Παρασκευή 21 Φλεβάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΓΚΛΗΤΟΣ ΑΠΘ
Παρέμβαση για τον τυφλό μαθητή

Παρέμβαση στο υπουργείο Παιδείας για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των φοιτητών με αναπηρία στο Πανεπιστήμιο, αποφάσισε να κάνει η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αφορμή τον αποκλεισμό του 18χρονου τυφλού μαθητή από το Τμήμα Φυσικής.

Στη χτεσινή συνεδρίασή της η Σύγκλητος αποφάσισε να ζητηθεί η συνδρομή του υπουργείου, ώστε να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες υποδομές και προσωπικό. Μεταξύ άλλων σημειώνει: «Η περαιτέρω βελτίωση της προσβασιμότητας προϋποθέτει υποδομές, εξοπλισμό, εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία, τα οποία αυτή τη στιγμή και με δεδομένη την οικονομική συγκυρία δε διαθέτει το ΑΠΘ. Γι' αυτό, λοιπόν, ζητάμε από το υπουργείο Παιδείας να διευκρινίσει ποιες είναι οι προθέσεις του, προκειμένου να καλυφθούν και σε ποιο βαθμό οι ελλείψεις αυτές με έκτακτη χρηματοδότηση».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Στρατηγικά προσανατολισμένο στις αναδιαρθρώσεις

Σε 20 στρατηγικούς στόχους συμπυκνώνεται η πολιτική του υπουργείου Παιδείας για το 2014, οι οποίοι καταγράφονται σε υπουργική απόφαση του Κ. Αρβανιτόπουλου με ημερομηνία 19 Φλεβάρη.

Το υπουργείο κάνει λόγο για «καθολική εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος Σπουδών σε όλα τα Ολοήμερα Σχολεία» και του «Νέου Σχολείου» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ολοκλήρωση των διαδικασιών για το «Ψηφιακό Σχολείο», με την ενίσχυση της μάθησης των ξένων γλωσσών και των νέων τεχνολογιών. Δηλαδή, συνέχιση της προσαρμογής του σχολείου στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και ενίσχυση των δεξιοτήτων που μονότονα ζητά το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης.

Για το σχολικό βιβλίο υπάρχει σχεδιασμός για «εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από την αύξηση του χρόνου ζωής» του και «επαναδιάθεση και την επόμενη σχολική χρονιά, μέσω της αλλαγής της τεχνικής εκτύπωσής τους».

Αφού αυτή τη χρονιά ούτε η Ενισχυτική Διδασκαλία ούτε η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη δεν λειτούργησαν, το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση μιλά για «ενίσχυσή τους».

Σε ό,τι αφορά την προσχολική εκπαίδευση, μεταξύ άλλων προβλέπεται «επέκταση για το σύνολο των παιδιών άνω των 3 ετών». Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, πριν την «επέκταση», τα προνήπια στη μεγάλη τους πλειοψηφία μπαίνουν στα νηπιαγωγεία μετά από κλήρωση και σε ένα μικρό ποσοστό, τα υπάρχοντα νηπιαγωγεία υπολείπονται των πραγματικών αναγκών, ενώ ελλείψεις παρουσιάζονται και σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Αναθεώρηση της νομοθεσίας διορισμού και μεταθέσεων των εκπαιδευτικών με στόχο την απλούστευση και καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, συμπεριλαμβάνει το υπουργείο στους στόχους του, έχοντας ήδη, φέτος ειδικά, δείξει δείγματα γραφής για το τι σημαίνει «διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού» την οποία έκανε για να καλύψει τα κενά που δημιουργεί η αδιοριστία.

Σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, προτεραιότητα είναι η εφαρμογή της μαθητείας σε όσους αποφοίτησαν από αυτά την τελευταία εξαετία «με σκοπό τη βελτίωση των προοπτικών της δυνητικής απασχολισιμότητάς τους». Δηλαδή, αντί για δουλειά, θα προσφερθεί στους αποφοίτους θέσεις τζάμπα εργασίας...

Το υπουργείο σχεδιάζει «υιοθέτηση του Common Assessment Framework in Education (Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης) ώστε να καθίσταται δυνατή η αυτοαξιολόγηση των δομών της εκπαίδευσης με ένα διεθνές εργαλείο αξιολόγησης». Το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης είναι θεσμός της ΕΕ για αξιολόγηση της δημόσιας διοίκησης με συγκεκριμένα κριτήρια όπως: διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, εξωτερικές συνεργασίες και πόροι, αποτελέσματα προσανατολισμένα προς τον πολίτη/πελάτη, αποτελέσματα για το ανθρώπινο δυναμικό κ.ά.

Σαν επιστέγασμα, έρχεται η ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων στην Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια (My School) και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (νέοι οργανισμοί λειτουργίας), καθώς και στη Διά Βίου Μάθηση (My Vocational Center), με το υπουργείο να εκσυγχρονίζει τους μηχανισμούς του, δυναμώνοντας τον έλεγχο, την καταγραφή, την αξιολόγηση με τα δικά του κριτήρια.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΜΕ
Μαζί με τα αντιδραστικά μέτρα, έρχεται και ο αστυνομικός

Να ανακληθεί άμεσα η εγκύκλιος της ΓΑΔΑ που προβλέπει επαφές της αστυνομίας με τους διευθυντές των σχολείων, ζητά η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών σημειώνει ότι:

«Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής (ΓΑΔΑ), με έγγραφό της στις 6-2-2014, κάλεσε τα αστυνομικά τμήματα να μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές - συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, πράγμα που ήδη έγινε σε όλη την Αττική, για να καταγράψουν και να συντάξουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις γύρω από προβλήματα των σχολείων αρμοδιότητας (;) του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και ειδικότερα (;) της Αστυνομίας.

Στη συνέχεια η ΓΑΔΑ προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, κάνοντας πράξη την πρόσκληση παλιότερων εποχών "... περάστε από το τμήμα δια υπόθεσίν σας....". Συγκεκριμένα, σε κάποιες περιοχές, το τοπικό αστυνομικό τμήμα κάλεσε σε "σύσκεψη" στο τμήμα τους διευθυντές των σχολείων για να "γνωριστούν και να ανταλλάξουν απόψεις καλής συνεργασίας"!

Η εμπλοκή της ΓΑΔΑ στη λειτουργία των δημόσιων σχολείων είναι επικίνδυνη εξέλιξη! Δείχνει την προσπάθεια της συγκυβέρνησης να περάσει δια πυρός και σιδήρου τη βάρβαρη πολιτική της στο χώρο της εκπαίδευσης, χρησιμοποιώντας ακόμα και τον κρατικό κατασταλτικό μηχανισμό. Επιδιώκει να τρομοκρατήσει όσους αγωνίζονται, όσους αντιπαλεύουν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, το "νέο" σχολείο. Επιδιώκει να βάλει στο "γύψο" όποιον δεν σκύβει το κεφάλι απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης, πλουτοκρατίας, Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Από το Σεπτέμβρη καταγράφονται δεκάδες κρούσματα διώξεων σε όλη την Ελλάδα απέναντι σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και άλλους εργαζομένους, υλοποιώντας το δόγμα "νόμος και τάξη". Το τελευταίο μόνο περιστατικό είναι στο 2ο ΓΕΛ Κερατσινίου, όπου μαθητές που διεκδικούσαν βιβλία, εκπαιδευτικούς, σχολικούς φύλακες και θέρμανση, διώκονται για "διατάραξη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου". Και όπως δήλωσε ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, απαντώντας σε ερώτηση του ΚΚΕ στη βουλή, το "έγγραφο είναι νόμιμο και ορθό και θέτει το πλαίσιο της αποστολής της ελληνικής αστυνομίας ως προς το συγκεκριμένο θέμα". Οι αστυνομικοί δηλαδή θα αναλάβουν το ρόλο των σχολικών φυλάκων που σε λίγο απολύονται και επίσημα. Ο αστυνομικός έρχεται στο σχολείο μαζί με τα αντιδραστικά, αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Οπου δεν πίπτει λόγος ...υπάρχει και η ράβδος!», τονίζει μεταξύ άλλων η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Για τους απλήρωτους αναπληρωτές ΕΣΠΑ

Να πληρωθούν τώρα οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που παραμένουν απλήρωτοι για τρεις μήνες ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας. Οι βουλευτές του Κόμματος Γ. Γκιόκας, Γ. Λαμπρούλης, Λ. Κανέλλη, Χρ. Κατσώτης και Θεοδ. Κωνσταντινίδης αναφέρονται στους 2.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που προσελήφθησαν μέσω δύο προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (στην Πρωτοβάθμια για τα ολοήμερα σχολεία και στη Δευτεροβάθμια για το πρόγραμμα «Διερεύνηση παραμέτρων αναμόρφωσης και εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης και του εκπαιδευτικού υλικού της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης») και είναι απλήρωτοι από το Δεκέμβρη.

«Είναι φανερό ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί αντιμετωπίζουν σήμερα ζήτημα επιβίωσης. Πόσο μάλλον που πολλοί από αυτούς περιδιαβαίνουν τις πόλεις και τα χωριά της χώρας με μισθούς ψίχουλα, μακριά από τα σπίτια τους», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ και τονίζουν:

«Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αποδίδουν τη μεγάλη καθυστέρηση στην πληρωμή τους στη μη απόδοση των κονδυλίων των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Να τελειώσει ο εμπαιγμός. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Καταγγέλλουμε ακόμη το γεγονός ότι Διευθύνσεις και υπουργείο Παιδείας συναρτούν την πληρωμή των αναπληρωτών αυτών εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, που τους δίνεται και στόχο έχει την προσαρμογή τους στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις του σχολείου.

Ρωτάμε τους αρμόδιους να μας αποκαλύψουν ποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από το ερωτηματολόγιο! Ποιος συλλέγει τα στοιχεία, τι θέλει να βγάλει από αυτή την "έρευνα" και ποιος τελικά και πόσα "πληρώνεται" από το ΕΣΠΑ αυτό;

Επιπλέον, το περιεχόμενο του ερωτηματολογίου παραπέμπει ευθέως στη λεγόμενη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, ζήτημα κεντρικό σήμερα, που εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές το αντιπαλεύουν, γιατί είναι το εργαλείο που θα πετάξει παιδιά και εκπαιδευτικούς έξω από το σχολείο. Είναι το εργαλείο που φέρνει σαν μόνιμη κατάσταση τις διαλυμένες εργασιακές σχέσεις ειδικά για τους νέους εκπαιδευτικούς. Εχει αποδειχτεί στην πράξη πια ότι τα προγράμματα του ΕΣΠΑ φέρνουν την αντιδραστική στρατηγική της ΕΕ μέσα στο σχολείο και σμπαραλιάζουν το δικαίωμα στη ζωή, στη δουλειά και τη μόρφωση».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει στα ερωτήματα σε ό,τι αφορά το ερωτηματολόγιο, να πάρει μέτρα ώστε να αποσυρθεί και σε κάθε περίπτωση να καταβάλλεται σταθερά κάθε μήνα και χωρίς καμία άλλη προϋπόθεση ο μισθός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Από μία κιμωλία...

Πριν λίγες ημέρες, σε δημοτικό σχολείο στην περιοχή της Ηλιούπολης, ο Διευθυντής μοίρασε στους εκπαιδευτικούς από μία λευκή κιμωλία καλώντας τους ούτε λίγο ούτε πολύ να τη χρησιμοποιούν με φειδώ! Ηταν υποτίθεται μια «θετική» εξέλιξη, καθώς προηγουμένως δεν είχαν καν λευκές κιμωλίες!

Το «νέο» σχολείο που προπαγάνδιζαν με δηλώσεις μεταξύ άλλων για διαδραστικούς πίνακες. Το σχολείο των αδέκαρων σχολικών επιτροπών, των εκπαιδευτικών που δουλεύουν με ελαστικές εργασιακές σχέσεις, των παιδιών που πηγαίνουν και φεύγουν νηστικά. Το σχολείο που φτωχαίνει όπως φτωχαίνουν τα σπίτια των μαθητών του, για να τους θυμίζει τη θέση τους στο καπιταλιστικό σύστημα, στην ΕΕ «των λαών», που την ίδια στιγμή βγαίνει «λάδι» μέσα από το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ