Εκδηλώσεις παρουσίασης της πρότασης του ΚΚΕ για το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας, το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα, πραγματοποιούν το επόμενο διάστημα Οργανώσεις του ΚΚΕ. Συγκεκριμένα:
Αντίστοιχη κινητοποίηση προγραμματίζεται αύριο, επίσης στις 2 το μεσημέρι, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, από την Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Ωρομισθίων, που συντονίζει τα αγωνιστικά της βήματα με την κινητοποίηση γονιών και εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή.
Η Πρωτοβουλία, στο κάλεσμά της, τονίζει πως το καθεστώς της αδιοριστίας των τελευταίων 7 χρόνων έχει δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση, με αρνητικές επιπτώσεις και στην ποιότητα της εκπαίδευσης της λαϊκής οικογένειας. «Το μόνο αίτημα που καλύπτει τις ανάγκες, κρατά ενωμένο τον κλάδο, δίνει λύση στα μεγάλα προβλήματα που ζούμε οι χιλιάδες συμβασιούχοι, είναι: Κάλυψη όλων των κενών με το διορισμό μόνιμου προσωπικού, κανένας συμβασιούχος στην Εκπαίδευση. Είναι το μοναδικό αίτημα που πατά στην πραγματικότητα, αφού τα κενά στην Εκπαίδευση, με βάση τους υπολογισμούς του ίδιου του υπουργείου, και όχι τα πραγματικά που είναι σαφώς πιο αυξημένα, είναι πολύ περισσότερα από τον αριθμό των συμβασιούχων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια στα σχολεία», σημειώνει μεταξύ άλλων.
Η Πρωτοβουλία ζητά διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συμβασιούχων στην Εκπαίδευση και κατάργηση των μέτρων που έχει φέρει η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα για τα ολοήμερα, τα μαθήματα ειδικοτήτων, την Ειδική Αγωγή, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
Την Κυριακή, η Πρωτοβουλία διοργάνωσε στην Αθήνα σύσκεψη με τη συμμετοχή αναπληρωτών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ειδικοτήτων, εκπαιδευτικούς που εργάζονται χρόνια στα σχολεία με αυτό το καθεστώς και φέτος ένα μεγάλο κομμάτι τους δεν έχει προσληφθεί ακόμα.
Στο μεταξύ, χτες, παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας έκαναν εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με το γενικό γραμματέα του υπουργείου Γ. Παντή, στον οποίο τέθηκαν μεταξύ άλλων τα ζητήματα του κλεισίματος ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, της λειτουργίας των εργαστηρίων, των αλλαγών στο ωράριο των εκπαιδευτικών πληροφορικής, χωρίς, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις.
Παράσταση διαμαρτυρίας και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν χτες εκπαιδευτικοί. Απαίτησαν μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, κάλυψη όλων των κενών τώρα στα σχολεία και στην Ειδική Αγωγή με αναπληρωτές, επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, να ξεκινήσει τώρα η ενισχυτική και η πρόσθετη διδασκαλία για όλα τα σχολεία, ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στην Εκπαίδευση, 20 μαθητές στα τμήματα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια, εφαρμογή της εγκυκλίου για μείωση των μαθητών στα τμήματα όπου υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Οι τεράστιες ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή και στη Βόρεια Ελλάδα οδηγούν γονείς και εργαζόμενους σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις για να διεκδικούν τα αυτονόητα. Ετσι, αύριο Τετάρτη, η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας (ΣΕΕΠΕΑ) καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας στις 2 το μεσημέρι, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (Λεωφ. Γεωργικής Σχολής 65, κτίριο ZEDA).
Οπως εξηγεί σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων: «Η νέα χρονιά ξεκίνησε για τα σχολεία της Ειδικής Αγωγής και τα Τμήματα Ενταξης με πολλές αλλαγές, όπως τις ελλείψεις εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, τοποθέτηση εκπαιδευτικών της Γενικής Παιδείας που "περισσεύουν", χωρίς φυσικά να έχουν την απαραίτητη ειδίκευση, την ελλιπή μεταφορά των μαθητών (πολλά σχολεία δέχονται παιδιά από όλη την Κ. Μακεδονίας π.χ. το Ειδικό Σχολείο των Τυφλών) κ.ά. Το τελικό αποτέλεσμα είναι να μένουν τα παιδιά αυτά σπίτι τους, με όλα τα επακόλουθα για την οικογένεια (ψυχολογικά, παιδαγωγικά και οικονομικά προβλήματα).
Αυτές οι επιλογές του υπουργείου Παιδείας, που ακολουθεί τις κατευθύνσεις της ΕΕ, έχουν ως βασική στρατηγική την παραπέρα συρρίκνωση και αποδυνάμωση των δημόσιων δομών της Ειδικής Αγωγής και σημαία τη δήθεν "ένταξη" των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Αποτέλεσμα είναι τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή να οξύνονται διαρκώς».
Αντίστοιχα, ο ΣΕΕΠΕΑ σημειώνει ότι οι εκπαιδευτικοί και γενικότερα το προσωπικό της Ειδικής Αγωγής «ζουν από πρώτο χέρι την αγωνία γονέων και μαθητών των ΣΜΕΑΕ και των εξειδικευμένων μορφών εκπαιδευτικής υποστήριξης (παράλληλη στήριξη), την ανυπαρξία στελέχωσης όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και την ελλειπή μετακίνηση των μαθητών». Ο ΣΕΕΠΕΑ αναφέρεται επίσης στα παιδιά που αναγκάζονται να μένουν στο σπίτι λόγω της υποστελέχωσης των δομών και δηλώνει ότι διεκδικεί «εκ μέρους των έγκλειστων αυτών μαθητών». Την ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕΑ, μάλιστα, την κατέθεσε ως αναφορά στη Βουλή το ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, οι γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι εργαζόμενοι στο χώρο απαιτούν, μεταξύ άλλων, άμεσα:
Με τίτλο που νομιμοποιεί για πρώτη φορά επισήμως σε νομοσχέδιο τους κύκλους σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση, σύμφωνα με τη διαδικασία της Μπολόνια, το υπουργείο Παιδείας έδωσε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο «Δεύτερος και τρίτος κύκλος σπουδών - προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδές». Η διαδικασία της διαβούλευσης θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Οκτώβρη.
Η υφυπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, προλογίζοντας το νομοσχέδιο επιχειρεί να δώσει την αίσθηση ότι θα περιορίσει τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, ωστόσο μια απλή ανάγνωση του νομοσχεδίου δείχνει ότι διατηρεί τα δίδακτρα (που τα ονομάζει τέλος εγγραφής) κανονικά και «με τη βούλα»! Στο σχετικό άρθρο προβλέπεται ότι το ύψος των διδάκτρων «δεν πρέπει να καθιστά αδύνατη ή δυσχερή τη συμμετοχή φοιτητών περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας», κάτι που αναφέρεται έτσι, ως ευχολόγιο, ενώ παρακάτω σημειώνεται ότι «το τέλος εγγραφής δεν υπερβαίνει σε καμία περίπτωση το τριπλάσιο του εκάστοτε νομοθετικά οριζόμενου κατώτατου ακαθάριστου μηνιαίου μισθού». Δηλαδή, με τα σημερινά δεδομένα τα δίδακτρα μπορούν να φτάνουν τα 1.530 ευρώ, ενώ προβλέπεται ότι μπορούν να υπάρχουν και πρόσθετες επιβαρύνσεις για το κόστος συμμετοχής των μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίες «δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 1/3 του τέλους εγγραφής», άρα μπορεί το κοστολόγιο να φτάνει μέχρι περίπου τα 2.000 ευρώ, ποσό που συναντάται σήμερα συχνά στα μεταπτυχιακά προγράμματα και που, φυσικά, δεν μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα σε αυτό ένας φοιτητής «περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας».
Eurokinissi |