Τετάρτη 10 Μάρτη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Απαντούν με αποφασιστικότητα στις προσπάθειες τρομοκράτησης

Νέα συγκέντρωση και πορεία χτες στη Θεσσαλονίκη

«Οι φοιτητές παλεύουν και θα νικήσουν, στην καταστολή δεν θα υποχωρήσουν», φώναξαν δυνατά χτες στη Θεσσαλονίκη οι φοιτητές, όταν η πορεία τους, επιστρέφοντας στο χώρο του ΑΠΘ, βρέθηκε μπροστά σε φραγμό αστυνομικών δυνάμεων που απέτρεπε την είσοδό τους στο Πανεπιστήμιο.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι κάλεσαν από το βράδυ της Δευτέρας σε συγκέντρωση χτες το πρωί στην Πρυτανεία του ΑΠΘ, καταδικάζοντας τη νέα επιχείρηση της αστυνομίας η οποία αποτράπηκε μετά την άμεση αντίδραση των εργαζομένων, των φοιτητών και των καθηγητών πανεπιστημίου.

Εχοντας στο πλευρό τους για ακόμη μία φορά καθηγητές και εργαζόμενους του Πανεπιστημίου, οι φοιτητές προχώρησαν χτες σε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, η οποία κατευθύνθηκε στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Εκεί, οι φοιτητικοί σύλλογοι κατήγγειλαν τη νέα επιχείρηση της αστυνομίας, τη συνολική όξυνση της καταστολής από την κυβέρνηση και ξεκαθάρισαν ότι ο αγώνας τους για να ξαναλειτουργήσουν οι σχολές τους και να μην εφαρμοστεί ο νέος αντιδραστικός νόμος Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη θα συνεχιστεί έως ότου ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά τους.

Στη συνέχεια, η μαχητική πορεία κινήθηκε προς την Πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ, όπου και ήταν προγραμματισμένες Γενικές Συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων, σταματώντας στον φραγμό που είχαν στήσει ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις μεταξύ της Καμάρας και της πλατείας Σιντριβανίου, λίγο πριν από την κεντρική πύλη του ΑΠΘ.

Φοιτητές, εργαζόμενοι και διδάσκοντες απαίτησαν να τους επιτραπεί η επιστροφή τους στον «φυσικό τους χώρο, το Πανεπιστήμιο», όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, και να αποχωρήσουν οι αστυνομικές δυνάμεις. Από την πλευρά της, η αστυνομία απείλησε πως δεν θα τους επιτραπεί να εισέλθουν οργανωμένα με πορεία στο Πανεπιστήμιο, αλλά μόνο «κατά μόνας», δίνοντας έτσι το στίγμα της στόχευσης της καταστολής.

«Δεν μπορούν να μας απαγορέψουν να επιστρέψουμε στο Πανεπιστήμιό μας, η τρομοκρατία δεν θα περάσει!», τόνισε χαρακτηριστικά ο Τάσος Παπαδόπουλος, γραμματέας του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής του ΑΠΘ, καταγγέλλοντας έντονα την παρουσία των αστυνομικών δυνάμεων.

Οι φοιτητές ολοκλήρωσαν στο σημείο εκείνο την κινητοποίησή τους και κατευθύνθηκαν στο ΑΠΘ αφού ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού για το σημερινό συλλαλητήριο, στη 1 μ.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.

Σε άλλα ιδρύματα

Στο μεταξύ, σε μια προσπάθεια τρομοκράτησης των φοιτητών που είχαν προγραμματισμένες συλλογικές δράσεις στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και σε μια λογική εξοικείωσης με την παρουσία της αστυνομίας μέσα στα ΑΕΙ, από το πρωί χτες, μια κλούβα και αστυνομικές δυνάμεις είχαν ζώσει το Πάντειο.

Αμεση ήταν η αντίδραση των φοιτητών του ιδρύματος στην προσπάθεια τρομοκράτησής τους. Με πρωτοβουλία των εκλεγμένων με την «Πανσπουδαστική ΚΣ», ο Φοιτητικός Σύλλογος Παντείου πήρε απόφαση με την οποία κατήγγειλε την παρουσία των αστυνομικών και ζήτησε την άμεση απόσυρσή τους. Επίσης αποφάσισε και προχώρησε άμεσα σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία προκειμένου να υπάρξει δημόσια τοποθέτηση που να καταδικάζει την παρουσία των δυνάμεων των ΜΑΤ και ΔΕΛΤΑ.

«Δεν τρομοκρατούμαστε, συνεχίζουμε τον αγώνα μας», τονίζει ο Σύλλογος και καλεί στο σημερινό μεγάλο φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια.

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης έκαναν χτες οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Βιολογικού και CSD μαζί με Επιτροπές Αγώνα φοιτητών, για να θέσουν ξανά τα ζητήματα της καταδίκης του νέου νόμου για τα ΑΕΙ, των απαράδεκτων περιστατικών αστυνομικής βίας μέσα και έξω από τα πανεπιστήμια και να απαιτήσουν το ασφαλές άνοιγμα των σχολών, των εργαστηρίων και των κλινικών.

Υπό την πίεση των φοιτητών, η Πρυτανεία έβγαλε επίσημη ανακοίνωση για περιστατικά όπως η επίθεση της αστυνομίας στο ΑΠΘ, σημειώνοντας ότι αυτά είναι καταδικαστέα και δεν έχουν σχέση με την «ομαλή και δημοκρατική λειτουργία του ιδρύματος», την οποία η ίδια η πανεπιστημιακή κοινότητα και μόνο μπορεί να διαφυλάξει.

Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σήμερα σε όλη τη χώρα

Φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, εργαζόμενοι διαδηλώνουν για ανοιχτά, ασφαλή σχολεία και σχολές

Με συλλαλητήρια σήμερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και πολλές ακόμα πόλεις της χώρας, φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και εργαζόμενοι δυναμώνουν τη διεκδίκηση μέτρων για τη λειτουργία των σχολείων και των σχολών.

Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί έναν χρόνο με κλειστά πανεπιστήμια, με φοιτητές, μαθητές, σπουδαστές να αγωνιούν για τις σπουδές τους και την κυβέρνηση να επιμένει να μην παίρνει κανένα από τα αναγκαία μέτρα για ασφαλή λειτουργία της εκπαίδευσης διά ζώσης παντού, την ίδια ώρα που αξιοποιεί την πανδημία ως ευκαιρία για να περάσει στα μουλωχτά, το ένα πίσω από το άλλο, αντιδραστικά νομοσχέδια και στην Εκπαίδευση.

Το ραντεβού στην Αθήνα έχει οριστεί για τη 1 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Εκεί καλούν φοιτητικοί σύλλογοι, καταδικάζοντας την πολιτική της «διά ζώσης καταστολής - εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», ζητώντας ανοιχτές σχολές για να συνεχίσουν τις σπουδές με τα μέτρα που διεκδικούν από την αρχή της πανδημίας, όπως αξιοποίηση χώρων και προσλήψεις, ώστε να διαμορφωθούν όροι ασφαλούς επιστροφής στα διά ζώσης μαθήματα. Συνεχίζουν παράλληλα τον μεγάλο αγώνα που έδωσαν όλο το προηγούμενο διάστημα αποκαλύπτοντας τις στοχεύσεις του νομοσχεδίου για τα πανεπιστήμια, απαιτούν να μην εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις του για ένταση της καταστολής στα Ιδρύματα, πανεπιστημιακή αστυνομία και καινούργια εμπόδια στις σπουδές, και στέλνουν μήνυμα προς την κυβέρνηση, που ετοιμάζεται να φέρει νέες ρυθμίσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας έχει απευθύνει κάλεσμα στους μαθητές όλης της χώρας να διαδηλώσουν μαζί με τους φοιτητές, συνεχίζοντας να διεκδικούν ουσιαστικά μέτρα για την επιστροφή στα σχολεία με όρους ασφάλειας και προστασίας της υγείας των ίδιων, των εκπαιδευτικών, των οικογενειών τους. Σε συνθήκες πίεσης εδώ και έναν χρόνο, με τα σχολεία να ανοιγοκλείνουν και αντιμέτωποι και με νέα μέτρα που μπαίνουν φραγμός στον αγώνα τους για μόρφωση, οι μαθητές διεκδικούν παράλληλα να παγώσουν όλες οι αλλαγές που πέρασε η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, να μην ισχύσουν σε καμία περίπτωση στις φετινές πανελλαδικές, απόσυρση της «τράπεζας θεμάτων» και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, να μη δοθούν φέτος ενδοσχολικές εξετάσεις.

Σε συμμετοχή στα σημερινά συλλαλητήρια καλούν επίσης η ΟΛΜΕ και η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που έχουν προκηρύξει στάσεις εργασίας, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής.

Αντίστοιχο συλλαλητήριο οργανώνουν οι φοιτητικοί σύλλογοι της Θεσσαλονίκης. Δεκαεννιά φοιτητικοί σύλλογοι του ΑΠΘ και του ΣΟΦΕΘ καλούν σήμερα σε συγκέντρωση στη 1 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου.

Παράλληλα, σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο καλούν οι ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Θεσσαλονίκης και Πρωτοβουλία Σπουδαστών Δραματικών Σχολών Θεσσαλονίκης.

Ανάλογες κινητοποιήσεις για σήμερα έχουν οριστεί:

Στην Κατερίνη, στις 17.30, στο σιντριβάνι - πλατάνι.

Στην Κοζάνη, στις 18.00, στην κεντρική πλατεία.

Στην Πτολεμαΐδα, στις 18.00, στην κεντρική πλατεία.

Στην Καβάλα, στις 11.00, στην πλατεία Καπνεργάτη.

Στην Αλεξανδρούπολη, στις 13.00, στο δημαρχείο.

Στην Ξάνθη, στις 13.00, στην κεντρική πλατεία.

Στην Κομοτηνή, στις 13.00, στην πλατεία Ειρήνης.

Στα Γιάννενα, στις 12.00, στην Περιφέρεια Ηπείρου.

Στη Λάρισα, στις 13.30, στην πλατεία Ταχυδρομείου.

Στον Βόλο, στις 12.00, στον Θόλο.

Στα Τρίκαλα, στις 18.15, στην πλατεία Ρήγα Φεραίου.

Στη Χαλκίδα, στις 13.00, στην πλατεία Ταχυδρομείου.

Στη Λαμία, στις 13.00, στην πλατεία Ελευθερίας.

Στην Πάτρα, στις 13.00, στην πλατεία Γεωργίου.

Στην Καλαμάτα, στις 13.00, στην κεντρική πλατεία.

Στην Τρίπολη, στις 14.00, στην πλατεία Πέτρινου.

Στο Ηράκλειο, στις 13.00, στην πλατεία Ελευθερίας.

Στα Χανιά, στις 13.00, στην πλατεία Αγοράς.

Στο Ρέθυμνο, στις 12.00, στο δημαρχείο.

Στην Ικαρία, στις 14.00, στην πλατεία Ευδήλου.

Στη Ρόδο, στις 16.30, στην πλατεία Κύπρου.

Στη Μυτιλήνη, στις 12.00, στην πλατεία Σαπφούς.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορείτε να διαβάσετε:

-- Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σήμερα σε όλη τη χώρα, με αφορμή τον έναν χρόνο με κλειστές δομές Εκπαίδευσης.

-- Οι φοιτητές απαντούν με αποφασιστικότητα στις προσπάθειες τρομοκράτησης.

-- Πλούσια δράση σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ.

-- Αθωράκιστα τα σχολεία Ειδικής Αγωγής μπροστά στην πανδημία. Ουσιαστικά μέτρα διεκδικούν εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί και γονείς.

-- Φορείς καταγγέλλουν το πρόγραμμα «Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ ΑΤΤΙΚΗΣ
Πλούσια δράση, με τις ανάγκες των σπουδαστών στο επίκεντρο

Σημαντικό βήμα στην ενημέρωση, στη συζήτηση και στον συντονισμό της δράσης η παναττική σύσκεψη της Δευτέρας

Μετά από ανοιχτή πρόσκληση του ΔΣ του Συλλόγου Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) Αττικής πραγματοποιήθηκε προχτές Δευτέρα, για πρώτη φορά, παναττική τηλεδιάσκεψη στην οποία συμμετείχαν δεκάδες σπουδαστές από Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ, αλλά και από ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, οι οποίοι αντάλλαξαν πείρα και γνώμες για τα προβλήματα που βιώνουν με τις κλειστές σχολές και τους αντιδραστικούς νόμους του τελευταίου διαστήματος, αλλά και τις δράσεις που αναπτύσσονται.

Η σύσκεψη αυτή ήρθε ως συνέχεια της επιτυχημένης πανελλαδικής τηλεδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβρη, αλλά και των δεκάδων συσκέψεων και άλλων δράσεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε ΔΙΕΚ της Αττικής το τελευταίο διάστημα.

Συγκεκριμένα, την προηγούμενη βδομάδα έγιναν συμβολικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στα μεγαλύτερα ΔΙΕΚ της Αττικής μπροστά στον έναν χρόνο που συμπληρώνεται από το «άνοιξε - κλείσε» των σχολών. Στο ΔΙΕΚ Πειραιά έγινε παρέμβαση στη διεύθυνση από μέλη της Επιτροπής Αγώνα Σπουδαστών και από μέλη του ΔΣ του ΣΥΣΔΙΕΚ, που διεκδίκησαν από τη διεύθυνση να προχωρήσει σε ενέργειες για να γυρίσουν πίσω στον «φυσικό» τους χώρο, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Επίσης, μέλη του Συλλόγου από το ΔΙΕΚ Σιβιτανιδείου και το ΔΙΕΚ Νέας Σμύρνης πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Σιβιτανίδειο και κάλεσαν στο σημερινό συλλαλητήριο μαζί με τους φοιτητές και τους μαθητές, καθώς και στην παράσταση διαμαρτυρίας του ΣΥΣΔΙΕΚ την Παρασκευή στη Βουλή.


Οπως εκτιμά ο ΣΥΣΔΙΕΚ για τη σύσκεψη που έγινε μετά από αυτές τις πρωτοβουλίες, «επιβεβαιώνει την ανάγκη να συζητάμε συλλογικά και συστηματικά για όλα όσα απασχολούν όλους τους νέους και όλες τις νέες από τις σχολές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης». Προσθέτει ότι είναι «ένα σημαντικό βήμα στην ενημέρωση, στη συζήτηση και στον συντονισμό της δράσης των σπουδαστών».

Τη συζήτηση στη σύσκεψη απασχόλησαν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι σπουδαστές όταν τα ΙΕΚ ήταν ανοιχτά αλλά και αυτά που αντιμετωπίζουν τώρα, στην περίοδο της τηλεκπαίδευσης, οι απαράδεκτοι όροι της πρακτικής άσκησης, η αγωνία για το πότε θα ξεκινήσουν οι πρακτικές που βρίσκονται σε αναστολή, πότε θα ανοίξουν οι σχολές και με τι όρους (μέτρα προστασίας της υγείας κ.λπ.). Μεταφέρθηκε η αγανάκτηση που νιώθουν οι σπουδαστές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, καθώς με τον νέο νόμο της κυβέρνησης για την Επαγγελματική Εκπαίδευση υποβαθμίζονται τα πτυχία και οι σχολές τους. Θίχτηκαν ακόμα προβλήματα των σπουδαστών στα Ιδιωτικά ΙΕΚ, οι οποίοι δεν κάνουν τηλεκπαίδευση σε όλα τα μαθήματα αλλά πληρώνουν κανονικά τα δίδακτρά τους. Αναδείχθηκε επίσης πόσο δίκαια είναι τα αιτήματα των σπουδαστών σε κάθε σχολή - Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ - για ολοκληρωμένες σπουδές πάνω στην ειδικότητα, με βιβλία, σύγχρονα εργαστήρια και πρακτική με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Από τις αγωνιστικές δράσεις της περασμένης βδομάδας
Από τις αγωνιστικές δράσεις της περασμένης βδομάδας
Τέλος, μέσα από τη συζήτηση εκφράστηκε η ανάγκη μαζικής συμμετοχής στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που έχει αποφασίσει το ΔΣ του ΣΥΣΔΙΕΚ Αττικής, και προτάθηκαν συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες.

Αγωνιστικές δράσεις αυτές τις μέρες

Σήμερα που συμπληρώνεται ένας χρόνος από το «άνοιξε - κλείσε» των σχολών, ο ΣΥΣΔΙΕΚ συμμετέχει στο συλλαλητήριο μαζί με τους φοιτητές και τους μαθητές στα Προπύλαια και παράλληλα καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 12/3 στη Βουλή, στις 12.00, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας, δηλώνοντας: «Δεν θα τους αφήσουμε άλλο να παίζουν με το μέλλον μας!».

Δυναμώνοντας τη συλλογική διεκδίκηση, ο ΣΥΣΔΙΕΚ απαιτεί:

  • «Να ανοίξουν οι σχολές μας με όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας σπουδαστών και εκπαιδευτών, τουλάχιστον να πραγματοποιηθούν διά ζώσης τα εργαστηριακά μαθήματα από το εαρινό εξάμηνο!
  • Να σταματήσει το μαρτύριο της αναμονής! Να ξεκινήσουν τώρα οι πρακτικές ασκήσεις!
  • Πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στη μάθηση, με ουσιαστική εποπτεία από το υπουργείο. Ολοι οι σπουδαστές που κάνουν πρακτική να έχουν πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα ένσημα να υπολογίζονται για τη σύνταξη και να αμείβονται με βάση τη ΕΓΣΣΕ ή τις κλαδικές συμβάσεις όπου υπάρχουν.

Παράλληλα ο Σύλλογος εκφράζει τη στήριξή του στα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων μαθητών των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και απαιτεί:

  • Να μην εφαρμοστεί ο νέος νόμος υποβάθμισης των σχολών και των πτυχίων στις ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ!
  • Να εξασφαλιστεί εισόδημα για όλους τους σπουδαστές των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ και να πληρωθούν άμεσα για την περίοδο που βρίσκονται σε αναστολή οι συμβάσεις μαθητείας με απόφαση της κυβέρνησης.
  • Να ανοίξουν οι σχολές με όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, τουλάχιστον να πραγματοποιηθούν διά ζώσης τα εργαστηριακά μαθήματα από το εαρινό εξάμηνο.

«Εχουμε κοινές ανησυχίες, κοινά άγχη για τις σπουδές και το μέλλον μας!

Μαζί είμαστε πιο δυνατοί, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας», καταλήγει ο Σύλλογος.

Ελα σε επαφή με τον Σύλλογο

Για τους σπουδαστές που ενδιαφέρονται να έρθουν σε επαφή με τον Σύλλογο δίνονται τα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

  • Τηλ.: 6988069521 Κώστας, 6971851391 Δημήτρης.
  • Email: sysdiek@gmail.com
  • Facebook: Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής
  • Instagram: sysdiek_attikis
  • Site: sysdiek-attikis.blogspot.gr
  • Στέκι Συλλόγου: Κοίλης 13, Πετράλωνα.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Νέα εμπόδια στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Την αντίθεσή τους στην καθιέρωση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής εκφράζουν μαθητές Εσπερινών Λυκείων, τονίζοντας πως γίνεται ακόμα δυσκολότερη η πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι τεράστιες δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν στον αγώνα τους για μόρφωση.

Το μέτρο συμπεριλαμβάνεται στον πρόσφατο νόμο για τα πανεπιστήμια. Σύμφωνα με τις διατάξεις του, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) των Εσπερινών Σχολείων θα υπολογίζεται ενιαία από το μέσο όρο βαθμολογίας των μαθητών στις πανελλαδικές, τόσο των Ημερήσιων όσο και των Εσπερινών Λυκείων.

Οπως σημειώνουν σε επιστολή που συνυπογράφουν μαθητικά συμβούλια 35 Εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ από όλη τη χώρα, εκφράζοντας την αγωνία και βαθιά απογοήτευσή τους, «τα Εσπερινά Λύκεια απευθύνονται και στελεχώνονται από ένα "ασύνηθες" ως προς τις βιοποριστικές συνθήκες, την εργασιακή κατάσταση και την ηλικιακή ταυτότητα μαθητικό δυναμικό. Μέχρι πρότινος, η πολιτεία είχε θεσπίσει ευνοϊκές διατάξεις για τους μαθητές αυτούς, με την εξασφάλιση του 1% των θέσεων των εισακτέων σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα. Ανάμεσα στις υπόλοιπες διατάξεις του εν λόγω νομοσχεδίου, ωστόσο, προβλέπεται, μεσούντος του σχολικού έτους, η εξομοίωση των Εσπερινών και Ημερήσιων Λυκείων, ως προς τους όρους εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Επιχειρείται δηλαδή με έναν αιφνιδιαστικό και απροσδόκητο τρόπο η υπονόμευση των δικαιωμάτων της σχολικής κοινότητας των Εσπερινών, ενώ ταυτόχρονα προκύπτει έκδηλη ανισότητα εις βάρος της Εσπερινής Εκπαίδευσης, στο σύνολό της και διακυβεύεται ακόμη και η ίδια η βιωσιμότητα των σχολείων αυτών. Το σκεπτικό μάλιστα που διέπει την εν λόγω διάταξη είναι προβληματικό, καθώς επικαλείται μια επιφανειακή ισονομία με τα Ημερήσια Λύκεια, η οποία ακυρώνεται εντελώς, αν συνεκτιμηθεί το γεγονός ότι οι μαθητές των Εσπερινών "παλεύουν" σε καθημερινή βάση μέσα στη "δίνη" των επαγγελματικών και οικογενειακών τους υποχρεώσεων, ενώ παράλληλα δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο για μελέτη και αδυνατούν, στην πλειονότητά τους, να καταφύγουν σε ιδιωτικά φροντιστήρια για οικονομικούς λόγους».

Οι μαθητές θυμίζουν πως τα Εσπερινά Λύκεια δίνουν μια δεύτερη ευκαιρία σε όσους δεν κατορθώνουν για οικογενειακούς, κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους να ολοκληρώσουν τη λυκειακή εκπαίδευση στην εφηβική τους ηλικία και επισημαίνουν πως «η (Ενιαία) Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα Ημερήσια και Εσπερινά Λύκεια και η επί της ουσίας κατάργηση του 1%, στην πραγματικότητα συρρικνώνουν αυτή τη "δεύτερη ευκαιρία"».

  • Το κείμενο των μαθητών και εκπαιδευτικών κατατέθηκε στη Βουλή ως Αναφορά προς την υπουργό Παιδείας από το ΚΚΕ. Παράλληλα, το ΚΚΕ έχει ήδη καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή για το ίδιο θέμα, ζητώντας από την υπουργό Παιδείας μέτρα για να αρθεί η αδικία.
Επιτακτική ανάγκη η μέριμνα για την ασφάλεια στα Ειδικά Σχολεία

Πρόσφατη έρευνα επιβεβαιώνει τις τεράστιες ελλείψεις

Από την έναρξη της πανδημίας Σύλλογοι Γονέων, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών, μαθητές διεκδίκησαν μέτρα πρόληψης για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τα οποία η κυβέρνηση, με προκλητικό τρόπο, δεν τα έλαβε υπόψη της, επιλέγοντας το ανοιγοκλείσιμο των σχολικών μονάδων, χωρίς επιστημονικό σχέδιο προληπτικής παρέμβασης που να λειτουργεί ανασχετικά στην εξέλιξή της, οδηγώντας με ακρίβεια στο ολοκληρωτικό κλείσιμο των σχολείων, επιτρέποντας στην πανδημία να δρα αποκλειστικά με όρους «φυσικού φαινομένου». Τα ειδικά σχολεία, στο ίδιο πλαίσιο, ανυπαρξίας μέτρων, με απόφαση της κυβέρνησης, παραμένουν ανοιχτά από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.

Είναι γεγονός ότι η λειτουργία των ειδικών σχολείων, προ πανδημίας, χαρακτηρίζονταν από σοβαρότατα προβλήματα, όπως η ακαταλληλότητα κτιρίων, η παλαιότητά τους, η απουσία αυτόνομων χώρων για τις ειδικές επιστημονικές παρεμβάσεις, ο συγχρωτισμός πολλών παιδιών με διαφορετικές αναπηρίες σε κοινές αίθουσες λιγοστών τετραγωνικών, οι ελλείψεις σε αναγκαίο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων, παιδαγωγικό, επιστημονικό, βοηθητικό, καθαριότητας, οι ελλείψεις σε τεχνολογικά, εποπτικά, βοηθητικά μέσα.

Αντικειμενικά, η κατάσταση αυτή, εν μέσω πανδημίας, λειτουργεί επιβαρυντικά, με δεδομένο ότι είναι ανάγκη να επιλυθούν, ή έστω να δρομολογηθεί η επίλυση διαχρονικών ελλείψεων, με τα επιπλέον, επιστημονικά, υγειονομικά και ιατρικά μέτρα που είναι ανάγκη να ληφθούν για την προληπτική καταγραφή της διασποράς της μέσα στα ειδικά σχολεία, και τα ειδικά ιατρικά μέτρα που απαιτούνται για την αντιμετώπισή της στο βαθμό που εντοπιστεί κάποιο κρούσμα, για να υπάρξει η αναγκαία ιατρική φροντίδα και θεραπεία. Απέναντι σε όλα αυτά, η κυβέρνηση προκαλεί με την αδιάλλακτη στάση της να μη λαμβάνει κανένα μέτρο προστασίας στα ειδικά σχολεία. Τα μοναδικά μέτρα που εξέδωσε ο ΕΟΔΥ με δημοσιευμένη απόφαση στις 31/10/2020, ήταν η υποχρεωτική χρήση μάσκας και η τήρηση των αποστάσεων στους εσωτερικούς χώρους από τους μαθητές των ειδικών σχολείων.

Αποκαλυπτικά στοιχεία για το πόσο αθωράκιστη είναι η Ειδική Αγωγή

Πρόσφατη έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ με θέμα «Προβλήματα που ανακύπτουν από τη λειτουργία των σχολείων Ειδικής Αγωγής εν καιρώ πανδημίας», ποσοτικοποιεί και επιβεβαιώνει ότι οι ελλείψεις λειτουργούν επιβαρυντικά και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ είναι ανεφάρμοστες για τη συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών. Το ερωτηματολόγιο στάλθηκε σε όλα τα ειδικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απάντησαν 709 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων, παιδαγωγικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.

Πιο συγκεκριμένα, από τα ευρήματα προκύπτουν τα εξής: το 62% των ερωτηθέντων απαντά ότι οι οδηγίες του ΕΟΔΥ μπορούν να εφαρμοστούν με δυσχέρεια, τα 2/3 των εργαζομένων ότι η καθαριότητα και η υγιεινή των κοινόχρηστων χώρων και των αποδυτηρίων είναι ανεπαρκής, ενώ το 60% απάντησε ότι το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί για να εφαρμοστούν σωστά τα πρωτόκολλα υγιεινής στα σχολεία.

Επιπλέον, με δεδομένη την κτιριακή κατάσταση της πλειοψηφίας των ειδικών σχολείων, οι αποστάσεις είναι αδύνατον να τηρηθούν απάντησε το 83% των ερωτηθέντων, ενώ δεν υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες για την απομόνωση κρουσμάτων ή κοινόχρηστοι χώροι που μπορούν να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των εργαζομένων.

Ακόμα, σοβαρό ζήτημα διασποράς του ιού επισημαίνεται στη μεταφορά των μαθητών, από το 77,3% των εργαζομένων, καθώς δεν τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις, οι μαθητές είναι από διαφορετικά σχολεία, ενώ άγνωστο είναι εάν απολυμαίνονται στο εσωτερικό τους πριν τα δρομολόγια.

Η ανίχνευση κρουσμάτων είναι ελλιπής, καθώς μόλις στο 11% έχουν γίνει τεστ σε μαθητές, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία, το 70%, απαντά ότι δεν έχουν γίνει καθόλου ή έχουν γίνει σε ελάχιστο βαθμό, με την έλλειψη ιχνηλάτησης σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος να παρουσιάζει ανάλογα υψηλά ποσοστά.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι από τα κενά που προκύψαν από τις άδειες των ευάλωτων ομάδων δεν αναπληρώθηκαν σε ποσοστό 54,8% για τους μόνιμους και 64,2% των αναπληρωτών/ωρομισθίων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα, την ασφάλεια της παιδαγωγικής και επιστημονικής πράξης.

Εδώ και τώρα χρειάζονται μέτρα

Από την ενδιαφέρουσα αυτή έρευνα επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα λήψης μέτρων από την πλευρά της κυβέρνησης, όπως σωστά διεκδικούν φορείς και σύλλογοι του κινήματος και επανειλημμένα έχει θέσει στη Βουλή το ΚΚΕ με Επίκαιρες Ερωτήσεις. Εδώ και τώρα:

  • Με προτεραιότητα να εμβολιαστούν όλοι οι εργαζόμενοι στα Ειδικά Σχολεία και οι κατηγορίες των μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, να είναι συνεχής η ιατρική παρακολούθηση, με επαναλαμβανόμενα μαζικά τεστ και τις αναγκαίες ιχνηλατήσεις, την απαραίτητη ιατρική φροντίδα για τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, με ευθύνη των δομών Υγείας που υπάγονται στο υπουργείο Υγείας.
  • Αύξηση των δρομολογίων ώστε να μειωθούν οι μαθητές, με απολύμανση των μέσων, με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
  • Προσλήψεις παιδαγωγικού και επιστημονικού προσωπικού ώστε να είναι δυνατή η αραίωση των ομάδων μέσα στις σχολικές μονάδες, να διατεθούν αίθουσες από τα κλειστά σχολεία.
  • Μέριμνα για όσους μαθητές με αναπηρία παραμένουν στο σπίτι τους είτε λόγω αναστολής λειτουργίας των σχολείων, είτε σοβαρών προβλημάτων υγείας. Με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, με κάθε πρόσφορο μέσο, να λαμβάνουν την αναγκαία επιστημονική και παιδαγωγική στήριξη.

Κ. Ρ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αποφασισμένοι για συνέχιση των κινητοποιήσεων για την ασφάλεια των παιδιών

Παράσταση διαμαρτυρίας χτες στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής

Κάλεσμα κλιμάκωσης του αγώνα για να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα στα ειδικά σχολεία απηύθυναν εκπαιδευτικά σωματεία και φορείς που χτες προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, με αφορμή τον θάνατο, από κορονοϊό, μαθητή του Ειδικού Σχολείου Πειραιά.

Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων συναντήθηκε με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης που, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, δήλωσε τελικά αναρμόδιος για όσα τέθηκαν, όπως τα ζητήματα των αναγκαίων προσλήψεων και υποδομών, των εμβολιασμών κ.ά. «Πρέπει να επανέλθουμε, με συνέχεια των κινητοποιήσεων, γιατί κάνουν πως δεν ακούνε», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, Ηλ. Πατίδης, προσθέτοντας ότι εισέπραξαν μια συμπόνια, μια συγκατάβαση, αλλά «για ουσιαστικά μέτρα λένε "δεν μπορώ να λύσω το ένα, δεν μπορώ να λύσω του άλλο". Και ποιος θα τα λύσει;», ρώτησε ο εκπαιδευτικός.

Από την πλευρά των Συλλόγων ΕΛΜΕ τίθενται επιτακτικά συγκεκριμένα ζητήματα, όπως η ασφαλής μεταφορά των μαθητών, η πρόσληψη επιπλέον προσωπικού και η αξιοποίηση υποδομών για μείωση των μαθητών ανά ομάδα, η πρόσληψη νοσηλευτών και ειδικού βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη των υγειονομικών πρωτοκόλλων, η συστηματική παρακολούθηση των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, το ζήτημα των εμβολιασμών κ.ά. «Στην περιοχή μας υπάρχουν τρεις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής», είπε ο Απ. Παπαγιαννόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης», προσθέτοντας ότι «όπως γινόταν η μεταφορά το προηγούμενο διάστημα, έτσι γίνεται και τώρα, ενώ οι περιοχές μας είναι "κόκκινες" και συνεχόμενα κρούσματα παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες. Δεν έχουν πάρει κανένα μέτρο. Εγκληματούν απέναντι στους εκπαιδευτικούς, απέναντι στους γονείς και στα παιδιά», είπε χαρακτηριστικά και ζήτησε μεταξύ άλλων να μπουν επιπλέον πούλμαν, ώστε τα παιδιά να μεταφέρονται με ασφάλεια στις σχολικές μονάδες.

Στην παράσταση διαμαρτυρίας συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων και του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και νήσων που από την πρώτη στιγμή της πανδημίας έθεσαν το ζήτημα της λειτουργίας και των ειδικών σχολείων με όρους ασφάλειας, τονίζοντας πως τα προβλήματα που προϋπήρχαν στην Ειδική Αγωγή εντείνονται μέσα στην πανδημία εξαιτίας μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει ως κόστος την Παιδεία και την Υγεία. «Τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή ήταν τραγικά και εγκληματικά και πριν από την πανδημία, μεγεθύνονται και προβάλλονται πιο συμπυκνωμένα και πιο βάρβαρα μες στην πανδημία που αποκαλύπτει τη βαρβαρότητα αυτού του συστήματος», είπε ο Χ. Χουρδάκης, από τη ΣΕΑΑΝ. Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Είναι ωμοί. Στις 3 του Μάρτη δημοσιεύτηκε η στρατηγική της ΕΕ για την αναπηρία. Το λέει ξεκάθαρα: Να ξεμπερδέψουμε με την Ειδική Αγωγή, να ξεμπερδεύουμε με τα ιδρύματα και την κοινωνική πολιτική και να ανοίξουμε δρόμους στην επιχειρηματική δράση, στην αγορά, για να "ξεπλένουν" τα χρήματά τους οι διάφοροι "φιλάνθρωποι" των μονοπωλίων».

Εχοντας στο επίκεντρο τα προβλήματα, τους αναγκαίους όρους για την ασφάλεια μαθητών και εργαζομένων των ειδικών σχολείων, την ανάγκη οι μαθητές τους να συνεχίζουν να πηγαίνουν σχολείο, δήλωσαν πως δεν θα σταματήσουν και προγραμματίζουν νέα κινητοποίηση.

Παράσταση διαμαρτυρίας στη Χαλκίδα, κρούσματα στη Λάρισα

Παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας πραγματοποίησαν δάσκαλοι και καθηγητές, διεκδικώντας μέτρα προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία Ειδικής Αγωγής.

Το προηγούμενο διάστημα ειδικά σχολεία στο δήμο Χαλκιδέων έκλεισαν λόγω κρουσμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ παράλληλα η μετακίνηση μαθητών από διάφορες περιοχές της Εύβοιας προς διάφορα σχολεία δημιουργεί συνθήκες συγχρωτισμού. Μάλιστα στις αρχές Γενάρη υπήρξε κρούσμα σε οδηγό λεωφορείου.

Στο μεταξύ, την ύπαρξη 14 κρουσμάτων (9 εκπαιδευτικοί και 5 μαθητές) κορονοϊού σε ειδικό σχολείο της Λάρισας καταγγέλλει ο Σύλλογος Ειδικού Βοηθητικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΒΕΠΕΑ) Θεσσαλίας, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Για ακόμη μια φορά η Ειδική Αγωγή πέφτει θύμα των ανεπαρκειών του εκπαιδευτικού και υγειονομικού συστήματος. Ιδιαιτέρα στη Θεσσαλία υπάρχουν σχολεία Ειδικής Αγωγής με αίθουσες διαστάσεων 2χ2 (Ειδικό Δημοτικό Φαρσάλων), σχολείο τύπου προκάτ (ΔΑΔ Λάρισας), όπου οι αίθουσες αερίζονται με φεγγίτες για παράθυρα, με εσωτερικούς στενούς διαδρόμους που με δυσκολία κινούνται αναπηρικά αμαξίδια, ειδικό σχολείο με πολυεπίπεδους χώρους (ΕΕΕΕΚ Μαγνησίας) που δυσκολεύουν τη μετακίνηση των μαθητών, ειδικά σχολεία με ελλείψεις χώρων των ειδικοτήτων που πραγματικά κάνουν δύσκολη την εκπαίδευση και παρέμβαση στους μαθητές (Ειδικό Δημοτικό Γιάννουλης, ΕΝΕΕΓΥΛ Λάρισας, κ.ά). (...) Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι! Καταγγέλλουμε την αναλγησία της κυβέρνησης και του υπουργείου καθώς και τον εμπαιγμό τους πως δήθεν τα σχολεία δεν είναι χώροι διασποράς. Τα γεγονότα και τα νούμερα τους διαψεύδουν», δηλώνει ο Σύλλογος και απαιτεί συγκεκριμένα μέτρα προστασίας.

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» ΣΤΗΝ Ε' ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Κραυγή αγωνίας για τα «αόρατα παιδιά» της Εκπαίδευσης

Ζωγραφιά προσφυγόπουλων: «Δεν πήγα σχολείο στο Αφγανιστάν. Δεν πήγα σχολείο στο Ιράν. Δεν πήγα σχολείο στην Τουρκία. Δεν πήγα σχολείο εδώ. Γιατί με εγκαταλείψατε...»
Ζωγραφιά προσφυγόπουλων: «Δεν πήγα σχολείο στο Αφγανιστάν. Δεν πήγα σχολείο στο Ιράν. Δεν πήγα σχολείο στην Τουρκία. Δεν πήγα σχολείο εδώ. Γιατί με εγκαταλείψατε...»
Κραυγή αγωνίας για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων μεταφέρει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» της Ε' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής. Σε ανακοίνωσή της μιλά για τα παιδιά που κάθε λίγους μήνες τα ξεριζώνουν βίαια και τα μετακινούν από πόλη σε πόλη, από τη μια άκρη της χώρας σε κάποια άλλη, σε νέο καμπ, σε νέο ξενοδοχείο, όπου υπάρχει σύμβαση, όπου υπάρχει κέρδος... Μιλά λοιπόν για τα «αόρατα παιδιά» της Εκπαίδευσης και σημειώνει:

«Τα παιδιά αυτά όχι μόνο είναι αποκλεισμένα από κάθε μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά δεν είναι καν γραμμένα σε σχολικές μονάδες της περιοχής όπου διαμένουν! Είναι τα παιδιά που φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία στην Ανατολική Αττική και που παρά τις επίμονες εκκλήσεις των ΣΕΠ (Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων) να ξεκινήσουν οι εγγραφές τους στα σχολεία της περιοχής, το πρόβλημα παραμένει και οι βδομάδες κυλούν. Τα παιδιά αυτά δεν εντάσσονται με κανέναν τρόπο στην κοινωνία, δεν παρακολουθούν σχολείο, δεν κάνουν φίλους, δεν ζουν την παιδική τους ηλικία, δεν παίρνουν κανένα εφόδιο για την ενήλικη ζωή τους... Θα είναι άλλος ένας χαμένος χρόνος σχολικής ζωής.

Ως πότε;

Επιτέλους ας σταματήσει η ταλαιπωρία των προσφύγων!

Να εξασφαλιστούν τώρα αποδεκτές συνθήκες διαβίωσης αυτών των ανθρώπων! Καμία μετακίνηση πληθυσμών στη διάρκεια του σχολικού έτους. Εγγραφή όλων των παιδιών και εξασφάλιση παρακολούθησης των μαθημάτων, σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης!

Υπουργείο Παιδείας και ΔΟΜ να σταματήσουν να επικαλούνται γραφειοκρατικά κωλύματα, να μη χρησιμοποιούν ως δικαιολογία το ενδεχόμενο της προσωρινής διαμονής των προσφύγων εκεί και το ενδεχόμενο νέας μετακίνησής τους σε άλλη περιοχή, να δώσουν τα ονόματα των παιδιών στους ΣΕΠ, ώστε να εξασφαλίσουν τη συμπερίληψή τους στα σχολεία».

«Στεκόμαστε δίπλα στα προσφυγόπουλα», ξεκαθαρίζει ο Σύλλογος και προσθέτει: «Για εμάς τους εκπαιδευτικούς η προσφυγιά έχει όνομα, έχει πρόσωπο! Είναι οι μαθητές μας, είναι όλα τα παιδιά που ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον! Στεκόμαστε δίπλα τους, γινόμαστε η φωνή τους, παλεύουμε για το παρόν και το μέλλον τους!».

Πλούσια δραστηριότητα στα Στέκια Πολιτισμού της ΚΝΕ

Το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Αθήνα συνεχίζει τις διαδικτυακές εκδηλώσεις. Το πρόγραμμα του μήνα:

  • Σάββατο 20 Μάρτη στις 20.00.

«Το ταξίδι της μουσικής στον χρόνο (Α' μέρος)». Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί η Ιστορία της μουσικής από την αρχαιότητα έως την Αναγέννηση.

Θα μιλήσει ο Δημήτρης Ανδρονιάδης, μουσικός, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.

  • Παρασκευή 26 Μάρτη στις 19.30.

«Βασανιζόμενο σώμα και εγκλεισμός: Η αναπαράσταση των ανθρώπινων μορφών στον "Λοιμό" του Α. Φραγκιά και το εικαστικό έργο των Χ. Καπράλου και Β. Κατράκη. Μία διακαλλιτεχνική προσέγγιση». Θα συζητηθεί ο τρόπος με τον οποίο έργα της μετεμφυλιακής περιόδου από διαφορετικές τέχνες επικοινωνούν μεταξύ τους, σε μορφή και περιεχόμενο. Η συνεξέταση εξυπηρετεί την καλύτερη κατανόηση της τέχνης της περιόδου.

Θα μιλήσει ο Ντίνος Τζαβάρας, μεταπτυχιακός φοιτητής Φιλολογίας, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.

Για τα links των εκδηλώσεων μπορείτε να απευθύνεστε στο τηλέφωνο 210 8823674 ή στο e-mail: steki@kne.gr.

Στη Θεσσαλονίκη

Μετά την καλλιτεχνική παρέμβαση στην πλατεία Ναβαρίνου το Σάββατο 6 Μάρτη ενάντια στον «τρομονόμο» στην Τέχνη, το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη οργανώνει την Κυριακή 14 Μάρτη στις 7.30 μ.μ. διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Καταστολή, φακέλωμα και λογοκρισία, αυτή είναι της ΕΕ η δημοκρατία» και ομιλητή τον Γιώργο Καραθάνο, στέλεχος της ΚΝΕ. Θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις από τον Χρήστο Τσίντζιλη («Χακ»), μουσικό και μέλος των Urban Pulse, και την Μαρία Σαΐτη, φοιτήτρια του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Επίσης, το Στέκι καλεί όλους τους καλλιτέχνες από όλα τα είδη της μουσικής να ενώσουν τις φωνές τους για να καταδικάσουν τον «τρομονόμο» στην Τέχνη, ο οποίος οδηγεί στη φίμωση κάθε ριζοσπαστικού έργου. Καλεί όλους τους μουσικούς, τα νεανικά συγκροτήματα, τις μπάντες της πόλης να βιντεοσκοπήσουν ένα τραγούδι με προοδευτικό στίχο, ώστε αρχές Απρίλη να οργανωθεί μεγάλη διαδικτυακή συναυλία με τίτλο «Τα τραγούδια που δεν θα άκουγες ποτέ», η οποία θα προβληθεί στο YouTube.

Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικτυακή συναυλία, την προετοιμασία της και τη βιντεοσκόπηση των τραγουδιών: 6947270144 και 6986169316 και στο email: stekiknethess@gmail.com

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ - ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΚΠΑ
Καταγγέλλει το πρόγραμμα «Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα»

Σύνθημα του ΕΑΜ ενάντια στην επιστράτευση που επιχείρησαν οι γερμανικές αρχές κατοχής
Σύνθημα του ΕΑΜ ενάντια στην επιστράτευση που επιχείρησαν οι γερμανικές αρχές κατοχής
«Οι φοιτητές του Ιστορικού - Αρχαιολογικού, οι αυριανοί εκπαιδευτικοί και επιστήμονες, καταδικάζουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα", που είναι προς χρησιμοποίηση από εκπαιδευτικούς, στην Ελλάδα και τη Γερμανία και αφορά στη διδασκαλία της Κατοχής», δηλώνει ο Σύλλογος Ιστορικού - Αρχαιολογικού Αθήνας και εξηγεί:

«Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας, το ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και το γερμανικό ίδρυμα "Μνήμη, Ευθύνη και Μέλλον", πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από εκπαιδευτικούς στη χώρα μας και στη Γερμανία, με σκοπό να "αλλάξει" τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται η περίοδος Κατοχής της χώρας μας από τις δυνάμεις του ναζιστικού - φασιστικού άξονα κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Σκοπός δεν είναι η ανάδειξη των πραγματικών, κοινωνικών αιτιών της εγκληματικής φύσης του ναζισμού και του φασισμού και οι επιπτώσεις του στο λαό της χώρας μας, αλλά η "ανασύνθεση" του παρελθόντος αποκλειστικά μέσα από υποκειμενικές, προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν σχετικά γεγονότα πολλές δεκαετίες πριν! Η μέθοδος αναθεώρησης της Ιστορίας, που προωθεί το πρόγραμμα, σκόπιμα παραγνωρίζει ότι για να είναι αντικειμενική η ιστορική έρευνα χρειάζεται την επιστημονική μεθοδολογία. Καλούνται οι μαθητές να προσεγγίσουν την Ιστορία της Κατοχής αποκλειστικά και μόνο μέσα από τις αναμνήσεις ηλικιωμένων ανθρώπων, που ήταν παιδιά ή έφηβοι στην περίοδο της Κατοχής, οι οποίοι μετά από 70 και πάνω χρόνια καλούνται να περιγράψουν τα ιστορικά γεγονότα, αποκλείοντας ιστορικά τεκμήρια και ντοκουμέντα. Είναι γνωστό πως οι αναμνήσεις περιγράφονται με βάση και τη μετέπειτα εμπειρία, την πολιτική τοποθέτηση, τη γενικότερη στάση ζωής του καθενός, γι' αυτό και η προσωπική μνήμη διακατέχεται από υποκειμενικότητα και αποσπασματικότητα. Εξάλλου, οι μαρτυρίες θα γίνονται κατ' επιλογή, συλλέγονται τώρα και κατευθύνονται από τους εμπνευστές του προγράμματος έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί ο βαθύτερος και αντιεκπαιδευτικός στόχος του προγράμματος που είναι το ξαναγράψιμο της Ιστορίας. Οι προσωπικές μαρτυρίες χωρίς τα ιστορικά τεκμήρια δεν συμβάλλουν στη διδασκαλία της Ιστορίας, παρά μόνο θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο στη διαδικασία διαστρέβλωσής της, στη συσκότιση των ιστορικών γεγονότων.

Παρόλο που η κυβέρνηση από επιλογή ένα χρόνο τώρα μας κρατάει μακριά από τις σπουδές μας αφού δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για να επαναλειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια, εμείς ξέρουμε πολύ καλά πως αυτή η μέθοδος προσέγγισης της Ιστορίας είναι αντιεπιστημονική. Ο ιστορικός, απαλλαγμένος από άλλα ιστορικά τεκμήρια, διαλέγει τα κομμάτια των μαρτυριών που εκείνος εκτιμά. Σε μια τέτοια περίπτωση παύει να είναι ιστορικός, δεν διδάσκει αντικειμενικά την Ιστορία. Υποβιβάζεται η μελέτη της Ιστορίας ως προς την ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων. Ταυτόχρονα επιχειρούν να περάσουν στην ιστορική λήθη τις ένδοξες σελίδες του μαζικού λαϊκού αντιστασιακού αγώνα που έγραψε ο λαός μας».

Ο Σύλλογος αναφέρεται ακόμα στη γενικότερη προσπάθεια αναθεώρησης της Ιστορίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που γίνεται, καθώς και στις αντιδράσεις που έχουν υπάρξει για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ενώ προσθέτει πως «ιδιαίτερα μας προβληματίζει η συνεργασία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με το πρόγραμμα, καθώς και η συμμετοχή σε αυτό καθηγητικού προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής».

Ο Σύλλογος απαιτεί:

«Την άμεση απόσυρση του προγράμματος. Να μη φτάσει η αναθεώρηση της Ιστορίας σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα.

Τη διακοπή της συνεργασίας του ΕΚΠΑ με το εν λόγω αντιεπιστημονικό πρόγραμμα, καθώς και με όποια αντίστοιχα "εκπαιδευτικά προγράμματα" ενδεχομένως προκύψουν στο μέλλον, με την ίδια αποστολή».

Καλεί «τους φοιτητές του τμήματός μας, τους συναδέλφους μας και τους συλλόγους τους σε τμήματα Ιστορίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας σε όλη την Ελλάδα, τους καθηγητές μας, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές, εκπαιδευτικούς και συλλόγους γονέων να καταδικάσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, να απαιτήσουν την άμεση απόσυρσή του!».

Το ΕΕΤΕ

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας τοποθετείται με ανακοίνωσή του για το θέμα καταδικάζοντας «το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα", που αφορά τη διδασκαλία της Ιστορίας της ναζιστικής κατοχής στην Ελλάδα, κατοχής που η χώρα μας έζησε με τον σκληρότερο τρόπο, την οποία ο ελληνικός λαός βίωσε με χιλιάδες νεκρούς και αντιστάθηκε, γράφοντας την εποποιία της Αντίστασης». Αναφέρεται στους χρηματοδότες του προγράμματος και τον σκοπό του «να "αλλάξει" τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται η περίοδος Κατοχής στη χώρα μας από τις δυνάμεις του ναζιστικού - φασιστικού άξονα κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Το ΔΣ του ΕΕΤΕ καταδικάζουμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα και απαιτούμε την άμεση απόσυρσή του!», καταλήγει το ΕΕΤΕ.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org