μετά τη συμμετοχή στα σημερινά παλλαϊκά συλλαλητήρια με αφορμή την απόφαση για τη Χρυσή Αυγή. Αποφασίστηκε το Σάββατο, στην ανοιχτή συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής με τη συμμετοχή μαθητών από πάνω από 180 σχολεία, εκλεγμένων σε μαθητικά συμβούλια, εκπροσώπων τοπικών Συντονιστικών Επιτροπών και πρωτοπόρων μαθητών.

Στο μεταξύ οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται πολύμορφα, με Γενικές Συνελεύσεις, παρεμβάσεις κατά τόπους μαζί με γονείς κ.λπ. Οι γονείς θα βρίσκονται και την Παρασκευή στο πλευρό των μαθητών. Ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί όλες τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων έξω από το υπουργείο Παιδείας στις 12 μ., για να διεκδικήσουν μαζί με τα παιδιά τους: Μέτρα αποσυμφόρησης των σχολικών αιθουσών - 15 μαθητές ανά τμήμα. Μόνιμους μαζικούς διορισμούς δασκάλων και καθηγητών, κανένα εκπαιδευτικό κενό, να λειτουργήσει το ολοήμερο σχολείο παντού. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία (επαρκές προσωπικό καθαριότητας, μέσα ατομικής προστασίας, αντισηπτικά). Με ευθύνη του κράτους να μοιραστούν δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, γιατί σήμερα τις πληρώνουν οι γονείς από την τσέπη τους. Με ευθύνη του ΕΟΔΥ να γίνονται δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και γονείς σε σχολεία όπου εντοπίζεται κρούσμα κορονοϊού.

Κάλεσμα στην κινητοποίηση απευθύνει και η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Τις προηγούμενες μέρες οι μαθητές σε διάφορες περιοχές συνέχισαν τις αγωνιστικές δράσεις τους:

Οι μαθητές των Αγίων Αναργύρων και του Καματερού, σε συνάντηση που πραγματοποίησαν το περασμένο Σάββατο, μετά από δυο βδομάδες καταλήψεων, κινητοποιήσεων στο δημαρχείο και συμμετοχής στα συλλαλητήρια στο κέντρο της Αθήνας, προχώρησαν στην ίδρυση Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα.

Αντίστοιχα, σε συνάντηση συντονισμού προχώρησαν και μαθητές από τα Λύκεια και τα Γυμνάσια της Πετρούπολης. Συζήτησαν πώς θα συνεχίσουν τον δίκαιο αγώνα τους, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν κάνουν πίσω από τα δίκαια αιτήματά τους.

Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα μαθητική πορεία στο Γαλάτσι. Δεκάδες μαθητές από τα σχολεία της Γκράβας και του Γαλατσίου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των μαθητών του 4ου ΓΕΛ Γαλατσίου και τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της πόλης, έχοντας στο πλευρό τους γονείς και καθηγητές. Εστειλαν μήνυμα στην κυβέρνηση ότι «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία», απαιτώντας «λεφτά για την Παιδεία», ενώ με τον παλμό και τη μαζική συμμετοχή τους έδειξαν ότι δεν τρομοκρατούνται και θα συνεχίσουν τον αγώνα τους.

Απαράδεκτες προσπάθειες τρομοκράτησης των μαθητών

Από την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά ενάντια στην απαράδεκτη απόφαση για την τηλεκπαίδευση
Από την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά ενάντια στην απαράδεκτη απόφαση για την τηλεκπαίδευση
Συνεχίζονται οι προσπάθειες καταστολής και ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων, από περιπτώσεις διευθυντών, αστυνομικών τμημάτων, δημοτικών αρχών κ.λπ. που αντί να σκύψουν πάνω στα δίκαια αιτήματα των μαθητών αναζητούν ενόχους και εγκληματίες.

Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία της Ενωσης Γονέων και Κηδεμόνων 2ης Δημοτικής Κοινότητας του δήμου Αθηναίων, η οποία καταγγέλλει τη διεύθυνση του 6ου Γυμνασίου Αθήνας ότι έφτασε στο σημείο μετά την κατάληψη να καλέσει «τη Σήμανση της αστυνομίας για να πάρει δακτυλικά αποτυπώματα» (!), προκειμένου - όπως δήλωσε σε εκπροσώπους της Ενωσης, που έκαναν παρέμβαση τη Δευτέρα στο σχολείο - «να μεταθέσει το κόστος ζημιών που έχουν γίνει στο σχολείο στις οικογένειες όσων η ίδια έχει ξεχωρίσει ως πρωτεργάτες στην κατάληψη»!

Ενα ακόμα απαράδεκτο περιστατικό βίας και τρομοκρατίας σε βάρος των μαθητών καταγγέλλουν η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης και η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, αναφορικά με το 3ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου «αγανακτισμένος» γονιός μαζί με τον διευθυντή έσπασαν την πόρτα, με αποτέλεσμα να τραυματίσουν μαθητές. Την ώρα της τραμπούκικης εισβολής οι μαθητές πραγματοποιούσαν Γενική Συνέλευση, συζητώντας για τη λήξη της κατάληψης και τους τρόπους συνέχισης του αγώνα τους. Σκηνικό βίας με κάποιους «αγανακτισμένους» επιχειρήθηκε να στηθεί και χτες στο σχολείο, όμως οι εκπαιδευτικοί με τη στάση τους το απέτρεψαν. Τα γεγονότα της Δευτέρας κατήγγειλε με ανακοίνωσή του και το Τομεακό Συμβούλιο Δήμου Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.

Προσπάθεια τρομοκράτησης καταγγέλλει και η ΚΟ Μαντουδίου του ΚΚΕ για τους μαθητές του ΕΠΑΛ Μαντουδίου, που χτες δέχτηκαν απειλές από αστυνομικούς οι οποίοι ζήτησαν και κατέγραψαν τα ονόματά τους, ενώ η διεύθυνση του σχολείου ζήτησε λίστα με τα ονοματεπώνυμα και τις υπογραφές των μαθητών που στηρίζουν την κατάληψη.

Δεν περνάει η τιμωρητική εγκύκλιος για την τηλεκπαίδευση

Αντίστοιχη προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών έγινε και στο 1ο ΓΕΛ Ελασσόνας, όπως καταγγέλλουν οι τοπικές Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ. Η διεύθυνση του σχολείου ανάρτησε πλατφόρμα «ηλεκτρονικής ψηφοφορίας» για τη συνέχιση ή όχι της κατάληψης, προκειμένου να εφαρμόσει την απαράδεκτη εγκύκλιο του υπουργείου για τηλεκπαίδευση στους μαθητές που δηλώνουν κατά της κατάληψης και απουσίες σε όσους αγωνίζονται. Οι σχετικές αναρτήσεις όμως «κατέβηκαν» χτες από την ιστοσελίδα του σχολείου.

Στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, επίσης καταγγέλλεται ότι η διεύθυνση προσπάθησε να βάλει σε εφαρμογή την απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου για τηλεκπαίδευση στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, επιβεβαιώνοντας το μπάχαλο που επικρατεί, καθώς σύμφωνα με καταγγελίες των μαθητών, σε ένα τμήμα της Β' Λυκείου από τους 25 μαθητές παρακολούθησαν μάθημα μόλις οι 7!

Στην πραγματικότητα, η προσπάθεια της κυβέρνησης να τιμωρήσει με απουσίες (από την τηλεκπαίδευση) τους μαθητές που κινητοποιούνται και να τους στιγματίσει μάλιστα, με τη διαγωγή που αναγράφεται στο απολυτήριο, όπως προβλέπει στη σχετική εγκύκλιο, πέφτει στο κενό στην πλειοψηφία των σχολείων. Η ΟΛΜΕ συνεχίζει να καλύπτει με στάσεις εργασίας τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να μην εφαρμόσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο, και η πλειοψηφία των συλλόγων εκπαιδευτικών αρνούνται την εφαρμογή της.

Είναι χαρακτηριστική η εικόνα που μεταφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά, που τη Δευτέρα έκανε κινητοποίηση και συμβολική κατάληψη για το θέμα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) Πειραιά, απαιτώντας να μην εφαρμοστεί και να ανατραπεί η απαράδεκτη εγκύκλιος. «Χάρη στη συγκινητική αντίσταση εκατοντάδων συναδέλφων, η εγκύκλιος βρίσκει σοβαρά εμπόδια στην εφαρμογή της, καταδικάζεται μαζικά, στις περισσότερες περιπτώσεις ΔΕΝ υλοποιείται», σημειώνει η ΕΛΜΕ και προσθέτει: «Αρκετά σχολεία σε κατάληψη δεν έστειλαν καν πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αλλα σχολεία με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων υιοθέτησαν το πρακτικό που πρότεινε η ΕΛΜΕ. Εκατοντάδες συνάδελφοι δήλωσαν συμμετοχή στις στάσεις εργασίας και αρνήθηκαν να γίνουν καταδότες των μαθητών τους, να λειτουργήσουν τιμωρητικά και κατασταλτικά απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις. Σε άλλα σχολεία, παρά τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ, ορισμένοι διευθυντές αποστέλλουν με αυταρχικό τρόπο, μονομερώς (χωρίς καν να συγκαλέσουν τον Σύλλογο), πρόγραμμα εξ αποστάσεως, το οποίο πολλοί συνάδελφοι (σε ορισμένα σχολεία η πλειοψηφία τους) δεν υλοποιούν, εκφράζουν τη διαφωνία τους. Αυτός είναι ο δρόμος! Με ελπίδα και αισιοδοξία συνεχίζουμε και τις επόμενες μέρες».

Συνάντηση με τον κοσμήτορα στην Καλαμάτα

Το πανό της ΚΝΕ για μέτρα προστασίας στο Ιδρυμα
Το πανό της ΚΝΕ για μέτρα προστασίας στο Ιδρυμα
Το επείγον ζήτημα της λήψης όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα της Σχολής έθεσαν στον κοσμήτορα της Σχολής Ανθρωπιστικών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Νικόλαο Ζαχαρία, σπουδαστές, μέλη της ΚΝΕ, σε συνάντηση που είχαν μαζί του.

Τα μέλη της ΚΝΕ ανέφεραν ότι έχουν επαναλειτουργήσει όλες οι εκπαιδευτικές δομές, εκτός των πανεπιστημίων. Επισήμαναν ότι πρέπει να ασκηθεί κάθε δυνατή πίεση στο υπουργείο προκειμένου να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του Πανεπιστημίου, ώστε να γίνουν προσλήψεις σε καθηγητές, καθαρίστριες, να δοθούν δωρεάν μέσα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά), να παραχωρηθούν δημόσιες και δημοτικές αίθουσες για να εξασφαλιστεί το μάθημα με αποστάσεις, να χωριστούν σε τμήματα οι φοιτητές κ.ο.κ. Ζήτησαν άμεσα και αποφασιστικά βήματα και όχι ημίμετρα για να πραγματοποιούνται διά ζώσης τα μαθήματα, με ασφάλεια και χωρίς επιβάρυνση των εργαζομένων του Πανεπιστημίου.

Από μεριάς του ο κοσμήτορας δήλωσε ότι θέλει να εξασφαλιστούν ο απαραίτητος εξοπλισμός και η καθαριότητα, ώστε να γίνεται διά ζώσης η παρακολούθηση των μαθημάτων, και ότι προσπαθεί να κινηθεί σ' αυτήν την κατεύθυνση. Ωστόσο, όπως διαπίστωσε και ο ίδιος, το κράτος δεν τους βοηθά ώστε να υλοποιηθούν τα παραπάνω. Τόνισε επίσης ότι συμφωνεί με το αίτημα να εξασφαλιστούν τα μέτρα, οι απαραίτητοι πόροι και προσωπικό.

Μετά το τέλος της συνάντησης οι σπουδαστές ανάρτησαν σχετικό πανό με τα αιτήματά τους στο χώρο του Πανεπιστημίου.

Αγωνιστικές παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις

Φοιτητικές συγκεντρώσεις την Παρασκευή σε Πάτρα και Βόλο

Από τη σύσκεψη των φοιτητικών συλλόγων στην Πάτρα
Από τη σύσκεψη των φοιτητικών συλλόγων στην Πάτρα
Με αγωνιστικές πρωτοβουλίες και άλλες κινητοποιήσεις, φοιτητές σε πολλά ιδρύματα διεκδικούν την πραγματοποίηση διά ζώσης όλων των μαθημάτων και εργαστηρίων τους, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στο ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Αθήνας πήραν την πρωτοβουλία για συλλογή υπογραφών πάνω σε κείμενο που αφορά τα εργαστήρια και την κλινική τους άσκηση μέσα στα νοσοκομεία. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σαν συνέχεια πολύμορφων κινητοποιήσεων στη διοίκηση της σχολής, παρεμβάσεων στη Σύγκλητο του ΕΚΠΑ και στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος Ιατρικής, που πραγματοποιούνται εδώ και μισό μήνα.

Οι φοιτητές διεκδικούν να πραγματοποιηθούν κανονικά οι κλινικές τους ασκήσεις, σε επαφή με τους ασθενείς, τα μαθήματα και τα εργαστήρια διά ζώσης, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για τους φοιτητές και τους ασθενείς, χωρίς υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών τους. Εδώ και μία βδομάδα, με απόφαση του ΔΣ του Συλλόγου, έχουν ζητήσει συνάντηση με την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του ΕΟΔΥ, αλλά δεν έχουν λάβει καμία απάντηση.

Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Με συμβολική κατάληψη της πρυτανείας αύριο Πέμπτη και συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 16 Οκτώβρη, στις 11 π.μ. στο Θόλο, μέρα συνεδρίασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Γεωπονίας, Παιδαγωγικού Ειδικής Αγωγής και Μηχανολόγων - Μηχανικών κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους για την άμεση λήψη μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολών.

Οπως σημειώνουν μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή τους: «Η κυβέρνηση και το κράτος να αναλάβουν τώρα τις ευθύνες τους και να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ανοίξουν οι Σχολές. Να αυξηθεί τώρα η κρατική χρηματοδότηση για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών, να δοθεί έκτακτο κονδύλι που να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες σε πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης και συντήρησης για πανεπιστήμια, εστίες και λέσχες σίτισης, αλλά και να αναβαθμίσει υποδομές, να εξασφαλίσει τον αναγκαίο εξοπλισμό όπως σύγχρονες αίθουσες υπολογιστών και βιβλιοθήκες σε λειτουργία για κάθε Τμήμα και Ιδρυμα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι φοιτητές.

Τα εκατομμύρια που η κυβέρνηση μοιράζει απλόχερα στους ΕΛΚΕ (Ειδικός Λογαριασμός για την Ερευνα) των Ιδρυμάτων μέσω του ΕΣΠΑ να διατεθούν για το άνοιγμα των Σχολών. Η λεγόμενη αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ, για την οποία θα διατεθεί το κονδύλι 6.260.000 ευρώ, δεν δίνει λύση σε κανένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αλλά προορίζεται αποκλειστικά στο να κάνει τα ιδρύματα πιο "ελκυστικά" στην κούρσα του ανταγωνισμού με νέα ξενόγλωσσα, ταχύρρυθμα και άλλα προγράμματα επί πληρωμή. Αντίστοιχα και το δεύτερο κονδύλι των 1.287.000 ευρώ θα δοθεί για να εξασφαλίσει την "εξωστρέφεια" των ιδρυμάτων, για να τα διαφημίσει στο εξωτερικό, ώστε να μπορούν τα ιδρύματα να ψαρέψουν τουρίστες - φοιτητές.

Σήμερα υπάρχει εκπαιδευτικό και ερευνητικό προσωπικό που αποτελείται από νέους επιστήμονες, μεταδιδακτορικούς και άλλους, που αν προσληφθεί και διοριστεί με δικαιώματα, μπορεί να συμβάλει στην κάλυψη των νέων αναγκών που έχουν προκύψει έτσι ώστε να διεξαχθούν όλα τα μαθήματα σε ολιγάριθμα κλιμάκια, να συνεχιστούν χωρίς άλλες καθυστερήσεις και με εποπτεία οι πτυχιακές και διπλωματικές ασκήσεις, να απαλλαγούν καθηγητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, να πληθύνουν τα φροντιστηριακά μαθήματα για να καλυφθούν τα κενά που άφησε το εξάμηνο της τηλεκπαίδευσης».

Στην Πάτρα

Στην Πάτρα συνεχίζεται το αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης των Φοιτητικών Συλλόγων. Με βάση τις αγωνιστικές τους αποφάσεις και τη σύσκεψη που έκαναν την περασμένη Παρασκευή, οι Σύλλογοι: Μηχανολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Πολιτικών Μηχανικών, ΣΤΕΦ, Μαθηματικού, Βιολογικού, Παιδαγωγικού, Θεατρικών Σπουδών, Φαρμακευτικής, ΣΕΥΠ, Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΣΔΟ, ΣΟΦΕΠΠ και η επιτροπή 2ου έτους Διοίκησης Επιχειρήσεων προχωρούν σε:

  • Συλλαλητήριο την Παρασκευή 9 Οκτώβρη, στις 11 π.μ. από την πλατεία Γεωργίου, για να ανοίξουν οι σχολές για όλους τους φοιτητές, για όλα τα μαθήματα.
  • Κινητοποίηση στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τα οξυμένα προβλήματα με τη στέγαση (ενοίκια, εστίες) και τη μετακίνηση.

Παράλληλα, σε κινητοποιήσεις βρίσκεται και ο Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Πάτρας, διεκδικώντας το άνοιγμα του εστιατορίου με όλα τα μέτρα προστασίας. Οπως εξηγούν οι εστιακοί φοιτητές, «το εστιατόριο παραμένει κλειστό με το επιχείρημα να μην υπάρχει συνωστισμός, όμως το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται τεράστιες ουρές, ενώ η πλειοψηφία των φοιτητών αναγκάζεται να σιτίζεται στον κοινόχρηστο χώρο, ακόμη και σε παγκάκια, πεζούλια και στο πάτωμα, χωρίς να τηρούνται τα μέτρα υγιεινής». Ο Σύλλογος απαιτεί να ανοίξει το εστιατόριο με όλα τα υγειονομικά μέτρα (συγκεκριμένος αριθμός ατόμων μέσα στο εστιατόριο και ανά τραπέζι), να διευρυνθεί το ωράριο της σίτισης, να διαμορφωθούν και άλλοι χώροι για να σιτίζονται οι φοιτητές (π.χ. θέατρο εστίας) και φυσικά να γίνονται συνεχείς απολυμάνσεις και να ενισχυθεί η σίτιση με επιπλέον μόνιμο προσωπικό (καθαρίστριες, μάγειρες κ.λπ.).

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Φιάσκο για την κυβέρνηση η «επιστροφή στα αμφιθέατρα»

Μιλούν στον «Ριζοσπάστη» φοιτητές από σχολές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης για την κατάσταση που επικρατεί, με ευθύνη της κυβέρνησης, δύο μέρες μετά το υποτιθέμενο άνοιγμα των σχολών

Από μαζική κινητοποίηση την προηγούμενη Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη, για να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα μέτρα προστασίας
Από μαζική κινητοποίηση την προηγούμενη Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη, για να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα μέτρα προστασίας
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως τη Δευτέρα 5 Οκτώβρη «άνοιξαν» τα πανεπιστήμια. Ομως, αυτό που βιώνουν οι φοιτητές από προχτές είναι το ακριβώς αντίθετο. Ολο το προηγούμενο διάστημα, φοιτητικοί σύλλογοι έχουν διαμορφώσει συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων, διεκδικώντας λύσεις στα προβλήματα, δηλώνοντας πως «δεν παρατάμε τις σπουδές μας». Η κυβέρνηση, όμως, τους έγραψε στα παλαιότερα των υποδημάτων της.

Οι φοιτητές δηλώνουν ότι το επόμενο διάστημα θα δοθεί συνέχεια στις πολύμορφες παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιήσει σε όλα τα επίπεδα για πανεπιστήμια με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, για να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εκπαιδευτική διαδικασία, να διασφαλιστεί πως όλα τα διά ζώσης μαθήματα θα πραγματοποιηθούν με όλους τους αναγκαίους όρους.

Ο «Ριζοσπάστης» ζήτησε από φοιτητές να μεταφέρουν την εικόνα των σχολών και με μέτρο τις απαιτήσεις των ολοκληρωμένων σπουδών πάνω στο επιστημονικό τους αντικείμενο, την ασφάλεια και την υγεία, αναφέρονται στους όρους ανοίγματος των σχολών.

«Επιστροφή στα αμφιθέατρα» ...ηλεκτρονικά

«Το νέο εξάμηνο για τους φοιτητές της Φιλοσοφικής, παρά τα κούφια λόγια της κυβέρνησης για "επιστροφή στα αμφιθέατρα", ξεκίνησε με την πλειοψηφία των μαθημάτων να γίνονται ηλεκτρονικά», μας λέει η Χρύσα Λεμπέση - Πάκου, μέλος ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου της Φιλοσοφικής και πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Ιστορικού - Αρχαιολογικού.

Περιγράφει πως «ήδη από τη Δευτέρα ήρθαμε αντιμέτωποι με δυσκολίες σύνδεσης στις πλατφόρμες, παρακολουθήσαμε κάποια μαθήματα με κακή ποιότητα ήχου και εικόνας, ενώ τα προγράμματα του εξαμήνου μάς αναγκάζουν να επιλέξουμε ποια μαθήματα θα παρακολουθήσουμε και ποια όχι, αφού τις περισσότερες φορές συμπίπτουν υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης με επιλογής. Την ίδια στιγμή, οι πρακτικές σε αρκετά Τμήματα είναι στον αέρα, ενώ οι συνάδελφοι από τα 6 ξενόγλωσσα Τμήματα της σχολής θα μείνουν για άλλη μια φορά χωρίς δωρεάν συγγράμματα.

Από την άλλη, η διοίκηση του Πανεπιστημίου και η Κοσμητεία πανηγυρίζουν για την έναρξη των μαθημάτων στο πρώτο ξενόγλωσσο προπτυχιακό με δίδακτρα και τη διά ζώσης διδασκαλία στα μεταπτυχιακά, για ό,τι δηλαδή αποφέρει κέρδη, την ίδια ώρα που για τους περισσότερους φοιτητές η σχολή παραμένει κλειστή! Ξέρουμε πολύ καλά, και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για αυτό, πως η σχολή μας μπορεί να ανοίξει γιατί υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να γίνει αυτό. Μπορεί τώρα να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση και ταυτόχρονα να προσληφθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα συμβάλει στην κάλυψη των νέων αναγκών, αλλά και προσωπικό καθαριότητας. Το ΕΚΠΑ έχει στην ιδιοκτησία του χώρους που μπορούν να αξιοποιηθούν για να χωριστούν τα Τμήματα σε κλιμάκια», τονίζει.

Ας είναι καλά η ...τηλεματική

«Η πραγματικότητα στις σχολές Υγείας, όπως και στις υπόλοιπες σχολές, απέχει κατά πολύ από αυτή που αρέσκονται να μας παρουσιάζουν», σημειώνει ο Δημήτρης Γκιώνης, τριτοετής φοιτητής της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών. Ειδικότερα, σημειώνει: «Στην Οδοντιατρική Σχολή μέχρι στιγμής γνωρίζουμε ότι θα πραγματοποιηθούν διά ζώσης οι κλινικές, με τη διεξαγωγή τεστ στους φοιτητές να αρχίζει πριν λίγες μέρες. Βέβαια, για να τα λέμε όλα, δεν αναφέρεται ότι οι κλινικές με τον θεσμό των νοσηλίων αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων της σχολής, η οποία από το 2014 δεν λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση και λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Επίσης, ζήτημα έχει δημιουργηθεί με τους περσινούς 5ετείς φοιτητές, οι οποίοι αργούν να πάρουν το πτυχίο τους, αφού δεν έχουν ολοκληρώσει την κλινική τους άσκηση και η σχολή σαν λύση πρότεινε να ασκούνται σε ομάδες μία φορά κάθε δύο Παρασκευές!

Τα εργαστήρια, αντίστοιχα, θα πραγματοποιηθούν διά ζώσης, όπως και ελάχιστα σεμινάρια, ενώ η πλειοψηφία των αμφιθεάτρων θα γίνει τηλεματικά, όπως και στην Ιατρική και τη Νοσηλευτική Σχολή».

Μεταφέροντας εμπειρία και από άλλες σχολές Υγείας, μας λέει πως «στην Ιατρική έγινε ενημέρωση πως δεν θα πραγματοποιηθεί κλινική άσκηση σε θάλαμο για τους φοιτητές του 4ου και του 5ου έτους και θα πραγματοποιηθεί μόνο για το 6ο έτος. Μετά από σειρά πιέσεων των φοιτητών, κάποιες κλινικές μεμονωμένα κάλεσαν τους φοιτητές να παραβρεθούν στα νοσοκομεία για την κλινική τους άσκηση. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί με τον πρωτοβουλιακό χαρακτήρα ορισμένων μόνο εδρών και ταυτόχρονα οι περισσότεροι φοιτητές να μένουν εκτός θαλάμου. Επίσης, δεν είναι λίγες οι αναφορές για περιστατικά που φοιτητές μπαίνουν στην κλινική χωρίς να έχουν κάνει τεστ και άλλα, όπως στο 6ο έτος, όπου υπήρξε κρούσμα σε φοιτητή και μέχρι να κάνουν τεστ όλοι οι φοιτητές, τους είχαν στην αναμονή στον ίδιο χώρο με τα εμπύρετα!

Την ίδια στιγμή, όσον αφορά τα εργαστήρια της σχολής, έχοντας φτάσει στον Οκτώβρη πλέον, δεν έχει ανακοινωθεί σε περισσότερα από τα μισά ο τρόπος διεξαγωγής, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που γίνεται λόγος για διαδικτυακή πραγματοποίηση των εργαστηρίων! Για παράδειγμα, στο 3ο έτος προς το παρόν έχει ανακοινωθεί ότι θα γίνει διά ζώσης μονάχα η Παθολογική Ανατομία. Επίσης, ζήτημα αποτελεί η αναπλήρωση των εργαστηρίων που χάθηκαν το εαρινό εξάμηνο, όπως είναι της Ανατομίας, καθώς δεν έχει βγει κάποια σχετική ανακοίνωση».

Ο Δ. Γκιώνης σημειώνει πως «κύρια δικαιολογία για τα παραπάνω από τις διοικήσεις και από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου είναι ότι οι φοιτητές αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία μέσα στα νοσοκομεία! Τους απαντάμε ότι οι φοιτητές θα αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία μόνο αν δεν πάρουν τη μόρφωση που τους είναι απαραίτητη, για να περιθάλψουν τον νοσούντα λαό». Και συμπληρώνει: «Στεκόμαστε στο πλάι και εμπνεόμαστε από τον δίκαιο αγώνα των συναδέλφων υγειονομικών στα νοσοκομεία, δεν δεχόμαστε καμία έκπτωση, καμία περαιτέρω υποβάθμιση στις σπουδές μας και στη ζωή μας, παλεύουμε για το ρεαλιστικό και αναγκαίο: Σχολές στο ύψος των αναγκών μας».

Με ...προσομοίωση η πρακτική!

Και στα Τμήματα Δασκάλων και Νηπιαγωγών, η ακαδημαϊκή χρονιά ξεκίνησε με προβλήματα και ελλείψεις. Οπως μας λέει η Ελλη Ξενικουδάκη, μέλος ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου Δασκάλων του ΕΚΠΑ, «ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, πηγάζουν από την κοινή απόφαση κυβέρνησης και διοικήσεων για διεξαγωγή της πλειοψηφίας των μαθημάτων και ορισμένων εργαστηρίων εξ αποστάσεως, λόγω έλλειψης των απαραίτητων υποδομών και διδακτικού προσωπικού, για να πραγματοποιηθούν διά ζώσης, με τα κατάλληλα μέτρα. Σε αυτή την κατεύθυνση, πάρθηκε απόφαση να μην πραγματοποιηθούν ούτε οι πρακτικές μας ασκήσεις σε σχολεία και νηπιαγωγεία, αλλά να αντικατασταθούν από προσομοιώσεις ή παράδοση εργασιών. Η πείρα μας από το εαρινό εξάμηνο και την εξεταστική, που πραγματοποιήθηκαν με ανάλογο τρόπο, αποδεικνύει ότι ένας φοιτητής δεν μπορεί να σπουδάσει την επιστήμη του εξ αποστάσεως, πόσο μάλλον ένας μελλοντικός εκπαιδευτικός να ολοκληρώσει τις σπουδές του χωρίς να έχει μπει στη σχολική τάξη».

Για τους φοιτητές παραμένει βασικό ζήτημα το κτιριακό. «Πάγιο αίτημά μας είναι η ανακαίνιση του Νέου Χημείου, όπου στεγάζονται τα Τμήματά μας, κτίριο χτισμένο το 1960, γεμάτο φθορές, το οποίο διαθέτει 5 μεγάλες αίθουσες και ένα αμφιθέατρο, που όμως δεν μπορούν να σηκώσουν τον μεγάλο όγκο των φοιτητών των Τμημάτων, πόσο μάλλον σε περίοδο πανδημίας, που απαιτούνται αποστάσεις. Οι αίθουσες χωράνε 30-35 φοιτητές με τις κατάλληλες αποστάσεις, ενώ οι αίθουσες των εργαστηρίων κάτω από 10, που μαζί με το αμφιθέατρο της Σχολής κρίνονται ακατάλληλες και δεν θα χρησιμοποιηθούν λόγω έλλειψης δυνατότητας εξαερισμού».

1 αντισηπτικό ανά αίθουσα

Για την κατάσταση στο ΑΠΘ μάς μιλά η Αννα - Μαρία Ηλιού, πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ:

«Οι ελλείψεις σε καθηγητές, διοικητικό προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας και υποδομές δεν προέκυψαν φέτος, είναι προβλήματα που βλέπαμε μπροστά μας κάθε μέρα στα πανεπιστήμια, που βρίσκονταν στην αιχμή των διεκδικήσεων των συνδικαλιστών και των Φοιτητικών Συλλόγων που συσπειρώνονται στο Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών. Δεν υπάρχει τμήμα στο ΑΠΘ που να μη βρίσκεται αντιμέτωπο με μείωση καθηγητών, είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Μαθηματικού, που λειτουργεί με μόλις 22 καθηγητές.

Αποκαλυπτική όμως είναι και η τωρινή κατάσταση σε Τμήματα που "άνοιξαν" για τα εργαστηριακά μαθήματα, όπως οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί της Πολυτεχνικής, όπου τα μέτρα ασφαλείας περιορίζονται στο 1 αντισηπτικό ανά αίθουσα. Η κυβέρνηση, το υπουργείο, οι Πρυτανικές Αρχές μάς λένε ότι "η προστασία της υγείας των φοιτητών είναι πάνω απ' όλα", θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να δικαιολογήσουν ότι για ένα ακόμη εξάμηνο δέχονται τα Τμήματά μας να είναι κλειστά "λόγω έλλειψης χρημάτων"».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ ΑΤΤΙΚΗΣ
Καλεί σε οργάνωση και διεκδίκηση των όρων σπουδών

Κάλεσμα διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων για την προστασία της υγείας, για σύγχρονους όρους σπουδών και δουλειάς απευθύνει σε κάθε σπουδαστή ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ.

Καλωσορίζοντας τους σπουδαστές, ο ΣΥΣΔΙΕΚ σημειώνει: «Αλλη μια χρονιά ξεκινάει και φαίνεται πως θα είναι πιο εκρηκτική από ποτέ! Ολα παραμένουν ίδια, κτίρια, αίθουσες και εργαστήρια, που και πριν την πανδημία δεν κάλυπταν τις πραγματικές μας ανάγκες!».

«Η κυβέρνηση - τονίζει - είχε όλο το χρόνο για να ανακαινίσει αίθουσες και εργαστήρια, να επισκευάσει, να σχεδιάσει την αξιοποίηση χώρων των δήμων ή της Περιφέρειας, ακόμη και να χτίσει νέες για να μην υπάρχει συνωστισμός. Αντίθετα, ξαναρίχνει την ευθύνη πάνω μας και αυτήν τη φορά μάς συστήνει να φοράμε μάσκα στο μάθημα, να κρατάμε αποστάσεις, να πλένουμε συχνά τα χέρια μας - τα αυτονόητα που κάνουμε ήδη για να προστατευτούμε - λες και αυτά αρκούν για την ασφάλεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας!», τονίζει μεταξύ άλλων, καλώντας με ευθύνη της κυβέρνησης και του υπουργείου να ανοίξουν τα Δημόσια ΙΕΚ με ασφάλεια.

Σε αυτή την κατεύθυνση, οι σπουδαστές διεκδικούν αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, έκτακτο κονδύλι για προσλήψεις εκπαιδευτών, διοικητικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, με μόνιμη και σταθερή δουλειά, για την αναβάθμιση υποδομών και εξοπλισμού για να λειτουργήσουν οι σχολές με ασφάλεια για όλους τους σπουδαστές. Επίσης, να εξασφαλιστούν εδώ και τώρα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, μείωση αριθμού σπουδαστών ανά τάξη σε 15, με τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων, επισκευή και εξασφάλιση κατάλληλων χώρων ώστε να διασφαλιστούν οι απαραίτητες αποστάσεις σε αίθουσες και εργαστήρια, μέτρα για την ισότιμη πρόσβαση σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να εξασφαλιστούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς και πρακτικής των σπουδαστών με ευθύνη του κράτους, της εργοδοσίας και των διευθύνσεων των Δημοσίων ΙΕΚ, δωρεάν τεστ σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος είτε σε χώρο πρακτικής είτε σε τμήμα, πύκνωση των μέσων μεταφοράς και δωρεάν πάσο χωρίς ηλικιακά κριτήρια. Παράλληλα, ζητούν να δοθεί το πτυχίο (Βεβαίωση Σπουδών) σε όλους τους τελειόφοιτους σπουδαστές και να μην αποτελεί προϋπόθεση η ολοκλήρωση της πρακτικής, ειδικά για τη φετινή χρονιά.

Ο ΣΥΣΔΙΕΚ απευθύνεται στους σπουδαστές, καλώντας τους να οργανώσουν και να συμμετέχουν μαζικά στις συνελεύσεις στις σχολές και τις πρωτοβουλίες του Συλλόγου, να συγκροτηθούν Επιτροπές στα τμήματα και τις σχολές, να δυναμώσουν η συμμετοχή και ο κοινός αγώνας με τα σωματεία των κλάδων και των ειδικοτήτων.

Των πρακτόρων η σχολή

«Τα παιδιά είναι μικρά, πρέπει να προσέχουμε τι τους λέμε, τι ακούνε». «Αφήνω το παιδί μου ελεύθερο να ακούσει όλες τις απόψεις, χωρίς να το κατευθύνω, και όταν μεγαλώσει θα αποφασίσει το σωστό από μόνο του». Δύο - δυστυχώς - τυπικές και σχετικά συνήθεις απόψεις που αναπαράγονται από νέους γονείς. Το θέμα είναι, όμως, μεγαλώνουν τα παιδιά σε έναν ουδέτερο και αντικειμενικό κόσμο; Ποια είναι τα ερεθίσματα που προσλαμβάνουν από το περιβάλλον τους; Τα παιδιά κινούνται, ζουν, διαπαιδαγωγούνται μέσα στην οικογένεια, αλλά και στο σχολείο, στις παρέες, μέσα από την τηλεόραση, το διαδίκτυο και τόσα άλλα.

Ενα ανατριχιαστικό, αλλά και χαρακτηριστικό παράδειγμα

Στην επίσημη ιστοσελίδα της CIA, της κρατικής υπηρεσίας πληροφοριών των ΗΠΑ, μία από τις μόλις 7 κεντρικές θεματικές ενότητες έχει τον τίτλο «Spy kids» (παιδιά - κατάσκοποι). Στην ξεχωριστή ιστοσελίδα όπου παραπέμπει ο σύνδεσμος, φιλοξενείται μια αρκετά προσεγμένη προσέγγιση που απευθύνεται σε παιδιά από 10 ετών. Δεν λείπουν και ειδικές επισημάνσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς, με σχέδια μαθήματος και προτάσεις για «δημιουργική» απασχόληση των παιδιών στο σπίτι.

Η ενότητα «Spy kids» περιλαμβάνει κείμενα για το χαρακτήρα και το έργο της CIA, ιστορίες και περιστατικά από τις δεκαετίες της δράσης της σε όλο τον κόσμο, γνωριμία με παλιότερα και πιο σύγχρονα μέσα που αξιοποιεί (ψηφιακά μέσα, αεροπλάνα, ζώα κ.ά.), ειδική διαδικτυακή ξενάγηση στο μουσείο της CIA, βίντεο, φωτογραφίες και βέβαια παιχνίδια.

Διαβάζουμε από την εισαγωγή της ιστοσελίδας: «Μυστικά συστήματα; Να γλιστράς παντού φορώντας παλτό; Κίνδυνος σε κάθε γωνιά; Υπάρχουν κι αυτά, αλλά η πραγματική CIA είναι πιο περίπλοκη και ενδιαφέρουσα από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε». Αμέσως μετά η CIA αυτοσυστήνεται ως «κυβερνητική υπηρεσία των ΗΠΑ που παρέχει στον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών και σε άλλες αρμόδιες υπηρεσίες τις απαραίτητες πληροφορίες» ώστε να «λαμβάνουν σωστές αποφάσεις σχετικά με θέματα εθνικής ασφάλειας». Για να τονίσει λίγο παρακάτω πως «είμαστε η πρώτη γραμμή άμυνας του έθνους. Φέρνουμε σε πέρας ό,τι δεν μπορούν να πετύχουν οι άλλοι, και πηγαίνουμε εκεί που δεν μπορούν να πάνε άλλοι». Και καταλήγει με το απαραίτητο και τόσο δημοφιλές πλέον κερασάκι στην τούρτα: «Δεν κάνουμε πολιτική, ούτε καν πολιτικές συστάσεις». Μέσα από κάθε πρόταση, από κάθε δραστηριότητα που υπάρχει στην ιστοσελίδα, γίνεται φανερή η προσπάθεια να εξαγνιστεί η CIA, να εξοικειωθούν τα παιδιά με το χαφιεδισμό, τις μεθόδους και τις τεχνικές της CIA, και πολύ περισσότερο με το ρόλο που διαχρονικά έχει παίξει σε κρίσιμα θέματα σε όλο τον κόσμο. Εξάλλου, όπως περιγράφει και μια ιστορία από τα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου, «ανασύραμε ένα σοβιετικό υποβρύχιο, στο φως της ημέρας, από το βυθό του Ειρηνικού ωκεανού χωρίς να το καταλάβει κανείς»... Συνολικά, όλα τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας τα διαπερνά μία διάθεση δέους και θαυμασμού για τη συμβολή της CIA στην ασφάλεια των ΗΠΑ, ενώ οι πράκτορές της εμφανίζονται ως πρότυπα γενναιότητας και αυτοθυσίας, χωρίς να χάνουν όμως και τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά τους: «Εχουμε παιδιά και κατοικίδια, γυμναζόμαστε, παρακολουθούμε ταινίες, τρώμε, περνάμε χρόνο με φίλους και κάνουμε εθελοντική εργασία». Το καλύτερο παράδειγμα δηλαδή για να ακολουθήσει ένα παιδί όταν μεγαλώσει...

Προφανώς και τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας, ο τρόπος με τον οποίο δίνονται στους επισκέπτες της, τα θέματα που ξεχωρίζουν αλλά και οι μορφές που αξιοποιούνται είναι πολύ προσεγμένα, μελετημένα και επεξεργασμένα από ειδικούς επιστήμονες, ψυχολόγους, παιδαγωγούς κ.ά. Για παράδειγμα, με μια πρώτη ματιά προκαλεί ίσως εντύπωση η έμφαση που δίνεται στα «σκυλιά κατασκόπους», που αποτελούν ξεχωριστή υποενότητα της ιστοσελίδας, με πολλές πληροφορίες για την εκπαίδευση και το έργο που αναλαμβάνουν, ειδικά βίντεο κ.λπ. Από την άλλη, είναι γνωστό πόσο πολύ τα παιδιά αγαπούν τα ζώα, πόσο ενδιαφέρονται να μαθαίνουν γι' αυτά, πόσο πολύ εκτιμούν την αγνότητα και αθωότητά τους. Επομένως, ποιο καλύτερο περιτύλιγμα για να σερβιριστεί η εχθρική για τους λαούς όλου του κόσμου δράση της CIA; Αντίστοιχα, στην ενότητα των παιχνιδιών, τα παιδιά καλούνται να σπάσουν κωδικούς, να συγκρίνουν εικόνες, να λύσουν παζλ, να αντλήσουν πληροφορίες από φωτογραφίες κ.ά. σε «μια δική τους μυστική αποστολή, όπως οι αληθινοί αξιωματικοί της CIA». Τι πιο αθώο;

Να διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας στον αγωνιστικό τρόπο ζωής

Φυσικά θα σκεφτεί κανείς ότι δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο. Είναι γνωστό ότι σε παγκόσμιο επίπεδο κυβερνήσεις, στρατοί και μυστικές υπηρεσίες ξοδεύουν πολύ μεγάλα ποσά για λόγους προπαγάνδας, γυρίζουν πολυέξοδες ταινίες και σειρές που απευθύνονται κατά βάση σε μεγαλύτερο κοινό, επομένως γιατί να τους «ξεφύγουν» τα παιδιά; Δεν είναι αναμενόμενο να βρουν τρόπους να τα εντάξουν κι αυτά στην ίδια προσπάθεια; Προφανώς. Ισα ίσα, όσο νωρίτερα, τόσο το καλύτερο γι' αυτούς. Δεν παύει όμως να αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο συμπληρώνει ένα παζλ πολυπλόκαμων μηχανισμών που παρεμβαίνουν στη συνείδηση, στο μυαλό και στη σκέψη των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία.

Ακριβώς αυτή η διαπίστωση είναι που γεννά την ανάγκη να ατσαλώσουμε τα παιδιά μας, τα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών, με τις δικές μας αξίες, ιδανικά και πρότυπα. Να τα διαπαιδαγωγήσουμε στη συλλογικότητα και τον αγωνιστικό τρόπο ζωής. Σε αυτήν την ανάγκη έρχεται να απαντήσει η οργανωμένη και συστηματική παρέμβαση του Κόμματος στις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας. Εδώ έχουν χρέος να ακουμπήσουν οι κομμουνιστές και προοδευτικοί γονείς, χωρίς καμία υποτίμηση στους κινδύνους που μας περιτριγυρίζουν όλους, ούτε εθελοτυφλίες.


Τ. Β.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ