Πέμπτη 22 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πήρε τα εύσημα των επιχειρηματικών ομίλων της ιδιωτικής Εκπαίδευσης
  • Αποκαλυπτική η ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών φορέων για τις «συγκλίσεις» που επικαλείται η κυβέρνηση
  • Τον αποκλεισμό της από τη συζήτηση καταγγέλλει η ΑΣΓΜΕ

Τα συγχαρητήριά τους έδωσαν στην κυβέρνηση για το αντιεκπαιδευτικό της νομοσχέδιο οι επιχειρηματικοί όμιλοι της ιδιωτικής Εκπαίδευσης, κατά τη διαδικασία της ακρόασης εξωκοινοβουλευτικών φορέων στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, επιβεβαιώνοντας ότι είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΣΕΒ για «σχολείο - επιχείρηση» που στερεί τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

Μιλώντας στην Επιτροπή ο νομικός σύμβουλος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων, Δ. Μήλλας, χειροκρότησε το νομοσχέδιο, το οποίο «επιχειρεί μια πολύ μεγάλη τομή που αναφέρεται στην προσφορά μεγαλύτερης αυτονομίας στις σχολικές μονάδες», για την οποία «έγκυροι φορείς σε όλο τον κόσμο», όπως «ο ΟΟΣΑ, έχουν καταλήξει» ότι είναι «πιο αποτελεσματική».

Πρόσθεσε ότι «είναι άξια συγχαρητηρίων η νυν υπουργός Παιδείας για την τόλμη που επέδειξε για την υιοθέτηση των διατάξεων» που προτείνει «χρόνια τώρα» ο ΣΙΣ, αναφέροντας ενδεικτικά «την ανάγκη χορήγησης μεγαλύτερης ελευθερίας και αυτονομίας στις σχολικές μονάδες και την ενδυνάμωση του ρόλου του διευθυντή του σχολείου, σε συνδυασμό βέβαια με διαδικασίες αξιολόγησης και λογοδοσίας», ωστόσο παρατήρησε ότι η αυτονομία «πρέπει να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο».

Χαρακτήρισε δε «ρηξικέλευθη τομή, που σπάει στερεότυπα και αγκυλώσεις του παρελθόντος» την «αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων και σχολικών υποδομών εκτός σχολικού προγράμματος» και τη «δυνατότητα αξιοποίησης δωρεών».

Από την άλλη, οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών που είχαν κληθεί απαίτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, ενώ η κυβέρνηση προκλητικά απέκλεισε τη φωνή των γονιών, απορρίπτοντας την πρόταση του ΚΚΕ να κληθεί στην ακρόαση η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

«Η κυβέρνηση θα μας βρίσκει μπροστά της»

«Η κυβέρνηση για πολλοστή φορά επιλέγει να μην ακούσει τις αγωνίες και τις θέσεις των Συλλόγων Γονέων για τη μόρφωση των παιδιών μας, για το σχολείο που έχουν ανάγκη σήμερα οι μαθητές», τονίζει η ΑΣΓΜΕ, καταγγέλλοντας τον αποκλεισμό της με ευθύνη της κυβέρνησης.

«Αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας πιστεύουν ότι με αυτήν την επιλογή τους θα έχουν τη συναίνεση χιλιάδων γονιών, είναι βαθιά γελασμένοι. Οι γονείς είμαστε αντίθετοι με το σχολείο που ετοιμάζουν.

Είμαστε αντίθετοι με το σχολείο που κατηγοριοποιεί τα παιδιά μας, τα χωρίζει σε "καλούς" και "κακούς" μαθητές, τους παρέχει αποσπασματικές δεξιότητες αντί για ολοκληρωμένη γνώση.

Είμαστε αντίθετοι σε ένα σχολείο υποχρηματοδοτούμενο και με ανοιχτές τις πόρτες του σε κάθε χορηγό.

Οι γονείς είμαστε αντίθετοι στην προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση να αλλοιώσει το περιεχόμενο των Συλλόγων Γονέων.

Ακόμα κι αν δεν θέλει να μας ακούσει στη Βουλή, θα μας βρίσκει μπροστά της σε κάθε σχολείο, εκεί που πραγματικά δρούμε για το συμφέρον και τη μόρφωση όλων των μαθητών», τονίζει η ΑΣΓΜΕ.

ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων

Συνεχίστηκε χτες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία

Eurokinissi

Τη βασική στόχευση του αντιδραστικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης για την Παιδεία, που χτυπάει ριζικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υλοποιεί τις κατευθύνσεις του κεφαλαίου, του ΟΟΣΑ, της ΕΕ για σχολεία ταξικά διαφοροποιημένα και κατηγοριοποιημένα, ανέδειξαν στη χτεσινή συζήτηση κατ' άρθρο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής οι βουλευτές του ΚΚΕ, Γ. Δελής και Μ. Συντυχάκης. Αποδομώντας το επιχείρημα των αστικών κομμάτων περί «αυτονομίας», τόνισαν ότι αυτονομία σημαίνει ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων, αναζήτηση πόρων, προσαρμογή του προγράμματος ανάλογα με τις επιθυμίες των χορηγών ή και της «τοπικής κοινωνίας», ένταση των μορφωτικών ανισοτήτων.

Στρατηγική σύμπλευση

Στη συζήτηση κατ' άρθρο, η αντιπαράθεση ακόμα και με προσωπικούς χαρακτηρισμούς ανάμεσα στην υπουργό Παιδείας, Ν. Κεραμέως, και τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλη, δεν μπόρεσε να κρύψει πόσο συμπλέουν στρατηγικά.

Χαρακτηριστικά ο Ν. Φίλης, ο οποίος έχει δηλώσει υπέρ «της αποκέντρωσης για ένα δημοκρατικό και αυτόνομο σχολείο», που αποτελεί και τον βασικό άξονα του νομοσχεδίου και του στόχου για ταξικά κατηγοριοποιημένο σχολείο, χτες επιβεβαιώνοντας ξανά ότι η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ είναι από τη σκοπιά της εξυπηρέτησης βασικών στόχων του κεφαλαίου, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «είναι απομακρυσμένη από την ευρωπαϊκή προοπτική» που «θέλει περισσότερους νέους με καλές σπουδές», δηλαδή σπουδές «για μια οικονομία υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας ικανή να ανταγωνιστεί την Ινδία και την Κίνα».

Η υπουργός Παιδείας απάντησε ότι η κυβέρνηση είναι αυτή που επιδιώκει «καινοτομία εξωστρέφεια για όλους» και παρατήρησε ότι τελικά «είναι πολύ περιορισμένες οι παρατηρήσεις και η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ» στο νομοσχέδιο. Ενώ υπενθύμισε εκ νέου ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «ήταν η πρώτη κυβέρνηση» που εισήγαγε στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα απόφοιτους των κολεγίων «και καλά κάνατε, αλλά να έχετε το θάρρος της γνώμη σας», ανέφερε. Επίσης, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο έχει πολλές συγκλίσεις με τις θέσεις του ΚΙΝΑΛ.

Φτιάχνετε ένα σχολείο πιο ταξικό και κατηγοριοποιημένο

Στον «κεντρικό άξονα γύρω από τον οποίο συναρθρώνονται και όλοι οι υπόλοιποι», τις διατάξεις για την αυτονομία της σχολικής μονάδας, εστίασε την κριτική του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, τονίζοντας πως επιχειρείται να φτιαχτεί ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα σχολείο - επιχείρηση που θα προσαρμόζει τη δομή και το περιεχόμενο της λειτουργίας του, κατηγοριοποιώντας τους μαθητές του, το σχολικό του πρόγραμμα και τη χρηματοδότησή του.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στο άρθρο 98, με το οποίο οι σχολικές υποδομές, στο σύνολό τους, μετατρέπονται από χώρος δημόσιος, από χώρος μάθησης σε ένα πεδίο εμπορικής και επιχειρηματικής δράσης πάσης φύσεως. «Πολύ γρήγορα θα δούμε τα σχολικά προαύλια να μετατρέπονται από πάρκινγκ με εισιτήριο ή και συναυλιακοί χώροι, μέχρι και να διατίθενται τα σχολικά κτίρια για την προώθηση εμπορικών προϊόντων και τη διεξαγωγή σεμιναρίων επί πληρωμή», σημείωσε τονίζοντας πως «εμείς θέλουμε τα σχολεία να είναι ανοιχτά στους γονείς και στους εργαζόμενους, να λειτουργούν ως κυψέλες μάθησης, πολιτισμού, αθλητισμού και συλλογικής δραστηριότητας».

Σε ό,τι αφορά το άρθρο 99 για τη χρηματοδότηση σχολικών μονάδων και διαχείριση χορηγιών και δωρεών, σχολίασε πως «επίσημα και με τη βούλα του νόμου τα σχολεία θα μπορούν να επιλέγουν και άλλες πηγές χρηματοδότησης πέρα από την κρατική», ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα και στον δρόμο που ανοίγεται για είσοδο στα σχολεία πάσης φύσεων ιδιωτών, ΜΚΟ, επιχειρήσεων, ώστε να πραγματοποιούν προγράμματα, δραστηριότητες, να κάνουν την προπαγάνδα τους στα παιδιά με βάση τα δικά τους συμφέροντα και επιδιώξεις.

Αναφερόμενος στα άρθρα 84 και 85 για το πολλαπλό βιβλίο, σημείωσε μεταξύ άλλων πως διασπάται ο ενιαίος χαρακτήρας της σχολικής γνώσης, διαφοροποιείται και άρα κατηγοριοποιείται και το τι μαθαίνουν τα παιδιά σε κάθε σχολείο. Αντέταξε την ανάγκη για ενιαία, σύγχρονα, επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένα βιβλία, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών που απευθύνονται.

Ιδιαίτερα στάθηκε ο Γ. Δελής στις διατάξεις για την Ειδική Αγωγή, που διατηρούν βασικές παρεμβάσεις και αλλαγές της προηγούμενης κυβέρνησης, τις προεκτείνουν και τροποποιούν προσαρμόζοντάς τες στο πνεύμα και τις επιδιώξεις του υπόλοιπου νομοσχεδίου. Στον προηγούμενο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ βασίζονται και οι διατάξεις στα άρθρα 1 - 55 για τις δομές και τα στελέχη της Εκπαίδευσης, με τις βασικές αρμοδιότητες σχεδόν ίδιες και ίδρυση ταυτόχρονα και νέων θέσεων δήθεν παιδαγωγικού - υποστηρικτικού χαρακτήρα, στην πραγματικότητα του αξιολογητικού χαρακτήρα, όπως επισήμανε ο βουλευτής.

Για «μαστίγιο για την εφαρμογή από τους δασκάλους των παιδιών μας της κεντρικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής χωρίς να επιτρέπεται η παραμικρή παρέκκλιση» έκανε λόγο ο Γ. Δελής σε ό,τι αφορά τα άρθρα 56 - 83, όπου βρίσκονται οι διατάξεις για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Για τις ρυθμίσεις για την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, σημείωσε πως το ΚΚΕ τοποθετείται συνολικά κατά, με βάση τη θεμελιακή θέση του διαχωρισμού Εκκλησίας από το κράτος, χωρίς να μπαίνει σε συζήτηση για τις συγκεκριμένες διατάξεις.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ απάντησε από το βήμα της Επιτροπής στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, η οποία εμφάνισε την κυβέρνηση σαν υπερασπιστή των δημόσιων ΙΕΚ. Ο Γ. Δελής ανέδειξε επιτακτικά τα ζητήματα της υποχρηματοδότησης των δημόσιων ΙΕΚ, των ακατάλληλων παλιών υποδομών τους, το ότι οι σπουδαστές καλούνται να βάζουν το χέρι στην τσέπη κατά τη διάρκεια των σπουδών τους για να πληρώνουν αναλώσιμα, το πλαφόν που τέθηκε προκειμένου να λειτουργήσουν δημόσια ΙΕΚ, το καθεστώς εργασιακής ομηρίας του προσωπικού τους. Τόνισε πως δεν καλύπτουν τις σημερινές ανάγκες, γι' αυτό και τα ιδιωτικά ΙΕΚ και πάσης φύσεως κολέγια ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια και την πελατεία τους αυξάνει η θέσπιση του κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Είτε αυτόνομο είτε αποκεντρωμένο, είναι σχολείο διαφοροποιημένο

Μιλώντας στην Επιτροπή ο Μανώλης Συντυχάκης υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «το αφήγημα που χρόνια δουλεύουν όλοι είναι ότι επιτέλους το σχολείο φεύγει από τον "εναγκαλισμό του κράτους" - το οποίο εξασφάλιζε τρόπον τινά ενιαία δομή, λειτουργία, ενιαίο πρόγραμμα, χρηματοδότηση, όσο βέβαια ήθελε να τα εξασφαλίσει - και αποκτά την ελευθερία του, τη λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας. Αυτό που επιδιώκουν διακαώς είναι αλλοίωση του πυρήνα της εκπαίδευσης: Τι και πώς μαθαίνουν τα παιδιά, τι και πώς διδάσκει ο εκπαιδευτικός, ανοίγοντας έτσι το δρόμο της διαφοροποίησης των σχολείων με ταξικό πρόσημο».

Μάλιστα, επισήμανε ότι «η ΝΔ το ονομάζει αυτονομία, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ υπεραμύνεται της αποκέντρωσης, κάνοντας κριτική στην ΝΔ ότι αυτό δεν επιτυγχάνεται με το νομοσχέδιο!».

Δεν πρόκειται για μεγαλύτερη ελευθερία, αλλά για μεγαλύτερη εξάρτηση, τόνισε ο Μ. Συντυχάκης και υπογράμμισε: «Είτε αυτόνομο είτε αποκεντρωμένο σχολείο, σημαίνει: Διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών. Ταξικός διαχωρισμός της μόρφωσης. Ανταγωνιστικό σχολείο ανάλογα με την περιοχή, με τη φοροδοτική ικανότητα των γονιών, των δημοτών. Το "καλό" σχολείο είναι σε άμεση συνάρτηση με την "καλή" τσέπη των γονιών».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Απορρίπτουν τις αντιδραστικές ρυθμίσεις

Συλλαλητήριο σήμερα στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια

Με συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας εκπαιδευτικοί, γονείς και εργαζόμενοι δηλώνουν σήμερα ότι απορρίπτουν το νομοσχέδιο - έκτρωμα που φέρνει η κυβέρνηση στην καρδιά του καλοκαιριού και το οποίο χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα.

Στη συγκέντρωση στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια, και στην πορεία στη Βουλή που θα ακολουθήσει, καλούν σωματεία εκπαιδευτικών.

«Η μαζική συμμετοχή και η αποφασιστικότητά μας να χαλάσει τα κυβερνητικά σχέδια. Να δώσουμε μήνυμα αντίστασης, τα εκπαιδευτικά συνδικάτα μαζί με το μαθητικό και το γονεϊκό κίνημα, να ακυρώσουμε το νέο νομοσχέδιο - έκτρωμα της Κεραμέως. Να μην ψηφιστεί», τονίζεται στο κάλεσμά τους, όπου σημειώνουν πως «το πολυνομοσχέδιο για την Εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην Εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από την "αυτονομία" τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής "αξιολόγησης"». «Το νομοσχέδιο αυτό δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις. Απορρίπτεται συνολικά!», αναφέρουν τα σωματεία των εκπαιδευτικών.

«Το νομοσχέδιο αυτό έχει ήδη καταδικαστεί από το σύνολο της σχολικής κοινότητας, τόσο με κινητοποιήσεις όσο και με αποφάσεις συλλογικών οργάνων», τονίζει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, δηλώνοντας ότι το απορρίπτει στο σύνολό του και απαιτώντας να αποσυρθεί και να μην ψηφιστεί. Η Ομοσπονδία καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων Αττικής σε μαζική συμμετοχή στο σημερινό συλλαλητήριο.

Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνει και η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, για «να δώσουμε μαχητική απάντηση στο νέο συντριπτικό χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, στη λειτουργία και στο περιεχόμενο του σχολείου». Αφού αναφέρεται στο περιεχόμενο και τις στοχεύσεις του νομοσχεδίου, η ΟΓΕ τονίζει πως «σήμερα, τον 21ο αιώνα, το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας δεν συμβιβάζεται με τη λογική του κόστους, της επιχειρηματικότητας και των χορηγιών στην Εκπαίδευση» και διεκδικεί μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς την απόσυρσή του και την κάλυψη των σύγχρονων εκπαιδευτικών αναγκών.

Σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο καλούν επίσης οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που στερεί τη μόρφωση από τα παιδιά μας

Κάλεσμα συμμετοχής στο σημερινό συλλαλητήριο

«Το νομοσχέδιο - έκτρωμα αφορά κάθε εργάτη και υπάλληλο γιατί στοχεύει στα παιδιά του, συνολικά στη νέα γενιά. Δεν βελτιώνεται. Πρέπει να πάει στα σκουπίδια!» τονίζει το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή του, καλώντας τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά στο σημερινό συλλαλητήριο για την απόσυρση του νομοσχεδίου.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο Παιδείας φέρνουν για ψήφιση, μέσα στο κατακαλόκαιρο που τα σχολεία είναι κλειστά, ένα ακόμα πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα, σαν αυτό που ψήφισαν λίγες ημέρες πριν για τα Εργασιακά.

Θα περίμενε κανείς, έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια που τα σχολεία ανοιγοκλείνουν και οι μαθητές βρέθηκαν σε πολύμηνο καθεστώς τηλεκπαίδευσης, μέριμνα της κυβέρνησης να ήταν η αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από το κλείσιμο των σχολείων, να παρθούν μέτρα για την ουσιαστική κάλυψη της ύλης και την αντιμετώπιση των μαθησιακών κενών, να μονιμοποιηθούν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας, να παρθούν μέτρα ώστε να μην ξανακλείσουν τα σχολεία του χρόνου κ.α.

Ομως ούτε λέξη δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο για τα παραπάνω! Το αντίθετο!

Βάζουν επιπλέον ταξικά εμπόδια στα νέα παιδιά και στα όνειρά τους, ειδικά στα παιδιά των βιοπαλαιστών, των ανθρώπων του μόχθου», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Το ΠΑΜΕ αναφέρεται εκτενώς στα όσα φέρνει η κυβέρνηση, προχωρώντας στον δρόμο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως τη μετατροπή του σχολείου σε επιχείρηση, που θα αναζητεί χρήματα από τους γονείς, από επιχειρήσεις, αλλά και από χορηγούς για να λειτουργήσει, την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και σε «κακά», σε «πλούσια» και «φτωχά», τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα, διαφορετικά σχολικά βιβλία, ανάλογα τελικά με την τσέπη των γονιών στην περιοχή που βρίσκεται το σχολείο, την περαιτέρω υποβάθμιση της μόρφωσης, την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών για να αποδεχτούν σαν δεδομένα τα παραπάνω.

«Εργάτη κάνε υπόθεση δική σου το μέλλον και τη μόρφωση που θα έχει το παιδί σου!» καλεί το ΠΑΜΕ, διεκδικώντας:

  • Ολα τα σχολεία να έχουν επαρκή κρατική χρηματοδότηση και στήριξη, με σύγχρονες υποδομές, εργαστήρια και εξοπλισμό. Να μη βάζει ο γονιός το χέρι στην τσέπη για να μορφωθεί το παιδί του.
  • Ολόπλευρη μόρφωση, σύγχρονα, επιστημονικά θεμελιωμένα και κατανοητά σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, ίδια για όλα τα παιδιά.
  • Μέτρα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, να εξασφαλιστεί η καθαριότητα στα σχολεία, να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες.
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μέτρα για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, «όχι» στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο

Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στο υπουργείο Παιδείας

Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας
Από τη χτεσινή παράσταση διαμαρτυρίας
«Αντί να διασφαλιστούν οι όροι για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και τη μόρφωση των παιδιών, η κυβέρνηση φέρνει μέτρα που κάνουν χειρότερο το σχολείο». Αυτό κατήγγειλαν χτες με την παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν το πρωί στο υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί από Συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ της Αττικής.

Οπως ανέδειξαν εκπρόσωποί τους, τη στιγμή που η πανδημία φουντώνει στους χώρους δουλειάς εξαιτίας της επιλογής να μην παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την προστασία της υγείας, σαράντα μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς μεγαλώνει η ανησυχία για το πώς και αν θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη. Με συνθήματα όπως «Δώστε λεφτά για Υγεία και Παιδεία», «Μάθημα με ασφάλεια σε όλα τα σχολεία», «Πάρτε μέτρα για την πανδημία, τέρμα πια στην κοροϊδία», απάντησαν στο υπουργείο Παιδείας, που δηλώνει ότι όλα θα λειτουργήσουν ομαλά χωρίς να παρουσιάζει κανένα σχεδιασμό. Τόνισαν τις ευθύνες της κυβέρνησης, που αυτές τις μέρες φέρνει στη Βουλή ένα σκληρό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και την ίδια στιγμή, σε αυτές τις συνθήκες, δεν έχει εκπονήσει ένα σαφές σχέδιο με συγκεκριμένους άξονες όπως έχουν αναδειχθεί όλη την προηγούμενη χρονιά μέσα από τους αγώνες εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, φοιτητών.

Από το βήμα της συγκέντρωσης επανέλαβαν επιτακτικά την ανάγκη να εξασφαλιστούν σχολικές αίθουσες, ώστε να γίνονται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ στα ίδια τα σχολεία και όχι με ατομική ευθύνη του καθενός, για παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια ώστε να αερίζονται επαρκώς οι αίθουσες, για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών, την ουσιαστική ενημέρωση για τον εμβολιασμό. Απαίτησαν μέτρα για την αναπλήρωση των σοβαρών μαθησιακών κενών που έχουν συσσωρευτεί όλο το διάστημα της πανδημίας.

Τα παραπάνω έθεσε αντιπροσωπεία σε συνάντηση με τον διευθυντή του γραφείου του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου. «Οι "απαντήσεις" που δόθηκαν μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο τους φόβους και τις ανησυχίες μας για την επόμενη σχολική χρονιά. Ολο το πνεύμα του υπουργείου είναι το "βλέποντας και κάνοντας"», σχολίασαν οι εκπαιδευτικοί το αποτέλεσμα της συνάντησης, επισημαίνοντας πως μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επαναληφθεί το άνοιξε - κλείσε των σχολείων.

Από πλευράς των σωματείων τονίστηκε η σοβαρότητα της κατάστασης και γι' αυτό, παρ' όλες τις δυσκολίες της περιόδου, συνεχίζουν να διεκδικούν. «Με το δικαίωμα των παιδιών στη μόρφωση δεν παίζουμε. Και αυτό πρέπει να το καταλάβει το υπουργείο Παιδείας», δήλωσαν.

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΚΕ ΚΑΙ ΚΝΕ ΣΤΗΝ ΑΣΟΕΕ
Κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη του Σωτήρη Πέτρουλα

Συμπληρώθηκαν χτες 56 χρόνια από τη δολοφονία του Σωτήρη Πέτρουλα στις 21 Ιούλη του 1965. Στη μνήμη του, η ΚΟΒ και η ΤΟ ΑΣΟΕΕ του ΚΚΕ και της ΚΝΕ καταθέσαν χτες στεφάνι στο σημείο όπου έχασε τη ζωή του, στην οδό Σταδίου και Χρ. Λαδά. Το στεφάνι κατέθεσε εκ μέρους των Οργανώσεων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην ΑΣΟΕΕ ο Μιχαήλ Αγαπίου.

«Σήμερα οι νέοι κομμουνιστές και κομμουνίστριες, σε μία περίοδο μαζικών κινητοποιήσεων του λαού και της νεολαίας, τιμάμε τον Σωτήρη Πέτρουλα και όλους όσοι έπεσαν στον αγώνα για μια ζωή χωρίς εκμετάλλευση. Τα όνειρα και τα "θέλω" μας κατακτώνται στην πράξη, με τις καθημερινές μάχες, μαζί με τον εργαζόμενο λαό. Το νέο που έχουμε ανάγκη, βρίσκεται στον δρόμο του αγώνα για τη ζωή που μας στερούν, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας. Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για τις σπουδές, για τη δουλειά και για τη ζωή που μας αξίζει», σημειώνουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην ΑΣΟΕΕ.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝΟΙΚΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδήλωση - συζήτηση σήμερα στο Πάρκο Τρίτση

Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Πάρκο ανοιχτό για τον λαό - Κλειστό για τα επιχειρηματικά συμφέροντα» διοργανώνει σήμερα Πέμπτη στις 8 μ.μ. στο Πάρκο Τρίτση στο Ιλιον (δίπλα στο συντριβάνι), η Τομεακή Οργάνωση Δυτικών Συνοικιών Αττικής της ΚΝΕ. Στον χώρο θα υπάρχει έκθεση για τη διαχρονική υποβάθμιση του πάρκου, για τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για την αξιοποίησή του προς όφελος του λαού της περιοχής.

Στο πλαίσιο της δραστηριότητάς της, η Οργάνωση πραγματοποίησε το απόγευμα της Τρίτης προβολή ταινίας για την Κούβα. Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ έστειλαν μήνυμα αλληλεγγύης στον ηρωικό λαό της Κούβας, που αυτές τις μέρες δίνει μάχη κόντρα σε ένα ακόμα σχέδιο των ιμπεριαλιστών. Οπως έγραψαν και στο πανό τους, «Η Κούβα δεν είναι μόνη της! Ο λαός της Κούβας θα νικήσει!».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org