Τετάρτη 25 Οχτώβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Η υποχρηματοδότηση καθηλώνει την ποιότητα της Εκπαίδευσης

Eurokinissi

Μαθητές, φοιτητές και γονείς ενώνουν τις δυνάμεις τους και διαδηλώνουν στις 6 Νοέμβρη για την Παιδεία των αναγκών τους.

Και έχουν κάθε λόγο να διαδηλώνουν! Γιατί μπορεί να μην υπάρχει κανένα κατατεθειμένο νομοσχέδιο, μπορεί να μην ήρθαν φέτος εγκύκλιοι που να αλλάζουν την καθημερινότητα των σχολείων, όμως η χρόνια υποχρηματοδότηση και τα προβλήματα που διαρκώς συσσωρεύονται σε κάθε σχολείο και σχολή, κάνουν την Παιδεία «καζάνι που βράζει». Κι αυτό το επιβεβαιώνει και μια ματιά στον κατατεθειμένο κρατικό προϋπολογισμό, που δεν προβλέπει καμιά ουσιαστική αύξηση που θα ελάφρυνε από τα βάρη τα σχολεία και την καθημερινότητά τους.

Χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς

Ο υπουργός Παιδείας έχει κυνικά ομολογήσει ότι «η παράλληλη στήριξη είναι ένα κομμάτι που θα καλυφτεί σχεδόν πλήρως και σε όλα τα υπόλοιπα η κάλυψη θα είναι εξαιρετικά επαρκής...», δηλαδή ότι θα παραμείνουν τα κενά καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Να υπενθυμίσουμε ότι, παρά τις τυμπανοκρουσίες του υπουργείου Παιδείας πως εργάζονται σκληρά ώστε η σχολική χρονιά να ξεκινήσει ομαλά, δυστυχώς ξεκίνησε με 20.000 κενά, ενώ στην επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών προσλήφθηκαν μόλις 7.089 εκπαιδευτικοί. Αρα παραμένουν χιλιάδες από τα καταγεγραμμένα κενά του Ιουνίου και ό,τι επιπλέον έχει προκύψει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και έπειτα.

Προκλητική επιπλέον η δήλωση του υπουργού, που ανέφερε ότι «τον τρόπο με τον οποίο τα κενά αποτυπώνονται θα τον αλλάξουμε και αυτό θα γίνει μέσα από ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, καθώς είμαστε στο 2023 και ο τρόπος ρύθμισης των θεμάτων αυτών πρέπει να συμβαδίζει με την εποχή μας, με πλήρη αντικειμενική καταγραφή, και όχι από κάτω προς τα πάνω δήλωση, η οποία θα πρέπει να ελέγχεται πιο συστηματικά κατά τη γνώμη μου», τη στιγμή που αυτά καταγράφονται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος καθημερινά. Επομένως, είναι σε πλήρη γνώση του υπουργείου τα κενά παντού. Δυστυχώς, προοιωνίζονται επιπλέον περικοπές προσωπικού, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη εκπαίδευση στα παιδιά, κάτι το οποίο αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό, καθώς δεν αναφέρεται καμία πρόβλεψη για την πλήρη κάλυψή τους.

Τα παραπάνω καταγεγραμμένα κενά, που αφορούν μόνο στη λήξη της περσινής σχολικής χρονιάς και ΔΕΝ καλύπτονται, είναι η καταμέτρηση μίας υποβαθμισμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας, αποτέλεσμα όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που η κάθε κυβέρνηση τους διατηρεί και τους επεκτείνει ακόμα παραπέρα.

Πιο συγκεκριμένα, αφορά στη μείωση ωρών και μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, τα υπερπληθή τμήματα, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, στη διδασκαλία επιστημονικών αντικειμένων από καθηγητές που δεν τα έχουν σπουδάσει, την κατάργηση του υπεύθυνου του ολοήμερου. Ενώ αναμένεται με βάση τις δηλώσεις του υπουργείου ακόμα παραπέρα χτύπημα στην Παράλληλη Στήριξη με αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, προφανώς στο όνομα της δημοσιονομικής σταθερότητας και της εξοικονόμησης πόρων και όχι με βάση τις ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή/και αναπηρία. Αρα αυτά τα 40.000 κενά που δόθηκαν τον Ιούνιο, αφορούν σε αυτήν την εκπαιδευτική διαδικασία που διαμορφώνεται με βάση τις δημοσιονομικές ισορροπίες μίας οικονομίας που δεν έχει ως προτεραιότητα τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε ότι αυτή τη στιγμή στην Εκπαίδευση, με την αποφασιστική συμβολή όλων των κυβερνήσεων, το 30% των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές, δηλαδή ανακυκλούμενοι, μεταφερόμενοι, κατανοούμε το μέγεθος της υποβάθμισης της μορφωτικής διαδικασίας, με συνολικές αρνητικές συνέπειες τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς που βιώνουν εργασιακό άγχος. Δεν μπορούν να κάνουν οικογενειακό προγραμματισμό, στην κυριολεξία με τη βαλίτσα στο χέρι οργώνουν όλη τη χώρα, αφήνοντας στη μέση το σημαντικό έργο που επιτελούν στο σχολείο που τοποθετούνται, αφού την επόμενη χρονιά μετακινούνται σε άλλο.

Σε σχέση με τους πανηγυρισμούς του υπουργείου Παιδείας για τους μόνιμους διορισμούς που έχουν κάνει, αυτοί δεν αναπληρώνουν την πέρα της δεκαετίας αδιοριστία, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, αλλά μόλις και μετά βίας τις περσινές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών.

Με ανέλεγκτες και προβληματικές σχολικές υποδομές

Οι προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού για προτεραιότητα στις σχολικές υποδομές, που έγιναν κάτω από την πίεση του κινήματος γονέων, εκπαιδευτικών, είναι κενές δεσμεύσεων, αφού ο προϋπολογισμός δεν αποτυπώνει καμία αύξηση κονδυλίων που να αφορούν στη σχολική στέγη.

Ο αντισεισμικός έλεγχος βρίσκεται στο σημείο μηδέν, μετά από έναν χρόνο από την ψήφιση του νόμου για το πρόγραμμα αντισεισμικών ελέγχων των δημόσιων κτιρίων, ενώ το πιο αισιόδοξο σενάριο τις τοποθετεί στο 2024. Αυτό αφορά σε ταχύ, οπτικό έλεγχο, δηλαδή «μία πρώτη αποτίμηση της φέρουσας σεισμικής ικανότητας με στόχο την ιεραρχική βαθμονόμηση και προτεραιοποίηση για περαιτέρω έλεγχο», δηλαδή τον ουσιαστικότερο δευτεροβάθμιο και τριτοβάθμιο. Σκεφτείτε, με ευθύνη όλων όσοι κυβέρνησαν, από τον μεγάλο σεισμό του 1999, ελέγχθηκαν μόλις τα μισά σχολεία, ενώ στην Αττική ακόμα λιγότερα, μόλις το 1/3.

Ας προσθέσουμε τη χρόνια υποσυντήρηση των σχολικών κτιρίων, αφού οι δήμοι, αν και τους έχει ανατεθεί η αρμοδιότητα, δεν έχουν την αναγκαία χρηματοδότηση. Σε αυτά να συνυπολογίσουμε τόσο τις μη αποδιδόμενες ΚΑΠ από το υπουργείο προς τους δήμους, όσο και το γεγονός ότι αυτές είναι στραγγαλισμένες κατά 60% την τελευταία δεκαετία, καθιστώντας απαγορευτική τη στοιχειώδη συντήρηση των σχολικών κτιρίων. Με βάση την καταγραφή του 2011, αναμένοντας την τελευταία του 2021 κατά την οποία δεν έχει αλλάξει δραματικά η κατάσταση, το 65,79% των σχολείων ανεγέρθηκαν από τις αρχές του αιώνα μέχρι το 1985, μόλις το 18% είναι κτισμένα με τον τελευταίο αντισεισμικό κανονισμό του 2001 και αυτά τα τελευταία μετρούν πλέον 20ετία.

Ολα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να πέφτουν σοβάδες, να καταρρέουν οροφές, να πλημμυρίζουν με μια νεροποντή, να έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία σοβαρά προβλήματα μόνωσης. Κι αυτά είναι μία μικρή εικόνα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στη συντριπτική πλειοψηφία τους τα κακογερασμένα και κακοσυντηρημένα σχολικά κτίρια. Δυστυχώς, δεν αποτυπώνεται καμία αύξηση προς τους δήμους, αλλά ούτε αναφέρεται γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την ανέγερση σχολικής στέγης. Τι θα γίνει με τα εκατοντάδες «προσωρινά» τσίγκινα κουτιά όπου στεγάζονται - με νόμο ΣΥΡΙΖΑ - παιδιά στην πιο ευαίσθητη ηλικία τους; Πώς θα αντικατασταθούν από σύγχρονα και ασφαλή νηπιαγωγεία εάν δεν υπάρξει γενναία αύξηση της χρηματοδότησης;

Χωρίς σχολικά γεύματα για όλους

Δεν αναφέρεται στον προϋπολογισμό καμία απολύτως αύξηση στο κονδύλι του ΟΠΕΚΑ για τα σχολικά γεύματα, παρά τη βεβαιωμένη ανάγκη επέκτασής τους σε όλα τα σχολεία της χώρας. Το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτησή του στα τέλη Σεπτέμβρη, με βάση τις ανάγκες και τα αιτήματα των οργάνων των γονιών, σημείωνε: «Κατά την περσινή σχολική χρονιά, 2022-2023, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα "Σχολικά Γεύματα" καλύπτοντας με τα 217.267 προσφερόμενα γεύματα περίπου το 35% των μαθητών των δημοτικών σχολείων σε όλη τη χώρα.

Για το σοβαρότατο αυτό ζήτημα έχουν γίνει επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, ενώ αποτελεί πάγιο αίτημα διεκδίκησης των Συλλόγων Γονέων και Εκπαιδευτικών η καθολική κάλυψη όλων των μαθητών. Σχετικό Υπόμνημα έχει καταθέσει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ).

Το επαναφέρουμε ως ζήτημα καθώς η καλπάζουσα ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης και κατανάλωσης, η εκτίναξη των τιμών σε Ενέργεια, καύσιμα, ενοικίαση κατοικιών, οδηγεί σε απόγνωση χιλιάδες λαϊκές οικογένειες, που αναγκάζονται να περικόψουν δαπάνες, ακόμα βασικές ανάγκες διαβίωσης, μεταξύ αυτών η σίτιση των παιδιών.

Επιπλέον, η σωστή, ισορροπημένη διατροφή αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υγιή, ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, ώστε να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες, να προληφθούν ασθένειες, να προαχθεί η υγεία τους, άρα η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου επιστημονικού διατροφικού προγράμματος για όλους τους μαθητές, με ευθύνη του κράτους, χωρίς την εμπλοκή ιδιωτών, είναι επιβεβλημένη».

Ταξίματα για ψηφιοποίηση της Εκπαίδευσης

Αφού λείπουν όλα τα παραπάνω στοιχειώδη και βασικά προαπαιτούμενα για την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως είναι το έμψυχο δυναμικό, οι εκπαιδευτικοί, αλλά και τα σχολικά κτίρια, «πανηγυρίζουμε» για τους διαδραστικούς πίνακες, που θα μπούνε σε αίθουσες κάτω από τα ταβάνια που πέφτουν ή στα εργαστήρια που δεν υπάρχουν... Διαδραστικούς πίνακες που θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν ήδη όλα τα σχολεία, αλλά καλώς εχόντων των πραγμάτων θα μπουν... μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο!

Και την ίδια ώρα, ο υπουργός τάζει διαρκώς νέες ψηφιακές πλατφόρμες για το καθετί, ακόμα και ηλεκτρονικό φροντιστήριο τάζει για τους πιο αδύναμους μαθητές - για αυτούς τους μαθητές δηλαδή που η διά ζώσης εκπαίδευση είναι δέκα φορές πιο απαραίτητη απ' ό,τι για τους λεγόμενους καλούς μαθητές που μπορούν να διαχειρίζονται και μόνοι τους νέα κομμάτια της ύλης...

Βέβαια, καλό θα ήταν η κυβέρνηση να παίρνει υπόψη της την αρνητική ευρωπαϊκή πείρα όταν επιβεβαιώνονται με περίτρανο τρόπο όλα αυτά για τα οποία οι εκπαιδευτικοί στη χώρα μας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Ετσι, στη Σουηδία, σε προηγμένη χώρα που εισήχθησαν όλα τα ηλεκτρονικά μέσα, υπολογιστές και τάμπλετ, τώρα επιστρέφουν στα βιβλία και την απερίσπαστη ανάγνωση των μαθητών, καθώς και στο γράψιμο με το χέρι, ενώ περιορίζονται στο ελάχιστο οι οθόνες, τα τάμπλετ κ.λπ., καθώς δεκαετίες μετά αναγνωρίζουν ότι οι απόφοιτοι του σχολείου τους υστερούν σε βασικές δεξιότητες, όπως είναι η ανάγνωση.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 6 Νοέμβρη - Κάλεσμα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών και της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής - Αρθρο: Η υποχρηματοδότηση καθηλώνει την ποιότητα της Εκπαίδευσης.
  • Ποιοι κόπτονται πρώτοι απ' όλους για τα ιδιωτικά ΑΕΙ
  • Σοβαρά προβλήματα για χιλιάδες οικογένειες με τη μεταφορά μαθητών
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
«Αγαπητέ κύριε υπουργέ... »

Τον δρόμο του αγώνα μαζί με τα παιδιά τους επιλέγουν οι γονείς, στις 6 Νοέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να διατρανώσουν ότι δεν πάει άλλο και να συμμετάσχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο τη Δευτέρα 6 Νοέμβρη, στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια, ενώ το κάλεσμά της έχει τη μορφή επιστολής προς τον υπουργό Παιδείας, με έντονη δόση ειρωνείας και δικαιολογημένης οργής:

«Αγαπητέ κύριε υπουργέ,

Σας γράφουμε τα νέα μας αφού δεν εδεήσατε να μας δεχτείτε να μας δείτε!

Ο Πέτρος είναι καλά, όμως περιμένει ακόμα τη δασκάλα της Παράλληλης. Προς το παρόν αυτός και τρεις συμμαθητές του μοιράζονται την ίδια! Τους κάνει καλό λέει η κα υφυπουργός!

Η Χριστίνα είναι στα πάνω της φέτος! Ειδικά από την ώρα που το σχολείο της έγινε σαν τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας!

Ο Γιώργος ξεκίνησε το σχολείο, από τη 2η ώρα όμως κάθε μέρα. Κάποιο σχέδιο σίγουρα θα έχετε, υπουργέ, για να μην κουράζετε τα παιδιά μας!

Η Ελένη μας είναι πολύ χαρούμενη, γιατί κάθε πρωί την πάει ο πατέρας της σχολείο γιατί το δρομολόγιο για τη σχολική μεταφορά για άλλη μια φορά χαρακτηρίσθηκε άγονο... ο πατέρας της δεν μοιράζεται την ίδια χαρά (στο ΚΟΚΚΙΝΟ με την εργασία του αλλά και ακόμα ένα έξτρα κόστος βενζίνης).

Και η Μαρία, δεν πήγε διακοπές το καλοκαίρι για να αλλάξει λίγο παραστάσεις και να γνωρίσει τη φύση αλλά πριν ένα μήνα μαζί με τους συμμαθητές της είδαν ένα ποτάμι στην αυλή του σχολείου τους. Μάλλον το γεγονός ότι μέσα στο καλοκαίρι δεν γίνεται καμία εργασία συντήρησης και επισκευών στα σχολεία και πλημμυρίζουν ή υποχωρεί το πρανές και μένουν στον αέρα (καλή ώρα το 39οΓΕΛ Αθηνών) είναι μέρος κάποιου περιβαλλοντολογικού σχεδίου σας... Μαθαίνουν έτσι τα παιδιά και γεωλογία...

Η Ζωή και ο Σταμάτης...

Τα παραπάνω δεν είναι οι εξαιρέσεις, είναι ο κανόνας.

Χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Σχολεία Ειδικής Αγωγής, Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης.

Χιλιάδες παιδιά χωρίς Παράλληλη Στήριξη, σχολικούς νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, χωρίς σχολικές μεταφορές.

Τα σχολεία της Αττικής εκπέμπουν SOS, χωρίς ελέγχους, συντηρήσεις, επισκευές.

Το χέρι στην τσέπη του γονιού δεν πάει πιο μέσα... για αναλώσιμα, φροντιστήρια, για αθλητισμό και πολιτισμό.

Τα εμπόδια για να συνεχίσουν όλα τα παιδιά τον δρόμο της μόρφωσης όλο και περισσότερα: Τράπεζα Θεμάτων, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής...

Τώρα η κυβέρνηση (προφανώς λαμβάνοντας μέτρα για τις οικονομικά ευάλωτες ομάδες!) προσπαθεί να φέρει την αναθεώρηση του άρθρου 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια!

Εως εδώ! Οχι άλλη μια χρονιά χαμένη!

Οι γονείς που παλεύουμε καθημερινά για να μη λείψει τίποτα στα παιδιά μας διεκδικούμε μαζί με τα παιδιά μας τα δικαιώματά τους!

Δεν θα τους επιτρέψουμε να "μας πάνε και όπου βγει"!

Συζητάμε, οργανώνουμε τη δράση μας σε κάθε σχολείο, σε κάθε Ενωση Γονέων. Οργανώνουμε κοινές συναντήσεις με τα 15μελή σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε καθέναν που έχει ανάγκη. Στο συμμαθητή του παιδιού μας, στην οικογένειά του, στον μαθητή από τη Θεσσαλία, στο παιδί που πυροβολείται στην Παλαιστίνη...

Επιλέγουμε τον δρόμο του αγώνα!

Μαζί με τα παιδιά μας!

Γι' αυτά που τους αξίζουν και υπάρχουν οι δυνατότητες να τα απολαμβάνουν!».

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
6 Νοέμβρη οι φοιτητές είμαστε στον δρόμο!

Κάλεσμα για συμμετοχή στο μαθητικό - φοιτητικό συλλαλητήριο, στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια

Eurokinissi

Στους δρόμους βγαίνουν στις 6 Νοέμβρη φοιτητές και μαθητές, διεκδικώντας σχολείο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και δωρεάν σπουδές με πτυχία με αξία. Παράλληλα, εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στον λαό της Παλαιστίνης, απαιτώντας να μπει ένα τέλος στη σφαγή και την εμπλοκή της χώρας μας σε αυτήν.

Στην Αθήνα, η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών και οι φοιτητικοί σύλλογοι προχωρούν σε κοινό συλλαλητήριο τη Δευτέρα 6 Νοέμβρη στις 12 μ. στα Προπύλαια.

Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών με ανακοίνωσή του καλεί στο συλλαλητήριο σημειώνοντας:

«Δεν μένουμε θεατές στα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στις σπουδές μας! Δεν είναι λογικό οι σχολές μας να λειτουργούν οριακά με ελάχιστους καθηγητές, με ανεπαρκείς υποδομές, με το κόστος σπουδών να ανεβαίνει, με τα πτυχία να υποβαθμίζονται διαρκώς.

Δεν μένουμε θεατές στη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού από το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ! Δεν ανεχόμαστε τις φρικιαστικές εικόνες σαν και αυτές των νεκρών παιδιών από το έγκλημα του βομβαρδισμού σε νοσοκομείο της Γάζας. Απαιτούμε "Λευτεριά στην Παλαιστίνη"! Να σταματήσει τώρα η κατοχή του κράτους του Ισραήλ που ματώνει και τον ίδιο τον λαό του! Καμία εμπλοκή της χώρας μας στο σφαγείο!

Θύμα της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης είναι και οι ανάγκες μας!

Δώστε λεφτά για την Παιδεία! Οχι για τους πολέμους και τα ΝΑΤΟικά σφαγεία!


Διεκδικούμε:

1. Αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σύγχρονες σπουδές!

Η μόρφωση είναι δικαίωμα, δεν μπορεί να εξαρτάται από το πορτοφόλι κάθε οικογένειας! Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα οδηγήσει σε περαιτέρω εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, του δημόσιου πανεπιστημίου. Θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του κόστους σπουδών και νέα μεγάλη υποβάθμιση των πτυχίων μας!

2. Κρατική χρηματοδότηση για προσλήψεις καθηγητών και εξασφάλιση υποδομών!

Από το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού είναι εκκωφαντική η απουσία αναφοράς για την Εκπαίδευση, μας "δίνει το μήνυμα" ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει. Οι τεράστιες ελλείψεις καθηγητών, οι ανεπαρκείς υποδομές είναι η άλλη όψη των εκατομμυρίων που δίνονται για επιχειρηματική δράση των ΑΕΙ! Ως εδώ!

3. Αμεσα μέτρα ανακούφισης από το κόστος σπουδών!

Απαιτούμε αξιοποίηση δωματίων για τη στέγαση των συναδέλφων, εξασφάλιση της δωρεάν σίτισης ειδικά για τους πρωτοετείς, την εξασφάλιση αναλώσιμων και υλικών με ευθύνη των ιδρυμάτων στις σχολές. Να εξασφαλιστεί η δυνατότητα μετεγγραφής σε όποιον έχει ανάγκη, να μη χάσει κανείς το εξάμηνό του!

4. Τα πτυχία μας να εξασφαλίζουν πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα και δουλειά με δικαιώματα!

Απαιτούμε να λυθεί τώρα, χωρίς άλλες δικαιολογίες, η επαγγελματική αναγνώριση και κατοχύρωση ΟΛΩΝ των πτυχίων που βρίσκονται εδώ και χρόνια στον ...αέρα, όπως τα "πανεπιστημιοποιημένα" επί ν. Γαβρόγλου. Τα πτυχία να κατοχυρώνουν τα αντίστοιχα με το αντικείμενο επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς άλλες πιστοποιήσεις και εξετάσεις.

5. STOP στη σφαγή του λαού της Παλαιστίνης! Απεμπλοκή της χώρας μας!

Οι νέοι έχουμε ιδανικά, σκέψη και καρδιά και είμαστε με τους λαούς που παλεύουν για λευτεριά! Οχι στη συμμετοχή στη σφαγή αμάχων, γυναικών και παιδιών στη Γάζα! Απαιτούμε να σταματήσει η κατοχή από το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ που διαπράττει εγκλήματα πολέμου με τη χορηγία του ΝΑΤΟ, των ΗΠΑ και της ΕΕ. Καμία σκέψη για αξιοποίηση της στρατιωτικής βάσης της Ελευσίνας. Να γυρίσει πίσω η φρεγάτα "Ψαρά". Να σταματήσει κάθε οικονομική - πολιτική - στρατιωτική συνεργασία με το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ.

Ως εδώ! Δεν τους χαρίζουμε το δικαίωμά μας στις σπουδές!

Οι συνέπειες της υποχρηματοδότησης μας έχουν περικυκλώσει! Η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν δίνουν δεκάρα για τις ανάγκες μας, ενώ δίνονται εκατομμύρια για τις επιχειρηματικές μπίζνες και συμφωνίες των πανεπιστημίων, για την εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο.

- Οι ελλείψεις σε καθηγητές και προσωπικό είναι τεράστιες. Οι ακυρώσεις μαθημάτων αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου, που περιλαμβάνει μαθήματα χωρίς διδάσκοντες, εργαστήρια με ελάχιστες θέσεις, μείωση προσφερόμενων μαθημάτων που δυσκολεύουν την ολοκλήρωση των σπουδών.

- Οι υποδομές των ιδρυμάτων είναι αφημένες στην τύχη τους! Με ασυντήρητα κτίρια και υποδομές που υπάρχει αμφιβολία ακόμα και για την ασφάλειά μας σε περίπτωση σεισμού ή βροχών! Σε πολλά ιδρύματα (ΕΜΠ, Πάντειο, ΟΠΑ) οι εικόνες φοιτητών να παρακολουθούν μαθήματα καθισμένοι στο πάτωμα και σε περβάζια παραθύρων είναι χαρακτηριστικές. Ακόμα στις φοιτητικές εστίες οι συνθήκες παραμένουν απάνθρωπες.

Ενώ το κόστος σπουδών έχει εκτοξευθεί και η ακρίβεια συμπιέζει τις οικογένειές μας, η κυβέρνηση μας φορτώνει ακόμα μεγαλύτερο βάρος ενισχύοντας την επιχειρηματική δράση και την παρέμβαση εργολάβων στη φοιτητική μέριμνα.

- Σφυρίζει αδιάφορα για το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης φοιτητικών εστιών. Το υπουργείο αρνήθηκε την αξιοποίηση δωματίων για όσους έχουν ανάγκη, την αύξηση και διεύρυνση του στεγαστικού επιδόματος. Αντί αυτού αυτές τις μέρες πετιούνται εκτός εστιών φοιτητές αφού ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού φτώχειας!

- Σε πολλές σχολές, ως αποτέλεσμα της εμπλοκής των εργολάβων, προωθείται το "κόψιμο" της δωρεάν σίτισης από διάφορα ιδρύματα όπως στο ΑΠΘ, για "εξοικονόμηση πόρων" όπως λένε, με επιβολή αντιτίμου για το φαγητό, μείωση της ποσότητας...

Με την έναρξη των αιτήσεων για μετεγγραφή για πολλούς φοιτητές το εξάμηνο βρίσκεται στον ...αέρα αφού δεν μπορούν να εξασφαλίσουν μετεγγραφή λόγω των άδικων κριτηρίων.

Η κατάσταση στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, και σε άλλα ιδρύματα που πανεπιστημιοποιήθηκαν, είναι κυριολεκτικά εκρηκτική για τη λειτουργία του ιδρύματος!

- Παράλληλα στις Σχολές Μηχανικών η κοροϊδία συνεχίζεται! Εξι ολόκληρα χρόνια μετά την ίδρυσή τους δεν έχουν κατοχυρωθεί επαγγελματικά δικαιώματα στα πτυχία, δηλαδή σπουδές χωρίς αντίκρισμα!

Το σχέδιο της κυβέρνησης για περαιτέρω εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα μας βρει απέναντι!

Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν δίνουν περισσότερες επιλογές ούτε θα συμβάλουν στην αναβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων μέσα από τον ανταγωνισμό τους. Αντίθετα, οδηγούν σε αρνητικές εξελίξεις για όλους τους φοιτητές! Η αλήθεια είναι ότι:

- Ο ανταγωνισμός δεν θα αφορά το "ποιος θα εξασφαλίσει για εμάς σύγχρονες σπουδές" αλλά θα οδηγεί σε έναν πόλεμο για αξιοποίηση κονδυλίων και προγραμμάτων με τους φοιτητές, με υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου που θα βρεθεί αδύναμο να ανταποκριθεί. Συνέπειες θα υπάρχουν και στο περιεχόμενο των γνώσεων.

- Η πείρα και από το εξωτερικό δείχνει ότι θα καταλήξει σε εκτίναξη του κόστους σπουδών, με τα δίδακτρα να γενικεύονται, τους φοιτητές να μετατρέπονται σε πελάτες σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας των ιδρυμάτων (επί πληρωμή φοιτητική μέριμνα, συγγράμματα).

- Παράλληλα θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των πτυχίων μας μέσα από τη μεγάλη αγορά με περισσότερες κατηγορίες πτυχίων και ιδρυμάτων.

Αυτό είναι οπισθοδρόμηση! "Πτυχία με αξία και δωρεάν σπουδές - Αυτό είναι το σύγχρονο για τους φοιτητές"!

Με τη συλλογική διεκδίκηση επιβάλλουμε τις δικές μας ανάγκες!

- Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον λαό της Παλαιστίνης! Δυναμώνουμε την πάλη για απεμπλοκή της χώρας μας από το έγκλημα του κράτους - δολοφόνου Ισραήλ!

- Οργανώνουμε τη συλλογική διεκδίκηση σε κάθε σχολή, με Γενικές Συνελεύσεις, συνελεύσεις ετών, κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις στις διοικήσεις των Τμημάτων.

- Συμμετέχουμε στο μαθητικό - φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια στις 12 μ.».

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΙΛΚΙΣ
Κινητοποίηση για το δικαίωμα των παιδιών να πηγαίνουν σχολείο

Μαχητική συγκέντρωση και πορεία, απαιτώντας εδώ και τώρα λύση του προβλήματος μεταφοράς των μαθητών, πραγματοποίησαν γονείς και μαθητές του Κιλκίς, την περασμένη Παρασκευή, με πρωτοβουλία της Ενωσης Γονέων Κιλκίς.

«Βάλτε λεωφορεία να πάμε στα σχολεία», «Ευθύνη κρατική οι μεταφορές, βάλτε λεωφορεία για τους μαθητές», βροντοφώναξαν και κατήγγειλαν τις ευθύνες του υπουργείου Παιδείας και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τις τελευταίες δέκα μέρες έχει σταματήσει η μεταφορά των μαθητών λόγω διακοπής της παράτασης των συμβάσεων με τους ανάδοχους λεωφορειούχους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα περισσότεροι από 100 μαθητές, οι οποίοι μετακινούνται από 27 χωριά του Κιλκίς, να μην μπορούν να πάνε στο σχολείο ή να μεταφέρονται από τους γονείς τους, εφόσον αυτό είναι δυνατόν.

Στη συγκέντρωση, που έγινε στην πλατεία Ειρήνης, μίλησε ο πρόεδρος της Ενωσης Γονέων, Κώστας Τσαουσίδης, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Αν είναι δυνατόν το 2023 να βρισκόμαστε εδώ για να διαμαρτυρόμαστε για τα αυτονόητα... Για το δικαίωμα των παιδιών μας να πηγαίνουν στο σχολείο, να μαθαίνουν γράμματα, με ασφάλεια, σε σύγχρονα σχολεία... Και αυτή η υποχρέωση είναι του κράτους, όχι δική μας ατομική ευθύνη. Γι' αυτό ας σταματήσουν να μας ρίχνουν το μπαλάκι».

Πρόσθεσε ότι για το Κιλκίς ξοδεύονται πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για ΚΤΕΛ, λεωφορεία, ταξί. «Αν αυτά τα χρήματα τα βάλουμε κάτω, μέσα σε 5 χρόνια: Θα είχαν αγοραστεί από την Περιφέρεια 45 λεωφορεία και 45 οχήματα. Θα είχε εξασφαλιστεί η μισθοδοσία για 90 οδηγούς και 90 συνοδούς. Θα πληρώνονταν και τα καύσιμα. Και επιπλέον... Θα μπορούσαν αυτά τα σχολικά λεωφορεία να πληρούν όλους τους όρους ασφάλειας, να αξιοποιούνται για σχολικές εκδρομές και να βγαίνουν πιο φθηνές, να μπορούν ακόμα και σχολεία ή νηπιαγωγεία με 10 - 15 παιδιά να πηγαίνουν εκδρομές και να μην αποκλείονται λόγω κόστους.

Τα ίδια λεωφορεία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και για άλλες ανάγκες για τους δημότες του Κιλκίς και των χωριών. Και θα μας έμεναν και τα λεωφορεία! Κι όμως, δεν το κάνουν, γιατί... στις πλάτες μας παίζονται παζάρια και εκβιασμοί. Και ποιος χάνει, τελικά, στα σίγουρα; Τα παιδιά μας».

Η Ενωση Γονέων Κιλκίς απαιτεί να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών μέχρι να λυθεί το πρόβλημα. Να αξιοποιηθούν ακόμα και οχήματα του δήμου και της Περιφέρειας, να μισθωθούν με έκτακτες διαδικασίες λεωφορεία για να μπορούν τα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο. Να μην προσμετρηθεί καμία απουσία η οποία οφείλεται στην έλλειψη σχολικών λεωφορείων.

Μέρα δράσης ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών

Από προηγούμενη κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά
Από προηγούμενη κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Πειραιά
Να παρθούν πίσω όλες οι διώξεις εκπαιδευτικών - Δεν θα περάσουν η τρομοκρατία, ο αυταρχισμός, η ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, δηλώνουν εκπαιδευτικά σωματεία μέσα από τη συμμετοχή τους στη σημερινή πανελλαδική κινητοποίηση. Στην Αθήνα, συγκέντρωση πραγματοποιείται στις 2 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας.

Την πρωτοβουλία για την κινητοποίηση είχαν η ΕΛΜΕ Πειραιά, η Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Περικλής», που εδώ και μήνες δίνουν αγώνα απέναντι στη βιομηχανία συνδικαλιστικών διώξεων που είναι σε εξέλιξη απέναντι σε μέλη τους, απέναντι στα ίδια τα σωματεία και στο δικαίωμα δράσης με βάση τις αποφάσεις τους ενάντια στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική. «Θεωρούμε πως η παραπάνω κλιμάκωση της έντασης της καταστολής και του αυταρχισμού ενάντια στο δικαίωμα της συνδικαλιστικής έκφρασης και δράσης και μάλιστα σε διαφορετικές περιοχές στην Ελλάδα, σε διαφορετικές ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ, μόνο τυχαία δεν είναι. Αποτελεί συνέχεια των αλλεπάλληλων προσφυγών του ΥΠΑΙΘΑ στα δικαστήρια, προκειμένου να ποινικοποιήσει, να βγάλει παράνομες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που αποφάσιζαν οι Ομοσπονδίες μας, τα σωματεία μας. Εξι φορές προσέφυγε δικαστικά το ΥΠΑΙΘΑ ενάντια στους εκπαιδευτικούς», σημειώνουν μεταξύ άλλων.

Μετά την υπερψήφιση της πρότασης των τεσσάρων σωματείων στη Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ καλεί στη σημερινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας και τις ΕΛΜΕ εκτός Αττικής να διοργανώσουν αντίστοιχες κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της περιοχής τους και κηρύσσει 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 12 μ. - 2 μ.μ. για τη συμμετοχή.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Σοβαρά προβλήματα για χιλιάδες οικογένειες με τη μεταφορά μαθητών

Με άμεσες ρεαλιστικές διεκδικήσεις για την επίλυση των σοβαρών ζητημάτων που αφορούν τη μεταφορά μαθητών και για δημιουργία, επιτέλους, ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής αναφέρεται στα προβλήματα που επαναλαμβάνονται και φέτος στη μεταφορά από και προς τα σχολεία.

Σε υπόμνημά της προς τους αρμόδιους φορείς, η Ομοσπονδία περιγράφει τους μεγάλους περιορισμούς τους οποίους θέτει στο δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει την τελευταία δεκαετία: «Για να δικαιούται μαθητής Γυμνασίου ή Λυκείου δωρεάν Ειδικό Μαθητικό Δελτίο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θα πρέπει η απόσταση της κατοικίας του από το σχολείο να είναι μεγαλύτερη από 2,5 χιλιόμετρα για τα Γυμνάσια και στα 4 χιλιόμετρα για τα Λύκεια, λες και αν είναι 2,4 ή 2 χιλιόμετρα είναι εφικτό ο μαθητής των 12 και 13 ετών να πηγαινοέρχεται με τα πόδια. Στην περίπτωση δε της μεταφοράς με λεωφορείο, η χιλιομετρική απόσταση που αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή του μαθητή στο δρομολόγιο (3 χιλιόμετρα) υπακούει σε έναν παράλογο αλγόριθμο που αναφέρει την ασφαλή βάδιση».

Ως επιπλέον δυσκολία η Ομοσπονδία καταγράφει το υπάρχον σύστημα δημόσιων συμβάσεων και την παντελή έλλειψη υποδομών μεταφοράς από το ίδιο το κράτος, που «έχει μετατρέψει την ικανοποίηση του δικαιώματος των παιδιών σε γρίφο, η επίλυση του οποίου είναι συνάρτηση του αν συμφέρει ή όχι την κάθε ιδιωτική επιχείρηση (ταξιδιωτικό γραφείο, ταξί κ.λπ.) να συμμετέχει στην εκάστοτε διαγωνιστική διαδικασία και τελικά να αναλάβει ή όχι κάποιο δρομολόγιο». «Ως αποτέλεσμα αυτών, εκατοντάδες δρομολόγια σε επίπεδο Αττικής έχουν βγει "άγονα", παρά τις προσπάθειες των εργαζομένων της Περιφέρειας, και τίποτα δεν διασφαλίζει ότι με τη νέα Πρόσκληση Υποβολής Οικονομικών Προσφορών, που έχει ανοίξει, θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιοκτήτες μεταφορικών μέσων (λεωφορείων, μικρών και μεγάλων, και ταξί) και δεν θα βγουν και πάλι "άγονα" τα δρομολόγια», αναφέρεται.

Σε αυτό το πλαίσιο, γονείς και μαθητές Ειδικών, Μουσικών, Καλλιτεχνικών και Πρότυπων - Πειραματικών Σχολείων, που θεωρητικά δικαιούνται μεταφορά, ταλαιπωρούνται καθημερινά. «Το χειρότερο όμως είναι ότι υπάρχουν εκατοντάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τα οποία δεν φτάνουν καθόλου στο σχολείο τους, λόγω του ότι δεκάδες δρομολόγια κηρύχθηκαν "άγονα"», τονίζουν οι γονείς, καταγγέλλοντας ότι «τα παιδιά αυτά, εξαιτίας της ανικανότητας του κράτους να εξασφαλίσει τη μεταφορά τους, "πετιούνται" εκτός σχολείου, στερούνται την εκπαίδευση, τις θεραπείες και την κοινωνικοποίησή τους».

Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής αναφέρεται και στο απαράδεκτο γεγονός ότι έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς ακόμα δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση της Περιφέρειας Αττικής με τη ΣΤΑΣΥ για τα δωρεάν Ειδικά Μαθητικά Δελτία και μπαίνουν πρόστιμα σε δικαιούχους μαθητές επειδή ακόμα δεν έχουν φορτιστεί οι κάρτες τους. Ζητά να γίνει άμεση επαναφόρτιση των ΕΜΔ, μέχρι τότε να μην κόβονται πρόστιμα, ούτε να καταλογιστούν όσα πρόστιμα έχουν κοπεί μέχρι σήμερα, και δωρεάν ΕΜΔ για τα ΜΜΜ σε όλους.

Διεκδικεί επίσης: Αύξηση και έγκαιρη καταβολή του γονικού επιδόματος, τουλάχιστον στο ύψος του 1 ευρώ/χλμ., μέχρι την ανάθεση των δρομολογίων. Προσλήψεις διοικητικού προσωπικού στα σχολεία, προκειμένου να διεκπεραιώνονται οι διαδικασίες που άπτονται της μεταφοράς, και ενίσχυση των Οικονομικών Υπηρεσιών των Περιφερειών με μόνιμο προσωπικό, προκειμένου να επισπευστούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Σχολαστικούς ελέγχους οχημάτων και οδηγών. Δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς και απευθείας κρατική χρηματοδότηση για όλα τα παιδιά, με προτεραιότητα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Το υπόμνημα κατέθεσαν στη Βουλή ως Αναφορά για τους υπουργούς Παιδείας, Εσωτερικών και Υποδομών - Μεταφορών οι βουλευτές του ΚΚΕ Α. Κτενά, Ν. Αμπατιέλος, Θ. Παφίλης, Γ. Γκιόκας, Χρ. Κατσώτης, Σ. Διγενή, Λ. Κανέλλη, Β. Δάγκα και Χρ. Τσοκάνης.
Ποιοι κόπτονται πρώτοι απ' όλους για τα ιδιωτικά ΑΕΙ

Τι εννοεί η κυβέρνηση όταν λέει ότι θα ξεπεραστεί ένα εμπόδιο για την ακαδημαϊκή και αναπτυξιακή πορεία της χώρας

«Σύντομα θα καταθέσουμε το σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας. (...) Θα είμαστε αυστηροί στις ακαδημαϊκές και λειτουργικές προδιαγραφές, τις οποίες ήδη συνδιαμορφώνουμε με την ΕΘΑΕΕ. (...) Υπάρχει ήδη σημαντικό ενδιαφέρον από ξένα πανεπιστήμια και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε τις πρώτες ανακοινώσεις».

Τα παραπάνω είναι αποσπάσματα από την τελευταία συνέντευξη του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, στο «Πρώτο Θέμα» την περασμένη Κυριακή. Πράγματα που λίγο - πολύ τα επαναλαμβάνει διαρκώς, προσπαθώντας να «ανοίξει την όρεξη» σε ιδρύματα και επιχειρήσεις για ...επενδύσεις.

Τον Σεπτέμβρη σε πολλά ρεπορτάζ διαφημίστηκε κατά κόρον η πρόθεση του ιδιωτικού Πανεπιστημίου Λευκωσίας, από κοινού με το fund «CVC Capital Partners» (έχει τα ιδιωτικά νοσοκομεία και μαιευτήρια «Υγεία», «Metropolitan», «Μητέρα», «Λητώ» κ.ά.), να επενδύσει στην ίδρυση Ιατρικής Σχολής, ανιχνεύοντας τη δυνατότητα να στήσει την έδρα της Σχολής πέριξ του Ελληνικού. Την ίδια περίοδο αναφέρθηκε σε δημοσιεύματα το ενδιαφέρον ενός ισπανικού ΑΕΙ να επενδύσει, ενώ ένα άλλο fund, που διαχειρίζεται πολλά μη κρατικά - ιδιωτικά πανεπιστήμια σε διάφορες χώρες του κόσμου, εμφανίζεται να αναζητεί χώρο και να εκφράζει ενδιαφέρον για σχολές Ιατρικής, Νομικής και Πληροφορικής.


Μαζί με τα παραπάνω, πριν λίγες μέρες εμφανίστηκε πληρωμένη καταχώρηση σε μέσα ενημέρωσης για την «πρώτη στην Ελλάδα ιδιωτική Πανεπιστημιακή Κλινική στην Αποκατάσταση», από το Μητροπολιτικό Κολέγιο, που δήθεν μάλιστα θα παρέχει και δωρεάν ιατρικές υπηρεσίες στο κοινό, ενώ παράλληλα θα εκπαιδεύονται σε αυτή οι σπουδαστές του Κολεγίου. Στο θέμα αντέδρασαν άμεσα οι Πανελλαδικοί Σύλλογοι Εργοθεραπευτών, Φυσικοθεραπευτών, Λογοπαθολόγων - Λογοθεραπευτών και Διαιτολόγων - Διατροφολόγων, δηλώνοντας ότι τα κολέγια είναι Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης και όχι πανεπιστήμια και ότι η αδειοδότηση ιδιωτικών κλινικών Υγείας διέπεται από συγκεκριμένους νόμους, ενώ η Περιφέρεια Αττικής δήλωσε ότι δεν έχει κατατεθεί καμία αίτηση δημιουργίας χώρου τέτοιας κλινικής αποκατάστασης και δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα καμία σχετική άδεια λειτουργίας. Ωστόσο η διευθύνουσα σύμβουλος του Εκπαιδευτικού Ομίλου «Μητροπολιτικό - ΑΚΜΗ», Καλλιόπη Ροδοπούλου δήλωσε ότι «το Μητροπολιτικό Κολέγιο θα είναι το πρώτο Κολέγιο που θα λάβει άδεια Ιδιωτικού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα».

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Εκπαιδευτικός Ομιλος «Μητροπολιτικό - ΑΚΜΗ» έχει ήδη αγοραστεί, από τις αρχές της περασμένης άνοιξης, από το fund «BC Partners». Το «BC Partners» είναι το ένα από τα δύο μεγαλύτερα σε επενδύσεις funds στην Ελλάδα, με τη «Nova» (μετά τη συγχώνευσή της με τη «Wind») και την αλυσίδα καταστημάτων «Pet City». Ο Νίκος Σταθόπουλος, πρόεδρος και βασικός μέτοχος της «BC Partners», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά την περίοδο εξαγοράς του κολεγίου: «Η αγορά της Μεταδευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα έχει προοπτικές. Πρώτα απ' όλα, το ποσοστό της ιδιωτικής Εκπαίδευσης στο κομμάτι αυτό εξακολουθεί να παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες χώρες. Οσο περνάει ο καιρός και όσο βελτιώνεται το προϊόν που θα δίνουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τόσο περισσότερο θα δούμε αύξηση στην ιδιωτική Εκπαίδευση». Και ειδικά για το κολέγιο που αγόρασε είπε: «Μιλάμε για τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στην αγορά, με 22.000 φοιτητές, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και το πλέον ολοκληρωμένο πακέτο προγραμμάτων σε πτυχία, προγράμματα αλλά και μια καλή γεωγραφική κάλυψη της Ελλάδας, με 27 campus και δομές. Και, φυσικά, έχει ένα αναγνωρίσιμο brand και μια πολύ καλή φήμη». Μιλάμε δηλαδή ξεκάθαρα με όρους αγοράς, προϊόντων, κερδών κ.λπ., από μια επιχείρηση που έχει μια εταιρεία τηλεφωνίας, μια αλυσίδα εμπορικών καταστημάτων και ...έναν εκπαιδευτικό όμιλο.


Με άλλα λόγια, οι ...πρυτάνεις των ιδιωτικών πανεπιστημίων που τόσο διαφημίζει η κυβέρνηση είναι managers σε διεθνή επενδυτικά μεγαθήρια, που διαχειρίζονται δισ. ευρώ και αναζητούν κερδοφόρες επενδύσεις για τα κέρδη των μετόχων τους. Από εκεί ξεκινάει και εκεί τελειώνει το «ενδιαφέρον» της κυβέρνησης για το άρθρο 16 και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια: Να αφαιρέσει και τα τελευταία προσχώματα για τα κεφάλαια που αναζητούν κερδοφόρα διέξοδο στο έδαφος της Παιδείας - εμπόρευμα. Εκεί συναντιέται άλλωστε και με τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα κόμματα.

Οταν λοιπόν ο υπουργός Παιδείας λέει ότι «το κρατικό μονοπώλιο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί έναν αναχρονισμό που καθιστά την Ελλάδα διεθνή εξαίρεση», όταν λέει η κυβέρνηση ότι το άρθρο 16 είναι ένα εμπόδιο για την ακαδημαϊκή και αναπτυξιακή πορεία της χώρας, απευθύνεται ξεκάθαρα στο κεφάλαιο, στους επενδυτές, σε όλους όσοι φιλοδοξούν να βγάλουν κέρδη, πρώτα απ' όλα από τους μελλοντικούς φοιτητές - πελάτες.

Και υπάρχει και κάτι ακόμα: Τα προγράμματα σπουδών και τα πτυχία των κολεγίων τα πιστοποιούν ξένα πανεπιστήμια. Υπάρχουν δηλαδή ήδη παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας, με συμφωνίες δικαιόχρησης με τα κολέγια. Οπως φαίνεται από τα παραπάνω, αυτά θα είναι και τα πρώτα που θα σπεύσουν να πιστοποιηθούν ως πανεπιστήμια, με βάση τα κριτήρια που θα φέρει το αναμενόμενο (για τον Δεκέμβρη) νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Με άλλα λόγια, το πρώτο βήμα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα μας θα είναι η αναμόρφωση του χώρου των κολεγίων και η επιβίωση αυτών που έχουν κάνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε υποδομές, προσωπικό, προγράμματα κ.λπ. Ομως, με μια απλή σύγκριση των προγραμμάτων σπουδών των κολεγίων με αυτά των ελληνικών δημόσιων ΑΕΙ σε ομοειδή αντικείμενα, μπορεί να δει ο καθένας ότι μιλάμε για άλλες ποιότητες και άλλα επίπεδα σπουδών...

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ - ΔΙΠΑΕ ΚΑΒΑΛΑΣ
Οι φοιτητές συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις για δωρεάν σίτιση

Με διαρκείς κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις συνεχίζεται η δωρεάν σίτιση όλων των φοιτητών στα Τμήματα του ΔΙΠΑΕ Καβάλας. Αρχικά η διοίκηση του Ιδρύματος και το Γραφείο Φοιτητικής Μέριμνας επιχείρησαν να επιβάλουν αντίτιμο 2,50 ευρώ στους πρωτοετείς φοιτητές που δεν έχουν καταθέσει σχετικές αιτήσεις ακόμα, και στη συνέχεια στους υπόλοιπους, παρότι η προθεσμία των αιτήσεων δεν είχε λήξει.

Το μεσημέρι της Δευτέρας, με τη συμμετοχή δεκάδων φοιτητών, πραγματοποιήθηκε νέα κινητοποίηση των Φοιτητικών Συλλόγων Χημικού, Φυσικού, Λογιστικής, ΔΕΤ και Πληροφορικής του ΔΙΠΑΕ Καβάλας σε μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΔΙΠΑΕ, κατά την οποία ξεκαθάρισαν ότι δεν θα υποχωρήσουν από τον αγώνα τους μέχρι να εξασφαλίσουν δωρεάν σίτιση χωρίς όρους και προϋποθέσεις για όλους τους φοιτητές με την επίδειξη του πάσο.

Χάρη στις παρεμβάσεις και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών, η δωρεάν σίτιση συνεχίζεται στην Καβάλα για όλους τους φοιτητές.

Αντίστοιχες παρεμβάσεις πραγματοποίησαν τη Δευτέρα φοιτητικοί σύλλογοι στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.

Στην Αλεξανδρούπολη, παρεμβάσεις και μαζικές εξορμήσεις πραγματοποιήθηκαν από μέλη του Συλλόγου Φοιτητών ΠΤΔΕ Αλεξανδρούπολης «Δημήτριος Γληνός», ενάντια στους σχεδιασμούς επιβολής κάρτας σίτισης, ενώ στην Κομοτηνή παρεμβάσεις στη λέσχη πραγματοποίησε ο Σύλλογος Φοιτητών Κοινωνικής Εργασίας.

Οι φοιτητές έχουν ανανεώσει το αγωνιστικό τους ραντεβού για την Παρασκευή 27 Οκτώβρη, οπότε θα προχωρήσουν σε κινητοποίηση στην πρυτανεία του ΔΠΘ στην Κομοτηνή για τα ζητήματα φοιτητικής μέριμνας.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ»
Συνεχίζονται οι δηλώσεις συμμετοχής στα εργαστήρια, στα μαθήματα και στα καλλιτεχνικά σύνολα

Συνεχίζονται οι δηλώσεις συμμετοχής στα εργαστήρια, στα μαθήματα και στα καλλιτεχνικά σύνολα που οργανώνονται φέτος στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος» (Τροίας 36, Βικτώρια).

Στο κάλεσμά της η ΚΝΕ αναφέρει:

«Η ΚΝΕ προσκαλεί κάθε νέο και νέα να συμμετάσχει στην πλούσια πολιτιστική και μορφωτική δραστηριότητα που αναπτύσσει σε έναν μοναδικό χώρο, στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ "Μάνος Λοΐζος" στην Αθήνα!

Ο Πολιτισμός και η Τέχνη είναι ανάγκη της νεολαίας, γι' αυτό και η ΚΝΕ μέσα από το Στέκι της δίνει χώρο στην ατομική και συλλογική δημιουργία, στην καλλιέργεια και ανάπτυξη ενδιαφερόντων, στο νέο καλλιτεχνικό έργο. Με υλικά τη συλλογική προσπάθεια και την αλληλεγγύη, το Στέκι Πολιτισμού της ΚΝΕ ανοίγει τον δρόμο ώστε περισσότεροι νέοι και νέες να εκφράζονται, να δημιουργούν, να διεκδικούν την επαφή και πρόσβασή τους στον Πολιτισμό και την Τέχνη! Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ "Μάνος Λοΐζος", που στα 8 χρόνια λειτουργίας του έχει καθιερωθεί ως κυψέλη νεανικής δημιουργίας, συνεχίζει το ταξίδι του με στόχο να γεμίσει με ακόμα περισσότερους σταθερούς επισκέπτες, να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τη δραστηριότητά του, αφήνοντας το δικό του αποτύπωμα ως πολιτιστικός χώρος της νεολαίας!».

Παρακάτω το πρόγραμμα για το 2023 - 2024, που θα διαρκέσει δύο ακαδημαϊκά εξάμηνα:

Εργαστήρια και ομάδες: Θεατρικό εργαστήρι, εικαστικό εργαστήρι, ομάδα ανάγνωσης λογοτεχνίας.

Μαθήματα: Beat Making (απαιτείται υπολογιστής), Flamenco, σύγχρονος χορός, latin χοροί, κρητικοί χοροί.

Καλλιτεχνικά σύνολα (θα διαμορφωθούν με βάση το γνωστικό επίπεδο): Ορχήστρα της ΚΝΕ (απαιτείται γνώση μουσικού οργάνου), χορωδία της ΚΝΕ (απαιτούνται γνώσεις φωνητικής).

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι σήμερα 25 Οκτωβρίου, στο email steki@kne.gr και στο τηλέφωνο επικοινωνίας 210.8823.674.

Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος» λειτουργεί Δευτέρα - Παρασκευή 14.00 - 22.00 και Σάββατο - Κυριακή 10.00 - 22.00.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ