Ανακοίνωση της ΚΝΕ προς τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή της τονίζει:
«Σπουδαστή, σπουδάστρια στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού
Σε καλωσορίζουμε στην Ακαδημία!
Σου ευχόμαστε καλή αρχή!
Γνωρίζουμε ότι ο δρόμος ως εδώ ήταν δύσκολος, ότι εσύ και η οικογένειά σου μοχθήσατε. Με την είσοδό σου στη Ναυτική Εκπαίδευση ξεκινά μια νέα φάση στη ζωή σου, στην οποία σε καλούμε να περπατήσεις με ψηλά το κεφάλι, χωρίς να αφήσεις στην άκρη τις προσδοκίες και τα όνειρά σου για το μέλλον. Ολοι οι σπουδαστές και οι σπουδάστριες, μαζί, θα αγωνιστούμε για ολοκληρωμένη μόρφωση και δουλειά με σύγχρονα δικαιώματα. Μαζί, και στην τάξη και στο πλοίο, θα παλέψουμε για να κατακτήσουμε τη ζωή που μας αξίζει.
Ελάχιστο διοικητικό προσωπικό για να ικανοποιήσει τις ανάγκες λειτουργίας των ΑΕΝ.
Δεν υπάρχει λέσχη σίτισης. Οπου υπάρχει, ανήκει σε ιδιώτη, με αποτέλεσμα να βάζουμε πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Στις περισσότερες Ακαδημίες δεν υπάρχουν υποδομές για στέγαση των επαρχιωτών σπουδαστών.
80% των καθηγητών είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.
50% των σπουδαστών εγκαταλείπουν τις σπουδές τους.
Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική σκυταλοδρομία της υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και υποβάθμισης της δημόσιας Παιδείας, υλοποιώντας κατά γράμμα, όπως όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, τα "θέλω" των εφοπλιστών, των βιομηχάνων, των τραπεζιτών.
Οπως ήταν επιλογή της κυβέρνησης να αφήσει κλειστές τις σχολές μας, έτσι είναι και επιλογή της να μην πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο τώρα που ανοίγουν, και να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες σε εμάς.
Οι κλειστές σχολές και η τηλεκπαίδευση όχι μόνο δεν έλυσαν τα προβλήματα, όπως μας έλεγε το υπουργείο, αλλά τα ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο, αφού μπήκαν παραπάνω ταξικοί φραγμοί στους σπουδαστές.
Αυξήθηκε ο αριθμός των σπουδαστών που ταυτόχρονα εργάζονται για να μπορούν να τελειώσουν τη σχολή τους.
Εφαρμόστηκε η απαράδεκτη αλλαγή της περιόδου του εκπαιδευτικού ταξιδιού, που, εκτός από κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ήταν και οικονομικό στήριγμα για πολλούς.
Πολλοί άφησαν το σπίτι που νοίκιαζαν και γύρισαν στον μόνιμο τόπο κατοικίας τους.
Παράλληλα, ενισχύθηκε και η καταστολή, με τους άνδρες του Λιμενικού Σώματος να οπλοφορούν στις ΑΕΝ, να βάζουν εμπόδια στις συλλογικές δραστηριότητες των Σπουδαστικών Συλλόγων! Φοβούνται τη συλλογική και οργανωμένη μας δράση γιατί τους "χαλάει τα σχέδια".
Από τις πρώτες μέρες των μαθημάτων, θα ακούσεις για το "θαύμα" της ελληνικής ναυτιλίας, ότι αποτελεί "εθνικό" κεφάλαιο, μια τεράστια δύναμη που συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας κ.ά.
Η αλήθεια όμως είναι ότι οι "πρωτιές" των Ελλήνων εφοπλιστών, η ξέφρενη κερδοφορία τους βασίστηκε και βασίζεται στην κατάργηση και συμπίεση του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, αξιωματικών και πληρωμάτων, σε νόμους όλων των κυβερνήσεων, όπως απαλλαγές από φόρους, την ίδια στιγμή που εμείς και οι οικογένειές μας πληρώνουμε περισσότερους φόρους από τους εφοπλιστές!
Χαρακτηριστικά, οι Ελληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018, δηλαδή καθ' όλη τη διάρκεια της κρίσης. Σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το 21% παγκοσμίως, με όρους χωρητικότητας, ενώ έφτασε σε περίοδο πανδημίας να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τη θέση του.
Παρουσιάζουν τους μισθούς των 800 ευρώ των δόκιμων Μηχανικών και Πλοιάρχων ως "όαση", προσπαθώντας να μας "ξεγελάσουν". Κρύβουν τις τεράστιες μειώσεις που έχουν υποστεί οι μισθοί αυτοί τα τελευταία χρόνια, αλλά και τους όρους δουλειάς στο πλοίο, όπως τις καθημερινές υπερωρίες, το γεγονός ότι πρέπει να είσαι "διαθέσιμος" ανά πάσα ώρα και στιγμή, τους ολοένα και πιο γρήγορους ρυθμούς της δουλειάς κ.λπ.
Μαχητικά, με συλλογικό και οργανωμένο αγώνα να κατακτήσουμε υψηλού επιπέδου, σύγχρονες και δωρεάν σπουδές στο επάγγελμά μας, ως Πλοίαρχοι και Μηχανικοί!
Καλούμε κάθε σπουδαστή και σπουδάστρια να μη δεχτεί αυτή την άθλια κατάσταση.
Το επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας επιτρέπει να μπορούμε ολοκληρωμένα να έχουμε πρόσβαση στο αντικείμενο σπουδών μας, εναρμονισμένο με τις εξελίξεις της εποχής, ισότιμο πτυχίο με τα αντίστοιχα της στεριάς, να υπάγονται οι ΑΕΝ στο υπουργείο Παιδείας.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να διαμορφωθεί σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών και Εσωτερικός Κανονισμός για τις ΑΕΝ, να εξασφαλιστεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό με συγκροτημένα δικαιώματα. Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να αποκτήσουν όλες οι ΑΕΝ σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθημάτων, να παρέχονται σύγχρονα βιβλία. Χρειάζεται σήμερα να απεμπλακεί το Λιμενικό Σώμα από το διοικητικό και εκπαιδευτικό έργο στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Χρειάζεται να δημιουργηθούν σύγχρονες, δημόσιες και δωρεάν, υποδομές στέγασης και σίτισης όλων των σπουδαστών που κατοικούν σε διαφορετική πόλη, να μη συνεχίζουν οι οικογένειές μας να "ματώνουν" με υπέρογκα έξοδα. Χρειάζεται το εκπαιδευτικό ταξίδι και η εύρεση καραβιού να γίνεται με ευθύνη αποκλειστικά του υπουργείου Ναυτιλίας και της Διοίκησης των ΑΕΝ και όλοι οι σπουδαστές να ναυτολογούνται με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, συγκροτημένα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Η ΚΝΕ είναι η Νεολαία του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, του Κόμματος που για πάνω από 100 χρόνια τώρα έχει τεράστια συμβολή σε κάθε μικρό και μεγάλο αγώνα του λαού. Η ΚΝΕ ποτέ δεν συμβιβάστηκε με τη σημερινή άθλια κατάσταση, ποτέ δεν σταμάτησε να διεκδικεί για τα δικαιώματα της νεολαίας. Δεν δεχόμαστε τη λογική ότι "τίποτα δεν αλλάζει". Το μέλλον είναι μπροστά μας!
Σήμερα, σε κάθε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού παλεύουμε οι Σύλλογοι Σπουδαστών να ζωντανέψουν, να χαράξουν αγωνιστική πλεύση, να αναπτύξουν πλούσια αγωνιστική δραστηριότητα για όλα όσα αντιμετωπίζουμε στη στεριά και στη θάλασσα, στο μάθημα και στο πλοίο. Παλεύουμε, μέσα από μαζικές και συλλογικές διαδικασίες των Συλλόγων μας, να κάνουμε τα αιτήματά μας για ουσιαστική αναβάθμιση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και σύγχρονους όρους δουλειάς να ακουστούν δυνατά!
Ο αγώνας μας, σε όλες τις ΑΕΝ σήμερα, πρέπει να βάζει στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, που είναι το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, που θυσιάζει τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες μας για τα κέρδη των λίγων.
Παλεύουμε για την πραγματική, ριζική αλλαγή προς όφελος του λαού και της νεολαίας, για την ανατροπή του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος. Για την κοινωνία της πραγματικής ελευθερίας, τον σοσιαλισμό!».
Μαθήματα αλληλεγγύης διοργανώνονται ακόμα σε πολλές περιοχές, με πρωτοβουλίες σωματείων και άλλων φορέων.
Στην Κεφαλονιά συνεχίζεται και τη φετινή σχολική χρονιά, στο Αργοστόλι, το πρόγραμμα των μαθημάτων Λαϊκής Αλληλεγγύης, με την αφιλοκερδή προσφορά αρκετών εκπαιδευτικών (διορισμένων στο Δημόσιο, ιδιωτικών, ανέργων κ.λπ.) για την ενίσχυση μαθητών. Τα μαθήματα διοργανώνονται με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης και αρχίζουν την Πέμπτη 11 Νοέμβρη. Θα διεξάγονται κάθε μέρα από Δευτέρα έως και Παρασκευή κατά τις ώρες 5 μ.μ. - 9 μ.μ., σε αίθουσες του 1ου Γυμνασίου Αργοστολίου. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στο τηλ. 6906.396.302 (Διονυσία Πεντογάλου).
Το Φροντιστήριο Αλληλεγγύης της Λαϊκής Επιτροπής Κερατσινίου - Δραπετσώνας λειτουργεί επίσης για 9η χρονιά. Τα μαθήματα γίνονται σε χώρο του δήμου (Περικλέους 41, Κερατσίνι), όπου στεγάζονται το ΚΑΠΗ και η παιγνιοθήκη. Για φέτος έχουν ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα, αλλά οι εγγραφές ακόμα συνεχίζονται. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6972.286.236.
Επίσης, το Λαϊκό Φροντιστήριο της Πετρούπολης λειτουργεί για 9η χρόνια με τη στήριξη σωματείων και μαζικών φορέων της περιοχής. Τα μαθήματα, που άρχισαν στις 19/10 με τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, γίνονται σε σχολικές αίθουσες που παραχωρούνται από τη Δημοτική Σχολική Επιτροπή. Οι εγγραφές συνεχίζονται και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 6948.959.063 (Μαρία) και 6936.887.476 (Φιλιώ).
Δωρεάν μαθήματα αλληλεγγύης διοργανώνονται και στο Λαϊκό Φροντιστήριο Πατησίων - Κυψέλης από το Στέκι Εργαζομένων και Νεολαίας «Καίτη Πανοπούλου», για μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ. Τα μαθήματα γίνονται στο Στέκι (Πατησίων 252, πλ. Κολιάτσου), με όλα τα μέτρα προστασίας. Για πληροφορίες και επικοινωνία για εγγραφές: 6978.965.448, 6975.700.363, stekiergazomenonkaineolaias@gmail.com - www.stekiergazomenonkaineolaias.gr
Ο «Ριζοσπάστης» συζητά με τον εκπαιδευτικό Κώστα Πρέντζα, υπεύθυνο για τη λειτουργία των μαθημάτων
Από τα πιο επιτυχημένα τέτοια φροντιστήρια είναι αυτό που λειτουργεί στα Γιάννενα, με τη στήριξη του Εργατικού Κέντρου της πόλης. Για τη δουλειά που γίνεται εκεί και για τους στόχους του εγχειρήματος, ο «Ριζοσπάστης» μίλησε με τον Κώστα Πρέντζα, εκπαιδευτικό, υπεύθυνο για τη λειτουργία των Λαϊκών Μαθημάτων Αλληλεγγύης. Παραθέτουμε τη συνέντευξη:
-- Από πότε λειτουργούν τα Λαϊκά Μαθήματα Αλληλεγγύης και ποιος ο σκοπός τους;
-- Τα Λαϊκά Μαθήματα Αλληλεγγύης ξεκίνησαν το 2013 και φέτος συμπληρώνουν 9 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας. Ξεκίνησαν ως μια πρωτοβουλία 5 πρωτοβάθμιων σωματείων, ενώ από το 2015 έχουν τη στήριξη του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων. Ολα αυτά τα χρόνια έχουν κερδίσει την εκτίμηση μεγάλου αριθμού εργατόκοσμου στην πόλη. Φέτος στηρίζουν τη λειτουργία τους 11 πρωτοβάθμια σωματεία. Αυτή η προσπάθεια δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη προσφορά εθελοντών εκπαιδευτικών, μόνιμων, αναπληρωτών, μεταπτυχιακών και φοιτητών, που προσφέρουν μαθήματα σε μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων.
-- Τι τμήματα και μαθήματα περιλαμβάνονται;
-- Στα Μαθήματα Αλληλεγγύης διδάσκονται τα βασικά μαθήματα για το Δημοτικό (Γλώσσα και Μαθηματικά), ενώ για τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου καλύπτονται όλες οι ανάγκες των μαθητών. Να σημειωθεί ότι πραγματοποιούνται και προπαρασκευαστικά καλοκαιρινά μαθήματα για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, ενώ τα τελευταία χρόνια παρέχονται μαθήματα και σε μαθητές του ΕΠΑΛ. Παράλληλα, λειτουργούν τμήματα ξένων γλωσσών για ενήλικες, συγκεκριμένα τμήματα Αγγλικών, Ισπανικών και Γερμανικών, τα οποία παρακολουθούν πολλοί εργαζόμενοι και συνταξιούχοι.
-- Πόσοι περίπου μαθητές παρακολουθούν; Υπάρχει αύξηση μαθητών από χρονιά σε χρονιά, και τι αποτελέσματα μετρούν οι μαθητές που παρακολουθούν τα μαθήματα;
-- Φέτος οι εγγραφές στα Λαϊκά Μαθήματα έχουν ξεπεράσει έως τώρα τις 100, ενώ παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον σε σχέση με άλλες χρονιές για περισσότερα μαθήματα σε όλες τις τάξεις. Η περίοδος της τηλεκπαίδευσης αλλά και η εισαγωγή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, σε συνδυασμό με τους αποκλεισμούς που έχουν ήδη διαμορφωθεί στην Εκπαίδευση μέσα από την εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όλων των προηγούμενων αλλά και της σημερινής κυβέρνησης, έχουν δημιουργήσει ασφυκτική πίεση στη λαϊκή οικογένεια, που βλέπει την ανάγκη για μόρφωση των παιδιών της να μετατρέπεται σε εμπόρευμα.
Η προσπάθεια και ο αγώνας των παιδιών και των καθηγητών αυτά τα χρόνια είχαν αποτέλεσμα, καθώς πέρα από τη βελτίωση στην επίδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους βλέπουμε και επιτυχίες των μαθητών και μαθητριών μας στις πανελλαδικές εξετάσεις, και η εισαγωγή τους σε ανώτατες σχολές (Φιλολογία, Παιδαγωγικό, Λογοθεραπεία κ.ά.) μας γεμίζει περηφάνια και δύναμη να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο.
-- Τι άλλες δράσεις έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς πέρα από τα μαθήματα;
-- Παράλληλα με τα μαθήματα στο Εργατικό Κέντρο, τα Λαϊκά Μαθήματα Αλληλεγγύης έχουν οργανώσει κατά καιρούς ποικίλες εκδηλώσεις. Με αφορμή ιστορικές επετείους έχουν οργανωθεί ιστορικοί περίπατοι στην πόλη των Ιωαννίνων, προβολές ταινιών, αλλά και επισκέψεις σε χώρους συνδεδεμένους με το ταξικό κίνημα. Για παράδειγμα, οργανώσαμε εκδρομή στο Καλπάκι Ιωαννίνων, όπου βρισκόταν και ο Πειθαρχικός Ουλαμός, μια στρατιωτική μονάδα στις αρχές του προηγούμενου αιώνα με αποστολή τον «σωφρονισμό» των απείθαρχων, όπου στάλθηκαν κομμουνιστές φαντάροι, μέλη και στελέχη της ΟΚΝΕ και του ΚΚΕ, για να τσακιστούν σωματικά και ψυχικά. Παράλληλα, οργανώσαμε εξορμήσεις και σε χώρους ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος (π.χ. Πινακοθήκη Ιωαννίνων, Κάστρο, Αρχαιολογικό Μουσείο), με στόχο την κατά το δυνατόν ολόπλευρη ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και των ενδιαφερόντων των μαθητών μας.
-- Φέτος λόγω πανδημίας έχουν μεγαλώσει οι ανάγκες για τους μαθητές, αλλά και οι δυσκολίες (χώροι, καθαριότητα κ.λπ.). Τι μέτρα παίρνονται για αυτά τα ζητήματα;
-- Καταρχάς πρέπει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια του lockdown, οι εκπαιδευτικοί των Λαϊκών Μαθημάτων έκαναν πράξη την απόφαση να σταθούν στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους με κάθε τρόπο, συνεχίζοντας τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Σήμερα, με τα μαθήματα να γίνονται αποκλειστικά διά ζώσης, έχει ληφθεί μέριμνα προκειμένου να τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Τα μαθήματα γίνονται σε αυστηρά ολιγομελή τμήματα, ενώ με τη συνδρομή των σωματείων οι χώροι του ΕΚΙ όπου πραγματοποιούνται τα μαθήματα καθαρίζονται τακτικά.
-- Πού μπορούν να απευθύνονται οι ενδιαφερόμενοι για τα μαθήματα;
-- Να πούμε ότι τα μαθήματα έχουν ήδη ξεκινήσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ωστόσο οι εγγραφές είναι ακόμα ανοιχτές. Οποιος επιθυμεί να συμμετάσχει στα μαθήματα μπορεί να απευθυνθεί είτε στη Γραμματεία του ΕΚΙ τις πρωινές ώρες (τηλ. 26510 32513) είτε σε τηλέφωνα που έχουν διατεθεί για αυτόν τον σκοπό (694 619 7049). Φυσικά τα μέλη των σωματείων μπορούν να απευθυνθούν στις διοικήσεις τους, ενώ παράλληλα γίνονται ενημερώσεις σε εργασιακούς χώρους, σε σχολεία και γειτονιές. Για τις ανάγκες αυτών των δράσεων, μάλιστα, κυκλοφορεί τετρασέλιδη ανακοίνωση των σωματείων, η οποία περιλαμβάνει και όλες τις χρηστικές πληροφορίες.
«Η λύση στις εκατοντάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών είναι να καλυφθούν οι ανάγκες με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και όχι στοιβάζοντας έως 25 και 27 μαθητές ανά αίθουσα»! Αυτό απαιτούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές σε πολλές περιοχές της Αττικής και όλης της χώρας, που κινητοποιούνται τις τελευταίες βδομάδες ενάντια στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων που κάνει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να εξοικονομήσει εκπαιδευτικούς, αντί να προσλάβει όλους όσοι χρειάζονται για να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλεια και να καλυφθούν τα συσσωρευμένα μορφωτικά κενά, ιδιαίτερα τώρα που η νέα έξαρση της πανδημίας επιβεβαιώνει εκ νέου την ανάγκη για αραίωση των μαθητών στις τάξεις.
Παράλληλα, στο στόχαστρο εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών μπαίνουν και άλλα προβλήματα των σχολείων, όπως ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές, αλλά και οι πρόσφατοι κυβερνητικοί νόμοι που υποβαθμίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών κι αυξάνουν τους κόφτες, τους ταξικούς φραγμούς και τη διαφοροποίηση των σχολείων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε κινητοποίηση καλεί σήμερα Τετάρτη, στις 6.30 μ.μ. στην πλατεία Πλυτά (στη Γούβα), η Ενωση Συλλόγων Γονέων 2ης Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων, με αφορμή τη συγχώνευση τμημάτων στο 91ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας και τις διαφαινόμενες προθέσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων και σε Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής. Την κινητοποίηση στηρίζει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη».
Αντίστοιχα, την Παρασκευή 5 Νοέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, σε κινητοποίηση καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αγίων Αναργύρων - Καματερού, στο δημαρχείο της περιοχής, βάζοντας στο επίκεντρο της διαμαρτυρίας την επιβολή της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία αλλά και την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας από την πανδημία.
Χτες παράσταση διαμαρτυρίας έκανε το μεσημέρι η ΕΛΜΕ Ηλείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού, όπου συγχωνεύσεις έχουν προχωρήσει σε 12 σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί εισέπραξαν τη μονότονη απάντηση ότι «εφαρμόζεται ο νόμος», αλλά δήλωσαν αποφασισμένοι να δώσουν συνέχεια στις κινητοποιήσεις τους για όλα τα θέματα που αφορούν τα σχολεία, σε συντονισμό και με τους γονείς.
Τέλος, στη Θεσσαλονίκη, τις ευθύνες του δήμου Πυλαίας - Χορτιάτη για τις κτιριακές υποδομές επισημαίνει η «Λαϊκή Συσπείρωση» με αφορμή τις κινητοποιήσεις γονιών και μαθητών του 2ου Γυμνασίου Πυλαίας που «ζητάνε το αυτονόητο: Να μπορούν να κάνουν μάθημα σαν άνθρωποι, να έχουν χώρους για να εκπαιδευτούν και χώρους για να παίξουν». Από την αρχή της χρονιάς οι περισσότερες τάξεις στο σχολείο λειτουργούν με 27 μαθητές, ενώ η πρόταση που έδωσαν παράγοντες του δήμου είναι να μπουν αίθουσες kibo στην αυλή... Η «Λαϊκή Συσπείρωση» επισημαίνει ότι το κτιριακό πρόβλημα είναι γνωστό χρόνια τώρα, «τα παιδιά που δεν χωρούσαν στα κτίρια των δημοτικών είναι σήμερα μαθητές στα γυμνάσια και ούτε εδώ χωράνε. Ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία του δήμου είναι και αυτός γνωστός (π.χ. στο συγκεκριμένο σχολείο που χτίστηκε για 350 παιδιά, φοιτούν σήμερα 550 παιδιά). Το γεγονός ότι εργαστήρια, γραφεία καθηγητών χρησιμοποιούνται για αίθουσες διδασκαλίας είναι και αυτό γνωστό», τονίζει και καλεί τον δήμο να δώσει λύση με σύγχρονα σχολικά κτίρια.
«Μαζευόμαστε μαθητές και μαθήτριες, μαθητικά συμβούλια από όλα τα σχολεία της Αττικής και συζητάμε, ανταλλάσσουμε γνώμες, ιδέες, απόψεις για την κατάσταση στα σχολεία μας»
+1... Ο πιο σημαντικός!
Γιατί αυτοί έχουν σχέδιο - είναι ενωμένοι - προχωρούν ακάθεκτοι. Εμείς; Θα τους αφήσουμε;».
Σε ό,τι αφορά τη συζήτηση της Κυριακής, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, στην οποία θα πάρουν μέρος εκπρόσωποι γονιών και καθηγητών, σημειώνει:
Ειδικότερα, για την Τράπεζα Θεμάτων, γύρω από την οποία οι μαθητές συζητούν εκφράζοντας την αγωνία τους, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας σε κείμενο που αναρτήθηκε στο mathites.gr επισημαίνει ότι οι μαθητές ύστερα από δύο σχολικές χρονιές μέσα στην πανδημία με κλειστά σχολεία, με το «μάθημα» να γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω Webex, «έχουμε μείνει πίσω, ακόμα και οι λεγόμενοι "καλοί μαθητές". Εχουμε σοβαρά κενά, συσσωρευμένο άγχος. Ποια είναι λοιπόν η απάντηση του υπουργείου; Κάποια ουσιαστική στήριξη μέσα από ενισχυτική διδασκαλία; Ισως κάποια προσαρμογή της ύλης ώστε να μπορέσουμε να επανέλθουμε σε φυσιολογικούς ρυθμούς χωρίς το άγχος που κυριαρχεί σε κάθε εκπαιδευτικό και μαθητή για το να "βγει" η ύλη;». Αντί των παραπάνω μέτρων στήριξης των μαθητών, το υπουργείο Παιδείας φέρνει την Τράπεζα Θεμάτων και η Συντονιστική Επιτροπή σχολιάζει: «Ας μας πουν... αυτά τα θέματα πώς θα βγουν εκεί όπου έχουμε ακόμα κενά σε καθηγητές;
Πώς θα βγουν στα συγχωνευμένα τμήματα, που αλλού είναι το ένα τμήμα, αλλού το άλλο;
Πώς θα βγουν όταν με πλημμύρες, με σεισμούς και με έλλειψη θέρμανσης η λύση είναι να κλείσει το σχολείο;
Πώς θα τα βγάλει ο μαθητής που κολλάει COVID και μένει στο σπίτι, αλλά δεν υπάρχει σχέδιο για να μη μείνει κι άλλο πίσω;».
«Το σχέδιό σας είναι παράλογο, άδικο και επιθετικό στα δικαιώματά μας! Αφορά ένα σχολείο που τρέχουμε να βγάλουμε θέματα και ύλη (άλλοτε πιο πολλά και άλλοτε πιο λίγα)... ποτέ ένα σχολείο που θα μας εμπνέει να μάθουμε, να διαβάσουμε, να μορφωθούμε ουσιαστικά!», αναφέρουν οι μαθητές απευθυνόμενοι στο υπουργείο.
Με σύνθημα «Η Ιστορία μάς διδάσκει: Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, να τσακίσει τον φασισμό, ανοίγοντας τον δρόμο για τις δικές του ανάγκες!» οι Τομεακές Οργανώσεις της ΚΝΕ στα Πανεπιστήμια της Κρήτης διοργανώνουν στις 6 Νοέμβρη εκδρομή στα Ανώγεια.
Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στην Κρήτη ανέπτυξαν πλούσια δράση και παρέμβαση ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου, στα στέκια νεολαίας των πόλεων, στις παρελάσεις και στα Πανεπιστήμια. Με την ανακοίνωση της ΚΝΕ στο χέρι, τα μέλη της ΚΝΕ ανέδειξαν σε εκατοντάδες νέους το πραγματικό μήνυμα της 28ης Οκτωβρίου και των 80 χρόνων από την ίδρυση του ΕΑΜ, ότι είναι φωτεινοί φάροι στους αγώνες του σήμερα για μια κοινωνία χωρίς φασισμό, πολέμους, εκμετάλλευση, ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό και σήμερα όπως έγινε και τότε, χωρίς από μηχανής θεούς και σωτήρες.
Συμμετοχές και πληροφορίες στα τηλέφωνα:
6955.719.974 για Ηράκλειο και Λασίθι.
6947.605.973 για τα Χανιά.
και 6943.293.117 για το Ρέθυμνο.
Ο περίπατος ξεκίνησε από την πλατεία Εθνικής Αντίστασης και ακολούθησε ξενάγηση με σημαντικές ιστορικές πληροφορίες. Μεταξύ των σταθμών ξεχώρισαν τα σημεία όπου λειτούργησαν η έδρα της Κομαντατούρ, η έδρα διοίκησης του ΕΛΑΣ, το αρχηγείο της Γκεστάπο και το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» στο Σύνταγμα.
Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ φρόντισαν να αφήσουν το «αποτύπωμά» τους ζωγραφίζοντας σε διάφορα σημεία το μήνυμα «1941 - 2021. ΕΑΜ 80 χρόνια μετά. Συνεχίζουμε».
Μέσα από μια πλούσια δραστηριότητα που ξεδιπλώνεται αυτό το διάστημα απ' άκρη σ' άκρη στη χώρα, οι Οργανώσεις της ΚΝΕ καλούν σε μία γνωριμία με την πραγματική Ιστορία, τιμώντας τα 80 χρόνια από την ίδρυση του ΕΑΜ, με αφορμή και την επέτειο της 28ης Οκτώβρη.
Στους ιστορικούς περιπάτους που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί τις προηγούμενες μέρες προστέθηκαν κι άλλοι το Σαββατοκύριακο που πέρασε, με μαθητές, φοιτητές και νέους εργαζόμενους να βαδίζουν στα χνάρια των αγωνιστών, μέσα από οργανωμένες επισκέψεις σε ιστορικούς τόπους και σημεία συνδεδεμένα με την αντίσταση του λαού μας. Μέσα από τις ξεναγήσεις, τις δραστηριότητες, οι νέοι γνωρίστηκαν με σημαντικές στιγμές της πάλης του λαού, άντλησαν διδάγματα χρήσιμα για το πώς ο λαός συνέτριψε τον φασισμό.
Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ, μέσα και από αυτήν την πλατιά δραστηριότητα, αναδεικνύουν τη δύναμη του λαού να κάνει το αδύνατο δυνατό όταν αποφασίσει να πάρει τη ζωή στα χέρια του.
Επίσκεψη μελών και φίλων της ΚΝΕ στο χωριό Αμπελάκια με ξενάγηση στο Μουσείο Αμπελακίων περιόδου 1940 - '49
Στο Μουσείο μπορεί να διαπιστώσει κάποιος την τεράστια προσπάθεια που γινόταν εκείνη την περίοδο για να ενημερώνεται, να οργανώνεται και να εμψυχώνεται ο λαός. Υπολογίζεται ότι στην περιοχή εκδόθηκαν πάνω από 80 εφημερίδες του ΕΑΜ και 58 του ΚΚΕ, περισσότερα από 160 περιοδικά της ΕΠΟΝ, δεκάδες δελτία ειδήσεων και βιβλιαράκια και χιλιάδες προκηρύξεις, τρικ κ.ά. Υλικό το οποίο δουλεύτηκε από ομάδα μελών και φίλων του Κόμματος και τώρα είναι ψηφιοποιημένο και καταχωρημένο κατά χρονολογική σειρά.
Υπάρχουν, επίσης, αξιόλογα έργα εξόριστων τα οποία δώρισαν στο Μουσείο.
Η ύπαρξη του παράνομου τυπογραφείου στα Αμπελάκια δεν έγινε γνωστή ούτε μετά την απελευθέρωση της χώρας μας από τους κατακτητές. Οι 5 - 6 άνθρωποι που γνώριζαν το «μυστικό», το κράτησαν καλά φυλαγμένο στην καρδιά τους και κρυμμένο στη μνήμη τους. Θα μαθευτεί πολύ αργότερα, το 1985, όταν ο Θανάσης Χαϊμαδής, στο σπίτι του οποίου στεγαζόταν το τυπογραφείο, μαζί με τον Παναγιώτη Ζιαβλάκη, πήγαν στα γραφεία της ΚΟ Θεσσαλίας του ΚΚΕ και παρέδωσαν φωτοτυπημένο υλικό. Το υλικό αυτό δημοσιεύτηκε σε ειδικό αφιέρωμα στον «Ριζοσπάστη».
Την ξενάγηση πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί, μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Μουσείου και στελέχη του ΚΚΕ, δίνοντας στα παιδιά ένα μάθημα διαφορετικό από το συνηθισμένο, παρουσιάζοντας αλήθειες που τις κρύβει ο αντίπαλος και που δεν διδάσκονται στα σχολειά: Για τις αιτίες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τη δράση του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ την περίοδο της Κατοχής και αργότερα τη δράση του ΔΣΕ, αλλά και για τον αντικομμουνισμό, την ανιστόρητη θεωρία των «δύο άκρων», τον ρόλο του κομματικού Τύπου.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν την κρύπτη, το παράνομο υλικό και το παράθυρο της κουζίνας, από όπου οι σύντροφοι παραλάμβαναν το υλικό για να το διανείμουν μέσα σε λίγες ώρες στα χωριά. Ακόμα είδαν αρκετά βιβλία και φωτογραφίες αγωνιστών και αγωνιστριών της περιόδου 1940 - 1949 αλλά και των αγώνων του λαού μας τα επόμενα χρόνια.
Στη συνέχεια «βομβάρδισαν» τους ξεναγούς με ερωτήσεις, φανερώνοντας έτσι το έντονο ενδιαφέρον τους, των μελών και φίλων της ΚΝΕ. Μεταξύ άλλων ρωτούσαν για το πώς κρατήθηκε χρόνια αυτό το μυστικό και πώς κατάφεραν απλοί, καθημερινοί άνθρωποι, εκείνην την εποχή, να μετατρέπονται σε ήρωες.
Μετά την ξενάγηση, τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας, έψησαν, έφαγαν και τραγούδησαν ιστορικά και σύγχρονα αγωνιστικά τραγούδια, δημιουργώντας μια ζεστή και συντροφική ατμόσφαιρα, στον χώρο έξω από το Μουσείο.
Με ευφάνταστο τρόπο οι Οργανώσεις της ΚΝΕ ετοίμασαν παιχνίδι γρίφων, καθένας από τους οποίους οδηγούσε και στο επόμενο ιστορικό σημείο. Οι εξερευνητές συναντούσαν ξεχωριστό ξεναγό σε κάθε σημείο της πόλης, λύνοντας όλα τα μυστήρια ελευθέρωσαν την πόλη των Ιωαννίνων από τους φασίστες και ύψωσαν την κόκκινη σημαία στο Ρολόι της πόλης, όπως έγινε και το 1944.
Το σημείο συνάντησης ήταν η Ακαδημία, η οποία αποτελούσε μεγάλη εστία αντίστασης, με οργανωμένες δυνάμεις μαθητών ΕΠΟΝιτών. Λύνοντας τον πρώτο γρίφο, οι καλεσμένοι της ΚΝΕ ανακάλυψαν τη Ζωσιμαία Σχολή, όπου λειτουργούσε τυπογραφείο, και από εκεί διακινούνταν όλες οι παράνομες προκηρύξεις. Συνεχίζοντας ανακάλυψαν τον τόπο των μαρτυριών στις φυλακές ΦΙΞ (ξενοδοχείο «Παλλάδιο» σήμερα), όπου γίνονταν βασανιστήρια σε βάρος κομμουνιστών και άλλων αγωνιστών. Ξεκλειδώνοντας τα QR codes, μέλη και φίλοι της ΚΝΕ «βρήκαν» τον Αρη Βελουχιώτη, πρωτοκαπετάνιο του ΕΛΑΣ, στο μνημείο που φτιάχτηκε προς τιμήν του στην πλατεία Ομήρου. Στο κέντρο βρήκαν το σεντούκι με τον «θησαυρό της ελευθερίας», με το στοιχείο που τους οδήγησε στο Ρολόι της πόλης. Το Ρολόι ήταν το μέρος όπου εκτέλεσαν τους ΕΠΟΝίτες Μπάμπη Τσιάρα, Γιάννη Τάτση και Γιάννη Φίλιου, καθώς επίσης το σημείο όπου ο ΕΠΟΝίτης Σόλων Κωνσταντινίδης ύψωσε σε ύψος 50 μέτρων το κόκκινο λάβαρο της απελευθέρωσης των Ιωαννίνων.