Τετάρτη 22 Γενάρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό τετρασέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Πρόσκληση συμμετοχής στην Κινηματογραφική Λέσχη του Στεκιού Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος»
  • Συνεχίζονται οι αντιδράσεις ενάντια στις επιχειρούμενες διαγραφές φοιτητών
  • Μέρα πανελλαδικής δράσης των μαθητών Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, για όλα όσα έχουν ανάγκη
  • Ανταπόκριση από εκδήλωση της ΑΣΕ για τις κυβερνητικές εξαγγελίες σχετικά με την Εκπαίδευση, και για την αγωνιστική απάντηση
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΚΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Για τα 79 χρόνια από την άγρια ομαδική δολοφονία της οικογένειας Πέτρουλα

Στις 26 Γενάρη στη Μονή Τσίγκου (Πετρουλιάνικα) Λακωνίας

Την Κυριακή 26 Γενάρη το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ θα πραγματοποιήσει εκδήλωση στη Μονή Τσίγκου (Πετρουλιάνικα) Λακωνίας με αφορμή τη συμπλήρωση 79 χρόνων από την άγρια ομαδική δολοφονία της οικογένειας Πέτρουλα, στον τόπο που ζούσε. Η οικογένεια Πέτρουλα ήταν οικογένεια κομμουνιστών, πρωτοπόρων αγωνιστών, που έδρασαν στις γραμμές του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Στο Μοναστήρι Τσίγκου (Πετρουλιάνικα) Λακωνίας, το 1946, συμμορία από Χίτες της Λακωνίας μπλόκαραν τον τόπο που ζούσε η οικογένεια των αγωνιστών Πέτρουλα, με σκοπό να τους αφανίσουν. Λίγα μέτρα έξω από το σπίτι τους, δολοφόνησαν ομαδικά τα περισσότερα μέλη της οικογένειας Πέτρουλα. Γυναίκες (ακόμα και έγκυος που της έβγαλαν το παιδί από την κοιλιά), παιδιά, άρρωστοι, ηλικιωμένοι, έπεσαν θύματα φοβερής αγριότητας. Στον χώρο υπάρχει μνημείο που διαμόρφωσε η Δήμητρα Πέτρουλα, μόνη επιζήσασα από αυτήν τη φρικιαστική επίθεση, η οποία έχει εξιστορήσει τα όσα έζησε στο βιβλίο «Πού 'ναι η μάνα σου, μωρή;», που κυκλοφορεί από τη «Σύγχρονη Εποχή».

Τιμάμε όσους εκτελέστηκαν, βασανίστηκαν, κατέθεσαν ολόκληρη τη ζωή τους στον αγώνα για να ξημερώσει ένα καλύτερο μέλλον για τις νέες γενιές. Εμπνεόμαστε, διδασκόμαστε, συνεχίζουμε την πάλη για να δικαιωθεί η θυσία τους, για να νικήσει στο τέλος ο λαός.

Αναχώρηση πούλμαν για την εκδήλωση από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ:

Από Αθήνα: 8.00 Πλατεία Καραϊσκάκη, Μεταξουργείο (6972.179.898)

Από Καλαμάτα: 9.30 Πλατεία Οθωνος (6945.044.212)

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης:

- 11.45 Μονή Τσίγκου. Κατάθεση λουλουδιών στο μνημείο και χαιρετισμός από την Δήμητρα Πέτρουλα.

- 12.30 Κλειστό Γυμναστήριο Αρεόπολης. Εκδήλωση με ομιλητή τον Νίκο Κουτουμάνο, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Γραμματέα της ΕΠ Πελοποννήσου. Θα ακολουθήσει μουσικοαφηγηματικό αφιέρωμα.

ΣΤΕΚΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ «ΜΑΝΟΣ ΛΟΪΖΟΣ»
Ξεκινά η Κινηματογραφική Λέσχη στις 9 Φλεβάρη

Από παλιότερο κινηματογραφικό αφιέρωμα, στο Στέκι Πολιτισμού
Από παλιότερο κινηματογραφικό αφιέρωμα, στο Στέκι Πολιτισμού
Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μάνος Λοΐζος» προσκαλεί κάθε νέο και νέα να συμμετέχει στην Κινηματογραφική του Λέσχη. Η έναρξη της Κινηματογραφικής Λέσχης προγραμματίζεται για την Κυριακή 9 Φλεβάρη στις 18.00.

Η δημιουργία της Κινηματογραφικής Λέσχης αποτελεί συνέχεια της ευρύτερης πολιτιστικής παρέμβασης της ΚΝΕ στον τομέα του κινηματογράφου. Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ σταθερά το προηγούμενο διάστημα διοργάνωνε αφιερώματα γύρω από κινηματογραφικά ρεύματα και σκηνοθέτες - δημιουργούς, ενώ παράλληλα με τις προβολές ταινιών πραγματοποιούνταν και ειδικές θεματικές συζητήσεις για το ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο δημιουργίας του κινηματογραφικού έργου ή ρεύματος. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» διοργανώθηκαν δύο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους, με μεγάλη επιτυχία, όπου πλήθος νέων σκηνοθετών παρουσίασαν τις ταινίες τους και συμμετείχαν στις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν εκεί.

Το πρόγραμμα της Κινηματογραφικής Λέσχης διαμορφώνεται μέσα από θεματικές ενότητες. Στο πλαίσιο αυτών θα προβάλλονται διαφορετικά κινηματογραφικά έργα σε σχέση με το είδος και τη μορφή τους, την εποχή δημιουργίας τους κ.ο.κ. Ετσι, οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με έργα από τον κλασικό κινηματογράφο αλλά και από τη σύγχρονη κινηματογραφική παραγωγή ταινιών και σειρών. Οι θεματικές ενότητες αφορούν επίκαιρα θέματα που προβληματίζουν τη νεολαία, όπως ο πόλεμος, η μετανάστευση και η προσφυγιά, η τεχνολογική πρόοδος και η τεχνητή νοημοσύνη, το περιβάλλον και οι συνέπειες της οικονομίας σε αυτό, οι σύγχρονες διαπροσωπικές σχέσεις και οι συνθήκες ζωής της εργατικής τάξης κ.λπ. Για κάθε θεματική ενότητα θα πραγματοποιείται ξεχωριστή συζήτηση.

Ο Εμίρ Κουστουρίτσα στο 2ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της ΚΝΕ
Ο Εμίρ Κουστουρίτσα στο 2ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της ΚΝΕ
Παράλληλα, στο πλαίσιο της Κινηματογραφικής Λέσχης θα διεξαχθούν σεμινάρια και συναντήσεις με καλεσμένους σκηνοθέτες και τεχνικούς κινηματογράφου, διαφόρων ειδικοτήτων, με στόχο την πρακτική επαφή των συμμετεχόντων με τη διαδικασία δημιουργίας του κινηματογραφικού έργου, την τριβή με τον τεχνικό εξοπλισμό και τις βασικές αρχές παραγωγής μιας ταινίας.

Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται με την αποστολή e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση steki@kne.gr μέχρι και την Παρασκευή 31 Γενάρη. Το Στέκι Πολιτισμού βρίσκεται στην οδό Τροίας 35, στην Αθήνα (ΗΣΑΠ Βικτώρια).

Στις δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενοι αναγράφουν:

- Ονοματεπώνυμο, ηλικία και στοιχεία επικοινωνίας.

- Αν έχουν κάποια σχέση (εκπαιδευτική ή επαγγελματική) με τον κινηματογράφο.

Για τη συμμετοχή στην Κινηματογραφική Λέσχη δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.


ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Συναυλία αλληλεγγύης σε μαθητές που διώκονται για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις

Σε συμμετοχή στη συναυλία αλληλεγγύης στους 15 μαθητές του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς που διώκονται, για την κινητοποίηση που πραγματοποίησαν την προηγούμενη σχολική χρονιά, καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Καλαμαριάς. Η συναυλία θα γίνει την Κυριακή 26 Γενάρη, στις 6.30 μ.μ. στο 2ο Γυμνάσιο.

Οι 15 μαθητές, μέλη του περσινού 15μελούς συμβουλίου του 2ου Γυμνασίου, καλούνται σε απολογία στις 29 Γενάρη.

Καλούνται να απολογηθούν επειδή πριν από σχεδόν έναν χρόνο κινητοποιήθηκαν μαζί με τους συμμαθητές τους, δηλώνοντας την εναντίωσή τους στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και διεκδικώντας ασφαλείς υποδομές για το σχολείο τους.

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Καλαμαριάς καταγγέλλει την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, και δηλώνει ότι μαθητές και γονείς θα δυναμώσουν τον αγώνα και δεν θα επιτρέψουν να τους απαγγελθεί καμία κατηγορία: «Ξέρουμε καλά ότι με τέτοιες ενέργειες θέλουν να μας κάνουν να μην αγωνιζόμαστε, να μη σηκώνουν κεφάλι, γιατί ξέρουν ότι δεν είμαστε μικροί για να διεκδικούμε! Οτι με τους αγώνες μας έχουμε καταφέρει πολλά και μπορούμε να καταφέρουμε ακόμα περισσότερα! Η καταστολή δεν θα περάσει, των μαθητών η πάλη θα τη σπάσει!».

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το θέμα των διαγραφών φοιτητών

Συνεχίζονται στα πανεπιστήμια η συζήτηση και οι αντιδράσεις για το θέμα των διαγραφών φοιτητών που έχουν ξεπεράσει το προβλεπόμενο όριο φοίτησης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ προτείνει «τη διεύρυνση της δυνατότητας της κατ' εξαίρεση υπέρβασης της ανώτατης χρονικής διάρκειας φοίτησης για λόγους ανωτέρας βίας ή αιτιολογημένης αδυναμίας υποβολής δήλωσης μαθημάτων ή συμμετοχής στις εξετάσεις».

Πρακτικά η Σύγκλητος ζητά να δοθεί στα ιδρύματα η δυνατότητα να επιλέγουν κατά περίπτωση ποιους φοιτητές θα διαγράφουν, ανάλογα με τα δικαιολογητικά που αυτοί θα προσκομίζουν. Σημειώνει μεταξύ άλλων ότι οι φοιτητές που έχουν υπερβεί τον χρόνο φοίτησης δεν επιβαρύνουν οικονομικά τον προϋπολογισμό του ΑΕΙ ή του κράτους. Δηλώνει ότι η εξομοίωση των φοιτητών που για πολλά χρόνια παραμένουν ανενεργοί με αυτούς που προσπαθούν (δηλώνουν μαθήματα, συμμετέχουν σε εξετάσεις κ.λπ.) είναι άδικη. Και παραθέτει στοιχεία ότι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών από τους φοιτητές που έχουν ξεπεράσει το ανώτατο όριο φοίτησης, το 66% είναι ανενεργοί, αλλά το 33% είναι ενεργοί και συμμετέχουν στις εξετάσεις.

Η Σύγκλητος σημειώνει ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των σπουδών αποτελεί σύνθετο και διαχρονικό φαινόμενο όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό και «τα αίτια είναι θεσμικά, ακαδημαϊκά, κοινωνικά, οικονομικά και προσωπικά. Με αυτό το δεδομένο τα ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης καλούνται να εφαρμόσουν πολιτικές για την ακαδημαϊκή ενσωμάτωση των φοιτητών και φοιτητριών, με ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών και της μέριμνας».

«Οι διαγραφές αυτές δεν φαίνεται να λύνουν κανένα από τα υπάρχοντα χρόνια προβλήματα των ΑΕΙ», σημειώνει ο Ενιαίος Σύλλογος ΔΕΠ του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου σε απόφαση Γενικής του Συνέλευσης, προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει σαφές οικονομικό όφελος από τις διαγραφές», αφού οι φοιτητές που έχουν καθυστερήσει τις σπουδές τους δεν αποτελούν κόστος.

Ο Σύλλογος σημειώνει ότι οι φοιτητές του ιδρύματος, σε ποσοστό άνω του 34%, εμφανίζουν χρόνο αποφοίτησης μεγαλύτερο από 7 έτη και εξηγεί ότι αυτό οφείλεται στα πολλά εργαστήρια που έχει το ίδρυμα και απαιτούν παρακολούθηση, στις καθυστερήσεις στην πρακτική άσκηση ή στην πτυχιακή που συνδέονται με ελλείψεις στα ιδρύματα και δυσλειτουργίες στο σύστημα, ενώ επισημαίνει: «Λόγω του υψηλού κόστους διαβίωσης και των ανεπαρκών παροχών φοιτητικής μέριμνας, αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό των φοιτητών που αναγκάζονται να εργαστούν για να αντεπεξέλθουν οικονομικά στις σπουδές τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αφοσιωθούν πλήρως σε αυτές».

Ο Σύλλογος ζητά «οι πολιτικές αντιμετώπισης του προβλήματος να μην περιλαμβάνουν τη διαγραφή του φοιτητικού δυναμικού αλλά την οικονομική και άλλη, πολύπλευρη στήριξή τους» και «να θεσμοθετηθεί η διαγραφή φοιτητών μόνο ύστερα από εθελούσια δήλωσή τους, στην οποία θα αναφέρουν ότι δεν επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους». Σε κάθε περίπτωση, ζητά η διαγραφή φοιτητών να μη γίνει οριζόντια αλλά να γίνει διαφοροποίηση μεταξύ φοιτητών/τριών που έχουν κάνει προσπάθεια για αποφοίτηση σε σχέση με άτομα που έχουν ήδη εγκαταλείψει.

Αντίστοιχα, σε ανακοίνωσή της για το θέμα η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΔΠΤΕ) σημειώνει ότι το μέτρο αφορά φοιτητές που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια ακόμα και το 2019 και είναι 23 χρόνων! Και τονίζει μεταξύ άλλων: «Ενας στους δύο φοιτητές εργάζονται παράλληλα με τις σπουδές τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κόστος ζωής και σπουδών, ειδικά αν σπουδάζουν μακριά από το σπίτι τους. Σύμφωνα με δημοσιευμένες έρευνες, το 20% των φοιτητών δηλώνουν ότι η εργασία είναι βασικός λόγος καθυστέρησης των σπουδών. Δεν υπάρχουν δωρεάν και επαρκείς φοιτητικές εστίες, συνολικά φοιτητική μέριμνα, για να σπουδάζουν οι φοιτητές, χωρίς το άγχος της επιβίωσης. Είναι προκλητικό τη στιγμή που γιγαντώνεται η έλλειψη κρατικής στήριξης για όσους σπουδάζουν, η κυβέρνηση να προσπαθεί να διαγράψει φοιτητές που παλεύουν για τις σπουδές τους».

«"Βάρος" για τα πανεπιστήμια δεν είναι οι φοιτητές αλλά η επιχειρηματική δράση που κατατρώει κονδύλια και υπονομεύει τις δυνατότητές τους», τονίζει η ΟΔΠΤΕ και ζητά μέτρα ανακούφισης από την ακρίβεια που εκτοξεύει το κόστος σπουδών και ζωής, ειδικά μέτρα στήριξης των εργαζόμενων φοιτητών (εργαστήρια σε κατάλληλο ωράριο, ενισχυτική διδασκαλία στο πλαίσιο του πανεπιστημίου, εξασφάλιση φοιτητικών αδειών) κ.ά. δηλώνοντας ότι στηρίζει τις σχετικές πρωτοβουλίες και διεκδικήσεις των φοιτητικών συλλόγων.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Με εφόδια την Τέχνη, τη συλλογική δράση, τα δίκαια αιτήματα

Μουσική - καλλιτεχνική διαμαρτυρία στο κέντρο της Αθήνας από τα σχολεία της Αττικής

Eurokinissi

Με μέσα τη μουσική, τον χορό, το θεατρικό δρώμενο και με δύναμη από τη συλλογική πάλη και τα δίκαια αιτήματα, οι μαθητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους και με τη στήριξη διαφόρων φορέων, βγήκαν στον δρόμο για να διεκδικήσουν την ουσιαστική στήριξη των σχολείων τους.

Στην Αθήνα, τα Προπύλαια έγιναν μια μεγάλη σκηνή από την οποία πέρασαν μουσικά σχήματα μαθητών, που με δεξιοτεχνία ερμήνευσαν διάφορα μουσικά είδη, ενώ παρουσιάστηκαν επίσης θεατρικά και χορευτικά δρώμενα. Πανό και πικέτες βάφτηκαν με τα αιτήματα της κινητοποίησης, χρωματίζοντας το κέντρο της Αθήνας με τις διεκδικήσεις, με την ομορφιά της Τέχνης και του αγώνα, την ίδια στιγμή που συμμαθητές τους διαδήλωναν αντίστοιχα σε πολλές πόλεις όπου λειτουργούν Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.

«Σήμερα έχουμε την ευκαιρία να δείξουμε τα αιτήματά μας με τον τρόπο που ξέρουμε εμείς καλύτερα: Με τη μουσική, το τραγούδι, τον χορό, το θέατρο και τη ζωγραφική. Διαδηλώνουμε γιατί θέλουμε το σχολείο μας να είναι σύγχρονο, να έχουμε καθηγητές σταθερούς και στην ώρα τους, να έχουμε εξοπλισμό, να μπορούμε να πηγαίνουμε σε ένα σχολείο ασφαλές και κατάλληλο για τα μαθήματά μας», είπε στον χαιρετισμό του ο Βαγγέλης Ρόδης, μαθητής στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου.


INTIME NEWS

«Σήμερα» - τόνισε - «όπως και κάθε μέρα που δίνουμε αυτόν τον αγώνα για να μάθουμε, ξέρουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας. Αγωνιζόμαστε μαζί με τους φοιτητές, που είναι το μέλλον μας. Εχουμε δίπλα μας τους γονείς μας, τους καθηγητές μας, μουσικούς και καλλιτέχνες. Είμαστε μαζί ενωμένοι όλοι οι μαθητές και αγωνιζόμαστε μέσα από τα 15μελή μας, τις ενωμένες πρωτοβουλίες μας, τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας όπου συμμετέχουν εκατοντάδες σχολεία στην Αθήνα».

Χαιρετίζοντας εκ μέρους της Πανελλήνιας Ενωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων ο πρόεδρός της, Βασίλης Τασιούλας, δήλωσε ότι οι γονείς είναι «περήφανοι που τα παιδιά μας διαλέγουν τον δρόμο του αγώνα, κόντρα στις δυσκολίες και στους εκβιασμούς που δέχονται» και παρέθεσε όλα εκείνα για τα οποία παλεύουν από κοινού:

«Για σύγχρονα, ασφαλή, πλήρως εξοπλισμένα σχολεία και όχι σχολεία κλουβιά - κοντέινερ, όχι σχολεία που με την πρώτη βροχή πλημμυρίζουν, πέφτουν σοβάδες βάζοντας σε κίνδυνο τα παιδιά μας, όχι σχολεία - φαντάσματα, όπως το Καλλιτεχνικό της Αθήνας.

Ζητάμε από το πρώτο κουδούνι τα παιδιά μας να είναι στις τάξεις τους με τους καθηγητές, και όχι να χάνεται το ένα τρίτο των διδακτικών ωρών κάθε χρόνο.

Ζητάμε ασφαλείς μεταφορές για τα παιδιά μας. Δεν επιτρέπουμε και δεν αποδεχόμαστε να είναι τα παιδιά μας έρμαια των άγονων διαγωνισμών, να αλλάζουν δυο και τρία λεωφορεία, όπως στο Μουσικό της Λαμίας, όπου ξεκινούν από τις 6 το πρωί για να πάνε σχολείο και γυρνούν σπίτι στις 6 το βράδυ.


Ζητάμε να αναγνωριστεί και να πιστοποιηθεί η γνώση που αποκτούν τα μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα. Να αναγνωριστεί ο κόπος τους».

Συλλογικά για όσα έχουν ανάγκη

Στο πλαίσιο της συγκέντρωσης εκφράστηκε από γονείς και μαθητές η συμπαράσταση στον πρόεδρο του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου, Βασίλη Παρασκευόπουλο, που σήμερα σέρνεται σε δίκη με κατηγορίες που στρέφονται ενάντια στην αγωνιστική δράση (βλ. σελ. 8) και ο οποίος έγινε δεκτός με θερμό χειροκρότημα καθώς απηύθυνε χαιρετισμό στη συγκέντρωση. Ανέφερε ότι η προσπάθεια του Συλλόγου να στηρίξει τους αγώνες των μαθητών και γονιών των Μουσικών Σχολείων κρατά πολλά χρόνια, ότι τα αιτήματα μαθητών και γονιών είναι αυτονόητα και μόνο με αγώνες κατακτιούνται. «Με αυτούς τους αγώνες καταφέρατε και εσείς και οι προηγούμενοι συμμαθητές σας να κερδίσετε μια σειρά πράγματα, να υπάρχουν αυτά τα σχολεία, και αγωνίζεστε για να γίνουν και καλύτερα. Δεν μας τρομάζουν κατασταλτικά μέτρα σαν αυτά που προσπάθησε να επιβάλει η κυβέρνηση και να στείλει ένα μήνυμα "βάλτε τα κεφάλια μέσα". Η δίωξη δεν είναι προσωπική, αλλά δίωξη απέναντι στους αγώνες μας, και η απάντηση των καλλιτεχνών και ιδιαίτερα των μουσικών είναι μια τεράστια συμπαράσταση», ανέφερε.

Τη συμπαράσταση των φοιτητών των Μουσικών Τμημάτων εξέφρασε από το βήμα της κινητοποίησης η Φωτεινή Δρίνη, εκ μέρους της Επιτροπής Φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. «Οι φοιτητές από τα μουσικά πανεπιστήμια ενώνουμε τη φωνή μας, γιατί στα αμφιθέατρα αντιμετωπίζουμε αντίστοιχες ελλείψεις», τόνισε, αντιπαραβάλλοντας τις ανικανοποίητες ανάγκες και ελλείψεις στις σχολές και στα σχολεία με τις τεράστιες πολεμικές δαπάνες, τις απειλές για διαγραφές με την ανάγκη των φοιτητών και φοιτητριών για πολύμορφη στήριξη. «Θα μας ακούσετε. Δεν πρόκειται να σας χαρίσουμε τα όνειρά μας, το μέλλον μας. Παλεύουμε για όσα δικαιούμαστε σήμερα», τόνισε αναφερόμενη στον κοινό αγώνα απέναντι στην πολιτική που υποβαθμίζει και βάζει εμπόδια στις σπουδές.


Στα Προπύλαια μαζί με γονείς και μαθητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της Αττικής βρέθηκαν εκπρόσωποι της ΠΟΘΑ και Ενώσεων Γονέων, δηλώνοντας τη στήριξή τους στα αιτήματα της κινητοποίησης. Εκ μέρους του ΚΚΕ παρευρέθηκε η βουλευτής του Κόμματος Αφροδίτη Κτενά.

Μέρα πανελλαδικής δράσης για όσα έχουν ανάγκη

Καλλιτεχνικές διαμαρτυρίες σε διάφορες πόλεις

ΧΑΝΙΑ
ΧΑΝΙΑ
Σε δεκάδες πόλεις της χώρας, από τις Σέρρες μέχρι την Κρήτη, τη Θεσσαλία, την Κατερίνη, την Κέρκυρα κ.λπ. αντήχησαν τα αιτήματα των μαθητών και γονιών των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων μέσα από τις χτεσινές κινητοποιήσεις.

Σχολείο που να αρμόζει στις ανάγκες που έχουν σήμερα διεκδίκησαν στην Πάτρα μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του Μουσικού Σχολείου της πόλης, με κινητοποίηση στην πλατεία Γεωργίου. Με συγκέντρωση, μικρή συναυλία και άλλες δράσεις, κάλεσαν σε άμεση ενίσχυση του σχολείου, δηλώνοντας «Θέλουμε δημόσια, ελεύθερα και δημιουργικά σχολεία». Απαίτησαν καθηγητές, χρηματοδότηση από το κράτος, καλλιτεχνικά και μουσικά βιβλία, σχολεία στο ύψος των αναγκών τους και να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή του νέου σχολικού συγκροτήματος στου Λαδόπουλου.

Στο πλευρό των συγκεντρωμένων βρέθηκε η δημοτική αρχή Πάτρας, με την αντιδήμαρχο Παιδείας Κατερίνα Σίμου, η οποία σημείωσε μεταξύ άλλων την ανάγκη να ικανοποιηθούν άμεσα τα αιτήματα των μαθητών. Υπογράμμισε δε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν η κατασκευή του νέου σχολείου στον χώρο του πρώην εργοστασίου «Λαδόπουλος».

«Δημόσια και αναβαθμισμένη δωρεάν Παιδεία τώρα για όλους τους μαθητές» απαίτησε από την πλευρά της Συντονιστικής Επιτροπής των μαθητών η Λυδία Καστανά, υπογραμμίζοντας ότι με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και του κράτους η κατάσταση στα Μουσικά Σχολεία έχει φτάσει στα μεγάλα προβλήματα του σήμερα, και ζητώντας την άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων των μαθητών.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Τη στήριξη από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου εξέφρασε ο πρόεδρός του, Τάσος Γιακουμής.

Δίπλα στους μαθητές βρέθηκαν αντιπροσωπείες της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δυτικής Ελλάδας, της Ενωσης Γονέων, της Α' ΕΛΜΕ και φοιτητικών συλλόγων.

Στη Θεσσαλία

Με μαζική πορεία που ξεκίνησε από το Μουσικό Σχολείο Λάρισας, χθες το πρωί οι μαθητές του κινητοποιήθηκαν στα πλαίσια της μέρας πανελλαδικής δράσης για τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Παρά τη βροχόπτωση η πορεία των μαθητών έφτασε στο κτίριο της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπου οι μαθητές κατέθεσαν τα αιτήματά τους στην περιφερειακή αρχή. Αντίστοιχη στάση πραγματοποιήθηκε και στο δημαρχείο της πόλης.

Σε όλη τη διάρκεια της κινητοποίησης οι μαθητές φώναζαν με παλμό τα συνθήματά τους, όπως «Θέλουμε ύλη, θέλουμε βιβλία και όχι να πληρώνουμε συνέχεια στα ωδεία», «Δεν έχουμε καθηγητές, δεν έχουμε βιβλία, αυτό είναι η δημόσια και δωρεάν Παιδεία», «Η δωρεάν Παιδεία δεν είναι ουτοπία, θέλουμε καθηγητές στα Μουσικά Σχολεία», «Η Μουσική Παιδεία είναι Πολιτισμός, δεν είναι πολυτέλεια να είσαι μουσικός».

Στο πλευρό των μαθητών στην κινητοποίησή τους βρέθηκαν και οι γονείς τους. Συγκεκριμένα ο Γιώργος Καρπέτας, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μουσικού Σχολείου Λάρισας και μέλος της Ενωσης Γονέων του δήμου, σε δηλώσεις του σημείωσε μεταξύ άλλων: «Τα προβλήματα είναι ακριβώς τα ίδια με παλιότερα χρόνια. Ενδεικτικά, δύο τάξεις του Λυκείου δεν λειτουργούν, γιατί τα ταβάνια έχουν πέσει, και τα παιδιά κάνουν μάθημα στο Χημείο ή και αλλού. Τα μουσικά όργανα έχουν να αντικατασταθούν από όταν φτιάχτηκε το σχολείο. Οι μαθητές στο σχολείο κάνουν μάθημα σε κοντέινερ που φτιάχτηκαν 15 χρόνια πριν, ως προσωρινή λύση. Εχουμε ακούσει πολλές δεσμεύσεις και υποσχέσεις ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει, περιμένουμε όμως να δούμε πράξεις και να υλοποιηθούν αυτές οι δεσμεύσεις».

ΠΑΤΡΑ
ΠΑΤΡΑ
Ανάλογη μαθητική πορεία πραγματοποιήθηκε και στην Καρδίτσα, από τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου της πόλης.

Στην Κρήτη

Σύσσωμη η σχολική κοινότητα του Καλλιτεχνικού και Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου βρέθηκε χθες στον δρόμο του αγώνα. Εκατοντάδες μαθητές μαζί με τα μουσικά τους όργανα, τα πανό που ζωγράφισαν και με διάφορα μουσικοθεατρικά δρώμενα, ξεσήκωσαν την πόλη. Στο πλευρό των μαθητών βρέθηκαν οι γονείς και οι καθηγητές των δύο σχολείων. Η πολύ μαζική πορεία ξεκίνησε από την πλατεία Ελευθερίας και διασχίζοντας την πόλη κατέληξε στα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κρήτης. Κατά την διάρκεια της κινητοποίησης οι μαθητές παρουσίασαν διάφορα δρώμενα και στην πλατεία του Αγίου Τίτου πραγματοποίησαν συναυλία με κρητικά τραγούδια. Οι μαθητές τονίζουν ότι κάθε χρόνο διεκδικούν τα αυτονόητα - σύγχρονα ασφαλή κτίρια, κατάλληλο εξοπλισμό και βιβλία, αναγνώριση των καλλιτεχνικών μαθημάτων τους.

Στο Ηράκλειο το ζήτημα του σχολικού κτιρίου είναι ιδιαίτερα οξυμένο, καθώς τα παιδιά κάνουν μαθήματα σε λυόμενες αίθουσες. Στην κινητοποίηση έδωσαν το «παρών» ο Μανώλης Συντυχάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και βουλευτής Ηρακλείου του Κόμματος, και ο Δημήτρης Δουλουφάκης, πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Δήμου Ηρακλείου και δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Αντίστοιχα στα Χανιά πραγματοποιήθηκε μαζική μουσική διαμαρτυρία στην πλατεία Σπλάτζα, όπου οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου με συνθήματα και με διάφορα μουσικά δρώμενα πρόβαλαν τις διεκδικήσεις τους. Στην κινητοποίηση του Μουσικού Σχολείου Χανίων έδωσαν το «παρών» αντιπροσωπεία της Ενωσης Γονέων Χανίων, το Παράρτημα Χανίων του ΠΜΣ και φοιτητικοί σύλλογοι. Στο πλευρό των μαθητών και των γονιών βρέθηκε ο Αλέκος Μαρινάκης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Κρήτης. Ανακοίνωση στήριξης του αγώνα των μαθητών εξέδωσε η Τομεακή Οργάνωση Μαθητών Χανίων της ΚΝΕ.

Να ανακληθεί άμεσα κάθε διαδικασία πειθαρχικών διώξεων από τη ΔΔΕ

Να ανακληθεί άμεσα κάθε διαδικασία πειθαρχικών διώξεων από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, απαίτησαν εκπαιδευτικοί με μαζική κινητοποίηση που πραγματοποίησαν χθες το μεσημέρι στα γραφεία της Διεύθυνσης, στο πλαίσιο στάσης εργασίας που προκήρυξαν οι ΕΛΜΕ.

Τα ΔΣ των ΕΛΜΕ καταγγέλλουν τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την έναρξη διαδικασίας πειθαρχικών διώξεων, για την απεργία - αποχή που είναι σε ισχύ. Στο πλαίσιο αυτό, περίπου 10 νεοδιόριστοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν χθες να παραλάβουν «εμπιστευτικό έγγραφο που τους αφορά».

Οπως αναφέρουν οι ΕΛΜΕ, «με τη στάση της αυτή η ΔΔΕ, ακολουθώντας τον δρόμο του υπουργείου, θέτει σε αμφισβήτηση το δικαίωμα στην απεργία. Επέλεξε να είναι το μακρύ χέρι της κυβέρνησης, η οποία σε ρόλο δικαστή αποφασίζει ποιες απεργίες είναι παράνομες, χωρίς καν να εκδικαστούν, περνάει από ΕΔΕ ολόκληρους συλλόγους διδασκόντων επειδή αναδεικνύουν τα σοβαρότατα προβλήματα στα σχολεία, φτάνει στο σημείο να στέλνει στα δικαστήρια ακόμα και την 24ωρη πανεκπαιδευτική απεργία της ΔΟΕ στις 23 Οκτώβρη».

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Με οδηγό τις διευρυμένες ανάγκες απέναντι στην εξελισσόμενη επίθεση

Διαδικτυακή εκδήλωση της ΑΣΕ για τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την Εκπαίδευση και την αγωνιστική απάντηση

Τα μέτωπα στα οποία εντείνεται ο αγώνας για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, για ζωή και δουλειά με δικαιώματα, για αυξήσεις στους μισθούς, αναδείχτηκαν στη διαδικτυακή εκδήλωση που οργάνωσε την Κυριακή 19 Γενάρη η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», με μεγάλη πανελλαδική συμμετοχή εκπαιδευτικών.

Η πρωτοβουλία αυτή ήρθε να συμβάλει στη σταθερή ενημέρωση, στον εξοπλισμό, στην καθημερινή συζήτηση και προβληματισμό, απέναντι στην εξαπάτηση που επιχειρείται και μέσα από τις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες. Οπως τονίστηκε και από αυτό το βήμα, αυτή η προσπάθεια πρώτα και κύρια ξετυλίγεται και πρέπει να δυναμώσει μέσα στα σχολεία, στα σωματεία, αναδεικνύοντας τον υπεύθυνο, δίνοντας ώθηση στον συλλογικό αγώνα, στον οποίο η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» καταθέτει όλες τις δυνάμεις της, για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών, για δουλειά και ζωή με δικαιώματα.

Ο Σπύρος Μαρίνης, πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, καλωσόρισε τους εκατοντάδες συμμετέχοντες από όλη τη χώρα και αναφέρθηκε στις πυκνές και σοβαρές εξελίξεις στον χώρο της Παιδείας και τον αντιδραστικό, αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα τους. Υπογράμμισε την ανάγκη της σταθερής και έγκαιρης ενημέρωσης και ενεργής συμμετοχής των εργαζομένων, την ανάγκη πανελλαδικής καταδίκης της τρομοκρατίας, των εκβιασμών και των πειθαρχικών διώξεων απέναντι σε όποιον σηκώνει κεφάλι. Ανέδειξε παράλληλα πως είναι ώρα ευθύνης για καθεμία από τις δυνάμεις στις Ομοσπονδίες και υπογράμμισε την ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να ξεπεράσουν κάθε προσπάθεια υπονόμευσης του αγώνα και των δικαιωμάτων του κλάδου. Οπως τόνισε, βρίσκονται σε ισχύ οι αποφάσεις για απεργία - αποχή από την αξιολόγηση, ο συλλογικός αγώνας για μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, είναι ώρα κλιμάκωσης με προετοιμασία νέας απεργιακής απάντησης σε συνέχεια των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων του Οκτώβρη και του Νοέμβρη.

Προς το σχολείο της ταξικής κατηγοριοποίησης

Στο πώς η δημιουργία διαφόρων τύπων σχολείων οδηγεί τελικά στην κατηγοριοποίηση και τα σχολεία πολλών ταχυτήτων αναφέρθηκε στην παρέμβασή του ο Ανδρέας Καργόπουλος, γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, με αφορμή την προώθηση του δικτύου των 22 Ωνασείων Γυμνασίων και Λυκείων και του Διεθνούς Απολυτηρίου σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Οπως παρέθεσε, η «πολυτυπία» σχολείων μετρά 20 τουλάχιστον χρόνια στη Δευτεροβάθμια και ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε χώρες της Ευρώπης και αυτό που προκύπτει είναι κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητών, υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των παιδιών που προέρχονται από την εργατική τάξη, ένταση των ταξικών φραγμών στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Παρουσίασε το παράδειγμα της Γερμανίας με τους τρεις τύπους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Γαλλίας με τους τρεις τύπους Baccalaureat, της Αγγλίας με τις τεράστιες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα αναλυτικά προγράμματα σχολείων, που εξυπηρετούν τελικά τον απόλυτο διαχωρισμό με βάση την ταξική προέλευση.

Μεταξύ άλλων ανέπτυξε πώς η πολυτυπία και η ταξική διαφοροποίηση σχολείων και αποφοίτων συνδέονται με την αστική στρατηγική για τον εργαζόμενο που ζητούν σήμερα οι επιχειρήσεις και αντέταξε: «Θέλουμε κάθε μαθητής, κάθε μαθήτρια, ό,τι και να θέλει να γίνει, να γνωρίζει τους βασικούς νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να μπορεί να αναπτύσσει την προσωπικότητά του, να ξέρει τη θέση του στην κοινωνία. Σε ένα σχολείο καθολικά δημόσιο και δωρεάν κριτήριο το τι θα σπουδάσει κανείς δεν θα είναι η ταξική προέλευση αλλά η κλίση και θέληση για να προσφέρει στην κοινωνία».

Το «αυτόνομο» σχολείο κομμάτι της αστικής στρατηγικής

Το πώς το «αυτόνομο» σχολείο της αγοράς έρχεται να δώσει νέο χτύπημα σε μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα ανέπτυξε ο Νίκος Βουρδουμπάς, υπεύθυνος Τύπου και δημοσίων σχέσεων της ΔΟΕ. Οπως ανέφερε, η κυβέρνηση έρχεται να υλοποιήσει πιο συγκεκριμένα πλευρές ενός θεσμικού πλαισίου που χτίστηκε από τις προηγούμενες.

Αναφέρθηκε στην τεράστια επικοινωνιακή προσπάθεια της κυβέρνησης από την αρχή της χρονιάς να εμφανίσει ότι τα σχολεία ξεκινούν και λειτουργούν κανονικά, την ίδια στιγμή που η εκπαιδευτική κοινότητα αναμετρούταν με τις κυνικές προσπάθειες κατάργησης τμημάτων για εξοικονόμηση δαπανών, που και σήμερα τα σχολεία μετρούν μεγάλα κενά, που έχει γίνει «σφαγή» στην Παράλληλη Στήριξη, που ειδικότητες δεν διδάσκονται, που έχουμε σχολεία με κομμένο τηλέφωνο και διευθυντές να ανταλλάσσουν μεταξύ τους προϊόντα για να καλύψουν ανάγκες. Η οικονομική ασφυξία των σχολείων, όπως σημείωσε, δεν είναι αστοχία, αλλά σαφής πολιτική επιλογή και αποτελεί μέσο που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και το αυτόνομο ανοιχτό σχολείο, ενώ περιγράφεται η σχολική μονάδα σαν αυτόνομη επιχειρηματική, με απόσυρση του κράτους από την ευθύνη να χρηματοδοτεί. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι προβλέψεις για τον ρόλο των διευθυντών, που ανοίγουν δρόμο για κατάργηση της συλλογικής λειτουργίας.

Αγώνας ενάντια στην οικονομική εξαθλίωση

Από την κλιμάκωση της επίθεσης απέναντι σε δικαιώματα και κατακτήσεις, σε κάθε πτυχή της ζωής, δεν εξαιρείται ούτε η εκπαίδευση, ούτε οι εργαζόμενοι σε αυτή, όπως αναδείχτηκε από την παρέμβαση του Δημήτρη Ακτύπη, οργανωτικού γραμματέα της ΟΛΜΕ. Συνοπτικά, παρουσιάστηκε μία αποτίμηση των απωλειών που μετρούν οι εκπαιδευτικοί τα προηγούμενα χρόνια, μέσα από πάγωμα μισθών, περικοπές και καταργήσεις επιδομάτων, μείωση υπερωριών, κατάργηση δώρων, αλλεπάλληλες περικοπές, νέους φόρους και εισφορές, από την κατάργηση των ΣΣΕ και τον καθορισμό του βασικού μισθού από την κυβέρνηση. Οπως ανέδειξε, η ασφυκτική κατάσταση επηρεάζει την καθημερινότητα, την επιβίωση, την ίδια την παραμονή στο επάγγελμα, με αύξηση των παραιτήσεων, με αιτήσεις δημοσίων υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια να κάνουν και δεύτερη δουλειά. Αποδομώντας τα επιχειρήματα που επιστρατεύονται από τους κυβερνώντες προκειμένου να μην ικανοποιηθούν τα οικονομικά αιτήματα των εργαζομένων, τόνισε την ανάγκη να δυναμώσει η πάλη, να πολλαπλασιαστούν τα σωματεία που ενεργά, δυναμικά, με συμμετοχή και μαχητικότητα παλεύουν.

Οχημα επιβολής της αντιλαϊκής πολιτικής οι διώξεις

H απάντηση του κλάδου απέναντι στις άδικες διώξεις και τις αντιδραστικές αλλαγές που έρχονται στα πειθαρχικά, ήταν το θέμα της εισήγησης του Αχιλλέα Ζορμπά, οργανωτικού γραμματέα της ΔΟΕ, που ανέδειξε πως ο αυταρχισμός, οι διώξεις, τα πειθαρχικά αποτελούν το όχημα στην επιβολή της αντιλαϊκής πολιτικής και στον χώρο της Παιδείας, του «αυτόνομου» κατηγοριοποιημένου σχολείου. Σε αυτό το πλαίσιο ενέταξε και τις αλλαγές στα πειθαρχικά, σημειώνοντας πως «σε έναν κόσμο που φλέγεται, που η αντίθεση ανάμεσα στις σύγχρονες ανάγκες και το κέρδος των λίγων μεγαλώνει, δεν θέλουν εκπαιδευτικούς που να παλεύουν», ανέφερε μεταξύ άλλων παραθέτοντας παραδείγματα διώξεων που το αποδεικνύουν: Με τη στοχοποίηση της εκπαιδευτικού για μία δημιουργία που φιλοτέχνησε μαζί με τους μαθητές για την Παλαιστίνη, με παραπομπές για υλοποίηση συλλογικών αγωνιστικών αποφάσεων, για εκδήλωση που είχε ομιλήτρια την κόρη του Τσε Γκεβάρα, για την αντίθεση στις εξετάσεις της Pisa, για την ανάδειξη και διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών λειτουργίας των σχολείων. Δίνουμε τη μάχη συλλογικά συντεταγμένα, έχουμε ισχυρά ερείσματα ότι θα είναι νικηφόρα, τόνισε ανάμεσα σε άλλα.

Αντιμέτωποι με νέα επίθεση οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί

Στους δρόμους που ανοίγονται με την είσοδο μονοπωλιακών ομίλων στην ιδιωτική εκπαίδευση, μία παράλληλη εξέλιξη που εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής για την Εκπαίδευση, αναφέρθηκε ο Μανώλης Σαβοριανάκης, μέλος του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ. Σημείωσε πως η εξαγορά ιδιωτικών σχολείων από funds εξελίσσεται διεθνώς και στοχευμένα, με τέσσερις τέτοιες περιπτώσεις να καταγράφονται σήμερα στη χώρα μας, ενώ αναμένονται και άλλες αντίστοιχες κινήσεις. Συνέδεσε τις αρνητικές εξελίξεις στις εργασιακές σχέσεις στα ιδιωτικά σχολεία με την απελευθέρωση των απολύσεων, με δημιουργία κλίματος για την προσέλκυση τέτοιων επενδύσεων που με τη σειρά τους προδιαγράφουν νέα επιδείνωση και αποσύνδεση που πλαισίου εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία από εκείνο στα δημόσια σε ό,τι αφορά το ωράριο, τις αμοιβές, τις άδειες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ