Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Δραματική η κατάσταση στα σχολεία

Αίθουσες σε γκαράζ, μαγαζιά, πιλοτές και τάξεις ακόμα και με 56 μαθητές στα ΤΕΕ

Με τις χειρότερες προϋποθέσεις ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές του Νομού Τρικάλων, καθώς οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων και σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τεράστιες. Βεβαίως, αυτή η δραματική κατάσταση δεν υπάρχει μόνο στο Νομό Τρικάλων, καθώς είναι αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Είναι, όμως, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των ταξικών φραγμών που θέτει αυτή η πολιτική στην εκπαίδευση, στερώντας στα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων το δικαίωμα στη μόρφωση.

Τα στοιχεία που συνθέτουν την τραγική εικόνα της παιδείας στο νομό και παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου η ΕΛΜΕ Τρικάλων είναι τραγικά και αποκαλυπτικά:

  • Ως αίθουσες διδασκαλίας χρησιμοποιούνται πιλοτές, γκαράζ, μαγαζιά και γυμναστήρια και η γυμναστική γίνεται στους διαδρόμους, καθώς δεν υπάρχουν αίθουσες.
  • Τα τμήματα λειτουργούν με 56 αντί για 20 μαθητές.
  • Φυσικοί διδάσκουν Βιολογία στη Γ` Τάξη του Λυκείου.

Επίσης, η κατασκευή διδακτηρίων, που εξαγγέλθηκε από το 1981 δεν προχωρά. Σε κτίριο όπου στεγαζόταν από το 1980 η Τεχνολογική Επαγγελματική Σχολή, και είναι ενοικιαζόμενο, σήμερα στεγάζεται το ΤΕΕ, χωρίς προαύλιο και μπροστά σε δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας, πολλά εργαστήρια - με το υλικό τους να σαπίζει - παραμένουν κλειδωμένα, ενώ εκτός από τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, λείπουν βασικά βιβλία, ιδιαίτερα γυμνασίου και στα ΤΕΕ δόθηκε ό,τι περίσσεψε από πέρσι.

Πιο συγκεκριμένα: Δεκαπέντε Γυμνάσια σε Αμπέλια, Βαλτινό, Ζάρκο, Καλαμπάκα, Οξύνεια, Πύλη, Ρίζωμα, Φαρκαδόνα και Τρίκαλα χρειάζονται 31 καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ, τουλάχιστον, 15 συνάδελφοί τους απαιτούνται για τη διδασκαλία κύριων μαθημάτων σε 8 Λύκεια. Επίσης, το 5ο Γυμνάσιο χρησιμοποιεί για αίθουσα ένα μαγαζί, το νέο κτίριο του 7ου Γυμνασίου ακόμα να τελειώσει, στο Λύκειο Καλαμπάκας το γυμναστήριο χωρίστηκε σε δύο αίθουσες στις οποίες γίνεται μάθημα και η γυμναστική γίνεται στους διαδρόμους και στο 3ο Λύκειο Τρικάλων 4 αίθουσες λειτουργούν σε ενοικιαζόμενα κτίρια που ήταν πιλοτή, γκαράζ και μαγαζί, χωρίς, μάλιστα, να έχει γίνει έλεγχος καταλληλότητας.

Οσον αφορά στην Τεχνολογική Εκπαίδευση, στα ΤΕΕ Καλαμπάκας, Φαρκαδόνας και Πύλης πρέπει να καλυφθούν άμεσα 13 θέσεις εκπαιδευτικών. Μάλιστα, το ΤΕΕ Καλαμπάκας λειτουργεί εκεί που στεγαζόταν το ΤΕΛ από το 1980, δηλαδή σε ενοικιαζόμενη πολυκατοικία χωρίς προαύλιο και μπροστά σε δρόμο μεγάλης κυκλοφορίας, ενώ το 1982 υποτίθεται ότι θα ξεκινούσε η κατασκευή διδακτηρίου. Στην Πύλη, δε, στο ΤΕΕ, που φιλοξενείται στο σχολικό συγκρότημα, λείπουν άλλες δύο αίθουσες. Το 2ο ΤΕΕ Τρικάλων, παρά το γεγονός ότι είναι η μεγαλύτερη σχολική μονάδα, με 750 περίπου μαθητές και 33 τμήματα, δεν έχει του δικό του κτίριο, λειτουργεί σε δύο οικήματα με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, με 56 μαθητές σε ορισμένα τμήματα, ενώ λείπουν 34 καθηγητές, 10 αίθουσες, ακόμα και υποδιευθυντές. Επίσης, μετά τη μετατροπή του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου σε 7ο Ενιαίο, τα εργαστήρια παραμένουν κλειδωμένα, με αποτέλεσμα και το υλικό να καταστρέφεται και οι απαραίτητες αίθουσες να παραμένουν δεσμευμένες.

Στη συνέντευξη Τύπου, οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕ Τρικάλων κατήγγειλαν ως υπεύθυνους για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που στοχεύει στην υποβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν εκπαιδευτικού συστήματος. Ειδικότερα, τόνισαν, ευθύνες φέρουν το υπουργείο Παιδείας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το ΠΥΣΔΕ, που δε λαμβάνουν κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

Μάλιστα ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Τρικάλων, Μπάμπης Αργυρίου, επισήμανε ότι φέτος θα είναι μια αγωνιστική χρονιά για τους καθηγητές, αρχής γενομένης από τις 10 Οκτώβρη, που θα συμμετέχουν στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Υπογράμμισε, δε, την ανάγκη δημιουργίας ενός παλλαϊκού μετώπου για την Παιδεία που θα διεκδικεί τη διατήρηση και αναβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Στη Λάρισα

Τρεις βδομάδες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα περισσότερα τμήματα των ΤΕΕ στο Νομό Λάρισας υπολειτουργούν, καθώς τα βιβλία που έχουν μοιραστεί στους μαθητές δεν είναι ούτε καν τα μισά. Συγκεκριμένα, έχει μοιραστεί μόνο το 40% του συνόλου των βιβλίων και στα σχολεία πρέπει να χορηγηθούν ακόμα 250 βιβλία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι 139 τίτλοι βιβλίων βρίσκονται, ακόμα, υπό εκτύπωση στον Οργανισμό Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, ενώ άλλοι 107 τίτλοι έχουν αγοραστεί από το εμπόριο.

ΒΕΡΟΙΑ
Πρόκληση νομάρχη στις διαμαρτυρίες γονιών

«Μαθήματα ευπρέπειας» έδωσε ο νομάρχης Ημαθίας κ.Γιάννης Σπάρτσης σε γονείς και μαθητές του 4ου Δημοτικού και του 6ου Γυμνασίου, που διαμαρτύρονταν για το απαράδεκτο καθεστώς της διπλοβάρδιας. Συγκεκριμένα, γονείς και μαθητές, μετά από μαζική πορεία στους δρόμους της Βέροιας, κατέφτασαν στη νομαρχία για να διαμαρτυρηθούν, επειδή αν και έχει χτιστεί νέο σχολικό κτίριο δε μεταστεγάζεται το 6ο Γυμνάσιο εκεί με αποτέλεσμα να συνεχίζεται το καθεστώς της διπλοβάρδιας. Τη στιγμή που προσπαθούσαν να εκθέσουν το αίτημά τους ο κ.Σπάρτσης τούς επιτέθηκε φραστικά, λέγοντάς τους χαρακτηριστικά ότι είναι ντροπή τους να βγάζουν τα παιδιά τους στο δρόμο, ενώ δεν παρέλειψε να πιπιλίσει τη γνωστή καραμέλα της υποκίνησης.

Στο τέλος, για να εκτονώσει την αγανάκτηση γονιών και μαθητών υποσχέθηκε ότι θα καλέσει κάποια στιγμή τους συλλόγους γονέων σε σύσκεψη και ότι μέχρι το τέλος της θητείας του θα δώσει λύση στο πρόβλημα.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι αυτή η συμπεριφορά δεν κάμπτει το αγωνιστικό φρόνημα γονιών και μαθητών που μετά το πέρας της κινητοποίησης υποσχέθηκαν να κλιμακώσουν παραπέρα τους αγώνες τους.

ΟΛΜΕ - ΔΟΕ
Συμμετέχουν στην απεργία στις 10 Οκτώβρη

Συμμετοχή στην πανεργατική - πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία στις 10 Οκτώβρη αποφάσισε το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, με προσυγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητά ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, οικονομική και επαγγελματική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, κατάργηση του νόμου 2525, γενναίες αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις τώρα, όχι άλλη λιτότητα, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, αντίσταση σε κάθε νέο αντιασφαλιστικό σχεδιασμό, διεύρυνση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Μπροστά στο Αρχαιολογικό Μουσείο θα συγκεντρωθούν στις 10 Οκτώβρη και οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά την απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ να συμμετέχει στην 24ωρη απεργία και στη συγκέντρωση των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, ζητώντας δωδεκάχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα 25 στα γυμνάσια και λύκεια και 20 στα ΤΕΕ και άλλα θεσμικά και μισθολογικά αιτήματα.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στην 24ωρη απεργία στις 10 Οκτώβρη, διαδηλώνοντας την απόφασή τους να συγκρουστούν με την αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΗ
Μεγάλα προβλήματα φοιτητικής στέγης

Σε απόγνωση βρίσκονται εκατοντάδες φοιτητές στην Αλεξανδρούπολη, αφού το ξενοδοχείο στο οποίο φιλοξενούνταν έκλεισε, με αποτέλεσμα να μείνουν στο δρόμο αντιμέτωποι με την έλλειψη στέγης και τα υπέρογκα ενοίκια της πόλης.

Κάποιοι ελάχιστοι από αυτούς μεταφέρθηκαν σε άλλο ξενοδοχείο όπου διαμένουν μέσα σε άθλιες συνθήκες, ενώ η πρυτανική αρχή υποσχέθηκε να παράσχει στους υπόλοιπους επιδότηση ενοικίου μέχρι 50.000 δραχμές, ανάλογα με το ύψος του ενοικίου. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι τα ενοίκια στην Αλεξανδρούπολη ξεκινάνε για μια γκαρσονιέρα από 70.000δρχ., ενώ τα δυάρια "φεύγουν" πολύ πάνω από 100.000 δρχ. Από εδώ φαίνεται καθαρά ότι το ποσό που θα δίνεται δεν είναι παρά ένα "παυσίπονο" και δεν αντιμετωπίζει σε καμιά περίπτωση το πρόβλημα. Για ανέγερση εστιών, φυσικά, ούτε η πρυτανική αρχή ούτε η κυβέρνηση κάνει λόγο...

Τη Δευτέρα το βράδυ σε συγκέντρωση που πραγματοποίησαν φοιτητές της πόλης, αναδείχτηκαν οι ευθύνες της κυβέρνησης και της πρυτανείας για τις εξελίξεις και αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί μαζική παράσταση στην επόμενη συνεδρίαση της Συγκλήτου του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου.

Οπως δήλωσε στο "Ρ" η εκπρόσωπος της Πανσπουδαστικής, Αίγλη Αραβανή: «Η Πανσπουδαστική δε θα σταματήσει στιγμή να καταγγέλλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ, απόρροια της οποίας είναι και το πρόβλημα που έχει προκύψει. Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στις κινητοποιήσεις και να αγωνιστούν για σίτιση και στέγαση για όλους τους φοιτητές».

Πληροφορική και η αντιεκπαιδευτική πολιτική καλά κρατεί...

Παρουσιάστηκε χτες από το υπουργείο Παιδείας και κοινοτική επίτροπο, η πορεία του προγράμματος πληροφορικής στα σχολεία

Η Πληροφορική χωρίς την καθιέρωση ενιαίας βασικής υποχρεωτικής 12χρονης, δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης είναι δώρο άδωρον. Αυτό πρωτίστως διεκδικούν το εκπαιδευτικό και λαϊικό κίνημα
Η Πληροφορική χωρίς την καθιέρωση ενιαίας βασικής υποχρεωτικής 12χρονης, δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης είναι δώρο άδωρον. Αυτό πρωτίστως διεκδικούν το εκπαιδευτικό και λαϊικό κίνημα
Με αμοιβαίες φιλοφρονήσεις για τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, ο υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου και η Κοινοτική Επίτροπος Βίβιαν Ρέντινγκ παρουσίασαν χτες την πορεία του προγράμματος για την Πληροφορική στα σχολεία, σε μια προσπάθεια να δείξουν ότι με τη χρήση της μπορούν να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να «οδηγηθούμε σε μια κοινωνία της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, χωρίς κοινωνικό αποκλεισμό». Ωστόσο η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης, που συμβαδίζει με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, είναι αυτή που αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τη γνώση, που τους στρέφει στην πρόωρη επαγγελματική ψευτοκατάρτιση, με ένταση των ταξικών φραγμών, πολύ πριν τα 18 τους χρόνια, που θα διαρκούσε μια βασική υποχρεωτική δωδεκάχρονη εκπαίδευση, αυτή που διεκδικεί το λαϊκό κίνημα και αρνούνται οι κυβερνήσεις της πλουτοκρατίας.

Ετσι, το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας για την προετοιμασία του πολίτη της «Κοινωνίας της Πληροφορίας», που χρηματοδοτείται από το κοινοτικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, δεν υπαγορεύτηκε εξαρχής από εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά αποτελεί την εφαρμογή στην εκπαίδευση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, που έγινε τον Απρίλη στη Λισαβόνα και προσδιόρισε ως νέο στρατηγικό στόχο για την επόμενη δεκαετία «να γίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση η ανταγωνιστικότερη και δυναμικότερη οικονομία της γνώσης ανά την υφήλιο, ικανή για βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη, με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και με μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή».

Σύμφωνα με όσα δήλωνε χτες ο υπουργός Παιδείας, η Ελλάδα θα επιτύχει αυτούς τους στόχους, ενώ ικανοποιημένη για την πορεία του προγράμματος δήλωνε η κοινοτική επίτροπος. Με βάση, τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, λειτουργούν κόμβοι του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, με συνδεδεμένα 1.500 σχολεία και διευθύνσεις μέσης εκπαίδευσης, μέσα από αντίστοιχα πιλοτικά προγράμματα, όπως η «Οδύσσεια» και οι «Ασκοί του Αιόλου». Εργαστήρια Πληροφορικής υπάρχουν στο 87.5% των Γυμνασίων, στο 16% των ενιαίων Λυκείων, το 51.4% των ΤΕΕ και μόλις στο 1% των Δημοτικών σχολείων.

Στο πλαίσιο της χτεσινής συνέντευξης Τύπου, η επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκαν σε πρόγραμμα, το οποίο θα αφορά την «ολυμπιακή εκπαίδευση», με ενιαίο πλαίσιο ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο διάστημα 2001 μέχρι 2004.

Λίφτινγκ στο «Μινώταυρο» της μεταρρύθμισης

Μετά από τρία χρόνια αγώνων του μαθητικού κινήματος και την ολόπλευρη συμπαράσταση από το ριζοσπαστικό κομμάτι των εκπαιδευτικών και των γονιών, η ζωή δικαιώνει όλους όσοι πίστευαν και πιστεύουν ότι η αντιεκπαιδευτική αντιδραστική μεταρρύθμιση Αρσένη, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά ένα καλά προμελετημένο σχέδιο, ενταγμένο στις αλλαγές που επέρχονται στην οικονομία σαν βάσης και ευρύτερα στην κοινωνία.

Η εκπαίδευση πρέπει να προσαρμοστεί και να προετοιμάσει αλλαγές, αναπαράγοντας από τη μια τη μεγάλη μάζα των αυριανών «απασχολήσιμων» χωρίς δικαιώματα και απαιτήσεις και από την άλλη μια περισσότερο ελεγχόμενη μειοψηφία, που θα διαχειρίζεται αποδοτικότερα την παραγωγή για λογαριασμό του κεφαλαίου και σε βάρος των εργαζομένων. Ετσι, προκαθορισμένος στόχος αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι το μισό του μαθητικού πληθυσμού που θα αποφοιτά από τη Γ` Γυμνασίου, κυρίως τα παιδιά που προέρχονται από τα φτωχά εργατικά και αγροτικά στρώματα, να μην παίρνει ποτέ απολυτήριο Λυκείου, έτσι ώστε να στραφεί αναγκαστικά στην υποβαθμισμένη και στενή κατάρτιση. Να αποκτά, δηλαδή, κάποιες απλές δεξιότητες και τυποποιημένες γνώσεις, ευάλωτες σε κάθε εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων, έτσι ώστε να χρειάζεται μια διαρκή, ισόβια επανακατάρτιση, μήπως κάποτε, κάπου μπορέσει ν' «απασχοληθεί». Κάτω από την πίεση των μαθητικών αγώνων και της γενικότερης λαϊκής δυσαρέσκειας από την αποκάλυψη του αποκρουστικού προσώπου της μεταρρύθμισης, η κυβέρνηση εξαναγκάστηκε πρόσφατα σε μέτρα - λίφτινγκ, που δε θίγουν σε καμία περίπτωση τον παραπάνω στόχο.

Απλώς, η κυβέρνηση επιχειρεί μέσα από δυσδιάκριτες διαδικασίες να επιτύχει το ίδιο αποτέλεσμα. Με μέτρα αποθάρρυνσης του μαθητικού πληθυσμού, που θα ξεκινούν από το Γυμνάσιο, όπως ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και το τεστ δεξιοτήτων που «κατεβαίνει» στην Α` Λυκείου, επιχειρεί να «κόψει» τους μαθητές πριν φτάσουν στις εξετάσεις και έτσι να μειώσει το μεγάλο ποσοστό αποτυχίας που ξεπερνά κατά πολύ το 4 - 7 % των προηγούμενων ετών. Πώς όμως εξηγείται το φαινόμενο ότι τα Ενιαία Λύκεια παρήγαγαν αριστούχους που με 19 μέσο όρο δεν μπορούν να εισαχθούν σε σχολές πρώτης προτίμησης; Πώς τα παιδιά που με δυσκολία προήχθησαν στη Γ` Λυκείου (χάρη των σεισμών) κατόρθωσαν να πάρουν το απολυτήριο; Κανένας σοβαρός άνθρωπος, μελετητής, επιστήμονας, παιδοψυχολόγος δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι μέσα σε ένα χρόνο, εξαιτίας των νέων βιβλίων και των «σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων» της «μεταρρύθμισης» τα παιδιά μετατράπηκαν ξαφνικά σε Φωστήρες. Η αλήθεια είναι μία: Ανάλογα με το πόσους αποφοίτους Λυκείου απαιτεί το οικονομικό και πολιτικό συμφέρον της ολιγαρχίας, μέσα από τις πανελλαδικές εξετάσεις και τις διορισμένες επιτροπές εκπαιδευτικών που επιλέγουν τα θέματα, η κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να σφίγγει ή να ανοίγει τη στρόφιγγα των μαθητών που θα περνούν στο Πανεπιστήμιο ή θα απορρίπτονται. Και όλα αυτά περί έξυπνων ή κουτών μαθητών είναι απλά «επιστημονικές αλητείες», που δεν επιδέχονται σοβαρή κριτική.

Ετσι, με τεχνητό τρόπο, μπορούν να ελέγχουν κεντρικά τη ροή των μαθητών, πράγμα που θα ήταν πιο δύσκολο αν οι εξετάσεις διενεργούνταν μέσα στα Λύκεια, από καθηγητές που αντιμετωπίζουν παιδαγωγικά και επιστημονικά και όχι τεχνοκρατικά και απρόσωπα τους μαθητές τους. Με το μέτρο της κλιμακούμενης δυσκολίας των θεμάτων που θα εφαρμόζεται από φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, το ΥΠΕΠΘ φιλοδοξεί να διορθώσει τα φετινά «μασκαριλίκια». Ετσι τα θέματα που θα μπουν την επόμενη χρονιά στη Β` και Γ` Λυκείου θα είναι πιο δύσκολα για να μην έχουν διαμαρτυρίες, όπως τώρα, από τους «αριστούχους» και ταυτόχρονα θα πέσουν οι βάσεις της κάθε σχολής. Συγχρόνως, η στροφή προς τα ΤΕΕ θα συνεχιστεί μια και η εξαίρεση 4 - 5 δευτερευόντων μαθημάτων από τις πανελλαδικές εξετάσεις δε θα μειώσει τα φροντιστήρια, η ταύτιση των εξετάσεων αποφοίτησης με αυτές της εισαγωγής σε Πανεπιστήμια θα εξακολουθεί να λειτουργεί αποτρεπτικά για τους φτωχότερους μαθητές. Οι ειδικότητες των δημοσίων ΤΕΕ θα μειώνονται, όπως έγινε και φέτος, και μεγάλο μέρος των μαθητών θα αναγκάζεται να κινηθεί προς τα ιδιωτικά ΤΕΕ, που θα εξασφαλίζουν ευκολότερα πτυχίο, ή στα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, που θ' αρχίσουν να λειτουργούν σύμφωνα με το νέο νόμο, με σκοπό να αντικαταστήσουν ακόμα και αυτή την υποτυπώδη εκπαίδευση των ΤΕΕ, όταν η «κοινή γνώμη» θα είναι «ώριμη» ν' αποδεχτεί μια ακόμη χειρότερη μοίρα για τα παιδιά των φτωχών.

Οσο για την περιορισμένη δυνατότητα διεξόδου των αποφοίτων των ΤΕΕ προς τα ΤΕΙ, είναι δώρο - άδωρο. Γιατί οι μαθητές δε θα τελειώνουν ποτέ τα ΤΕΙ. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο το 7% των αποφοίτων των παλαιών ΤΕΛ που θεωρούντο «ισότιμα» με τα ΓΕΛ, τελείωνε τα ΤΕΙ.Θα επαναλάβουμε κάτι που είναι κοινός τόπος. Σε μια οικονομία και σε μια πολιτική που καταστρέφει τη φύση και τους ανθρώπους, σε μια κοινωνία που είναι φτιαγμένη για 100 οικογένειες μεγαλοεπιχειρηματιών, είναι αδιανόητο να οικοδομηθεί μια παιδεία για πολλούς.

Το κίνημα για την Παιδεία, για να κάμψει την αδιαλλαξία της κυβέρνησης και να φέρει νίκες, πρέπει να επιμείνει στην κατάργηση των νόμων 2525/97 και 2640/98, καθώς και των άλλων αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων και να προβάλλει τη διεκδίκηση του Ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, ως απαραίτητης προϋπόθεσης όχι μόνο των πανεπιστημιακών σπουδών, αλλά κάθε επαγγελματικής εκπαίδευσης. Να διευρύνει το συντονισμό των επιμέρους τμημάτων του, μαθητών, φοιτητών - σπουδαστών, γονιών, εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα του ταξικού εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, για τη δημιουργία ενός παλλαϊκού κοινωνικού μετώπου. Ενός μετώπου ικανού να αντικρούσει αυτή την πολιτική, όπου η Παιδεία, από ταξική για το συμφέρον των λίγων, θα γίνει κοινωνική για όλο το λαό.


Κώστας ΣΜΠΟΝΙΑΣ
Καθηγητής, στέλεχος της ΕΣΑΚ Εκπαιδευτικών




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org