Τετάρτη 24 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η αιτία μιας ταλαιπωρίας

Συνέβη κι αυτό. Πήγαν οικογενειακώς το Σαββατοκύριακο για να τακτοποιήσουν τα σχετικά με τη διαμονή του παιδιού τους στη Θεσσαλονίκη και έμειναν μέχρι και προχτές (Δευτέρα), για να κάνουν την εγγραφή του παιδιού τους, που πέρασε σε σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Ομως, ενώ τακτοποίησαν τα σχετικά με τη διαμονή, δεν κατάφεραν να κάνουν και την εγγραφή του παιδιού τους στο ΑΠΘ. Η αιτία βρίσκεται στο πνεύμα του καπιταλιστικού «εκσυγχρονισμού», στο όνομα του οποίου πίνουν νερό τόσο ο πρωθυπουργός και συνολικά η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ όσο και ο πρόεδρος με την ηγεσία της ΝΔ.

Η διοίκηση του ΑΠΘ, ανταποκρινόμενη στα κελεύσματα και στις κατευθυντήριες οδηγίες των κυβερνώντων, έχει περάσει εδώ και χρόνια πολλές από τις υπηρεσίες του πανεπιστημίου (μεταξύ αυτών και τις εγγραφές των επιτυχόντων στα ΑΕΙ) σε εργολάβους. Οι εν λόγω εργολήπτες απασχολούν τους συμβασιούχους εργαζόμενους, με μισθούς και άλλες εργασιακές σχέσεις, που το λιγότερο είναι απαράδεκτοι!

Αν, λοιπόν, ταλαιπωρήθηκαν και καταξοδεύτηκαν ορισμένοι γονείς, που δεν κατάφεραν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο ΑΠΘ - ίσως και σε άλλα ΑΕΙ - γι' αυτό δε φταίνε οι εργαζόμενοι, οι οποίοι απεργούν διεκδικώντας το δίκιο τους. Την αποκλειστική ευθύνη φέρουν οι κυβερνώντες που προωθούν το συγκεκριμένο «εκσυγχρονισμό» αλλά και οι διοικήσεις των ΑΕΙ που - αποδεχόμενες αυτή την πολιτική - αναθέτουν σε εργολάβους την κάλυψη πάγιων αναγκών τους για υπηρεσίες που έπρεπε να παρέχονται από μόνιμο προσωπικό. Υπεύθυνη είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης της Παιδείας που προωθεί σταθερά η κυβέρνηση.


Λ. Τ.

Εξετάσεις γλωσσομάθειας

Μέχρι και την Παρασκευή 3 Οκτώβρη παρατείνεται από το υπουργείο Παιδείας η υποβολή δικαιολογητικών για τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 - «καλή γνώση» στις γλώσσες Αγγλική, Γαλλική, Γερμανική και Ιταλική. Το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει ως εξής: Αγγλική Γλώσσα Σάββατο 22 Νοέμβρη, Γαλλική Γλώσσα Κυριακή 23 Νοέμβρη, Γερμανική Γλώσσα Σάββατο 29 Νοέμβρη και Ιταλική Γλώσσα Κυριακή 30 Νοέμβρη.

Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται πρωί, όμως η ακριβής ώρα της γραπτής εξέτασης και οι ημερομηνίες και ώρες των προφορικών εξετάσεων, καθώς και τα εξεταστικά κέντρα θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»
Στάση εργασίας για τα προβλήματα των σχολείων

Στην απόφαση να προχωρήσουν σε συμβολική στάση εργασίας μιας ώρας σήμερα Τετάρτη οδήγησαν τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «ο Σωκράτης», τα προβλήματα και οι ελλείψεις των σχολείων της Ανατολικής Αττικής. Ετσι, τα μαθήματα στα δημοτικά και νηπιαγωγεία της περιοχής θα ξεκινήσουν στις 9 το πρωί.

Σύμφωνα με το Σύλλογο, από τα σχολεία λείπουν 51 δάσκαλοι, 23 γυμναστές, 10 νηπιαγωγοί, 13 αγγλικών και 9 μουσικοί. Απευθυνόμενοι προς τους γονείς των μαθητών, οι εκπαιδευτικοί εξηγούν ότι προχωρούν σε αυτή την κινητοποίηση «γιατί δεν είναι όλα όπως τα παρουσιάζει το υπουργείο Παιδείας. Η πραγματική κατάστασή της πρέπει να γίνει γνωστή σε όλους» και ζητούν να καλυφθούν όλες οι κενές θέσεις διδακτικού προσωπικού στα σχολεία και να δοθούν λύσεις στα προβλήματα.

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ
Διαμαρτυρία για τις ελλείψεις

Πορεία προς το υπουργείο Παιδείας θα πραγματοποιήσουν σήμερα, το πρωί, μαθητές και γονείς του Μουσικού Σχολείου Ιλίου. Η απόφαση για πορεία πάρθηκε ομόφωνα στη γενική συνέλευση του Συλλόγου Γονέων, που έγινε πριν δύο μέρες, αφού «τα οξυμένα προβλήματα του σχολείου δεν επιτρέπουν ούτε στιγμή ολιγωρίας πλέον».

Κύρια αιτήματα του Συλλόγου είναι η άμεση πλήρωση των κενών θέσεων καθηγητών στο σχολείο και η άμεση ρύθμιση του προβλήματος μεταφοράς και σίτισης. Οπως επισημαίνουν γονείς, υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα οι μαθητές αντί για 8ωρο να κάνουν 5 ώρες μάθημα, από τις οποίες πολλές είναι κενές. Παράλληλα, υπογραμμίζουν την ανεπάρκεια σχολικών αιθουσών και τις ελλείψεις σε μουσικά όργανα.

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η διπλοβάρδια καλά κρατεί

Με 11 από τα 14 Δημοτικά Σχολεία να λειτουργούν ακόμα με το σύστημα της βάρδιας, αλλά και σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ξεκίνησε φέτος η νέα σχολική χρονιά στο Δήμο Αμπελοκήπων της Δυτικής Θεσσαλονίκης και παρά την τεχνητή εικόνα ευφορίας που επιχειρεί να καλλιεργήσει η κυβέρνηση. Στο Δήμο Αμπελοκήπων, από το σύστημα της βάρδιας δε γλίτωσαν για μια ακόμη χρονιά ούτε τα νηπιαγωγεία, καθώς 12 από τα 14 λειτουργούν πρωί και απόγευμα. Το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι ιδιαίτερα έντονο, με αποτέλεσμα 2 από τα νηπιαγωγεία να στεγάζονται σε κτίρια... μαγαζιών και κάποια άλλα σε ακατάλληλες αίθουσες Δημοτικών Σχολείων.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα πράγματα δεν είναι καλύτερα, αφού 1 από τα 4 Γυμνάσια και 1 από τα 3 Λύκεια του δήμου λειτουργούν σε δυο βάρδιες.

Τουλάχιστον δυο από τα δημοτικά του δήμου στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια, επικίνδυνα για δασκάλους και μαθητές, λόγω της παλαιότητας και της ευτελούς κατασκευής τους. Το 2ο Δημοτικό Σχολείο φιλοξενείται σε προκατασκευασμένο κτίριο από τους σεισμούς του 1978, ενώ ένα ακόμα Δημοτικό στεγάζεται σε κτίριο που έφτιαξε η ΜΟΜΑ από το 1972!

Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης από την πολιτεία και η μεταφορά του κόστους της στις πλάτες των δημοτών δυσχεραίνουν την επίλυση του κτιριακού προβλήματος στο δήμο. Τα δυο οικόπεδα που έχουν εδώ και καιρό εγκριθεί για αγορά από τη Νομαρχία για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων παραμένουν δέσμια της έλλειψης χρηματοδότησης από το υπουργείο Παιδείας.

Στο σύνολο των σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης φοιτούν φέτος πάνω από 32.000 μαθητές, στοιβαγμένοι σε τμήματα των 27 και 30 ατόμων. Οι ελλείψεις σε δασκάλους και νηπιαγωγούς ξεπερνάνε τους 100, χωρίς να υπολογίζονται οι τάξεις υποδοχής και ενισχυτικής διδασκαλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δήμου Αμπελοκήπων, στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης λείπουν σήμερα από τα νηπιαγωγεία και τα πρωτοβάθμια σχολεία 50 δάσκαλοι, 25 νηπιαγωγοί, 9 καθηγητές αγγλικών και 9 καθηγητές μουσικής.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ
Κλιμακώνουν με νέες απεργίες

Συνεχίστηκαν χτες, για δεύτερη μέρα, οι κινητοποιήσεις των συμβασιούχων σε εργολαβίες στο ΑΠΘ, στα πλαίσια της απόφασης της Γενικής τους Συνέλευσης για 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν την αποκατάσταση άμεσης εργασιακής σχέσης με το ΑΠΘ και την κατάργηση των εργολαβιών.

Χτες, εξάλλου, σε μια ακόμα κίνηση εκφοβισμού των εργαζομένων, ο πρύτανης, Γ. Αντωνόπουλος, απέστειλε έγγραφο προς τους κοσμήτορες και τους προέδρους όλων των σχολών και τμημάτων με το οποίο ζητά προκλητικά να ενημερώνεται καθημερινά εγγράφως για τα ονόματα όσων δεν απεργούν. Στόχος είναι να «φακελωθούν» από την πρυτανεία οι απεργοί εργαζόμενοι, ενώ παράλληλα καλλιεργείται και κλίμα επιβράβευσης των απεργοσπαστών.

Παρά την επιχειρούμενη υπονόμευση του αγώνα τους, οι εργαζόμενοι δηλώνουν την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν δυναμικά. Στο τέλος της βδομάδας αντιπροσωπεία τους αναμένεται να επισκεφτεί τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομίας προκειμένου να εκθέσουν το αίτημά τους στους αρμόδιους φορείς.

Χτες, ψήφισμα συμπαράστασης στον αγώνα των εργαζομένων εξέδωσε και η ΦΕΑΠΘ, με τη σύμφωνη γνώμη και των παρατάξεων της ΠΑΣΠ και της ΔΑΠ που όλες τις προηγούμενες μέρες, σε ρόλο απεργοσπάστη, πραγματοποιούσαν τις εγγραφές των πρωτοετών, υποκαθιστώντας στην ουσία τους απεργούς εργαζόμενους.

Αργά χτες το απόγευμα, μέλη της διοίκησης του σωματείου είχαν συνάντηση με αντιπροσωπεία της Δημοκρατικής Συσπείρωσης για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη, στην οποία συζητήθηκε και η πρόσφατη παραπομπή 4 συνδικαλιστών σε δίκη για τις κινητοποιήσεις του περασμένου Σεπτέμβρη.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Για τις εκπαιδευτικές άδειες

Στο ζήτημα της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης και της αντιμετώπισης από την κυβέρνηση του θέματος των εκπαιδευτικών αδειών αφορά Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδη, Λ. Κανέλλη και Π. Κοσιώνη προς τον υπουργό Παιδείας.

«Η αντιμετώπιση του θέματος των εκπαιδευτικών αδειών των μονίμων εκπαιδευτικών έρχεται να διαψεύσει τη μόνιμη επωδό των κυβερνητικών ανακοινώσεων περί φροντίδας για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Η άρνηση από την πλευρά της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ικανοποίηση του συνόλου των εκπαιδευτικών που ζητούν εκπαιδευτική άδεια για την πραγματοποίηση μεταπτυχιακών σπουδών ή διδακτορικής διατριβής, σύμφωνα με τους περιορισμούς του ισχύοντος νόμου, και η επίκληση μειωμένων πιστώσεων αποτελεί πρόκληση», τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ.

«Αποδεικνύει, συνεχίζουν, πως εκείνο που ζητά σε τελευταία ανάλυση η κυβέρνηση από τους εκπαιδευτικούς, όσον αφορά στην επιμόρφωσή τους, είναι το κυνήγι των διαφόρων υποβαθμισμένων σεμιναρίων, μετά το μάθημα, τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα και όχι η ουσιαστική και επιστημονική τους επιμόρφωση, με ευθύνη των ΑΕΙ και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Ταυτόχρονα, σημειώνουν, φέρνει στην επιφάνεια το μέγα θέμα της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης από τον Γενικό Κρατικό Προϋπολογισμό, κάτι που η κυβέρνηση έντεχνα προσπαθεί να αποκρύψει, μέσα από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις περί κοσμογονίας στην εκπαίδευση και τα συναφή».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα θα πάρει προκειμένου να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών που ζητούν εκπαιδευτική άδεια και βρίσκονται εντός των προϋποθέσεων που ορίζει ο νόμος και προκειμένου να υλοποιηθεί η απαίτηση για ετήσια περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΑΕΙ και απαλλαγή από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα. Ρωτούν επίσης αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης, ενόψει και της διαμόρφωσης του νέου προϋπολογισμού, η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15%.

Επιμόρφωση μακριά από τις ανάγκες

Τα 10 επιμορφωτικά προγράμματα για 208.000 εκπαιδευτικούς που θα εξελιχθούν από το 2003 έως το 2005, παρουσίασε χτες ο υπουργός Παιδείας. Οπως ήταν αναμενόμενο, ο μεγαλύτερος αριθμός αφορά επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες ενώ δεν απαντά στο αίτημα για ετήσια περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ευθύνη των ΑΕΙ, αλλά ακολουθεί την πεπατημένη των σεμιναρίων.

Ειδικότερα, τα προγράμματα αφορούν επιμόρφωση επιπλέον 35.000 εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες, 15.000 στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, εισαγωγική επιμόρφωση 7.000 νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, 15.000 στελεχών εκπαίδευσης, 10.000 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, 10.000 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης για την εφαρμογή των λογισμικών στη διδασκαλία, 10.000 εκπαιδευτικών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, 2.000 εκπαιδευτικών στη θεατρική αγωγή. Σύμφωνα με το υπουργείο, 104.000 εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν τα προγράμματα αποκεντρωμένης επιμόρφωσης που θα γίνουν στις εκπαιδευτικές περιφέρειες το τρέχον και το επόμενο σχολικό έτος ενώ 50.000 γονείς θα συμμετάσχουν σε πρόγραμμα απόκτησης βασικών δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες που θα γίνεται μέσα στα σχολεία.

ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σε απεργιακό αναβρασμό οι έκτακτοι

Σε απεργιακό αναβρασμό βρίσκονται οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης που χτες και προχτές πραγματοποίησαν 48ωρη απεργία με βασικό αίτημα τη μετατροπή των συμβάσεών τους από ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Στην πλειοψηφία τους εργάζονται με πλήρες ωράριο και με προϋπηρεσία που φτάνει μέχρι και τα δέκα χρόνια, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ιδρύματος.

Οι έκτακτοι καθηγητές στο ΤΕΙ ξεπερνάνε τους 1.000, αριθμός υπερδιπλάσιος από τους μόνιμους καθηγητές, χωρίς ωστόσο να προβλέπεται η συμμετοχή τους στις συνελεύσεις, στα συμβούλια και τις εκλογικές διαδικασίες των οργάνων του ΤΕΙ. Παρά το γεγονός ότι εργάζονται τόσο κατά τις εγγραφές όσο και κατά τη διάρκεια της εξεταστικής του Σεπτέμβρη, οι συμβάσεις τους καλύπτουν το διάστημα από 1 Οκτώβρη έως 31 Ιούνη, με συνέπεια να μην πληρώνονται για ολόκληρο το Σεπτέμβρη. Με αφορμή εξάλλου την αύξηση των εισακτέων, το ΤΕΙ προχώρησε στη σύναψη νέων συμβάσεων, χωρίς προηγουμένως η κυβέρνηση να έχει εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια, με αποτέλεσμα οι έκτακτοι υπάλληλοι να παραμένουν απλήρωτοι από το Μάη.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Αγανάκτηση για τα προβλήματα της Παιδείας

Τη μάχη για τη συνέχεια του αγώνα και τη συμπόρευση με το εργατικό κίνημα δίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ της χώρας

Την πραγματική κατάσταση στην Παιδεία, όπως τη βιώνουν καθημερινά, περιέγραψαν και κατήγγειλαν εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των γονιών σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ενόψει των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών. Οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ αναφέρθηκαν στα αιτήματα του κλάδου, με έμφαση σε αυτά που αφορούν τις αυξήσεις στις αποδοχές τους, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για ανισότιμη μεταχείριση σε σχέση με τους υπόλοιπους δημοσίους υπαλλήλους. Δήλωναν, επίσης, ότι οι αυξήσεις από 40.000 δρχ. στο νεοδιόριστο μέχρι 57.000 στις καταληκτικές αποδοχές των εκπαιδευτικών, εξαγγέλθηκαν από την κυβέρνηση μονομερώς χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος.

Αναφέρθηκαν, επίσης, στη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία, με ελλείψεις και υπεράριθμα τμήματα, στις ανατροπές των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στα ολοήμερα σχολεία με την προώθηση του θεσμού των ωρομισθίων, αλλά και την προωθούμενη αξιολόγηση, που χαρακτηρίστηκε ως χειραγώγηση του εκπαιδευτικού κόσμου. Διαψεύδοντας την κατάσταση που παρουσίασε το υπουργείο κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Αντ. Αντωνάκος δήλωνε ότι σε 8 μόνον από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λείπουν 915 εκπαιδευτικοί. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΔΟΕ Δ. Μπράτης εκτιμούσε ότι λείπουν πανελλαδικά από τα σχολεία 1.000 δάσκαλοι και 800 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων.

Η πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας Β. Τζιατζή σημείωσε ότι με την έναρξη της νέας χρονιάς οι γονείς ήρθαν αντιμέτωποι με μία πραγματικότητα διαφορετική από εκείνη που περιέγραφε η κυβέρνηση, με τα προβλήματα σχολικής στέγης να παραμένουν, τις επισκευές και συντηρήσεις σχολείων να καθυστερούν, ενώ εξέφρασε την αντίθεση των γονιών στη συνύπαρξη σχολείων και εμπορικών επιχειρήσεων στον ίδιο χώρο, όπως προγραμματίζουν ο ΟΣΚ και το υπουργείο Παιδείας. Αναφέρθηκε, επίσης, στο ολοήμερο σχολείο, σημειώνοντας ότι μέσα από αυτό ξεδιπλώνονται οι ανισότητες και λειτουργεί χωρίς εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Η εκπρόσωπος των γονιών εξέφρασε τη συμπαράσταση στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, σημειώνοντας ότι η αναβάθμισή τους είναι αίτημα και των γονιών.

Υπενθυμίζεται ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απεργούν στις 6 Οκτώβρη και για εκείνη τη μέρα προγραμματίζουν συλλαλητήρια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Σήμερα και αύριο, αναμένεται να ολοκληρωθεί ο κύκλος των γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ της χώρας, που συζητούν πρόταση για 48ωρη απεργία 6 και 7 Οκτώβρη, ενόψει της ολομέλειας προέδρων των ΕΛΜΕ, που θα γίνει στην Αθήνα την Παρασκευή, 26 Σεπτέμβρη. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία, οι δυνάμεις της ΕΣΑΚ ΔΕΕ δίνουν τη μάχη για διεύρυνση του διεκδικητικού πλαισίου με αιτήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, για την επιτυχία της κινητοποίησης με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα και τη συμπόρευση με το εργατικό κίνημα και άλλους μαζικούς φορείς, στηριζόμενοι στην έμπρακτη αλληλεγγύη των ταξικών συνδικάτων και του ΠΑΜΕ.

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ
Συνεχίζονται εν μέσω εκβιασμών του υπουργείου

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι πανεπιστημιακοί και οι εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ, που σήμερα το απόγευμα πρόκειται να συναντηθούν με τον υπουργό Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκη, ενώ ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, με επιστολή του προς τους πρυτάνεις των ΑΕΙ, ζητάει να περικοπούν οι αποδοχές και τα επιδόματα των πανεπιστημιακών που συμμετέχουν στην αποχή, για όσες μέρες αυτή συνεχίζεται. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να εκβιάσει και ταυτόχρονα να αποκρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης για την υποχρηματοδότηση της Παιδείας.

Συγκεκριμένα, ο Π. Ευθυμίου λέει ότι σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 13 του νόμου 2530/1997 «οι αποδοχές των ανωτέρω περικόπτονται κατά τις ημέρες της συλλογικής ή ατομικής αποχής από τα καθήκοντά τους (διδακτικά και εξεταστικά)» και προσθέτει ότι η περικοπή των αποδοχών πρέπει να προχωρήσει ανεξάρτητα από το αν, τις ημέρες της αποχής, οι πανεπιστημιακοί ασκούν κανονικά τα υπόλοιπα καθήκοντά τους (ερευνητικά, κλινικά ή διοικητικά).

Εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των Πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) χαρακτηρίζουν αυτή την κίνηση ως προσπάθεια της κυβέρνησης να οξύνει τη σύγκρουση μαζί τους και καλούν τους πρυτάνεις «να αρνηθούν να γίνουν διεκπεραιωτές αυταρχικών εντολών και να προχωρήσουν σε κλείσιμο των ιδρυμάτων». Δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις (αποχή διαρκείας) και ποντάρουν στη στήριξη των πρυτάνεων, που είναι πιθανό να τους παρασχεθεί, αφού και οι πρυτάνεις έχουν κατά καιρούς εκφραστεί θετικά για τα αιτήματα των πανεπιστημιακών κι ιδιαίτερα για την ανάγκη αύξησης των δαπανών προς τα ιδρύματα. Ομόφωνη απόφαση για συμπαράσταση και στήριξη του αγώνα των πανεπιστημιακών πήρε χτες η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παράλληλα, η κυβέρνηση φαίνεται να παραμένει αμετακίνητη στο θέμα των αυξήσεων προς τους πανεπιστημιακούς. Ο υπουργός Τύπου Χρ. Πρωτόπαππας, μιλώντας χτες στο ραδιοφωνικό σταθμό «Planet 99,5», απάντησε ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για μεγαλύτερη αύξηση. «Ο,τι μπορούσαμε να κάνουμε, με το χέρι στην καρδιά, το κάναμε γι' αυτούς τους χώρους», είπε χαρακτηριστικά, «γιατί μας ενδιαφέρει πάρα πολύ να προχωρήσει και η ελληνική Παιδεία μπροστά». Ισχυρίστηκε ότι το 7% που δίνει η κυβέρνηση στον κλάδο είναι διπλάσια αύξηση απ' ό,τι έχει δοθεί στο μέσο εργαζόμενο, αποκρύπτοντας το γεγονός ότι οι πανεπιστημιακοί έχουν να πάρουν αύξηση από το 1997.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ