Τετάρτη 4 Νοέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πανό της ΚΝΕ στο Σύνταγμα

«Με καταστολή και συκοφαντία δε γίνεται Παιδεία! Οι φοιτητές ζητούν μόρφωση, Υγεία!».

Αυτό το μήνυμα έστειλε η Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ με πανό που έστησε χτες το βράδυ στο Σύνταγμα μπροστά από τη Βουλή.

Ηταν μια πρώτη μάχιμη απάντηση στις εξαγγελίες που έκανε ο πρωθυπουργός για μέτρα έντασης της καταστολής στα πανεπιστήμια, αξιοποιώντας την προβοκατόρικη ενέργεια του προπηλακισμού του πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου την περασμένη βδομάδα.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Κινητοποιήσεις φοιτητικών συλλόγων ενάντια στην ένταση των μέτρων καταστολής στα πανεπιστήμια που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.
  • Αρθρο της Φοιτητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ: Τι ετοιμάζουν για τα πανεπιστήμια;
  • Διαρκείς κινητοποιήσεις για μέτρα προστασίας της υγείας στα σχολεία και άλλους εκπαιδευτικούς χώρους.
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Με τους αγώνες μας θα αντιμετωπίσουμε το κυβερνητικό σχέδιο έντασης της καταστολής

Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας

Από πρόσφατη κινητοποίηση
Από πρόσφατη κινητοποίηση
Αμεση είναι η αντίδραση των φοιτητών στο σχέδιο αντιλαϊκής επίθεσης και καταστολής που προωθεί η κυβέρνηση, με αφορμή την προβοκατόρικη επίθεση στον πρύτανη της ΑΣΟΕΕ.

Με κοινό ψήφισμά τους οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Νηπιαγωγών, Τουρκικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτονκής και ΣΟ Νέων Φοιτητικών Εστιών του ΕΜΠ, ΣΕΤ και ΣΕΤΠ του ΠΑΔΑ και ο ΣΟ ΑΣΠΑΙΤΕ καταγγέλλουν τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και προχωρούν σήμερα σε παράσταση διαμαρτυρίας εκπροσώπων τους στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ αύριο Πέμπτη καλούν σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, στις 12 το μεσημέρι.

Στο ψήφισμά τους οι Σύλλογοι αναφέρουν μεταξύ άλλων:

«Οι φοιτητές με τους αγώνες μας θα αντιμετωπίσουμε το σχέδιο αντιλαϊκής επίθεσης και καταστολής της κυβέρνησης!

Τα γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ, με τον προπηλακισμό του πρύτανη, έδωσαν την καλύτερη αφορμή στην κυβέρνηση να συκοφαντήσει τους φοιτητές, τους συλλόγους μας και τους αγώνες μας, να περάσει σε νέο γύρο επίθεσης εντείνοντας τα μέτρα καταστολής στα πανεπιστήμια. Κάνουν ότι δεν ξέρουν πως αυτές οι προβοκατόρικες ομάδες και η δράση που αναπτύσσουν όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με τους φοιτητές αλλά είναι εχθρικές για μας και τα δικαιώματά μας. Οι ίδιοι οι φοιτητές τούς έχουμε απομονώσει και καταδικάσει δεκάδες φορές μέσα από τις συλλογικές μας διαδικασίες!

Η κυβέρνηση άδραξε την ευκαιρία για να φέρει νέες αντιδραστικές αλλαγές στα πανεπιστήμια, να βγάλει από τα συρτάρια της σχέδια που οι φοιτητές με τους αγώνες μας ήδη έχουμε εμποδίσει και απορρίψει, σχέδια που στοχεύουν άμεσα το δικαίωμα των φοιτητών στη διεκδίκηση, την οργάνωση στους συλλόγους τους.

Φέρνει "πανεπιστημιακούς μπράβους", ένα σύνολο μέτρων βγαλμένων από άλλες εποχές, με face control στην είσοδο των πανεπιστημίων και "κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης". Σε χρόνο dt βρήκε χρήματα για να προσπαθήσει να επιβάλει σιγή νεκροταφείου μέσα στα πανεπιστήμια. Γιατί ξέρει ότι οι αγωνίες και η δυσαρέσκεια των φοιτητών, από την πολιτική της που μας αφήνει ξεκρέμαστους από υγεία και ουσιαστική μόρφωση, όλο και μεγαλώνει. Είναι γελασμένη αν νομίζει ότι θα της περάσει!

Τόσο καιρό κυβέρνηση και πρυτάνεις δεν βρήκαν να πουν κουβέντα για το πώς θα στηριχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία εν μέσω πανδημίας. Δεν αποφάσισαν κανένα μέτρο για να ενισχυθούν τα πανεπιστήμια με διδακτικό προσωπικό, εξοπλισμό, υποδομές, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στα αμφιθέατρα και στα εργαστήριά μας προστατεύοντας τη δημόσια υγεία.

Τώρα μιλούν για "προστασία της φοιτητικής κοινότητας". Ο,τι ακούγαμε και για την κατάργηση του ασύλου, που δήθεν θα αντιμετώπιζε και τη δράση αυτών των ομάδων, "φαινόμενα βίας και εγκληματικότητας", οι ομάδες αυτές όμως συνεχίζουν να υπάρχουν, όπως και οι πιάτσες και το εμπόριο ναρκωτικών, οι ληστείες και επιθέσεις σε φοιτητές σε εστίες και χώρους των πανεπιστημίων. Αυτά τα φαινόμενα υπάρχουν και συντηρούνται μέσα στα πανεπιστήμια χρόνια τώρα και έχουν αποτελέσει τα καλύτερα άλλοθι της κάθε κυβέρνησης για να ξεδιπλώνει το αντιλαϊκό της έργο, την περαιτέρω καταστολή και συκοφάντηση των αγώνων.

Το μόνο που πραγματικά τους νοιάζει είναι να ενισχυθεί η "ασυλία" της επιχειρηματικής δράσης στα πανεπιστήμια! Γι' αυτό το σκοπό άλλωστε έδωσαν τεράστια πακέτα εκατομμυρίων σε συνθήκες πανδημίας, με τους φοιτητές εκτός εκπαίδευσης. Γι' αυτό ετοιμάζουν νέο νομοσχέδιο "σαν τον κλέφτη", με κλειστά πανεπιστήμια, το οποίο ενισχύει περαιτέρω την επιχειρηματική δραστηριότητα σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων μας, ανοίγει παραπέρα το δρόμο για διαγραφές φοιτητών και πολλαπλασιάζει τα επαγγελματικά μας αδιέξοδα. Γι' αυτό θέλουν να τελειώνουν με τις διεκδικήσεις και την οργάνωση των φοιτητών μέσα στα πανεπιστήμια».

«Οι αγώνες του λαού και της νεολαίας δεν φιμώνονται! Η μαζικοποίηση των συλλόγων μας, η ένταση της διεκδίκησης των δικαιωμάτων μας για ουσιαστική στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για εξασφάλιση όλων των απαραίτητων μέτρων ώστε να γυρίσουμε στα αμφιθέατρα και να συνεχίσουμε τις σπουδές μας, για να πάρουμε πτυχίο που θα μας εξασφαλίζει πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα και για να δουλέψουμε με αξιοπρεπείς μισθούς και όρους, είναι η δύναμή μας. Μέσα από αυτόν τον αγώνα μπορούμε να δώσουμε απάντηση στην κυβέρνηση, στο σχέδιο καταστολής που μέσα του εντάσσονται αυτές οι ενέργειες», τονίζουν οι Σύλλογοι και διεκδικούν μια σειρά από μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των ιδρυμάτων, αντιδρώντας στα μέτρα έντασης της καταστολής που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

ΜΑΘΗΤΕΣ
Διήμερο δράσης για μέτρα στα σχολεία

Σε διήμερο δράσεων στα σχολεία, για την ικανοποίηση των αιτημάτων που από την αρχή της χρονιάς διεκδικούν οι μαθητές, καλεί αύριο Πέμπτη και την Παρασκευή η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, «για να μη χαθεί ακόμα μια σχολική χρονιά», «για να προστατευτούν μαθητές, καθηγητές και οι οικογένειές τους».

«Κάθε μέρα ανακοινώνονται εκατοντάδες νέα κρούσματα. Κάθε μέρα κλείνουν νέα τμήματα και σχολεία σε όλη τη χώρα». «Υπάρχουν συμμαθητές μας, καθηγητές μας που μπαίνουν ο ένας μετά τον άλλον σε καραντίνα. Υπάρχει αναστάτωση στα σχολεία μας, ειδικά σε περιοχές που είναι περισσότερο επιβαρυμένες», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή, καλώντας σε αποχές, διαμαρτυρίες, καθιστικές διαμαρτυρίες, δημιουργία πανό, επιστολών και άλλες μορφές που θα αποφασίσουν τα σχολεία, καθώς και σε δυνάμωμα του συντονισμού ανάμεσα στα σχολεία με νέα συντονιστικά.

Οι μαθητές διεκδικούν: «Δωρεάν και μαζικά τεστ στα σχολεία που εμφανίζεται κρούσμα. Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη. Προσλήψεις καθηγητών - να καλυφθούν όλα τα κενά. Επαρκές προσωπικό καθαριότητας. Με ευθύνη υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτιριακά προβλήματα. Μικρότερες διδακτικές ώρες, επαρκή διαλείμματα. Με όλους αυτούς τους τρόπους θα μπορέσει να λυθεί και το ζήτημα με την πολύωρη χρήση μάσκας που δυσκολεύει το μάθημα. Να παρθούν πίσω όλες οι εκδικητικές τηλε-απουσίες που μπήκαν τον τελευταίο μήνα σε αγωνιστές μαθητές. Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων. Να αποσυρθεί από την Α' Λυκείου των ΕΠΑΛ. Καμία σκέψη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες. Να εξασφαλιστούν οι όροι για να πραγματοποιηθούν ψυχαγωγικές - εκπαιδευτικές μαθητικές δραστηριότητες στη θέση των σχολικών εκδρομών».

«Μπροστά μας βρίσκονται δύο επιλογές...

...Η πρώτη είναι να εμπιστευτούμε τα λόγια σας πως όλα είναι καλά και να αποδεχτούμε πως η μάσκα είναι η μόνη προστασία.

...Η δεύτερη είναι να εμπιστευτούμε την πραγματικότητά μας και να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά πως: Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία - τώρα λεφτά για την Παιδεία.

Διαλέγουμε τη δεύτερη επιλογή. Γιατί μετά από 1,5 μήνα διαρκών μαθητικών κινητοποιήσεων βγαίνουμε πιο δυνατοί, πιο αποφασισμένοι και πεισμωμένοι, γιατί ξέρουμε πως έχουμε τη δύναμη, το δίκιο μας να γίνει πράξη», αναφέρει μεταξύ άλλων η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Νέα έκδοση για την καπιταλιστική οικονομική κρίση

Σε έκδοση για την καπιταλιστική οικονομική κρίση προχώρησε η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, η οποία διατίθεται από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ στο πλαίσιο της Οικονομικής Εξόρμησης του ΚΚΕ.

Η έκδοση περιλαμβάνει εικονογραφημένη παραγωγή της ΟΠ σε πέντε ενότητες, ενώ συνοδεύεται από δεκάδες κείμενα ενισχυτικά στο περιεχόμενο κάθε ενότητας, από τον «Ριζοσπάστη», τον «Οδηγητή», την «Κομμουνιστική Επιθεώρηση», τους Κ. Μαρξ, Φ. Ενγκελς και Β. Ι. Λένιν.

Η έκδοση θα παρουσιαστεί σε διαδικτυακή εκδήλωση την Κυριακή 8 Νοέμβρη, στις 6 μ.μ., με τίτλο «Στις κρίσεις ξεσπά μια κοινωνική επιδημία που σε κάθε άλλη προηγούμενη εποχή θα φαινόταν σαν παραφροσύνη... Ο σοσιαλισμός δεν είναι παραφροσύνη, μα το τέλος κάθε παραφροσύνης». Θα μιλήσουν οι Φρίξος Μπρούζγος, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, και Γιώργος Τσούγκαρης, μέλος του Περιφερειακού Γραφείου ΑΕΙ Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.

Το link της εκδήλωσης είναι https://us05web.zoom.us/j/8942170270

Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων το Συμβούλιο Περιοχής Κ. Μακεδονίας της ΚΝΕ στον πρόλογο της έκδοσης, «τα κεφάλαια, η δομή και οι εικονογραφημένες παραγωγές της έκδοσης αποτελούν παραγωγή της ΟΠ Κεντρικής Μακεδονίας, προς έκθεση στο 46ο Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή" της Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 13 Σεπτέμβρη, στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Ωστόσο, η έκθεση δεν πραγματοποιήθηκε για να εξασφαλιστούν οι υγειονομικοί όροι πραγματοποίησης των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ, για την προστασία των χιλιάδων νέων που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις του.


Ευελπιστούμε η έκδοσή τους, μαζί με αποσπάσματα από επιλεγμένα κείμενα από το όργανο της ΚΕ του ΚΚΕ, τον "Ριζοσπάστη" και την "Κομμουνιστική Επιθεώρηση", να αποτελέσει την αφορμή για πιο βαθιά μελέτη του ζητήματος από τα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ, να γίνει εργαλείο για να μπουν περισσότεροι νέοι στον αγώνα για μια κοινωνία χωρίς κρίσεις, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό».


ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Τι ετοιμάζουν για τα πανεπιστήμια;

Εδώ και 8 μήνες, η κυβέρνηση έχει βάλει «στον πάγο» τις σπουδές των φοιτητών. Αρνείται πεισματικά να πάρει οποιοδήποτε μέτρο στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να μπορέσουν οι φοιτητές να επιστρέψουν στα αμφιθέατρα, στα εργαστήρια και τις κλινικές τους. Δεν έχει πάρει κανένα μέτρο προστασίας της υγείας του λαού, ούτε μέσα στα πανεπιστήμια, με την τραγική κατάσταση στις εστίες να αποδεικνύει ότι η πολιτική της είναι εγκληματική!

Η κυβέρνηση επιλέγει να αδράξει την ευκαιρία της πανδημίας, των πανεπιστημίων που παραμένουν κλειστά για τους φοιτητές, για να προχωρήσει τα δικά της σχέδια!

Αξιοποιώντας τη δράση γνωστών, προβοκατόρικων ομάδων, συκοφαντεί τους φοιτητές, τα συλλογικά τους όργανα και τους αγώνες τους. Επιχειρεί έναν νέο γύρο καταστολής, με μέτρα που είχαν έτοιμα από καιρό: Πανεπιστημιακή αστυνομία, κάρτες εισόδου, κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης κ.ά. Σχεδιάζει να «βάλει χέρι» στο δικαίωμα των φοιτητών να οργανώνουν τη συλλογική τους πάλη, στους συλλόγους και τις λειτουργίες τους. Βέβαια, λογαριάζει «χωρίς τον ξενοδόχο»!

Η χρονική συγκυρία δεν είναι τυχαία. Προσπαθούν να προλάβουν τις αντιδράσεις, να επιβάλουν σιγή νεκροταφείου και στα πανεπιστήμια. Γιατί ξέρουν καλά ότι η υπομονή των φοιτητών εξαντλείται, αγανακτούν με την κοροϊδία, την απραξία της κυβέρνησης για τις σπουδές και την υγεία τους. Ξέρουν καλά ότι η αντιλαϊκή επίθεση που εξαπολύουν σαρώνει τα δικαιώματα του λαού, των νέων, ότι τους γυρνούν έναν αιώνα πίσω.


Η κυβέρνηση γνωρίζει ότι το νομοσχέδιο που έχει στα χαρτιά (και αναμένεται εντός εξαμήνου) για την Ανώτατη Εκπαίδευση επιδεινώνει χωρίς προηγούμενο τις σπουδές, το μέλλον των φοιτητών. Περιλαμβάνει μέτρα που ήδη έχουν απορρίψει με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις τους.

Οι σχεδιασμοί που προκύπτουν από τις μέχρι τώρα δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών

1. Εισαγωγή των «πτυχίων διπλής ειδίκευσης» και «διπλών πτυχίων» στις προπτυχιακές σπουδές. Ηδη με Υπουργική Απόφαση της προηγούμενης βδομάδας, τα θεσμοθέτησαν στα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών.

Σε συνέντευξή του, ο υφ. Παιδείας Β. Διγαλάκης τα περιέγραψε ως εξής: «Τα "πτυχία διπλής ειδίκευσης" αφορούν ένα τετραετές πρόγραμμα σπουδών που είναι διεπιστημονικό (...) συνδυάζει γνωστικά αντικείμενα από δύο επιστήμες. Θα είναι μαθήματα που θα προσφέρονται από δύο Τμήματα και θα οδηγούν στην απόκτηση ενός πτυχίου με συγκεκριμένο τίτλο σπουδών διπλής ειδίκευσης». Για τα «διπλά πτυχία» δήλωσε ότι αν κάποιος θέλει να σπουδάσει δύο αντικείμενα, θα «μπορεί να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα σπουδών από τη συνεργασία δύο τμημάτων, βάσει του οποίου σε ένα διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων ετών (...) ο απόφοιτος θα είναι κάτοχος και των δύο πτυχίων». Επιπλέον, το διπλό πτυχίο μπορεί να αφορά ένα αντικείμενο σπουδών, αλλά ο φοιτητής να λαμβάνει πτυχίο από δύο ιδρύματα, π.χ. ένα ελληνικό και ένα του εξωτερικού.


Οπως οι ίδιοι ομολογούν, «βασικός κορμός για το χτίσιμο των διπλών πτυχίων είναι η αγορά εργασίας», ενώ βλέπουν να ανοίγονται ευκαιρίες για συνεργασίες με πανεπιστήμια και του εξωτερικού, εναρμονισμένοι με το στόχο της ενίσχυσης της «εξωστρέφειας» και της ανταγωνιστικότητας.

2. Προσαρμογές στο νομικό πλαίσιο της αναγνώρισης των ακαδημαϊκών τίτλων από τη ΔΟΑΤΑΠ, ώστε να ξεπεράσουν θεσμικά κενά στην αναγνώριση των διαφόρων τίτλων σπουδών, να εναρμονιστούν με τις «ευρωπαϊκές προδιαγραφές».

3. Αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Συζητιέται πιο έντονα τα πανεπιστήμια να προσδιορίζουν πόσους φοιτητές θα δέχονται κάθε χρόνο, καθώς και το πλαφόν στη βαθμολογία για μαθήματα που θα ορίζουν ως «αυξημένης βαρύτητας». Η κυβέρνηση εντάσσει αυτό το μέτρο στη λογική της «αριστείας» και «αξιοκρατίας», της δήθεν «διαφύλαξης της ποιότητας των σπουδών». Στο ίδιο μήκος κύματος έφερε τη «βάση μετεγγραφής», συζητά τις διαγραφές φοιτητών, προτείνει ως «εναλλακτική» για τους φοιτητές που υπερβαίνουν το όριο φοίτησης τη «μετακίνηση» σε σχολή με χαμηλότερη βάση.

4. Επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος, σε μια προσπάθεια να βρουν τον τρόπο διοίκησης των ιδρυμάτων που θα είναι πιο αποτελεσματικός στη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά, στην εξυπηρέτηση της επιχειρηματικής του λειτουργίας.

5. Προχωράνε στην εφαρμογή της πιο άμεσης σύνδεσης αξιολόγησης - χρηματοδότησης των ιδρυμάτων, που νομοθέτησαν πέρσι, ανακοινώνοντας ότι η αναλογία 80% - 20% θα εφαρμοστεί από το επόμενο έτος. Η κυβέρνηση επικύρωσε τα κριτήρια που πρότεινε η ΕΘΑΑΕ, δημοσιεύοντας μάλιστα έναν μαθηματικό τύπο που υπολογίζει το ποσοστό της χρηματοδότησης κάθε ιδρύματος με βάση τη βαθμολογία του στα κριτήρια της αξιολόγησης.

Μέσω της αξιολόγησης, επανέρχονται τα όρια φοίτησης, οι διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν τα ν+2 έτη, προωθείται νέα αναδιαμόρφωση του «ακαδημαϊκού χάρτη».

Η κυβέρνηση πετσοκόβει ακόμη περισσότερο την επιστημονική γνώση!

Αυτό που την «καίει» είναι να προσφέρει νέα, θελκτικά προϊόντα στην αγορά των πτυχίων. Να ενισχύσει το «εξωστρεφές» πανεπιστήμιο, την καλοστημένη επιχείρηση που πουλάει κατακερματισμένη γνώση, πτυχία, κύκλους σπουδών, πιστοποιήσεις με το κομμάτι. Γι' αυτό:

-- «Τελειοποιούν» το νομικό πλαίσιο αναγνώρισης των διαφόρων τίτλων σπουδών, προχωράνε ένα βήμα παραπέρα την εξίσωση των πτυχίων των πανεπιστημίων και των ιδιωτικών κολεγίων. Στρώνουν «χρυσές» δουλειές για τους κολεγιάρχες. «Χρυσές» δουλειές θα κάνουν όμως και τα πανεπιστήμια, αφού θα μπορούν άνευ όρων να προσελκύουν φοιτητές - πελάτες από το εξωτερικό, χωρίς γραφειοκρατικά κολλήματα στην αναγνώριση των προηγούμενων σπουδών τους.

Πρώτοι στη λίστα της πελατείας τους είναι ήδη οι φοιτητές! Αφού αφαιρούν γνώσεις από τα πτυχία, τα μετατρέπουν σε ένα ακόμα χαρτί μαζί με τα ακριβοπληρωμένα μεταπτυχιακά, σεμινάρια κ.ά. που πρέπει να συγκεντρώσει κανείς για να ψάξει για δουλειά.

-- Διευρύνουν την αγορά με τα διπλά και διπλής ειδίκευσης πτυχία. Προσφέρουν, δηλαδή, στα ιδρύματα νέα πεδία για επιχειρηματικές συμφωνίες, που αν το deal πάει καλά, θα περιλαμβάνουν και φανταχτερά (και πανάκριβα) πτυχία με πανεπιστήμια - φίρμες, όπως ήδη συμβαίνει στα μεταπτυχιακά. Δραττόμενοι, βέβαια, και της «ευκαιρίας» της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης!

Τα νέα «πτυχία» που εισάγει η κυβέρνηση δεν έχουν καμία σχέση με την επιστημονική εκπαίδευση που ψάχνουν οι φοιτητές. Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται καν για πτυχία, αλλά για ένα άθροισμα πιστωτικών μονάδων, ένα μενού μαθημάτων. Ο όρος της «διεπιστημονικότητας», που χρησιμοποιούν για να τα πλασάρουν, δεν μπορεί να κρύψει ότι στην ουσία πετσοκόβουν την ίδια την επιστήμη, αφού στηρίζονται σε σκόρπιες και αποσπασματικές γνώσεις και δεξιότητες. Οχι απλά δεν διευρύνουν τους ορίζοντες των φοιτητών, αλλά τους εγκλωβίζουν σε μισές γνώσεις, στη λογική του «λίγο απ' όλα». Την ίδια ώρα, θα υποβαθμίσουν περαιτέρω τις σπουδές, αφού οι - ήδη λειψές - υποδομές των πανεπιστημίων, ο - ήδη ανεπαρκής - αριθμός διδασκόντων θα πρέπει τώρα να μοιραστούν και στα νέα προγράμματα σπουδών!

Τι απάντηση δίνουν στην αγωνία των νέων να βρουν δουλειά;

Παρουσιάζουν τα νέα «πτυχία» τους σαν «ευκαιρία» για τους φοιτητές, που θα τους εξασφαλίσει την απορρόφηση από την αγορά εργασίας. Λένε ψέματα! Τα «πακέτα» γνώσεων και προσόντων που μας «προσφέρουν», όσα πτυχία και αν καταφέρουμε να συνδυάσουμε, έχουν ημερομηνία λήξης. Ακόμα και αν κάποιος κάνει αρχικά εύστοχες επιλογές, μπορούν σύντομα να γίνουν ξεπερασμένες, να μείνουν χωρίς αντίκρισμα, αφού οι αλλαγές στη διάρθρωση κλάδων, στις ιεραρχήσεις των μονοπωλιακών ομίλων, ακόμα και οι επιστημονικές εξελίξεις είναι ραγδαίες. Οι φοιτητές θα καλούνται να προσαρμοστούν χωρίς να έχουν λάβει από τις σπουδές τους ολοκληρωμένη γνώση του επιστημονικού αντικειμένου, να έχουν αναπτύξει ερευνητική ικανότητα, ώστε να ακολουθούν τα επιστημονικά δεδομένα.

Το βαρέλι, λοιπόν, δεν έχει πάτο! Πρόκειται για ένα συνεχές κυνήγι πτυχίων, πιστοποιήσεων και επανακατάρτισης, για να μπορέσει κανείς να «ταιριάξει» - προσωρινά - στην αγορά εργασίας. Αλλάζοντας ανά πάσα στιγμή δουλειά, κλάδο, επιστημονικό αντικείμενο, χώρα κ.λπ. Οσο και αν κάνουν «λάστιχο» τους νέους, δεν μπορούν να λύσουν τις αντιφάσεις του συστήματός τους! Δικές τους έρευνες αποκαλύπτουν ότι το 2019, το 31,2% των νέων εργάζονταν σε διαφορετικό αντικείμενο από αυτό που σπούδασαν (από στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ)!

Εχουμε ξανακούσει για τη «σύνδεση των πτυχίων με την αγορά», που «θα μας σώσει από την ανεργία». Η αλήθεια είναι ότι για τα κέρδη τους πάντα κάποιοι από εμάς θα περισσεύουν. Η περιβόητη «προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς» δεν είναι καινούρια ανακάλυψη. Και όμως, από τα δικά τους στοιχεία, το 2018 το 30% των νέων πτυχιούχων βρισκόταν στην ανεργία (από την έκθεση της ΑΔΙΠ για το 2019)!

Η αγωνία της κυβέρνησης είναι να εξασφαλίσει αποφοίτους «κομμένους και ραμμένους» για τις ανάγκες κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας της καπιταλιστικής οικονομίας. Γι' αυτό:

-- Εμπλουτίζει το μωσαϊκό πτυχίων και αποφοίτων, ώστε ο κάθε εργοδότης να μπορεί να διαλέξει εκείνον που έχει τις συγκεκριμένες δεξιότητες και προσόντα, στη διαβάθμιση που τα χρειάζεται, τη δεδομένη στιγμή και για μια συγκεκριμένη θέση εργασίας. Οδηγώντας τελικά στη συμπίεση των δικαιωμάτων όλων των νέων προς τα κάτω.

-- Μεθοδεύει νέα αναδιαμόρφωση του «ακαδημαϊκού χάρτη», μέσω της αξιολόγησης των Ιδρυμάτων. Προωθώντας περαιτέρω την κατηγοριοποίηση τμημάτων, πτυχίων, αποφοίτων. Είναι αποκαλυπτικές οι δηλώσεις του προέδρου της ΕΘΑΑΕ ότι «τα τμήματα που δεν εκπληρώνουν την αποστολή τους θα κλείσουν ή θα μετεξελιχθούν». Οι φοιτητές έχουν πληρώσει ξανά την «αποστολή» των Ιδρυμάτων να ικανοποιούν τις ανάγκες του κεφαλαίου, με τις πανεπιστημιοποιήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμα και σήμερα φοιτητές των πρώην ΤΕΙ, των νεοϊδρυθέντων τμημάτων παραμένουν στον «αέρα», χωρίς δικαίωμα μετεγγραφής, με μετέωρα επαγγελματικά δικαιώματα.

Τα κριτήριά τους αξιολογούν το πανεπιστήμιο με βασικό γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς

Είναι λογικό, οι φοιτητές βιώνοντας τα προβλήματα στις σπουδές τους να θέλουν να τις βελτιώσουν. Η αναβάθμιση των σπουδών, αναμφισβήτητα, προϋποθέτει τη συνεχή αξιολόγησή τους, με κριτήριο το πώς ανταποκρίνονται στις ανάγκες της διδασκαλίας, της προόδου της επιστήμης και της έρευνας, πώς συνδέονται και εξυπηρετούν τις ανάγκες της ίδιας της κοινωνίας. Σε αυτήν τη διαδικασία παίζει σημαντικό ρόλο η γνώμη των φοιτητών, μέσα από τους συλλόγους τους, την επικοινωνία και ανταλλαγή γνώμης με τους διδάσκοντες.

Η αξιολόγησή τους δεν έχει καμία σχέση με αυτό! Εγκλωβίζει τη διδακτική και ερευνητική δραστηριότητα των πανεπιστημίων στα κριτήρια της ανταγωνιστικότητας και εμπορικής αξιοποίησής τους. Συνεχίζει τις προσαρμογές του περιεχομένου και των προγραμμάτων σπουδών στις ανάγκες της αγοράς, μέσω των πιστοποιήσεων, του κριτηρίου της «επαγγελματικής απορρόφησης των αποφοίτων». Οι ίδιοι οι καθηγητές αξιολογούνται σύμφωνα με το πόσο καλοί επιχειρηματίες γίνονται, πόσο καλά πουλάνε το εμπόρευμα Ερευνα, πόσες επιχειρηματικές συμφωνίες συνάπτουν. Κάθε Ιδρυμα καλείται να καταθέσει Στρατηγικό Σχέδιο, το δικό του business plan, με βάση το οποίο θα αξιολογηθεί, και θα περιλαμβάνει από την «αξιοποίηση» της περιουσίας του, τη δική του στρατηγική έρευνας και ανάπτυξης, αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, μέχρι την εφαρμογή της πανεπιστημιακής αστυνομίας, όπως χαρακτηριστικά περιλάμβανε το Στρατηγικό Σχέδιο του ΑΠΘ.

Τα «αντικειμενικά» κριτήρια της αξιολόγησης που πρότεινε η ΕΘΑΑΕ, εφαρμόστηκαν ήδη από την κυβέρνηση στον υπολογισμό του τακτικού προϋπολογισμού των Ιδρυμάτων για το 2021. Το αποτέλεσμα: Οι σπουδές ...«αναβαθμίστηκαν» με 8% μείωση της - ήδη ελάχιστης - χρηματοδότησης.

Αντί να στηρίξει τους φοιτητές, η κυβέρνηση τιμωρεί!

Στην προσπάθειά τους να ολοκληρώσουν κανονικά τις σπουδές τους, να ανταποκριθούν στις αυξημένες συχνά απαιτήσεις, οι φοιτητές χρειάζονται αντίστοιχη στήριξη από το πανεπιστήμιο. Ειδικά μέτρα, φροντιστηριακά μαθήματα, επιπλέον διδακτικές ώρες για κατηγορίες φοιτητών που έχουν επιπλέον δυσκολία, όπως όσοι πέρασαν σε σχολές χωρίς να έχουν παρακολουθήσει αντίστοιχα βασικά μαθήματα στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Είναι αναγκαία η συνολική αναβάθμιση των σπουδών, της διδασκαλίας, των εργαστηρίων, των πανεπιστημιακών βιβλίων. Για να μπορούν οι φοιτητές να αφιερωθούν απρόσκοπτα στις σπουδές τους, πρέπει να υπάρχει φοιτητική μέριμνα, κάλυψη όλων των αναγκών διαβίωσης, ξεχωριστή φροντίδα για ομάδες φοιτητών, π.χ. όσων έχουν παιδιά.

Η κυβέρνηση, όμως, προτιμά να απειλεί με διαγραφές, προσφέρει κίνητρα για να παρατήσουν οι φοιτητές τις σπουδές τους! Αυτό που την απασχολεί είναι να τροφοδοτεί άμεσα τους επιχειρηματίες με το εργατικό δυναμικό που θέλουν, όταν το θέλουν και όπως το θέλουν. Γι' αυτό:

-- Ο υψηλός ρυθμός αποφοίτησης θεωρείται «ατού» για τις αξιολογήσεις. Οποιο τμήμα διαγράφει τους φοιτητές του, θα «κερδίζει», θα γίνεται πιο ανταγωνιστικό!

-- Προσθέτουν ένα σωρό εμπόδια στους νέους, τους «κλείνουν την πόρτα» των κλασικών προγραμμάτων σπουδών, σπρώχνοντάς τους σε διετή, τριετή προγράμματα κ.ά.

Οι φοιτητές έχουν πείρα, σε κάθε νόμο που έρχεται ακούνε το ίδιο παραμύθι!

Ολες οι κυβερνήσεις υπόσχονται ότι χτίζουν το «σύγχρονο» πανεπιστήμιο, που θα προσφέρει «ευκαιρίες και προοπτικές», και τελικά γκρεμίζουν τα δικαιώματά τους! Γιατί το πανεπιστήμιό τους δεν χωράει τις ανάγκες των φοιτητών, όσες «μεταρρυθμίσεις» κι αν φέρουν. Είναι φτιαγμένο για να υπηρετεί τις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας και κοινωνίας, αυτές καθορίζουν το περιεχόμενο, τους στόχους, τις λειτουργίες του. Αυτό το πανεπιστήμιο, τελικά, χτίζουν όλες οι κυβερνήσεις, υπηρετώντας την ίδια στρατηγική, στα πρότυπα της ΕΕ και των κατευθύνσεων της Συνθήκης της Μπολόνια.

Την ίδια πολιτική εφάρμοσε ο ΣΥΡΙΖΑ, δίνοντας «αέρα στα πανιά» της ΝΔ σήμερα να επιταχύνει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις. Γιατί ήταν αυτός που έφερε την αναδιαμόρφωση - τομή του «ακαδημαϊκού χάρτη», με τις πανεπιστημιοποιήσεις, διαφημίζοντας την ανάγκη να προσδεθούν τα Ιδρύματα με τους παραγωγικούς στόχους της οικονομίας σε περιφερειακό επίπεδο. Ενέταξε την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ στο πλαίσιο και τα κριτήρια της αξιολόγησης των Ιδρυμάτων, συνδέοντας την κρατική χρηματοδότηση με την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και το βαθμό που αυτά «ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας». Οσο και αν θέλει σήμερα να παρουσιάζεται ως υπερασπιστής της «δημόσιας και δωρεάν Παιδείας», ήταν αυτός που ενίσχυσε την αγορά γνώσης με το κομμάτι, νομοθετώντας πρώτος τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, τα διετή Προγράμματα Τεχνικής Εκπαίδευσης για αποφοίτους ΕΠΑΛ, αποσπώντας την παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο. Κανείς δεν ξεχνά την αγωνία των βουλευτών του να αναγνωριστούν τα πτυχία των ιδιωτικών κολεγίων, την εκτόξευση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά επί διακυβέρνησής του.

Οι ανάγκες και τα όνειρα των φοιτητών μπορούν να γίνουν πραγματικότητα!

Σήμερα, το επίπεδο ανάπτυξης της επιστημονικής γνώσης και εφαρμογής, τα αναδυόμενα αναπάντητα ερωτήματα ανοίγουν ένα ευρύ πεδίο που αποτελεί πραγματική πρόκληση για κάθε νέο που σπουδάζει. Μια ματιά γύρω μας φανερώνει ότι κανένας νέος επιστήμονας δεν περισσεύει! Ισα ίσα που απαιτείται σχεδιασμένη αξιοποίηση όλου του επιστημονικού δυναμικού, ενίσχυση επιστημονικών αντικειμένων και δημιουργία νέων. Η πραγματικότητα όλων των κλάδων το επιβεβαιώνει.

Η κοινωνία που έχει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των διευρυνόμενων κοινωνικών αναγκών, είναι η μόνη που μπορεί να προσφέρει την «ευκαιρία» σε όλους τους νέους για υψηλής ποιότητας επιστημονική εκπαίδευση, για δουλειά στο αντικείμενό τους με δικαιώματα.

Στο πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων:

-- Οι νέοι στηρίζονται ολόπλευρα από το κράτος για την εισαγωγή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση, την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Δεν έχουν θέση εμπόδια με στόχο την κατηγοριοποίηση των σπουδών, τα συμφέροντα των λίγων.

-- Η διεπιστημονικότητα διευρύνει τις γνώσεις των φοιτητών, δεν είναι όχημα για να προσφέρεται κατακερματισμένη γνώση. Προσφέρονται όλα τα απαραίτητα εφόδια και μέσα στους φοιτητές για να ανταποκριθούν στις επιστημονικές προκλήσεις. Προγράμματα σπουδών συνεκτικά, που δίνουν στέρεο επιστημονικό υπόβαθρο, ολοκληρωμένη γνώση του αντικειμένου, μέσω των οποίων ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με άλλα αντικείμενα, μέσω κοινών μαθημάτων, ερευνητικών εργασιών κ.ά. Εχει τη δυνατότητα να εμβαθύνει και να εξειδικεύσει τις σπουδές του. Παρέχονται σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια, ώστε να συνδέεται η επιστημονική θεωρία και πράξη, να ενισχύεται η αφομοίωση. Εμπειρο, αφοσιωμένο διδακτικό προσωπικό, σύγχρονα συγγράμματα, ελεύθερη πρόσβαση στη νέα γνώση.

-- Η σύνδεση των σπουδών με την εργασία είναι άμεση, εξασφαλίζεται από την επιστημονικά σχεδιασμένη οργάνωση των αναγκών της κοινωνίας σε επιστήμονες, οι νέοι δεν είναι έρμαια στη «ζούγκλα» της αγοράς. Σε αυτό το έδαφος, οι φοιτητές έχουν ήδη από τις σπουδές τους επαφή με τον κλάδο τους, μέσω πρακτικής άσκησης που προσφέρει ουσιαστική εμπειρία. Το πτυχίο εξασφαλίζει πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα. Από εκεί και πέρα, δίνεται η δυνατότητα για εμβάθυνση στις σπουδές, εξειδίκευση, ενασχόληση με την έρευνα, ανάλογα με το ενδιαφέρον κάποιου και τις ανάγκες της κοινωνίας. Προσφέροντας ελεύθερη και οργανωμένη πρόσβαση στη συνεχή μόρφωση, τον απαραίτητο ελεύθερο χρόνο.


Φοιτητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ

Σήμερα στο υπουργείο Υγείας

Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Υγείας σήμερα Τετάρτη στις 2 μ.μ., για μέτρα προστασίας στα σχολεία, καλεί η ΕΛΜΕ Πειραιά, απαιτώντας να σταματήσει η κοροϊδία και τονίζοντας πως «κανείς δεν μπορεί να παίζει με την υγεία και τη μόρφωση των μαθητών και του λαού». Απόφαση συμμετοχής στην κινητοποίηση πήραν και τα ΔΣ των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη» και «Ο Σωκράτης».

Την πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Πειραιά στηρίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), που στην πρόταση πάλης της προς τα ΔΣ των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των ΕΛΜΕ καλεί επιπλέον σε παναττική κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, την Τρίτη 10/11 στις 2 μ.μ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εμμένει στην ηλεκτρονική ψηφοφορία στις 7 Νοέμβρη

Εμμένει η κυβέρνηση στην απόφαση για πραγματοποίηση των εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης με ηλεκτρονική ψηφοφορία, στις 7 Νοέμβρη. Με Ομοσπονδίες και Σωματεία εκπαιδευτικών να έχουν σταθεί απέναντι στην απόφαση της κυβέρνησης, καλώντας σε αποχή και καταγγέλλοντας τον αυταρχισμό με τον οποίο επιβάλλει την ηλεκτρονική ψηφοφορία, παρά την απόσυρση των ψηφοδελτίων και κόντρα στις σοβαρές ενστάσεις για τη διαδικασία και στις θέσεις για το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το πώς θα εκλέξουν τους αντιπροσώπους τους, χτες οι υπουργοί Παιδείας Ν. Κεραμέως και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, επανέλαβαν ότι οι εκλογές θα γίνουν.

Η Ν. Κεραμέως κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να νομιμοποιήσουν τις ψευτοεκλογές, όπως έχουν χαρακτηριστεί, «δείχνοντας τον καινούργιο δρόμο, όπως ταιριάζει στο λειτούργημά τους», ενώ σε αντίστοιχο πνεύμα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης δήλωσε πως «είναι μια τεράστια ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να βρεθούν στην πρωτοπορία», αναφέροντας ότι «η τεχνολογία είναι και εργαλείο δημοκρατίας». Ο διευθυντής Ερευνας και Ανάπτυξης του ΕΔΥΤΕ, Π. Λουρίδας, αναφέρθηκε στο σύστημα το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη διεξαγωγή των εκλογών.

Η υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε παράταση της θητείας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ενώ για την περίπτωση παραίτησης όσων - παρά την απόσυρση των ψηφοδελτίων και υποψηφιοτήτων - εκλεγούν, δήλωσε πως θα πρέπει να γίνει κάποια τροποποίηση στη σύνθεση των Συμβουλίων.

Την απόφαση του υπουργείου καταδίκασε από την πρώτη στιγμή η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), που καλεί σε μαζική αποχή από τις ηλεκτρονικές ψευτοεκλογές.

«Πάρτε μέτρα για την προστασία της υγείας σε σχολεία και παιδικούς σταθμούς»

Συγκέντρωση χτες το απόγευμα διοργάνωσαν το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Επιτροπή Καθαριστριών Αθήνας και η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας

«

Πάρτε τώρα μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας παιδιών και εργαζομένων σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία» απαίτησαν με συγκέντρωση, χτες το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος, το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η Επιτροπή Καθαριστριών Αθήνας και η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας.

Ο Βαγγέλης Φιλέρης, μέλος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, μιλώντας στη συγκέντρωση, αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία και στις ευθύνες της κυβέρνησης, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Δεν φτάνει που αρνούνται να προχωρήσουν σε μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε παιδιά και εργαζόμενους, δεν φτάνει που σε κανένα σχολείο δεν υπάρχει σχολιατρική υπηρεσία που να επιβλέπει τις περιπτώσεις κρουσμάτων, έχουν κάνει "λάστιχο" κάθε πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ όσον αφορά τον καθαρισμό και την απολύμανση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων των σχολείων». Αναφέρθηκε στις προβλέψεις των πρωτοκόλλων για τον επαρκή καθαρισμό και αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά: «Πώς μπορεί να γίνει όμως αυτό όταν την αρχή της σχολικής χρονιάς προσλήφθηκε ίδιος αριθμός προσωπικού καθαριότητας με πέρυσι, όταν δεν υπήρχαν αυτές οι ανάγκες;».

Η Κωνσταντίνα Τσότρα, μέλος του προεδρείου της ΟΓΕ, χαιρέτισε τη συγκέντρωση σημειώνοντας: «Εμείς οι γυναίκες του γυναικείου ριζοσπαστικού κινήματος ενώνουμε τη φωνή μας με τους εργαζόμενους στην Εκπαίδευση, τους μαθητές, τις νέες μητέρες και τους γονείς και μαζί τους διεκδικούμε τώρα η κυβέρνηση, οι περιφερειακές και δημοτικές αρχές να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλιστούν τόσο η προστασία της υγείας όσο και τα μορφωτικά δικαιώματα, το δικαίωμα στην Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά».


Η Ελένη Καμπουρούδη, σχολική καθαρίστρια και μέλος της Επιτροπής της Αθήνας, είπε με τη σειρά της ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ μόνο στα λόγια αναγνώρισε το έργο των σχολικών καθαριστριών» και τόνισε: «Με πανδημία ή χωρίς πανδημία η καθαριότητα στα σχολεία είναι αναγκαία, καθημερινή, πριν και μετά το μάθημα, σε κάθε διάλειμμα. Η σχολική καθαριότητα δεν είναι ατομική ευθύνη των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών. Είναι ευθύνη του κράτους, είναι ευθύνη της κυβέρνησης που μπροστά και στο δεύτερο σφοδρό κύμα της πανδημίας δεν προχωρά στη μονιμοποίηση όλων των σχολικών καθαριστριών και στην κάλυψη των χιλιάδων κενών σε εκπαιδευτικούς και καθαρίστριες. Η αναλογία χώρων καθαριότητας, αιθουσών, γραφείων, βοηθητικών και κοινόχρηστων χώρων για κάθε καθαρίστρια είναι απαγορευτική για να μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική και ολοκληρωμένη κάλυψη. Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να δεχτούν ούτε την εντατικοποίηση της εργασίας ούτε την παράνομη διεύρυνση του ωραρίου τους ώστε να "βγαίνει" η δουλειά ούτε, φυσικά, την είσοδο εργολάβων καθαριότητας μέσα στις σχολικές μονάδες».

Στις ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητες στους παιδικούς σταθμούς αναφέρθηκε η Ελένη Καμαρινοπούλου, γραμματέας του Συνδικάτου ΟΤΑ Αττικής και πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων δήμου Καματερού, που επισήμανε ακόμα μεταξύ άλλων: «Οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές εκφράζονται στην πράξη, με τη λειτουργία παιδικών σταθμών σε κτίρια που δεν διασφαλίζουν επαρκή αερισμό, ακόμη και σε ημιυπόγεια, αίθουσες όπου τα παιδιά βρίσκονται το ένα πάνω στο άλλο, χωρίς την ύπαρξη σπιθαμής ελεύθερου χώρου, με αίθουσες ύπνου, όπου τα παιδιά κοιμούνται το ένα δίπλα στο άλλο, με σχολικά κτίρια όπου μέσα σε αίθουσες ελάχιστων τετραγωνικών στοιβάζονται 25 και 27 μαθητές, χωρίς καν να εξασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων. Ενώ δραματική περιγράφεται η κατάσταση σε ό,τι αφορά την εξασφάλιση των απαιτούμενων μέσων ατομικής προστασίας, όπου τείνει να γίνει κανόνας τόσο στους παιδικούς σταθμούς όσο και στα σχολεία οι καθαρίστριες να αναγκάζονται να εργαστούν με τα δικά τους ρούχα, χωρίς ρόμπες εργασίας, ρόμπες μιας χρήσης, όπου αυτό απαιτείται κ.λπ.».

«Δάσκαλοι - γονείς τώρα συμμαχία, παλεύουν για δημόσια και δωρεάν Παιδεία», «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή, μόρφωση - υγεία για κάθε μαθητή», φώναξαν οι διαδηλωτές που μετά τη συγκέντρωση με πορεία κατευθύνθηκαν στο υπουργείο Εσωτερικών, κατήγγειλαν ότι δεν ήταν κανείς εκεί να τους δεχτεί παρότι είχαν ενημερώσει για την κινητοποίηση και θυροκόλλησαν υπόμνημα με τα αιτήματά τους, απαιτώντας:

  • Μείωση της αναλογίας παιδιών / παιδαγωγών στους παιδικούς σταθμούς και δημιουργία ολιγομελών τμημάτων για την αποφυγή του συγχρωτισμού στην τάξη, στο παιχνίδι, στη σίτιση, στον ύπνο και τις δραστηριότητες στην αυλή.
  • Προσλήψεις όλου του αναγκαίου παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού, με μόνιμη και σταθερή δουλειά, ώστε να διασφαλίζονται οι απαιτούμενοι όροι υγιεινής για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου.
  • Καμία απόλυση συμβασιούχων από τα προγράμματα ΕΣΠΑ.
  • Διενέργεια προληπτικών διαγνωστικών τεστ με ευθύνη της κυβέρνησης και προσλήψεις παιδιάτρων σε όλους τους παιδικούς σταθμούς και ιατρών Εργασίας, ενταγμένων στο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
  • Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των σχολικών καθαριστριών, οι οποίες εργάζονται με καθεστώς εργασιακής ομηρίας και επιπλέον προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε να διασφαλίζονται οι απαιτούμενοι όροι υγιεινής και ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Χορήγηση με επάρκεια όλων των απαιτούμενων Μέσων Ατομικής Προστασίας στους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολικών κτιρίων και των παιδικών σταθμών, καθώς και στο παιδαγωγικό προσωπικό, όρος αναγκαίος για τον περιορισμό της διασποράς της νόσου.


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ