Ομοσπονδίες, κλαδικά σωματεία και τοπικές Ενώσεις ΕΒΕ οργανώνουν την Πέμπτη 3 Ιούνη τις ακόλουθες κινητοποιήσεις:
Καθημερινά αυξάνονται οι αποφάσεις συμμετοχής στις παραπάνω αγωνιστικές πρωτοβουλίες.
Μέχρι στιγμής, τέτοιες αποφάσεις έχουν πάρει:
-- Στην Αττική οι Ομοσπονδίες Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής (ΟΒΣΑ), Βιοτεχνών Ξύλου και Υποδηματοποιών. Οι Σύλλογοι επαγγελματιών από τους χώρους των Ηλεκτρολόγων, Υδραυλικών, Ξύλου, Μετάλλου, Μηχανικών αυτοκινήτων, Κουρείων, Καθαριστηρίων, Βιβλιοχαρτοπωλείων, Υποδηματοποιών, Φωτογράφων και τον Σύνδεσμο Καυστηρατζήδων «Ο Ηφαιστος». Οι Ενώσεις ΕΒΕ Α' Αθήνας, Ηλιούπολης, Αγ. Δημητρίου, Ν. Ερυθραίας, Περιστερίου, Ηρακλείου, Ν. Ιωνίας, Μεταμόρφωσης, Καισαριανής, Βύρωνα, Καλλιθέας, Κορυδαλλού, Αγ. Αναργύρων, Ανω Λιοσίων και Αχαρνών. Επίσης, συμμετέχουν οι Επιτροπές Αγώνα Ταξί και Λογιστών.
-- Στη Θεσσαλονίκη ο Σύλλογος Μικρών και Αυτοαπασχολούμενων Εμπόρων (ΣΜΑΕΘ), το Σωματείο Βιοτεχνών και Επαγγελματιών Δέρματος και η Επιτροπή Αγώνα στα Ταξί.
-- Στην Κρήτη, στα Χανιά, οι Σύλλογοι του χώρου της εστίασης, των καταστημάτων ΟΠΑΠ, των Μηχανικών αυτοκινήτων και ο Εμπορικός Σύλλογος. Στο Ηράκλειο, το Σωματείο Βιοτεχνών Ξύλου.
-- Στην Ηπειρο, οι Εμπορικοί Σύλλογοι Ιωαννίνων και Πρέβεζας, το Σωματείο Επισκευαστών Αυτοκινήτων Ιωαννίνων και το Σωματείο Συνταξιούχων ΟΑΕΕ Πρέβεζας.
-- Στην Αχαΐα οι Σύλλογοι αρτοποιών, μετάλλου και η Ομοσπονδία Επαγγελματιοβιοτεχνών Αχαΐας (ΟΕΒΕΣΝΑ).
-- Στο Ιόνιο, ο Παγκερκυραϊκός Σύνδεσμος Αυτοαπασχολούμενων, το Σωματείο Ελαφρών Φορτηγών Κέρκυρας και οι Επιτροπές Αγώνα ελεύθερων επαγγελματιών Κεφαλονιάς.
-- Στη Λάρισα, ο Εμπορικός Σύλλογος, το Σωματείο Σχολικών Κυλικείων και η Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών Λάρισας.
Γιάννης ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ - αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Αυτοαπασχολούμενων Εμπόρων Θεσσαλονίκης
Τα μέτρα της κυβέρνησης για τους επαγγελματίες που κλείσαμε για τόσο διάστημα τα μαγαζιά, δεν ήταν παρά ψίχουλα μπροστά στις ανάγκες που δημιουργήθηκαν για την πλειοψηφία των μικρών επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων. Τα 800 ευρώ εξανεμίστηκαν γρήγορα για την κάλυψη πολύ άμεσων και βασικών αναγκών, ενώ οι αναστολές πληρωμών δεν λένε απολύτως τίποτα. Ηδη δημιουργείται τεράστια ανασφάλεια στους συναδέλφους.
Ακόμη κι αν πούμε ότι ορισμένοι έχουν κάποια δουλειά σήμερα και δεν συσσώρευσαν χρέη, το πρόβλημα επεκτείνεται και σε αυτούς, γιατί η δουλειά δεν είναι αυτή που θα περίμεναν μετά την άρση της καραντίνας. Ηδη αυτήν τη στιγμή αρχίζουμε κι έχουμε δείγματα, από έναν μικρό αριθμό ακόμα, συναδέλφων που δεν άνοιξαν τα καταστήματά τους. Βέβαια, με δεδομένο ότι ένα μαγαζί σε πολλές περιπτώσεις αντιστοιχεί σε μια θέση εργασίας, πολλοί τα κρατούν ανοιχτά κι ας μην υπάρχει «μεροκάματο», μόνο και μόνο για να μπορέσουν να βγάλουν ένα ελάχιστο εισόδημα, αφήνοντας ωστόσο απλήρωτες άλλες υποχρεώσεις. Αυτό βέβαια κάποια στιγμή φτάνει στα όριά του. Σε λίγο διάστημα θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα πλειστηριασμών, υποθήκες για κάλυψη χρεών και ό,τι αυτό σημαίνει.
Με εξορμήσεις, συσκέψεις και με κάθε πρόσφορο μέσο συζητάμε με πολλούς συναδέλφους, βλέπουμε την ανησυχία και προσπαθούμε να αναδείξουμε τη διέξοδο, την οργάνωση και τον αγώνα απέναντι στην πολιτική που βρίσκεται πίσω από αυτά τα αδιέξοδα που βιώνουν.
Παναγιώτης ΜΑΥΡΙΚΗΣ - μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Ιδιοκτητών Ταξί και των Επιτροπών Αγώνα στα Ταξί
Καθώς προετοιμάζουμε τη συμμετοχή του κλάδου στη μέρα δράσης, σημαντικό εφόδιο είναι η πείρα της κινητοποίησης που κάναμε τις προηγούμενες μέρες με αυτοκινητοπομπή στο υπουργείο Υποδομών. Η κινητοποίηση αυτή «μέτρησε» από τη σκοπιά συμμετοχής του κόσμου και έδειξε ότι η απάθεια της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας του ΣΟΤΑ και του ΣΑΤΑ δεν ανταποκρίνεται στις διαθέσεις του κόσμου.
Μιλάμε για έναν κλάδο που έχει χάσει σήμερα περί το 70% της είσπραξής του. Αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στις στοιχειώδεις ανάγκες ακόμα και για τη συντήρηση των οχημάτων μας. Ακόμη και μετά την άρση στους περιορισμούς μετακίνησης, ελάχιστα έχουν αλλάξει τα πράγματα για τον καθημερινό μας τζίρο.
Ολο το προηγούμενο διάστημα, στις συζητήσεις που κάναμε στις πιάτσες βλέπαμε από τους συναδέλφους την αποδοχή στην πρότασή μας για κινητοποίηση, κάτι που εκφράστηκε και στη μεγάλη συμμετοχή. Πατώντας πάνω σε αυτήν την επιτυχία, με εξορμήσεις στις πιάτσες, απευθύνουμε κάλεσμα και στην κινητοποίηση της 3ης Ιούνη.
Θα πρέπει να πούμε ότι το ταξί συνέχισε να προσφέρει μεταφορικό έργο εν μέσω καραντίνας, προσφέροντας έτσι σημαντικό δημόσιο έργο. Τα κυβερνητικά μέτρα, όμως, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους, δεν βοήθησαν τον αυτοαπασχολούμενο ταξιτζή να αντεπεξέλθει στα μεγάλα έξοδα. Δίχως υπερβολή, η κατάσταση για τον ταξιτζή είναι πολύ άσχημη και μόνο μέσα από τη μαζική κινητοποίηση και αγωνιστική διεκδίκηση μπορεί η κυβέρνηση να αναγκαστεί να δώσει λύσεις στα προβλήματά μας.
Στο πλαίσιο της μέρας δράσης, προβάλλονται τα εξής αιτήματα, με προτεραιότητα τους αυτοαπασχολούμενους με ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ:
Βασίλης ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΣ - πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Ν. Χανίων
Τα κυβερνητικά μέτρα δεν κάλυψαν ούτε στο ελάχιστο τις τεράστιες απώλειες που είχαμε ως κλάδος εστίασης. Βρισκόμασταν στην προετοιμασία της τουριστικής σεζόν και κλείσαμε μέσα σε μια μέρα. Οι αναστολές στην πληρωμή εισφορών, οφειλών και δανείων δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό, απλώς συσσωρεύουν ένα χρέος που θα πρέπει να το πληρώσουμε μετά και σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Η κυβέρνηση δεν μας «χαρίζει» τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για τη μείωση του ΦΠΑ στον καφέ και τα ροφήματα, καθώς μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του κλάδου μπορεί να επωφεληθεί από αυτό.
Διεκδικούμε διαγραφές οφειλών και εισφορών και μείωση του ΦΠΑ όλων των προϊόντων της εστίασης, καθώς και μείωση δημοτικών τελών.
Με αυτά τα δεδομένα, υπάρχουν πάρα πολλοί συνάδελφοι που δεν έχουν ανοίξει τα καταστήματά τους, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει και για τους εργαζόμενους που περίμεναν να δουλέψουν σεζόν.
Οι συνάδελφοι αυτόν τον καιρό «ψάχνουν» να βρουν τους συλλόγους τους, να έρθουν σε επαφή, ίσως αρχικά για ενημέρωση αλλά και με διάθεση για συλλογική διεκδίκηση. Με αφορμή την κινητοποίηση της 3ης Ιούνη, στόχος μας είναι να γονιμοποιήσουμε αυτές τις διαθέσεις, να ενισχύσουμε τις γραμμές του συλλόγου με νέα μέλη, να ανέβει η συλλογική δράση.
Μιλούν στον «Ριζοσπάστη» εκπρόσωποι σωματείων
Αναδεικνύοντας τα οξυμένα προβλήματα των αυτοαπασχολούμενων, τα καινούργια αδιέξοδα που συνοδεύουν τη νέα οικονομική κρίση, αλλά και την κοροϊδία των κυβερνητικών μέτρων «στήριξης», η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αφορά στην ενίσχυση των μεγαλοεπιχειρηματιών, οι Ομοσπονδίες και τα Σωματεία καλούν σε συσπείρωση και οργάνωση του αγώνα για μέτρα πραγματικής ανακούφισης και προστασίας των αυτοαπασχολούμενων.
Για το περιεχόμενο αυτής της πρωτοβουλίας, που έρχεται σε συνέχεια των αγωνιστικών δράσεων που αναπτύχθηκαν και το προηγούμενο διάστημα απέναντι στη δύσκολη πραγματικότητα που βιώνουν χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι, μιλούν σήμερα στον «Ριζοσπάστη» εκπρόσωποι σωματείων.
Σπύρος ΡΑΡΡΗΣ - πρόεδρος του Συνδικάτου πρώην Νομαρχιακών Φορτηγών Κέρκυρας «Ο Αγιος Σπυρίδων»
Μια μεγάλη πλειοψηφία συναδέλφων στηρίζονται και έχουν αναπτύξει την επαγγελματική τους δραστηριότητα γύρω από τον Τουρισμό. Πλέον, έχοντας χάσει ένα πολύ μεγάλο μέρος της σεζόν, μετράμε τις απώλειες που θα έχουμε, ενώ δεν είναι λίγοι οι συνάδελφοι που βρίσκονται λίγο πριν από το «λουκέτο». Υπήρχαν πολλοί που είχαν «κόψει» επιταγές για να κάνουν προμήθειες ενόψει της σεζόν που ξεκινούσε. Οσοι μπορούσαν να γυρίσουν εμπόρευμα το γύρισαν πίσω, αλλά είναι και πολλοί εκείνοι που φορτώθηκαν κι άλλα χρέη. Και τα ελαφρά φορτηγά, που κάνουμε κυρίως μέσα στο νησί μεταφορές, χτυπηθήκαμε πολύ, η δουλειά μας μπορεί να μειώθηκε έως και 60%.
Το προηγούμενο διάστημα, οι αγωνιστικοί σύλλογοι των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ πραγματοποίησαν και συμμετείχαν σε μια σειρά από αγωνιστικές δράσεις στο νησί, την ώρα που οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στον Εμπορικό Σύλλογο και την Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών ήταν απούσες. Μέχρι τις 3 Ιούνη επιδιώκουμε να ενημερώσουμε τους συναδέλφους με εξορμήσεις και να εξασφαλίσουμε μεγάλη συμμετοχή. Ο κόσμος σήμερα «ακούει» περισσότερο τις θέσεις μας, υπό το βάρος των προβλημάτων εκφράζει την ανησυχία του. Στο χέρι μας είναι αυτή η ανησυχία να εκφραστεί με μαζική αγωνιστική διάθεση και συσπείρωση.