Τετάρτη 23 Νοέμβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών στις 25 Νοέμβρη, η ΚΝΕ ξεδιπλώνει πολύμορφη δραστηριότητα με περιοδείες, συσκέψεις και εκδηλώσεις σε πολλές περιοχές της χώρας, σε πανεπιστήμια, σχολεία, χώρους δουλειάς, στέκια νεολαίας και γειτονιές.

Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες μέρες η ΠΟ Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ προγραμματίζει εκδηλώσεις:

-- Στη Φυσικομαθηματική Σχολή, την Παρασκευή 25 Νοέμβρη, στη 1 μ.μ. στο Αμφιθέατρο 21 του τμήματος Μαθηματικών. Θα μιλήσει η Μαρία Θεοφίλη, μέλος του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ για την ισοτιμία των γυναικών.

-- Στη Φοιτητική Εστία του Πανεπιστημίου Αθηνών, την Κυριακή 27 Νοέμβρη, στις 7 μ.μ., ισόγειο Α' ΦΕΠΑ. Θα μιλήσει η Βικτωρία Κούτση, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και επικεφαλής της Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για τις νέες γυναίκες και τα νέα ζευγάρια.

-- Στις Σχολές Υγείας, την Τρίτη 29 Νοέμβρη, στις 3 μ.μ., στο αμφιθέατρο Παθ. Αν. της Ιατρικής Σχολής. Θα μιλήσει η Ελένη Μπέλλου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ανακοίνωση της ΚΝΕ για την Παγκόσμια Μέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών (25 Νοεμβρίου)
  • Ημερίδα της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής για τις εξελίξεις στην Εκπαίδευση: Αποσπάσματα από την εισήγηση για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • 100 χρόνια από την ίδρυση της ΟΚΝΕ - Εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή 27 Νοέμβρη
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τα σημερινά σκοτάδια θρέφουν τα «τέρατα» - Αυτός ο κόσμος θέλει ανατροπή!

Αποσπάσματα από την ανακοίνωση της ΚΝΕ για την Παγκόσμια Μέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών (25 Νοέμβρη)

Η ΚΝΕ εκφράζει ακόμα μια φορά την αλληλεγγύη της στις γυναίκες, σε κάθε νέα και νέο που βιώνει την πολύμορφη βία στο σχολείο, στη σχολή, στη γειτονιά, στον χώρο δουλειάς, στην οικογένεια.

Καλεί όλες και όλους που οργίζονται, αγανακτούν, με τα αποτρόπαια και φρικιαστικά εγκλήματα κατά των γυναικών, των παιδιών, να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στους οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες που γεννούν τους δράστες - «τέρατα» και αφήνουν τις γυναίκες ανασφαλείς, εκτεθειμένες σε πιέσεις, εκβιασμούς, κινδύνους.

***

Στην ανακοίνωσή της για την Παγκόσμια Μέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών (25 Νοέμβρη), με τίτλο: «Βία - εκμετάλλευση - ανισοτιμία μάς γεμίζουν οργή! Ο κόσμος των "τεράτων" θέλει ανατροπή!», η ΚΝΕ τονίζει ότι αποτέλεσμα των πολύμορφων διακρίσεων που βιώνουν οι γυναίκες στην εργασία, στην Εκπαίδευση, στην οικογένεια, σε κάθε πλευρά της ζωής τους «είναι η σεξουαλική βία και κακοποίηση, που φτάνει μέχρι τον βιασμό, τη δολοφονία των γυναικών, την πιο ακραία και χυδαία μορφή βίας».

«Είναι οι αναχρονιστικές, πατριαρχικές κοινωνικές αντιλήψεις και συμπεριφορές για τη θέση της γυναίκας που ακούμε, βλέπουμε, διδασκόμαστε. Από τα σκοταδιστικά θρησκευτικά κηρύγματα μέχρι τα απαράδεκτα τηλεοπτικά, μουσικά σκουπίδια βιασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καλλιεργούνται παλιά και "νέα" κοινωνικά στερεότυπα για τη γυναίκα, τις σχέσεις μεταξύ των δύο φύλων», σημειώνει η ΚΝΕ και υπογραμμίζει:

«Είναι η εμπορευματοποίηση κάθε πλευράς της κοινωνικής ζωής, ακόμα και της σεξουαλικότητας. Στον βωμό του κέρδους "ανθίζουν" επίσημα και ανεπίσημα κυκλώματα πορνείας, της κραυγαλέας αυτής μορφής εκμετάλλευσης του ανθρώπινου σώματος, που είναι καταναγκασμός και όχι ατομική επιλογή.

Είναι οι σάπιες "αξίες" του ατομισμού, του εγωιστικού τρόπου ζωής και σκέψης, του δόγματος "ο θάνατός σου η ζωή μου", η υποτίμηση της προσωπικότητας ενός ανθρώπου, ακόμα και της ζωής του. Ολα αυτά γίνονται "μαθήματα ζωής" στα σχολεία, στις σχολές, μέσα από τα ΜΜΕ, τα social media.

Τελικά, είναι το σκοτάδι του καπιταλισμού, της κοινωνίας της εκμετάλλευσης, της βίας, της ανισοτιμίας.

Αυτό είναι το σάπιο οικονομικό, κοινωνικό, πολιτιστικό υπόβαθρο που διαμορφώνει και προσωπικότητες "ικανές" να διαπράττουν αποτρόπαια εγκλήματα και αφήνει τις γυναίκες, ακόμα και τα παιδιά απροστάτευτα.

Στο έδαφος των κοινωνικών διακρίσεων στην κοινωνία της ταξικής εκμετάλλευσης και καταπίεσης, το αστικό κράτος και η αστική εξουσία - όποια κι αν είναι η κυβέρνηση - ούτε μπορεί ούτε θέλει να εξασφαλίσει τα κοινωνικά δικαιώματα σε όλες και όλους, τις σύγχρονες ανάγκες, την αναγκαία κοινωνική πρόληψη και προστασία των γυναικών, των παιδιών. Η πολιτική που ακολουθούν διαχρονικά έχει βάλει τη σφραγίδα της στις τεράστιες ελλείψεις σε υπηρεσίες και υποδομές για πρόληψη και προστασία στις σχολές, στα σχολεία, στις γειτονιές.

Η όποια ευαισθησία της κάθε κυβέρνησης αρχίζει και τελειώνει στα όρια της "αντοχής της οικονομίας". Οσα "εθνικά σχέδια" και "δράσεις" κι αν συντάξουν για την προστασία των γυναικών, των παιδιών, δεν εξασφαλίζουν ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό, κοινωνικό σχέδιο για την πρόληψη, την προστασία, τη στήριξη από την πολύμορφη βία και κυρίως τη ριζική αντιμετώπιση των αιτιών που γεννούν και αναπαράγουν τα αποκρουστικά φαινόμενα.

Είμαστε η σπίθα που θα κάνει τα σκοτάδια φως!

Δεν συμβιβαζόμαστε με την "κανονικότητα" της βίας, της εκμετάλλευσης, της ανισοτιμίας.

Καλούμε κάθε νέα και νέο που ασφυκτιά από τη δυσωδία της σαπίλας του καπιταλιστικού συστήματος να μπει στον αγώνα, μαζί με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, για τις σύγχρονες ανάγκες στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή, για όλες τις οικονομικές και κοινωνικές προϋποθέσεις ώστε η κάθε γυναίκα να είναι ανεξάρτητη.

Για να ανοίξει ο δρόμος για την κοινωνία της πραγματικής ελευθερίας - τον σοσιαλισμό-κομμουνισμό, της κοινωνίας που καταργώντας την καπιταλιστική εκμετάλλευση θα απελευθερώσει τις τεράστιες δυνατότητες της εποχής μας και θα τις θέσει στην υπηρεσία των σύγχρονων αναγκών. Εκεί μπορεί να αναπτυχθεί ο νέος τύπος ανθρώπου, γυναίκας και άντρα, με τρόπο ισότιμο. Εκεί μπαίνουν τα θεμέλια για την απελευθέρωση των γυναικών από κάθε κοινωνική ανισοτιμία.

Σε αυτόν τον δρόμο κάνουμε δικό μας "μάθημα ζωής" τις αξίες της συλλογικότητας, της συντροφικότητας, της αλληλεγγύης, του σεβασμού. Χτίζεται πραγματική ασπίδα προστασίας απέναντι στην πολύμορφη βία. Κατακτιέται το θάρρος, η αντοχή, η δύναμη ώστε η κάθε γυναίκα να παλέψει μαχητικά για να αλλάξει τη ζωή της.

Είναι στο χέρι μας! Με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ τολμάμε το μεγάλο βήμα στο μέλλον!».

ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναγκαιότητα ένα σχολείο που θα δουλεύει με όλους και για όλους

Αποσπάσματα από την ομιλία της Ελίνας Χαιρικάκη, μέλους του ΔΣ της Ομοσπονδίας, για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Οπωσδήποτε κάθε χρονική περίοδος είναι σημαντική στη ζωή του παιδιού. Ωστόσο η εφηβεία κατέχει ξεχωριστή θέση γιατί αποτελεί έναν μεγάλο δρόμο μετάβασης: Από την παιδική ηλικία προς την ενηλικίωση. Ομορφος δρόμος αλλά και σύνθετος. Αλλάζουν οι σχέσεις με τους ενήλικες και τους συνομήλικους. Διευρύνονται τα ενδιαφέροντα, δημιουργείται έδαφος για αναζήτηση της γνώσης, για το πώς κινείται ο κόσμος. Σε αυτή την κρίσιμη φάση είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν όλα εκείνα τα εφόδια που θα επιτρέψουν στον μαθητή και την μαθήτρια του Γυμνασίου και του Λυκείου να διαμορφώσουν μια ισόρροπα αναπτυγμένη προσωπικότητα, που θα του δώσει ερεθίσματα αλλά και βάσεις ώστε να τον βοηθήσει να αγαπήσει τη γνώση, να αποκτήσει στέρεο μορφωτικό υπόβαθρο αλλά και αισθητικό κριτήριο, θα του δώσει αυτοπεποίθηση ώστε να γίνει ένας ενήλικας με όλα τα εφόδια που θα τον κάνουν ικανό να σταθεί στη ζωή. (...)

Για το ζήτημα του προσωπικού

Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη ότι αναφερόμαστε σε μαθητές και μαθήτριες που βρίσκονται στην εφηβεία, ας απαντήσουμε στο ερώτημα: Ποιο είναι το εκπαιδευτικό προσωπικό που έρχεται καθημερινά σε επαφή με αυτά τα παιδιά;

Στα Γυμνάσια βρίσκονται 10.667 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων 4.857 είναι γεννημένοι πριν το 1965 και στα Λύκεια 7.464 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων οι 3.592 γεννημένοι πριν το 1965. Καταλαβαίνουμε ότι μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών έχουν μια σημαντική ηλικιακή απόσταση από τους μαθητές τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Βεβαίως ταυτόχρονο μεγάλο πρόβλημα είναι το απαράδεκτο καθεστώς των αναπληρωτών. (...) Τα παιδιά κάθε χρόνο γνωρίζουν αρκετούς νέους καθηγητές. Είναι σαν να αλλάζει σχεδόν το σχολείο που φοιτούν. (...) Είναι αδύνατο να χτιστεί μια σταθερή παιδαγωγική σχέση μεταξύ μαθητή - εκπαιδευτικού, υπάρχουν σοβαρά κενά στην ύλη, αφού για πολλές ειδικότητες η περίοδος τοποθέτησης των αναπληρωτών ξεκινάει σταθερά από τη Β' φάση έως τη Δ' (Φλεβάρη - Μάρτη).

Εδώ να κάνουμε μία παρένθεση για το ζήτημα των αναθέσεων μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλης ειδικότητας: Με Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ, τεύχος Β', αρ. φύλλου 1670,10-6-2016) - υπουργός Παιδείας κ. Φίλης - εισάγεται η Γ' ανάθεση στις αναθέσεις μαθημάτων. Με τον τρόπο αυτόν κενά εκπαιδευτικών καλύπτονται με τους ήδη υπάρχοντες εκπαιδευτικούς χωρίς προσλήψεις των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Με αλλεπάλληλες Υπουργικές Αποφάσεις από το 2016 φτάνουμε στο 2020, όπου οι αναθέσεις μαθημάτων αφορούν πλέον και μαθήματα προσανατολισμού της Γ' Λυκείου. Ολοι καταλαβαίνουμε τις συνέπειες που έχει αυτό το νόμιμο, κατά τα άλλα, μέτρο στη μορφωτική συγκρότηση των μαθητών...

Ποια ζητήματα εμφανίζει η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία

Οι διαπιστώσεις που οι ίδιοι οι γονείς κάνουμε στην προσπάθεια να στηρίξουμε τα παιδιά μας, αλλά και σε πολλές ενημερώσεις γονέων που γίνονται αυτήν την περίοδο, διατυπώνονται και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς:

  • Τα παιδιά σήμερα δυσκολεύονται περισσότερο από ποτέ στην κατανόηση ενός κειμένου. Διαβάζουν διαγώνια, δεν κατανοούν ολοκληρωμένα το νόημα, πολλές φορές απαντούν λάθος στο διαγώνισμα γιατί δεν έχουν κατανοήσει την εκφώνηση.
  • Η ύλη είναι μεγάλη και δεν βγαίνει. Ειδικά τα μονόωρα μαθήματα (Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία αλλά και Μουσική, Εικαστικά) ασφυκτιούν.
  • Η παπαγαλία έχει κυριαρχήσει, ειδικά πηγαίνοντας προς το Λύκειο. Εδώ θα χρειαστεί να σημειώσουμε αυτό που γνωρίζουμε από την πείρα μας, ότι η απομνημόνευση από μόνη της δεν είναι αρνητική. Προφανώς η μελέτη επιστημονικών αντικειμένων στο επίπεδο του σχολείου θα χρειαστεί και συσσώρευση γνώσεων και απομνημόνευση. Αλλο αυτό και άλλο η βασανιστική διαδικασία που υπομένουν παιδιά από 13 έως 18 χρονών για μία στείρα αποστήθιση πληροφοριών που δεν συνδέονται μεταξύ τους, που με τον τρόπο που έχει διαταχθεί η ύλη, δεν υπάρχει αρχή - μέση - τέλος, δεν έχει τελικό σκοπό. Θα σημειώναμε ότι ειδικά για την Γ' Λυκείου το ζήτημα της παπαγαλίας έχει πάρει διαστάσεις ενός εξοντωτικού πνευματικού καψονιού για όποιον αντέξει!
  • Επίσης κοινή διαπίστωση είναι ότι ζητήματα πειθαρχίας έχουν ενταθεί, η διαχείριση της τάξης έχει γίνει πιο δύσκολη και το αποτέλεσμα είναι να χάνεται χρόνος, η ποιότητα του μαθήματος να πέφτει.

Ολα αυτά δεν τα αναφέρουμε για να πέσει ο πήχης των απαιτήσεων από τη μορφωτική διαδικασία, και εδώ θέλει μια προσοχή. Γιατί η πολιτική που υλοποιείται στα σχολεία είναι, στο όνομα αυτών των διαπιστώσεων, «τόση γνώση όση μπορεί να αντέξει το παιδί». Οτι υπάρχουν αυτοί που τραβάνε και αυτοί που δεν τραβάνε και να προσαρμόσουμε την εκπαίδευση στο επίπεδο του καθένα. Αλλά τελικά καταλήγουμε να δουλεύουμε με τους λίγους.

Οι νόμοι που διέπουν σήμερα τη λειτουργία του σχολείου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Εχουν έρθει πολλοί νόμοι για την Εκπαίδευση. Με μεγάλες τυμπανοκρουσίες, με λέξεις που έχουν θετική φόρτιση (αναβάθμιση, αξιοπιστία, ποιότητα, βέλτιστες πρακτικές, διαφοροποιημένη διδασκαλία, ατομικές ανάγκες μαθητή, εισαγωγή ΤΠΕ στην Εκπαίδευση κ.τ.λ.) και δυστυχώς η πείρα δείχνει ότι το σχολείο γίνεται χειρότερο χρόνο με τον χρόνο τόσο ως προς την υποδομή του όσο και στο περιεχόμενό του.

  • Για την τράπεζα θεμάτων: Τα παιδιά εξετάζονται όχι με βάση την ύλη που έχουν διδαχθεί, αλλά με βάση την ύλη που θα έπρεπε να έχει διδαχθεί! Και η τράπεζα θεμάτων στην πράξη λειτουργεί σαν ένας μεγάλος κόφτης, για να σπρώξει και άλλα παιδιά στη δήθεν επιλογή να εγκαταλείψουν τη γενική Εκπαίδευση. Γιατί όταν το 50% θα είναι θέματα από την τράπεζα θεμάτων και όχι από τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό, αντικειμενικά θα αυξηθεί η πίεση να βγει η ύλη. Και τότε αναγκαστικά και ο εκπαιδευτικός θα δουλέψει με τα παιδιά που αντέχουν! Αλλα παιδιά μένουν πίσω, συσσωρεύονται κενά που δεν καλύπτονται. Κι όλα αυτά με εκπαιδευτικούς που μπορούν να φτάνουν στα σχολεία μέχρι Μάρτη μήνα ή με εκπαιδευτικούς που καλύπτουν μαθήματα με Γ' ανάθεση, δηλαδή που δεν είναι της ειδικότητάς τους. (...)

Κατά τις φετινές προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α' και της Β' Λυκείου, πάνω από 10 έγραψε το 51,9% των μαθητών στην Αλγεβρα, στη Γεωμετρία το 52,52%, στη Φυσική το 52,6% και στη Χημεία το 55,15%. Η τράπεζα θεμάτων θα επεκταθεί στη Γ' τάξη γενικών και επαγγελματικών λυκείων, με πρώτη εφαρμογή στους μαθητές της Γ' Λυκείου του σχολικού έτους 2022-2023. Καταλαβαίνουμε τι πίεση θα ασκηθεί στα παιδιά της Γ' Λυκείου, που στην ουσία θα συμμετέχουν σε δύο τύπων πανελλαδικές εξετάσεις!

  • Μια άλλη ρύθμιση, η οποία και αυτή με τη σειρά της μετατρέπει το Λύκειο σε μία ατελείωτη εξεταστική αρένα, είναι αυτή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Παρά τους εύηχους τίτλους, τα αποτελέσματα γνωστά: Με βάση τα στοιχεία της φετινής χρονιάς, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) άφησε εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης χιλιάδες υποψήφιους και αντίστοιχα άφησε χιλιάδες κενές θέσεις στα ιδρύματα. (...)
  • Για την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο: Οπωσδήποτε συζητώντας για την εκπαίδευση του εφήβου, δεν μπορούμε να μη σταθούμε στην αναγκαιότητα της Αισθητικής Αγωγής. Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η Αισθητική Αγωγή του εφήβου πρέπει να αντιμετωπίζεται με ευρύτερο πνεύμα, γιατί δεν πρόκειται μόνο για τη διαμόρφωση στάσης απέναντι στην τέχνη, αλλά και για τη διαμόρφωση συνολικότερης στάσης ζωής: Απέναντι στη φύση, στους συνανθρώπους σου, στον ίδιο σου τον εαυτό. Σε τελική ανάλυση, απέναντι σε όλα τα είδη της ανθρώπινης δημιουργικής δραστηριότητας.

Απέναντι σε αυτήν την αναγκαιότητα η εκπαιδευτική πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή. Με βάση τον Ν.4692/2020 (ο περίφημος νόμος Κεραμέως για την Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις) καταργείται η διδασκαλία των μαθημάτων επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» (Α' τάξη), «Γραμμικό Σχέδιο» και «Ελεύθερο Σχέδιο» (Γ' Λυκείου). Προφανώς στις «βέλτιστες πρακτικές» της ΕΕ η Αισθητική Αγωγή περισσεύει για τους πολλούς. Και κοστίζει και καλλιεργεί «ανήσυχα πνεύματα», θα λέγαμε. Γιατί όταν έχεις στάση ζωής και αισθητικό κριτήριο, προφανώς θα αναζητήσεις και την ποιότητα στη ζωή σου και αυτό μάλλον δεν είναι το ζητούμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. (...)

Ο εξοβελισμός των καλλιτεχνικών μαθημάτων και όλων των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών από το ωρολόγιο πρόγραμμα ειδικότερα και ο περιορισμός της γενικής παιδείας γενικότερα είναι ένα οικοδόμημα που χτίστηκε για το Λύκειο, με μεγάλη προσήλωση από όλες τις κυβερνήσεις. Με διάφορες τυμπανοκρουσίες, όπως «σεβασμός στην προσωπικότητα των εφήβων», ότι «δεν υπάρχει Γ' Λυκείου και ότι πρέπει να την επαναφέρουμε», με την επίκληση της «αποδυνάμωσης της παραπαιδείας» κ.ά. Τελικά τίποτα απ' αυτά δεν επιτεύχθηκε, γιατί πολύ απλά δεν ήταν αυτός ο στόχος!

Στόχος ήταν να περιοριστεί η γενική παιδεία στο Λύκειο. Και αυτό δεν μπορεί να θεωρείται θετική εξέλιξη με βάση την πρόοδο της εποχής μας. Οι νέες επιστημονικές γνώσεις απαιτούν πιο στέρεο υπόβαθρο. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να είναι μονόπλευρος. Ο αυριανός επιστήμονας πρέπει να έχει ολόπλευρη μόρφωση. Ο αυριανός τεχνικός επίσης. Ολοι πρέπει να ξέρουν Ιστορία, σε ποιο κοινωνικό πλαίσιο διαμορφώθηκαν οι μεγάλες κατακτήσεις της ανθρωπότητας, πώς εξελίσσεται η κοινωνία. Το απογοητευτικό ερώτημα που τίθεται δυστυχώς από μαθητές «αυτό γιατί να το μάθω, πού θα μου χρησιμεύσει» ή «αυτό μου χρειάζεται στο επάγγελμα που θα επιλέξω για να βγάλω λεφτά» είναι αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής. Δικό τους δημιούργημα.

Ας θυμηθούμε ότι με τον νόμο 4610/2019 (υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου) η Γ' Λυκείου οδηγείται στην πλήρη φροντιστηριοποίηση με την αφαίρεση όλων των μαθημάτων γενικής παιδείας πλην Θρησκευτικών και Γυμναστικής. Η ΝΔ τα διατήρησε, κόβοντας επιπλέον τα καλλιτεχνικά και κοινωνιολογικά μαθήματα από το Λύκειο (άφησε μόνο Πολιτική Παιδεία στην Α' Λυκείου).

  • Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο υπηρέτησαν την ίδια κατεύθυνση: Με το Προεδρικό Διάταγμα 126/2016 - ΦΕΚ 211/Β/11-11-2016 (υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου) μπορούμε να πούμε ότι διαμορφώθηκε η σημερινή λειτουργία του Γυμνασίου: Τα μαθήματα διαχωρίστηκαν σε 3 ομάδες, ενισχύοντας τον αντιπαιδαγωγικό διαχωρισμό σε κύρια και δευτερεύοντα μαθήματα. Καλλιεργείται έτσι από πολύ μικρή ηλικία στα παιδιά η λογική «μαθήματα που μου χρειάζονται και μαθήματα που δεν μου χρειάζονται». (...)
Η λύση βρίσκεται στην αντίθετη κατεύθυνση

Ολο αυτό το οικοδόμημα που δημιουργήθηκε με κατεύθυνση της ΕΕ και σταθερή προσήλωση από όλες τις κυβερνήσεις, αξιοποίησε υπαρκτά προβλήματα που η ίδια τους η πολιτική δημιούργησε. Και στο όνομα αυτών των προβλημάτων διαμορφώθηκε ένα νομικό πλαίσιο, που χειροτερεύει ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία. Που ρίχνει το επίπεδό της.

Η λύση βρίσκεται στην αντίθετη κατεύθυνση. (...)

Και αυτή την κατεύθυνση μπορούμε να τη συναντήσουμε σε «ρωγμές του σήμερα». Στην αίσθηση ότι έκανε καλά τη δουλειά του ο καθηγητής όταν είδε στα μάτια των μαθητών του τη χαρά από την απόλαυση της κατάκτησης της γνώσης, της αποκάλυψης του τι βρίσκεται πίσω από την επιφάνεια των καιρών, όταν παίρνουν απάντηση στα μεγάλα γιατί και πώς που τους απασχολούν.

Απ' αυτές τις ρωγμές φωτίζεται η αναγκαιότητα της εποχής μας. Για ένα σχολείο που θα δουλεύει με όλους και για όλους. (...)

Και γι' αυτό το σχολείο θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ και να το διεκδικούμε.

ΚΚΕ
Εκδηλώσεις - συζητήσεις με πανεπιστημιακούς

Εκδήλωση - συζήτηση με πανεπιστημιακούς δασκάλους και ερευνητές του ΑΠΘ, του ΠΑΜΑΚ και του ΔΙΠΑΕ, με θέμα «Πολιτικές εξελίξεις και ο αντίκτυπός τους στα ΑΕΙ», πραγματοποιεί η Τομεακή Οργάνωση Πανεπιστημίων της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, την Παρασκευή 25 Νοέμβρη.

Η εκδήλωση θα γίνει στο αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ στις 3 μ.μ. Την κεντρική εισήγηση θα κάνει η Θεανώ Καπέτη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας.

Σύσκεψη με μέλη διδακτικού προσωπικού του ΠΑΔΑ

Σύσκεψη με μέλη του διδακτικού προσωπικού από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής διοργανώνουν οι ΚΟ ΠΑΔΑ του ΚΚΕ, την Παρασκευή 25 Νοέμβρη, στις 18.30 στο βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής» (Μαυροκορδάτου 3, Αθήνα).

Ομιλήτρια στη σύσκεψη θα είναι η Αφροδίτη Κτενά, καθηγήτρια στο ΕΚΠΑ και μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.

  • «Ο προσανατολισμός και η παρέμβαση των δυνάμεών μας στο έδαφος χρειάζεται να ενισχύει την κλαδική παρέμβαση σε συνεργασία με τις κλαδικές Οργανώσεις, σε συνδυασμό με οξυμένα προβλήματα στη γειτονιά που αφορούν τη νεολαία και έχουν να κάνουν με το σύνολο της ζωής των νέων». Πώς μπορεί να γίνει αυτό, με βάση την πείρα από τη δημιουργία επιτροπών νέων εργαζομένων;

Η πείρα από τη λειτουργία και τη δράση των επιτροπών νέων εργαζομένων και ανέργων στις γειτονιές κυρίως της Αττικής (θέση 25) το τελευταίο διάστημα, μπορεί να τροφοδοτεί με ορισμένα συμπεράσματα για το πώς θα μπορούμε να δουλέψουμε σε αυτήν την κατεύθυνση.

Σε μία εδαφική ΟΒ κατά κύριο λόγο είναι εργαζόμενοι από τον Επισιτισμό, το Εμπόριο, την ιδιωτική Εκπαίδευση, μέλη της ΚΝΕ με εναλλασσόμενες εργασιακές σχέσεις κ.ο.κ. Υπάρχει παλαιότερη πείρα που πρέπει να αναβαθμίσουμε και να συζητήσουμε για διάφορες περιοχές και τη δράση αυτών των ΟΒ. Είναι πόλεις, για παράδειγμα, όπου οι ταξικές δυνάμεις ήταν πλειοψηφία στα Εργατικά Κέντρα, οι ΟΒ συζητήσανε και με μπροστάρηδες τους εκλεγμένους συντρόφους της ΚΝΕ που είναι σε ΔΣ σωματείων αλλά και μέλη σωματείων, δημιούργησαν νεολαιίστικα στέκια στα Εργατικά Κέντρα. Με αυτήν τη μορφή περισσότεροι νέοι έρχονταν σε επαφή με τα Εργατικά Κέντρα και τα σωματεία, βοήθησαν στη δημιουργία και τη λειτουργία λαϊκών φροντιστηρίων, σε άλλες μορφές αλληλεγγύης.

***

Οι Επιτροπές Νέων Εργαζομένων, στην πλειοψηφία τους στην Αττική, δημιουργήθηκαν με βάση οξυμένα ζητήματα που υπήρχαν σε κάθε περιοχή, όπως, για παράδειγμα, στο Πέραμα ενάντια στα «καζάνια του θανάτου» που ήταν ένα βασικό πρόβλημα το οποίο απασχολούσε και τη νεολαία της περιοχής για λόγους υγειονομικούς και περιβαλλοντικούς. Προφανώς, το περιεχόμενο παρέμβασης πρέπει να το ενισχύουμε με νέα στοιχεία, με νέες μορφές που έχουν να κάνουν με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Η Επιτροπή να συνδέεται, να ενισχύει και να ενισχύεται με το υπόλοιπο εργατικό και νεολαιίστικο κίνημα. Τέτοια παραδείγματα είναι η δράση και οι παρεμβάσεις των Επιτροπών Νέων Εργαζομένων και Ανέργων στον Πειραιά για την απεργία στην COSCO, στη Νέα Ιωνία για την απεργία στην «e-food» όπου εδρεύει η εταιρεία. Η ίδια η Επιτροπή Νέων στη Νέα Ιωνία, μπροστά στις μεγάλες πυρκαγιές και στο σύνθημα «Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό», ανέπτυξε δράση με έμπρακτη αλληλεγγύη που αναγνωρίστηκε από τον λαό και τη νεολαία της περιοχής. Η δράση αυτή σε επίπεδο Αττικής δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει κανόνας ως μορφή σε όλη την Ελλάδα, αλλά μπροστά και στο Συνέδριο θέλουμε να συζητήσουμε το περιεχόμενο της δράσης μας σε εδαφικές ΟΒ συνολικότερα.

Σε μία εδαφική ΟΒ ή υπαίθρου, για παράδειγμα, είναι στοιχείο παρέμβασης η δράση μας σε πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μέλη τους, οι ίδιοι οι σύλλογοι. Το προηγούμενο διάστημα με το μητρώο αθλητικών σωματείων διαλύθηκαν ή «μπήκαν σε αργία» εκατοντάδες ποδοσφαιρικοί σύλλογοι σε όλη την Ελλάδα που δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν, κόβοντας μία ουσιαστική ενασχόληση των νέων σε γειτονιές και χωριά.

Αλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δράση στην περιοχή του Ζωγράφου, στο ζήτημα του πλειστηριασμού του σπιτιού της συνταξιούχου δημοσιογράφου. Οι κομμουνιστές μπήκαν μπροστά στη μάχη απέναντι στον πλειστηριασμό και με την πρωτοπόρα δράση μια επιτροπή στη γειτονιά, μαζί με παραρτήματα των σωματείων, μετατράπηκε μέσα στη ζωή σε επιτροπή ενάντια στους πλειστηριασμούς με πολύ μαζική συγκέντρωση, διώχνοντας τα «κοράκια» από την κατοικία.

Στις Θέσεις του ΚΣ, όπως και στις πρώτες συζητήσεις στα καθοδηγητικά όργανα, γίνεται προσπάθεια να απασχολεί σταθερά το κάθε μέλος της ΚΝΕ το πώς θα διαμορφώνεται μορφή οργάνωσης παντού, πώς ακόμα περισσότεροι νέοι θα εκπαιδεύονται και θα αντλούν αισιοδοξία από τον οργανωμένο συλλογικό αγώνα, απέναντι όχι μόνο σε ένα οξυμένο ζήτημα αλλά σταθερά. Κάθε μορφή οργάνωσης και παρέμβασης το ΚΚΕ και η ΚΝΕ θέλουμε να ενισχύει την ανασύνταξη, τη ζωντάνια, το σχέδιο και την ορμή του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της ΟΚΝΕ
  • Την Κυριακή 27 Νοέμβρη στην αίθουσα τελετών της παλαιάς Φιλοσοφικής του ΑΠΘ θα μιλήσει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ
  • Θα γίνουν αποκαλυπτήρια πλακέτας στην περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε το ιδρυτικό Συνέδριο της ΟΚΝΕ

Ενόψει της συμπλήρωσης 100 χρόνων από την ίδρυση της ΟΚΝΕ στις 28 Νοέμβρη 2022, η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ θα προχωρήσει σε πλήθος εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών, με εναρκτήριο σταθμό την Κυριακή 27 Νοέμβρη.

Συγκεκριμένα:

- Στις 12 το μεσημέρι θα γίνουν τα αποκαλυπτήρια πλακέτας στην οδό 28ης Οκτωβρίου (πρώην Ιταλίας), περιοχή όπου πραγματοποιήθηκε το ιδρυτικό Συνέδριο της ΟΚΝΕ.

- Στις 7 μ.μ., στην αίθουσα τελετών της Παλαιάς Φιλοσοφικής, διοργανώνεται εκδήλωση του ΚΣ της ΚΝΕ με τίτλο εμπνευσμένο από το σύνθημα του 13ου Συνεδρίου της ΚΝΕ, «100 χρόνια από την ίδρυση της ΟΚΝΕ - Είμαστε η σπίθα που θα κάνει τα σκοτάδια φως», με ομιλητή τον Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκο Αμπατιέλο.

Στον χώρο θα λειτουργούν έκθεση αφιερωμένη στη δράση της ΟΚΝΕ καθώς και βιβλιοπωλείο με εκδόσεις της «Σύγχρονης Εποχής». Θα προηγηθεί δρώμενο αφιερωμένο στη δράση της ΟΚΝΕ.

Η ίδρυση της ΟΚΝΕ

Στις 28 Νοέμβρη 1922 συνήλθαν στη Θεσσαλονίκη, σε Συνέδριο, οι αντιπρόσωποι των σοσιαλιστικών νεολαιών και ομίλων νέων από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Βόλο, Χαλκίδα, Δράμα, Πάτρα και Καβάλα ιδρύοντας την Ομοσπονδία Κομμουνιστικών Νεολαιών Ελλάδας, την ηρωική ΟΚΝΕ.

Η ίδρυση της ΟΚΝΕ αποτέλεσε σημαντικό σταθμό στην Ιστορία του επαναστατικού νεολαιίστικου κινήματος της Ελλάδας και τον καλύτερο βοηθό του Κόμματος για τη δουλειά του στη νεολαία. Η εξασφάλιση της διάδοσης της επιστημονικής κοσμοθεωρίας του μαρξισμού - λενινισμού στη νέα γενιά αλλά και η πρωτοπόρα οργάνωση που μπορούσε να συσπειρώσει και να καθοδηγήσει τους αγώνες και τις διεκδικήσεις της νεολαίας στο πλευρό του εργατικού κινήματος έβρισκαν την πραγμάτωσή τους με τη δράση της ΟΚΝΕ.

Χιλιάδες στελέχη της ΟΚΝΕ διώχθηκαν, φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν, εξορίστηκαν, εκτελέστηκαν, όπως ο θρυλικός Γραμματέας της, Χρήστος Μαλτέζος, ο οποίος βασανίστηκε και δολοφονήθηκε το 1938 στις φυλακές Κέρκυρας. Ανάμεσά τους και στελέχη από τη Θεσσαλονίκη, όπως ο πρώτος Γραμματέας της, Ζακ Βεντούρα (δολοφονήθηκε στο Αουσβιτς), οι Μωυσής Καράσσο και Μωυσής Βεντούρα (εκτελέστηκαν από τους χιτλερικούς στο στρατόπεδο «Παύλου Μελά»).

Από το πρώτο πολιτικό πρόγραμμά της, στο ιδρυτικό Συνέδριό της το 1922 στη Θεσσαλονίκη, η ΟΚΝΕ μεταξύ των άλλων διακήρυξε και αγωνιζόταν για «εκλαΐκευση της Εκπαιδεύσεως. Αυστηρά εφαρμογή της υποχρεωτικής Εκπαιδεύσεως. Παροχή τροφής και των μέσων διδασκαλίας εις τα παιδιά, υπό των δήμων και κοινοτήτων, την εισαγωγή της δημοτικής γλώσσης εις όλην την Εκπαίδευσιν, την ανοικοδόμηση σχολικών κτιρίων και πολλαπλασιασμό των σχολείων, την απαγόρευση της παιδικής εργασίας» κ.λπ. Θέματα που 100 χρόνια μετά παραμένουν επίκαιρα και αποτελούν αιτήματα και των σημερινών αγώνων της νεολαίας.

Διδασκόμαστε, εμπνεόμαστε και αντλούμε πλούσια συμπεράσματα

«Οι νέοι κομμουνιστές έχουμε κάθε λόγο να μελετάμε την Ιστορία του κομμουνιστικού - εργατικού κινήματος στη χώρα μας και διεθνώς», σημειώνει η Κωνσταντίνα Λιαράτσικα, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ: «Διδασκόμαστε, εμπνεόμαστε, αντλούμε πλούσια συμπεράσματα που μας δίνουν δύναμη, θάρρος και επαναστατική αισιοδοξία στους καθημερινούς αγώνες, στο πλευρό του Κόμματός μας, για την ανατροπή της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, την οικοδόμηση της νέας κοινωνίας, του σοσιαλισμού - κομμουνισμού.

Μέσα από την εκδήλωση επιδιώκουμε να αναδείξουμε την ανάγκη ύπαρξης Οργάνωσης νεολαίας του ΚΚΕ σε όλες τις συνθήκες, τον χαρακτήρα της Οργάνωσής μας και τη συμβολή της στην ανάπτυξη των αγώνων της νέας γενιάς στο σήμερα, την ανάγκη αγωνιστικής συμπόρευσης των νέων με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ παντού, ως όρο για να δυναμώσει η λαϊκή πάλη με κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες μας, να ανοίξει ο φωτεινός δρόμος της διεξόδου για την κοινωνική απελευθέρωση, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό.

Επιδιώκουμε επίσης να τιμήσουμε τους χιλιάδες επώνυμους και ανώνυμους ήρωες, όλους εκείνους που με τη στάση τους, την πίστη τους στο δίκαιο του λαού, με την αυτοθυσία τους, έδειξαν ότι ακόμα και όταν τα εμπόδια μοιάζουν αξεπέραστα, η οργανωμένη επαναστατική πάλη μπορεί να τα υπερνικήσει. Στάθηκαν ανυποχώρητα σε συνθήκες καθημερινών διωγμών, ημιπαρανομίας και παρανομίας και διαπαιδαγωγήθηκαν από το ΚΚΕ και τα ιδανικά του οργανωμένου αγώνα, στην πάλη για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Τέτοιους ήρωες γαλούχησε η ΟΚΝΕ ως "μαχητικό λενινιστικό σχολείο νέων".

Το κτίριο που θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση είναι το πρώτο κτίριο που στεγάστηκε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το 1926. Πρώτες λειτούργησαν οι Σχολές της Φιλοσοφικής και το Τμήμα Δασολογίας. Σε αυτό το Πανεπιστήμιο έδρασαν τα μέλη της ΟΚΝΕ και αναπτύχθηκαν μεγάλες φοιτητικές κινητοποιήσεις με πρωτεργάτες τους φοιτητές ΟΚΝίτες».

ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ
Αποφάσισαν κλιμάκωση της αγωνιστικής τους δράσης

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή

Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας προχωρούν οι εκπαιδευτικοί, την Παρασκευή 25 Νοέμβρη, στις 13.30, για το θέμα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και το ωράριο των νηπιαγωγών. Πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά δράσεων που αποφασίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού που έγινε το περασμένο Σάββατο, με τη συμμετοχή 52 Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) και ΕΛΜΕ, για την οργάνωση και κλιμάκωση της πάλης τους.

Αναλυτικά στη σύσκεψη συμμετείχαν οι ΣΕΠΕ: Α' Αθηνών, «Αθηνά», Αιγάλεω, Αλίμου - Αργυρούπολης - Ελληνικού «Ο Θουκυδίδης», Αμαρουσίου, Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης», Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Γλυφάδας - Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης, Γρεβενών, «Δ. Γληνός», «Δελμούζος», Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ικαρίας - Φούρνων, Καλλιθέας - Μοσχάτου «Ο Αριστοτέλης», Κερατσινίου - Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κέρκυρας, Κεφαλληνίας - Ιθάκης, Κορινθίας, Κορυδαλλού - Αγίας Βαρβάρας, Λακεδαίμονος «Ο Πλήθων», Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης», Νέας Ιωνίας - Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Νέας Σμύρνης, Νήσων Αργοσαρωνικού, «Ο Παρθενώνας», Παλαιού Φαλήρου, Πειραιά «Η Πρόοδος», «Περικλής», Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», Σάμου, Σικυώνας - Ξυλόκαστρου, Σύρου - Τήνου - Μυκόνου, Φωκίδας «Αλ. Δελμούζος», Χαϊδαρίου, Χίου και οι ΕΛΜΕ: Αρκαδίας, Β' Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας - Ιθάκης, Λήμνου - Αγ. Ευστρατίου, Χαλκιδικής. Συμμετείχαν επίσης ως παρατηρητές οι ΣΕΠΕ: Α' Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», «Βάρναλης», Ζακύνθου και οι ΕΛΜΕ: Α' Δυτικής Αττικής (Περιστερίου), Α' Θεσσαλονίκης, Β' Αθήνας, Γ' Αθήνας, Νότιας Αθήνας, Πειραιά, Χανίων.

Η συζήτηση είχε στο επίκεντρό της την κυβερνητική επίθεση στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, του λαού και της νεολαίας, τις μεγάλες μάχες του εκπαιδευτικού και γενικότερα του εργατικού κινήματος της τελευταίας περιόδου και την αναγκαιότητα κλιμάκωσης του αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική.

Επισήμαναν την ανάγκη συνέχισης του αγώνα για αύξηση μισθών και συντάξεων και σταθερή δουλειά με αξιοπρέπεια, για αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών της προηγούμενης δεκαετίας και του πληθωρισμού, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, «ξεπάγωμα» των μισθολογικών κλιμακίων 15 - 17, για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση/διορισμό όλων των αναπληρωτών, για ουσιαστικά μέτρα οικονομικής ενίσχυσης των σχολείων μπροστά στις αυξημένες ενεργειακές και άλλες οικονομικές τους ανάγκες.

Ανάμεσα στις κινητοποιήσεις και δράσεις που αποφασίστηκαν είναι προειδοποιητική 24ωρη απεργία (με ενδεικτική ημερομηνία 13/12), με αιχμή την αύξηση μισθών και την άμεση απόδοση του Δώρου των Χριστουγέννων, συμμετοχή σε συλλαλητήρια σωματείων το επόμενο διάστημα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της ακρίβειας, μαζικές Γενικές Συνελεύσεις και αποκλειστικά διά ζώσης αρχαιρεσίες στα σωματεία που έχουν εκλογές, απεργιακή κλιμάκωση τον Γενάρη και νέα πανελλαδική σύσκεψη. Παράλληλα αποφάσισαν να θέσουν στις Γενικές Συνελεύσεις του επόμενου διαστήματος πρόταση για σχέδιο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με σκοπό να συζητηθεί ολοκληρωμένα και διεξοδικά σε όλα τα όργανα και τις συλλογικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού κινήματος.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Θεατρική παράσταση για παιδιά και γονείς

Σε θεατρική παράσταση για γονείς και παιδιά, με ειδική τιμή εισιτηρίου, καλεί η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής. Το Διοικητικό Συμβούλιό της αποφάσισε την πολιτιστική δράση με οργανωμένη θεατρική παράσταση την Κυριακή 18 Δεκέμβρη στις 15.00 στο «Alhambra Art Theater» στην παράσταση με το έργο της Ζωρζ Σαρή «Ο θησαυρός της Βαγίας». Η τιμή εισιτηρίου είναι 7 ευρώ.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Hip hop party την Παρασκευή

Σε hip hop party καλεί τους φίλους του το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα (Τροίας 36, πλ. Βικτωρίας), την Παρασκευή 25 Νοέμβρη, στις 21.00.

Η νέα χρονιά για το Στέκι έχει ξεκινήσει εδώ και ενάμιση περίπου μήνα, με το μεγαλύτερο μέρος της οργανωμένης του δραστηριότητας να έχει μπει για τα καλά μπροστά. Το επερχόμενο ραντεβού των μαθητών, των δασκάλων και των ομάδων του Στεκιού δίνεται με μουσική και χορό, δημιουργώντας μια ευκαιρία να χαλαρώσουν, να γνωριστούν καλύτερα.

Στα decks θα είναι ο Drugitiz!

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη. Τα έσοδα από το bar θα διατεθούν για την οικονομική ενίσχυση του Στεκιού.

«Κανένας εργαζόμενος δεν είναι μόνος του»

Παρέμβαση σωματείων και φορέων ενάντια στην απόλυση της προέδρου του Σωματείου «Βύρων»

Με νέα κινητοποίηση αύριο Πέμπτη στις 4 το μεσημέρι, σωματεία και φορείς συνεχίζουν να διεκδικούν την ανάκληση της απαράδεκτης απόλυσης της προέδρου του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής «Ο Βύρων».

Το κάλεσμα απηύθυναν από τη δυναμική τους παρέμβαση χτες έξω από το φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης «Πρωτοπορία» στη Ν. Ιωνία, όπου δηλώθηκε πως «κανένας εργαζόμενος - κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι μόνος του», έρμαιο κάθε εργοδοσίας και του εργασιακού καθεστώτος που διαμορφώθηκε και στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων. Ενα καθεστώς για το οποίο ευθύνες έχουν τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Εκπρόσωποι από τα δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών, κλαδικά σωματεία και φορείς της περιοχής συγκεντρώθηκαν το απόγευμα έξω από το φροντιστήριο, το οποίο δεν λειτούργησε, με παρουσία αστυνομίας στην είσοδό του. «Οι εκπαιδευτικοί δεν σκύβουν το κεφάλι, με τα σωματεία επίθεση και πάλη», «πάρτε πίσω την απόλυση» ήταν συνθήματα που ακούγονταν στη διάρκεια της κινητοποίησης, ενώ διανεμόταν στους διερχόμενους η ανακοίνωση του σωματείου «Βύρων». Σε αυτήν καταγγέλλεται η απόλυση που έγινε με αιτιάσεις για ανάρμοστη συμπεριφορά, επειδή μετά από την είδηση ότι το εν λόγω φροντιστήριο θα άνοιγε στις 17 Νοέμβρη, η πρόεδρος εξήγησε στην εργοδοσία ότι η μέρα αυτή είναι αργία για την Εκπαίδευση και τα φροντιστήρια είναι κλειστά και μίλησε στους μαθητές για το Πολυτεχνείο.


Οπως προέκυψε από τη συνάντηση εκπροσώπων του σωματείου και της διοίκησης της ΟΙΕΛΕ με την δικηγόρο της ιδιοκτήτριας, η εργοδοσία παραμένει ανένδοτη στην απόλυση. Οταν ανακοινώθηκε στους συγκεντρωμένους ότι αυτό δηλώθηκε με προκλητικό τρόπο απέναντι στους συνδικαλιστές, προκάλεσε αποδοκιμασίες, με εκπροσώπους των φορέων να ζητούν επιτακτικά απαντήσεις. Αντί γι' αυτές, συνάντησαν κλειστές πόρτες, με άτομα μάλιστα που βρίσκονταν μέσα στο φροντιστήριο να μην διστάζουν να χειροδικήσουν.

«Η δύναμή μας, η αλληλεγγύη πρέπει να εκφραστεί με όλους τους τρόπους», σημείωσε μιλώντας στους συγκεντρωμένους ο Γ. Πέρρος, από τη Γραμματεία του ΠΑΜΕ, το οποίο από την πρώτη στιγμή κατήγγειλε την απόλυση. Οπως τόνισε μεταξύ άλλων, οι εργαζόμενοι, το λαϊκό κίνημα με αυτόν τον τρόπο δίνουν την απάντησή τους, όπως το έκαναν τις προηγούμενες μέρες στου Ζωγράφου, στο Μοσχάτο και αύριο αλλού.

ΤΕ ΑΧΑΪΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ - ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Τιμούν τη μνήμη του Γ. Σαμούρη

Τη μνήμη του Πατρινού φοιτητή Γεωργίου Σαμούρη, που «έπεσε» κατά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, στην Αθήνα, τον Νοέμβρη του 1973, τιμούν με εκδήλωση που θα πραγματοποιήσουν αύριο, Πέμπτη, στις 6.30 μ.μ. στην Αγορά Αργύρη, οι Οργανώσεις Πάτρας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Θα παρευρεθεί ο αδελφός του Δημοσθένης και θα μιλήσει ο Δημήτρης Τζαβάρας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και της Γραμματείας της, Γραμματέας της ΕΠ Δυτικής Ελλάδας.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
«Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο κοινός μας αγώνας!»

Ξεπερνά κάθε προηγούμενο η συμμετοχή στην Πανελλαδική Συνάντηση που θα γίνει το Σάββατο 3 Δεκέμβρη

«Συντονιζόμαστε πανελλαδικά, αγωνιζόμαστε συλλογικά. Σπουδάζουμε με δικαιώματα»: Είναι το κάλεσμα που απευθύνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών μπροστά στην Πανελλαδική Συνάντηση που διοργανώνουν στις 3 Δεκέμβρη οι Φοιτητικοί Σύλλογοι, οι Επιτροπές Αγώνα και οι συνδικαλιστές που συσπειρώνονται σε αυτό, με σκοπό να συζητήσουν για την αγωνιστική ανασυγκρότηση, τις διεκδικήσεις και το μέλλον του φοιτητικού κινήματος.

Ηδη, οι αποφάσεις συμμετοχής έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, έχοντας φτάσει ήδη τις 79, ενώ στην προηγούμενη συνάντηση το 2021 συμμετείχαν 67 φοιτητικοί σύλλογοι.

Η Πανελλαδική Συνάντηση πραγματοποιείται με σκοπό οι φοιτητικοί σύλλογοι να συζητήσουν «για την αγωνιστική ανασυγκρότηση, τις διεκδικήσεις και το μέλλον του φοιτητικού κινήματος. Να συζητήσουμε για το πώς θα ζωντανέψουν οι φοιτητικοί σύλλογοι, θα αυξηθεί η συμμετοχή φοιτητριών και φοιτητών σε αυτούς. Πώς θα συντονίσουν πανελλαδικά τους αγώνες τους.

Να ανταλλάξουμε απόψεις για το τι φοιτητικό κίνημα χρειάζεται σήμερα για να αντιμετωπίσουμε την επίθεση στις σπουδές και το μέλλον μας, για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας και να διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας, για να διεκδικήσουμε την ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας, την εργασιακή μας προοπτική».

Τα παραπάνω αναφέρει το ΜΑΣ στο κάλεσμά του, τονίζοντας ότι «τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει ο κοινός μας αγώνας! Να γίνουν περισσότεροι οι φοιτητικοί σύλλογοι που συντονίζουν τη δράση τους, που μπαίνουν μπροστά για τις ανάγκες των φοιτητών και φοιτητριών».

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κινητοποίηση ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων της Γ' Λυκείου

Μουσική διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα συνεχίζουν την κατάληψη του σχολείου τους, αντιδρώντας στην απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, 2,5 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να προχωρήσει σε σύμπτυξη των τριών τμημάτων της Γ' Λυκείου σε δύο.

Οι μαθητές βροντοφώναξαν «Αγώνας μαζικός σε όλα τα σχολειά, όχι συμπτύξεις ποτέ και πουθενά" και τραγούδησαν: «Δε ζητάω πολλά / συμπτύξεις δεν θέλω εγώ στα σχολεία / γιατί η Παιδεία είναι δωρεάν / αυτά να πείτε και στα υπουργεία. Δεν ζητάω πολλά / μόνο αυτά που σε μένα ανήκουν / γιατί είναι αυτονόητα / και απορώ γιατί πάλι μου λείπουν».

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν γονείς και εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στο πλευρό των μαθητών και δηλώνουν ότι δεν θα επιτρέψουν να περάσει αυτή η απόφαση. Τη συμπαράσταση του ΚΚΕ μετέφεραν ο βουλευτής του Λεωνίδας Στολτίδης και ο περιφερειακός σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Γιώργος Χαβατζάς.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org