Τετάρτη 21 Απρίλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
«ΩΣ ΕΔΩ! ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΠΙΣΩ!»
Το Σάββατο η Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών στην Αθήνα

Μιλούν στον «Ριζοσπάστη» φοιτητές που θα συμμετάσχουν στη συνάντηση και για πρώτη φορά παίρνουν μέρος σε τέτοιες διαδικασίες

Διατρανώνοντας το σύνθημα «ΩΣ ΕΔΩ! Παίρνουμε τις σπουδές και τις ζωές μας πίσω!», το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) προετοιμάζει την Πανελλαδική Συνάντηση φοιτητών, φοιτητικών συλλόγων, επιτροπών φοιτητών που θα γίνει στην Αθήνα το ερχόμενο Σάββατο, 24 Απρίλη, για τη συζήτηση και τον συντονισμό της δράσης.

Η Πανελλαδική Συνάντηση θα γίνει στα γηπεδάκια της Πανεπιστημιούπολης και η προσέλευση θα γίνεται από την κεντρική πύλη επί της Ούλοφ Πάλμε. Η έναρξη της συζήτησης έχει προγραμματιστεί για τις 12 το μεσημέρι και αμέσως μετά το τέλος των εργασιών, στις 6 μ.μ., η μέρα θα κλείσει με συναυλία από τους «Κοινούς Θνητούς», Raibo και «Rhyme Riot».

Χαρακτηριστικά λέει το ΜΑΣ στο κάλεσμά του για τη συνάντηση: «Ηρθε η ώρα να συναντηθούμε, να συζητήσουμε και να συντονίσουμε τη δράση μας όλοι όσοι αγωνιούμε για το μέλλον και την προστασία της υγείας μας, για την πορεία των σπουδών μας, όσοι αγανακτούμε με την κλιμάκωση της καταστολής! Αυτή είναι η ευκαιρία μας να συναντηθούμε φοιτητές από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη και να δείξουμε πόσο δυνατή είναι η φωνή μας!».

Η συνάντηση έρχεται ως συνέχεια των μαζικών και πολύμορφων αγώνων των πρωτοβουλιών που ανέπτυξαν οι φοιτητές όλο το προηγούμενο διάστημα σε όλη τη χώρα, αναδεικνύοντας την ανάγκη να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα απαραίτητα μέτρα, να ξαναγίνουν φοιτητές, αγώνες που παράλληλα έδωσαν απάντηση στην πράξη στην ένταση της καταστολής και στους αντιδραστικούς νόμους που επιβάλλει η κυβέρνηση και στην Ανώτατη Εκπαίδευση, εναρμονίζοντας τα πανεπιστήμια ακόμα περισσότερο με τη στρατηγική του κεφαλαίου.

Παλεύουμε συλλογικά - ανταλλάσσουμε πείρα


Ολα αυτά που κινητοποιούν τους φοιτητές όλο αυτό το διάστημα θα μπουν στο επίκεντρο της συζήτησης στην Πανελλαδική Συνάντηση, με αφορμή την οποία ο «Ριζοσπάστης» αναζήτησε και μίλησε με φοιτητές που για πρώτη φορά συμμετέχουν σε τέτοιου είδους διαδικασίες.

Η Γεωργία Τσαγκάρη, φοιτήτρια από το Πάντειο Πανεπιστήμιο, μας είπε χαρακτηριστικά: «Είμαι φοιτήτρια στο 2ο έτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού και, όπως όλοι οι συμφοιτητές μου, έχω κάνει μάθημα στη σχολή μου μόνο ένα εξάμηνο! Ολο αυτό το διάστημα αντιμετώπισα προβλήματα με την τηλεκπαίδευση και την εξ αποστάσεως εξεταστική, ενώ στο ενδιάμεσο ήρθε να χτυπήσει ακόμα περισσότερο εμάς τους φοιτητές ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο.

Ετσι, λοιπόν, αποφασίσαμε μαζί με άλλους συμφοιτητές μου να συγκροτήσουμε την Επιτροπή Αγώνα ΕΜΠΟ.

Με τις ανακοινώσεις μας και τη στήριξη των κινητοποιήσεων και των δράσεων των φοιτητικών συλλόγων, αποκτήσαμε φωνή, διεκδικώντας να ανοίξουν οι σχολές μας με όλα τα μέτρα προστασίας, να γίνουν τα εργαστηριακά μαθήματα και να καλυφθούν όλες οι ανάγκες μας. Ταχθήκαμε ενάντια όχι μόνο στην εφαρμογή του νόμου για τα πανεπιστήμια αλλά και ενάντια σε ζητήματα όπως είναι ο "τρομονόμος για την Τέχνη" και η φίμωση δημοσιογράφων.

Παρατηρήσαμε πως η συγκρότηση της Επιτροπής είχε απήχηση στους υπόλοιπους συμφοιτητές μας. Επίσης, μάθαμε μέσα από αυτή να διεκδικούμε από κοινού και να βάζουμε φρένο σε όλα αυτά που υποβαθμίζουν τις σπουδές μας. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας για να κάνουμε ξανά και με καλύτερους όρους τα μαθήματά μας στη σχολή μας. Κάθε φοιτητής θα πρέπει να παλεύει για τα ζητήματα που τον απασχολούν στο πλάι των συναδέλφων του, γι' αυτό και θα παραβρεθούμε στην Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών για να μεταφέρουμε τη δική μας εμπειρία και να μάθουμε από τη δράση άλλων επιτροπών και συλλόγων από όλη την Ελλάδα».

Αντίστοιχα ο Δημήτρης Γκιώνης, φοιτητής στο 3ο έτος της Οδοντιατρικής του ΕΚΠΑ, σημειώνει: «Ηδη από την αρχή της πανδημίας, οι φοιτητές όλης της Ελλάδας αγωνιζόμαστε για ανοιχτές σχολές, για σχολές που θα καλύπτουν τις ανάγκες των φοιτητών. Ετσι και στις σχολές υγείας συγκροτήσαμε την Επιτροπή Αγώνα Ιατρικής - Οδοντιατρικής, παλέψαμε και συνεχίζουμε να παλεύουμε για να γίνουμε ξανά φοιτητές. Μετά από όλους αυτούς τους μήνες συζητήσεων και πολύμορφων δράσεων έχει συσσωρευτεί σημαντική πείρα σε όλους μας γύρω από το πώς μπορεί να οργανωθεί ο αγώνας μας. Την πείρα αυτή μπορούμε όλοι μας να συζητήσουμε στην Πανελλαδική Συνάντηση φοιτητών του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών το ερχόμενο Σάββατο 24 Απρίλη στην Πανεπιστημιούπολη, ώστε όλοι μαζί να συνεχίσουμε την πάλη για μόρφωση - δουλειά - ζωή όπως έχουμε ανάγκη».

Ηχηρό μήνυμα και από τη Θεσσαλονίκη

Οι Σύλλογοι Φοιτητών Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Γαλλικού του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μέσα από τις Γενικές τους Συνελεύσεις, πήραν αγωνιστική απόφαση συμμετοχής στην Πανελλαδική Συνάντηση φοιτητών, φοιτητικών συλλόγων και επιτροπών ετών του ΜΑΣ.

Με αφορμή την προετοιμασία της συμμετοχής τους και έχοντας στις «αποσκευές» τους την παρακαταθήκη των σημαντικών αγώνων που έδωσαν μαζί με τους υπόλοιπους συλλόγους του ΑΠΘ ενάντια στην καταστολή και τις εισβολές της αστυνομίας στο ίδρυμα, στέλνουν το δικό τους ηχηρό μήνυμα:

«Ως εδώ! Οι φοιτητές παίρνουν τις σπουδές και τις ζωές τους πίσω!

Το νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη θα μείνει στα χαρτιά! Το Πανεπιστήμιο ανήκει στους φοιτητές, στους εργαζόμενους και τις ανάγκες τους, όχι στις δυνάμεις καταστολής, όχι στα αντιδραστικά σχέδια της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση μπορεί να ψήφισε στη Βουλή την υποβάθμιση των σπουδών και την ένταση της καταστολής, αλλά στις σχολές αυτό το νομοθετικό τερατούργημα δεν θα εφαρμοστεί! Θα το μπλοκάρουμε στην πράξη!

Ηρθε η ώρα να κλιμακωθεί ο αγώνας!».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Το Σάββατο η Πανελλαδική Συνάντηση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών στην Αθήνα.
  • «Δίνουμε τρόπο στην οργή», αντλώντας δύναμη και συμπεράσματα από την Ιστορία: Ανταποκρίσεις από εκδηλώσεις της ΚΝΕ που έγιναν το Σαββατοκύριακο.
  • Αρθρο: Η... «δυσλειτουργική κατάσταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος» και οι παρεμβάσεις των ΗΠΑ.
  • Μαθητές Θεσσαλονίκης: Παραστάσεις διαμαρτυρίας αύριο σε δημαρχεία.
  • Δράσεις και εκδηλώσεις από τα Στέκια Πολιτισμού της ΚΝΕ.
Εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη

Πλήθος δραστηριοτήτων προγραμματίζει για το προσεχές διάστημα η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ και στο πλαίσιο αυτό για αυτές τις μέρες προγραμματίζονται:

Σήμερα Τετάρτη, 21 Απρίλη, η ΟΒ Φυσικού ΑΠΘ διοργανώνει συζήτηση στις 3 μ.μ., στην πλατεία Χημείου, με τίτλο «Ποια κοινωνία, με ποια οικονομία, και ποιο πανεπιστήμιο έστειλε τον Γκαγκάριν στο Διάστημα;».

Αύριο Πέμπτη, 22 Απρίλη:

-- Οι μαθητικές οργανώσεις Σταυρούπολης διοργανώνουν στις 6.30 μ.μ., στο κόκκινο πάρκο Ηλιούπολης, συζήτηση με θέμα «60 χρόνια από την κατάκτηση του Διαστήματος! Ποιο σχολείο έστειλε τον Γκαγκάριν στο Διάστημα; Συζητάμε για το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα».

-- Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στους Γεωτέχνες οργανώνουν στις 6 μ.μ., συζήτηση με θέμα «Ψάξε την πραγματική ουσία, πες όχι σε όλα τα ναρκωτικά», στα γρασίδια της Γεωπονίας. Θα μιλήσει η Παρασκευή Τσεκούρα, μέλος του Γραφείου Σπουδάζουσας ΑΕΙ Θεσσαλονίκης.

--Η ΤΟ ΣΘΕ διοργανώνει εκδήλωση στις 6 μ.μ., με θέμα «9η Μάη μέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών», στην πλατεία Χημείου. Θα μιλήσει ο Γιώργος Τσούγγαρης, μέλος του Γραφείου Σπουδάζουσας ΑΕΙ Θεσσαλονίκης.

-- Η ΟΒ ΜΕΤ του ΠΑΜΑΚ διοργανώνει στις 6 μ.μ. εκδήλωση με θέμα: «Ludwig van Beethoven, ένας μεγάλος συνθέτης στις μεγάλες ρωγμές της Ιστορίας», στην αυλή του ΠΑΜΑΚ. Θα μιλήσει ο Θάνος Κατσάρας, φοιτητής του ΜΕΤ.

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
«Δίνουμε τρόπο στην οργή», αντλώντας δύναμη και συμπεράσματα από την Ιστορία

Πλατιά συζήτηση με τους νέους με πολύμορφες εκδηλώσεις, με αφορμή και ιστορικές επετείους

Στον Αγιο Δημήτριο
Στον Αγιο Δημήτριο
Σαββατοκύριακο πλούσιο σε εκδηλώσεις σε πλατείες και άλλους κατάλληλους ανοιχτούς χώρους ήταν αυτό που μας πέρασε για τις Οργανώσεις της ΚΝΕ σε πολλές περιοχές, επιδιώκοντας να ανοίξουν πλατιά τη συζήτηση με τη νέα γενιά γύρω από το πώς θα δυναμώσει ο αγώνας για την υπεράσπιση της ζωής και των δικαιωμάτων της.

«"Δίνουμε τρόπο στην οργή..."! Αυτό είναι το σύνθημα με το οποίο τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ ξεδιπλώνουμε ένα πλούσιο πρόγραμμα δράσεων σε όλες τις γειτονιές της Αθήνας, σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, ώστε περισσότεροι νέοι να έρθουν σε επαφή με τις επαναστατικές, ανατρεπτικές ιδέες του ΚΚΕ και της ΚΝΕ», εξηγεί η Κωνσταντίνα Τσιουπρά, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, για το νήμα που διαπερνά όλη αυτήν τη δραστηριότητα, η οποία - προσθέτει - παίρνει διάφορες μορφές: «Συζητήσεις, αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, δωρεάν μαθήματα από το Στέκι της ΚΝΕ στην Αθήνα, λειτουργία βιβλιοπωλείων ώστε περισσότεροι νέοι να έρθουν σε επαφή με το πολιτικό, λογοτεχνικό και ιστορικό βιβλίο, είναι μερικά παραδείγματα».

Η ίδια τονίζει ότι «ένας χρόνος πανδημίας, ένας χρόνος βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης, ένας χρόνος εγκλεισμού είναι αρκετός ώστε περισσότεροι νέοι να βγάλουν συμπεράσματα για την κοινωνία στην οποία ζούμε, να απαντήσουν τα πολλά "γιατί;" που μπορεί κατά καιρούς να τους γεννιούνται βλέποντας τον κόσμο γύρω τους. Γι' αυτό πολλά από τα θέματα που επιλέγουμε στις εκδηλώσεις μας άπτονται της σύγχρονης καθημερινότητας και διαπάλης: Ο ρόλος του αστικού κράτους, η εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης κ.ά.

Στο Ν. Ηράκλειο
Στο Ν. Ηράκλειο
Ταυτόχρονα πρωτοστατούμε ώστε να συζητηθεί πλατιά τι είναι αυτό το οποίο πρέπει να γίνει σήμερα. Να απαντηθεί το πώς θα αλλάξουμε τα πράγματα, ποιος είναι ο σύγχρονος επαναστάτης σήμερα. Αξιοποιούμε ιστορικές επετείους (όπως τα 150 χρόνια από την Παρισινή Κομμούνα, τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821), συμπεράσματα από την καθημερινή πάλη που δίνουμε, ώστε να αναδείξουμε ότι αυτό το σύστημα δεν μπορεί να φτιασιδωθεί, παρά μόνο να ανατραπεί!».

Μονόδρομος η πάλη απέναντι σ' αυτό το σύστημα

Με αυτό το πνεύμα, σε κλίμα ενθουσιασμού και με πλούσια συζήτηση έγινε το Σάββατο εκδήλωση της Τομεακής Οργάνωσης Νότιων Συνοικιών Αττικής της ΚΝΕ με τίτλο «54 χρόνια από τη στρατιωτική δικτατορία της 21ης Απρίλη - Στιγμές από τη ζωή και δράση της ΚΝΕ στην παρανομία». Η εκδήλωση έγινε στον Αγ. Δημήτριο (πλατεία Αλέκου Παναγούλη), με κεντρικό ομιλητή τον Θανάση Παφίλη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και ακολούθησε πλούσια συζήτηση.

Η ομιλία στάθηκε στα βασικά συμπεράσματα που μπορούμε να αντλήσουμε σήμερα από την περίοδο της χούντας και τον αντιδικτατορικό αγώνα. Αναφέρθηκαν ιστορικά γεγονότα της εποχής που συνέβαλαν στο να φτάσουμε στη χούντα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καθοριστική παρέμβαση των μελών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στην ανατροπή της, στον ρόλο των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ, τόσο εκείνη την περίοδο όσο και σήμερα, για το τι σημαίνει η εμπλοκή στους σχεδιασμούς τους. Τονίστηκαν η στάση και ο ρόλος των αστικών κομμάτων απέναντι στη χούντα, αλλά και πώς σήμερα συμβάλλουν στα σχέδια της αστικής τάξης το καθένα από το δικό του μετερίζι, με σύγχρονα παραδείγματα.

Στον Πειραιά
Στον Πειραιά
Αντίστοιχα, το Σάββατο έγινε εκδήλωση της ΤΟ Βόρειων Συνοικιών Αττικής της ΚΝΕ στο αμφιθέατρο της κεντρικής πλατείας του Νέου Ηρακλείου, με θέμα «Αστικό κράτος: "Κράτος δικαίου" ή σταθερός αντίπαλος της εργατικής τάξης και της νεολαίας;».

Χαιρετισμό απηύθυνε η Μάγδα Ρήγα, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και Γραμματέας του Τομεακού Συμβουλίου της ΤΟ Βόρειων Συνοικιών, ενώ κεντρικός ομιλητής ήταν ο Αρης Πλωμαρίτης, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Αξιοποιώντας παραδείγματα της σφοδρής επίθεσης που δέχονται οι εργαζόμενοι και η νεολαία από το αστικό κράτος διαχρονικά, αλλά και παραδείγματα όξυνσης της βάρβαρης επίθεσης την τελευταία χρονιά, ανέδειξε τον χαρακτήρα του ως εργαλείου διατήρησης της εξουσίας και προώθησης των συμφερόντων της αστικής τάξης, αλλά και τη συνέχεια που αυτό έχει, ανεξαρτήτως διαχειριστή στην κυβέρνηση. Το ενδιαφέρον κέντρισαν οι αναφορές στην πείρα από την Παρισινή Κομμούνα και τη Μεγάλη Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση.

Μετά την εισηγητική ομιλία έγινε συζήτηση για τη σχέση φασισμού και αστικού κράτους, αλλά και πλευρές που αφορούν τα καθήκοντα που απορρέουν από το Πρόγραμμα του Κόμματος, τόσο σήμερα όσο και σε επαναστατικές συνθήκες. Το ραντεβού ανανεώθηκε στην πολύμορφη δραστηριότητα του επόμενου διαστήματος, με πρώτο μεγάλο σταθμό τα Μαθητικά Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθούν τον ερχόμενο μήνα.

Για τη σημασία της μελέτης της Ιστορίας και των Επαναστάσεων

Το απόγευμα του Σαββάτου πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στο κέντρο του Πειραιά με θέμα «Οι επαναστάσεις ως ατμομηχανές της Ιστορίας. Συζητώντας για την Επανάσταση του 1821».

Της κεντρικής ομιλίας προηγήθηκαν παρεμβάσεις από τον Αντώνη Παπαδόπουλο, μαθητή, ο οποίος αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο τι διδάσκονται οι μαθητές στο σχολείο σχετικά με το 1821 και ειδικά φέτος με την επέτειο των 200 χρόνων, που τα σχολεία εντάσσονται σε προγράμματα περαιτέρω εμβάθυνσης στην αστική προσέγγιση και στόχευση για την Επανάσταση.

Επίσης, η Κωνσταντίνα Λυμπριτάκη, μεταπτυχιακή φοιτήτρια Ιστορίας, αναφέρθηκε σε πλευρές διδασκαλίας της επιστήμης της Ιστορίας στο αστικό πανεπιστήμιο και σε άλλες βαθμίδες της Εκπαίδευσης, στα σχολεία, στο θολό τοπίο που δημιουργείται στο μυαλό των νέων σχετικά με την Ιστορία, αλλά και στον ρόλο του κομμουνιστή εκπαιδευτικού.

Η κεντρική ομιλία έγινε από τον Μηνά Αντύπα, συνεργάτη του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιο διδάκτορα Ιστορίας. Αναδείχθηκαν η μακρόχρονη εξέλιξη των κοινωνικών δυνάμεων τους αιώνες πριν την Επανάσταση, η πορεία μέσα από την οποία συγκροτήθηκε η ελληνική αστική τάξη, η πρωτοπορία της Επανάστασης και από ποια ιδανικά εμπνεύστηκε, τονίστηκε ο καθοριστικός και αναγκαίος ρόλος μιας επαναστατικής οργάνωσης, της Φιλικής Εταιρείας.

Ο ομιλητής στάθηκε στο επιτακτικό αίτημα της αστικής τάξης, των εμπόρων, για άρση των περιορισμών στη μεταφορά των εμπορευμάτων στο εσωτερικό του ελλαδικού χώρου, προκειμένου να πάρει προβάδισμα από τους ανταγωνιστές της στις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης. Δηλαδή στο αίτημα για ενοποίηση όλων αυτών των περιοχών και παραγωγών υπό την αιγίδα του έθνους με αποτίναξη των Οθωμανών, όχι επειδή ήταν «κάποιο άλλο έθνος», αλλά επειδή ήταν η αυτοκρατορία που αντιπροσώπευε το παλιό - τη φεουδαρχία. Και εν τέλει πώς όλα τα παραπάνω, κάτω από τα συνθήματα της Ισότητας, της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης, έγιναν κτήμα σε πλατύτερο τμήμα του λαού τις παραμονές της Επανάστασης.

Η ομιλία έκλεισε με τη σημασία που έχει η μελέτη όλων των επαναστάσεων από τους κομμουνιστές, η Ιστορία συνολικά, με την παρότρυνση μάλιστα για μελέτη συγκεκριμένων ιστορικών τίτλων από έργα του Μαρξ και του Ενγκελς, του Λένιν, από τις εκδόσεις της «Σύγχρονης Εποχής» που εκθέτονταν στον χώρο.

Την εκδήλωση ακολούθησαν ξεναγήσεις στο νέο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΤΟ Πειραιά της ΚΝΕ, «Τραβέρσο».

Την Κυριακή η σκυτάλη πέρασε στις ΟΒ Κατασκευών και Βιομηχανίας Αττικής της ΚΝΕ, που οργάνωσαν εκδήλωση στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής για τα συμπεράσματα από την Παρισινή Κομμούνα, από την οποία φέτος συμπληρώνονται 150 χρόνια.

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Αντώνης Μοχιανάκης, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ, που έδωσε το έναυσμα για να συζητηθούν τόσο τα ιστορικά γεγονότα της Παρισινής Κομμούνας όσο και η ανάγκη σήμερα να μελετάται από νέους ανθρώπους η ιστορία του εργατικού και του κομμουνιστικού κινήματος.

Αντίστοιχη εκδήλωση για τα συμπεράσματα από την Παρισινή Κομμούνα έγινε και το Σάββατο από την ΟΒ Ιστορικού - Αρχαιολογικού Αθήνας της ΚΝΕ, έξω από το κτίριο Δ' της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Αθήνας. Εγινε παρουσίαση των ιστορικών γεγονότων και των συμπερασμάτων που προκύπτουν και η εκδήλωση έκλεισε με μια αναφορά στην ιστορία του ύμνου της Διεθνούς, ο οποίος αποτέλεσε και αποτελεί ύμνο της εργατικής τάξης στον αγώνα της για την ανατροπή του καπιταλισμού και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού - κομμουνισμού.

Η... «δυσλειτουργική κατάσταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος» και οι παρεμβάσεις των ΗΠΑ

Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια στα προγράμματα των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ
Από παλιότερη κινητοποίηση ενάντια στα προγράμματα των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ
Πρόσφατα αποχαρακτηρίστηκε και δόθηκε στη δημοσιότητα έκθεση του 2009 της αμερικάνικης πρεσβείας στην Αθήνα με τίτλο: «Η δυσλειτουργική κατάσταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος: Μια πρόκληση στον τομέα της δημόσιας διπλωματίας των ΗΠΑ. Μέρος 1ο»1, η οποία φαίνεται να υπογράφεται από τον τότε πρέσβη των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Daniel V. Speckhard.

Στο παρόν άρθρο θέλουμε να φωτίσουμε ιστορικά την πορεία αυτή, προκειμένου μπροστά στις ξανασερβιρισμένες προσπάθειες τεχνητών πολώσεων μεταξύ ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ να απαντήσουμε στο ποιος είναι ο υπολογίσιμος αντίπαλος απέναντι στη στρατηγική της αστικής τάξης αναβάθμισης του ρόλου των ΗΠΑ σε σχολεία και σχολές.

Τι μπορεί να αναδειχθεί από την έκθεση της αμερικάνικης πρεσβείας το 2009;

Πρόκειται για το περίγραμμα των δεδομένων του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, προσδιορίζοντας τους παράγοντες που διαμορφώνουν εμπόδια στη διείσδυση της αμερικανικής επιρροής στη νεολαία. Λαμβάνουμε υπόψη ότι το ενδιαφέρον της πρεσβείας έχει να κάνει με το ότι η Εκπαίδευση αποτελεί χώρο που η ιδεολογική παρέμβαση της αστικής τάξης γίνεται σχεδιασμένα, ότι επίσης διαμορφώνονται όροι πιο ενεργής οικονομικής διείσδυσης, επιχειρηματικής δράσης του κεφαλαίου.

Ξεχωρίζουν οι εξής πλευρές:

1. Η διαφαινόμενη «(...) αύξηση της ισχύος της πολιτικής δραστηριότητας σε σχολεία και πανεπιστημιακά ιδρύματα». Ως βασικούς λόγους που συντρέχουν την παραπάνω κατάσταση στην Εκπαίδευση η έκθεση εντοπίζει: Α. τις «χρόνιες ελλείψεις στο χώρο της Εκπαίδευσης» που διαμορφώνουν τη βάση για την ανάπτυξη πολιτικής διεκδίκησης αλλά και Β. το άσυλο ως βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη πολιτικής δραστηριότητας εντός των πανεπιστημίων.

2. «Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ιδιωτικός τομέας στην εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, και κυρίως των ιδιωτικών κολεγίων λόγω της πίεσης που ασκείται στο κυβερνητικό έργο στην προσπάθεια διαμόρφωσης ενός πιο φιλικού νομικού πλαισίου». Δηλαδή, εκτιμάται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ιδιωτική εκπαίδευση, η έλλειψη ενός φιλικού νομικού περιβάλλοντος για την τόνωση του ιδιωτικού τομέα, της συνολικής αναβάθμισης σε οικονομικό και ιδεολογικό επίπεδο, ως στοιχείο που περιορίζει την εμβέλεια ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης αμερικανικών συμφερόντων.

3. Η καθυστέρηση στη διείσδυση των αμερικανικών συμφερόντων με την κατάλληλη προετοιμασία του νομοθετικού πλαισίου για την καλύτερη εξυπηρέτηση του στόχου αυτού στη λειτουργία, την ερευνητική, εκπαιδευτική και οικονομική δραστηριότητα πανεπιστημίων και σχολείων. Ανάμεσα στους παράγοντες που ξεχωρίζουν στην καθυστέρηση αυτή, προσδιορίζονται το στοιχείο του αντιαμερικανισμού αλλά και η ριζοσπαστικοποίηση σε τμήμα φοιτητών.

Τι εξάγεται από τα παραπάνω; Πρόθεση της πρεσβείας των ΗΠΑ από το 2009 ήταν η εξασφάλιση φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος και στο πεδίο της Εκπαίδευσης ως ένα από τα πιο ευαίσθητα στοιχεία στο υπογάστριο της κοινωνίας που συμβάλλει στη διαμόρφωση κοινωνικών στάσεων, αντιλήψεων. Παράλληλα, αφορούσε την προώθηση των προτεραιοτήτων της σε επίπεδο διμερών σχέσεων στο κομμάτι των γεωστρατηγικών επιδιώξεων των ΗΠΑ στην ευρύτερη περιοχή αλλά και επιδιώξεων αναφορικά με την έρευνα, το εμπόριο, οικονομικών και διπλωματικών ευκαιριών που μπορούν να ενισχυθούν μέσω της επιχειρηματικής ρύθμισης και του τομέα Ερευνας και Εκπαίδευσης. Εξάλλου, ως όροι για την εξασφάλιση ενός φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος προκρίνονται οι διάφορες νομικές, πολιτικές αλλά και ιδεολογικές παρεμβάσεις που θα μπορούν να εγγυηθούν τη βιωσιμότητα των επενδυτικών σχεδιασμών και τον περιορισμό του ρίσκου που προκύπτει από τα προσδιοριζόμενα «εμπόδια» στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των «εταίρων». Σημειωτέον, αντίστοιχη ρητορική και παρεμβάσεις είδαμε και τα τελευταία χρόνια, τόσο επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όσο και επί της νυν κυβέρνησης της ΝΔ, προετοιμάζοντας την «εμβάθυνση και επέκταση» της σχέσης ΗΠΑ - Ελλάδας.

Αν ακόμα δεν βλέπει κανείς το λάκκο, ήδη από το 2009 η «υπέρβαση» του αντιαμερικανισμού στην Επαίδευση αποτελούσε την προϋπόθεση για τη δυναμική παρέμβαση των ΗΠΑ. Σχετίζεται τόσο με την πορεία προώθησης και επέκτασης της επιχειρηματικότητας στην Εκπαίδευση και την επιχειρηματική λειτουργία των δομών της, όσο και με τις αντιδραστικές παρεμβάσεις των ιμπεριαλιστικών οργανισμών και των αστικών κρατών ενάντια στην περιώνυμη «ριζοσπαστικοποίηση» (όρος - ομπρέλα, που πολύ βολικά καλύπτει από τις τρομοκρατικές ενέργειες που αξιοποιεί η αστική εξουσία για την προώθηση σχεδιασμών της μέχρι και τις παρεμβάσεις του εργατικού - λαϊκού κινήματος και τις κομμουνιστικές, ανατρεπτικές ιδέες) που προωθείται εμφατικά από την ΕΕ και υλοποιείται και στη χώρα μας από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

Τεκμήριο «κοινής συναίνεσης» ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

Ομολογουμένως, από το 2009 έως το 2021 έχει κυλήσει αρκετό νερό στο μύλο αναβάθμισης της παρουσίας και του ρόλου της πρεσβείας των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ στην Εκπαίδευση, με τη συνεργεία όλων των διατελεσάντων κυβερνήσεων. Αν η κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα δηλώνει παρούσα στην υλοποίηση των αποφάσεων του «Στρατηγικού Διαλόγου» μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ, κάτι που το 2009 από ό,τι διαβάζουμε στη έκθεση της πρεσβείας δεν είχε επιτύχει, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πολύτιμες παρακαταθήκες που έλαβε. Ο ίδιος ο «Στρατηγικός Διάλογος» με τις ΗΠΑ είναι «τέκνο» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αφορά το βάθεμα της εμπλοκής στα ιμπεριαλιστικά σχέδια των ΗΠΑ σε μια σειρά από πεδία, μεταξύ των οποίων και την Εκπαίδευση. Επόμενα, οι προτεραιότητες του νομοθετικού έργου της ΝΔ προφανώς δεν αποτελούν εκτροπή των κατευθύνσεων αυτών για τον οδικό χάρτη της Εκπαίδευσης. Η εξωστρέφεια και η ανταγωνιστικότητα αποτελούν κατευθύνσεις που «χωρούν» τις ανάγκες επιχειρηματικών συμφερόντων, σχεδιασμών πρεσβειών ακόμα και των ΝΑΤΟικών μακελάρηδων. Αν κάτι ακόμα επιβεβαιώνεται είναι πως το αστικό πολιτικό σύστημα έχει συνέχεια στην υλοποίηση της στρατηγικής της αστικής τάξης, ανεξάρτητα το μείγμα ή τον «τιμονιέρη» της αστικής διαχείρισης σε επίπεδο διακυβέρνησης.

Οι πρόσφατες δηλώσεις Τζ. Πάιατ για την προσέλκυση αντιπροσωπείας προέδρων και αξιωματούχων αμερικανικών πανεπιστημίων, για την οποία πανηγυρίζουν κυβέρνηση και αστικός Τύπος, δεν γεννήθηκε σε κενό αέρος2. Αποτελεί προϊόν της μέχρι τώρα κορύφωσης της εμπλοκής της χώρας στους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς με αντάλλαγμα τη γεωστρατηγική αναβάθμιση της αστικής τάξης, βαθαίνοντας την εμπλοκή και των πανεπιστημίων στις ανάγκες ΗΠΑ - ΝΑΤΟ. Τι προηγήθηκε των δηλώσεων αυτών;

  • Διαλέξεις αξιωματούχων της πρεσβείας των ΗΠΑ σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, εκδηλώσεις, ημερίδες. Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση ημερίδας του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ με την Ελληνική Ενωση για την Ατλαντική και Ευρωπαϊκή Συνεργασία, με θέμα «Σύγχρονες προκλήσεις ασφαλείας στην Ευρώπη, τη Μεσόγειο και την Ελλάδα: Ο ρόλος του ΝΑΤΟ και της ΕΕ», το 2016, το 26ο ετήσιο συμπόσιο της TRansatlantic Youth for the 21st Century το 2017 με θέμα «Προκλήσεις Ασφαλείας: ΝΑΤΟ & ΕΕ, Υβριδικές Απειλές - Τρομοκρατία - Ο ρόλος της κοινωνίας πολιτών», με την υποστήριξη Διεύθυνσης Δημόσιας Διπλωματίας του NATO, αλλά και του «Κέντρου Ερευνας και Καινοτομίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης για την Ψηφιακή Επικοινωνία (Digital Communication Network Southeast Europe Hub - DCN-SEE)», του ΑΠΘ, το οποίο σε συνεργασία με τη «δεξαμενή σκέψης» «Atlantic Council» και τη στήριξη της αμερικάνικης πρεσβείας διοργάνωσε εργαστήριο που απευθυνόταν σε δημοσιογράφους και φοιτητές Τμημάτων Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, με παρουσία του τότε πρόξενου των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη, Γκρέγκορι Φλέγκερ, ο οποίος επισήμαινε τις προτεραιότητες των ΗΠΑ απέναντι στις «ασύμμετρες απειλές» και αντίπαλων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων το 20193.
  • Υπογραφή μνημονίων συνεργασίας και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων μεταξύ αμερικανικών πανεπιστημίων, της πρεσβείας αλλά και του ΝΑΤΟ ήδη από το 2009. Ενδεικτικά: Johns Hopkins University - Σχολή Επιστημών Υγείας (2009), Fairleigh Dickinson University - Σχολή Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων (2009), αλλά και του ΝΑΤΟ με το τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ το (2015), Πανεπιστήμιο Πατρών, ΕΜΠ, την πρόσφατη συμφωνία ΝΑΤΟ - Γ' Σώμα Στρατού (Multi-Corps Land Component Command / MC LCC), με ΑΠΘ και ΔΙΠΑΕ (2021).
  • Εξασφάλιση υποτροφιών και οικονομικών κινήτρων για ερευνητική δραστηριότητα σε πανεπιστημιακά ιδρύματα των ΗΠΑ απευθυνόμενα σε νέους ερευνητές, επιστήμονες, αποφοίτους, όπως οι υποτροφίες Fulbright κ.α.

Σε αυτά να προσθέσουμε ότι σε επίπεδο σχολείων επιχειρούνται σειρά προγραμμάτων μακροπρόθεσμων επιδιώξεων όπως το μαθητικό αμερικανικό πρόγραμμα FLEX («Future Leaders Exchange Program», «Πρόγραμμα Ανταλλαγών Μελλοντικών Ηγετών»)4.

Αρμονικά δεμένοι με την εκπαιδευτική διαδικασία και σε επίπεδο Περιφερειών είναι η λειτουργία διαφόρων techlabs, διαφορετικών των «Αμερικανικών Χώρων» ως θύλακες αμερικανικής επιρροής, γρήγορης συγκέντρωσης δεδομένων και εκπόνησης δραστηριότητας εναρμονισμένων στις επιδιώξεις του «Στρατηγικού Διαλόγου», όσο και δεδομένου του εντοπισμού πως «ορισμένα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας είναι ιστορικώς επιφυλακτικά για τη συνεργασία Ελλάδας - ΗΠΑ στην άμυνα, στην οικονομία και στα πολιτικά ζητήματα»5.

Η δραστηριότητα υποτάσσεται φυσικά στους στόχους της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα, να αναβαθμίσει τις οικονομικές σχέσεις της με την ελληνική πλευρά σε μια σειρά τομείς της έρευνας και της επιστήμης, όπου εντοπίζεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της δυναμικής τους αλλά και της εξυπηρέτησης στις ευρύτερες δραστηριότητες ΗΠΑ - ΝΑΤΟ στην περιοχή.

Παράλληλα, πλευρά των σκοπών που εξυπηρετούν οι παραπάνω παρεμβάσεις είναι το «να προωθήσουν μια θετική άποψη των αμερικανοελληνικών σχέσεων» και «οι πολίτες να κατανοήσουν τις προτεραιότητες των ΗΠΑ στην περιοχή και να υποστηρίξουν τη συνεργασία στον τομέα της ασφάλειας με τις ΗΠΑ, τους οικονομικούς δεσμούς και την πολιτική εμπλοκή». Συστατικά στοιχεία είναι αφενός η «ουδετεροποίηση» του πληθυσμού στρατηγικών περιοχών, σε σχέση με το αίσθημα αντιαμερικανισμού, προκειμένου τη σκυτάλη να πάρουν «διπλωμάτες και ερευνητές (...) να επιδιορθώσουν τη ρήξη η οποία έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια»6.

Συστατικό στοιχείο της παρέμβασης των ΗΠΑ η προσπάθεια άμβλυνσης του αντιαμερικανισμού και «ριζοσπαστισμού»

Σε όλη αυτήν την πορεία, τόσο τα «θέλω» των παραπάνω οικονομικών και ιδεολογικών στόχων των ΗΠΑ όσο και τα «ενοχλητικά» εμπόδια στο να στρωθεί ο δρόμος για την αναβαθμισμένη παρέμβαση των ΑμερικανοΝΑΤΟικών στην εκπαιδευτική διαδικασία απαντήθηκαν με συνέπεια από όλες τις κυβερνήσεις. Είναι χαρακτηριστικές οι περιχαρείς φωτογραφίες κυβερνητικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που υποδέχθηκαν την αντιπροσωπεία των ΗΠΑ ως τιμώμενης χώρας στην τελευταία ΔΕΠ επί διακυβέρνησής τους, για να προβάλλουν, μεταξύ άλλων, και τις προοπτικές συνεργασίας με τα αμερικανικά πανεπιστήμια, που αν τις δει κάποιος από το εξωτερικό που δεν γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, δύσκολα θα μπορούσε να τις ξεχωρίσει από τις περιχαρείς φωτογραφίες των κυβερνητικών στελεχών της ΝΔ που προωθούν σήμερα αυτές τις συνεργασίες.

Και στο μεταξύ, βέβαια, έχουν «τρέξει» δεκάδες ΝΑΤΟικά προγράμματα στα πανεπιστήμια της χώρας. Διόλου ανεξήγητο, λοιπόν, γιατί το άσυλο ενοχλεί και έπρεπε να υπονομευτεί και να καταργηθεί, ή γιατί είναι διαχρονικά «καρφί στο μάτι» της αστικής εξουσίας οι πολιτικοποιημένες συλλογικές δραστηριότητες του κινήματος στα πανεπιστήμια και τις σχολές. Η σύγκλιση των πεπραγμένων των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στους στόχους αυτούς βγάζει μάτι (αρκεί να θυμηθεί κανείς όσα έθετε το περίφημο «πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου»).

Εξάλλου, δεν χρειάζεται να το αποδείξουμε εμείς, αφού τόσο η ΝΔ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κρύβουν ότι οι σχετικές τους παρεμβάσεις εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις της «Στρατηγικής της ΕΕ για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας» (διατυπωμένη ήδη από το 2005) και των υποδείξεων των ΗΠΑ για την καταπολέμηση της έντονης πολιτικοποίησης στη βάση της οποίας επιτυγχάνεται η διατήρηση αντιαμερικανικών αισθημάτων στην Εκπαίδευση.

Συνεπώς, η σπουδή για τον περιορισμό των φοιτητικών και μαθητικών κινητοποιήσεων, η ποινικοποίηση ιδεών των αγώνων της νεολαίας και η πρόκριση μιας «άλλης κουλτούρας» με συστατικό συμπλήρωμα την καταστολή και τον αυταρχισμό έχουν εξήγηση. Αποτελούν στοιχεία που αποβλέπουν στον περιορισμό των λαϊκών αντιδράσεων, τον εκφοβισμό, αλλά και την ενσωμάτωση, ιδιαίτερα διαβλέποντας τις εξελίξεις που διαμορφώνονται σε συνολικότερο επίπεδο από την εκδήλωση μιας νέας πιο βαθιάς διεθνούς καπιταλιστικής κρίσης, την καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων μεταξύ των οποίων και του ανθρώπινου παράγοντα, το φόρτωμα της κρίσης πάνω στις πλάτες του λαού, αλλά και τους ανταγωνισμούς που μπορούν να οδηγήσουν σε αναδιάταξη συμμαχιών, ακόμα να αποκτήσουν βίαιη μορφή, πολεμικών αναμετρήσεων. Η νεολαία επομένως θα πρέπει να γαλουχηθεί στην υποταγή και με τους δύο τρόπους (την καταστολή και την ενσωμάτωση), αλλά και στα πρότυπα των ιμπεριαλιστικών συμμάχων της χώρας, ΕΕ και ΗΠΑ - ΝΑΤΟ.

Τι δεν υπολογίζουν στην εξίσωση;

Συμπερασματικά, το «σκονάκι» των αμερικανοΝΑΤΟικών συμφερόντων παραδίδουν χέρι χέρι όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα με συνέπεια. Οι διαγκωνισμοί μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για το ποιος είναι ο καλύτερος μαθητής των αντιλαϊκών - αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα πρέπει να οδηγήσουν τον κόσμο της Εκπαίδευσης να στηθεί πίσω από «ξένες» για εκείνον επιδιώξεις. Το στοιχείο της αναβαθμιζόμενης παρουσίας των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ στην Εκπαίδευση αποτελεί μαρτυρία της στρατηγικής συμφωνίας ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ στις επιδιώξεις της αστικής τάξης για γεωστρατηγική αναβάθμιση. Επιδιώξεις που θέτουν όλο και πιο βαθιά τον λαό και τη νεολαία στο κουβάρι των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και τους κινδύνους που γεννιούνται από αυτούς.

Εμπόδια στους σχεδιασμούς αυτούς μπορεί να θέσει μόνο η ισχυροποίηση της οργανωμένης παρέμβασης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ σε σχολεία, σχολές και πανεπιστήμια και η καθημερινή δουλειά οργάνωσης του κινήματος μαθητών, φοιτητών, των εργαζομένων στα πανεπιστήμια, των ερευνητών, των διδασκόντων με κατεύθυνση αντικαπιταλιστική.

Η δράση εκείνη που προβάλλει το σχολείο και το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών θέτει στο προσκήνιο τις προτεραιότητες της νεολαίας, αναδεικνύοντας τα όρια του σημερινού τρόπου οργάνωσης της παραγωγής. Δράση ικανή να βάζει εμπόδια στους σχεδιασμούς της αστικής τάξης στην Εκπαίδευση, αποκαλύπτοντας τον χαρακτήρα τους, οργανώνοντας τη διεκδίκηση, καταρρίπτοντας τα κάλπικα δίπολα προόδου - συντήρησης. Προβάλλοντας πως πραγματική πρόοδος είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της νεολαίας.

Δράση ικανή να εκφράζει τα πιο πρωτοπόρα στοιχεία, τον γνήσιο ριζοσπαστισμό, να συναντιέται με τον προβληματισμό, τις αγωνίες, να καλλιεργεί αγωνιστικές διεργασίες.

Μέσα από τις εξελίξεις αυτές επιβεβαιώνεται με εμφατικό τρόπο η οργανωτική και ιδεολογική προετοιμασία των επαναστατικών δυνάμεων να προβάλλουν τις ιδέες της κοινωνικής απελευθέρωσης ανθρώπου από άνθρωπο, να οργανώνεται η αντεπίθεση για την προοπτική του σοσιαλισμού - κομμουνισμού.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

1. The sorry state of the Greek educational system: A challenge for U.S. Public Diplomacy. Part I

2. «Ενδιαφέρον 30 κορυφαίων πανεπιστημίων των ΗΠΑ για συνεργασία με ελληνικά ΑΕΙ», «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», 19.02.20 στο https://www.kathimerini.gr/society/1065470/endiaferon-30-koryfaion-panepistimion-ton-ipa-gia-synergasia-me-ellinika-aei/. Επίσης, «Η πρόοδος στο πρόγραμμα συνεργασίας με ΑΕΙ των ΗΠΑ», «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», 4.03.21, στο https://www.kathimerini.gr/society/561283729/i-proodos-sto-programma-synergasias-me-aei-ton-ipa/.

3. «Προετοιμάζουν στην Ελλάδα "εφεδρείες" για εκστρατείες προπαγάνδας και "κοινωνικής επιρροής"», «Ριζοσπάστης», Σάββατο 28 - Κυριακή 29 Μάρτη 2020, σ. 24.

4. «Πρόγραμμα ανταλλαγών μελλοντικών ηγετών Ελλάδας-ΗΠΑ», «Ριζοσπάστης», Παρασκευή 12 Ιούλη 2019, σ. 3.

5. «Εξωραϊσμός του αμερικανικού ιμπεριαλισμού με μανδύα τον πολιτισμό», «Ριζοσπάστης», Σάββατο 8 - Κυριακή 9 Φλεβάρη 2020, σ. 15.

6. Από το εγχειρίδιο του αμερικανικού ΥΠΕΞ, για την αποστολή των «Αμερικανικών Κέντρων» και των «Αμερικανικών Γωνιών», διαθέσιμο στο https://fam.state.gov/


Γιώργος ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Μέλος του Γραφείου της Τομεακής Επιτροπής Πανεπιστημίων Ερευνας Αττικής του ΚΚΕ και υποψήφιος διδάκτορας της Φιλοσοφικής του ΕΚΠΑ

ΣΤΕΚΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Δράσεις και εκδηλώσεις μέσα στον Απρίλη

To Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα συνεχίζει τις καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες στις γειτονιές της Αθήνας με το σύνθημα «Ως εδώ! Σπάμε τον φόβο - δίνουμε... "τρόπο" στην οργή!».

Οι επόμενες δράσεις που προγραμματίζονται για τον Απρίλη είναι οι εξής:

  • Σάββατο 24 Απρίλη, στις 11 π.μ., ανοιχτό μάθημα latin, στον Αλιμο (Κλούβα).
  • Κυριακή 25 Απρίλη, στη 1 μ.μ., θεατρική παρέμβαση στο Μοναστηράκι και στις 6 μ.μ., ανοιχτό μάθημα latin, στην πλατεία Νερού στο Φάληρο.

Παράλληλα, συνεχίζονται και οι διαδικτυακές εκδηλώσεις του Στεκιού:

  • Σάββατο 24 Απρίλη, στις 8 μ.μ.: «Το ταξίδι της μουσικής στον χρόνο (Β' μέρος)». Σε συνέχεια της προηγούμενης εκδήλωσης θα παρουσιαστεί η περίοδος της Αναγέννησης. Θα μιλήσει ο Δημήτρης Ανδρονιάδης, μουσικός, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.
  • Τρίτη 27 Απρίλη, στις 8 μ.μ.: Aφιέρωμα στο γαλλικό νέο κύμα (nouvelle vague) του κινηματογράφου. Θα μιλήσει ο Παύλος Χαρμπαλής, μέλος του ΤΣ Καλλιτεχνών της ΚΝΕ.

Για τα link των εκδηλώσεων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 210 8823674 ή στο e-mail: steki@kne.gr.

Αντίστοιχα, το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στο Μενίδι θα παρουσιάσει το εικαστικό δρώμενο με τίτλο «Δεν φιμώνεται η τέχνη!», το Σάββατο 24 Απρίλη, στις 6.30 μ.μ. στην πλατεία Αγίου Βλάση. Με το δρώμενο, οι δυνάμεις της ΚΝΕ απαντούν στην προσπάθεια της κυβέρνησης και της ΕΕ να φιμώσουν τις δυσάρεστες για το σύστημα καλλιτεχνικές φωνές, μέσα από τη σχετική νομοθεσία που ψηφίστηκε πρόσφατα.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παραστάσεις διαμαρτυρίας αύριο σε δημαρχεία

MotionTeam

Σε παραστάσεις διαμαρτυρίας, αύριο Πέμπτη, στις 11 π.μ., στα δημαρχεία Θεσσαλονίκης, Ευόσμου - Κορδελιού και Καλαμαριάς, καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, δίνοντας συνέχεια στον αγώνα για ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και ενάντια στη μετατροπή του σχολείου σε εξεταστικό κέντρο.

Συγκεκριμένα οι μαθητές ζητούν: Να μη δοθούν φέτος ενδοσχολικές εξετάσεις, να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων. Προσαρμογή της διδακτέας ύλης για την Α' και Β' Γυμνασίου ώστε να καλυφθούν τα μορφωτικά κενά. Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας - ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Να ανακοινωθεί άμεσα και επίσημα η ημερομηνία των πανελλαδικών εξετάσεων. Να παρθούν πίσω όλες οι άδικες απουσίες που μπήκαν στην τηλεκπαίδευση.

Με ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών καταγγέλλει ότι «με σελφ τεστ, αλλά 25άρια και βάλε τμήματα δεν διώχνεις τον κορονοϊό», ενώ την ίδια ώρα οι μαθητές έχουν γίνει «ρομπότ που δίνουν καθημερινά εξετάσεις». Ενδεικτικά αναφέρει ότι υπάρχουν περιπτώσεις που οι μαθητές έγραψαν μέχρι και 5 διαγωνίσματα στην πρώτη βδομάδα επιστροφής στα σχολεία!

Τέλος αναφέρεται στις προσπάθειες που βρίσκονται τις τελευταίες μέρες σε εξέλιξη σε μια σειρά σχολεία, στο πλαίσιο συνέχισης και κλιμάκωσης της πάλης των μαθητών. «Από την πρώτη μέρα ξεκίνησαν οι συζητήσεις σε 5μελή και 15μελή, οργανώθηκαν καταλήψεις όπως στο 19ο ΓΕΛ, Γενικές Συνελεύσεις σε σχολεία όπως το 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, έγινε προσπάθεια να συγκροτηθούν τοπικά συντονιστικά μαθητών π.χ. σε Εύοσμο και Καλαμαριά».

Μέσα από αυτή τη διαδικασία προέκυψε το παραπάνω πλαίσιο πάλης που έχει υιοθετηθεί από τους μαθητές στα εξής σχολεία: 1ο ΓΕΛ Συκεών, 1ο Γυμνάσιο και 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, 2ο ΓΕΛ και 1ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, 2ο ΓΕΛ Θέρμης, 4ο ΓΕΛ και 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, 19ο ΓΕΛ, Α1 και Α3 9ο Γυμνάσιο και Α1 1ο ΓΕΛ Νεάπολης.

  • Αντίστοιχα στην Αθήνα, η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών προγραμματίζει διά ζώσης συνεδρίαση την Κυριακή 25 Απρίλη στο χώρο της Γκράβας.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ