Η παραχάραξη της Ιστορίας μέσα από τα σχολικά βιβλία είναι το θέμα της εκδήλωσης που διοργανώνουν σήμερα Δευτέρα, στις 6.30 μ.μ., οι Επιτροπές Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ Ηλιούπολης και Υμηττού. Η εκδήλωση θα γίνει στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Ηλιούπολης, με ομιλητή τον Κ. Σκολαρίκο, συνεργάτη του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ. Στο πλαίσιό της θα γίνει ξενάγηση στο Μουσείο από αντιστασιακούς - μέλη του Παραρτήματος Ηλιούπολης της ΠΕΑΕΑ.
Σήμερα η σύσκεψη της Γραμματείας Αθήνας του ΠΑΜΕ και η κινητοποίηση που διοργανώνει η Λαϊκή Επιτροπή του Νομού Καρδίτσας
Συνεχίζονται και κλιμακώνονται οι αντιδράσεις φορέων της εκπαίδευσης και γενικότερα λαϊκών φορέων ενάντια στο σχέδιο συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολικών μονάδων. Θυμίζουμε ότι το υπουργείο έχει ανακοινώσει συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχεδόν 2.000 σχολείων πανελλαδικά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία Δημοτικά.
Συγκέντρωση στην πλατεία Παγκρατίου (συντριβάνι) διοργάνωσε την περασμένη Παρασκευή η Ενωση Γονέων του 2ου Διαμερίσματος Αθήνας με τη συμμετοχή πλήθους εκπροσώπων φορέων που δήλωσαν κατηγορηματικά την αντίθεσή τους στο «Νέο σχολείο» που φέρνει η κυβέρνηση και απαίτησαν να μην υπάρχει καμιά επιχειρηματική δραστηριότητα στην Παιδεία και την Υγεία.
Στην Καρδίτσα, η Λαϊκή Επιτροπή Αγώνα που έχει συγκροτηθεί από τις αγωνιστικές συσπειρώσεις ΠΑΜΕ, ΠΑΣΥ, ΠΑΣΕΒΕ, ΜΑΣ, ΟΓΕ έχει εξαγγείλει για σήμερα Δευτέρα, στις 7 μ.μ., μεγάλη κινητοποίηση στην κεντρική πλατεία της πόλης.
Στο μεταξύ, σε πόλεις, επαρχίες και χωριά της Θεσσαλίας πραγματοποιούνται, σε καθημερινή βάση, αγωνιστικές κινητοποιήσεις μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών - συγκεντρώσεις σε πλατείες και Περιφερειακές Διευθύνσεις, αποκλεισμοί δρόμων κ.ά. - ενώ οι μαθητές του Λυκείου της Τσαριτσάνης που καταργείται ξεκίνησαν απεργία πείνας.
Η αντίθεση στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων και το νέο «καλλικρατικό» σχολείο είναι η μία από τις βασικές αιχμές του συλλαλητηρίου που διοργανώνει μεθαύριο Τετάρτη, 23 Μάρτη, το Εργατικό Κέντρο Νάουσας, στις 7 μ.μ., στην πλατεία Καρατάσου.
Η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ καλεί σε σύσκεψη τα σωματεία της Αθήνας, τις Ομοσπονδίες και Ενώσεις Γονέων και τα 15μελή των μαθητών, σήμερα Δευτέρα, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας (Κάνιγγος 1), με θέμα «Το νέο σχολείο - καταργήσεις, συγχωνεύσεις».
Η Ενωση Ηλεκτροτεχνιτών Νομού Αττικής διοργανώνει σύσκεψη με θέμα «Να μην περάσουν οι νέοι αντιδραστικοί σχεδιασμοί κυβέρνησης - ΕΕ - πλουτοκρατίας στην κοινωνία και στο σχολείο, για να ανοίξει ο δρόμος για το σχολείο των λαϊκών αναγκών και την κοινωνία που μπορεί να το οικοδομήσει». Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη, 23 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα του Σωματείου (ΕΚΑ, Γ' Σεπτεμβρίου 48 και Μάρνη, 2ος όροφος).
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Βοιωτίας διοργανώνει εκδήλωση για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, την Τετάρτη 23 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα του Εμπορικού Συλλόγου Λιβαδειάς. Θα μιλήσει η Θ. Δριμάλα, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και του ΔΣ της ΔΟΕ.
Συμμετοχή στη συγκέντρωση στις 30 Μάρτη, με το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών
Σε νέες και πολύμορφες κινητοποιήσεις προχωρούν οι μαθητές τις επόμενες μέρες, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή τους στη συγκέντρωση στις 30 Μάρτη. Συγκεκριμένα, κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας που έγινε το περασμένο Σάββατο, οι μαθητές αποφάσισαν με ευθύνη των 15μελών και των 5μελών να οργανώσουν συνελεύσεις - συζητήσεις στα σχολεία τους για τις συνέπειες του «νέου» σχολείου και παράλληλα να προχωρήσουν σε τοπικές κινητοποιήσεις στους Δήμους μαζί με Συλλόγους Γονέων και καθηγητών ενημερώνοντας τους κατοίκους.
Μιλώντας για το «νέο» σχολείο το Συντονιστικό υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του ότι πρόκειται για «το σχολείο της ημιμάθειας και των χορηγών, της διαφοροποίησης των μαθητών ανάλογα με το πόσο σηκώνει η τσέπη των γονιών μας. Οι αλλαγές στην εκπαίδευση είναι κομμάτι του σχεδίου της κυβέρνησης, να χτυπήσουν όλα τα δικαιώματα που έχουν απομείνει στην εργατική - λαϊκή οικογένεια, να ενισχύσουν με όλους τους τρόπους τους μεγαλοεπιχειρηματίες». Σχετικά με το ρόλο της πλειοψηφίας των δημάρχων, το ΣΑΣΑ επισημαίνει ότι «είναι επικίνδυνος! Υποκριτικά δηλώνουν πως τάχα διαφωνούν με τις συγχωνεύσεις, την ίδια στιγμή που έχουν συμφωνήσει πλήρως να αναλάβουν τα σχολεία οι Δήμοι μέσω του "Καλλικράτη", ψάχνοντας για οικονομικούς πόρους. Οι χορηγοί που θα θελήσουν να εμφανιστούν σαν "σωτήρες" θα έχουν λόγο στη δική μας μόρφωση. Μας θέλουν με χαμηλές απαιτήσεις για να γίνουμε φθηνοί και ευέλικτοι εργαζόμενοι. Μας στερούν την ολόπλευρη μόρφωση. Το σχολείο της δήθεν "δημιουργικής μάθησης και της ελεύθερης σκέψης", το "νέο" σχολείο είναι ένα ψέμα».
«Στην ουσία - καταγγέλλει το Συντονιστικό - το νέο σχολείο είναι "κομμένο και ραμμένο" στα μέτρα των εταιρειών, που θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία μας και θα κάνουν παζάρια με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα διαφοροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες που θα έχουν! Το περιεχόμενο των μαθημάτων θα αλλάζει από περιοχή σε περιοχή αλλά και ανάμεσα στους μαθητές της ίδιας τάξης. Με κριτήριο το κέρδος θα μας χωρίζουν σε αυτούς που δήθεν παίρνουν τα γράμματα και σε αυτούς που δεν τα παίρνουν. Δε δεχόμαστε οι επιχειρήσεις να αξιολογούν εμάς και τα σχολεία μας».
Οι μαθητές διεκδικούν ενιαίο δωδεκάχρονο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους χωρίς καμία επιχειρηματική δράση και παράλληλα:
Νέα έρευνα κοινής γνώμης για να «νομιμοποιηθεί» η επίθεση στο μορφωτικό δικαίωμα
Μέσα σε κλίμα αγανάκτησης για την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης στην παιδεία που εκδηλώνεται αυτή την περίοδο με τις μαζικές συγχωνεύσεις σχολείων, το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να πείσει ότι η πολιτική του έχει ...λαϊκή έγκριση. Ετσι, χτες έδωσε στη δημοσιότητα έρευνα κοινής γνώμης που διεξήγαγε για λογαριασμό του εταιρεία δημοσκοπήσεων, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται το λύκειο, το σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και η επαγγελματική εκπαίδευση. Η έρευνα έγινε το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη, με 1.987 συνεντεύξεις σε δείγμα ηλικίας 16 έως 60 ετών. Από τα ερωτήματα είναι κάτι παραπάνω από προφανής η προσπάθεια του υπουργείου όχι απλά να διαμορφώσει μια πραγματικότητα στα μέτρα του, αλλά να παρουσιάσει εικόνα αποδοχής της πολιτικής του. Κάτι, που γίνεται ιδιαίτερα φανερό από ορισμένα ερωτήματα.
Οπως ήταν αναμενόμενο, η πλειοψηφία τοποθετείται αρνητικά στην σημερινή εικόνα του λυκείου. Για την πρόθεση του υπουργείου να δημιουργήσει νέο λύκειο, ενήμερο δηλώνει το 45,3%.
Το υπουργείο ρωτά αν η χρήση νέων τεχνολογιών και τα ψηφιακά βοηθήματα μπορούν να υποκαταστήσουν σε ένα βαθμό το φροντιστήριο. Κατευθύνουν προς τις νέες τεχνολογίες τις απαντήσεις των ερωτώμενων που αναζητούν διέξοδο από το τεράστιο οικονομικό βάρος των φροντιστηρίων, βάρος όμως, που δεν μπορεί να λυθεί μέσω των νέων τεχνολογιών.
Το υπουργείο με την έρευνά του παρουσιάζει σαν διέξοδο στο σημερινό σχολείο και στην αδιαφορία που προκαλεί στους μαθητές το αποξενωμένο από τις ανάγκες τους περιεχόμενο, την ελεύθερη επιλογή μαθημάτων πέρα από τα υποχρεωτικά. Ενα μέτρο που θα εκτινάξει την ταξική διαφοροποίηση, καταργώντας το όποιο δικαίωμα έχουν σήμερα τα παιδιά σε ενιαία μόρφωση ανεξάρτητα από το πού προέρχονται.
Σε ό,τι αφορά την δευτεροβάθμια τεχνολογική εκπαίδευση, πάνω από τις μισές απαντήσεις είναι υπέρ του να αποτελεί διακριτή εκπαιδευτική βαθμίδα, με προσανατολισμό την εξειδίκευση στα αντικείμενα που χρειάζεται η αγορά και η συντριπτική πλειοψηφία δηλώνει ότι θα έπρεπε να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Βέβαια, η ίδια η «αγορά» όταν μιλά για τις «ανάγκες» της, δεν αναφέρεται στον έλεγχο του αριθμού εκείνων που θα ασχοληθούν με συγκεκριμένους τομείς της παραγωγής, αφού κάτι τέτοιο έρχεται σε αντίθεση με τον σημερινό τρόπο οργάνωσης της οικονομίας. Οι ανάγκες της σχετίζονται κυρίως με το μοντέλο του εργαζόμενου που θα παράγει η εκπαίδευση, ευέλικτου, πρόθυμου, υποαμειβόμενου και χωρίς δικαιώματα και απαιτήσεις. Και είναι βέβαιο ότι κανένας γονιός δεν θέλει αυτή τη μοίρα για τα παιδιά του.