Τετάρτη 4 Μάη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΔΙΠΑΕ
Κλιμακώνουν τον αγώνα ενάντια στις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις Τμημάτων

Συνεχίζουν τον αγώνα τους οι φοιτητές της Σχολής Μηχανικών του Διεθνούς Πανεπιστημίου (ΔΙΠΑΕ) ενάντια στις καταργήσεις, συγχωνεύσεις και μετακινήσεις Τμημάτων με βάση την εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής του Ιδρύματος προς το υπουργείο Παιδείας, αλλά και για την αναβάθμιση των σπουδών τους.

Οι φοιτητές πραγματοποίησαν χτες συγκέντρωση στο Αγαλμα Βενιζέλου και από εκεί συνέχισαν με πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Αντιπροσωπεία του Φοιτητικού Συλλόγου συναντήθηκε με τη διευθύντρια του γραφείου του υφυπουργού Μακεδονίας - Θράκης, στην οποία κατέθεσε τα αιτήματα που καταλήχθηκαν στην τελευταία Γενική Συνέλευση των φοιτητών.

Στην κοροϊδία της κυβέρνησης αναφέρθηκε, μιλώντας στους συγκεντρωμένους, ο Κώστας Τσεχελίδης, μέλος της προσωρινής διοίκησης του νεοϊδρυθέντος Συλλόγου Φοιτητών της Σχολής Μηχανικών του ΔΙΠΑΕ, ο οποίος τόνισε πως «για άλλη μια φορά υπήρξε η κοροϊδία ότι και καλά έχουν κάνει τις ενέργειες για να μη μεταφερθεί κανένα Τμήμα. Δεν μας λένε ποιες είναι αυτές». Επίσης, ανέφερε πως στο υπουργείο «σήκωσαν τα χέρια τους ψηλά» σχετικά με τα υπόλοιπα αιτήματα των φοιτητών, για την αναβάθμιση των σπουδών, τη χρηματοδότηση και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. «Ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο», συνέχισε, «εμείς την Πέμπτη θα είμαστε έξω από το υπουργείο Παιδείας (...) να απαιτήσουμε συνάντηση με την υπουργό για να καταθέσουμε τα αιτήματά μας».

Οι φοιτητές της Σχολής Μηχανικών, μαζί με φοιτητές του ΔΙΠΑΕ από τις Σέρρες και την Καβάλα, που επίσης απειλούνται με καταργήσεις και συγχωνεύσεις Τμημάτων, κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους με κάθοδο στην Αθήνα και κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, αύριο, Πέμπτη 5 Μάη.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Οι φοιτητές του ΠαΔΑ διεκδικούν ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών, πτυχία με αξία! 18 Μάη ψηφίζουν «Πανσπουδαστική ΚΣ»!
  • Το δικαίωμά τους στη δωρεάν σίτιση διεκδικούν οι φοιτητές στο ΑΠΘ
  • Τι σημαίνει αυτονομία των ΑΕΙ και ποιος ωφελείται από αυτήν
  • 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μαρασλείου: Ενα ακόμα παράδειγμα απαξίωσης της Ειδικής Αγωγής
Οι φοιτητές του ΠαΔΑ διεκδικούν ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών, πτυχία με αξία! 18 Μάη ψηφίζουν «Πανσπουδαστική ΚΣ»!

Οι φοιτητές του ΠαΔΑ στις σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών, Επιστήμης Τροφίμων βρίσκονται σε αγωνιστικό αναβρασμό. Τρία χρόνια μετά τους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ, που οδήγησαν σε νέες κατηγοριοποιήσεις τμημάτων, είναι μπροστά στο ίδιο έργο θεατές. Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να προχωρήσει σε νέο γύρο συγχωνεύσεων, οι διαρροές για κλείσιμο και υποβάθμιση Τμημάτων τινάζουν στον αέρα τις σπουδές και τα πτυχία τους, δημιουργούν νέες ταχύτητες πτυχίων, με την ίδρυση τριετών σχολών εφαρμοσμένων επιστημών (τύπου ΤΕΙ), αυξάνουν τα εμπόδια για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να εργαστούν στο επάγγελμά τους με δικαιώματα.

Η κινητοποίηση την Πέμπτη 5 Μάη στο υπουργείο Παιδείας μαζί με τους φοιτητές του ΔΙΠΑΕ αποτελεί στοιχείο κλιμάκωσης της πάλης, για να μείνουν αυτά τα σχέδια στα χαρτιά.

Η εξέλιξη αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, αφού οι φοιτητές του ΠαΔΑ και όλων των Τμημάτων που «πανεπιστημιοποιήθηκαν» με τους νόμους Γαβρόγλου, δεν είδαν την πολυπόθητη αναβάθμιση που τους έταζαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ολα αυτά τα χρόνια κάθε κυβέρνηση υπόσχεται «αναβάθμιση» και φέρνει νέα υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών και των πτυχίων! Υπόσχεται «σύνδεση με την εργασία» και φέρνει μεγαλύτερη αποσύνδεση των πτυχίων από το επάγγελμα!


Αυτή την πολιτική ήρθε η ώρα να καταδικάσουν μαζικά στην κάλπη των φοιτητικών εκλογών στις 18 Μάη. Με ενίσχυση της «Πανσπουδαστικής ΚΣ», να δυναμώσουν τη φωνή της διεκδίκησης, να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Κάθε φοιτητής που αγωνιά για το μέλλον του, έχει συμφέρον από το να αλλάξει τον συσχετισμό στον Σύλλογό του. Γιατί, την ώρα που:

  • Οι ελλείψεις σε καθηγητικό και διοικητικό προσωπικό, σε υποδομές (αίθουσες, αμφιθέατρα), σε εργαστηριακό εξοπλισμό, σε προσωπικό καθαριότητας χτυπάνε κόκκινο, έχει σημασία οι Φοιτητικοί Σύλλογοι να διεκδικούν επαρκή κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών και να μην στηρίζουν τους μειωμένους προϋπολογισμούς, όπως κάνουν οι εκπρόσωποι των ΔΑΠ και ΠΑΣΠ.
  • Η ακρίβεια κατατρώει τον μισθό και το χαρτζιλίκι του φοιτητή με τα πανάκριβα ενοίκια, το ρεύμα, τη σίτιση αλλά και τα έξοδα για σχεδιαστικά, ρόμπες, στηθοσκόπια, γενικά αναλώσιμα, μετακίνηση, έχει σημασία οι Φοιτητικοί Σύλλογοι να αγωνίζονται για αποκλειστικά δωρεάν σπουδές, για την ανέγερση νέων εστιών, για κατάργηση των φόρων στα βασικά είδη λαϊκής κατανάλωσης, αντί να δικαιολογούν το κύμα των ανατιμήσεων στο όνομα των «αντοχών της οικονομίας».
  • Από τον προηγούμενο κύκλο συγχωνεύσεων έχουν προκύψει Τμήματα χωρίς επιστημονική συνάφεια, χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση για τους αποφοίτους τους, έχει σημασία οι Φοιτητικοί Σύλλογοι να διεκδικούν πτυχία με αξία, που θα αποτελούν τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά στο αντικείμενο σπουδών.
  • Η πλειοψηφία των φοιτητών αναγκάζεται να εργάζεται παράλληλα με τις σπουδές της σε κακοπληρωμένες δουλειές, χωρίς σταθερό ωράριο, έχει σημασία οι Φοιτητικοί Σύλλογοι να διεκδικούν μαζί με τα σωματεία Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για όλους, μέτρα διευκόλυνσης των εργαζόμενων φοιτητών, όπως εμβόλιμη εξεταστική, απογευματινά εργαστήρια, άδειες μετ' αποδοχών, αλλά και όλους τους όρους για να μπορούν οι φοιτητές να σπουδάσουν απρόσκοπτα.
  • Οι απόφοιτοι πληρώνουν την κατηγοριοποίηση των πτυχίων και στερούνται την πλήρη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος, όπως οι απόφοιτοι των Τμημάτων Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, που μέχρι σήμερα δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε κανένα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, έχει σημασία οι Φοιτητικοί Σύλλογοι να διεκδικούν μόνιμη και σταθερή δουλειά πάνω στο αντικείμενο σπουδών για όλους τους αποφοίτους, που μπορούν με την επιστήμη τους να συμβάλουν στην κάλυψη κοινωνικών αναγκών.
Οι φοιτητές να σημαδέψουν τον πραγματικό αντίπαλο! Να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους!


Η κατάσταση αυτή, το μπάχαλο που συναντάνε καθημερινά, δεν οφείλεται σε ανικανότητα, έλλειψη σχεδίου, κακοδιοίκηση! Τόσα χρόνια άλλαξαν τόσες κυβερνήσεις και τόσες διοικήσεις και βελτίωση δεν υπάρχει.

Στο σχέδιο των κυβερνήσεων και της ΕΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, τα όνειρα και οι ανάγκες των φοιτητών είναι «εκτός θέματος», γιατί ο στόχος τους είναι να ικανοποιήσουν τα «θέλω» των επιχειρηματικών ομίλων γα απόφοιτους κομμένους και ραμμένους στα μέτρα τους, με σκόρπιες γνώσεις για σκόρπια δικαιώματα!

Για αυτόν τον λόγο οι φοιτητές δεν μπορούν να περιμένουν απαντήσεις από τις παρατάξεις ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, που με το ένα χέρι στηρίζουν την πολιτική της υποβάθμισης και με το άλλο τάζουν λύσεις! Από τη μία αναγνωρίζουν τα κολέγια και τους δίνουν «επαγγελματικά δικαιώματα» και από την άλλη τάζουν στους φοιτητές λαγούς με πετραχήλια! Από τη μια στηρίζουν τη μετατροπή δεκάδων Τμημάτων σε 3ετή «ΤΕΙ» και από την άλλη πουλάνε «αναβάθμιση»! Από τη μια στηρίζουν την πολιτική της ακρίβειας, των χαμηλών μισθών, της φοροληστείας για «το καλό της οικονομίας» και από την άλλη νομίζουν ότι θα τη βγάλουν καθαρή κερνώντας σφηνάκια τους φοιτητές! «Αριστοι» είναι μόνο στο ρουσφέτι και την εξαπάτηση!

Η λύση βρίσκεται στη διεκδίκηση και την αγωνιστική πρωτοβουλία των φοιτητικών συλλόγων! Με ενίσχυση της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» για ζωντανούς και αγωνιστικούς συλλόγους.

Μετά από τρία χρόνια «πανεπιστημιοποίησης», μετά από δυο χρόνια πανδημίας και μπροστά στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, είναι η ώρα οι φοιτητές να πάρουν τον λόγο και να διεκδικήσουν το πανεπιστήμιο που ανταποκρίνεται στις δυνατότητες της εποχής μας.


Κώστας ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ

Να σταλεί ξεκάθαρο μήνυμα καταδίκης

Στους φοιτητές της Ιατρικής απευθύνεται η ΠΚΣ μπροστά στις φοιτητικές εκλογές της 18ης Μάη

Κάλεσμα στους φοιτητές της Ιατρικής να απαντήσουν με την ψήφο τους στην επίθεση που δέχονται οι σπουδές και το πτυχίο και στην πολιτική που εγκληματεί σε βάρος της Υγείας του λαού απευθύνει η «Πανσπουδαστική ΚΣ».

Η ΠΚΣ αναφέρεται στην υποβάθμιση των σπουδών από την αρχή της πανδημίας, στα νέα εμπόδια που επιδιώκεται να μπουν για τη λήψη της ειδικότητας και την άσκηση του επαγγέλματος, αντί για αναβάθμιση των σπουδών. Θυμίζει παράλληλα πως δύο και πλέον χρόνια τώρα, οι ασθενείς και οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία έχουν πληρώσει ακριβά την πολιτική διαχείρισης της πανδημίας, ενώ σημειώνει πως με το «νέο ΕΣΥ» ετοιμάζεται νέο χτύπημα στο σύστημα Υγείας.

Στέκεται ιδιαίτερα στους αγώνες των υγειονομικών και στην πείρα των ίδιων των φοιτητών της Ιατρικής που έδωσαν αγώνες από την αρχή της πανδημίας, με συντονισμό και κοινή δράση, καταφέρνοντας να επιστρέψουν στις κλινικές, να βάλουν στον πάγο τα σχέδια της κυβέρνησης για foundation year και εξετάσεις στην έναρξη ειδικότητας, με κοινές πρωτοβουλίες με τους υγειονομικούς. «Τώρα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τη φωνή μας πιο δυνατή! Στις 18 Μάη στηρίζουμε το ψηφοδέλτιο της "Πανσπουδαστικής", εκλέγουμε περισσότερους αγωνιστές στα ΔΣ», τονίζει η ΠΚΣ, σημειώνοντας:

«Αυτή είναι η επιλογή για κάθε φοιτητή Ιατρικής που θέλει να μορφωθεί ολόπλευρα, να προσφέρει τις υπηρεσίες του με επιστημονικά κριτήρια και όχι με κριτήριο την τσέπη του ασθενούς.

Γυρίζουμε την πλάτη στις δυνάμεις που μας θέλουν να "κοιτάμε τη δουλειά μας", που προσπαθούν να επιβάλουν σιγή νεκροταφείου στους συλλόγους για να προχωρά ανενόχλητη η πολιτική της κυβέρνησης.

Για να δυναμώσει η διεκδίκηση για:

- Αναβάθμιση του περιεχομένου σπουδών, ολοκληρωμένη μόρφωση με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών σε όλες τις Ιατρικές Σχολές, σύνδεση θεωρίας - κλινικής πράξης, οργανωμένο και ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης στην κλινική άσκηση.

- Σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, επικαιροποιημένα επιστημονικά συγγράμματα. Εξασφάλιση δωρεάν πρόσβασης σε επιστημονικά περιοδικά και πηγές για όλους τους φοιτητές.

- Το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για λήψη άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Ούτε σκέψη για foundation year, για εξετάσεις και κάθε είδος φραγμών για την έναρξη, τη συνέχεια της ειδικότητας ή τη χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

- Ουσιαστική συστηματική εκπαίδευση κατά την ειδικότητα.

- Αποκλειστική κρατική ευθύνη και χρηματοδότηση για δωρεάν εκπαίδευση, επιμόρφωση όλων των γιατρών, για παροχή συγγραμμάτων και συμμετοχή σε επιστημονικά συνέδρια.

- Αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα Υγείας, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στον χώρο Υγείας - Πρόνοιας».

«ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ»
«Ούτε σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο»

«Δεν θυσιάζουμε τις σπουδές και την εργασιακή μας προοπτική!», δηλώνει η «Πανσπουδαστική ΚΣ» με αφορμή τις προβλέψεις του «Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» για απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία, η οποία είναι απαραίτητη για να ασκήσει ο απόφοιτος το επάγγελμα του εκπαιδευτικού στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

«Η εξέλιξη αυτή επηρεάζει άμεσα ακόμα και όσους απόφοιτους δεν θέλουν να κατευθυνθούν προς την Εκπαίδευση, αφού, πρώτον, δημιουργεί κατηγοριοποιήσεις που οδηγούν σε αυριανές μισθολογικές διαφορές και, δεύτερον, ανοίγει τον δρόμο για απόσπαση και άλλων επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο μας!

Αυτό σημαίνει ότι το πτυχίο μας δεν θα εξασφαλίζει τη δυνατότητα να διδάσκουμε! Η παιδαγωγική επάρκεια θα είναι πλέον ένα πανάκριβο εμπόρευμα για όποιον μπορεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Ηδη πολλά Ιδρύματα πωλούν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας με τη μορφή επί πληρωμή σεμιναρίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ΕΚΠΑ με δίδακτρα 700 ευρώ!», τονίζει η ΠΚΣ θυμίζοντας πως «το 2018, μέσα από μεγάλους αγώνες που δώσαμε οι φοιτητές των καθηγητικών σχολών, μπλοκάραμε τα σχέδια της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να αποσπάσει την επάρκεια από το πτυχίο». «Οπως τότε, έτσι και τώρα τα σχέδιά τους θα μείνουν στα χαρτιά! Δεν θα επιτρέψουμε το πτυχίο μας να γίνει κουρελόχαρτο», σημειώνεται στην ανακοίνωση που καταλήγει: «Στις 18 Μάη στηρίζουμε - ψηφίζουμε τα ψηφοδέλτια της "Πανσπουδαστικής ΚΣ" για να ακουστεί δυνατά η φωνή μας. Οχι στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο μας. Ολη η απαραίτητη γνώση για την άσκηση του επαγγέλματος να περιλαμβάνεται στο πτυχίο, καθολικά, δωρεάν στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Στελέχωση των πανεπιστημιακών τμημάτων με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό και γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκών. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους πάνω στο αντικείμενο σπουδών μας με σύγχρονα εργασιακά δικαιώματα».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Το δικαίωμά τους στη δωρεάν σίτιση διεκδικούν οι φοιτητές

Φοιτητές μοιράζουν φαγητό στους συναδέλφους τους
Φοιτητές μοιράζουν φαγητό στους συναδέλφους τους
Με συλλογική και οργανωμένη δράση οι φοιτητές του ΑΠΘ έσπασαν χτες στην πράξη την προσπάθεια της εργολαβίας της λέσχης να τους αποκλείσει από το δικαίωμα στη δωρεάν σίτιση.

Αρχικά, οι φοιτητικοί σύλλογοι του ΑΠΘ πραγματοποίησαν χτες το πρωί παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία του ΑΠΘ, διεκδικώντας δωρεάν, ποιοτική και αναβαθμισμένη σίτιση για όλους τους φοιτητές.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών, ΤΕΦΑΑ, ΜΜΕ και Δημοσιογραφίας, Κτηνιατρικής, Ιατρικής και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, όπως επίσης και αντιπροσωπεία της Διοίκησης του ΣΕΤΕΠΕ και του Σωματείου Εργαζομένων της Λέσχης του ΑΠΘ.

Θυμίζουμε, τη Δευτέρα, με εντολές του εργολάβου δεν επιτράπηκε η είσοδος στη λέσχη σε φοιτητές που δεν διέθεταν κάρτα σίτισης, ενώ μετά τις αντιδράσεις φοιτητών και εκλεγμένων σε ΔΣ Φοιτητικών Συλλόγων, η εργολαβία κατέβασε εντελώς τα ρολά στις διανομές του φαγητού.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως την ίδια μέρα κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο βίντεο και φωτογραφίες που απεικονίζουν ένα ποντίκι στην κουζίνα της λέσχης, πράγμα που επιβεβαιώνει τις καταγγελίες των Φοιτητικών Συλλόγων που αναφέρουν: «Παραδείγματα υπάρχουν από όλες τις χρονιές, αφού αποτελεί κοινή πρακτική της κάθε εργολαβίας που παραλαμβάνει τη λέσχη, να ελαχιστοποιεί τις μερίδες, να μειώνει τις διανομές, την ποσότητα και την ποιότητα των γευμάτων, καθώς και να απαξιώνει όλο και περισσότερο τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων που εργάζονται σε αυτή».


Μετά την κινητοποίηση, πραγματοποιήθηκε νέα παρέμβαση στη Λέσχη του ΑΠΘ, όπου προσωπικό ασφαλείας του εργολάβου συνέχισε τις ίδιες πρακτικές. Οι φοιτητές μπήκαν μέσα μαζικά και διένειμαν οι ίδιοι δωρεάν το φαγητό στους συναδέλφους τους, σε μια συμβολική κίνηση.

«Σίτιση για όλους τους φοιτητές, έξω οι εργολάβοι από τις σχολές» και «Σίτιση και στέγαση, δωρεάν σπουδές, δεν είναι πελάτες οι φοιτητές», ήταν μερικά από τα συνθήματα που φώναξαν οι φοιτητές.

Οπως τονίζουν σε κοινή τους ανακοίνωση οι Φοιτητικοί Σύλλογοι, η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής ενίσχυσης της επιχειρηματικής δράσης στα πανεπιστήμια, όπου επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά πως και με την ευθύνη των πρυτανικών αρχών σε προτεραιότητα μπαίνουν τα κέρδη του εργολάβου και όχι οι ανάγκες των φοιτητών και των εργαζομένων του πανεπιστημίου που σιτίζονται στη λέσχη.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι απαιτούν:

Κανένας έλεγχος κάρτας σίτισης /edupass στη λέσχη. Δωρεάν σίτιση για όλους τους φοιτητές. Πρόσβαση με πάσο ή όποιο έγγραφο δείχνει τη φοιτητική ιδιότητα. Επαρκής ποσοτικά και ποιοτικά σίτιση. Πλήρης λειτουργία όλων των υποδομών και των δυνατοτήτων της λέσχης. Ανοιγμα όλων των διανομών και της άνω λέσχης. Φοιτητικό πάσο σε όλους τους φοιτητές ανεξαρτήτου έτους σπουδών, αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών, αποχώρηση της εργολαβίας, μόνιμες συμβάσεις εργασίας για όλους τους εργαζόμενους της Λέσχης με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και επισκευές στους χώρους σίτισης.

Τι σημαίνει αυτονομία των ΑΕΙ και ποιος ωφελείται από αυτήν

Πολλή κουβέντα γίνεται και πολύ μελάνι χύνεται ξανά τον τελευταίο καιρό για την αυτονομία των πανεπιστημίων. Στην προπαγάνδα για τον κυοφορούμενο νόμο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η λέξη αυτονομία κλίνεται σε όλες τις πτώσεις. Διαφημίζεται ως η απελευθέρωση του πανεπιστημίου από το κράτος και ως προϋπόθεση για ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών, υποδομών, ερευνητικών προϊόντων, για την ενεργό εμπλοκή σε αυτά όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Είναι όμως έτσι;

Το ιδεολόγημα του αυτόνομου πανεπιστημίου έχει ως εξής:

Οσο το πανεπιστήμιο χρηματοδοτείται από το κράτος, δεν «ενηλικιώνεται», δεν «πατά στα πόδια του», δεν «αυτονομείται», δεν εκμεταλλεύεται όλη τη δυναμική του. Παραμένει δέσμιο των αγκυλώσεων και των δεσμεύσεων του αστικού κράτους που καλείται να υπηρετήσει. Εφησυχάζει και δεν «κυνηγά» την ευκαιρία. Δεν αναπτύσσει, ούτε αξιοποιεί ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα. Περιορίζεται στον ρόλο που έχει προδιαγράψει το κράτος γι' αυτό. Είναι «αναποτελεσματικό».

Πρόκειται για το ίδιο αφήγημα με το οποίο έχουν ντυθεί όλες οι «απελευθερώσεις»: Τηλεπικοινωνιών, αεροπορικών μεταφορών, σιδηροδρόμων, Ενέργειας κ.λπ.

Τι πρέπει να γίνει λοιπόν για να «απελευθερωθεί» και το πανεπιστήμιο από τον κρατικό κορσέ; Πρέπει να παραδοθεί στη... ζωογόνο δράση της αγοράς. Πώς θα γίνει αυτό; Με δραστικό περιορισμό της χρηματοδότησης ώστε να εξωθηθεί να αναζητήσει πόρους από ιδιώτες.

Αναζήτηση πόρων από την αγορά...


Μια τέτοια μορφή πόρων είναι τα δίδακτρα σε διάφορα προγράμματα σπουδών. Οσο πιο πολλά και πολύμορφα προγράμματα προσφέρει (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, κατάρτισης, επανεκπαίδευσης, θερινά, διπλά, κοινά, online, υβριδικά κ.λπ.), σε τόσο πιο πολλούς διαφορετικούς πελάτες στοχεύει. Μεγιστοποιεί τα έσοδα και ελαχιστοποιεί το ρίσκο. Αλλη μορφή πόρων είναι η πώληση στοχευμένων ερευνητικών υπηρεσιών από τα εξειδικευμένα ή/και πιστοποιημένα εργαστήρια που διαθέτει προς πελάτες που αναζητούν μια εξειδικευμένη απάντηση ή ένα πιστοποιητικό. Αλλη μορφή πόρων είναι η επιστημονική έρευνα κατ' εντολή μιας εταιρείας η οποία ωφελείται διπλά: Αφενός χρησιμοποιεί το δυναμικό και τις υποδομές του πανεπιστημίου της επιλογής της - κάθε φορά ανάλογα με τις ανάγκες της - και γλιτώνει το κόστος της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και αφετέρου τα αποτελέσματα της έρευνας, κλειδωμένα με πατέντα ή άλλο νομικό όπλο, αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων της. Αλλη μορφή πόρων είναι η επένδυση σε κάποια από τα αποτελέσματα που παράγουν οι ερευνητικές ομάδες του με τη μορφή εταιρειών startup ή spin off, ανάλογα με το είδος του αποτελέσματος και το επίπεδο του ρίσκου. Μια πιο... παθητική μορφή πόρων είναι η αξιοποίηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας που έχουν τα περισσότερα πανεπιστήμια (ειδικά τα παλαιότερα). Και ο κατάλογος συνεχίζεται...

Τι συμβαίνει όμως όταν ένα πανεπιστήμιο «απελευθερώνεται» από τα δεσμά της εξασφαλισμένης κρατικής χρηματοδότησης και πρέπει να ανταγωνισθεί με άλλα πανεπιστήμια για λίγο πολύ την ίδια πελατεία, τα ίδια κεφάλαια; Για να μείνει στο παιχνίδι, πρέπει να αναπτύξει διακριτό, ανταγωνιστικό προφίλ. Να θέσει σε δεύτερη μοίρα όσα του απορροφούν πόρους χωρίς να του δίνουν «πόντους». Να αναπτύσσεται στην κατεύθυνση που το σύρουν οι χρηματοδότες.

Μα, θα πει κάποιος, ο ανταγωνισμός μπορεί να καταστρέφει τους πιο αδύναμους, αλλά ευνοεί τους ισχυρούς. Αρα, κάποια πιο εύρωστα ή πιο δυναμικά πανεπιστήμια θα πλασαριστούν σε καλές θέσεις και θα μπορούν να προσφέρουν ακόμα καλύτερες υπηρεσίες στους λίγους έστω τυχερούς που θα φοιτούν ή θα εργάζονται εκεί.

...και οι πολλαπλές συνέπειες

Ωφελεί μια τέτοια εξέλιξη την ακαδημαϊκή κοινότητα ή την κοινωνική πλειοψηφία και πώς; Η απάντηση είναι ότι όχι μόνο δεν ωφελεί, αλλά λειτουργεί εις βάρος της.

Ενα πανεπιστήμιο, χωρίς επαρκή και εξασφαλισμένη κρατική χρηματοδότηση, που θα ιδρώνει για να είναι «βιώσιμο», δηλαδή να έχει κέρδη για να επενδύει στον επόμενο κύκλο, θα πρέπει να μειώνει τα κόστη και να μεγαλώνει τους τζίρους του. Αυτό σημαίνει ότι οι δωρεάν υπηρεσίες του (σπουδές, φοιτητική μέριμνα, κ.ά.) θα μαραζώνουν μέχρι να εξαφανιστούν, ενώ θα αναπτύσσονται τα κερδοφόρα τμήματά του για να μπορούν να συνεχίσουν να είναι κερδοφόρα.

Για παράδειγμα: Οι υποδομές που θα διατίθενται στα προγράμματα με δίδακτρα θα είναι σύγχρονες, λειτουργικές, καλαίσθητες, ενώ τα κτίρια των δωρεάν προγραμμάτων σπουδών δεν θα συντηρούνται, αν δεν υπάρχουν χρήματα. Αλλά χρήματα δεν θα υπάρχουν ποτέ αρκετά, αφού όσα γλιτώνει σε έξοδα το πανεπιστήμιο, θα μπορεί να τα επενδύει για να αναπτύσσεται προς τα εκεί που υπάρχουν κι άλλα έσοδα...

Η φοιτητική μέριμνα θα είναι ποιοτική μόνο στο βαθμό που θα λειτουργεί ανταποδοτικά, δηλαδή ανάλογα με το τίμημα που καταβάλλεται - όχι έμμεσα, μέσω της φορολογίας με την οποία χτίστηκαν και λειτουργούν οι υφιστάμενες υποδομές, αλλά άμεσα, μέσα από δίδακτρα, ενοίκια, τροφεία, εισιτήρια σε χώρους άθλησης ή ψυχαγωγίας κ.λπ.

Η ποικιλία των προγραμμάτων σπουδών δεν προσφέρεται για όλους, αφού πολλά από αυτά έχουν ήδη δίδακτρα. Το ίδιο και η ευελιξία - κινητικότητα μέσα από αυτά. Η δαπανηρή ζωντανή διδασκαλία μπορεί να αντικατασταθεί μερικώς από την πιο φθηνή τηλεκπαίδευση - όπως προβλέπει η ψηφιοποίηση της εκπαιδευτικής λειτουργίας που έχει εξαγγελθεί ήδη στα πλαίσια του νέου νόμου, αφού πρώτα δοκιμάστηκε την περίοδο της πανδημίας.

Οι εργαστηριακές υποδομές θα αναπτύσσονται και θα συντηρούνται με κριτήριο τις υπηρεσίες που παρέχουν - έναντι αμοιβής - ενώ τα εκπαιδευτικά εργαστήρια θα μαραζώνουν και θα υποβαθμίζονται. Αυτή είναι μια τάση που ήδη παρατηρούμε σε πολλά προγράμματα σπουδών που έχουν έντονο το στοιχείο της πρακτικής εξάσκησης, π.χ. θετικές επιστήμες, σπουδές μηχανικού. Δεν είναι τυχαίες οι συμβουλές - παρατηρήσεις στις εκθέσεις αξιολόγησης πολλών τέτοιων τμημάτων να μετατρέψουν τα εργαστήρια σε εικονικά (άλλη μια πλευρά της ψηφιοποίησης της εκπαιδευτικής λειτουργίας), γιατί τα κανονικά εργαστήρια έχουν πολύ υψηλό κόστος.

Οι ερευνητικές υποδομές και η ερευνητική δραστηριότητα θα αναπτύσσονται με κριτήριο την κερδοφορία τους, την εμπορευσιμότητά τους, τη συνεισφορά τους στο καπιταλιστικό σύστημα με την καινοτομία ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενός καπιταλιστή έναντι άλλου. Θα απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τις κοινωνικές ανάγκες αν η κάλυψή τους δεν οδηγεί σε εμπορική αξιοποίηση. Για παράδειγμα, ακούμε συχνά για τις διάφορες τεχνολογίες και χρηματοδοτικά εργαλεία για έξυπνα και πράσινα κτίρια και πόλεις, αλλά χρονίζουν σοβαρότατα προβλήματα υποδομών που θα έπρεπε να έχουν λυθεί από τον προηγούμενο αιώνα, όπως πλημμύρες, αποχέτευση, στατικότητα κτιρίων, πρόσβαση σε φθηνή Ενέργεια κ.λπ.

Ο,τι αποφέρει οφέλη στους καπιταλιστές δεν μπορεί να ωφελεί και τους εργάτες

Η απελευθέρωση από την κρατική χρηματοδότηση ή τις παρεμβάσεις του εκάστοτε υπουργού οδηγεί στην υποταγή στην αγορά και όχι στην ακαδημαϊκή ελευθερία, όπως ίσως ελπίζουν όσοι έχουν ταλαιπωρηθεί από τη διαχείριση της μιζέριας και τη συστηματική απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου. Τα πανεπιστήμια δεν λειτουργούν σε κοινωνικό κενό. Δεν είναι tours d' ivoire που διαχειρίζονται τα του οίκου τους. Ούτε πλατωνικές πολιτείες που παρατηρούν τον κόσμο από ψηλά. Είναι άρρηκτα δεμένα με την οικονομική λειτουργία του συστήματος που υπηρετούν.

Το αυτόνομο πανεπιστήμιο συμμετέχει ενεργά στη λειτουργία της καπιταλιστικής οικονομίας σε όλα τα επίπεδα, τόσο στην κρίση όσο και στην ανάπτυξη. Γι' αυτό και η ανάπτυξή του σε αυτήν την κατεύθυνση αποτελεί προτεραιότητα για την αστική τάξη και το κράτος της. Το δε κράτος δεν διαρρηγνύει τους δεσμούς του με το πανεπιστήμιο. Αποσύρεται από την απευθείας χρηματοδότησή του και άρα τον άμεσο έλεγχό του, αλλά διατηρεί τον ρόλο του ρυθμιστή της αγοράς που παρεμβαίνει με νομοθετικό πλαίσιο, χρηματοδοτικά εργαλεία, επιδιαιτησία, ελέγχους π.χ. αξιολόγηση, πιστοποίηση. Στην απελευθερωμένη αγορά ηλεκτρικής ενέργειας ανάλογο ρόλο έχουν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η ΡΑΕ.

Το αυτόνομο πανεπιστήμιο έτσι δεν προορίζεται να κορέσει τη δίψα της νέας γενιάς για σύγχρονη γνώση και δημιουργία, ούτε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εποχής μας για τη βελτίωση της ζωής μας. Προορίζεται για τις πιεστικές ανάγκες και τους ανταγωνισμούς της μειοψηφίας που ελέγχει την οικονομία. Δεν έχουμε αυταπάτες: Ο,τι αποφέρει οφέλη στους καπιταλιστές, δεν μπορεί να ωφελεί και τους εργάτες.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ - ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Γνωριμία με την Ιστορία του Κόμματος και του εργατικού κινήματος

Με σύνθημα «Διδασκόμαστε - Εμπνεόμαστε - Συνεχίζουμε! Αντλούμε έμπνευση από τη συγκλονιστική Ιστορία του Κόμματός μας και του εργατικού κινήματος της χώρας μας!», η ΤΟ Μαθητείας - Κατάρτισης της ΚΝΕ διοργανώνει επισκέψεις - εκδηλώσεις στην Αττική.

Αναφέρει μεταξύ άλλων στο κάλεσμά της:

«Αν αγανακτείς με τον πόλεμο, αν αγανακτείς με την αδικία, με την μπόχα και δυσωδία που συναντάς σε όλες τις πλευρές της ζωής σου, έχεις επιλογή! Δίπλα στο ΚΚΕ και την ΚΝΕ, να παλέψουμε μαζί ενάντια στη ρίζα όλων αυτών των προβλημάτων, ενάντια στο καπιταλιστικό σύστημα! Για την κοινωνία της πραγματικής ευημερίας και ελευθερίας, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό!

Η συγκλονιστική Ιστορία του Κόμματός μας και του λαού μας διδάσκει: Οτι ο λαός μπορεί να "σηκώσει κεφάλι", μπορεί να κατακτήσει όλα αυτά που του αξίζουν και του ανήκουν, μόνο όταν οργανωθεί και παλέψει σε κατεύθυνση σύγκρουσης με αυτό το σύστημα, το κράτος, τους μηχανισμούς και τις κυβερνήσεις του!».

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

-- Σάββατο 7 Μάη, στις 12 μ., επίσκεψη της ΤΟ στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής. Ξενάγηση στον χώρο όπου εκτελέστηκαν οι 200 κομμουνιστές την Πρωτομαγιά του 1944 και στο Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης.

-- Κυριακή 15 Μάη, στις 6 μ.μ., επίσκεψη της ΤΟ στο Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης στο Περιστέρι (οδός Εθν. Αντιστάσεως 33, πεζόδρομος). Προβολή του ντοκιμαντέρ «Ο Δρόμος μας», αφιερωμένο στα 100 χρόνια της Ιστορίας του ΚΚΕ.

-- Σάββατο 21 Μάη, στις 7 μ.μ., στο Μουσείο της Μακρονήσου (Αγ. Ασωμάτων 31, Θησείο), εκδήλωση - συζήτηση της ΤΟ, για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Σοβιετικής Ενωσης.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδήλωση με αφορμή τα 100 χρόνια της ΚΟΜΕΠ

Με αφορμή τα 100 χρόνια της ΚΟΜΕΠ, η ΤΟ Πειραιά της ΚΝΕ διοργανώνει το Σάββατο 7 Μάη στις 19.00 στο Πολιτιστικό Στέκι «Τραβέρσο» συζήτηση - παρουσίαση των άρθρων της ΚΟΜΕΠ: «Ο Λένιν και οι μπολσεβίκοι για τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο» και «Η διάλυση της ΕΣΣΔ, η "εποχή των τεράτων" και οι "σύγχρονοι έμποροι των εθνών"». Θα μιλήσουν ο Δημήτρης Ξεκαλάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, και ο Αποστόλης Χαρίσης, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ.

Παράλληλα από τις 6 Μάη στο χώρο θα υπάρχουν έκθεση αφιερωμένη στα 100 χρόνια ΚΟΜΕΠ και εκδόσεις της «Σύγχρονης Εποχής».

10ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΥ
Ενα ακόμα παράδειγμα απαξίωσης της Ειδικής Αγωγής

Καταγγελία της ΑΣΕ του Α' Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Αθηνών

Ο υπόγειος χώρος όπου διδάσκεται η Θεατρική Αγωγή
Ο υπόγειος χώρος όπου διδάσκεται η Θεατρική Αγωγή
Εικόνες ντροπής, ενδεικτικές της απαξίωσης και της εγκατάλειψης που αντιμετωπίζουν πολλές δομές Ειδικής Αγωγής, δίνει στη δημοσιότητα η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) του Α' Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Αθηνών, από το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μαρασλείου.

«Ειδική Αγωγή σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης», σημειώνει η ΑΣΕ αναφορικά με τους ακατάλληλους χώρους όπου στεγάζεται το 10ο Ειδικό Δημοτικό και σημειώνει αναλυτικά:

«Χρόνια τώρα η Ειδική Αγωγή παραμένει ουραγός στον χώρο της Εκπαίδευσης βαλλόμενη από τη διαχρονική υποχρηματοδότηση. Χρόνια τώρα τα Ειδικά Σχολεία υποφέρουν από μία εκπαιδευτική πολιτική η οποία δεν καθορίζεται από τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά από τις δημοσιονομικές αντοχές της οικονομίας. Χρόνια τώρα η Ειδική Αγωγή στηρίζεται στο μεράκι, στην αυτοθυσία και την οικονομική επιβάρυνση εκπαιδευτικών και γονιών.

Εφτασε όμως ο κόμπος στο χτένι! Εν έτει 2022 δεν μπορούμε να μιλάμε για Ειδικά σχολεία - πάρκινγκ ψυχών! Θα έπρεπε να μιλάμε για σύγχρονες δομές Ειδικής Αγωγής με ειδικά διαμορφωμένους χώρους που θα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια πετυχημένη εκπαιδευτική διαδικασία, για αίθουσες διδασκαλίας με σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και ειδικό παιδαγωγικό υλικό, για σχολεία στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό που δεν θα αλλάζει κάθε χρονιά επιτείνοντας την αγωνία και την ανασφάλεια των μαθητών.

Ομως, όχι μόνο αυτά δεν βλέπουμε να συμβαίνουν αλλά οι εικόνες που έρχονται από τα Ειδικά Σχολεία μόνο εικόνες ντροπής θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν!

Το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο Μαράσλειο είναι ένα σχολείο το οποίο υποφέρει από την υποχρηματοδότηση και στεγάζεται μέσα σε μικρές αίθουσες και χώρους ακατάλληλους που εγκυμονούν κινδύνους για εκπαιδευτικούς και μαθητές.


Συγκεκριμένα:

  • Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζεται χώρους 15 τ.μ.!
  • Οι δύο δάσκαλοι της μουσικής με τον θεατρολόγο του σχολείου κάνουν μάθημα σε υπόγειο χώρο χωρίς παράθυρα και χωρίς θέρμανση! Στον χώρο αυτό δεν έχουν πρόσβαση μαθητές με κινητικά προβλήματα.
  • Η στέγη του γυμναστηρίου είναι αμφίβολης αντοχής, καθώς δεν έχει συντηρηθεί για χρόνια, στάζει όταν βρέχει, ενώ ο χώρος δεν θερμαίνεται!
  • Υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας που ζεσταίνεται με σόμπα υγραερίου!
  • Οι αίθουσες, άβαφες, θυμίζουν αποθήκες και όχι χώρους διδασκαλίας.
  • Το εργαστήρι των υπολογιστών στεγάζεται σε διάδρομο του σχολείου.
  • Υπάρχει πλήρης έλλειψη παιδαγωγικού υλικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
  • Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών από το σχολείο προς τα λεωφορεία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας στον δρόμο έξω από το σχολείο αλλά και λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που φοιτούν στο συγκεκριμένο συγκρότημα.
  • Σε περίπτωση που το Πανεπιστήμιο δεν παραχωρήσει για την επόμενη χρονιά χώρους, που ήδη χρησιμοποιούνται από το σχολείο και τους κρατήσει για δική του χρήση, μαθητές που φοιτούν στο σχολείο θα υποχρεωθούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.

Ενδεικτικό και φωτεινό είναι το παράδειγμα του 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, όπου το εκπαιδευτικό προσωπικό και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό διεκδίκησαν την έκτακτη χρηματοδότηση του σχολείου από τον δήμο, ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν βασικές ανάγκες σε παιδαγωγικό υλικό και σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ο κατάλογος όμως των Ειδικών Σχολείων που βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι μακρύς!

Φτάνει πια με την απαξίωση της Ειδικής Αγωγής! Τα Ειδικά Σχολεία δεν είναι πάρκινγκ ψυχών! Διεκδικούμε Ειδικά Σχολεία που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας και θα συμβαδίζουν με τις επιστημονικές εξελίξεις της εποχής μας!

Αίθουσες - κλουβιά
Αίθουσες - κλουβιά
Για το 10ο Ειδικό Σχολείο διεκδικούμε:

  • Να γίνουν άμεσα από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων οι απαραίτητες παρεμβάσεις και συντηρήσεις ώστε να καταστούν όλοι οι χώροι ασφαλείς για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Να γίνουν από τον δήμο οι κατάλληλες παρεμβάσεις ώστε όλοι οι χώροι του σχολείου να έχουν θέρμανση.
  • Να λυθεί άμεσα το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης χώρων ώστε να μη χρειαστεί μαθητές να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
  • Να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση στο σχολείο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να γίνει ο κατάλληλος σχεδιασμός από τον δήμο Αθηναίων ώστε το σχολείο να μετεγκατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα σε κτίριο που θα πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις ενός σύγχρονου Ειδικού Σχολείου».

Υγρασίες και διαβρώσεις στο γυμναστήριο
Υγρασίες και διαβρώσεις στο γυμναστήριο
ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ημερίδα για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο

«Σκέψεις και προβληματισμοί για τις κατευθύνσεις διδασκαλίας και τα προγράμματα σπουδών στο σχολείο» είναι ο τίτλος της ημερίδας που διοργανώνει το Τμήμα Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ το Σάββατο 7 Μάη, από τις 10 π.μ. έως τις 9 μ.μ. στην αίθουσα Συνεδρίων στον Περισσό.

Την εισηγητική ομιλία θα πραγματοποιήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις σε πέντε θεματικές ενότητες, με διαλείμματα ενδιάμεσα.

Η πρώτη ενότητα (11 π.μ. - 12 μ.) αφορά τα γλωσσικά μαθήματα και στο πλαίσιό της θα γίνουν παρεμβάσεις για τη Λογοτεχνία, το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό και τη διδασκαλία των Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η δεύτερη ενότητα (12.30 μ.μ. - 2.30 μ.μ.) αφορά τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά και θα γίνουν παρεμβάσεις για τα Μαθηματικά σε όλες τις βαθμίδες, τις Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό, αλλά και ξεχωριστά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη Χημεία, τη Φυσική και τη Βιολογία.

Η τρίτη ενότητα (3 μ.μ. - 5 μ.μ.) αφορά ζητήματα ερμηνείας της κοινωνίας και της εξέλιξής της και θα γίνουν παρεμβάσεις για τη «Δημοκρατία» στην αντίληψη του σημερινού σχολείου, τις ιστορικές επετείους του 1821 και 1922, το μάθημα της Ιστορίας, των Θρησκευτικών, της Οικονομίας και τις Κοινωνικές Επιστήμες.

Η τέταρτη ενότητα (5.30 μ.μ. - 7 μ.μ.) αφορά την Αισθητική και Φυσική Αγωγή, με παρεμβάσεις για τα αντίστοιχα αντικείμενα, αλλά και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με παρεμβάσεις για τη συγκρότησή τους και για το πώς παρουσιάζονται οι ανισότιμες σχέσεις των δύο φύλων σε αυτά.

Η πέμπτη ενότητα (7.30 μ.μ. - 9 μ.μ.) αφορά την πολιτική και ιδεολογική διαπάλη με επίκεντρο το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης, με παρεμβάσεις για την αναπαραγωγή της αστικής κοσμοαντίληψης στα προγράμματα σπουδών, την αξιολόγηση και τον ρόλο του εκπαιδευτικού, το σχολείο των σύγχρονων αναγκών, ενώ στο κλείσιμο θα συνοψιστούν βασικά συμπεράσματα και προοπτικές.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org