Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ζητούμενο παραμένουν οι όροι ασφαλούς λειτουργίας πανεπιστημίων και σχολείων. Συγκεντρώσεις στις 11 Οκτώβρη από τους μαθητές.
  • Συνεχίζουν ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί.
  • Εγκαινιάστηκε το «Τραβέρσο - Πολιτιστικό Στέκι της ΚΝΕ στον Πειραιά». Αρχίζουν τα μαθήματα και οι ομάδες στο Στέκι Πολιτισμού στην Αθήνα.
  • Προβλήματα και ελλείψεις σε σχολεία του δήμου Λάρισας αναδείχθηκαν από σύσκεψη της Ενωσης Γονέων.
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα.
Επιβεβαιώνεται η ανάγκη διεκδίκησης μέτρων για πανεπιστήμια και σχολεία

Με εικόνες συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ανησυχία για τους όρους ασφαλούς λειτουργίας των ΑΕΙ επανέρχονται αυτή και την επόμενη βδομάδα στις σχολές τους οι φοιτητές για την επανέναρξη της πολυπόθητης διά ζώσης διδασκαλίας, μετά από δυόμισι χρόνια με κλειστά ιδρύματα και τηλεκπαίδευση.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας edupass.gov.gr, όπου φοιτητές και εκπαιδευτικό προσωπικό που συμμετέχουν διά ζώσης στην εκπαιδευτική διαδικασία θα δηλώνουν με ποιες προϋποθέσεις συμμετέχουν (εμβολιασμό, νόσηση, rapid test, PCR test). Οι ενδιαφερόμενοι θα αιτούνται την καταχώρησή τους στην ηλεκτρονική θυρίδα του ΑΕΙ, θα δηλώνουν υπεύθυνα τα στοιχεία τους, θα ακολουθεί έλεγχος των προϋποθέσεων συμμετοχής τους και το αποτέλεσμα του ελέγχου θα καταχωρείται στην ηλεκτρονική θυρίδα της Γραμματείας του Τμήματός τους με την ένδειξη «επιτρεπτή παρουσία» ή «μη επιτρεπτή παρουσία» ή «απαιτείται περαιτέρω έλεγχος».

Σύμφωνα με το υπουργείο η λειτουργία αυτής της πλατφόρμας θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα και στα σχολεία, όπου θα δηλώνονται αντίστοιχα τα τεστ και τα πιστοποιητικά για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Η λειτουργία της πλατφόρμας ωστόσο δεν διαφοροποιεί τους πλημμελείς όρους με τους οποίους ανοίγουν και λειτουργούν τα ιδρύματα, με ευθύνη της κυβέρνησης, που το μόνο που κάνει είναι να επιβάλλει δύο επί πληρωμή rapid tests τη βδομάδα στους ανεμβολίαστους και για τα υπόλοιπα απλά «πετάει το μπαλάκι» στα ιδρύματα.

Πρόσφατη έρευνα σε έναν πληθυσμό προσομοίωσης 5.000 φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Duke στη Βόρεια Καρολίνα, που δημοσιεύτηκε σε επιστημονικό περιοδικό και αποδελτίωσαν καθηγητές της Ιατρικής του ΕΚΠΑ, εντοπίζει ότι «σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον όπου το 100% των φοιτητών είναι εμβολιασμένο, ακόμα και σε μειωμένη αποτελεσματικότητα του εμβολίου, ο εβδομαδιαίος έλεγχος μείωσε τις λοιμώξεις, ενώ η δεκαήμερη καραντίνα δεν υπερτερούσε των συχνών τεστ». Με άλλα λόγια, καθώς η αποτελεσματικότητα των εμβολίων δεν είναι πλήρης και η νόσος μεταδίδεται και μεταξύ των εμβολιασμένων, τα συχνά τεστ είναι αυτά που μειώνουν τη μετάδοση. Μάλιστα η έρευνα προτρέπει, με βάση τα στοιχεία αυτά, «τα πανεπιστήμια να σχεδιάσουν το πρωτόκολλο λειτουργίας τους για το νέο ακαδημαϊκό έτος ώστε να χαθούν όσο το δυνατόν λιγότερες εκπαιδευτικές ώρες, θέτοντας παράλληλα τη διασπορά σε έλεγχο», επιβεβαιώνοντας αντίστοιχες επιστημονικές προτάσεις που έχουν γίνει και στη χώρα μας για το διά ζώσης άνοιγμα των πανεπιστημίων.

Θυμίζουμε ότι η επιστημονική Επιτροπή του Ενιαίου Συλλόγου ΔΕΠ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, υπό τον συντονισμό του αναπληρωτή καθηγητή Ηλία Κονδύλη, στο επικαιροποιημένο πόρισμά της για το άνοιγμα του Ιδρύματος επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «με διαγνωστικούς ελέγχους μόνο για τα ανεμβολίαστα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας με ιδία δαπάνη, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο πρόληψης της μετάδοσης του ιού στο σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας», θα οδηγηθούμε σταδιακά σε έξαρση της επιδημίας. Γι' αυτό ζητά «επιτάχυνση των εμβολιασμών με δημιουργία εμβολιαστικού κέντρου εντός του campus του ΑΠΘ» και «συνδυαστικά μέτρα πρόληψης της μετάδοσης του SARS-CoV-2 στο σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας (χωρίς διάκριση σε εμβολιασμένους και μη)», μέτρα πρόληψης και φυσικής - σωματικής αποστασιοποίησης εντός του campus (αποστάσεις, απολυμάνσεις, πρόσθετες αίθουσες κ.λπ.), συνεχή επιδημιολογική επιτήρηση με εγκατάσταση μόνιμου κλιμακίου του ΕΟΔΥ εντός του campus και διενέργεια καθημερινών δωρεάν ελέγχων σε ανεμβολίαστα και εμβολιασμένα ασυμπτωματικά μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, και αντίστοιχα μέτρα πρόληψης εκτός campus (αύξηση δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, μέτρα στις εστίες, στη λέσχη κ.λπ.).

Αγωνιστικά απαντούν οι μαθητές στις 11 Οκτώβρη

Αλλά και στα σχολεία η εικόνα δεν είναι καθόλου καθησυχαστική, αφού ήδη οκτώ σχολεία έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους είτε ολόκληρα είτε σε τμήματά τους λόγω κρουσμάτων, κι αυτό με τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης που έχει θεσπίσει το υπουργείο, δηλαδή την προϋπόθεση να νοσούν περισσότεροι από τους μισούς μαθητές σε ένα τμήμα για να κλείσει.

Το υπουργείο, σε μια προσπάθεια ενθάρρυνσης του εμβολιασμού, ανακοίνωσε χτες για τους μαθητές ότι θα είναι δικαιολογημένες οι απουσίες τους τη μέρα του εμβολιασμού τους και την επόμενη μέρα, σε περίπτωση που παρουσιάζουν παρενέργειες. Αυτό θα ισχύει και για τις δύο δόσεις, και αυτές οι απουσίες δεν θα λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής τους, εφόσον προσκομίσουν στη διεύθυνση του σχολείου τη βεβαίωση εμβολιασμού.

Αυτή η «απλοχεριά» του υπουργείου με τις απουσίες, όμως, «κόβεται μαχαίρι» όταν οι μαθητές διεκδικούν συλλογικά και αγωνιστικά, μέσα στα σχολεία, μέτρα για την ασφάλεια τη δική τους και των οικογενειών τους. Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας,«η κυβέρνηση νομίζει πως έχει βρει ένα νέο "κολπάκι" για να μας τρομοκρατεί: τη λειτουργία του Webex όταν ένα σχολείο κάνει κατάληψη (παρεμπιπτόντως, δεν σας ένοιαξε να λειτουργεί το Webex πέρυσι τόσο πολύ, όταν μαθητές δεν είχαν μικρόφωνα, κάμερες κ.λπ., ούτε τώρα σας νοιάζει για τους μαθητές που αρρωσταίνουν με COVID, μόνο για να μην κάνουμε κατάληψη σας πείραξε!). Κα Κεραμέως: Να σας θυμίσουμε πως πέρυσι μας φέρατε εισαγγελείς, αστυνομία, μας ρίξατε χημικά, συλλάβατε μαθητές και πάλι δεν μας σταματήσατε. Νικήσαμε: Παγώσαμε για λίγο ακόμα την Τράπεζα Θεμάτων, τον περιορισμό στο μηχανογραφικό, έγιναν ορισμένες προσλήψεις καθηγητών και καθαριότητας». Η Συντονιστική Επιτροπή δηλώνει ότι οι μαθητές θα τα καταφέρουν και φέτος, εκλέγοντας τα 15μελή τους, συντονίζοντας τις δράσεις των σχολείων, συμπορευόμενοι με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους.

Σε αυτό το πνεύμα, πληθαίνουν αυτές τις μέρες οι πολύμορφες δράσεις καταδίκης του φασισμού στα σχολεία και οι μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν το αγωνιστικό τους «παρών» στην αυριανή αντιφασιστική συναυλία στο Σύνταγμα και σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες σε άλλες πόλεις, ενώ έχουν ήδη ορίσει και το επόμενο μεγάλο αγωνιστικό τους ραντεβού, τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη, δηλώνοντας μεταξύ άλλων τους λόγους που τους κάνουν να κινητοποιούνται: «Μας αφήσατε ξανά απροστάτευτους στην πανδημία. Μας κόβετε τα όνειρα με την Τράπεζα Θεμάτων και την ΕΒΕ. Εχουμε κενά σε καθηγητές ενώ λέτε πως όλα είναι καλά. Σας νοιάζει το Webex μόνο όταν κάνουμε κατάληψη. Ρίξατε χημικά στους καθηγητές μας επειδή αγωνίζονται. Κάνετε τα στραβά μάτια στους φασίστες. Και πάνω απ' όλα δεν σας έχουμε καμία εμπιστοσύνη ότι φέτος θα είναι όλα καλά!».

Στην Αθήνα η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών καλεί σε κλειστά σχολεία τη Δευτέρα, αποχή από το Webex και συγκέντρωση στις 12 μ. στα Προπύλαια, ενώ αντίστοιχα αγωνιστικά ραντεβού προγραμματίζονται και σε άλλες πόλεις.

Συνεχίζουν τον αγώνα τους οι εκπαιδευτικοί

Κλιμακώνουν με απεργιακή κινητοποίηση και συναντιούνται αγωνιστικά με τους μαθητές τους στις 11 Οκτώβρη

Συνεχίζεται και κλιμακώνεται με απεργιακή κινητοποίηση ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στα κυβερνητικά αντιεκπαιδευτικά σχέδια για το σχολείο της κατηγοριοποίησης και των χορηγών, μέσα από τη σθεναρή αντίστασή τους στην προσπάθεια του υπουργείου να τους καθυποτάξει μέσω της «αξιολόγησης», επιβάλλοντάς την με την καταστολή και τον αυταρχισμό.

Η απεργία - αποχή των εκπαιδευτικών από την «αξιολόγηση» είναι σε ισχύ, κόντρα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να τη σταματήσει μέσω των δικαστηρίων αξιοποιώντας και τον εκτρωματικό νόμο Χατζηδάκη. Οι Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών άσκησαν έφεση στη δικαστική απόφαση που έκρινε την απεργία παράνομη, η οποία θα εκδικαστεί τον Γενάρη και μέχρι τότε η απεργία - αποχή είναι σε ισχύ, ενώ επιπλέον την επαναπροκήρυξε και η ΑΔΕΔΥ για να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς.

Οι Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ - ΔΟΕ - ΟΙΕΛΕ, καταδικάζοντας την κυβερνητική καταστολή, καλούν σήμερα σε κινητοποίηση στις 6 το απόγευμα στα Προπύλαια.

Παράλληλα, τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία παίρνουν αποφάσεις συνέχειας και κλιμάκωσης του αγώνα με συμμετοχή σε μια σειρά από αντιφασιστικές δράσεις αύριο. Οι εκπαιδευτικοί κλιμακώνουν την ερχόμενη βδομάδα και συναντιούνται στους δρόμους του αγώνα με τους μαθητές τους τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη, όπου η ΔΟΕ συμμετέχει με 24ωρη απεργία, ενώ σε απεργία προσανατολίζεται και η ΟΛΜΕ. Ηδη 24ωρη απεργία για τις 11 Οκτώβρη για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.

«Η ουσία της λεγόμενης αξιολόγησης είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων, η υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, η ένταση των ταξικών φραγμών στην Εκπαίδευση, η λειτουργία του σχολείου με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Απέναντι σε όλα αυτά αντιστέκεται το 95% των εκπαιδευτικών», σημειώνει μεταξύ άλλων η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) δίνοντας το στίγμα του αγώνα των εκπαιδευτικών.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Αρχισαν οι εγγραφές στα μαθήματα και τις ομάδες του

Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα (Τροίας 36) ανακοινώνει ότι άρχισαν οι εγγραφές στα μαθήματα και τις ομάδες του και θα διαρκέσουν έως τις 18 Οκτώβρη.

Με μεγάλο ενθουσιασμό από τους δασκάλους, τα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ προετοιμάζεται η έναρξη των μαθημάτων για ακόμα μία χρονιά. Η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, η επαφή με τον Πολιτισμό, την πρωτοπόρα και προοδευτική Τέχνη στις διάφορες μορφές της αποτελούν ανάγκη για τους νέους σήμερα και όχι πολυτέλεια! Σε αυτόν τον όμορφο χώρο στο κέντρο της Αθήνας δίνεται η δυνατότητα σε θεατρικές ομάδες, ερασιτεχνικά συγκροτήματα, μαθητές, φοιτητές, νέους εργαζόμενους να στεγάσουν τις πρόβες τους, να εξασκηθούν στη μουσική, στην εικαστική δημιουργία.

Αναλυτικά στο Στέκι φέτος οργανώνονται:

Μαθήματα
  • Ελεύθερο Σχέδιο. Προσεγγίζονται η μέθοδος ανάλυσης και αποτύπωσης εκ του φυσικού, η σύνθεση, η κατανόηση του φωτός και του τρισδιάστατου χώρου. Το μάθημα περιλαμβάνει ασκήσεις εντός και εκτός εργαστηρίου και γίνεται σε τμήματα ανάλογα με την εμπειρία των μαθητών.
  • Flamenco. Λειτουργούν τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων. Ο ισπανικός αυτός χορός εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον 19ο αιώνα. Ενσωματώνει μία σύνθετη πολιτισμική παράδοση, έχοντας γίνει πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της ισπανικής κουλτούρας. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη τέχνη που εκφράζει όλα τα συναισθήματα, από τη χαρά μέχρι τη θλίψη, και αγκαλιάζει ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου.
  • Latin χοροί. Μέσα από το μάθημα γίνεται γνωριμία με διάφορους χορούς της Λατινικής Αμερικής, όπως είναι η σάλσα, το μάμπο, το τσα τσα κ.ά. Το μάθημα προσεγγίζει ρυθμικά πτυχές της ιστορίας βήμα βήμα, μαθαίνοντας παράλληλα στοιχεία για την προέλευση του κάθε χορού, τις συνθήκες μέσα από τις οποίες αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε.
  • Παραδοσιακοί χοροί. Διδάσκονται παραδοσιακοί χοροί από όλη την Ελλάδα, αναδεικνύονται τα έθιμα και οι τοπικές παραδόσεις κάθε περιοχής, μέσα από την έκφρασή τους στον χορό.
  • Μουσικά όργανα (κιθάρα, μπουζούκι, πιάνο, ντραμς). Αρχάριοι, αλλά και προχωρημένοι μπορούν να βαδίσουν τα δικά τους βήματα στη μουσική, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους.
  • Θεωρία της μουσικής. Παράλληλα με την εκμάθηση των μουσικών οργάνων, λειτουργούν τμήματα θεωρίας για την πιο ολοκληρωμένη κατανόηση των βασικών αρχών της μουσικής γλώσσας πέρα από την πρακτική της εξάσκηση.
  • Φωνητική. Ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα της φωνητικής στο Στέκι είναι ομαδικός, σε τμήματα λίγων ατόμων. Περιλαμβάνει ασκήσεις φωνητικής και ορθοφωνίας και διδασκαλία τραγουδιού.
Εργαστήρια - Σεμινάρια
  • Ψηφιακός σχεδιασμός και επεξεργασία εικόνας. Οι ενδιαφερόμενοι θα εξοικειωθούν με τα προγράμματα ψηφιακού σχεδιασμού, καθώς και με άλλες τεχνικές επεξεργασίας εικόνας, γραφικών, βίντεο κ.ά. Στη διάρκεια του σεμιναρίου θα πραγματοποιούνται ασκήσεις και δημιουργικά πρότζεκτ, για τα οποία χρειάζεται οι συμμετέχοντες να έχουν τον δικό τους υπολογιστή.
  • Μουσική Παραγωγή (hip hop). Σκοπός των συναντήσεων είναι μία πρώτη γνωριμία με τη σύνθεση και την παραγωγή μουσικής. Αρχικά θα γίνει αναφορά σε θέματα τεχνολογίας του ήχου. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν δημιουργικές συζητήσεις με ανθρώπους του χώρου. Το σεμινάριο θα γίνεται με τη μορφή πρότζεκτ. Επιμέλεια: Αντώνης Μεϊμάρης, μέλος του συγκροτήματος «Κοινοί Θνητοί».
  • Ιστορία της Μουσικής. Στόχος του σεμιναρίου είναι μία πρώτη επαφή με τις μουσικές μορφές και τα είδη που αναπτύχθηκαν στις διάφορες ιστορικές περιόδους καθώς και η ανάπτυξη μουσικού αισθητηρίου μέσω αυτής της διαδικασίας. Επιμέλεια: Δημήτρης Ανδρονιάδης, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.
  • Ομάδα ανάγνωσης λογοτεχνίας. Η ομάδα ολοκλήρωσε την πρώτη χρονιά της δραστηριότητάς της και συνεχίζει με δεύτερο κύκλο συναντήσεων πάνω στο ρεαλιστικό μυθιστόρημα. Επιμέλεια: Μαρία Πεσκετζή, διδάκτορας Φιλολογίας, μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων, συνεργάτιδα του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ του ΚΚΕ.
  • Φωτογραφία. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει φωτογραφικές αφηγήσεις καθώς και ομαδικά και ατομικά πρότζεκτ. Στόχος είναι η αλληλεπίδραση με την τέχνη της φωτογραφίας μέσα από ιστορικές αναφορές και πρακτική εξάσκηση ώστε να αναπτυχθεί η δημιουργικότητα της ομάδας.
  • Τα «εργαλεία» του ηθοποιού. Μελετώνται τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο ηθοποιός στα πρώτα του βήματα για να αναπτυχθεί. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν σωματική και φωνητική εκγύμναση, αυτοσχεδιασμό και δραματουργική - σκηνοθετική προσέγγιση κειμένου. Επιμέλεια: Μικαέλα Δανά, ηθοποιός - μουσικός.


Οι συναντήσεις θα πραγματοποιούνται με χρήση μάσκας, ενώ τα ομαδικά μαθήματα θα λειτουργήσουν σε μικρότερα τμήματα για την αποφυγή συνωστισμού.

Τα μαθήματα γίνονται όλο τον χρόνο, σε σταθερή μέρα, μία φορά τη βδομάδα. Τα εργαστήρια και τα σεμινάρια αποτελούν ξεχωριστούς κύκλους, ορισμένης διάρκειας. Θα ακολουθήσει ξεχωριστή ανακοίνωση για την έναρξη και το πρόγραμμα κάθε μαθήματος και εργαστηρίου.

Δηλώσεις συμμετοχών γίνονται στο τηλ. 210.8823.674 και στο e-mail: steki@kne.gr. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΤΡΑΒΕΡΣΟ»
Ανάσα πολιτισμού και δημιουργίας για τη νεολαία

Πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο τα εγκαίνια του Στεκιού Πολιτισμού της ΚΝΕ στον Πειραιά

Με μια όμορφη εκδήλωση η Τομεακή Οργάνωση Πειραιά της ΚΝΕ εγκαινίασε το Σάββατο το «Τραβέρσο - Πολιτιστικό Στέκι της ΚΝΕ στον Πειραιά», που στεγάζεται στην οδό Φίλωνος 9 στον Πειραιά.

Με την πρωτοβουλία δημιουργίας και αυτού του χώρου, η ΚΝΕ φιλοδοξεί και στον Πειραιά να συμβάλει στη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου της νεολαίας, στην ανάγκη για πολιτισμό και πολιτιστική δημιουργία, κόντρα στην πολιτική που εμπορευματοποιεί τις ανάγκες της νέας γενιάς για έκφραση μέσω της τέχνης και απόλαυση των έργων του πολιτισμού. Ο ναυτικός όρος «τραβέρσο» σημαίνει πορεία με κόντρα τον άνεμο και η ΤΟ Πειραιά τον δανείστηκε από τον τίτλο της τρίτης ποιητικής συλλογής του Νίκου Καββαδία για να ονομάσει το Πολιτιστικό της Στέκι, που θα γίνει μια ακόμα πηγή έκφρασης και δημιουργίας πλάι στα άλλα Στέκια της ΚΝΕ.

Τα εγκαίνια έγιναν το Σάββατο, με μία όμορφη εκδήλωση που διοργάνωσε η Τομεακή Οργάνωση Πειραιά της ΚΝΕ. Στην εκδήλωση μίλησε ο Ιάσονας Φανός, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέας του Συμβουλίου Περιοχής Αττικής, ο οποίος χαρακτήρισε σημαντική στιγμή για την Οργάνωση τα εγκαίνια του Πολιτιστικού Στεκιού, του τρίτου στην Αττική, πλάι σε αυτά του ΚΣ της ΚΝΕ στη Βικτώρια στο κέντρο της Αθήνας και της ΤΟ Βορειοδυτικής Αττικής στο Μενίδι. Ανακοίνωσε μάλιστα πως η ΟΠ Αττικής προετοιμάζει έναν ακόμα χώρο, που θα στεγάσει το Πολιτιστικό Στέκι της ΤΟ Ανατολικών Συνοικιών, δίπλα στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής.


«Εχουμε στόχο» - σημείωσε - «να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο Στεκιών της ΚΝΕ στην Αττική, ικανών να δώσουν διέξοδο στις αναζητήσεις και στη δημιουργική διάθεση της νεολαίας, αντάξιων με τους υψηλούς στόχους του Κόμματός μας στον τομέα του Πολιτισμού, όπως αποτυπώνονται στην πρόσφατη Απόφαση του 21ου Συνεδρίου του το καλοκαίρι, όπως αποτυπώθηκαν στην Απόφαση του 12ου Συνεδρίου της ΚΝΕ το 2018, που μας έθεσε μεταξύ άλλων και αυτό το καθήκον.

Σήμερα, έναν σχεδόν χρόνο πριν το επόμενο Συνέδριο της ΚΝΕ, υλοποιούμε αυτήν την Απόφαση εδώ, στο κέντρο του Πειραιά».

Ο Ι. Φανός στάθηκε ιδιαίτερα στους δεσμούς του ΚΚΕ με τον λαό του Πειραιά και στην επιτυχία των εκδηλώσεων του 47ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», που επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο - με διαφορά - πολιτικό και πολιτιστικό γεγονός για τη νεολαία σε όλη την Ελλάδα.

Οπως τόνισε μεταξύ άλλων, «για την ΚΝΕ η ενασχόληση με τον πολιτισμό είναι αναπόσπαστο στοιχείο της λειτουργίας και δράσης της», καθώς «με τον τρόπο της συμβάλλει στην ανάπτυξη του συναισθήματος και της φαντασίας, αλλά και της νόησης και της βούλησης, αρετές απαραίτητες στον καθένα που θέλει να λέγεται άνθρωπος, προπάντων σ' εκείνους που θέλουν να παλέψουν για το δίκιο και την ευτυχία των πολλών».

«Η κοινωνική τάξη που έχει την εξουσία δίνει μεγάλο βάρος στον πολιτισμό, γιατί έχει εμπειρία αιώνων στην εκμετάλλευση, στην αποχαύνωση, στην ενσωμάτωση με μαζικούς όρους των λαϊκών και νεανικών συνειδήσεων», τόνισε, σημειώνοντας πως «ενώ μας διαφημίζουν απλόχερα αυτόν τον πολιτισμό, τον δικό τους πολιτισμό, κάνουν ό,τι μπορούν για να εμποδίσουν την πρόσβαση στη μεγάλη Τέχνη, που αφυπνίζει και γεννά στον άνθρωπο την ανάγκη να ανοίξει τους ορίζοντες της σκέψης του».

Τέχνη που εμπνέει και εμπνέεται από τους αγώνες


«Στη δική μας αντίληψη», συνέχισε, «η σπουδαιότερη λειτουργία της Τέχνης είναι να συμβάλλει στη διεύρυνση του μορφωτικού ορίζοντα, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας. Τα στοιχεία αυτά είναι απαραίτητα για να κατακτάμε τον ρόλο μας ως επαναστατικής πρωτοπορίας.

Στη δική μας αντίληψη ο Πολιτισμός, ιδιαίτερα η στρατευμένη στα κομμουνιστικά ιδανικά Τέχνη, είναι ένα σημαντικό πεδίο της ταξικής πάλης, ένας κρίσιμος τομέας δράσης του Κόμματος, ικανός με τα δικά του μέσα - αισθητικά, καλλιτεχνικά - να εκφράζει και να προωθεί την κομμουνιστική ιδεολογία και την αναγκαιότητα του σοσιαλισμού - κομμουνισμού.

Μας νοιάζει η Τέχνη που βοηθά τον νέο άνθρωπο να δράσει για να απαλλάξουμε τον κόσμο από τη βαρβαρότητα της φτώχειας, της εκμετάλλευσης, της ανεργίας, των ιμπεριαλιστικών πολέμων, του εθνικισμού - φασισμού, του ανορθολογισμού και σκοταδισμού.

Για παράδειγμα, η Τέχνη ως όπλο στα χέρια του εργατικού - λαϊκού κινήματος, που εμπνέει τους αγώνες και εμπνέεται από αυτούς, έχει σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει στο να μην υπάρξει εφησυχασμός από την καταδικαστική απόφαση του αστικού δικαστηρίου εναντίον της Χρυσής Αυγής ως εγκληματικής οργάνωσης, από την οποία συμπληρώνεται ένας χρόνος στις 7 Οκτώβρη.

Γιατί το αστικό κράτος, που υπέθαλψε τους εθνικιστές - φασίστες, που τους έδωσε προβολή, κάλυψη και διασυνδέσεις επειδή τους χρειάζεται ως μακρύ του χέρι ενάντια στο εργατικό κίνημα, ούτε θέλει ούτε μπορεί να τους απομονώσει.


Αυτό μπορεί να το κάνει ο λαός με το οργανωμένο κίνημά του, αυτό που έπαιξε τελικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην καταδίκη τους, αυτό που και τότε και σήμερα τους αντιμετωπίζει στους χώρους δουλειάς, στις γειτονιές, στις σχολές, στα σχολεία, ώστε να μη σηκώσουν κεφάλι».

Ο Γραμματέας της ΟΠ Αττικής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στους μαθητικούς αγώνες, στους αγώνες στον χώρο του Πολιτισμού ενάντια στον «τρομονόμο», στη σημασία που αποδίδει η Οργάνωση στην καλλιέργεια του γνήσιου πολιτισμού.

Ακόμα, σημείωσε ότι «θέλουμε να έρθουμε σε επαφή με νέους καλλιτέχνες και άλλους νέους με ανησυχίες και ενδιαφέροντα, που όμως δεν έχουν τρόπο να τα διοχετεύσουν. Δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αρκεί να σκεφτούμε για παράδειγμα πώς πλασάρεται η έννοια του αντισυστημικού στη νεολαία σήμερα, διαστρεβλώνοντας το αληθινό της περιεχόμενο, μέσα από τα γνωστά σε όλους τραγούδια και βίντεο κλιπ των μουσικών ρευμάτων και του λεγόμενου "τραπ", αλλά και του λεγόμενου "ντριλ".

Ενώ μπορεί να βρίζουν την καταστολή και το κατεστημένο, την ίδια στιγμή προβάλλουν όλες τις σάπιες αξίες του συστήματος. Τον ατομισμό σε βάρος των άλλων, τη ναρκω-κουλτούρα ως μαγκιά και πηγή εύκολου πλουτισμού, την αντιμετώπιση της γυναίκας ως αντικειμένου και εμπορεύματος, την αποθέωση εγκληματικών μαφιόζικων ομάδων, την προβολή ότι είναι μπανάλ και ξεπερασμένη η οργάνωση στο σωματείο, η ταξική αλληλεγγύη, σε ένα lifestyle εντελώς εχθρικό και ξένο για τη μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων γονιών, των παιδιών που ακούνε αυτήν τη μουσική.


Μαγκιά για εμάς δεν είναι όλα αυτά, δεν είναι να ζηλεύεις τους "πάνω" στον σάπιο τρόπο ζωής που έχουν, αλλά να παλεύεις και να τραγουδάς για να τους ανατρέψεις. Και εδώ υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρόν σε όλα τα είδη Τέχνης, και στη μουσική, για να αναδειχθεί αυτό το αληθινά αντισυστημικό περιεχόμενο».

Κλείνοντας, τόνισε πως «η ΚΝΕ διαθέτει στον Πειραιά έναν χώρο ανοιχτό για συζήτηση και ψυχαγωγία. Εναν χώρο ικανό να στεγάσει πολλές καλλιτεχνικές ομάδες κάθε είδους. Ικανό να φιλοξενήσει εκδηλώσεις, μουσικές βραδιές, προβολές ταινιών, πρόβες, βιβλιοπαρουσιάσεις.

Εναν χώρο για τη δραστηριότητα των ομάδων του "κόκκινου Αερόστατου", που έχουν ήδη την καινούργια δικιά τους αίθουσα στο κέντρο του Πειραιά.

Εναν χώρο μέσα στον οποίο φιλοδοξούμε εκατοντάδες μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές, νέοι εργαζόμενοι, νέοι καλλιτέχνες και δημιουργοί να γνωρίσουν για πρώτη φορά την ΚΝΕ, να ξεπεράσουν δισταγμούς και αυταπάτες, να τολμήσουν να κάνουν το αποφασιστικό βήμα μπροστά στη ζωή τους.

Είμαστε σίγουροι ότι αυτό το Στέκι θα δώσει νέα πνοή στα πιο πρωτοπόρα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών να εμπνευστούν, να πάρουν θάρρος και ελπίδα, να πυκνώσουν τις γραμμές της ΚΝΕ, για να μάθουν πολλά και για να προσφέρουν πολλά, με τη σκέψη και τη δράση τους, στην πιο σπουδαία υπόθεση».

Πραγματική ανάσα πολιτισμού και δημιουργίας


Πλήθος νέων βρέθηκαν το Σάββατο στα εγκαίνια, που έκλεισαν με μια δυνατή νεανική hip hop συναυλία με τους Retro, Rhyme Riot & Raibo.

Οπως δήλωσε η μαθήτρια της Ιωνιδείου, Ειρήνη Διαμαντοπούλου, «συμμετείχαμε πολλοί μαθητές από σχολεία που είναι σε κοντινή απόσταση και ενθουσιαστήκαμε με τους χώρους που είδαμε! Το Στέκι της ΚΝΕ μπορεί σίγουρα να γίνει στέκι δεκάδων μαθητών από τα γύρω σχολεία, αξιοποιώντας τον κενό μας χρόνο ανάμεσα σε σχολείο και φροντιστήριο. Και εννοείται πως η δυνατότητα να συμμετέχουμε δωρεάν σε τόσες ομάδες και μαθήματα είναι για όλους μας μια τεράστια ευκαιρία, που σίγουρα δεν μας δίνεται στο σχολείο».

Με τη σειρά του ο Νάσος Φράγκος, εργαζόμενος στον Επισιτισμό - Τουρισμό, αναφέρεται στις αντίστοιχες ανάγκες των νέων εργαζομένων, σημειώνοντας πως για την πλειοψηφία τους, «λόγω της παντελούς έλλειψης πολιτιστικών δημόσιων υποδομών και της εμπορευματοποίησης της Τέχνης και του Πολιτισμού, πολλές φορές μοιάζει πολυτέλεια ακόμα και το να παρακολουθήσεις μια θεατρική παράσταση ή μια συναυλία, πόσο μάλλον να συμμετάσχεις σε κάποια καλλιτεχνική ομάδα, να συμβάλεις ή να δημιουργήσεις εσύ ο ίδιος κάτι. Η ΚΝΕ αποδεικνύει σταθερά ότι αντιμετωπίζει ως ανάγκη την επαφή των νέων με τις τέχνες και τον πολιτισμό, με τα κατοχυρωμένα πλέον ως θεσμό Φεστιβάλ και άλλες πρωτοβουλίες. Το "Τραβέρσο - Πολιτιστικό Στέκι Πειραιά της ΚΝΕ", στο κέντρο μιας μεγάλης εργατούπολης, μπορεί να αποτελέσει πραγματικά ανάσα δημιουργίας και ψυχαγωγίας για τους νέους της περιοχής και όλα δείχνουν ότι θα το καταφέρει!».

Μια σύντομη περιήγηση στο «Τραβέρσο»


Το Πολιτιστικό Στέκι αποτελείται από τρία επίπεδα: Ισόγειο, πατάρι και υπόγειο.

Στο ισόγειο είναι η αίθουσα εκδηλώσεων, στην οποία η ΤΟ Πειραιά έχει δώσει το όνομα «Νίκος Γόδας» προς τιμήν του αλύγιστου κομμουνιστή που ήταν παίκτης στην ομάδα ποδοσφαίρου του Ολυμπιακού. Στην αίθουσα υπάρχει μια μικρή σκηνή για μουσικές και άλλες εκδηλώσεις, αλλά και αρκετός χώρος με καθίσματα ώστε κάποιος να ξεναγηθεί, να βρεθεί για να συζητήσει με συμμαθητές, συναδέλφους, συμφοιτητές.

Στο πατάρι βρίσκεται ο χώρος του αναγνωστηρίου - βιβλιοθήκης. Ο χώρος δεν θα ήταν κατορθωτό να είναι έτοιμος και με πλούσιες επιλογές για βιβλία κάθε κατηγορίας χωρίς την προσφορά της «Σύγχρονης Εποχής», που δώρισε δεκάδες εκδόσεις. Ετσι, μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε πολλούς τίτλους βιβλίων ή να αξιοποιήσει τον χώρο ως αναγνωστήριο, φέρνοντας τα δικά του βιβλία.

Στο υπόγειο υπάρχουν δύο αίθουσες. Στην πρώτη, με δωρεές μελών και φίλων του Κόμματος και της ΚΝΕ, ήδη υπάρχουν κάποια μουσικά όργανα και λειτουργεί ως χώρος για πρόβες συγκροτημάτων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών. Στόχος της ΤΟ είναι το επόμενο διάστημα αυτός ο χώρος να εξοπλιστεί περαιτέρω, ώστε να γίνει και στούντιο ηχογράφησης.

Η άλλη αίθουσα έχει διαμορφωθεί ώστε να φιλοξενεί τη δραστηριότητα των ομάδων του «κόκκινου Αερόστατου», συνολικά των μικρότερων ηλικιών της νεολαίας. Εκεί θα βρει κανείς όλα τα τεύχη του περιοδικού, βιβλιοθήκη με πολλά παραμύθια και βιβλία για τις αντίστοιχες ηλικίες, παιχνίδια και υλικά για τις κατασκευές και τις δημιουργίες των ομάδων. Πρόκειται για τους χώρους όπου θα φιλοξενούνται οι ομάδες και τα μαθήματα. Επίσης, στον χώρο προσφέρονται καφές και αναψυκτικά για τους συμμετέχοντες.

Δηλώσεις συμμετοχής στις ομάδες

Στο «Τραβέρσο» θα λειτουργήσουν: Θεατρική ομάδα, θεατρική ομάδα για μικρότερες ηλικίες, θεατρικό παιχνίδι, μουσικά σύνολα, ομάδα κινηματογράφου και ομάδα Ιστορίας της Τέχνης. Παράλληλα θα γίνονται μαθήματα στα εξής: Σχέδιο, παραδοσιακούς χορούς, reggaeton (ρεγκετόν, είδος μουσικής από τη Λατινική Αμερική), πιάνο, κιθάρα, βιολί, τρομπέτα, ούτι, φωτογραφία, σκάκι, ρομποτική.

Οι ομάδες θα λειτουργούν δωρεάν στο Στέκι, ενώ δωρεάν θα γίνονται και τα μαθήματα, με την εθελοντική συνεισφορά των δασκάλων.

Η ΤΟ Πειραιά της ΚΝΕ καλεί τους νέους να επικοινωνήσουν με το Στέκι, είτε για να δηλώσουν συμμετοχή στις ομάδες και τα μαθήματα είτε για να πουν τις δικές τους ιδέες.

Επικοινωνία: Τηλέφωνο 210-4179462 και e-mail: traverso@kne.gr

Ούτε σκέψη για κλείσιμο Τμημάτων!

Ανακοίνωση των εκλεγμένων με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στα Ξενόγλωσσα Τμήματα της Φιλοσοφικής Αθήνας

«Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες των Ξενόγλωσσων Τμημάτων τον τελευταίο καιρό βομβαρδιζόμαστε από δημοσιεύματα στον Τύπο που κάνουν λόγο για συγχώνευση των Τμημάτων μας, την ίδια στιγμή που έχουμε να πάμε στις σχολές μας δύο χρόνια!», σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στα Ξενόγλωσσα Τμήματα της Φιλοσοφικής Αθήνας, που διαμηνύουν: «Ούτε σκέψη για κλείσιμο Τμημάτων! Ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας!».

Η συζήτηση γύρω από πιθανές συγχωνεύσεις στα Ξενόγλωσσα Τμήματα ξεκίνησε μετά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός πανεπιστημίου 40.000 υποψήφιους και πολλές κενές θέσεις σε σειρά Τμημάτων των ΑΕΙ, ανοίγοντας τον δρόμο για γενικότερη αναδιάρθρωση του χάρτη των ΑΕΙ.

Οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» αντιτάσσονται στα σχέδια συγχωνεύσεων, διεκδικώντας μέτρα για την εκρηκτική κατάσταση που αντιμετωπίζουν ως φοιτητές:

  • «Δεν δικαιούμαστε δωρεάν συγγράμματα από τον "Εύδοξο" πέρα από ελάχιστα που είναι στα Ελληνικά και μάλιστα το υπουργείο Παιδείας κλείνει τα μάτια μπροστά σε αυτό το πρόβλημα αλλά και στην επιστολή που έστειλε η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ κάτω από την πίεση των φοιτητών.
  • Τα Τμήματά μας ρημάζουν κάτω από το βάρος της ήδη μειωμένης χρηματοδότησης, με αποτέλεσμα να είναι υποστελεχωμένα από καθηγητές αλλά και να πετιούνται το ένα μετά το άλλο τα μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών είτε από υποχρεωτικά να γίνονται επιλεγόμενα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι στο Τμήμα Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών που έχει μόλις 7 μέλη ΔΕΠ.
  • Είναι στον "αέρα" και τα επαγγελματικά μας δικαιώματα αφού η κυβέρνηση "πετάει" εκτός σχολείων μια σειρά από μαθήματα ξένων γλωσσών, ή και την επιλογή για δεύτερη ξένη γλώσσα.

Οι φοιτητές των Ξενόγλωσσων Τμημάτων δεν είμαστε β' κατηγορίας. Αυτές δεν είναι οι σπουδές που έχουμε ανάγκη! Θέλουμε να μπορούμε να σπουδάζουμε στο Τμήμα που επιλέγουμε με όλους τους αναγκαίους όρους (δωρεάν συγγράμματα, επαρκές καθηγητικό προσωπικό), με πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για να βρούμε δουλειά στο αντικείμενό μας», δηλώνουν οι εκλεγμένοι και καλούν:

«Τώρα είναι η ώρα να πάρουν απάντηση τα σχέδια της κυβέρνησης. Τώρα είναι η ώρα να οργανώσουμε τον αγώνα σε κάθε έτος και Τμήμα, να ενημερώσουμε όλους τους συναδέλφους, να συζητήσουμε τα αιτήματα και το δικό μας σχέδιο για να μπλοκάρουμε τα σχέδιά τους».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κινητοποίηση ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων

Μικρές αίθουσες που δεν μπορούν να χωρέσουν 25 μαθητές...
Μικρές αίθουσες που δεν μπορούν να χωρέσουν 25 μαθητές...
Μαχητική κινητοποίηση μπροστά στο σχολείο πραγματοποίησαν χτες το πρωί μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του 6ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης, που αντιδρούν στην αιφνιδιαστική απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να προχωρήσει σε συγχώνευση των τριών τμημάτων της Α' τάξης, σε δύο τμήματα των 25 και 26 μαθητών.

Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καταγγέλλουν ότι πέρα από την αναστάτωση που προκαλείται στους μαθητές, η συγχώνευση των τριών τμημάτων σε δύο θα θέσει σε κίνδυνο τους μαθητές, σε συνθήκες πανδημίας, καθώς οι αίθουσες διδασκαλίας είναι μικρές και δεν αερίζονται επαρκώς.

Οπως αναφέρεται στο σχετικό υπόμνημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, «τρίτος χρόνος με την πανδημία και οι γονείς παλεύουμε μόνοι μας να προστατέψουμε τα παιδιά μας και το μοναδικό μέσο προστασίας που βοηθούσε την κατάσταση από τη μεριά της πολιτείας, ήταν ότι τα παιδιά δεν στριμώχνονταν μέσα στις αίθουσες καθώς σε κάθε θρανίο καθόταν ένα παιδί. Τώρα το κόβετε και αυτό».

Και συμπληρώνει ότι «ενώ το σχολείο έχει αίθουσες για να καλύψει περισσότερες τάξεις, όλες οι αίθουσες είναι μικρές σε μέγεθος και με την επιπλέον ιδιαιτερότητα ότι έχουν μικρό ύψος». Επίσης, δεν αερίζονται επαρκώς αφού στη μια αίθουσα υπάρχουν δύο μικρά παράθυρα και ένας μικρός φεγγίτης και στη δεύτερη αίθουσα ένα παράθυρο και ένας μικρός φεγγίτης.

...και αερίζονται από μικρά παράθυρα ή φεγγίτες
...και αερίζονται από μικρά παράθυρα ή φεγγίτες
Σε δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των γονέων κατήγγειλαν τις ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του που έναν μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων και ενώ η πόλη βρίσκεται σε επίπεδο συναγερμού («κόκκινο») για την πανδημία, παίζουν με την ασφάλεια των παιδιών. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ανέφεραν ότι υπάρχει επάρκεια αιθουσών και εκπαιδευτικών στο σχολείο ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν και τα τρία τμήματα και κατήγγειλαν πως η συγχώνευση συνδέεται με την απόφαση της κυβέρνησης να εμφανίσει λιγότερα κενά ώστε να μην προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Δεν ρισκάρουμε την υγεία και τη μόρφωση των παιδιών μας!»

Πολύμορφες δράσεις για την υγεία και την ασφάλεια στα σχολεία αποφασίστηκαν στη χτεσινή σύσκεψη

Τα μεγάλα προβλήματα και οι ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία του δήμου Λάρισας, 25 μέρες μετά το άνοιγμά τους, αναδείχθηκαν στη χτεσινή σύσκεψη που οργάνωσε η Ενωση Γονέων Λάρισας με Συλλόγους Γονέων από σχολεία της πόλης.

Ταυτόχρονα αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν πολύμορφες δράσεις με συγκεκριμένες διεκδικήσεις για τα ιδιαίτερα ζητήματα κάθε σχολείου, για ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας όλων των μαθητών, για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου που ψηφίστηκε το προηγούμενο διάστημα, σε συντονισμό με μαθητές και εκπαιδευτικούς, όπως παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση και στον δήμο Λάρισας, αλλά και συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που θα γίνει τη Δευτέρα 11 Οκτώβρη.

Μακρύς ο κατάλογος των σχολείων με προβλήματα

Τόσο από την εισήγηση του προέδρου της Ενωσης, Γιάννη Παναγιώτου, όσο και από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των Συλλόγων, αναδείχθηκαν η αγωνία και η ανασφάλεια των γονιών για σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μια σειρά από σχολεία.

Ταυτόχρονα τονίστηκε ότι το ίδιο το νομοθετικό πλαίσιο του κράτους δημιουργεί το έδαφος για λειτουργία του σχολείου χωρίς τους απαραίτητους όρους υγείας και ασφάλειας, σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας. Ο λόγος για τα απαράδεκτα πρωτόκολλα του υπουργείου, που προβλέπουν τη νόσηση του 50%+1 των μαθητών ως προϋπόθεση για να κλείσει ένα τμήμα, την ίδια ώρα που υπάρχουν πολυμελή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, κατ' εφαρμογή του πρόσφατου νόμου της κυβέρνησης, που σε συνθήκες πανδημίας αύξησε τον αριθμό των παιδιών ανά τάξη.

Κάποια ενδεικτικά παραδείγματα:

-- Στο 21ο Νηπιαγωγείο στο Αβέρωφ, σε μια αίθουσα στοιβάζονται 26 νήπια την ώρα που στο σχολείο υπάρχει κενή αίθουσα.

-- Το 13ο Νηπιαγωγείο, με δυναμικότητα 106 παιδιά, καθαρίζεται από μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης (3ωρη). Το σχολείο στεγάζει παιδιά σε κοντέινερ από πριν τον σεισμό.

-- Το 29ο Νηπιαγωγείο, στον Αγ. Θωμά, επίσης καθαρίζεται από μία καθαρίστρια μερικής απασχόλησης (3ωρη), ενώ και εκεί υπάρχει κοντέινερ.

-- Το 43ο Νηπιαγωγείο μετά τον πρόσφατο σεισμό στεγάζει νήπια σε κοντέινερ, καθώς και το 6ο Νηπιαγωγείο, στο οποίο έγινε έξωση από το παλιό ιδιόκτητο κτίσμα όπου στεγαζόταν, ενώ είναι εξαιρετικά μικρός ο αύλειος χώρος, που εξυπηρετεί τις ανάγκες τεσσάρων σχολείων.

-- Το 39ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται εξολοκλήρου σε κοντέινερ, σε ένα σχολείο - εργοτάξιο (21ο Δημοτικό), παρά το χρόνιο αίτημα για την κατασκευή νέου σχολείου.

-- Το Δημοτικό Φαλάνης στεγάζεται εξολοκλήρου σε κοντέινερ, παρά τις πολλές υποσχέσεις για καινούριο σχολείο που άκουσαν με το παραπάνω οι γονείς από στελέχη της κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης μετά τον σεισμό της 3ης Μάρτη.

-- Το 55ο Νηπιαγωγείο παραμένει ένα σχολείο σκορπισμένο «στους τέσσερις ανέμους», που και φέτος στέλνει παιδιά στην 110 ΠΜ, δηλαδή σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του σχολείου, αφού η προσωρινή λύση που επελέγη για τη στέγαση των παιδιών στην περιοχή του Σταθμού δεν είναι ακόμα έτοιμη κατασκευαστικά.

-- Παρόμοια είναι η κατάσταση στο 21ο Δημοτικό, με πολλούς μαθητές να κάνουν μάθημα σε άλλους χώρους, μακριά από τα σπίτια τους, αφού ακόμα εκτελούνται κατασκευαστικές εργασίες αποκατάστασης από τον σεισμό.

-- Το 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, για παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, στεγάζεται στην πίσω αυλή του πρώην Αθλητικού Γυμνασίου, σε λίγες και εξαιρετικά μικρές προκάτ αίθουσες, με φεγγίτες και εξωτερική τουαλέτα.

-- Το 7ο ΕΠΑΛ συνεχίζει να έχει πολυμελή τμήματα, ενώ για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση πιέστηκαν παιδιά να πάνε σε άλλο σχολείο.

Επιπλέον, σύμφωνα με καταγγελίες των γονιών, στον κατάλογο των προβλημάτων και ελλείψεων στα σχολεία της πόλης προστίθεται το καθεστώς των συστεγάσεων των περισσότερων Νηπιαγωγείων με Δημοτικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή και πλήρη εκπαιδευτική διαδικασία, αφού τα σχολεία κτιριολογικά με βάση τις σύγχρονες προδιαγραφές δεν αποτελούνται μόνο από σχολικές αίθουσες αλλά και από εργαστήρια, τραπεζαρίες, αποδυτήρια, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων κ.λπ., που σε πολλά σχολεία λείπουν, αφού για την κάλυψη των αναγκών έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας. Επίσης, πολλά προβλήματα εντοπίζονται σε ακατάλληλους και μικρούς αύλειους χώρους, με επικινδυνότητες και ελλείψεις, π.χ. σε στέγαστρα κ.λπ.

Μεγάλες ελλείψεις στο προσωπικό

«Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό δυναμικό, το ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό που δουλεύει σε άθλιες συνθήκες, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους στην καθαριότητα, είναι η καθημερινότητα που ζούμε στα σχολεία», τόνισαν αρκετοί γονείς.

Συγκεκριμένα, για τις 157 σχολικές μονάδες του δήμου Λάρισας υπάρχουν 90 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης (6ωρες) και 67 καθαρίστριες μερικής απασχόλησης (3ωρες), εκ των οποίων οι 13 απορρίφθηκαν λόγω προσόντων και θα πρέπει να αντικατασταθούν. Είναι φανερό ότι οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης (3ωρες) δημιουργούν πρόβλημα στην καθαριότητα των σχολείων, σε συνθήκες εξέλιξης της πανδημίας. Η επέκταση των συμβάσεων των καθαριστριών μερικής απασχόλησης σε πλήρους, όταν γίνει, με ίδιους πόρους από τον δήμο Λαρισαίων, θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του, δηλαδή τις τσέπες των δημοτών.

49 κενά υπάρχουν στην Παράλληλη Στήριξη, ενώ κενά εντοπίζονται και σε πολλά σχολεία, κυρίως σε ειδικότητες.

Να μπουν μπροστά οι Σύλλογοι Γονέων, κάνοντας δική τους υπόθεση το μέλλον και τη μόρφωση των παιδιών τους!

Ο Γ. Παναγιώτου, αφού αναφέρθηκε στις συναντήσεις που είχε η Ενωση με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όπου απαιτήθηκε να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τόνισε πως με αφετηρία τη χτεσινή σύσκεψη θα πραγματοποιηθούν νέες συναντήσεις με Συλλόγους Γονέων και μαζικούς φορείς της πόλης προκειμένου να οργανωθεί η δράση τους, για ένα σχολείο μακριά από το σχολείο της «αγοράς» που επιδιώκουν οι κυβερνήσεις διαχρονικά, ένα σχολείο που θα καλύπτει ολόπλευρα τις σύγχρονες ανάγκες σε κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στο περιεχόμενο της μόρφωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, επεσήμανε, είναι ανάγκη να γίνουν βήματα στη μαζικοποίηση των Συλλόγων Γονέων, καθώς «η συμμετοχή των γονιών στους Συλλόγους, στις μαζικές τους διαδικασίες, είναι σημαντική προϋπόθεση για να δυναμώσουν και να αποτελέσουν το κύτταρο του σχολείου και της γειτονιάς».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org