Οι δυνάμεις της ΚΝΕ είναι η δύναμη που μπορούν να ακουμπήσουν και να εμπιστευτούν εκατοντάδες σπουδαστές που προσπαθούν να μορφωθούν ολοκληρωμένα, να δουλέψουν στο αντικείμενό τους με δικαιώματα και αντιμετωπίζουν σήμερα δεκάδες εμπόδια στην προσπάθειά τους αυτή.
Στα ΤΕΙ της Αττικής οι σπουδαστές που πρωτοστάτησαν, συμμετείχαν, παρακολούθησαν τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις στους συλλόγους, διεκδικώντας τις σπουδές που έχουν ανάγκη μπροστά στη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, μαζί με τα μέλη και τους φίλους της ΚΝΕ σε κάθε τμήμα, μπορούν να γίνουν σημαντική δύναμη για τη συνέχεια αυτού του αγώνα, για την αγωνιστική ανασυγκρότηση του σπουδαστικού κινήματος.
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είναι πλέον πραγματικότητα, έχει σημασία πώς στη «νέα» πλέον κατάσταση οι σπουδαστές θα απαντήσουν, θα πάρουν τα «δικά τους μέτρα».
Ψηφίζοντας τα ψηφοδέλτια της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» και συμμετέχοντας σε αυτά, οι σπουδαστές μέσα από τους συλλόγους τους θα βρεθούν σε καλύτερες θέσεις για να αντιμετωπίσουν σημερινά προβλήματα και επόμενα που θα προκύψουν, να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους διεκδικώντας τις σπουδές που έχουν ανάγκη. Να διαμορφώσουν το δικό τους μέτωπο και σχέδιο ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, της ΝΔ και των υπόλοιπων δυνάμεων του συστήματος, που όλοι μαζί υπηρετούν τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, τσακίζοντας το δικαίωμα των νέων στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που διατυμπανίζει πως δήθεν στηρίζει τη «δημόσια και δωρεάν Παιδεία και βάζει τέλος στους ταξικούς διαχωρισμούς», πως δήθεν είναι η «πρώτη κυβέρνηση που αναβαθμίζει τα ΤΕΙ», με μεγαλοστομίες όπως συνηθίζει, προσπαθεί να κρύψει την πραγματικότητα. Είναι η κυβέρνηση που εφαρμόζει όλους τους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, το 4ο μνημόνιο στην Παιδεία, προωθεί τις κατευθύνσεις της ΕΕ, με βάση αυτούς τους νόμους δημιούργησε και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, γι' αυτό και από κοινού το ψήφισαν με τη ΝΔ.
Ποια είναι τα αποτελέσματα αυτής της «φιλολαϊκής πολιτικής»; Η ενίσχυση των κατηγοριοποιήσεων φοιτητών - αποφοίτων - πτυχίων και ιδρυμάτων, η μετατροπή των ιδρυμάτων πλήρως σε μαγαζιά που πουλούν πιστοποιητικά και μεταπτυχιακά στις πλάτες των φοιτητών και αποφοίτων, η γενίκευση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, η δημιουργία τμημάτων μετά από συγχωνεύσεις χωρίς επιστημονική συνοχή και συνάφεια, τα τεράστια κενά σε καθηγητές, υποδομές, εργαστηριακό εξοπλισμό που υπάρχουν στα ΤΕΙ.
Χρειάζεται να αποδυναμωθούν από τους σπουδαστικούς συλλόγους οι δυνάμεις που με τον ένα ή άλλο τρόπο έπαιξαν το «ρόλο» της κυβέρνησης μέσα στις σχολές. Οι δυνάμεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ καλλιεργούσαν τον εφησυχασμό, την αναμονή. Με ψέματα ότι «αναβαθμίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των σπουδαστών» καθησύχαζαν τους σπουδαστές, ενώ το ίδιο το νομοσχέδιο διατηρεί τους διαχωρισμούς μεταξύ αποφοίτων μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και Πολυτεχνικών Σχολών. Είναι οι ίδιες οι δυνάμεις (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ) που στο ΤΕΕ γράφουν τους αποφοίτους των ΤΕΙ σε διαφορετικά μητρώα. Τα προβλήματα που σήμερα έχουν τα ΤΕΙ, έχουν και τη δική τους σφραγίδα, στήριξαν την υποχρηματοδότηση των σχολών, δεν έκαναν τίποτα για τις ελλείψεις καθηγητών, συμφωνούν με τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, θεωρούν πολυτέλεια τη φοιτητική μέριμνα στο ΤΕΙ.
Οι σπουδαστές έχουν πείρα που μπορούν να αξιοποιήσουν, για να δουν πως η «διασύνδεση με την αγορά», όπως αναπαράγουν κυβέρνηση, ΔΑΠ - ΠΑΣΠ και διοικήσεις, δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα μορφωτικά και εργασιακά τους δικαιώματα.
Η εισαγωγή των διετών σπουδών μαθητείας (που ήδη έχουν επενδύσει εφοπλιστές και άλλοι μεγαλοεπιχειρηματίες) εξασφαλίζει στο κεφάλαιο πάμφθηνο εργατικό δυναμικό, που θα ανανεώνεται κάθε δυο χρόνια, θα βγάζει τη δουλειά χωρίς κανένα δικαίωμα και θα είναι «όμηροι» της διά βίου μάθησης και περιπλάνησης. Θα αποτελέσει ένα ακόμα όχημα για να χτυπηθούν τα δικαιώματα όλων των αποφοίτων και των εργαζομένων του κλάδου προς τα κάτω.
Η παρέμβαση των επιχειρηματικών ομίλων στα προγράμματα σπουδών οδηγεί στην απόκτηση εφήμερων και σκόρπιων γνώσεων, τα διάφορα «προσόντα» που δίνουν δεν εξασφαλίζουν την ολοκληρωμένη γνώση στο αντικείμενο, οδηγούν τους απόφοιτους στη διά βίου ανακύκλωση μεταξύ ανεργίας - επανακατάρτισης - δουλειάς χωρίς δικαιώματα. Ενδεικτικά, στο ΤΕΙ Πειραιά οι σπουδαστές μαθαίνουν τα συστήματα δικτύων συγκεκριμένης εταιρείας, τα οποία δεν αρκούν για να δουλέψουν αύριο στον κλάδο. Εάν είναι τυχεροί και πιάσουν δουλειά σε εταιρεία του κλάδου, θα πρέπει να πληρώσουν το πιστοποιητικό της αντίστοιχης εταιρείας.
Η εμπλοκή των μεγαλοεπιχειρηματιών στη μορφωτική διαδικασία οδηγεί τελικά σε μαθήματα υποταγής στο αυριανό εργατικό δυναμικό. Για παράδειγμα, στο Τμήμα Ναυπηγικής έχει πεταχτεί εκτός προγράμματος σπουδών το μάθημα «Η υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων», αφού δεν κρίνεται απαραίτητο (!), ενώ σε εκπαιδευτικές εκδρομές στο Τμήμα Δημόσιας Υγείας στα ΕΛΠΕ, «διδάσκουν» στους σπουδαστές πως «η εταιρεία παίρνει όλα τα μέτρα ασφάλειας των εργαζομένων, όμως οι τελευταίοι δεν τα ακολουθούν και για αυτό έχουν εργατικά ατυχήματα»!
Οι μεγαλοεπιχειρηματίες που φιγουράρουν μέσα στα ΤΕΙ δεν είναι «σωτήρες», είναι αυτοί που αύριο θα εκμεταλλεύονται τους σημερινούς σπουδαστές, τους θέλουν κομμένους και ραμμένους στα μέτρα τους, για να «μη σηκώνουν κεφάλι» στην εκμετάλλευση, τους χαμηλούς μισθούς, τη δουλειά χωρίς δικαιώματα.
Οι αγωνίες των σπουδαστών για τους όρους δουλειάς τους μπορούν να βρουν απάντηση μόνο μέσα από το οργανωμένο σπουδαστικό κίνημα, στην κοινή πάλη και διεκδίκηση με τα σωματεία των εργαζομένων για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, κόντρα στα συμφέροντα του κεφαλαίου που εκπροσωπούν οι κυβερνήσεις και οι νόμοι τους.
Τα βήματα που έγιναν στην οργάνωση των σπουδαστών στο ΤΕΙ, μπροστά στη δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με μαζικές γενικές και τμηματικές συνελεύσεις, εκλογή επιτροπών ετών και τμημάτων, η προσπάθεια συντονισμού των συλλόγων μέσα από κοινές πρωτοβουλίες, μπορούν και πρέπει να πολλαπλασιαστούν, να δυναμώσουν σε ριζοσπαστική κατεύθυνση, κόντρα στην πολιτική κυβερνήσεων - ΕΕ και το σύστημά τους.
Αυτήν την προοπτική φοβούνται κυβέρνηση, ΝΔ, διοικήσεις, ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, όπως επιβεβαιώνεται από όλη τη στάση που κράτησαν απέναντι στις κινητοποιήσεις και τα δίκαια αιτήματα των σπουδαστών.
Στην αρχή καλλιεργούσαν τον εφησυχασμό και ότι δεν υπάρχει λόγος κινητοποιήσεων, στη συνέχεια πέρασαν στην τρομοκρατία πως «εάν συνεχίσετε τις κινητοποιήσεις θα παραμείνετε ΤΕΙ», ενώ στην πορεία προσπάθησαν να βάλουν τους φοιτητές να τσακώνονται μεταξύ τους, ανάλογα με το εάν συγχωνεύεται η σχολή τους ή όχι. Και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ (όπως το συνηθίζει), στη φιέστα που διοργάνωσε για την παρουσίαση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, «υποδέχτηκε» τους σπουδαστές με κλούβες και ΜΑΤ.
Δεν έλειψαν, ακόμα, διάφοροι «καλοθελητές» επιχειρηματίες και καθηγητές, που αξιοποίησαν τις αγωνίες των σπουδαστών για να εξασφαλίσουν τα δικά τους ιδιαίτερα συμφέροντα. Καλλιεργούσαν τη διάσπαση των σπουδαστών στη λογική «μόνοι μας για τη σχολή μας» ή έβαζαν τους φοιτητές να διεκδικήσουν τμήματα «κατά δική τους παραγγελία».
Σήμερα, όλοι μαζί έχουν το θράσος να λένε πως τα εξάμηνα κινδύνευσαν να χαθούν γιατί οι σπουδαστές κινητοποιούνταν, την ώρα που μέχρι το Νοέμβρη στο ΤΕΙ Αθήνας δεν υπήρχαν ούτε καθηγητές (!).
Ολοι μαζί με ένα στόμα φώναζαν «έξω τα κόμματα», έκαναν επίθεση στις δυνάμεις της ΚΝΕ που πρωτοστατούσαν στην οργάνωση της πάλης. Και με αυτόν τον τρόπο απέδειξαν πως αυτό που πραγματικά τους ενοχλεί, είναι η δύναμη που έχει η οργάνωση των σπουδαστών όταν συνδεθεί με την αμφισβήτηση και την αποκάλυψη του συστήματος, τη διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών που τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ δίνουν όλες τις δυνάμεις τους για να «φωλιάσουν» σε κάθε αμφιθέατρο.
Είναι πολύ βολικό γι' αυτούς, οι σπουδαστές να μη συζητούν για τις αιτίες των προβλημάτων τους, για το πώς «θα το παλέψουν», αφού θέλουν να διαφυλάξουν με κάθε τρόπο τη σιγή νεκροταφείου μέσα στα αμφιθέατρα, όπως και στους χώρους δουλειάς. Δεν είναι τυχαία η στάση τους σε όλα τα ζητήματα που καθορίζουν τη ζωή των σπουδαστών, αναπαράγουν πως «εδώ δεν έχουμε προβλήματα», προσπαθώντας να συμβιβάσουν τους σπουδαστές με τις χαμηλές απαιτήσεις. Μπαίνουν εμπόδιο στην αποκάλυψη του ρόλου του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στα αμφιθέατρα, είτε λέγοντας «πως αυτά δεν απασχολούν τους σπουδαστές», είτε παρουσιάζοντάς τους ως «άγιους προστάτες».
Οι σπουδαστικές εκλογές είναι ευκαιρία για τους σπουδαστές να στείλουν το δικό τους μήνυμα, να πάρουν θέση για όλα όσα καθορίζουν τις σπουδές, τη ζωή και το μέλλον τους.
-- Δεν παζαρεύουν τη ζωή τους σε μνημόνια, διαπραγματεύσεις και «αξιολογήσεις». Παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους, δεν περιμένουν τη «δίκαιη ανάπτυξη» της κυβέρνησης και τη «βιώσιμη λύση» της ΝΔ, που προϋποθέτουν το χτύπημα στα μορφωτικά, εργασιακά δικαιώματα των νέων.
-- Αντιδρούν στο επικίνδυνο κλίμα «εθνικής ομοψυχίας» που προσπαθούν να χτίσουν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, που χωρά και τους φασίστες της Χρυσής Αυγής, για να μην δει ο λαός και η νεολαία τους κινδύνους στους οποίους μπλέκουν τη χώρα και το λαό. Δεν δέχονται να δίνονται λεφτά στο ΝΑΤΟ, να συνεργάζονται τα ιδρύματα με τη δολοφονική αυτή μηχανή, να μπλέκεται η χώρα στα επικίνδυνα ιμπεριαλιστικά σχέδια στην περιοχή για να αυγατίζουν τα κέρδη επιχειρηματικών κολοσσών.
-- Απομονώνουν το δηλητήριο του φασισμού και εθνικισμού από τις σχολές, που σε αρκετές περιπτώσεις τέτοιες δυνάμεις εκπροσωπούνται στα ψηφοδέλτια της ΔΑΠ. Χτίζουν τις δικές τους αξίες, της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης, του αγώνα, της υπεράσπισης των δικαιωμάτων του λαού όλου του κόσμου για να ζήσουν καλύτερα.
Οι σπουδαστές έχουν μια ζωή μπροστά τους, τα όνειρα και οι αγωνίες που έχουν για τις σπουδές, τη ζωή και το μέλλον τους θα βρουν απάντηση στο συλλογικό οργανωμένο αγώνα, στην οργάνωση της πάλης, την αλληλεγγύη, τη διεκδίκηση όλων αυτών που έχουν ανάγκη, κόντρα στο σύστημα που γεννά τα σημερινά αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν.
Με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ διεκδικώντας τα σύγχρονα δικαιώματα για μόρφωση, δουλειά, ζωή. Κόντρα στις κυβερνήσεις - ΕΕ και το σύστημά τους, δυναμώνοντας την καθημερινή πάλη ενάντια στο σύστημα της εκμετάλλευσης και αδικίας, στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, πολέμους και συμμαχίες και τη συμμετοχή της χώρας σε αυτές. Αλλάζοντας τη σημερινή κατάσταση στο σπουδαστικό κίνημα, δυναμώνοντας τη συζήτηση, την αμφισβήτηση, την οργάνωση στους σπουδαστικούς συλλόγους, αλλάζοντας τους συσχετισμούς, δυναμώνοντας το ΜΑΣ, το ζωντανό και μαχητικό κομμάτι του φοιτητικού και σπουδαστικού κινήματος.
Πείρα από την προετοιμασία τους σε Ηπειρο, Κέρκυρα και Λευκάδα
Είναι τα Φεστιβάλ όπου συναντιούνται χιλιάδες μαθητές που προβληματίζονται για όσα συμβαίνουν γύρω τους, δεν ανέχονται τον άδικο κόσμο και θέλουν να παλέψουν για να τον αλλάξουν. Εκεί έρχονται σε επαφή - κάποιοι για πρώτη φορά - με τις επαναστατικές ιδέες της ΚΝΕ, παίρνουν το «βάπτισμα του πυρός» και αποφασίζουν να γίνουν κι αυτοί μέλη της πρωτοπόρας, επαναστατικής, κομμουνιστικής νεολαίας.
«Τρέλα δεν είναι να εγκαταλείψουμε τα όνειρά μας... Να αλλάξουμε τον κόσμο δεν είναι τρέλα, ούτε ουτοπία, είναι δικαιοσύνη!» (Μ. Θερβάντες)
Φέτος, το σύνθημα των Μαθητικών Φεστιβάλ είναι εμπνευσμένο από τα λόγια του «Δον Κιχώτη», του πασίγνωστο ήρωα του Μ. Θερβάντες στο ομώνυμο βιβλίο. Δεν είναι τυχαία η επιλογή. Πολλές φορές οι αστοί, τα κόμματά τους και οι εκπρόσωποί τους παρομοιάζουν την ανάγκη μας να αμφισβητήσουμε και να αλλάξουμε τον άδικο κόσμο στον οποίο μεγαλώνουμε και ζούμε με ουτοπία, με κάτι σαν τις «τρελές φαντασιώσεις» του Δον Κιχώτη, που κοιμόταν και ονειρευόταν κάστρα, ιππότες και βασιλείς...
Ο κόσμος που ζούμε δεν χωράει εμάς, τις ζωές μας και τα όνειρά μας!
Πώς γίνεται να αποδεχτούμε πως θα ζούμε σε έναν τόσο άδικο κόσμο για εμάς και τις οικογένειές μας; Σε έναν κόσμο γεμάτο από τη φρίκη των πολέμων και την προσφυγιά, σε έναν κόσμο που μοιράζει στις οικογένειές μας φτώχεια, ανεργία και ανασφάλεια για το παρόν και το μέλλον, σε έναν κόσμο που θρέφει τον ατομισμό, το να «πατάς επί πτωμάτων», το φασισμό και το ρατσισμό, σε έναν τόσο άδικο κόσμο;
Πώς γίνεται να αποδεχτούμε να εγκαταλείψουμε εμείς τα όνειρά μας για να ζουν πλουσιοπάροχα οι λίγοι καπιταλιστές, αυτοί που βγάζουν αμύθητα κέρδη και πλούτο από την εκμετάλλευση των πολλών, των γονιών μας, συνολικά του λαού;
«Τρέλα» είναι η νεολαία, που έχει όλη τη ζωή μπροστά της, να αποδεχτεί να ζει όπως το θέλει η αστική τάξη, οι καπιταλιστές, οι λίγοι. Υποταγμένη και συμβιβασμένη. Το να παλέψουμε για έναν κόσμο χωρίς εκμετάλλευση, μια κοινωνία που θα λειτουργεί για τις ανάγκες των πολλών, που θα απελευθερώσει τον άνθρωπο και τις δυνατότητές του, δεν είναι απλά κάτι το δίκαιο, είναι η ανάγκη των καιρών! Το ίδιο το σύστημα της εκμετάλλευσης, που σήμερα «έχει φάει τα ψωμιά του», μπορεί να ανατραπεί. Και θα το ανατρέψουμε εμείς!
Μπορεί να μην υπάρχει συνταγή επιτυχίας για τα Μαθητικά Φεστιβάλ, όπως φυσικά και για καμία άλλη δραστηριότητά μας, όμως η Οργάνωσή μας, πια, έχει πείρα χρόνων από την επιτυχημένη πανελλαδική διοργάνωσή τους, πείρα που αν αξιοποιηθεί σωστά, και σε συνδυασμό με το φετινό περιεχόμενο των Μαθητικών Φεστιβάλ, που απαντάει στις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των μαθητών, μπορεί φέτος να μας οδηγήσει σε εκατοντάδες πετυχημένα Μαθητικά Φεστιβάλ σε όλη τη χώρα!
Η προετοιμασία έχει ήδη ξεκινήσει! Οι μαθητές, τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ αυτήν την περίοδο συζητούν, ανταλλάσσουν γνώμες και λένε τις ιδέες τους για το τι να περιλαμβάνει το Φεστιβάλ τους. Εχουν γνώμη και άποψη έως και για την πιο μικρή λεπτομέρεια. Αλλωστε, είναι αυτοί που ξέρουν πολύ καλά τι «παίζει» στα σχολεία και στις γειτονιές, τι προβληματισμούς έχουν οι μαθητές.
Για παράδειγμα, από τη συζήτηση στις μαθητικές Οργανώσεις της ΚΝΕ στην Ηπειρο φαίνεται πως απασχολούν τους μαθητές έντονα το ζήτημα του πολέμου, η κατάσταση στη Συρία, αλλά και η ένταση της επιθετικότητας της τουρκικής αστικής τάξης στο Αιγαίο. Αλλωστε και στα σχολεία η συζήτηση και ο προβληματισμός είναι ευρύς. Οι μαθητές ρωτούν συνεχώς: «Μας προστατεύουν το ΝΑΤΟ και η ΕΕ;», «Πώς μπορεί να σταματήσει ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή;», «Τι προτείνουν οι κομμουνιστές, πώς παλεύουμε ενάντια στον πόλεμο;». Αισθάνονται αγανάκτηση και πόνο για τους χιλιάδες εγκλωβισμένους πρόσφυγες - θύματα πολέμων στη χώρα μας, θέλουν να σταθούν αλληλέγγυοι. Είναι χαρακτηριστικό πως η δραστηριότητα που ανέπτυξε η ΚΝΕ με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα κατά του Ρατσισμού σε σχολεία της περιοχής αγκαλιάστηκε από δεκάδες μαθητές, που ζωγράφισαν γκράφιτι, κόλλησαν αυτοκόλλητα, έφτιαξαν πανό ενάντια στο ναζιστικό δηλητήριο της Χρυσής Αυγής. Στα Γιάννενα, ως μέρος της προετοιμασίας του Μαθητικού Φεστιβάλ, οι μαθητές έχουν ήδη αποφασίσει να οργανώσουν μια ευφάνταστη δραστηριότητα ενάντια στο φασισμό, με τίτλο «Μέρα χρωμάτων ενάντια στο ρατσισμό και το φασισμό». Αυτές οι δραστηριότητες ήρθαν σε συνέχεια της καμπάνιας αλληλεγγύης που έκανε η ΚΝΕ όλο το Γενάρη σε σχολεία της περιοχής για την 16χρονη Παλαιστίνια μαθήτρια Αχέντ Ταμίμι. Μάλιστα, τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ στην Κέρκυρα αποφάσισαν να αφιερώσουν το αθλητικό τους τουρνουά στην Αχέντ, καθώς και τραγούδια του Μαθητικού τους Φεστιβάλ.
Οι μαθητές, τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ είναι οι ίδιοι που μπήκαν μπροστά όλη τη σχολική χρονιά και οργάνωσαν τον αγώνα των μαθητών για ένα σχολείο «που θα μορφώνει, αντί να εξοντώνει», έδωσαν όλες τους τις δυνάμεις για να συντονιστεί ο αγώνας των μαθητών σε κάθε σχολείο και πόλη, αλλά πια και σε πανελλαδικό επίπεδο. Προειδοποίησαν τους συμμαθητές τους να μην τσιμπήσουν στα παραμύθια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ότι «όλα είναι κανονικά στα σχολεία», να μην πιαστούν στον ύπνο για το νέο νομοσχέδιο που έχει στα κιτάπια της η κυβέρνηση. Δέχτηκαν επίθεση και τρομοκρατία από διευθυντάδες και μια μερίδα καθηγητών σε αυτή τους την προσπάθεια. Υπήρξαν δεκάδες ερωτήματα όλη τη χρονιά... «Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να λυθούν όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές μας;», «Μπορούμε να έχουμε ένα σχολείο που δίνει γνώση πραγματική;», «Τι αποτέλεσμα μπορεί να έχει ο αγώνας σήμερα;»... Αυτή η τόσο γεμάτη αγωνιστική χρονιά για το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές μπορεί και πρέπει να έχει τη δική της ξεχωριστή θέση στα Μαθητικά Φεστιβάλ. Για παράδειγμα, στην Πρέβεζα δεν μπορεί παρά να υπάρχει γωνία με φωτορεπορτάζ από τη μεγαλύτερη μαθητική πορεία των τελευταίων χρόνων στην πόλη, τη μέρα που ο υφυπουργός Παιδείας «αναγκάστηκε και κρύφτηκε από την οργή των μαθητών»!
Ομως, είναι και άλλα, πιο ειδικά ζητήματα που απασχολούν τους μαθητές και «βρίσκουν χώρο» στα προγράμματα των Μαθητικών Φεστιβάλ. Για παράδειγμα, στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας, οι μαθητές ενδιαφέρονται πολύ για τη διαδικτυακή εξάρτηση, μιας και υπήρχαν κρούσματα σε μαθητές της περιοχής, και αποφάσισαν να συνδιοργανώσουν μαζί με το ΚΕΘΕΑ σχετικό τουρνουά ποδοσφαίρου. Το ίδιο και σε γειτονιές όπου υπάρχει αυξημένη χρήση ναρκωτικών. Το να αφιερωθεί χρόνος από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ για αυτό το ζήτημα είναι σοβαρή πολιτική παρέμβαση της Οργάνωσης, την κατοχυρώνει.
Κλειδί για την επιτυχία των Μαθητικών Φεστιβάλ είναι η δημιουργία ομάδων μαθητών με τους οποίους θα προετοιμάσουμε μαζί τα Φεστιβάλ μας. Σε κάθε σχολείο όπου υπάρχει μέλος της ΚΝΕ, μπορεί και πρέπει να υπάρχει και ομάδα δουλειάς του Φεστιβάλ.
Ομάδα σημαίνει πως οι μαθητές που συμμετέχουν σε αυτήν αποφασίζουν και δρουν συλλογικά, παίρνουν πάνω τους δουλειές και καταμερίζουν καθήκοντα, ο καθένας συνεισφέρει όπως μπορεί, ο ένας συμπληρώνει τον άλλο στη φαντασία, στη δημιουργικότητα και τη δράση, και όλοι μαζί δίνουν τις δυνάμεις τους για τον κοινό σκοπό της ομάδας, για την επιτυχία του Φεστιβάλ!
Κάποιοι θα ετοιμάσουν κάτι όμορφο που θα παρουσιάσουν στο Φεστιβάλ, άλλοι θα βοηθήσουν να γίνει γνωστό σε ακόμα περισσότερους μαθητές φτιάχνοντας πανό, γράφοντας συνθήματα σε τοίχους, μοιράζοντας ανακοινώσεις ή κολλώντας αφίσες, ενώ άλλοι θα «κατεβάζουν» συνεχώς νέες ιδέες. Οι ομάδες μαζεύονται στα σχολεία, πριν ή μετά από τα μαθήματα, σε ένα διάλειμμα, στις γειτονιές, στις πλατείες και στα μαθητικά στέκια, στον ίδιο το χώρο του Μαθητικού Φεστιβάλ.
Δεν ξεκινάμε από το μηδέν... Σε αυτές τις ομάδες συμμετέχουν ήδη οι μαθητές που όλη τη χρονιά αγωνιζόμαστε μαζί, μέσα και έξω από τα σχολεία, διοργανώσαμε μαζί τις μαθητικές κινητοποιήσεις, αλλά και οι μαθητές που συμμετέχουν σε συγκρότημα, σε θεατρικές ομάδες, ομάδες χορού ή γκράφιτι και θέλουν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στα Μαθητικά Φεστιβάλ. Σε αυτές τις ομάδες είναι και οι δεκάδες μαθητές που έχουν δηλώσει συμμετοχή στον πανελλαδικό μαθητικό διαγωνισμό και προετοιμάζουν αυτήν την περίοδο τις συλλογικές τους εργασίες!
Να μη φοβηθούμε να έχουμε πολλές και διαφορετικές ιδέες! Να σκεφτούμε, όλοι μαζί, πολλούς τρόπους για να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές το ανατρεπτικό περιεχόμενο των Μαθητικών Φεστιβάλ! Να «καρφωθεί» σε περισσότερες μαθητικές συνειδήσεις πως αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει και θα τον αλλάξουμε εμείς! Διαδραστικές μορφές όπου να μπορούν να συμμετέχουν πολλοί, όλα τα είδη καλλιτεχνικής δημιουργίας, παιχνίδια, κουίζ, ερωτηματολόγια, βίντεο, ταινίες μικρού μήκους, εκθέσεις φωτογραφίας και σκίτσου... Οτιδήποτε χωρά ένας νους μπορεί να αξιοποιηθεί!
Στα Γιάννενα, τα τελευταία χρόνια είναι «θεσμός» να στήνουμε πολύμορφη δραστηριότητα γύρω από το σύνθημα του Φεστιβάλ, και φέτος οργανώνουμε κάτι πολύ μεγάλο! Ενα διαφορετικό, μαθητικό δημοψήφισμα γύρω από τις λέξεις «άδικο» και «δίκαιο»...
Ραντεβού λοιπόν στα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ!
Χαιρετίζοντας το τουρνουά ποδοσφαίρου εκ μέρους των Οργανώσεων, μαθητής - μέλος της ΚΝΕ καλωσόρισε τη μεγάλη συμμετοχή, ανέφερε πως η αιτία του φασισμού είναι το ίδιο το σύστημα, κατέκρινε τον επαγγελματικό αθλητισμό, που «πλέον εμφανίζεται και με κουμπούρια», και κατέληξε στην ανάγκη της οργάνωσης της πάλης για το σοσιαλισμό - κομμουνισμό.
Οι μαθητές έδωσαν εκ νέου ραντεβού στο Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στο Μπραχάμι, το Σάββατο 31 Μάρτη, στο οποίο θα βραβευθούν και οι νικήτριες ομάδες των τουρνουά.
Την ίδια μέρα, πετυχημένο τουρνουά μπάσκετ 3οn3 διοργάνωσαν οι Μαθητικές ΟΒ Ταύρου της ΚΝΕ, στο γηπεδάκι του ΓΑΣΤ στον Ταύρο, στο πλαίσιο των πολύμορφων εκδηλώσεων προετοιμασίας των Μαθητικών Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Το τουρνουά είχε τίτλο «Βάζουμε καλάθι ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους!». Θετικά ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στο κάλεσμα της ΚΝΕ, αποδεικνύοντας την ανάγκη των παιδιών για δωρεάν πρόσβαση στον αθλητισμό, ενώ το γήπεδο του ΓΑΣΤ δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς είναι ένα αναξιοποίητο και παρατημένο γήπεδο στην περιοχή του Ταύρου.
Στο χώρο του γηπέδου υπήρχε ακόμα έκθεση με θέμα τον πόλεμο, τον φασισμό, αλλά και το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα, απ' όπου πέρασαν οι μαθητές και συζητήσανε. Οι μαθητές ανανέωσαν το ραντεβού τους για το τουρνουά ποδοσφαίρου 5x5 που διοργανώνουν από κοινού οι Μαθητικές ΟΒ της Καλλιθέας και του Ταύρου στις 21 και 22 Απρίλη, με κορύφωση το διήμερο Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Καλλιθέα, που θα γίνει στις 28 και 29 Απρίλη, στο σχολικό συγκρότημα «Ν. Μπελογιάννης» (10ο Γυμνάσιο) την πρώτη μέρα και στην πλατεία Δαβάκη τη δεύτερη, οπότε και θα βραβευτούν οι νικητήριες ομάδες του τουρνουά.
Θυμίζουμε ότι τα μαθήματα στήριξης σε μαθητές Γυμνασίου λειτουργούν για τέταρτη συνεχή χρονιά με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου, σε συνεργασία με το Σωματείο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.
Οι εκδηλώσεις και οι ημερίδες των συλλόγων συνεχίζονται και σειρά έχει σήμερα ο Σύλλογος Φοιτητών Φυσικού Ιωαννίνων, που διοργανώνει ημερίδα με θέμα «Η εργασιακή προοπτική ενός απόφοιτου Φυσικού και οι εξελίξεις στα μεταπτυχιακά», στις 2 το μεσημέρι, στο αμφιθέατρο 4 του Τμήματος.
Ομιλητές θα είναι οι:
-- Αλέξανδρος Νίντος, αναπληρωτής καθηγητής Αστροφυσικής
-- Γιώργος Ευαγγελάκης, καθηγητής Φυσικής Στερεάς Κατάστασης
-- Γιάννης Μπρέστας, Φυσικός, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
-- Τζον Καλέφ - Εζρά, καθηγητής Ιατρικής Φυσικής
-- Θανάσης Κονταξής, διδακτορικός φοιτητής.
Να σημειωθεί ότι μέρες τώρα διακινούνται σχετικά ερωτηματολόγια, τα αποτελέσματα των οποίων θα παρουσιαστούν και θα σχολιαστούν στην εκδήλωση.
MotionTeam |
Στο σχετικό κάλεσμά της, η Εκτελεστική Γραμματεία του ΜΑΣ σημειώνει:
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με το νόμο που ψήφισε το καλοκαίρι, γενικεύσει τα δίδακτρα σε όλα τα μεταπτυχιακά! Καλεί όλα τα τμήματα μέχρι τις 30 Απρίλη να επανακαθορίσουν τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών τους, κρατώντας βιβλίο εσόδων - εξόδων, κοστολογώντας ποια είναι κερδοφόρα. Διαμορφώνει ένα ακόμα πεδίο κερδοφορίας στον τομέα της Εκπαίδευσης, με τα ΑΕΙ να γίνονται επιχειρήσεις που θα κάνουν μπίζνες με τις τσέπες των φοιτητών. Ουσιαστικά τα ΑΕΙ θα πουλούν πανάκριβα μεταπτυχιακά στους φοιτητές, αποκλείοντας όλους όσοι δεν μπορούμε να πληρώσουμε. Καταργεί ουσιαστικά το δικαίωμά μας στη μόρφωση!
Αυτό για εμάς σημαίνει το εξής:
Το δικαίωμα στη μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα! Κανένας φοιτητής να μην πληρώσει!
Η κυβέρνηση βλέπει τις ανάγκες μας σαν κόστος. Την ίδια στιγμή που μετατρέπουν τα πτυχία μας σε διαβατήρια για την ανεργία, έρχονται να βάλουν και άλλα εμπόδια στο δικαίωμά μας στη μόρφωση, στη δουλειά πάνω στο αντικείμενο σπουδών μας!
Δε μασάμε στα παραμύθια της κυβέρνησης ότι "στηρίζει τους οικονομικά αδύνατους φοιτητές να συμμετάσχουν χωρίς δίδακτρα στα μεταπτυχιακά". Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτή που γενικεύει τα δίδακτρα, που τσακίζει τις οικογένειές μας και αναγκάζει χιλιάδες φοιτητές να παρατήσουν ή να δουλέψουν παράλληλα με τις σπουδές τους για να τα βγάλουν πέρα. Καμία έκπτωση δεν υπάρχει για φοιτητές με οικογενειακό εισόδημα από 10.500 ευρώ, ενώ τα δίδακτρα μπορεί να υπερβαίνουν μέχρι και το επίσημο οικογενειακό εισόδημα!
Κόντρα στα σχέδιά τους, δίνουμε οργανωμένη και συλλογική απάντηση!
Τώρα πρέπει να δυναμώσει η οργανωμένη διεκδίκηση μέσα από τους συλλόγους μας! Με Γενικές Συνελεύσεις, συνελεύσεις σε όλα τα τμήματα, παραστάσεις διαμαρτυρίας στις διοικήσεις των τμημάτων και των ιδρυμάτων! Μπλοκάρουμε τη γενίκευση των διδάκτρων στις συνελεύσεις τμημάτων που θα πραγματοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα! Αντιπαλεύουμε τις διοικήσεις που υλοποιούν αυτήν την πολιτική και αντί να διεκδικήσουν επαρκή χρηματοδότηση, "διεκδικούν" να μας φορτώσουν περισσότερα δίδακτρα.
Διεκδικούμε:
Αμεση κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά. Καμία σκέψη για γενίκευση των διδάκτρων ή για "περικοπές" στα εξάμηνα, μαθήματα. Η Παιδεία είναι δικαίωμα, όχι εμπόρευμα.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των φοιτητών, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών.
Τα έσοδα των ΕΛΚΕ να εντάσσονται στους τακτικούς προϋπολογισμούς των ιδρυμάτων.
Ολη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά. Οχι στο κυνήγι των πανάκριβων πιστοποιήσεων και σεμιναρίων.
Περιοδική επιμόρφωση για όλους τους αποφοίτους πάνω στις εξελίξεις της επιστήμης τους. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, με κεντρική κρατική ευθύνη, πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση.
Οι ώρες διδασκαλίας των ΔΕΠ στα μεταπτυχιακά να προσμετρούνται όπως και οι ώρες διδασκαλίας στα προπτυχιακά μαθήματα και να καλύπτονται από το μισθό τους.
28 Μαρτίου προχωράμε σε κινητοποιήσεις ενάντια στα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά».
Εκδηλώσεις Συλλόγων και Επιτροπών Αγώνα για την εργασιακή προοπτική των αποφοίτων
Με εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα έχει απλωθεί η παρέμβαση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, που θέτει το ερώτημα «μετά το πτυχίο τι;», ανοίγοντας το θέμα της επαγγελματικής προοπτικής των αποφοίτων, που απασχολεί κάθε φοιτητή και σπουδαστή. Η παρέμβαση αυτή είχε αποφασιστεί στη φετινή Πανελλαδική Συνάντηση του ΜΑΣ και στα τέλη Φλεβάρη είχε βγει σχετικό κάλεσμα της Πανελλαδικής Γραμματείας, στέλνοντας στους φοιτητές το μήνυμα: «Μαζί μπορούμε να γκρεμίσουμε τα εμπόδια που υψώνουν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ στις σπουδές και το μέλλον μας. Μπορούμε να συνδυάσουμε τον ατομικό αγώνα για να αποκτήσουμε περισσότερα εφόδια με τη συλλογική διεκδίκηση για ολοκληρωμένη μόρφωση και δουλειά με δικαιώματα».
Σε αυτό το πνεύμα, φοιτητικοί σύλλογοι και Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ σε όλη τη χώρα μελετούν την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο τους και οργανώνουν αυτό το διάστημα σχετικές εκδηλώσεις και ημερίδες.
Μια τέτοια εκδήλωση έκανε, στα μέσα του μήνα, στα Γιάννενα ο Φοιτητικός Σύλλογος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης, με ομιλήτρια την Εύα Μελά, πρόεδρο του Εικαστικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
Η Εύα Μελά αναφέρθηκε διεξοδικά στο τι επικρατεί στον κλάδο των εικαστικών, στα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια, αφού όπως σημείωσε, «οι πράσινες, οι μπλε και οι ροζ κυβερνήσεις, όποιοι και αν είναι, επιτίθενται διαρκώς στα δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο, όπως και συνολικά στον ελληνικό λαό».
Αναφέρθηκε επίσης αναλυτικά στο τι γνώσεις απαιτείται να λαμβάνουν οι φοιτητές από το πρόγραμμα σπουδών, τι υποδομές απαιτείται να υπάρξουν για να παίρνουν όσο πιο αναβαθμισμένες γνώσεις πάνω στην εικαστική τέχνη, αλλά και τι σημαίνει ολοκληρωμένος καλλιτέχνης - στο πλάι του λαού, του κινήματος, στον πρωτοπόρο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τέχνη.
Τέλος, ανέφερε τις κατακτήσεις που είχε όλα αυτά τα χρόνια ο ανυποχώρητος αγώνας που έχουν δώσει συλλογικά οι εργαζόμενοι του κλάδου μέσα από το Εικαστικό Επιμελητήριο, τονίζοντας πως «μόνο έτσι με οργάνωση και συλλογικότητα μπορούμε να τα καταφέρουμε!».
Ακολούθησαν πλούσια συζήτηση, ερωτήσεις και γνώμες, τόσο από τους φοιτητές όσο και από τους καθηγητές του Τμήματος.
Την προηγούμενη βδομάδα, αντίστοιχη εκδήλωση έκανε η Επιτροπή Αγώνα Ιατρικής στην Αλεξανδρούπολη, με ομιλητή τον επίκουρο καθηγητή Ακτινολογίας, Σάββα Δευτεραίο.
Αναδείχτηκαν η επικρατούσα δραματική κατάσταση των δημόσιων νοσοκομείων, το εργασιακό περιβάλλον του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, το οποίο συνεχώς υποβαθμίζεται, αλλά και οι προωθούμενες αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τη λήψη ειδικότητας και την καθιέρωση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Παράλληλα, δόθηκε εικόνα και από την αντίστοιχη κατάσταση που υπάρχει στο εξωτερικό, το οποίο προπαγανδίζεται γενικά ως αναγκαία λύση...
Στη συζήτηση που ακολούθησε, εκφράστηκαν οι προβληματισμοί των φοιτητών τόσο για τις εξελίξεις στο ίδιο το Πανεπιστήμιο, όσο και για τις τρέχουσες νομοθετικές εξελίξεις στο χώρο της Υγείας.
Αντίστοιχα, στην Ξάνθη, το περασμένο Σάββατο στο χώρο του Πανεπιστημίου, η Επιτροπή Αγώνα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΜΑΣ έκανε εκδήλωση με τους: Σταύρο Αρέστη και Νέστορα Τσιβρά, μέλη του ΣΕΤΗΠ και Ορέστη Λιώλη, υποψήφιο διδάκτορα του Τμήματος.
Οι Στ. Αρέστης και Ν. Τσιβράς μετέφεραν μια ζωντανή εικόνα από τις συνθήκες εργασίας και την κατάσταση που επικρατεί για τους εργαζόμενους σε μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών και ανάπτυξης λογισμικού, καθώς και από τους αγώνες που δίνουν οι εργαζόμενοι μέσα απ' το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με πρόσφατο αυτόν για την υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης.
Ο Ορ. Λιώλης αναφέρθηκε στις συνθήκες και στα προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ένας φοιτητής που αποφασίζει να συνεχίσει τις σπουδές του, με σκοπό είτε την απόκτηση ενός μεταπτυχιακού διπλώματος, είτε ως υποψήφιος διδάκτορας ασχολούμενος με την Ερευνα.
Οι ομιλητές τόνισαν τη σημασία κοινής πάλης φοιτητών και εργαζομένων, συνολικά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, ενάντια στον κοινό αντίπαλο, που δεν είναι άλλος από τους μεγαλοβιομήχανους, τους εφοπλιστές, τους τραπεζίτες, συνολικά την αστική τάξη.
Την περασμένη Παρασκευή, τη σκυτάλη πήρε ο Σύλλογος Φοιτητών Ψυχολογίας του ΑΠΘ, που οργάνωσε εκδήλωση με ομιλητές την Αφροδίτη Μπάκα, καθηγήτρια του Τμήματος, την Γεωργία Καλαντζάκου, εργαζόμενη στο ΚΕΔΔΥ, και τον Ανδρέα Τσούνη, εργαζόμενο στο Κέντρο Πρόληψης «ΣΕΙΡΙΟΣ».
Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δομές που μπορούν να εργαστούν οι απόφοιτοι της Ψυχολογίας, καθώς επίσης και στην κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εργασίας.
Συγκεκριμένα, η Αφρ. Μπάκα αναφέρθηκε στον τομέα της Ερευνας και των μεταπτυχιακών σπουδών, ενώ οι Αν. Τσούνης και Γ. Καλαντζάκου μετέφεραν πείρα από τους χώρους δουλειάς, τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν, τους πολλαπλούς ρόλους που καλούνται να παίξουν οι ψυχολόγοι λόγω έλλειψης προσωπικού στις δομές. Επίσης, αξιοσημείωτη ήταν η αναφορά στον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι διεκδικούν τους όρους δουλειάς μέσα από τα σωματεία τους και τον οργανωμένο αγώνα.
Μετά τις ομιλίες ακολούθησαν ερωτήσεις φοιτητών και συζήτηση, ενώ κλείνοντας, η πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Ψυχολογίας, Ραφαέλα Θεοφίλη, τόνισε την ανάγκη μαζικοποίησης των Γενικών Συνελεύσεων και των διαδικασιών του Συλλόγου, με στόχο τη διεκδίκηση και την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών όλων των φοιτητών, σε συμπόρευση με το εργατικό - λαϊκό κίνημα.