Παράσταση διαμαρτυρίας της Ενωσης Γονέων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας
Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν μέλη της Ενωσης Γονέων Δήμου Λαρισαίων, την περασμένη Τρίτη, στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, όπου συναντήθηκαν με τον περιφερειακό διευθυντή και παρουσίασαν τα προβλήματα στα σχολεία της Λάρισας ζητώντας την επίλυσή τους.
Τα βασικά προβλήματα μεταξύ άλλων αφορούν:
Επιχείρηση επιβολής φόβου από αστυνομικές δυνάμεις στην κατάληψη στο 15ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης, στο σχολικό συγκρότημα του Ευκλείδη, καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ της πόλης και συγκεκριμένα περιγράφει:
«Αστυνομικοί με εξάρτυση, γκλομπ και κάποιοι με κράνη εισέβαλαν το βράδυ της πρώτης μέρας της κατάληψης στην αυλή του σχολείου, με αποτέλεσμα μαθητές, πιθανόν και εξωσχολικοί, να τραπούν σε άτακτη φυγή, με πολλούς ενδεχόμενους κινδύνους. Οι περισσότεροι σε κατάσταση πανικού στριμώχνονταν στην αυλόπορτα και αρκετοί πηδούσαν από μεγάλο ύψος πάνω από κάγκελα στην προσπάθειά τους να διαφύγουν. Σύμφωνα με καταγγελίες μαθητών, οι αστυνομικοί έβριζαν, εκφόβιζαν, έσπρωχναν και χτύπησαν έναν από αυτούς. Στην προσπάθειά τους εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ και της Ομοσπονδίας Γονέων να πλησιάσουν αστυνομικούς και να πληροφορηθούν για την κατάσταση, αντιμετωπίστηκαν απαξιωτικά και με απειλητική διάθεση.
Το επόμενο πρωί, κι ενώ δεν υπήρχε πλέον κατάληψη, δυο αστυνομικοί στέκονταν μπροστά στην πόρτα της αυλής, την ώρα που μαθητές και εκπαιδευτικοί προσέρχονταν στο σχολείο. Μετά από έντονη αντίδραση καθηγήτριας μέλους ΔΣ της ΕΛΜΕ, τελικά αποχώρησαν».
Η ΕΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική που αντιμετωπίζει τους μαθητές με την καταστολή και τονίζει: «Η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στα σχολεία στοχεύει στην τρομοκράτηση των μαθητών που, άσχετα αν συμφωνεί κανείς ή όχι με τα αιτήματα ή τις μορφές που επιλέγουν, δεν παύουν να είναι μαθητές του σχολείου. Το σχολείο είναι το σπίτι τους, ο φυσικός τους χώρος μέσα στον οποίο δεν μπορούν να τους τρομοκρατούν αστυνομικές δυνάμεις».
Την εισβολή της Αστυνομίας στο 15ο ΕΠΑΛ καταδικάζει με ανακοίνωσή της και η Τομεακή Οργάνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι τόσο η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, μας έχουν απέναντί τους! Στις δίκαιες διεκδικήσεις, στα όνειρα και τις ανάγκες μας, η απάντησή τους είναι μία: Καταστολή και τρομοκρατία! Δεν θα τους αφήσουμε, δεν θα σκύψουμε το κεφάλι!».
Η ΚΝΕ καλεί τους μαθητές να διεκδικήσουν δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους, ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, επαρκή χρηματοδότηση για όλα τα σχολεία, να μην κλείσει κανένα τμήμα στα ΕΠΑΛ, άμεση κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς, η πρακτική άσκηση στα ΕΠΑΛ να είναι ενταγμένη στη μάθηση, ασφάλιση και πληρωμή με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη κ.ά.
Προβλήματα και αστοχίες στις οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων που στάλθηκαν πρόσφατα στα σχολεία της χώρας, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (ΠΕΦ). Η ΠΕΦ ζητά από το υπουργείο Παιδείας την επανεξέταση των οδηγιών, που, όπως σημειώνει, δεν επιλύουν αλλά οξύνουν υπάρχοντα προβλήματα και επιτείνουν τη σύγχυση και το άγχος εκπαιδευτικών και μαθητών.
Αναλυτικά η ΠΕΦ σημειώνει ότι:
«Στην Ιστορία Γ' Λυκείου (Θεωρητικού Προσανατολισμού), οι οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος δεν συνοδεύονται από το αναγκαίο corpus πηγών και την αντίστοιχη θεωρία για την αξιοποίησή του από τους μαθητές. (...)
Στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, η υπουργική απόφαση της 2/8/2019 περιορίζει την αξιολόγηση των μαθητών σε ό,τι αφορά τη Λογοτεχνία σε ένα ερώτημα που βαθμολογείται με το 15% επί της συνολικής βαθμολογίας. Θεωρούμε υποβάθμιση του μαθήματος της Λογοτεχνίας την ισχνή μοριοδότησή του σ' ένα και μόνο θέμα, στο οποίο συνωστίζονται το ερμηνευτικό σχόλιο, ο εντοπισμός και η ερμηνεία της λειτουργίας "κειμενικών δειχτών", δηλαδή κάθε στοιχείου του κειμένου (sic), το "συγκείμενο", δηλαδή η αναζήτηση του ευρύτερου κοινωνικού πλαισίου, ακόμη και η διατύπωση ερμηνευτικού σχολίου σχετικού με το περιεχόμενο του κειμένου. Παράλληλα μάς ανησυχεί η απουσία ουσιαστικών και, ει δυνατόν, μετρήσιμων κριτηρίων αξιολόγησης του μαθήματος, η οποία δυστυχώς οδηγεί στην περαιτέρω υποβάθμισή του.
Σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο, ιδιαζόντως προβληματική είναι η κατάσταση που διαμόρφωσαν οι οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας, με τις οποίες το υπουργείο υιοθετεί αυτούσιο το Πρόγραμμα Σπουδών της προηγούμενης ηγεσίας, το οποίο μάλιστα είχε ως αντιπολίτευση καταγγείλει. Και το χειρότερο: Ζητά την εφαρμογή του με τα ισχύοντα βιβλία των οποίων το περιεχόμενο δεν συμφωνεί, στο μεγαλύτερο μέρος, με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Για τον λόγο αυτό ζητάμε να αποσυρθούν οι οδηγίες για την Ιστορία του Γυμνασίου, και να ισχύσουν εκείνες, οι οποίες υποστηρίζονται από τα εν χρήσει σχολικά εγχειρίδια, έως ότου βέβαια διαμορφωθεί ένα νέο πρόγραμμα σπουδών που θα ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες του μαθήματος».
Την Κυριακή 29 Σεπτέμβρη πραγματοποιήθηκε το Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριο στην Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Στις εκλογές συμμετείχαν 5 Ομοσπονδίες (Περιφέρειας Αττικής, Κ. Μακεδονίας, Κρήτης, Δυτικής Ελλάδας, Αν. Μακεδονίας - Θράκης) με 94 αντιπροσώπους που εκπροσωπούν συνολικά 270.367 μαθητές. Ψήφισαν 87 αντιπρόσωποι και έλαβαν:
Στο Συνέδριο παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό εκπρόσωποι από την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ, την Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και από το Σύλλογο Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων.
Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το νέο ΔΣ της ΑΣΓΜΕ, «οι αποφάσεις του Συνεδρίου κινήθηκαν στην κατεύθυνση της αγωνιστικής και συλλογικής διεκδίκησης των σύγχρονων μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας. Επιβεβαίωσαν την ανάγκη να μη συμβιβαστούμε και να μην παραιτηθούμε από τον αγώνα για μια ζωή με δικαιώματα, για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για να έχουν όλα τα παιδιά αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία.
Η διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας καθιστά επιτακτική την ανάγκη ενίσχυσης της δράσης μας στην κατεύθυνση αντίθεσης στην αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική βάζοντας στο επίκεντρο τα ουσιαστικά προβλήματα, τα οποία καθορίζουν συνολικά το μέλλον των παιδιών μας αλλά και τη διεκδίκηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών τους».
Με αφετηρία τις σχολές τους οι εκλεγμένοι στα ΔΣ ξενάγησαν τα νέα μέλη των συλλόγων τους σε αμφιθέατρα, εργαστήρια και υποδομές του Πανεπιστημίου αναδεικνύοντας τις κατακτήσεις που μπορεί να έχει η συλλογική διεκδίκηση, όπως το δικαίωμα όλων των πρωτοετών φοιτητών στη δωρεάν σίτιση, οι αναβαθμισμένες υποδομές τμημάτων ως αποτέλεσμα της αγωνιστικής δράσης που αναπτύχθηκε πέρυσι, τα επιπλέον δωμάτια που έχει κατακτηθεί να δίνονται σε ξενοδοχεία με ευθύνη του Πανεπιστημίου, καθώς και οι αθλητικές υποδομές του ΑΕΙ, που προγραμματίζεται να αξιοποιηθούν άμεσα με διοργάνωση αθλητικών δραστηριοτήτων των φοιτητικών συλλόγων.
Οι ξεναγήσεις κατέληγαν οργανωμένα στον Πολυχώρο Νεανικής Δημιουργίας, που μπαίνει στον 3ο χρόνο λειτουργίας του. Εκεί οι υπεύθυνοι του Πολυχώρου εξήγησαν πώς οι φοιτητικοί σύλλογοι πριν από δύο χρόνια διεκδίκησαν και κατέκτησαν χρηματοδότηση και χώρο προκειμένου να βρουν στέγη οι καλλιτεχνικές ανησυχίες, η δωρεάν πρόσβαση στον πολιτισμό και η ανάγκη για ψυχαγωγία και κοινωνικοποίηση. Ο Πολυχώρος Νεανικής Δημιουργίας εκτός των άλλων αποτελεί τη δομή εκείνη που μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στο να μπορεί ένας φοιτητής να αναπτύσσει πολύπλευρα την προσωπικότητά του πλάι στην προσπάθειά του να γίνει ολοκληρωμένος επιστήμονας. Στη συνέχεια έγινε αναλυτική αναφορά στο ρόλο, στους στόχους και τη δράση των φοιτητικών συλλόγων ώστε να διασφαλίζεται ότι κάθε φοιτητής έχει όλα τα εφόδια προκειμένου να γίνει ολοκληρωμένος επιστήμονας, ενώ εκλέχθηκαν και επιτροπές πρώτου έτους προκειμένου να είναι σε άμεση συνεργασία με τους αγωνιστές εκλεγμένους των ΔΣ στον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών.
Οι ξεναγήσεις ολοκληρώθηκαν με προβολή βίντεο με πλάνα από το Πανεπιστήμιο, τη λειτουργία του Πολυχώρου, περσινές αθλητικές δραστηριότητες και την αγωνιστική δράση των συλλόγων. Το ραντεβού ανανεώθηκε στην οργάνωση της πάλης για τα οξυμένα προβλήματα σε κάθε σχολή, κόντρα στην πολιτική των κυβερνήσεων που υποχρηματοδοτούν τα ιδρύματα και χτυπούν τα φοιτητικά δικαιώματα. Οι εκλεγμένοι κάλεσαν σε ενδυνάμωση της συλλογικής δράσης με αιχμή τις διεκδικήσεις για τις μετεγγραφές, τη φοιτητική στέγη και τη φθηνή και ποιοτική μετακίνηση και επαρκή κρατική χρηματοδότηση, αλλά και για να μείνει στα χαρτιά ο νόμος για το άσυλο που στόχο έχει την καταστολή των αγώνων για να προσαρμόζεται όλο και περισσότερο η λειτουργία του πανεπιστημίου στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.
Συγκέντρωση στη 1 μ.μ. στο υπουργείο Παιδείας και σε κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής απευθύνει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, που χαιρετίζει τις μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις στις 2 Οκτώβρη και σημειώνει:
«Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε κάθε κλάδο, οι δύο μαζικές πανεργατικές απεργίες, η κλιμάκωσή τους, ενόχλησαν πολύ την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό. Γι' αυτό ο κ. Μητσοτάκης και τα στελέχη του καταφεύγουν σε προκλητικές δηλώσεις περί "απεργιών από μειοψηφίες". Πάει πολύ αυτοί που με την πολιτική τους υπερασπίζονται μια χούφτα επιχειρηματιών και τσακίζουν ό,τι έχει απομείνει όρθιο από τη ζωή της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού και της νεολαίας, να κουνάνε το δάχτυλό τους.
Η απάντησή μας θα είναι πιο μαζική και πιο δυναμική. Τα σχολεία φλέγονται από προβλήματα. Η αδιοριστία, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, οι ανεπαρκείς υποδομές και η υποχρηματοδότηση, το περιεχόμενο του σχολείου, οι όροι εργασίας των εκπαιδευτικών, οι μισθοί και οι συντάξεις μας είναι στο επίκεντρο».
Στο μεταξύ, παραμένουν τα κενά στα σχολεία μετά και τη β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Οπως επισημαίνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», «πέρυσι τα κενά στην Εκπαίδευση καλύφθηκαν με πάνω από 33.000 αναπληρωτές. Αν προσθέσουμε και τις συνταξιοδοτήσεις, που φτάνουν τις 2.500, τα σχολεία άνοιξαν με 35.500 κενά. Μετά την ολοκλήρωση της β' φάσης έχουν προσληφθεί περίπου 25.000 αναπληρωτές, δηλαδή λείπουν από τα σχολεία πάνω από 10.000 εκπαιδευτικοί!».
«Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μπορεί να κομπάζει ότι επανέφερε την κανονικότητα», σχολιάζει η ΑΣΕ. «Μπήκε ο Οκτώβρης και τα κενά στις σχολικές μονάδες είναι στην κυριολεξία χιλιάδες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν τα τμήματα στο ολοήμερο, χιλιάδες παιδιά που έχουν ανάγκη παράλληλης στήριξης να μην έχουν τον εκπαιδευτικό που χρειάζονται, πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα να μην έχουν ξεκινήσει ακόμα να διδάσκονται, τα εβδομαδιαία προγράμματα να είναι δυσεπίλυτος γρίφος». Μόνη λύση για το οξυμένο πρόβλημα των κενών, τονίζει, «είναι η θέση που εκφράστηκε από χιλιάδες εκπαιδευτικούς το προηγούμενο διάστημα, η μονιμοποίηση όλων όσοι εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση».
Αντιμέτωποι με τους χιλιομετρικούς περιορισμούς στο δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς βρίσκονται και πάλι οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Περιστερίου, με αποτέλεσμα το 1/3 των μαθητών του σχολείου να εξαιρούνται από τη δωρεάν μετακίνηση, σύμφωνα με τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου.
Ο Σύλλογος Γονέων αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση που ορίζει ότι για να δικαιούται ένας μαθητής του Καλλιτεχνικού δωρεάν μεταφορά, θα πρέπει να διαμένει σε απόσταση από το σχολείο μεγαλύτερη από 3 χλμ. αν είναι μαθητής Γυμνασίου ή 5 χλμ. αν είναι μαθητής Λυκείου. «Απόσταση που πρέπει να διανύει πεζή φορτωμένος κουβαλώντας τα γνωστά σε όλους σχολικά βάρη και τον επιπλέον εξοπλισμό που χρειάζεται για τα καλλιτεχνικά του μαθήματα. Η μετακίνηση αυτή επιβαρύνει την υγεία των παιδιών μας και θέτει τη ζωή τους σε τεράστιο κίνδυνο, καθώς πρέπει να διανύσουν πεζή επικίνδυνες οδικές αρτηρίες (Κηφισός, Λ. Θηβών, Βιομηχανική Ζώνη Περιστερίου, διέλευση από αφύλακτες διαβάσεις τρένων κ.α.)», επισημαίνουν οι γονείς του Καλλιτεχνικού Σχολείου Περιστερίου, οι οποίοι μαζί με τους γονείς όλων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της Αττικής, μέσα από συντονισμό, κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, πέτυχαν την αναστολή εφαρμογής της εν λόγω απόφασης για το σχολικό έτος 2018 - 2019 αλλά όχι την κατάργησή της.
Παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η μεταφορά των μαθητών των Καλλιτεχνικών Σχολείων και για τη σχολική χρονιά 2019 - 2020, ακόμη δεν έχει δοθεί λύση και ο Σύλλογος Γονέων καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς, «πριν θρηνήσουμε θύματα, να λύσουν άμεσα το ζήτημα και να ενταχθούν ΟΛΑ τα παιδιά στα λεωφορεία χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς».