Τρίτη 26 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Επεισοδιακή ορκωμοσία φοιτητών

Επεισοδιακή ήταν η ορκωμοσία χτες των 94 τελειοφοίτων του Τμήματος Οικονομικών του ΑΠΘ. Οι τελειόφοιτοι και οι συγγενείς τους αντέδρασαν έντονα στην ανακοίνωση αναβολής της ορκωμοσίας λόγω κατάληψης στο κτίριο όπου στεγάζεται η Γραμματεία του τμήματος. Πολλοί από αυτούς ακινητοποίησαν το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ο πρύτανης του ΑΠΘ Μ. Παπαδόπουλος. Τελικά, αφού έγινε συνάντηση αντιπροσωπείας των φοιτητών και του πρύτανη, πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία μετά από τρεις ώρες καθυστέρηση.

ΚΚΕ
Να αξιοποιηθεί η λειτουργία της ΣΕΛΕΤΕ

Ερώτηση του Κόμματος στη Βουλή

Στο μέλλον της Ανωτέρας Σχολής Εκπαιδευτικών Τεχνολόγων Μηχανικών/Σχολής Εκπαιδευτικών Λειτουργών Επαγγελματικής & Τεχνικής Εκπαίδευσης (ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ) αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και η Λιάνα Κανέλλη, προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

«Η ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ αποτελεί τη μοναδική Σχολή παιδαγωγικής εκπαίδευσης εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το υπουργείο Εθνικής Παιδείας, αντί να προχωρήσει στη δημιουργία Παιδαγωγικών Σχολών για όλες τις ειδικότητες των εκπαιδευτικών, κάτι που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ολοκληρωμένη διαμόρφωση της προσωπικότητας, προωθεί την κατάργησή της και την "αξιοποίηση" του χώρου της για την Ολυμπιάδα του 2004», επισημαίνεται στην Ερώτηση.

Ταυτόχρονα, υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, αντί να αξιοποιήσει την πολύχρονη πείρα της ΣΕΛΕΤΕ και να προχωρήσει στην οριστική λύση του προβλήματος της εκπαίδευσης του εκπαιδευτικού, με τη δημιουργία Παιδαγωγικών Πανεπιστημιακών Σχολών, συνεχίζει να «βαφτίζει» παιδαγωγική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών την προσθήκη στα ΑΕΙ 2-3 μαθημάτων διδακτικής, καθώς και την 6μηνη κατάρτιση στην Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή (ΠΑΤΕΣ).

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό:

  • Τι προτίθεται να πράξει η κυβέρνηση για το μέλλον της ΣΕΛΕΤΕ;
  • Γιατί η κυβέρνηση δεν αξιοποιεί την πολύχρονη λειτουργία της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ, ώστε να μετεξελιχθεί σε Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής Εκπαίδευσης;
ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παρά τις εξαγγελίες οξύτατο το πρόβλημα

Δεν αντιμετωπίζεται το οξύτατο πρόβλημα σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη, ούτε με το πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους περίπου 60 δισ. που ανήγγειλαν το ΥΠΕΠΘ, ο ΟΣΚ ΑΕ και η Νομαρχία. Ετσι εκτιμάται πως και μετά το 2006, οπότε προβλέπεται να εκτελεστεί το πρόγραμμα που κυρίως χρηματοδοτείται από κοινοτικά προγράμματα, το όνειρο της πρωινής λειτουργίας των σχολείων θα παραμείνει όνειρο και οι αλλεπάλληλες σχετικές εξαγγελίες θα παραμείνουν εξαγγελίες.

Την εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνει μελέτη που συνέταξαν εκπαιδευτικοί της Β΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και η οποία αφορά στον καθορισμό των αναγκών σχολικής στέγης στην περιοχή συνδικαλιστικής ευθύνης της συγκεκριμένης ΕΛΜΕ (Δ΄ και Ε΄ Διαμέρισμα Δήμου Θεσσαλονίκης, Καλαμαριά, Επανωμή, Μηχανιώνα, Θερμαϊκός, Μίκρα, Βασιλικά και Θέρμη). Μια μελέτη ενδεικτική της εκρηκτικής κατάστασης που υπάρχει σε όλο το νομό και αποκαλυπτική για τις προθέσεις της κυβέρνησης να μη δώσει λύση στο πρόβλημα της σχολικής στέγης, όσο και αν θέλει να εμφανίζεται υποκριτικά γενναιόδωρη.

Συνολικά στα όρια ευθύνης της Β΄ ΕΛΜΕ, λειτουργούν 56 σχολεία σε 36 διδακτήρια και σε αυτά φοιτούν συνολικά 13.589 μαθητές, Λυκείων, Γυμνασίων και ΤΕΕ.

Με βάση την έρευνα, την οποία επιμελήθηκε ο γραμματέας της Β΄ ΕΛΜΕ, Μανόλης Καμτσίκης, στα σχολεία ευθύνης της, λείπουν 35 διδακτήρια και 425 αίθουσες διδασκαλίας για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σε δικά τους διδακτήρια και σε πρωινό κύκλο. Το πρόγραμμα των ΥΠΕΠΘ, ΟΣΚ ΑΕ και Νομαρχίας προβλέπει μέχρι το 2006 να παραδοθούν 15 διδακτήρια με 180 αίθουσες διδασκαλίας. Δηλαδή και πάλι θα λείπουν 20 διδακτήρια και 245 αίθουσες. Με βάση αυτό το δεδομένο, εκτιμάται ότι το πρόβλημα σχολικής στέγης στην περιοχή, το 2006, θα είναι περισσότερο οξυμένο από σήμερα.

Αξίζει να αναφέρουμε πως από τα 36 διδακτήρια τα 5 είναι ιδιωτικά κτίρια, τα οποία νοικιάζει το δημόσιο καταβάλλοντας ετήσια 170 εκατομμύρια δραχμές.

Στο Δ΄ και Ε΄ Διαμέρισμα Θεσσαλονίκης, μισά σχολεία από τα 20 λειτουργούν σε ακατάλληλα διδακτήρια και σχεδόν όλα σε διπλή βάρδια. Συνολικά στεγάζονται σε 10 διδακτήρια, με 112 αίθουσες διδασκαλίας. Από αυτές, οι 51 είναι επικίνδυνες και ακατάλληλες να φιλοξενήσουν τους μαθητές για μόρφωση. Η Νομαρχία προγραμματίζει για την επόμενη πενταετία, δηλαδή έως το 2006, να κατασκευαστούν άλλα 7 διδακτήρια, με 84 αίθουσες διδασκαλίας και να επισκευαστεί ένα με 14 αίθουσες. Από τα διδακτήρια αυτά, τα 2 θα κατασκευαστούν στις αυλές των σχολείων. Αλλά ακόμη και αν όλα πραγματοποιηθούν όπως προγραμματίζονται, από τα 20 σχολεία, μόνο τα 13 θα έχουν δικό τους διδακτήριο και για να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλα 5 διδακτήρια με 51 αίθουσες διδασκαλίας.

Στην Καλαμαριά τα 19 σχολεία (ανάμεσά τους και τα 2 αθλητικά), που σήμερα στεγάζονται σε 11 κτίρια με 138 αίθουσες διδασκαλίας από τις οποίες οι 51 είναι ακατάλληλες ή ανήκουν σε διδακτήρια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια, χρειάζεται να κατασκευαστούν 11 ακόμη διδακτήρια με 119 αίθουσες διδασκαλίας. Στο πρόγραμμα της Νομαρχίας προβλέπεται η δημιουργία 3 διδακτηρίων με 33 αίθουσες διδασκαλίας.

Σε Επανωμή, Μηχανιώνα, Θερμαϊκό, Μίκρα, Βασιλικά και Θέρμη, λειτουργούν 12 σχολεία σε ισάριθμα διδακτήρια. Στο πρόγραμμα της Νομαρχίας προβλέπονται έργα ανέγερσης διδακτηρίων μόνο στο Δήμο Μίκρας. Ετσι, στο τέλος της 5ετίας, τα σχολεία της περιοχής θα βρίσκονται σε χειρότερη λειτουργική κατάσταση απ' ό,τι σήμερα και όλα θα λειτουργούν σε διπλή βάρδια.

Τα 5 ΤΕΕ (τα 3 λειτουργούν στο Δήμο Καλαμαριάς και τα 2 σε Επανωμή και Βασιλικά) στεγάζονται σε 3 διδακτήρια με 51 αίθουσες (18 δημόσιες κατάλληλες) και 28 εργαστήρια (9 δημόσια κατάλληλα). Της Επανωμής είναι σύγχρονο, των Βασιλικών λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Ενιαίου Λυκείου μόνο απόγευμα και τα 3 της Καλαμαριάς στεγάζονται σε ένα διδακτήριο, ιδιωτικό. Σ' αυτό, τα 2 εναλλάσσονται πρωί-απόγευμα και το τρίτο (2ο ΤΕΕ Πυλαίας) λειτουργεί μόνο απόγευμα. Για να λειτουργήσουν σε πρωινή βάρδια και σε δικά τους διδακτήρια, απαιτούνται 74 αίθουσες και 31 εργαστήρια, δηλαδή άλλα 4 διδακτήρια για ΤΕΕ για το υπάρχον δυναμικό. Ομως στο σχετικό πρόγραμμα προβλέπεται μόνο 1 διδακτήριο.

Τέλη Αυγούστου οι βάσεις για τις δέσμες

Αναρτήθηκαν χτες στα λύκεια της χώρας οι πίνακες με τις βαθμολογίες των υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα των δεσμών, ενώ από τις επόμενες μέρες και για το επόμενο διάστημα θα ανακοινώνονται στα λύκεια της χώρας οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` και Γ` Λυκείου.

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε χτες ότι τα αποτελέσματα επιλογής των εισαγομένων στις σχολές των ΑΕΙ και ΤΕΙ για τους υποψήφιους με το σύστημα των δεσμών θα εκδοθούν το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου, αφού δηλαδή ενημερωθεί το αρχείο τόσο με τις βαθμολογίες τους στα ειδικά μαθήματα όσο και τα αποτελέσματα των ειδικών εξετάσεων που θα γίνουν από τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές τον Ιούλη.

Από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας δεν προκύπτουν μεγάλες αποκλίσεις από τις επιδόσεις των υποψηφίων τον προηγούμενο χρόνο, με αυξομειώσεις των αριστούχων και των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από τη βάση. Από τα στοιχεία αυτά πάντως, διαφαίνεται πως θα υπάρξουν αυξομειώσεις στις βάσεις στις λεγόμενες σχολές μεγάλης ζήτησης που σε γενικές γραμμές θα κυμανθούν στα περσινά επίπεδα, ενώ στις υπόλοιπες σχολές αναμένεται πτώση των βάσεων εισαγωγής που δεν αποκλείεται να φτάσουν σε κάποιες περιπτώσεις και κάτω από το 10.

Από την πρώτη επεξεργασία των δεδομένων συμμετοχής από το υπουργείο Παιδείας, προκύπτει ότι τελικά πήραν συνολικά μέρος στις εξετάσεις αυτές 15.441 υποψήφιοι, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 85.4% των 18.082 υποψηφίων που είχαν δηλώσει συμμετοχή στις εξετάσεις με το σύστημα των δεσμών. Υπενθυμίζεται ότι για την κατηγορία αυτή των υποψηφίων διατίθενται 8.100 περίπου θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η συμμετοχή κατά δέσμη ήταν η εξής: Στην Α` Δέσμη από τους 5.515 υποψηφίους συμμετείχαν 4.730 (85,8%). Στη Β` Δέσμη από 1.402 υποψηφίους συμμετείχαν 1.232 (87,9%). Στη Γ` Δέσμη από 2.932 υποψηφίους συμμετείχαν 2.514 (85,7%). Στη Δ` Δέσμη από τους 8.233 υποψηφίους συμμετείχαν 6.965 (84,6%).

Μεγάλα τα ποσοστά κάτω από τη βάση

Τα ποσοστά των υποψηφίων που πέτυχαν βαθμολογίες κάτω από τη βάση δείχνουν μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στη Φυσική Α` και Β` Δέσμης και την Ιστορία Γ` και Μαθηματικά Δ` Δέσμης, ωστόσο γενικά κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες χρονιές. Συγκεκριμένα τα ποσοστά υποψηφίων που είχαν βαθμολογία κάτω από τη βάση κατά δέσμη και κατά μάθημα (σε παρένθεση βρίσκεται το αντίστοιχο περσινό ποσοστό) έχουν ως εξής:

Α` Δέσμη: Εκθεση 41.68% (47.39%), Μαθηματικά 68.93% (66.17%), Φυσική 76.57% (57.2%), Χημεία 58.9% (51.05%).

Β` Δέσμη: Εκθεση 15.61% (16.64%), Φυσική 46.04% (28.48%), Χημεία 29.04% (25.15%), Βιολογία 25.71% (19.73%).

Γ` Δέσμη: Εκθεση 21.94% (22.98%), Αρχαία Ελληνικά 34.12% (31.66%), Ιστορία 35.64% (35.1%), Λατινικά 29.11% (26.47%)

Δ` Δέσμη: Εκθεση 54.24% (56.68%), Μαθηματικά 76.1% (66.85%), Ιστορία 60.18% (59.41%), Πολιτική Οικονομία 56.11% (58.63%).

Επίσης, από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκαν τα ποσοστά των υποψηφίων που πέτυχαν βαθμολογία άριστα κατά δέσμη και μαθήματα:

Α` Δέσμη: Εκθεση 0.2% (0.17%), Μαθηματικά 1.38% (2.81%), Φυσική 0.31% (5.3%), Χημεία 6.44% (9.44%)

Β` Δέσμη: Εκθεση 2.1% (1.59%), Φυσική 3.74% (26.3%), Χημεία 30.78% (34.84%), Βιολογία 23.9% (24.48%).

Γ` Δέσμη: Εκθεση 0.73% (0.28%), Αρχαία Ελληνικά 2.99% (0.78%), Ιστορία 29.51% (12.06%), Λατινικά 21.61% (19.51%).

Δ` Δέσμη: Εκθεση 0.02% (0.07%), Μαθηματικά 1.69% (2.97%), Ιστορία 16.1% (6.86%), Πολιτική Οικονομία 6.91% (1.88%).

70ή ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ
Κάλεσμα της ΕΣΑΚ για ανάπτυξη διεκδικητικών αγώνων

Αποδοκιμάστηκε από τους δασκάλους ο υπουργός Παιδείας

Από τους μεγαλειώδεις αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Από τους μεγαλειώδεις αγώνες των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Ολοκληρώνονται σήμερα με την εκλογή νέας διοίκησης της Ομοσπονδίας οι εργασίες της 70ής Γενικής Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Το συνέδριο της ΔΟΕ ξεκίνησε το Σάββατο το πρωί ενώ κατά τη χτεσινή πανηγυρική συνεδρίαση οι εκπαιδευτικοί αποδοκίμασαν στο πρόσωπο του υπουργού Παιδείας την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Από την πρώτη στιγμή, οι παρατάξεις ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ έκαναν φανερό, μέσα από τις εσωπαραταξιακές τους αντιθέσεις και διαδικαστικές επικλήσεις, ότι η παρουσία τους στο συνέδριο είχε πρώτα και κύρια στόχο την εξασφάλιση ευνοϊκών συσχετισμών στο νέο ΔΣ. Το Σάββατο έγινε ο οικονομικός απολογισμός του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου, τον οποίο οι αντιπρόσωποι της ΕΣΑΚ-Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών καταψήφισαν με το αιτιολογικό ότι τα χρήματα που δαπανήθηκαν δεν προορίστηκαν για την αποτελεσματική οργάνωση αγώνων του κλάδου.

Προχτές, Κυριακή, οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίστηκαν με τη συζήτηση για τα πεπραγμένα του απερχόμενου ΔΣ, στα οποία άσκησε κριτική η ΕΣΑΚ ΔΕΕ αλλά και εκπρόσωποι των παρατάξεων ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ κατήγγειλε τη στάση της πλειοψηφίας, που επέδειξε ανεπάρκεια στην αντιμετώπιση της επίθεσης που δέχτηκαν η δημόσια δωρεάν Παιδεία, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι εργαζόμενοι κατά τη διετία που μεσολάβησε από την εκλογή του ΔΣ, και σημείωσε ότι οι παρατάξεις αυτές απέφυγαν να καταδείξουν στον κλάδο τον υπεύθυνο για τα προβλήματα που δεν είναι άλλος από την εφαρμοζόμενη από την κυβέρνηση πολιτική στις κατευθύνσεις της ΕΕ και της ΟΝΕ, την οποία οι ίδιοι ασπάζονται. Σημείωσε επίσης ότι από το απερχόμενο ΔΣ εγκαταλείφθηκε ο διεκδικητικός συνδικαλισμός για χάρη του συναινετικού-κοινωνικοεταιρικού, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι όποιοι αποσπασματικοί αγώνες αναπτύχθηκαν να αποδώσουν ψίχουλα για τους εκπαιδευτικούς, ενώ απουσίασαν οι προσπάθειες συντονισμού με τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Η ΕΣΑΚ αναφέρθηκε επίσης στις δύο τελευταίες κινητοποιήσεις του κλάδου, η επιτυχία των οποίων ήταν απόρροια της συσσωρευμένης οργής των εκπαιδευτικών και της δράσης της ΕΣΑΚ ΔΕΕ. Η ΕΣΑΚ άσκησε κριτική και στην παράταξη της «Πρωτοβουλίας», που παρόλο που δε μετείχε με έδρα στο ΔΣ, στις γενικές συνελεύσεις και στις κινητοποιήσεις «στρογγύλευε» τα αιτήματα και σε κάποιες περιπτώσεις συντασσόταν με την ΠΑΣΚ.

Η ΕΣΑΚ τόνισε ότι και στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο θα δώσει όλες της τις δυνάμεις για συντονισμό με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και ανάπτυξη μαζικών διεκδικητικών αγώνων ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Αποδοκιμάστηκε η αντιεκπαιδευτική πολιτική

Ανάμεσα σε αποδοκιμασίες και συνθήματα που στρέφονταν κατά της πολιτικής η οποία οδηγεί το δημόσιο σχολείο στην ιδιωτικοποίηση και τον εκπαιδευτικό στην απαξίωση μπήκε στην αίθουσα του συνεδρίου ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, προκειμένου να απευθύνει χαιρετισμό στο συνέδριο.

«Αυτό το υπουργείο δεν είναι της Παιδείας, είναι του Λαμπράκη και της ολιγαρχίας», φώναζαν όρθιοι οι εκπαιδευτικοί ακούγοντας από τα χείλη του υπουργού Παιδείας χιλιοειπωμένες υποσχέσεις για «διεύρυνση» και «αναβάθμιση» της δημόσιας Παιδείας και του εκπαιδευτικού. Αναφερόμενος στο αίτημα για μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, ο Π. Ευθυμίου δεν άφησε περιθώρια για... διάλογο λέγοντας επί λέξει: «Ούτε ο διαγωνισμός αναιρείται, ούτε η επετηρίδα επαναφέρεται». Ο υπουργός Παιδείας για μια ακόμα φορά επανέλαβε ότι ενόψει των ασφαλιστικών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν ιδιαίτερη μεταχείριση, κάτι που και οι εκπαιδευτικοί συνειδητοποιούν ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να διασπάσει το μέτωπο των εργαζομένων ενάντια στα αντιασφαλιστικά μέτρα. Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε επίσης τα περί δημιουργίας ενιαίου προγράμματος σπουδών, εισαγωγής νέων τεχνολογιών στα σχολεία, επίλυσης του στεγαστικού προβλήματος, διεύρυνσης του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, ενώ την ομιλία του διέκοπταν συνεχώς τα συνθήματα των εκπαιδευτικών.

«Θα είμαστε δίπλα σας»

Με το σύνθημα «Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι, ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλη» υποδέχτηκαν οι αντιπρόσωποι της ΕΣΑΚ ΔΕΕ τον βουλευτή Γ. Χουρμουζιάδη, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του ΚΚΕ. Ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ δήλωσε εξαρχής τη συμφωνία σε όλα τα αιτήματα που ακούστηκαν από τους εκπαιδευτικούς όλη την προηγούμενη ώρα, τους κάλεσε ωστόσο να απευθυνθούν με αυτά «στα χειμερινά ανάκτορα», όπως είπε χαρακτηριστικά. Εκφράζοντας τη συμπαράσταση στον αγώνα για μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα, είπε ότι όσο η επετηρίδα δεν επανέρχεται το υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την αναβάθμιση της Παιδείας, ενώ αναφερόμενος στο πρόβλημα των αναπληρωτών είπε ότι είναι αδύνατο ο εκπαιδευτικός με την απειλή της απόλυσης να αποδώσει. Ο Γ. Χουρμουζιάδης απευθυνόμενος στους αντιπροσώπους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από όλη τη χώρα, τους κάλεσε οι απαιτήσεις και τα αιτήματά τους να συγκλίνουν στο τι είδους μόρφωση και γνώση παρέχεται στο σχολείο και στην αξιοπρεπή ανταμοιβή του δασκάλου, ενώ επέλεξε έναν πρωτότυπο τρόπο για να κλείσει την ομιλία του διαβάζοντας ένα διάταγμα του 1834 που περιέγραφε το ρόλο του σχολείου και του δασκάλου, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν για να μη γυρίσει σε εκείνη την εποχή η Παιδεία, ενώ ευχήθηκε καλή αντάμωση στους αγώνες που έρχονται.

Χτες, χαιρετισμό απηύθυναν επίσης οι εκπρόσωποι του ΣΥΝ, του ΔΗΚΚΙ, συνδικαλιστικών φορέων, ενώ σε έναν άκρατο λαϊκισμό με στόχο τους αναπληρωτές επιδόθηκε ο τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Γ. Καλός, που υποσχόταν διορισμό χωρίς καμία αναφορά στην επετηρίδα, ενώ για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς, η απάντησή του ήταν... διάλογος και πάλι διάλογος.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ