Τετάρτη 30 Νοέμβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

-- «Εκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Προς νέες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση.

-- Ανακοίνωση της ΚΝΕ προς τους φοιτητές των πανεπιστημίων.

-- Κύκλος εκδηλώσεων της ΚΝΕ στο πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ της Πάτρας πάνω στο αντικείμενο σπουδών, με αφορμή την έκδοση του ΚΣ της ΚΝΕ, με τίτλο «Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις! Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία!».

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΕ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Μπροστά σε νέο κύκλο αντιδραστικών αλλαγών στην Εκπαίδευση

Στόχος τους να προωθήσουν πιο αποτελεσματικά το «νέο σχολείο της αγοράς»

MotionTeam

Στόχος τους να προωθήσουν πιο αποτελεσματικά το «νέο σχολείο της αγοράς»
Μια σειρά εξελίξεων το τελευταίο διάστημα δείχνει ότι μπροστά μας έχουμε ένα νέο γύρο αντιδραστικών αλλαγών στην Παιδεία. Οπως θα δούμε παρακάτω, και αυτές οι τομές θα γίνουν στην κατεύθυνση της πιο αποτελεσματικής σύνδεσης της Εκπαίδευσης με τις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας γενικά, αλλά και πιο ειδικά στην Ελλάδα. Παράλληλα, θα επιδιωχθεί από τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα να επιταχυνθεί η επίλυση μιας σειράς προβλημάτων που έχει συσσωρεύσει η διαχρονική αντιλαϊκή διαχείριση της κρίσης και στην Παιδεία.

Φυσικά, και για να μην ξεχνιόμαστε, το τοπίο στην Εκπαίδευση είναι ήδη αλλαγμένο προς το χειρότερο. Μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχουν διαμορφώσει μια αρνητική αντιπαιδαγωγική κατάσταση, όπου το πρόγραμμα στα σχολεία διαμορφώνεται με ό,τι περισσεύει, με εκπαιδευτικούς να διδάσκουν σε άσχετα προς την επιστήμη τους γνωστικά αντικείμενα. Αλλωστε, η κυβέρνηση, δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έχει προσλάβει περίπου 16.000 αναπληρωτές, αντί των 23.000 περσινών προσλήψεων, που κι αυτές δεν αρκούσαν.

Η φράση «κάθε πέρσι και καλύτερα» επιβεβαιώνεται, άλλωστε, και από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2017. Πρόκειται για σταθεροποίηση της υποχρηματοδότησης στα ίδια χαμηλά επίπεδα, που λειτουργεί σωρευτικά στην ήδη υπάρχουσα άθλια κατάσταση, ενώ διαφαίνεται μια τάση μείωσης στις δαπάνες που αφορούν τις Σχολικές Επιτροπές. Η πενιχρή αύξηση εντοπίζεται κατά βάση στους στρατηγικούς τομείς του κεφαλαίου για τη δια βίου μάθηση, τη ΓΓ Ερευνας και Τεχνολογίας...

Δεν πρέπει, επίσης, να διαφεύγει από το νου μας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει και υλοποιεί νόμους και μέτρα ψηφισμένα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις επί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Μάλιστα, για ορισμένες πλευρές των νόμων όπως οι αλλαγές σε ΕΠΑΛ και η επέκταση της μαθητείας, η κυβέρνηση εγκαινιάζει την υλοποίησή τους.

Θέλουν να διαμορφώσουν κλίμα συναίνεσης

Εχουμε καταρχήν την επιλογή του νέου υπουργού Παιδείας, ο οποίος ως πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έφερε - είναι αλήθεια - τη ΝΔ σε αμήχανη θέση για το συναινετικό πνεύμα των πορισμάτων που ο ίδιος «συνέθεσε», λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τις θέσεις των υπόλοιπων αστικών κομμάτων.

Βασική ένδειξη για το πού πάει το πράγμα στην Εκπαίδευση, είναι η «Εκθεση παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης του 2016» για την Ελλάδα, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα βασικά σημεία της έκθεσης αυτής αποτέλεσαν αφορμή για μια αντιπαράθεση ανάμεσα στην κυβέρνηση και αυτούς που την υποστηρίζουν από τη μία, και από την άλλη εφημερίδων και άλλων που υποστηρίζουν τον άλλο πόλο της αστικής διαχείρισης, τη ΝΔ.

Ετσι, από την πλευρά της κυβέρνησης διαβάζουμε σε απάντηση του υπουργείου Παιδείας ότι η Εκθεση αποτυπώνει τα αποτελέσματα των «πρώτων πέντε χρόνων των μνημονίων» (!), λες και μετά όλα είναι μέλι γάλα. Η δε «Αυγή» σχεδόν πανηγυρίζει επειδή ο νέος υπουργός Παιδείας συμφώνησε με τους «θεσμούς» να προχωρήσει η αυτοαξιολόγηση των σχολείων... Από την άλλη, δημοσιεύματα μιλάνε για καμπανάκι της Κομισιόν προς την κυβέρνηση, για έκθεση - κόλαφο κ.τ.λ.

Για να 'μαστε ξεκάθαροι: Η ουσία της αντιπαράθεσης στο αστικό στρατόπεδο είναι το πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά προχωρούν οι αλλαγές και όχι το φιλολαϊκό ή μη πρόσημό τους. Κοινή βάση και για τα δυο μέρη αποτελεί η ψήφιση του 3ου μνημονίου, που περιλαμβάνει για πρώτη φορά δομικές αλλαγές για την Παιδεία. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκαν και οι μέχρι τώρα παρεμβάσεις της κυβέρνησης και ο διάλογος που έστησε. Σε αυτή τη ρότα κινούνται και οι τοποθετήσεις της ΝΔ.

Τι λέει η έκθεση;

Στην έκθεση αποτυπώνονται βασικές τάσεις στην πορεία της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και δίνεται το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις στη συνέχεια. Τονίζουμε ότι η Κομισιόν δίνει οδηγίες και κρίνει τις παρεμβάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων και όχι μόνο αυτής των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Ορισμένα παραδείγματα: Θετικά κρίνεται η μείωση της μαθητικής διαρροής και των χρόνων ολοκλήρωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, θετική είναι η τοποθέτηση για μια σειρά στρατηγικές που έχουν θεσπιστεί, αλλά, όπως επισημαίνεται στο κείμενο, «η εφαρμογή τους θα αποτελέσει πρόκληση». Ταυτόχρονα, υπάρχει προβληματισμός για την καθυστέρηση στην προώθηση της αξιολόγησης στα σχολεία. Σημειώνουμε εδώ ότι αυτή η καθυστέρηση δεν αφορά μόνο την τωρινή κυβέρνηση. Αλλωστε, και επί κυβερνήσεων ΝΔ, οι σχετικές νομοθετικές προσπάθειες έμειναν στα χαρτιά. Στο ίδιο μήκος κύματος, η Κομισιόν κρίνει ανεπαρκές το σχέδιο «Αθηνά» που υλοποιήθηκε επί συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Για να είμαστε δίκαιοι, λοιπόν. Η Κομισιόν δεν έχει κανένα δογματισμό, ούτε κόμπλεξ να «τραβήξει το αυτί» εκεί που πρέπει και να αποδώσει τα εύσημα, αντίστοιχα. Αυτός άλλωστε είναι και ο ρόλος της. Να καθορίζει το γενικό πλαίσιο των εκάστοτε αλλαγών στην Εκπαίδευση, το οποίο εξειδικεύουν τα κράτη - μέλη της ΕΕ.

Ως προς την Ελλάδα, το πλαίσιο αυτό καθορίζεται από το μνημόνιο του 2015 και τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, οι οποίες ελέγχουν - σε συμφωνία με τις ελληνικές κυβερνήσεις - την πορεία των μεταρρυθμίσεων. Η Εκθεση τονίζει:

«Η επανεξέταση πρέπει να καλύψει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων: την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του "Νέου Σχολείου", τα περιθώρια για περαιτέρω εξορθολογισμό (τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και τη διακυβέρνηση των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και την αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων, τους δεσμούς μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσεων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, καθώς και τη διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα».

Αφού, λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας μετά τη δημοσίευση της Εκθεσης αυτής δεν είπε τίποτα για το περιεχόμενό της, αλλά βρήκε μόνο λόγια για να υπερασπίσει το «έργο» του, δεν μας μένει παρά να διαπιστώσουμε ότι όχι μόνο συμφωνεί με τις προτάσεις της Κομισιόν, αλλά και ότι θα προχωρήσει στην υλοποίησή τους.

Στο δια ταύτα της Εκθεσης

Τα ζητήματα που θέτει η Εκθεση αφορούν όλη την γκάμα της Εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης και των σπουδών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, την παραπέρα επιτάχυνση της λειτουργίας με όρους επιχειρηματικούς και την πιο στενή σύνδεση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την αγορά, τη διαμόρφωση ενός νέου τοπίου στη σχολική εκπαίδευση, όπου τα σχολεία θα λειτουργούν με διαφορετικές ταχύτητες γιατί θα αξιολογούνται, ανάμεσα στα άλλα και με βάση την απόδοση των μαθητών (!).

Α) Ηδη από το διάλογο για την Παιδεία και τις δηλώσεις του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ξεχωρίζουμε την κατεύθυνση για νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, προκειμένου να προχωρήσει πιο αποτελεσματικά στην πράξη το πνεύμα του «νέου σχολείου της αγοράς». Να επιταχυνθεί ο προσανατολισμός για ακόμα πιο βαθιές αντιδραστικές αλλαγές στη φιλοσοφία, τη μεθοδολογία και το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης. Αποθεώνουν τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η ΝΔ την ταξικά κατηγοριοποιημένη μόρφωση. Επιτίθενται ξεκάθαρα στον όποιον ενιαίο χαρακτήρα του σχολικού προγράμματος έχει απομείνει, που φυσικά δεν μπορεί να διασφαλιστεί σε συνθήκες καπιταλιστικής κοινωνίας. Αναπαράγουν το αντιδραστικό ιδεολόγημα των διαφορετικών τύπων ευφυίας, ενός εκσυγχρονισμένου δαρβινισμού στην Εκπαίδευση, που θέλει τελικά οι ταξικές παράμετροι και οι κοινωνικά διαμορφωμένες εμπειρίες να καθορίζουν το «ευέλικτο, εξατομικευμένο πρόγραμμα κάθε μαθητή».

Στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ, παίρνονται όλα τα αναγκαία μέτρα σε επίπεδο Τμημάτων προκειμένου τα προγράμματα σπουδών να εναρμονιστούν με το πλαίσιο προσόντων, προκειμένου να διευκολυνθεί η κινητικότητα του επιστημονικού δυναμικού. Οι συνέπειες από αυτές τις εξελίξεις θα είναι ολέθριες. Εδώ δεν θα έχουμε μόνο κατηγοριοποίηση σχολών και τμημάτων, αλλά κυριολεκτικά, κάθε φοιτητής και σπουδαστής θα βαδίζει μόνος του... με ευθύνη για το πρόγραμμά σπουδών του, τα σεμινάριά του κ.ά., προκειμένου να βρει μια άκρη, ένα δήθεν ξέφωτο στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας.

Από τη μια, λοιπόν, ενισχύεται η τάση οι νέοι στα ΑΕΙ να μαζεύουν προσόντα, γεγονός που οδηγεί και στην αύξηση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, από την άλλη η ανεργία αυτών των «προσοντούχων» νέων να εκτινάσσεται στα ύψη. Αυτή η ταξική πραγματικότητα δίνει τη δυνατότητα να θέσουμε στο επίκεντρο του προβληματισμού, με πολλά παραδείγματα από κάθε χώρο, πώς γίνεται η κοινωνία να έχει ανάγκη τόσους και τόσους ειδικευμένους επιστήμονες και εργαζόμενους και αυτοί να μένουν στα αζήτητα;

Για παράδειγμα, μέσα σε μια δεκαετία (από το 2003 έως το 2014) αυξήθηκε ο αριθμός των μεταπτυχιακών φοιτητών ανά έτος, από 16.972 σε 37.298, των κατόχων μεταπτυχιακών ανά έτος από 4.283 σε 9.231, των υποψήφιων διδακτόρων ανά έτος από 12.169 σε 23.156 και των κατόχων διδακτορικού ανά έτος από 949 σε 1.596. Ταυτόχρονα, η ανεργία των πτυχιούχων από 7,3% το 2007 έφτασε στο 20,3% το 2015, ενώ των κατόχων μεταπτυχιακών από 6% το 2007 έφτασε στο 13,7% το 2015. Με λίγα λόγια, η ανεργία των αποφοίτων και των υψηλά ειδικευμένων πτυχιούχων ακολουθεί την αντίστοιχη αύξηση των γενικών ποσοστών ανεργίας, η οποία το 2007 βρισκόταν στο 8,3% και το 2015 έφτασε στο 25%, εκφράζοντας τη σχέση οικονομίας - εκπαίδευσης και σε αυτό το ζήτημα.

Β) Ενα άλλο κρίσιμο ζήτημα που θέτει η Εκθεση της Κομισιόν είναι - επί της ουσίας - τι είδους εκπαιδευτικές δομές θα έχουμε από 'δω και πέρα. Σε αυτό το πλαίσιο επικεντρώνει στο ζήτημα του εξορθολογισμού, την αποδοτικότητα, την αυτονομία, την αξιολόγηση. Δηλαδή, ανοίγει ο δρόμος σε παραπέρα συγχωνεύσεις τάξεων και σχολείων, τίθεται επί τάπητος το ζήτημα ενός «νέου σχεδίου Αθηνά» με επίκεντρο τα ΤΕΙ. Υπάρχει σοβαρός προβληματισμός για την καθυστέρηση στο να γενικευθεί ένα «πνεύμα αξιολόγησης» στην Εκπαίδευση, το οποίο πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί.

Σημειώνουμε ότι η προηγούμενη Εκθεση της Κομισιόν για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, το 2015, αναφερόταν θετικά στο νόμο 4327/2015 «Εκτακτα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στις 14 Μάη του 2015, γιατί όπως υποστήριζε, «προωθεί τις κατευθύνσεις της μεγαλύτερης αυτονομίας και των διαδικασιών εσωτερικής - εξωτερικής αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών».

Οι αλλεπάλληλες «τροχιοδεικτικές βολές» από τον Γαβρόγλου, τον Λιάκο και άλλους, όπως «δεν πρέπει να φοβόμαστε την αξιολόγηση» ή ότι «το σχολείο πρέπει να απογαλακτιστεί από το κράτος», ενισχύοντας όμως την παρέμβαση της αστικής τάξης και των μηχανισμών της στο περιεχόμενο του σχολικού προγράμματος, δείχνουν ότι το κεφάλαιο βιάζεται να ολοκληρώσει το νέο σχολείο της αγοράς. Ενα σχολείο στα λόγια δημόσιου, επί πληρωμή (βλ. κουπόνια και δίδακτρα για επιπλέον δραστηριότητες), στο οποίο θα παρεμβαίνουν επιχειρήσεις και τοπική διοίκηση πιο αποφασιστικά και με βαρύνοντα λόγο, για σοβαρές πλευρές της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δραστηριότητες, υποδομές, εκπαιδευτικό πρόγραμμα). Η δε αξιολόγηση, με τους όρους και κριτήρια της αγοράς, θα μετρήσει ως «μαθησιακά αποτελέσματα» την έκφραση - μέσα στο σχολείο - των κοινωνικών ανισοτήτων, των ταξικών φραγμών.

Ως προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Εκθεση της Κομισιόν τονίζει ότι η στρατηγική της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αν και σωστή, είναι γενική και πρέπει παρθούν ειδικά και στοχευμένα μέτρα, γιατί αλλιώς «καθίσταται δύσκολη η πλήρης και αποτελεσματική υλοποίησή της». Την εξειδίκευση αυτής της στρατηγικής μπορούμε ήδη να την προβλέψουμε από τις αναφορές των εξωτερικών αξιολογήσεων των Τμημάτων. Είναι πολύ σημαντικές οι αρνητικές αναφορές (95,3%) στον υπερβολικό όγκο μαθημάτων, γεγονός που ανοίγει το δρόμο στη μεγαλύτερη ευελιξία των προγραμμάτων σπουδών, στην απόσπαση αναγκαίων γνώσεων από το προπτυχιακό στο μεταπτυχιακό επίπεδο. Στις αδυναμίες, επίσης, τονίζεται ότι δεν υπάρχουν στα περισσότερα από τα πανεπιστήμια «εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης», μιλώντας ουσιαστικά για την πιο βαθιά διασύνδεση με το κεφάλαιο. Στο πνεύμα αυτό, ο κ. Λιάκος δήλωσε ωμά ότι στόχος είναι η «ελαχιστοποίηση της δημόσιας χρηματοδότησης», ώστε να καλύπτει μόνο λειτουργικά έξοδα, μισθοδοσία και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων!

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι ο κ. Γαβρόγλου, ως πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και με τη συναίνεση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποταμιού και ΑΝΕΛ, τον Απρίλη του 2016 έστειλε ένα ερωτηματολόγιο προς τους προέδρους των Συμβουλίων, όπου τα ερωτήματα επικεντρώνονται στο κατά πόσον έχουν προχωρήσει τα «μπίζνες πλαν» των Ιδρυμάτων (στρατηγική ανάπτυξη, οργανισμοί, κανονισμοί κ.τ.λ.), η χρηματοδότησή τους από τις επιχειρήσεις (εξωτερικές πηγές) και η ιδιωτικοοικονομική τους λειτουργία (αξιοποίηση κληροδοτημάτων).

Γ) Κλασική είναι πια η αναφορά στην ανάγκη να γίνει πιο ελκυστική η ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα, δηλαδή τα ΕΠΑΛ. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι στην Ελλάδα η συμμετοχή σε αυτές τις δομές είναι 31% των μαθητών, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 48%. Αυτό που έχει, όμως, ιδιαίτερη αξία να τονίσουμε είναι ότι παρόλο που οι απόφοιτοι αυτών των εκπαιδευτικών δομών είναι και σχετικά λίγοι και θα περίμενε κανείς να απορροφούνται από την αγορά εργασίας, τα ποσοστά απασχόλησης για τους πρόσφατα αποφοιτήσαντες (το 2015) στην Ελλάδα είναι μόνο 37,5%, ενώ ο μέσος όρος της ΕΕ φτάνει στο 73%. Αποδεικνύεται και από αυτή την αναφορά ότι το πρόβλημα της ανεργίας δεν αφορά τα προσόντα. Ανεξάρτητα αν αυτά είναι διδακτορικού επιπέδου ή άμεσα συνδεδεμένα με την παραγωγή, με τη γνώση μιας «τέχνης». Το πρόβλημα για τους νέους των ΕΠΑΛ είναι ότι οι αστικές κυβερνήσεις τούς θέλουν έρμαιο της αγοράς, από μικρή ηλικία. Γι' αυτό και διατηρείται η πρόβλεψη του νόμου της ΝΔ για καθορισμό ειδικοτήτων με βάση τις προτάσεις των κοινωνικών εταίρων. Και επειδή η Εκπαίδευση για τους νέους αυτούς δεν πατάει σε ένα στέρεο θεωρητικό υπόβαθρο, οδηγούνται οι γνώσεις και οι δεξιότητές τους να απαξιώνονται πιο γρήγορα και γίνονται κυριολεκτικά έρμαιο της αγοράς. Θα πιστοποιείται συνεχώς (κάτι που προφανώς δεν καταργεί η κυβέρνηση) από τις επιχειρήσεις.

Φυσικά, οι αλλαγές στα ΕΠΑΛ πάνε χέρι - χέρι με τις τομές στο Γυμνάσιο και κυρίως στο Λύκειο. Ολα δείχνουν ότι παρά την αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο, παραμένει η κεντρική κατεύθυνση για ένα δύσκολο και ελιτίστικο Λύκειο, ένα συνεχόμενο εξεταστικό κέντρο, που επί της ουσίας θα αποθαρρύνει τους νέους από το να το επιλέξουν μετά το Γυμνάσιο.

Στο επίκεντρο οι σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των νέων

Οι εξελίξεις στην Εκπαίδευση θα είναι ραγδαίες το επόμενο διάστημα. Το Κόμμα μας και η ΚΝΕ έχουν όλα τα φόντα να βάλουν στο επίκεντρο την πάλη για την ικανοποίηση των αναγκών για ολόπλευρη μόρφωση, για δουλειά με πλήρη δικαιώματα. Εχουμε όπλο τις θέσεις μας για το σχολείο, για το πώς αντιλαμβανόμαστε εμείς την επαγγελματική εκπαίδευση, τόσο σε ανώτατο επίπεδο όσο και σε αυτό των Επαγγελματικών Σχολών. Από αυτές τις θέσεις προκύπτουν μάχιμες διεκδικήσεις για το σήμερα.

Γιατί σήμερα είναι ανάγκη η Εκπαίδευση να παρέχεται αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν σε όλους. Με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλες τις δομές της Εκπαίδευσης και παροχής της σύμφωνα με τις ανάγκες των νέων. Γιατί το μικρόβιο του κέρδους φέρνει την Παιδεία να πουλιέται και να αγοράζεται σαν εμπόρευμα. Γιατί το μικρόβιο του κέρδους είναι αυτό που οδηγεί χιλιάδες νέους και νέες να βρίσκονται στα ράφια της ανεργίας, να οδηγούνται στην ετεροαπασχόληση, στην απαξίωση της ειδικότητάς τους.

Εχοντας αυτή τη σταθερή πυξίδα στη δράση μας, πρωτοπορούμε στην οργάνωση της πάλης σε κάθε χώρο Εκπαίδευσης, για να ανέβει η μαζικότητα, το επίπεδο της συζήτησης, οι διεκδικήσεις των νέων, εργαζομένων στην Εκπαίδευση, των γονιών, όλου του λαού. Ανοίγουμε δρόμους ώστε από καλύτερες θέσεις να προσεγγίζεται η ριζοσπαστική πρόταση του ΚΚΕ, μέσα από την καθημερινή αναμέτρηση με τα προβλήματα και τις ανικανοποίητες ανάγκες που υπάρχουν.

Δεν κάνουμε πίσω από την παρακαταθήκη ενός αιώνα Ιστορίας και δράσης του Κόμματός μας στην Παιδεία. Κανένας νέος δεν είναι ανήμπορος μπροστά στη γνώση. Η εργατική τάξη παλεύει με όρους μορφωτικών απαιτήσεων, γιατί αυτή πρέπει να πάρει την εξουσία.


Του
Κυριάκου ΙΩΑΝΝΙΔΗ*
*Ο Κυριάκος Ιωαννίδης είναι υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΝΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Παλεύουμε για μόρφωση - δουλειά στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών

H Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας με ανακοίνωσή της καλεί τους φοιτητές και τις φοιτήτριες στον αγώνα για το δικαίωμα στη μόρφωση, στη δουλειά και τη ζωή. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Ο δρόμος της διεκδίκησης, του συλλογικού οργανωμένου αγώνα είναι η μόνη λύση ώστε να μπορέσουμε να ζήσουμε καλύτερα. Μονόδρομος για τους φοιτητές των λαϊκών οικογενειών είναι ο αγώνας για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών κόντρα στη ζωή και το μέλλον που ετοιμάζουν κυβερνήσεις - ΕΕ - κεφάλαιο.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μαζί με τους εταίρους της έχει σχέδιο: να τσακίσει τα δικαιώματά μας για να εξασφαλίσει τα κέρδη των μονοπωλίων. Εχει συμμάχους την ΕΕ, το ΝΑΤΟ, το ΔΝΤ που προσπαθεί να μας τους παρουσιάσει φίλους την ίδια ώρα που όλοι μαζί ξαναμοιράζουν τον κόσμο ποτίζοντας με αίμα, προσφυγιά και φτώχεια τους λαούς. Εχει στηρίγματα τα υπόλοιπα κόμματα του κεφαλαίου, που μπορεί να φωνάζουν για τα επιμέρους, αλλά όλοι μαζί προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρέπει να κάνουμε και άλλες θυσίες, προκειμένου να έρθει η καπιταλιστική ανάκαμψη για τα συμφέροντα των λίγων.

Αυτή η ανάπτυξη που η κυβέρνηση θέλει να μας πείσει πως θα είναι "δίκαιη για όλους"... δεν θα φέρει ούτε μισθούς και συντάξεις, ούτε δουλειά με δικαιώματα, ούτε καλύτερους όρους μόρφωσης και ζωής. Γιατί είναι ανάπτυξη που γίνεται με κριτήριο τα κέρδη των καπιταλιστών και όχι την κάλυψη των αναγκών του λαού. Ο λαός και η νεολαία σήμερα κάνει θυσίες για να φύγουμε από την κρίση και να "έρθουν οι επενδύσεις". Αύριο στην πιθανή ανάπτυξη θα συνεχίσει να κάνει θυσίες ώστε "να σταθεροποιηθεί το επενδυτικό περιβάλλον και να τονωθούν οι αγορές".

Ολοι μαζί θέλουν να συναινέσουμε στο τσάκισμα των δικαιωμάτων μας

Μας λένε:

"Το φως στο τούνελ έρχεται... όταν βγούμε από το πανεπιστήμιο θα έχει τελειώσει η κρίση και θα υπάρχουν δουλειές".

Ποια θα είναι αυτή η δουλειά; Με το μπλοκάκι, με ελαστικές σχέσεις εργασίας, η περιπλάνηση μεταξύ ανεργίας και προγραμμάτων, με το άγχος να καλύψουμε τις ασφαλιστικές μας εισφορές και τα ένσημα για το βιβλιάριο Υγείας. Τα τελευταία τρία χρόνια μόνο, έχει αυξηθεί η εκ περιτροπής εργασία κατά 594%, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας κατά 160%, ενώ η ανεργία συνεχίζει να είναι στο 25%.

Μας λένε:

"Η κυβέρνηση προσπαθεί να αναβαθμίσει τη χώρα στην περιοχή, χτίζει πολύτιμες συμμαχίες"...

Η πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης είναι επικίνδυνη για τη ζωή και το μέλλον του λαού και της νεολαίας. Η ελληνική κυβέρνηση με τη σύμφωνη γνώμη και των υπόλοιπων κομμάτων ανοίγουν παρτίδες με τα ιμπεριαλιστικά κέντρα και χώρες που θέλουν να εξασφαλίσουν τα συμφέροντά τους στην περιοχή. Την ίδια ώρα, η στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ ενισχύεται στη Μεσόγειο, η ελληνική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει νέες βάσεις, ενώ αναβαθμίζει τη βάση της Σούδας. Ξέρουμε πού καταλήγουν αυτά τα πάρε δώσε... στη Συρία εκτυλίσσεται ιμπεριαλιστικός πόλεμος και στη Λιβύη είναι προ των πυλών, στην Ουκρανία έγινε πραξικόπημα και συνεχίζεται ο πόλεμος, ετοιμάζουν τη διχοτόμηση της Κύπρου. Την ίδια ώρα, ο Ερντογάν εκφράζοντας τα συμφέροντα της αστικής τάξης της Τουρκίας, συνεχίζει με τις προκλητικές του δηλώσεις, αμφισβητώντας ανοιχτά τα σύνορα της χώρας.

Μας λένε:

"Το πανεπιστήμιο χρειάζεται αλλαγές... πρέπει να εναρμονιστεί με την πραγματικότητα στην αγορά εργασίας".

Το πανεπιστήμιο χρειάζεται αλλαγές όχι όμως σε αυτήν την κατεύθυνση. Η πραγματικότητα στην αγορά εργασίας επιτάσσει επιστήμονες και εργαζόμενους που θα είναι ανταγωνιστικοί και φτηνοί. Ανταγωνιστικός εργαζόμενος είναι αυτός που είναι πιο φτηνός, έτοιμος να πάει από δουλειά σε δουλειά χωρίς δικαιώματα, αυτός που δέχεται φυσιολογικά την εκμετάλλευση χωρίς να παραπονιέται. Ανταγωνιστικός επιστήμονας είναι αυτός που είναι διατεθειμένος να πάει από χώρα σε χώρα, ίδρυμα σε ίδρυμα και να αγοράζει πανάκριβα πιστοποιητικά και μεταπτυχιακά. Και εάν θέλει να ασχοληθεί με την έρευνα θα πρέπει να κυνηγάει επιχειρηματίες και χορηγούς, ώστε να χρηματοδοτήσουν το εργαστήριο να κάνει έρευνα. Πανεπιστήμιο που προσαρμόζεται ακόμα περισσότερο στις ανάγκες τις αγοράς σημαίνει πανεπιστήμιο που υποβαθμίζει τις σπουδές, που ενισχύει τους ταξικούς φραγμούς, που μετατρέπει σε ανθρώπινες αξίες τις επιδιώξεις των μονοπωλίων για ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και του ανταγωνισμού.

Μας λένε:

"Οι επιστήμονες μπορούν να συμβάλουν στην κοινωνία μέσω της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας".

Καινοτομία και έρευνα υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα. Το θέμα είναι για ποιο σκοπό γίνονται. Οσο το κριτήριο είναι η τόνωση της επιχειρηματικότητας δεν μπορούν τα αποτελέσματα της επιστήμης να είναι προς όφελος του λαού. Γιατί η έρευνα θα χρηματοδοτείται με κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος, όπως στις φαρμακοβιομηχανίες ιεραρχείται η παραγωγή καλλυντικών έναντι της παραγωγής φαρμάκου. Η επιστήμη, ακόμα και αν αναπτύσσεται, μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμα και σε καταστροφικά για το λαό σενάρια, είναι χαρακτηριστική η εξέλιξη των πυρηνικών και βιολογικών όπλων. Οι παραγωγικές δυνατότητες θα κατασπαταλούνται. Για παράδειγμα η ενσωματωμένη αχρήστευση είναι μέθοδος βιομηχανικού σχεδιασμού και κατασκευής ενός προϊόντος με στόχο το προϊόν αυτό να έχει συγκεκριμένη, περιορισμένη περίοδο λειτουργίας, αν και θα μπορούσε να αντέξει παραπάνω χρόνο. Ενώ ακόμα και επιστημονικά επιτεύγματα που μπορούν να ανακουφίσουν το λαό δεν θα είναι προσβάσιμα προς αυτόν λόγω του τεράστιου οικονομικού κόστους.

Εμείς όμως έχουμε ανάγκες... Και παλεύουμε για αυτές!
  • Να σπουδάσουμε χωρίς εμπόδια και να μάθουμε την επιστήμη μας ολοκληρωμένα.
  • Να δουλέψουμε όλοι σε αυτό που σπουδάσαμε με μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.

Θέλουμε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της κοινωνίας με το έργο μας, ώστε να ανέβει το βιοτικό επίπεδο του λαού μας, να μειωθεί ο μόχθος των εργαζομένων, να αναπτυχθεί το μορφωτικό και πολιτιστικό επίπεδο της κοινωνίας.

Μπορούμε να τα καταφέρουμε...

Οσο γινόμαστε περισσότεροι αυτοί που δεν συμβιβαζόμαστε με τη σημερινή κατάσταση της υποχρηματοδότησης των σχολών μας, την έλλειψη καθηγητών, το κόψε - ράψε στα προγράμματα σπουδών με κριτήριο τις ανάγκες της αγοράς. Αλλά ανάβουμε εστίες δράσης σε κάθε έτος, τμήμα, σχολή, πρωτοστατούμε για να δυναμώσει η συζήτηση και η οργάνωση του αγώνα.

Οσο γινόμαστε περισσότεροι αυτοί που τα βάζουν με το σάπιο αυτό σύστημα της εκμετάλλευσης, της ανεργίας, των ιμπεριαλιστικών πολέμων, που έχει όνομα και λέγεται καπιταλισμός. Κριτήριο σε αυτό το σύστημα δεν είναι η κάλυψη των αναγκών μας, αλλά η εξασφάλιση του μέγιστου κέρδους στους μεγαλοεπιχειρηματίες.

Οσο γινόμαστε περισσότεροι αυτοί που παλεύουν για να προχωρήσει η κοινωνία μπροστά και να εξελιχθεί. Για την οικοδόμηση της νέας κοινωνίας, του σοσιαλισμού - κομμουνισμού, όπου λέξεις όπως ανεργία, προσφυγιά, κρίσεις είναι άγνωστες. Γιατί είναι ανάγκη σήμερα όλος ο πλούτος που παράγεται να περάσει στα χέρια αυτών που τον παράγουν, τους εργάτες. Γιατί είναι ανάγκη σήμερα η οικονομία να σχεδιάζεται κεντρικά, επιστημονικά με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Γιατί μόνο η εργατική εξουσία και το εργατικό κράτος μπορούν να εξασφαλίσουν την ενεργή συμμετοχή όλου του λαού στη λήψη των αποφάσεων για την κοινωνία.

Σε αυτήν την κοινωνία, οι επιστήμονες θα μπορούν πραγματικά να συμβάλουν με το έργο τους στην κάλυψη των κοινωνικών αναγκών και την αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου του λαού.

Το ΚΚΕ έχει ολοκληρωμένη πρόταση για την ανώτατη εκπαίδευση που απαντάει στις ανάγκες των φοιτητών, των εκπαιδευτικών, των εργαζομένων. Που απαντά στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας και συμβάλλει στην πρόοδο και την ανάπτυξης της επιστήμης προς όφελος του λαού.

Γιατί σύγχρονο είναι το πανεπιστήμιο που:

  • Εξασφαλίζει όλη την απαραίτητη γνώση για την άσκηση κάθε επαγγέλματος μέσα στο πτυχίο, χωρίς επιπλέον φραγμούς και προϋποθέσεις (πιστοποιητικά, σεμινάρια, μεταπτυχιακά) ανάμεσα στο πτυχίο και στην εργασία. Που παρέχει προγράμματα για την παραγωγή νέας γνώσης και έρευνας μετά το πτυχίο, τα οποία οδηγούν στην απόκτηση διδακτορικού τίτλου.
  • Είναι εξασφαλισμένη η απρόσκοπτη παρακολούθηση των σπουδών, χωρίς φραγμούς και εμπόδια.
  • Αντιμετωπίζει την επιστήμη ενιαία, χωρίς διαχωρισμούς ανάμεσα σε θεωρία και πράξη.
  • Ανεξάρτητα από τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε επιστημονικού αντικειμένου, διασφαλίζει στον κάθε επιστήμονα, στέρεη θεωρητική βάση, εμβάθυνση και έρευνα, διερεύνηση (καινοτομία) και άσκηση στις εφαρμογές κάθε επιστήμης.
  • Βοηθάει τους φοιτητές να παρακολουθούν στην πράξη την εξέλιξη και εφαρμογή της επιστήμης τους, στη χώρα τους και διεθνώς. Διαδικασία που θα γίνεται οργανωμένα και συστηματικά, μέσα από την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι να παρέχουν μαύρη εργασία στις μεγάλες επιχειρήσεις.
  • Διασφαλίζει τους όρους εκείνους και τις προϋποθέσεις, ώστε να ανταλλάσσεται ελεύθερα η επιστημονική γνώση, τα επιστημονικά επιτεύγματα μεταξύ Τμημάτων, Ιδρυμάτων, επιστημόνων.

Αυτή η πρόταση μπορεί να δώσει μεγαλύτερη δύναμη και προοπτική στους καθημερινούς μας αγώνες στα ΑΕΙ, για τη διεκδίκηση αποκλειστικά δωρεάν σπουδών, για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, για επιστροφή των αποθεματικών που κουρεύτηκαν, για κάλυψη όλων των αναγκών λειτουργίας, εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας.

Υπάρχει ελπίδα, υπάρχει διέξοδος για τη νεολαία, το λαό, με ΚΚΕ ισχυρό!».

«Αθηνά Χατζηεσμέρ» στην Πάτρα

Η Οργάνωση Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ, στο πλαίσιο της Οικονομικής Εξόρμησης του ΚΚΕ και της βράβευσής της για την περσινή 2η θέση στην Οικονομική Εξόρμηση, προβάλλει την παράσταση «Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17», της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου.

Η παράσταση θα δοθεί στην Πάτρα, την Τετάρτη 7 Δεκέμβρη στην αίθουσα Τύπου του Παμπελοποννησιακού Σταδίου, στις 21.00. Προσκλήσεις διατίθενται από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ.

Παιδί προσφύγων από την Ιωνία, η Αθηνά Χατζηεσμέρ ή Εσμερίδου γεννήθηκε το 1927 και έζησε στον Ταύρο. Εφηβη ακόμα, οργανώθηκε στην ΕΠΟΝ και αγωνίστηκε μαζί με χιλιάδες νέους για μια ελεύθερη από τους φασίστες κατακτητές Ελλάδα και μια πιο δίκαιη κοινωνία. Στις 2 Οκτώβρη 1944, στα 17 της χρόνια, και, αφού βασανίστηκε για να καταδώσει τους συναγωνιστές της, εκτελέστηκε από τους Γερμανούς στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, λίγες μέρες πριν από την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων από την Αθήνα.

Το ρόλο της Αθηνάς ερμηνεύει η Ηλιάνα Μαυρομάτη, μαζί της στη σκηνή και ο μουσικοσυνθέτης Ισίδωρος Πάτερος.

Σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ της Αττικής

Εκδηλώσεις, με θέμα «Με το ΚΚΕ μπροστά βγαίνουμε στην αντεπίθεση για τις σύγχρονες ανάγκες μας», πραγματοποιούνται σήμερα Τετάρτη από την Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ - ΤΕΙ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και τις Περιφερειακές Οργανώσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ Αττικής της ΚΝΕ.

Συγκεκριμένα:

-- Στις 12.30 μ.μ., στο ΕΜΠ (αμφ. 3 ΣΕΜΦΕ), με ομιλητή τον Θοδωρή Χιώνη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

-- Στις 12 μ., στη Γεωπονική (Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, κεντρικό κτίριο), με ομιλητή τον Θοδωρή Κωτσαντή, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στις 2 μ.μ., στη Νοσηλευτική (αίθουσα Β' ορόφου), με ομιλήτρια την Ιουλία Χρονοπούλου, μέλος του Γραφείου της ΤΕ ΑΕΙ - ΤΕΙ Αττικής του ΚΚΕ.

-- Στις 3 μ.μ., στο Πάντειο (αίθουσα Γ3), με ομιλητή τον Μανώλη Ραπανάκη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Εκδήλωση, με τίτλο «Ο πόλεμός τους σκοτώνει ό,τι άφησε όρθιο η ειρήνη τους», διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, σήμερα, Τετάρτη, στις 12 μ. στην αίθουσα 202 στο κεντρικό κτίριο του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Θα προβληθεί σχετικό βίντεο και θα γίνει παρουσίαση μιας μικρής έρευνας ανάμεσα στους σπουδαστές σχετικά με το τι φταίει για τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο. Θα μιλήσει ο Κώστας Σιδηρόπουλος, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Πλήθος εκδηλώσεων πάνω στο αντικείμενο σπουδών των σχολών

Η έκδοση του ΚΣ της ΚΝΕ που κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή», με τίτλο «Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις! Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία!», με κείμενα κομμουνιστών διανοητών και προοδευτικών επιστημόνων
Η έκδοση του ΚΣ της ΚΝΕ που κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή», με τίτλο «Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις! Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία!», με κείμενα κομμουνιστών διανοητών και προοδευτικών επιστημόνων
Mε αφορμή την κυκλοφορία της συλλογής κειμένων με τίτλο «Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις! Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία!», οι Τομεακές Οργανώσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ διοργανώνουν πλούσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων στις σχολές του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Πατρών.

Η έκδοση του «Οδηγητή» και της «Σύγχρονης Εποχής» «Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις! Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία!» είναι συλλογή κειμένων που επιμελήθηκε η Ιδεολογική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ σε συνεργασία με το Τμήμα Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ. Απευθύνεται σε νέους, φοιτητές, σπουδαστές, επιστήμονες, αλλά και σε ένα ευρύ αναγνωστικό κοινό που δεν συμβιβάζεται μέσα στο πλαίσιο της ζωής που ορίζει ο καπιταλισμός, που βλέπει την απόσταση ανάμεσα στη ζωή του σήμερα και τις τεράστιες δυνατότητες για την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.

Με αφορμή αυτήν την έκδοση, οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στα ανώτατα ιδρύματα της Πάτρας, ξεδιπλώνουν έναν πλούτο δραστηριοτήτων με σκοπό να ανοίξουν πλατιά την κουβέντα γύρω από τα ζητήματα της γνώσης, του ρόλου του επιστήμονα, καθώς και του αντικειμένου των σπουδών. Επιδιώκουν να προβληματιστούν οι φοιτητές γύρω από ζητήματα που αφορούν την επιστήμη πάνω στην οποία σήμερα σπουδάζουν και θέλουν να εργαστούν στο μέλλον.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που κάνουν οι ΟΒ της ΚΝΕ στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας έχει ως εξής:

Στους Μηχανολόγους Μηχανικούς, στη 1/12, 13.00, στην Αίθουσα ΑΠ5, εκδήλωση με τίτλο «Η Ελλάδα «Ενεργειακός κόμβος» για τα συμφέροντα του λαού ή του κεφαλαίου;», με ομιλητές τον Ασπράγκαθο Νίκο, μέλος του ΚΚΕ και καθηγητή του Τμήματος, και τον Στραβοπόδη Νίκο, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ.

Στις σχολές Οικονομικού και Διοίκησης Επιχειρήσεων, στις 6/12, 12.00, στην Αίθουσα ΠΑΜ4, εκδήλωση με τίτλο «Η ανεργία σήμερα και πώς παρουσιάζεται μέσα από τα αστικά βιβλία», με ομιλητή τον Γρίβα Δημήτρη, Γραμματέα του Τομεακού Συμβουλίου ΑΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ.

Στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, στις 7/12, 13.00, στην Αίθουσα ΗΛ7, εκδήλωση με τίτλο «Οι εργασιακές σχέσεις στους νέους μηχανικούς στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης - Υπάρχει διέξοδος;», με ομιλητή τον Αποστολόπουλο Γιάννη, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ.

Στους Μηχανικούς ΗΥ, στις 7/12, 13.00, στην Αίθουσα Β4, εκδήλωση με τίτλο «Δουλεύω για να ζω ή ζω για να δουλεύω;», με ομιλητή τον Αζναουρίδη Σωκράτη, μέλος του Τομεακού Συμβουλίου ΑΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ.

Σε Μαθηματικό και Φυσικό, οι ΟΒ θα οργανώσουν από κοινού εκδήλωση, στις 7/12, 13.00, σε αίθουσα του Μαθηματικού, με τίτλο «Οι φυσικές επιστήμες στο σχολείο σήμερα - Ο ρόλος του εκπαιδευτικού», με ομιλήτρια την Καραθανασοπούλου Λυδία, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ.

Στους Πολιτικούς Μηχανικούς, στις 8/12, 13.00, στην Αίθουσα ΑΠΜ4, εκδήλωση με τίτλο «Οι εργασιακές σχέσεις στους νέους μηχανικούς στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης - Υπάρχει διέξοδος;», με ομιλητή τον Αυγουστιανό Σπύρο, μέλος του Τομεακού Συμβουλίου ΑΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ.

Στις σχολές Παιδαγωγικού - Φιλολογίας - Φιλοσοφίας, οι αντίστοιχες ΟΒ θα οργανώσουν από κοινού εκδήλωση, στις 12/12, στην Αίθουσα Τ12, 12.00, με τίτλο «Το σχολείο σήμερα - Η πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαίο 12χρονο σχολείο». Θα μιλήσει η Τσιουπρά Κωνσταντίνα, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Στο ΤΕΕΑΠΗ, στις 13/12, 11.00, στην Αίθουσα Σεμιναρίων, εκδήλωση με τίτλο «Ο ρόλος της προσχολικής αγωγής - Η προσχολική αγωγή στην ΕΣΣΔ», με ομιλήτρια την Κωστοπούλου Δήμητρα, μέλος της Τομεακής Επιτροπής ΑΕΙ - ΤΕΙ του ΚΚΕ.

Ακόμη, στις 14/12, 13.00, στο Αμφιθέατρο ΑΠΜ4 θα γίνει εκδήλωση με τίτλο «Ξεκίνα! Πρέπει όλα να τα ξέρεις! Εσύ να πάρεις πρέπει την εξουσία!», βασισμένη πάνω στην ομότιτλη έκδοση. Ομιλήτρια θα είναι η Κέλλυ Παπαϊωάννου, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις από καθηγητές.

Παράλληλα τις μέρες 12 - 14/12 θα υπάρχει έκθεση βιβλίου στο χώρο του πανεπιστημίου, απ' όπου οι φοιτητές θα μπορούν να προμηθευτούν την ομώνυμη έκδοση και να έρθουν σε επαφή με αρκετά ακόμη βιβλία.

Στο ΤΕΙ της Πάτρας

Αντίστοιχες εκδηλώσεις διοργανώνει και η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ Πάτρας της ΚΝΕ με στόχο να έρθουν οι σπουδαστές σε επαφή με τις εξελίξεις στον κλάδο τους και στο αντικείμενο που σπουδάζουν, να καλλιεργηθεί κλίμα πρωτοπόρας και μαχητικής στάσης απέναντι στη γνώση.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

Στη ΣΤΕΦ θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στις 6/12, 13.00, με θέμα: «Οι εξελίξεις στον κλάδο και τις επιστήμες της σχολής και η πρόταση του ΚΚΕ». Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει εισηγητικές ομιλίες, με θέματα: «Η Ελλάδα ενεργειακός κόμβος προς όφελος του λαού ή των μονοπωλίων;», «Οι ανάγκες της Ελλάδας για κατασκευές, η ανεργία στον κλάδο και η πρόταση του ΚΚΕ», «Καινοτομία: Προς όφελος του λαού ή για επιχειρηματική εκμετάλλευση;».

Στη ΣΕΥΠ θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση, στις 7/12, 14.00, με θέμα: «Υγεία: εμπόρευμα για λίγους ή αγαθό για όλο το λαό; Η κατάσταση στα Ελληνικά Νοσοκομεία». Θα μιλήσει ο Μελάς Θανάσης, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ.

Στη ΣΔΟ θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση, στις 7/12, 14.00, με θέμα: «Αναπτυξιακοί Νόμοι: ποιον εξυπηρετούν; Τον λαό ή το κεφάλαιο;». Θα μιλήσει ο Μπιργάλιας Δημήτρης, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ.

Η δραστηριότητα θα κορυφωθεί με κεντρική εκδήλωση της Τομεακής Οργάνωσης ΤΕΙ της ΚΝΕ, όπου θα γίνει παρουσίαση της έκδοσης, στις 13/12, 14.00 στο Μικρό Αμφιθέατρο του ΤΕΙ, με ομιλήτρια την Κωστοπούλου Δήμητρα, μέλος της Τομεακής Επιτροπής ΑΕΙ - ΤΕΙ Πάτρας του ΚΚΕ.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων θα πραγματοποιηθεί έκθεση βιβλίου στο χώρο του ΤΕΙ από τις 12/12 μέχρι τις 16/12.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ