Τρίτη 22 Μάη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
1ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Διαμαρτυρία για την κατάργηση της Πληροφορικής στο σχολείο

Τη διαμαρτυρία της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ Κατερίνης για την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής στο σχολείο κατέθεσαν ως Αναφορά στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Γιάννης Δελής.

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΕΠΑΛ σημειώνουν ότι το σχολείο διαθέτει καθηγητές Πληροφορικής με οργανικές θέσεις ήδη από τη δεκαετία του '90, όταν πρωτολειτούργησε ο τομέας Πληροφορικής στην Κατερίνη, καθώς και τέσσερα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια Πληροφορικής. Διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι από φέτος μεταφέρθηκε η ειδικότητα του συγκεκριμένου τομέα στο 2ο ΕΠΑΛ της πόλης με τη γνωστή δικαιολογία ότι το τμήμα στο 1ο ΕΠΑΛ ήταν ολιγομελές, εκτιμώντας ότι πίσω από αυτήν την κίνηση υπήρχε η σκοπιμότητα της κατάργησης του τομέα στο 1ο ΕΠΑΛ. Επισημαίνουν ακόμα ότι το 1ο ΕΠΑΛ εξυπηρετεί συγκοινωνιακά καλύτερα τους μαθητές της πόλης και της Νότιας Πιερίας και ζητούν να συνεχίσει η λειτουργία του τομέα Πληροφορικής στο σχολείο.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΠΙΕΡΙΑΣ
Βραβεύτηκαν οι μαθητές που συμμετείχαν στον λογοτεχνικό διαγωνισμό

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Πιερίας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανατολικού Ολύμπου διοργάνωσαν εκδήλωση απονομής των βραβείων και των επαίνων για τον δεύτερο παμπιερικό μαθητικό λογοτεχνικό διαγωνισμό, με θέμα «Οι καταστροφικές συνέπειες του πολέμου στον άνθρωπο και στο φυσικό περιβάλλον». Η εκδήλωση έγινε την περασμένη Κυριακή, στις 7 μ.μ., στο αμφιθέατρο του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης.

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Πιερίας ευχαρίστησε τους μαθητές των γυμνασίων και λυκείων της Πιερίας που έλαβαν μέρος με ποίημα ή διήγημα στον διαγωνισμό, ο οποίος ήταν αφιερωμένος στη μνήμη της Αναστασίας Γεροφωκά. Χαιρέτισε επίσης τους μαθητές από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας, οι οποίοι, αν και ο διαγωνισμός αφορούσε την Πιερία, πήραν και αυτοί μέρος.

Στην εκδήλωση βραβεύτηκαν οι μαθητές των οποίων τα κείμενα διακρίθηκαν και απονεμήθηκαν αναμνηστικοί έπαινοι σε όλα τα σχολεία για τη συμμετοχή των μαθητών τους. Ειδικά βραβεία δόθηκαν στους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κατερίνης των οποίων τα κείμενα διακρίθηκαν.

Στο επίκεντρο οι πραγματικές σύγχρονες ανάγκες της Ειδικής Αγωγής

Με επιτυχία έγινε την Κυριακή η ημερίδα της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής

Στιγμιότυπο από την ημερίδα
Στιγμιότυπο από την ημερίδα
Οι ανάγκες της Ειδικής Αγωγής, που ασφυκτιούν στο σημερινό πλαίσιο υποβάθμισης και υποχρηματοδότησης, οι σύγχρονες δυνατότητες και η παρέμβαση του γονεϊκού κινήματος στην κατεύθυνση διεκδίκησης των αναγκών, βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας ημερίδας που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.

Μέσα από τις εισηγήσεις, τις παρεμβάσεις και τη μεταφορά εμπειρίας, αποτυπώθηκαν μια εικόνα ελλείψεων, αλλά και ποιοτικά στοιχεία και προεκτάσεις που μαρτυρούν την αναντιστοιχία των σημερινών δυνατοτήτων με την υπάρχουσα κατάσταση σε ό,τι αφορά και την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, Στέλλα Βαλαβάνη, αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν και εντείνονται συνολικά στην Εκπαίδευση, παρά τις δηλώσεις της κυβέρνησης για «επιστροφή στην κανονικότητα». Περιέγραψε μια απαράδεκτη χρονίζουσα κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, με το 70% των εργαζομένων να απασχολούνται σε αυτήν με ελαστικές σχέσης εργασίας, με σχολεία με ανεπαρκείς ή ανύπαρκτες υποδομές, και τόνισε πως η Ειδική Αγωγή αποτελεί υπόθεση συνολικά των γονιών και θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες ανάδειξης και διεκδίκησης από πλευράς της Ομοσπονδίας.

Ο Δημήτρης Βεργάκης, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής, ανέπτυξε το πώς η εκπαιδευτική διαδικασία στα ειδικά σχολεία επηρεάζεται από τις δομές και την υλικοτεχνική υποδομή, τις εργασιακές σχέσεις και την εφαρμογή στην πράξη της στρατηγικής της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων. Σημείωσε μεταξύ άλλων πως η σημερινή εικόνα των σχολείων φανερώνει τη διαχρονική πολιτική υποβάθμισης, με μεγάλο αριθμό να μην πληροί βασικές προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί η Ειδική Παιδαγωγική ή όποια άλλη παρέμβαση χρειάζεται, και ανέπτυξε τις συνέπειες από το καθεστώς των αναπληρωτών, οι οποίοι φτάνουν στα σχολεία ακόμα και λίγους μήνες πριν το τέλος της εκάστοτε σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος, να καθυστερούν η γνωριμία και το χτίσιμο διαπροσωπικής σχέσης με τον μαθητή, η αξιολόγηση των δυνατοτήτων του, η στοχοθεσία, η έγκαιρη παρέμβαση αλλά και η συνέχεια.

Εκ μέρους των εργαζομένων στα ιδιωτικά Κέντρα Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης, η Γεωργία Κουρή σημείωσε πως οι ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες για έγκαιρη διάγνωση, πρώιμη παρέμβαση και αποκατάσταση - θεραπεία προσκρούουν στην ανυπαρξία κρατικών δομών αλλά και στη λειτουργία του υπάρχοντος συστήματος Υγείας και Παιδείας, που διέπεται από ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με συνέπεια τη διόγκωση του χώρου της ιδιωτικής Ειδικής Αγωγής, παρά την κρίση και μέσα στην κρίση. Αναφέρθηκε επίσης στις εξελίξεις που αφορούν τις συμβάσεις του ΕΟΠΥΥ με τα Κέντρα Ειδικής Αγωγής και τους αυτοαπασχολούμενους, αλλά και στις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Εκ μέρους του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, η Ειρήνη Καραντωνίου αναφέρθηκε στο πώς βιώνουν οι γονείς την πολιτική που διαχρονικά εφαρμόζεται στην Ειδική Αγωγή, μεταφέροντας εμπειρίες μέσα από τη λειτουργία του Συλλόγου και σημειώνοντας πως απαιτείται η προστασία των παιδιών από το κράτος σε όλες τις ηλικίες και σε όποια βαθμίδα της εκπαίδευσης κι αν βρίσκονται, ενώ από την παρέμβαση της Γεωργίας Τσούμπα, ψυχολόγου και συγγραφέα, αναδείχθηκαν οι δυσκολίες που βιώνουν η οικογένεια και το περιβάλλον του παιδιού με ειδικές ανάγκες και η ανεπάρκεια των δομών στήριξης.

Τις εισηγήσεις ακολούθησε μία πλούσια συζήτηση με τη συμμετοχή γονιών, εκπαιδευτικών και εργαζομένων σε δομές Ειδικής Αγωγής. Στην ημερίδα παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων, του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, της ΣΕΑΑΝ, της Ομοσπονδίας Κωφών κ.ά.

ΑΤΤΙΚΗ
Περιοδείες του ΚΚΕ σε δημόσια ΙΕΚ

Οι Οργανώσεις Αττικής του ΚΚΕ και της ΚΝΕ οργανώνουν επισκέψεις - περιοδείες στα δημόσια ΙΕΚ συζητώντας με εκπαιδευτικούς και σπουδαστές τις εξελίξεις, τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τις θέσεις του Κόμματος. Οι περιοδείες εντάσσονται στην πλατιά πολιτική εξόρμηση του Κόμματος, με το νέο 4σέλιδο φυλλάδιο και με σύνθημα: «Συμπόρευση με το ΚΚΕ για την ανατροπή, αυτή είναι η "καθαρή" διέξοδος για το λαό».

Μεταξύ άλλων προγραμματίζονται:

Σήμερα, Τρίτη: Στο ΙΕΚ Κερατσινίου με την Τόνια Γαρδούνη, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Χρηματοπιστωτικού, και στο ΙΕΚ Ζωγράφου με τον Δημήτρη Αλεξόπουλο, μέλος της ΤΕ Υγείας - Πρόνοιας.

Αύριο, Τετάρτη: Στο ΙΕΚ Χαϊδαρίου με τον Χρήστο Κατσώτη, μέλος της ΚΕ και βουλευτή του ΚΚΕ. Στο ΙΕΚ Ηλιούπολης με τον Κώστα Μυτιληνιού, στέλεχος του ΚΚΕ. Στο ΙΕΚ Ν. Σμύρνης με τον Γιώργο Δαφνή, μέλος της ΕΠ Αττικής. Στο ΙΕΚ Νίκαιας με τον Χάρη Κουμαριώτη, μέλος του ΤΓ Πειραιά της ΚΝΕ.

Την Πέμπτη 24/5: Στο ΙΕΚ Πειραιά (ΣΚΥΠ) με τον Θανάση Τζίμα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Στο ΙΕΚ Γαλατσίου (Γκράβα) με τον Νίκο Μπουκουβάλα, μέλος της ΕΠ Αττικής. Στο ΙΕΚ Κορυδαλλού με τον Ηρακλή Κρεμμύδα, μέλος της ΤΕ Κατασκευών. Στο ΙΕΚ Γλυφάδας με την Δήμητρα Γεωργακάκη, μέλος του ΣΠ Αττικής της ΚΝΕ.

Την Παρασκευή 25/5 στο ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου με τον Βασίλη Σταμούλη, μέλος της ΤΕ Βιομηχανίας.

Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ στη Θεσσαλία

Από τις εκδηλώσεις στην Τσαριτσάνη
Από τις εκδηλώσεις στην Τσαριτσάνη
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε, το περασμένο Σάββατο, το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην Καρδίτσα. Από νωρίς το απόγευμα, μέλη και φίλοι της Οργάνωσης ετοίμασαν την πλατεία Παυσίλυπου, με εκθέσεις και ταμπλό με θέμα τον πόλεμο και την εμπλοκή της Ελλάδας, καλλιτεχνικές δημιουργίες και ποιήματα μαθητών με αντιπολεμικό και αντιιμπεριαλιστικό περιεχόμενο, καθώς και έκθεση βιβλίου της «Σύγχρονης Εποχής».

Πολλοί ήταν οι μαθητές που συζήτησαν με τα μέλη της ΚΝΕ το σύνθημα του Φεστιβάλ, «Τρέλα είναι να εγκαταλείψουμε τα όνειρά μας... Να αλλάξουμε τον κόσμο δεν είναι τρέλα ούτε ουτοπία, είναι δικαιοσύνη (Μ. Θερβάντες)». Ανέπτυξαν, επίσης, τους προβληματισμούς τους για την κατάσταση στα σχολεία και την ανάγκη ύπαρξης ενός δυνατού και διεκδικητικού μαθητικού κινήματος. Συζητήθηκε ιδιαίτερα το θέμα του πολέμου και των αιτιών που οδηγούν σε αυτόν.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με βιντεοπροβολή για την ίδρυση της ΚΝΕ και συνεχίστηκε με χαιρετισμό από τη μαθήτρια Ραφαηλία Σαριδάκη, που επικεντρώθηκε στην ανάγκη αποφασιστικής ανάπτυξης της Οργάνωσης στα Γυμνάσια και Λύκεια της πόλης. Ακολούθησε συναυλία με τους Urban Pulse, οι οποίοι, με τους ανατρεπτικούς τους στίχους κατάφεραν να ξεσηκώσουν τους μαθητές!

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των μαθητών και στο Μαθητικό Φεστιβάλ της Μαθητικής ΟΒ Ελασσόνας της ΚΝΕ, που έγινε το περασμένο Σάββατο, στην πλατεία της Τσαριτσάνης. Τρεις ήταν οι παράλληλες δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, ανάλογα και με τις ηλικίες των μαθητών που συμμετείχαν: Κολάζ, κυνήγι κρυμμένου θησαυρού και τουρνουά πινγκ πονγκ. Το πρόγραμμα έκλεισε με παρουσίαση και συζήτηση της θέσης του ΚΚΕ για το Ενιαίο 12χρονο Σχολείο, την οποία έκανε ο Γιάννης Παντελίδης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ, και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ