Παρασκευή 21 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανελλαδική σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων

Πανελλαδική σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων στην ιδιωτική εκπαίδευση, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 23 Γενάρη στις 12 το μεσημέρι στο Εργατικό Κέντρο της Λάρισας, με πρωτοβουλία του Σωματείου Εργαζομένων καθηγητών στα Φροντιστήρια Θεσσαλονίκης και Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΦΙΕ) και με στόχο το συντονισμό της δράσης τους.

Στη σύσκεψη θα συμμετέχουν ο ΣΕΦΙΕ και τα πρωτοβάθμια σωματεία στην ιδιωτική εκπαίδευση από την Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη, το Αγρίνιο, την Πάτρα και την Αθήνα. Στόχος της σύσκεψης είναι ο καθορισμός ενός προγράμματος πάλης για την αντιμετώπιση της γενικευμένης επίθεσης στο εισόδημα των εργαζομένων κλάδου καθώς και ο καθορισμός δράσης για υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που να ανταποκρίνεται στις σημερινές αυξημένες ανάγκες.

Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΦΙΕ καλεί όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία του κλάδου να συζητήσουν την πρόταση της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να προκηρύξουν 24ωρη πανεργατική απεργία στις 10 Φλεβάρη.

Επίσης, σημειώνει: «Σε συνθήκες που η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους συνοδοιπόρους της (ΝΔ, ΛΑΟΣ, ΔΝΤ, ΕΕ, ΣΕΒ) καθημερινά προσθέτει άδικα μέτρα στις πλάτες των εργαζομένων δηλώνουμε ότι δε θα σκύψουμε το κεφάλι. Συντονίζουμε τον αγώνα μας, οργανώνουμε την πάλη μας! Στις σημερινές συνθήκες γενικευμένης επίθεσης δεν επιλέγουμε τον δρόμο της παραίτησης, της οπισθοχώρησης της μοιρολατρίας. Ο οργανωμένος αγώνας θα δώσει διέξοδο! Κανένας μόνος του»!

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΤΕΕ
Ανιση αντιμετώπιση στις εξετάσεις εισαγωγής

Ιδιαίτερα προβλήματα έχει δημιουργήσει η απαγόρευση της δυνατότητας αλλαγής ειδικότητας για τους αποφοίτους των εσπερινών ΤΕΕ για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΙ. Σύμφωνα με όσα ισχύσουν, οι υποψήφιοι των ημερήσιων ΤΕΕ, ΤΕΛ, Ναυτικών Λυκείων μπορούν να δηλώσουν τμήματα ομάδας που αντιστοιχεί σε διαφορετικό τομέα απ' αυτόν της αποφοίτησής τους. Σ' αυτή την περίπτωση επιλέγουν μια ειδικότητα του τομέα αυτού και εξετάζονται στο μάθημα της ειδικότητας αυτής. Οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων όμως δηλώνουν προτίμηση για όσα τμήματα αντιστοιχούν στον τομέα αποφοίτησής τους και δεν έχουν δικαίωμα να επιλέξουν μια άλλη ειδικότητα στις εξετάσεις.

Η άνιση αυτή αντιμετώπιση ημερήσιων και εσπερινών έχει προκαλέσει προβλήματα σε αποφοίτους των σχολείων αυτών, οι οποίοι θέλουν να αλλάξουν την επιλογή τους στο μηχανογραφικό είτε οδηγούμενοι από νέες συνθήκες είτε αναγκασμένοι από τις ήδη περιορισμένες επιλογές που δίνονται στους αποφοίτους των εσπερινών.

Για το θέμα Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Πρωτούλης, Γ. Γκιόκας, Γ. Ζιώγας, Λιάνα Κανέλλη και Ν. Παπακωνσταντίνου. «Επειδή είναι κοινωνικά άδικο να διαχωρίζονται οι μαθητές. Επειδή ιδιαίτερα αυτοί οι νέοι παλεύουν να μορφωθούν παράλληλα με την εργασία τους και μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες», οι βουλευτές ζητούν να παρθούν άμεσα τα αναγκαία μέτρα, προκειμένου να αρθεί η αδικία και να δοθεί και στους αποφοίτους των εσπερινών ΤΕΕ η δυνατότητα να αλλάζουν ειδικότητα και τομέα και να εξετάζονται όπως και οι πτυχιούχοι των ημερήσιων και σε τρίτο μάθημα (ειδικότητας).

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιβολή συγχωνεύσεων για το σχολείο της «αγοράς»

Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τα κριτήρια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, που οδηγούν στο σχολείο της «αγοράς» και ξεκίνησε, χτες, «διαβούλευση» 4 ημερών!

Σχολεία πολλών εκατοντάδων μαθητών ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας

Eurokinissi

Σχολεία πολλών εκατοντάδων μαθητών ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας
Μαζικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων επιδιώκει να επιβάλει η κυβέρνηση. Χτες το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε «διαβούλευση» (διάρκειας 4 ημερών!) για τα κριτήρια των συγχωνεύσεων, ώστε τελικά να διαμορφωθεί ο νέος «σχολικός χάρτης» του σχολείου της «αγοράς» από την επόμενη χρονιά. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο κείμενο της «διαβούλευσης» δεν μπαίνει καν υπό συζήτηση το αν χρειάζονται οι συγχωνεύσεις, αλλά μόνο συζητιέται ο τρόπος που θα γίνουν. Η κυβέρνηση δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα, αποφασίζει και διατάζει.

Ο βασικός συνομιλητής της «διαβούλευσης» είναι οι δήμοι («η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης»). Η επιλογή αυτή, βέβαια, δεν είναι τυχαία, αφού το σχολείο της αγοράς, προοπτικά, θα ...«ανήκει» στους δήμους και τις επιχειρήσεις. Η λειτουργία της «αυτόνομης» σχολικής μονάδας που οραματίζεται η κυβέρνηση θα συνδέεται (ακόμα περισσότερο) με την τοπική διοίκηση, γεγονός που θα αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των σχολείων.

Με λίγα λόγια, θα έχουμε και τα σχολεία των πλούσιων και των φτωχών δήμων, αλλά και τα δύο θα κυνηγούν «χορηγούς» για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ οι γονείς θα κληθούν να πληρώνουν ακόμα περισσότερα για το «καλό του σχολείου». Αυτό θα είναι το σχολείο της «αγοράς» με τα διαφοροποιημένα προγράμματα, το σχολείο της γρήγορης και «εύπεπτης» γνώσης, της γνώσης που πολύ γρήγορα θα απαξιώνεται. Σε αυτό το πλαίσιο (και μόνο σε αυτό), λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας «προτείνει» κριτήρια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων.

Τα κριτήρια των συγχωνεύσεων

Στο κείμενο διαβούλευσης (που έχει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου) διατυπώνονται τα κριτήρια, απ' τα οποία φαίνεται ότι οι συγχωνεύσεις θα αποτελέσουν γενικό φαινόμενο, αφού όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία θα συγχωνευθούν. Οπως αναφέρεται, οι «σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μια σχολική μονάδα».

Επόμενο συμπέρασμα είναι πως σε αυτή τη διαδικασία των συγχωνεύσεων δεν προβλέπεται να κτιστούν νέα κτίρια και υποδομές. Τα κριτήρια συνένωσης είναι «οι κτιριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης». Μόνο «σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσοτέρων σχολικών μονάδων,εάν οι συνθήκες το υπαγορεύουν,ιδρύεται νέα σχολική μονάδασε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών»! Επιπλέον, στο σχεδιασμό του υπουργείου, θα εξαντλείται το αντιπαιδαγωγικό όριο των 25 μαθητών και 30 μαθητών ανά τάξη, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αντίστοιχα.

Τέλος, οι μαθητές που θα πληρώσουν άμεσα τις αλλαγές στο νέο «σχολικό χάρτη» θα είναι αυτοί που το σχολείο τους θα είναι μακριά απ' τον τόπο κατοικίας τους. Στα κριτήρια των συγχωνεύσεων αναφέρεται ότι θα «εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα 3/4 της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Δεν υπάρχει πουθενά η ευθύνη του κράτους για τη μεταφορά των μαθητών. Η ευθύνη «μεταφέρεται» στη ...«συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής», δηλαδή στα ΚΤΕΛ και τα λεωφορεία!

Για τις περιπτώσεις των ορεινών και νησιωτικών περιοχών, υποστηρίζεται ότι θα εξετασθεί «κάθε περίπτωση χωριστά και θα ενταχθεί κατ' εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας, βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουμένων πάντοτε των παιδαγωγικών κριτηρίων, και μέχρι να δημιουργηθούν συνθήκες με την κατασκευή δημοτικών έργων»...

Το σόου στο υπουργικό συμβούλιο...

Χτες, η υφυπουργός Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο την εξέλιξη της «πρόβας» του σχολείου της «αγοράς» στα 800 ολοήμερα δημοτικά με αναμορφωμένο πρόγραμμα, με το παράδειγμα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης. Επανέλαβε τα μέτρα που έχει ανακοινώσει το υπουργείο για τα 800 σχολεία, όπου γίνεται το πρώτο «πείραμα» της διαφοροποίησης στην προαιρετική ζώνη (μετά τις 2 το μεσημέρι το κάθε σχολείο καθορίζει το πρόγραμμά του ανάλογα με τις δυνατότητές του).

Οι υπολογιστές και οι τηλεοράσεις που έχει κάθε τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης, οι διαδραστικοί πίνακες, οι εκδρομές και τα υπόλοιπα που παρουσίασε η υφυπουργός, είναι το περιτύλιγμα ενός σχολείου της «αγοράς». Πίσω απ' όλα αυτά, «κτίζεται» το σχολείο που θα έχει διαφορετικό πρόγραμμα απ' το διπλανό, το σχολείο όπου το βιβλίο θα υποβαθμιστεί και η τεχνολογία δε θα είναι βοηθητική, αλλά κυρίαρχη. Δε θα είναι υποστηρικτικό μέσο για την κατανόηση της γνώσης, αλλά μέσο για «εύκολη» μετάδοση των απαραίτητων δεξιοτήτων. Πίσω απ' όλο το σόου στο υπουργικό συμβούλιο, βρίσκεται το σχολείο που ο γονιός θα πληρώνει για τη μόρφωση του παιδιού του, τα σχολεία και οι μαθητές διαφορετικών ταχυτήτων, το σχολείο των ακόμα μεγαλύτερων ταξικών φραγμών.

ΑΧΤΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΟΑ
Η παραχάραξη της Ιστορίας στα σχολικά βιβλία

Εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Η παραχάραξη της Ιστορίας μέσα από τα σχολικά βιβλία» διοργανώνει την Κυριακή 23 Γενάρη η Αχτίδα Εκπαιδευτικών της ΚΟΑ. Η εκδήλωση θα γίνει στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΚΟΑ (Θεμιστοκλέους 2 και Πανεπιστημίου), στις 6 μ.μ., με ομιλητή τον Κώστα Σκολαρίκο, συνεργάτη του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ. Στο χώρο θα υπάρχει έκθεση βιβλίου.

ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σε επίσχεση εργασίας οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί

Συνεχίζουν την επίσχεση και οι έκτακτοι του ΤΕΙ Πειραιά, διεκδικώντας την καταβολή των δεδουλευμένων τους

Σε κύκλο κινητοποιήσεων μπαίνουν από την ερχόμενη Δευτέρα οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ξεκινούν επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας την καταβολή των δεδουλευμένων τους, που τους οφείλονται από 1η Οκτώβρη 2010. Η απόφαση για την επίσχεση πάρθηκε στη γενική συνέλευση της περασμένης Τετάρτης και θα συνοδευτεί με άλλες πρωτοβουλίες.

«Το δίκαιο είναι με το μέρος μας και θα παλέψουμε για αυτό», λέει ο Σύλλογος των Εκτάκτων της Θεσσαλονίκης και προσθέτει: «Καλούμε το σύνολο της κοινότητας του Ιδρύματος να βρεθούμε μαζί στη διεκδίκηση όχι μόνο της καταβολής των δεδουλευμένων μας, αλλά και συνολικά της αύξησης της χρηματοδότησης ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες του Ιδρύματος. Καλούμε το υπουργείο άμεσα να καλύψει το συνολικό ποσό για την καταβολή των δεδουλευμένων, εκπληρώνοντας τουλάχιστον τις τυπικές του υποχρεώσεις. Η επίσχεση εργασίας θα συνοδευτεί με πρωτοβουλίες ενημέρωσης του συνόλου των σπουδαστών και του προσωπικού του ΤΕΙ, αλλά και ενημέρωσης της κοινής γνώμης».

Θυμίζουμε ότι σε επίσχεση εργασίας βρίσκονται ήδη και οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί του ΤΕΙ Πειραιά. Οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί, που αποτελούν την πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού στα ΤΕΙ και βρίσκονται αντιμέτωποι σχεδόν κάθε χρόνο με πολύμηνες καθυστερήσεις στις πληρωμές τους, αντιμετωπίζονται με ...συμπάθεια και λόγια συμπαράστασης από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων, στην πράξη όμως βρίσκουν τις διοικήσεις απέναντί τους στον αγώνα τους. Χτες, για παράδειγμα, η διοίκηση του ΤΕΙ Πειραιά εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία λέει ότι το ίδρυμα «θα λειτουργήσει κανονικά και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν όπως είχαν προγραμματισθεί» ...παρά το ότι οι έκτακτοι κάνουν επίσχεση...

ΑΣΓΜΕ
Σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης

Κάλεσμα σε σύσκεψη για την οργάνωση της πάλης ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση απευθύνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας στο πλαίσιο της προετοιμασίας της απεργίας στις 10 Φλεβάρη. Οπως σημειώνει, στόχος είναι να προκύψει από αυτή τη σύσκεψη, που προγραμματίζεται για την Κυριακή 6 Φλεβάρη στο Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, «ένα συνεκτικό πλαίσιο πάλης για τη διεκδίκηση του σχολείου των λαϊκών αναγκών - να μην πληρώσει την κρίση και στην εκπαίδευση η λαϊκή οικογένεια».

Η ΑΣΓΜΕ απευθύνεται στις Ομοσπονδίες και τις Ενώσεις Γονέων του Λεκανοπεδίου και τους Συλλόγους Γονέων σε κάθε σχολείο, στα Μαθητικά Συμβούλια και στα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων Αθήνας και Πειραιά, τους συλλόγους εκπαιδευτικών. Απευθύνεται συνολικά σε όλους τους γονείς, εργαζόμενους, ανέργους, μικρομεσαίους «με κάλεσμα συναγερμού για την κατάσταση που διαμορφώνει κυβέρνηση και πλουτοκρατία στο σχολείο που πάνε τα παιδιά μας», όπως σημειώνει.

Οι πρόθυμοι «διαφωνούντες»

Το «Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας» (ΕΣΥΠ) είναι ένα όργανο προσχηματικού «διαλόγου» για τις αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία. Από τότε που ανέλαβε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το ΕΣΥΠ δεν είχε ενεργοποιηθεί, αλλά προχτές η κυβέρνηση το «θυμήθηκε» και η υπουργός Παιδείας, μπροστά στο ακροατήριο των μονίμως συμμετεχόντων στους κοινωνικούς «διαλόγους» (εκπρόσωποι υπουργείων, κομμάτων - ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑ.Ο.Σ. - και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες), έκανε μια συνοπτική παρουσίαση των αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η Α. Διαμαντοπούλου μίλησε για το σχολείο της «αγοράς», το «Πανεπιστήμιο ΑΕ», την έρευνα και όλες τις άλλες αλλαγές έχουν αποφασιστεί και διατυπώνονται σαφώς στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, αλλά και στις γενικές κατευθύνσεις της ΕΕ. Με λίγα λόγια μίλησε για τις ειλημμένες αποφάσεις, όπως τις έχει χαρακτηρίσει η ίδια λίγες μέρες πριν: «Η αλλαγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η αλλαγή στο σύνολο του Εκπαιδευτικού Συστήματος είναι μια ειλημμένη απόφαση και κεντρικός πυρήνας του εθνικού σχεδίου της κυβέρνησης», είχε πει στη Θεσσαλονίκη στις 11/1/2011.

Ολοι οι «διάλογοι» των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ τέτοιοι είναι: Προειλημμένες αποφάσεις και συντεχνιακά «παζάρια» για τις ...λεπτομέρειες. Στο «διάλογο» συμμετέχουν οι ηγεσίες των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και το κάνουν γιατί συμφωνούν στον πυρήνα των αναδιαρθρώσεων. Συμφωνούν, μάλιστα, τόσο πολύ που ακόμα και στις δηλώσεις «διαφωνίας» και «αποχώρησης» δεν μπορούν να αποτινάξουν τον κυβερνητικό συνδικαλισμό τους. Χαρακτηριστική είναι η στάση της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ, της ΟΣΕΠ - ΤΕΙ και της ΟΙΕΛΕ μετά την προχτεσινή μάζωξη του ΕΣΥΠ:

  • Ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ δήλωσε: «Οπως έχουμε διακηρύξει από την αρχή είμαστε απ' αυτούς που άνοιξαν το διάλογο, επομένως δεν μπαίνει θέμα για εμάς συμμετοχής ή όχι. Για μας μπαίνει, όμως, το θέμα της σοβαρής συμμετοχής όλων των πλευρών σε αυτόν το διάλογο, ο οποίος θα πρέπει, προφανώς, να είναι αποτελεσματικός και με συγκεκριμένο χρονικό όριο».
  • Ο πρόεδρος της ΟΣΕΠ - ΤΕΙ είπε: «Η ΟΣΕΠ ΤΕΙ συμμετέχει στο διάλογο. Το κείμενο διαβούλευσης δεν αποτελεί για εμάς βάση διαλόγου, όμως έχουμε κάνει τις δικές μας προτάσεις»! Στη συνέχεια σημείωσε: «Είμαστε ανοιχτοί όταν δούμε το προσχέδιο να κάνουμε τις επιμέρους παρατηρήσεις μας».
  • Η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ έκλεψε την «παράσταση». Αποχώρησε «δηλώνοντας την αντίθεση και την αποδοκιμασία μας στην προσχηματική και επικοινωνιακή χρήση του διαλόγου από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ». Η ΟΙΕΛΕ είναι η ομοσπονδία που - «παραδοσιακά» - μένει πάντα μέχρι τέλους στα τραπέζια των διαλόγων. Τώρα μούτρωσε όμως γιατί λέει: «Δεκάδες επιστολές μας που ζητούν διάλογο έχουν σταλεί προς την ΥΠΔΒΜΘ και την ΥφΠΔΒΜΘ. Δυστυχώς, όλες αναπάντητες»...

Γ. Χ.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org