Τετάρτη 27 Γενάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Podcast της ΚΝΕ

-- Τι γίνεται στις ΗΠΑ;

-- Τι αλλαγές σηματοδοτεί η εκλογή Μπάιντεν;

-- Τι διαφορές έχουν οι Ρεπουμπλικάνοι από τους Δημοκρατικούς;

-- Είναι η «αμερικανική δημοκρατία» το πρότυπο της δημοκρατίας;

-- Τι σηματοδότησαν οι κινητοποιήσεις με αφορμή τη δολοφονία του Τζ. Φλόιντ;

-- Τι φανέρωσε η εισβολή στο Καπιτώλιο;

-- Επηρεάζουν την Ελλάδα οι εξελίξεις στις ΗΠΑ;

Αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν στο Podcast της ΚΝΕ με θέμα «Τι συνέβη με το αμερικανικό "όνειρο";», την Παρασκευή 29 Γενάρη, στις 8 μ.μ. Καλεσμένοι οι: Κύριλλος Παπασταύρου, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, και Νίκος Σερετάκης, μέλος του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Απάντηση στην καταστολή με συγκέντρωση χτες στην Πανεπιστημιούπολη

Μία πρώτη απάντηση στην κυβέρνηση και τη νέα αυταρχική της απόφαση για απαγόρευση των συγκεντρώσεων άνω των 100 ατόμων έδωσαν χτες φοιτητές της Αθήνας.

Μετά από απόφαση των Γενικών τους Συνελεύσεων, ο Φοιτητικός Σύλλογος Φιλοσοφικής του ΕΚΠΑ, μαζί με Φοιτητικούς Συλλόγους Τμημάτων της Φυσικομαθηματικής Σχολής πραγματοποίησαν πορεία από την Πανεπιστημιούπολη προς την Πολυτεχνειούπολη, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας.

Με την κινητοποίηση αυτή έστειλαν μήνυμα στην κυβέρνηση ότι το φοιτητικό κίνημα θα σπάσει τις απαγορεύσεις αυτές στην πράξη, ενώ παράλληλα απηύθυναν κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στο αυριανό συλλαλητήριο στα Προπύλαια με συνθήματα «Θέλουμε να γίνουμε ξανά φοιτητές! Παίρνουμε τις σπουδές και τις ζωές στα χέρια μας! Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το απαράδεκτο νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη!».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Νέες πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις αύριο για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη και να ανοίξουν σχολές και σχολεία με ασφάλεια. Διευρύνονται οι αντιδράσεις στο νομοσχέδιο
  • Ομόφωνα το απορρίπτει η Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  • Ανακοίνωση των Οργανώσεων Δ. Μακεδονίας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για την επικείμενη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη
  • Επιμένει στη βαθμολόγηση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων η κυβέρνηση
  • ΑΣΕ: Κάτω από τη βάση παίρνει η κυβέρνηση για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων
Νέα συλλαλητήρια ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Με νέα συλλαλητήρια αύριο Πέμπτη στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, φοιτητές, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, εργαζόμενοι βάζουν στο προσκήνιο τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης, των σχολείων και των σχολών για να λειτουργήσουν με ασφάλεια σε συνθήκες πανδημίας, καταδικάζουν το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και ζητούν να αποσυρθεί το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Στην Αθήνα το ραντεβού έχει δοθεί για τη 1 το μεσημέρι στα Προπύλαια.

Οι φοιτητές όλο αυτό το διάστημα αναπτύσσουν πολύμορφη δράση ενάντια στο νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση, απαιτώντας την απόσυρσή του και δηλώνοντας την αντίθεσή τους στα όρια φοίτησης, στις διαγραφές φοιτητών, στην πανεπιστημιακή αστυνομία και στα άλλα μέτρα καταστολής που περιλαμβάνει, ενώ συγχρόνως διεκδικούν να παρθούν άμεσα μέτρα ώστε να επαναλειτουργήσουν οι σχολές από το εαρινό εξάμηνο. Σε αυτό το πλαίσιο, 25 φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας προχωρούν σε πολύμορφες πρωτοβουλίες και σήμερα Τετάρτη στις 12 το μεσημέρι πραγματοποιούν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, συλλέγονται υπογραφές σε κείμενο των συλλόγων από φοιτητές όλης της χώρας.

«Τα σχέδια της κυβέρνησης πρέπει να προσκρούσουν πάνω στη θέλησή μας, στη θέληση των εργαζομένων και της νεολαίας. Να μην εφαρμοστούν!», καλεί η Ομοσπονδία Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που για αύριο έχει κηρύξει στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τη λήξη του ωραρίου, για συμμετοχή στα συλλαλητήρια στην Αθήνα και στις άλλες πόλεις.

Στο συλλαλητήριο καλεί η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, που μπροστά στην επιστροφή στα σχολεία δηλώνει: «Αισθανόμαστε δικαιωμένοι από ό,τι έχουμε κάνει έως τώρα, αισθανόμαστε πιο ικανοί και έμπειροι να οργανώσουμε τη διεκδίκησή μας». Στο επίκεντρο των αιτημάτων των μαθητών είναι η απόσυρση του νομοσχεδίου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να μην ισχύσουν τα μέτρα φέτος και να αποσυρθεί η «Τράπεζα Θεμάτων». Δυναμικά διεκδικούν μέτρα για την προστασία της υγείας και την ασφάλεια στα σχολεία, και καλούν με ευθύνη υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτιριακά προβλήματα. Ζητούν επίσης να παρθούν πίσω όλες οι άδικες τηλε-απουσίες που μπήκαν στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης σε μαθητές οι οποίοι δεν είχαν τα μέσα για να συμμετέχουν στο διαδικτυακό μάθημα.

Οι μαθητές προχωρούν σε συνεδριάσεις τοπικών συντονιστικών, 5μελών και 15μελών, δηλώνοντας «έτοιμοι από την πρώτη κιόλας μέρα για συνελεύσεις στα σχολεία μας και αγωνιστικές διαδικασίες για την εξασφάλιση της υγείας και της μόρφωσής μας».

Σωματεία εκπαιδευτικών, Σύλλογοι και ΕΛΜΕ, καθώς και η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών, που όλο αυτό το διάστημα διεκδικούν μέτρα για ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία, ενάντια στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, δίνουν ραντεβού για την αυριανή κινητοποίηση. Διεκδικούν να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και διαδηλώνουν ενάντια στις εξαγγελίες της κυβέρνησης για έναρξη της «αξιολόγησης» των σχολικών μονάδων. Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνουν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Στο αυριανό συλλαλητήριο καλεί επίσης ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Ο Βύρων».

Καλώντας στο συλλαλητήριο, το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής σημειώνει: «Ενώνουμε τη φωνή μας μαζί με εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές, διεκδικώντας την Παιδεία που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας και όχι αυτή που μας ετοιμάζει η κυβέρνηση, φέρνοντας εν μέσω πανδημίας το ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο μετά το άλλο και χωρίς να παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για το ασφαλές και με όρους υγιεινής άνοιγμα των σχολείων».

Κάλεσμα στα εργατικά σωματεία να στηρίξουν τους φοιτητικούς αγώνες και το αυριανό συλλαλητήριο απευθύνει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, σημειώνοντας ότι «η φωτογραφική διάταξη για απαγόρευση των συναθροίσεων δεν θα σταματήσει τη μαζική συμμετοχή φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών στα συλλαλητήρια ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη».

Σε άλλες πόλεις

Στη Θεσσαλονίκη, σε συγκέντρωση αύριο Πέμπτη στις 12 το μεσημέρι στο Αγαλμα Βενιζέλου καλούν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Νομικής, Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, Πολιτικών Επιστημών, Φυσικού, Γεωλογικού, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Ψυχολογικού, Παιδαγωγικού, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών, Ιατρικής, ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, καθώς και ο Σύλλογος Οικότροφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης. Οι ίδιοι Σύλλογοι σήμερα προχωρούν σε συμβολική κατάληψη της πρυτανείας του ΑΠΘ και οργάνωση σύσκεψης.

Σε αποχή από τα διαδικτυακά μαθήματα και συμμετοχή στην αυριανή κινητοποίηση καλεί επίσης η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης. Μαζί και η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας, καλεί Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων να δώσουν το «παρών» και καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι «βάζει στη ζυγαριά του κόστους - οφέλους την υγεία των παιδιών μας και τη δικιά μας».

Στην Πάτρα, συγκέντρωση διοργανώνεται αύριο μετά από κάλεσμα των Φοιτητικών Συλλόγων Μηχανολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Μαθηματικού, Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΣΕΥΠ και Οικότροφων Φοιτητών Εστίας. Η συγκέντρωση αποφασίστηκε σε κοινή σύσκεψη, που έγινε με τη συμμετοχή και του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Πάτρας, ενώ οι φοιτητές αποφάσισαν επίσης κινητοποίηση στην Πρυτανεία την 1η Φλεβάρη.

Στη Λάρισα, το αυριανό αγωνιστικό ραντεβού δίνεται στις 5.30 μ.μ. στην πλατεία Ταχυδρομείου από τους Συλλόγους Φοιτητών Εστίας, ΣΕΥΠ, Τεχνολογίας, τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών και την Ενωση Γονέων.

Συγκέντρωση στην Περιφέρεια και πορεία διοργανώνεται αύριο στις 5.30 μ.μ. και στα Γιάννενα. Καλούν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιατρικής, Φυσικού, Νηπιαγωγών, Βιολογικών Εφαρμογών και Ιστορικού Αρχαιολογικού, με τη στήριξη του Εργατικού Κέντρου και άλλων φορέων της πόλης.

Στο Ηράκλειο, σε συγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας καλούν οι Φοιτητικοί Σύλλογοι CSD, Βιολογικού και οι Επιτροπές Αγώνα Φοιτητών Μαθηματικού, Ιατρικής, Φυσικού και ΤΕΤΥ.

Στην Ξάνθη, σε κινητοποίηση στην κεντρική πλατεία στις 12 το μεσημέρι καλούν οι Σύλλογοι Οικότροφων Φοιτητών, Μεταπτυχιακών - Υποψηφίων Διδακτόρων Πολυτεχνικής Σχολής και Φοιτητών Ξάνθης. Στην Κομοτηνή, ο Σύλλογος Φοιτητών Κοινωνικής Διοίκησης καλεί σε συγκέντρωση στην πλατεία Ειρήνης στις 6 μ.μ. Τέλος, στην Ορεστιάδα, σε συγκέντρωση καλούν οι εκλεγμένοι της ΠΚΣ, στις 12 το μεσημέρι, στο προαύλιο του Πανεπιστημίου.

Συγγράμματα χτες, εξετάσεις αύριο!

Γνωρίζοντας προφανώς ότι για άλλη μια φορά υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες η διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, που εκτελείται με επιμέλεια των εκδοτικών οίκων μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών, έχει καθυστερήσει δραματικά, το υπουργείο Παιδείας έδωσε νέα παράταση ώστε αυτά να έχουν παραδοθεί στο σύνολό τους μέχρι... χτες. Σήμερα όμως, σύμφωνα πάλι με τα όσα έχει ορίσει με Υπουργική Απόφαση το υπουργείο Παιδείας, είναι η εναρκτήρια μέρα για την εξεταστική των φοιτητών.

Με άλλα λόγια, κάποιοι φοιτητές μπορεί να πήραν ένα σύγγραμμα χτες ή προχτές και να κληθούν να γράψουν εξετάσεις σε αυτό αύριο ή μεθαύριο! Το τραγικό μάλιστα είναι ότι τα ίδια συνέβησαν και στην εξεταστική του περασμένου, εαρινού εξαμήνου, τον Ιούνη του 2020 (όταν υπήρχαν και βιβλία που δεν παραδόθηκαν ποτέ!), και τώρα επαναλαμβάνονται.

Αυτό θα πει κλειστές σχολές. Αυτό είναι το έργο της κυβέρνησης, που κατά τ' άλλα κόπτεται και για την αριστεία. Εχουν δίκιο οι φοιτητές που φωνάζουν «Φτάνει! Ως εδώ! Ανοίξτε τώρα τις σχολές με μέτρα προστασίας!».

ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Να μη μείνει κανένας φοιτητής και οι σπουδές του στον «αέρα»!

Κοινή ανακοίνωση της ΕΠ Δυτ. Μακεδονίας του ΚΚΕ και του ΣΠ Δυτ. Μακεδονίας της ΚΝΕ

Μεγάλες είναι οι ανησυχίες σχετικά με το μέλλον των πανεπιστημιακών τμημάτων σε εκατοντάδες φοιτητές που σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, από το νέο νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως έκανε λόγο για «συνολική προσπάθεια ανάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη» και για «αλληλοκαλύψεις μεταξύ Τμημάτων», την ίδια ώρα που σε ψήφισμα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας αναφέρεται ότι εφόσον ψηφιστεί το νομοσχέδιο θα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξουν Τμήματα που θα βρεθούν με πολύ λιγότερους εισακτέους σε σχέση με πέρυσι - με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πόλη της Κοζάνης, όπου από τους 1.717 φοιτητές που εισάγονται, θα καταλήξουμε σε ένα νούμερο κοντά στους 450.

Ο πρύτανης του Πανεπιστήμιου Δυτικής Μακεδονίας, Θεόδωρος Θεοδουλίδης, περιέγραψε πρόσφατα σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία του Κόμματος και της ΚΝΕ, αλλά και στην τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης, ότι ο καθορισμός «βάσης εισαγωγής» θα πλήξει 10 από τα 22 Τμήματα, με τον αριθμό των εισακτέων να μειώνεται δραστικά, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να μην είναι βιώσιμα και πιθανότατα να κλείσουν. Επεσήμανε ακόμα ο πρύτανης ότι θα πληγούν κυρίως οι πόλεις της Κοζάνης και των Γρεβενών, με το ποσοστό μείωσης φοιτητών να υπολογίζεται στο 42%.

«Ολα αυτά προκαλούν δικαίως μεγάλη αγανάκτηση στους φοιτητές και πολλά ερωτήματα, αφού αυτό σημαίνει ότι και η ίδια η ύπαρξή τους μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο, με αποτέλεσμα εκατοντάδες φοιτητές να βρεθούν στον "αέρα" από έναν νέο γύρο συγχωνεύσεων και κλεισίματος Τμημάτων», σημειώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση η Επιτροπή Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και το Συμβούλιο Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ.

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι οι φοιτητές έχουν πλούσια πείρα, καθώς «μόλις πριν από έναν χρόνο ολοκληρώθηκαν οι τελευταίες "αναδιαρθρώσεις" στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με συγχωνεύσεις Τμημάτων του Πολυτεχνείου και του ΤΕΙ και με τη δημιουργία Τμημάτων και σχολών όπως των Οικονομικών, στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, απλά με μια αλλαγή "ταμπέλας". Οι αλλαγές δηλαδή που προωθεί το υπουργείο με το νέο ν/σ έρχονται να προστεθούν σε αλλαγές και συγχωνεύσεις που ήδη έγιναν τα τελευταία χρόνια».

Επισημαίνεται ακόμα ότι πολλοί από όσους σήμερα ανησυχούν για την τύχη των Τμημάτων «ήταν οι ίδιοι που πανηγύριζαν όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχωρούσε στις αναδιαρθρώσεις της Ανώτατης Εκπαίδευσης και στο άνοιγμα πολλών νέων Τμημάτων σε διάφορες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, τα οποία Τμήματα άνοιγαν χωρίς καμία υποδομή - με 2 και 3 καθηγητές, χωρίς εγκαταστάσεις, χωρίς εργαστήρια, χωρίς καμία πρόβλεψη για φοιτητική μέριμνα».

Τα παραπάνω «έρχονται να προστεθούν σε μία ακόμα πιο άσχημη κατάσταση που δημιουργεί το νομοσχέδιο αν εφαρμοστεί στην πράξη», συνεχίζουν ΚΚΕ και ΚΝΕ: «Βάζει σοβαρά εμπόδια στο δικαίωμα στην πρόσβαση των μαθητών και φοιτητών χιλιάδων λαϊκών οικογενειών, που προσπαθούν ήδη να αντεπεξέλθουν με δυσκολία στο μεγάλο κόστος σπουδών».

Την ώρα που η κυβέρνηση δίνει με συνοπτικές διαδικασίες 30 εκατ. ευρώ για αστυνομικές δυνάμεις σε κλειστές σχολές, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, το Τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών συνεχίζει να στεγάζεται στην αποθήκη ενός σούπερ μάρκετ, το Τμήμα των Μηχανολόγων σε μια οικοδομή, η νέα Πανεπιστημιούπολη στη ΖΕΠ να φαντάζει όνειρο «θερινής νυκτός» και μάλιστα χωρίς να προβλέπονται Εστία και Λέσχη, ενώ ακόμα και το προσωπικό καθαριότητας παραμένει ελάχιστο σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν.

Η ΕΠ του ΚΚΕ και το ΣΠ της ΚΝΕ στη Δυτική Μακεδονία καλούν όλο το λαό της περιοχής να απαντήσει μαχητικά στις αλλαγές της κυβέρνησης στην Παιδεία και με τον αγώνα του σε κάθε πόλη της περιοχής να απαιτήσει:

Να μην κατατεθεί το ν/σ της κυβέρνησης, να δοθεί άμεση απάντηση από το υπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές στο ΠΔΜ και να μη μείνει κανείς φοιτητής στον «αέρα».

Να παρθούν πίσω τα νέα μέτρα καταστολής, όπως η πανεπιστημιακή αστυνομία, να εξασφαλιστεί ότι οι φοιτητές που το επιθυμούν θα γυρίσουν στον τόπο σπουδών τους άμεσα και χωρίς καμία επιβάρυνση, με ευθύνη του υπουργείου. Να επαναλειτουργήσουν τα πανεπιστήμια το εαρινό εξάμηνο, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας. Να συνεχιστούν τα μαθήματα, τα εργαστήρια και οι πρακτικές ασκήσεις διά ζώσης, με μέτρα αποφυγής συνωστισμού. Ειδικά για το Α' έτος να ξεκινήσουν με προτεραιότητα τα μαθήματα, για τη γρήγορη ένταξη στη φοιτητική ζωή.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Ομόφωνο «όχι» της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών στο νομοσχέδιο

Η κάθετη αντίθεση των μελών της Συνέλευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο σχέδιο νόμου Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη για την Ανώτατη Εκπαίδευση διατυπώθηκε με ψήφισμα που εγκρίθηκε ομόφωνα.

Αναλυτικά, στο ψήφισμα της Συνέλευσης της Σχολής αναφέρονται τα εξής:

«Η Συνέλευση της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, σε συνεδρίασή της την Παρασκευή 22/1/2021, συζήτησε αναλυτικά το σχέδιο νόμου "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής ελευθερίας, Αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις" και κατέληξε ομόφωνα στις παρακάτω θέσεις.

Η φιλοσοφία του σχεδίου νόμου δεν προσιδιάζει στο ελάχιστο με το πνεύμα ελευθερίας και αυτοδιοίκησης που χαρακτηρίζει ιστορικά το δημόσιο Πανεπιστήμιο. Αντίθετα, στη βάση μιας στρεβλής, ιδεολογικά χρωματισμένης, εικόνας στο πλαίσιο της οποίας ανάγονται συλλήβδην τα Ιδρύματα σε κέντρα ανομίας, επιχειρείται η πλήρης αποδόμηση του δημόσιου Πανεπιστημίου και η μετατροπή του σε χαμηλού κόστους εκπαιδευτήριο. Η Συνέλευση της Σχολής δηλώνει κάθετα και συνολικά την αντίθεσή της στο σχέδιο νόμου. Συγκεκριμένα:

Το σχέδιο νόμου, με τις διατάξεις που συμπεριλαμβάνονται στο Μέρος Β' με τον ευφάνταστο τίτλο "Προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος", προωθεί την απόλυτη αυταρχικοποίηση της λειτουργίας του Πανεπιστημίου και την εσωτερίκευση της υποταγής. Η πλήρης επιτήρηση με κάμερες, η θέσπιση κάρτας εισόδου σε κάθε χώρο και, τέλος, η μόνιμη παρουσία ένστολων αστυνομικών εντός των Σχολών, δεν πρόκειται να λύσουν κανένα απολύτως πρόβλημα, αντίθετα, μετά βεβαιότητας θα δημιουργήσουν νέα. Σε ό,τι αφορά στο πειθαρχικό δίκαιο, σημειώνεται ότι ο πειθαρχικός έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελεί αρμοδιότητα των συλλογικών οργάνων του κάθε Ιδρύματος και προβλέπεται στον εσωτερικό του κανονισμό. Κάθε κυβερνητική προσπάθεια νομοθετικής επιβολής πειθαρχικού δικαίου, καταλύει το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου.

Οσον αφορά τις διατάξεις του σχεδίου νόμου που εισάγουν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), η επίκληση της βελτίωσης της ποιότητας των πανεπιστημιακών σπουδών μέσω του αποκλεισμού των "κακών" υποψηφίων δεν καταφέρνει να κρύψει την πραγματική στόχευσή του. Δεδομένου ότι, με τη θέσπιση της ΕΒΕ, πολλές χιλιάδες θέσεων στα Πανεπιστήμια θα μείνουν κενές, αυτό που πραγματικά επιδιώκει η κυβέρνηση είναι η συρρίκνωση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ο επανασχεδιασμός του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας με κλείσιμο/συγχώνευση Τμημάτων και Ιδρυμάτων. Παράλληλα, οι διατάξεις αυτές λειτουργούν προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αφού οι "κακοί" υποψήφιοι που θεωρούνται ανεπαρκείς για να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια, θα μπορούν να εγγραφούν στα κολέγια και μετά την ολοκλήρωση των "σπουδών" τους θα αποκτούν τα ίδια ακριβώς επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους των Πανεπιστημίων, όπως έχει ήδη φροντίσει να νομοθετήσει σχετικά η κυβέρνηση.

Η Συνέλευση της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών αποφάσισε ομόφωνα:

  • Να ζητήσει από τα μέλη της να συμμετέχουν με φυσική παρουσία σε διαμαρτυρία - τηρώντας όλα τα μέτρα δημόσιας υγείας - κατά την ημέρα ψήφισης του εν λόγω νομοσχεδίου.
  • Να απευθύνει το παρόν ψήφισμα στις Πρυτανικές Αρχές και στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
  • Να ζητήσει από τον Πρύτανη, τόσο στο πλαίσιο της Συγκλήτου, όσο και στο πλαίσιο της Συνόδου των Πρυτάνεων όπου προεδρεύει, να ανοίξει τη συζήτηση για συλλογικές αποφάσεις έμπρακτης αντίδρασης - συμπεριλαμβανομένης, μεταξύ άλλων, της αναστολής λειτουργίας - σε περίπτωση υπερψήφισης του νομοσχεδίου.
  • Να επανέλθει σε Συνέλευση την Παρασκευή 19/2/2021 ώστε, σε περίπτωση υπερψήφισης του νομοσχεδίου, να αποφασίσει για τις εν συνεχεία αντιδράσεις της».
Απαιτούνται προσαρμογές στην αξιολόγηση των μαθητών

Copyright 2020 The Associated

Τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την απόφαση να προχωρήσει η βαθμολόγηση των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων, αλλά και από τον τρόπο καταγραφής απουσιών από την τηλεκπαίδευση, επιχειρεί να διαχειριστεί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παραδεχόμενη εμμέσως ότι η τηλεκπαίδευση δεν λειτούργησε όπως παρουσίαζε, επιμένοντας όμως στην κατάθεση βαθμολογιών για μαθήματα που έχουν διδαχθεί από 10 ώρες και πάνω.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο που υπογράφει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή:

  • Η καταχώριση των απουσιών γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών/τριών θα εξετασθεί κατά το τέλος του β' τετραμήνου.
  • Για μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δύναται να μην κατατεθεί βαθμολογία εάν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Παρά τους ελιγμούς του, το υπουργείο δηλαδή επιμένει με τον τρόπο του ότι η τηλεκπαίδευση αποτελεί μια «κανονικότητα» και ότι αν ένα μάθημα διδάχθηκε π.χ. 11 ή 12 ώρες μέσα σε δύο μήνες είναι «όλα καλά» και μπορεί να βαθμολογηθεί...

Για άλλη μια φορά αναδεικνύονται τα μεγάλα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης

Θυμίζουμε πως στους εκπαιδευτικούς είχε δοθεί η δυνατότητα να αποφασίσουν οι ίδιοι πώς θα αξιολογήσουν την απόδοση των μαθητών τους και άλλοι επέλεξαν να βάλουν διαγωνίσματα στις πλατφόρμες της τηλεκπαίδευσης, άλλοι μένουν στην προφορική αξιολόγηση ή βάζουν εργασίες. Ωστόσο, η επιμονή της κυβέρνησης να κατατεθούν οι βαθμολογίες κανονικά και να μη δοθεί παράταση έτσι ώστε να μπορέσουν μετά την επανέναρξη της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας να βαθμολογήσουν τους μαθητές τους, δημιουργεί πολλά προβλήματα.

«Πώς να βάλω διαγώνισμα, όταν ξέρω ότι στην τάξη μου υπάρχει μαθητής που παρακολουθεί από σταθερό τηλέφωνο, έχοντας μόνο ένα ακουστικό στο αυτί του για να με ακούει, γιατί δεν διαθέτει άλλα μέσα στο σπίτι του για τηλεκπαίδευση;», λέει χαρακτηριστικά μια εκπαιδευτικός μιλώντας για το θέμα και αναδεικνύοντας πλευρές της προβληματικής κατάστασης που βιώνουν τόσον καιρό μαθητές κι εκπαιδευτικοί. Επίσης, η πλειοψηφία των μαθητών στα περισσότερα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακολουθούν τα μαθήματα μέσω κινητών τηλεφώνων, στα οποία μπορεί να είναι εξοικειωμένοι να γράφουν σύντομα μηνύματα, όχι όμως και μεγάλα κείμενα που απαιτούνται π.χ. στις απαντήσεις ενός διαγωνίσματος, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου π.χ. το πάτημα ενός λάθος πλήκτρου «έσβησε» ολόκληρες απαντήσεις σε διαγωνίσματα, αυξάνοντας το άγχος των μαθητών στις τόσο δύσκολες συνθήκες στις οποίες παλεύουν να αντεπεξέλθουν.

Προβλήματα σαν τα παραπάνω έχουν τεθεί επανειλημμένα στους Συλλόγους Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν αβοήθητοι από την κυβέρνηση, με παιδαγωγικό τρόπο, να ξεπεράσουν δυσκολίες και αντικειμενικά να βοηθήσουν και να κρίνουν τους μαθητές τους. Ομως, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι συγκρίσιμη με τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και προφανώς δεν μπορεί να υπάρχουν οι ίδιες απαιτήσεις σε αυτήν, αλλά προϋποτίθενται απαραίτητες προσαρμογές. Οι προσαρμογές που κάνει το υπουργείο όμως με τις εγκυκλίους του δεν είναι αρκετές και δεν απαντούν στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και μαθητές.

ΑΣΕ: Απόσυρση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση

«Η αξιολόγηση των μαθητών προϋποθέτει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει σε όλους τους μαθητές τα εφόδια και τη γνώση του γνωστικού αντικειμένου», τονίζει σε σχετική ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ). Ζητά την απόσυρση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών, μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις, κατάργηση της «Τράπεζας Θεμάτων», άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής και πρόσθετης διδασκαλίας κ.ά.

Αναλυτικά σημειώνει:

«Οι εκπαιδευτικοί, όλον αυτόν τον καιρό, δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να υπερασπιστούμε το αγαθό της μόρφωσης. Στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, με το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, συχνά και οι γονείς, βρίσκονται ατελείωτες ώρες μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή, τάμπλετ, ή ακόμα και κινητού τηλεφώνου. Κάνουμε αυτό που περνάει από το χέρι μας για να διατηρήσουμε την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία, να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση των μαθητών με το σχολείο, να διαχειριστούμε με διακριτικότητα και παιδαγωγική ευαισθησία μια καθ' όλα στεγνή και απόλυτα ατομική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία από τη φύση της δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη διά ζώσης, εκ των πραγμάτων ο μαθητής δυσκολεύεται να προσεγγίσει νέες έννοιες και νόμους.

Σε αυτόν τον αγώνα, το υπουργείο Παιδείας είναι απόν. Δεν πήρε κανένα μέτρο για να εξοπλίσει εκπαιδευτικούς και μαθητές με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να μειονεκτούν ή και να αποκλείονται εντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία, από φτωχά λαϊκά στρώματα και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Βρισκόμαστε σε αυτήν την κατάσταση εξαιτίας της τραγικής αδράνειας της κυβέρνησης. Εχουν περάσει πάνω από δύο μήνες με κλειστά τα σχολεία και το υπουργείο Παιδείας δεν έχει ικανοποιήσει κανένα από τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών, ώστε να ανοίξουν τα σχολεία και να λειτουργήσουν με ασφάλεια (αίθουσες, προσωπικό, μέτρα υγιεινής).

Για τις καταστροφικές συνέπειες των κλειστών σχολείων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην ψυχολογία και στην κοινωνική ζωή των νέων το υπουργείο Παιδείας καμώνεται πως δεν τρέχει τίποτα. Οι δυσκολίες στην αφομοίωση της ύλης, τα κενά που προέκυψαν και δεν καλύφθηκαν από την περυσινή σχολική χρονιά, η έλλειψη αλληλεπίδρασης, η κόπωση των παιδιών, η αδυναμία συγκέντρωσης, η έλλειψη εργαστηρίων και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό... δεν συγκινούν την πολιτική ηγεσία. Αντιθέτως, με περισσή αναλγησία, στέλνει εγκυκλίους στα σχολεία για τον τρόπο διεξαγωγής των τηλεδιαγωνισμάτων και για την αξιολόγηση των μαθητών. Επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά η απόσταση που έχει η πολιτική ηγεσία από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Το υπουργείο Παιδείας αντί να πάρει άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, μέτρα στήριξης των μαθητών, και ιδιαίτερα των μαθητών της Γ' Λυκείου που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, έφερε το νόμο για την Τεχνική Εκπαίδευση που βάζει τα παιδιά στην παραγωγή από τα δεκαπέντε μέσω της πρόωρης κατάρτισης. Αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ στερώντας από χιλιάδες νέους την πρόσβαση στα δημόσια Πανεπιστήμια. Νομοθετεί την ένταση της καταστολής στα Πανεπιστήμια για να τσακίσει τους αγώνες της νεολαίας. Μέριμνα του υπουργείου δεν είναι να μορφώσει τα παιδιά του λαού, να τους δώσει την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους, αλλά να εξασφαλίσει για τις επιχειρήσεις υπάκουο, φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, περικόπτοντας όσο δεν πάει τις δαπάνες για την Παιδεία που αρμόζει στη νέα γενιά.

Οι εκπαιδευτικοί νιώθουμε τις αγωνίες των μαθητών μας

Οι εκπαιδευτικοί ζούμε κάθε μέρα τις αγωνίες των μαθητών μας και γι' αυτό δεν μείναμε καθόλου αδιάφοροι στις αστείες εγκυκλίους περί διαγωνισμάτων και τηλεαξιολόγησης του υπουργείου. Δεν γίναμε συνένοχοι στην απαξίωση της ζωντανής διδασκαλίας και στη φαρσοκωμωδία της κυβέρνησης στα ΜΜΕ ότι "η τηλεκπαίδευση κυλάει ομαλά...".

Στο θέμα της κατάθεσης βαθμολογίας του 1ου 4μήνου οφείλουμε να λειτουργήσουμε ως παιδαγωγοί, με το βλέμμα μας στραμμένο στις ανάγκες των μαθητών μας. Ξέρουμε τις προσπάθειες που και οι μαθητές μας κάνουν και καθημερινά τους επιβραβεύουμε, τους βοηθάμε να σταθούν όρθιοι. Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στη σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους, κάτι που δεν συνέβη κατά το 1ο 4μηνο του σχολικού έτους. Αλλωστε, ακόμα και η ίδια η εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει τη μεταφορά του βαθμού στο β' τετράμηνο, όταν δεν συντελούνται οι επαρκείς εκπαιδευτικές συνθήκες.

Εχουμε τη δύναμη να εμποδίσουμε την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική, αντιεπιστημονική πολιτική της κυβέρνησης. Οπως έδειξε η πείρα, συλλογικά και οργανωμένα εμποδίσαμε να μπουν οι κάμερες στις σχολικές αίθουσες, ακυρώσαμε στην πράξη την ηλεκτρονική ψηφοφορία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Καλούμε τους συναδέλφους:

  • Να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία.
  • Οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι Διδασκόντων να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.

Απαιτούμε:

  • Απόσυρση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών.
  • Μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.
  • Κατάργηση της "Τράπεζας Θεμάτων".
  • Αμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής και πρόσθετης διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής)».
Διαδικτυακή εκδήλωση

Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «Ελεύθερος χρόνος: "Ευκαιρία" της καραντίνας ή ανάγκη της νεολαίας;» διοργανώνει αύριο Πέμπτη στις 7.30 μ.μ. το Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36, Βικτώρια, Αθήνα. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 8823674, e-mail: steki@kne.gr).

Στην εκδήλωση θα μιλήσει η Αννα Λουκίδη - Ανδρέου, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του ΚΣ της ΚΝΕ.

Για το link της εκδήλωσης απευθυνθείτε στο 6977 809880.

ΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΥΒΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εξαρση κρουσμάτων και σε σχολεία της Χαλκίδας

Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων απαιτεί η ΚΟ Εκπαιδευτικών Εύβοιας του ΚΚΕ, μετά και την έξαρση κρουσμάτων κορονοϊού στην περιοχή που έχει οδηγήσει ήδη στη διακοπή λειτουργίας σχολικών μονάδων.

«Μόλις δύο βδομάδες έχουν περάσει από το άνοιγμα των σχολείων και ήδη στη Χαλκίδα υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, αλλά και σε παιδικό σταθμό», τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΚΟ Εκπαιδευτικών, σημειώνοντας παράλληλα ότι «η κυβέρνηση εδώ και 10 μήνες, αντί να πάρει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την ασφαλή επάνοδο των μαθητών, και ενώ αναμένεται το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων, νομοθετεί εν μέσω πανδημίας και φέρνει το ένα αντιλαϊκό νομοσχέδιο μετά το άλλο».

Προσθέτει επίσης: «Ολοι όσοι είμαστε εκπαιδευτικοί και γονείς σε σχολεία γνωρίζουμε την κατάσταση των κτιρίων και των σχολικών αιθουσών. Κτίρια ακατάλληλα, αίθουσες μικρές που δεν αερίζονται επαρκώς, στοιβαγμένοι μαθητές σε χώρους που ήταν ανεπίτρεπτοι και προ πανδημίας. Σε τέτοιες συνθήκες πάει περίπατο η τήρηση των αποστάσεων και η χρήση μάσκας έχει και ένα όριο στο κατά πόσο θα προστατεύσει».

Και απαιτεί να γίνει απολύμανση όλων των σχολικών μονάδων, να γίνουν μαζικοί εμβολιασμοί όλων των εκπαιδευτικών, δωρεάν τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, δημιουργία 15μελών τμημάτων, να αποσυρθεί το απαράδεκτο νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη, καθώς και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας των εργαζομένων σε όλους τους χώρους δουλειάς.

  • Τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών απαιτεί με ανακοίνωσή του και ο Σύλλογος Δασκάλων - Νηπιαγωγών Χαλκίδας, ο οποίος προγραμματίζει για την Παρασκευή 29 Γενάρη παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης ΠΕ Εύβοιας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
«Κάτω από τη βάση» σε κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας!

Ανακοίνωση της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών»

INTIME NEWS

Μια πρώτη απάντηση στις εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας για έναρξη της «αξιολόγησης» των σχολικών μονάδων δίνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), βάζοντας «κάτω από τη βάση στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας»!

Αναλυτικά σε σχετική ανακοίνωσή της σημειώνει:

«Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας για την Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης που καθορίζει τις διαδικασίες που ξεκινούν εντός Φεβρουαρίου. Στην πράξη η κυβέρνηση της ΝΔ εφαρμόζει το νομοθετικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τις προσθήκες του ν. 4692/2020 (Κεραμέως).

Η κυβέρνηση της ΝΔ προκαλεί τον κόσμο της Εκπαίδευσης, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
  • Αλήθεια, για ποια αξιολόγηση μιλάει η κυβέρνηση, τη στιγμή που έχει αφήσει εντελώς αβοήθητους τους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν μπροστά από μια οθόνη να επικοινωνήσουν με τους μαθητές τους ή μέσα σε πολυπληθείς και ακατάλληλες αίθουσες να διαχειριστούν τα εκπαιδευτικά, κοινωνικά και συναισθηματικά ζητήματα που η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η κυβερνητική πολιτική έχουν δημιουργήσει;
  • Αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας είχαν πρόθεση να στηρίξουν τη λειτουργία των σχολείων και να βοηθήσουν στην "αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου" θα είχαν ακούσει τις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονιών και των μαθητών και θα είχαν πάρει μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή.
  • Αν τους ενδιέφερε η "στήριξη της παιδαγωγικής διαδικασίας" θα είχαν προχωρήσει ήδη σε ουσιαστική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις, ώστε να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά που έχει δημιουργήσει η μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Αντί για όλα αυτά, η κυβέρνηση απολύει αναπληρωτές μέσα στη σχολική χρονιά και δημιουργεί κενά ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Το μέγεθος του προβλήματος της υποστελέχωσης των σχολείων επιβεβαιώνουν οι 6.000 προσλήψεις αναπληρωτών μέσα στην Πρωτοχρονιά.
  • Αν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρονταν επί της ουσίας για την "επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών" δεν θα κρατούσαν κλειστά για ένα χρόνο τα Πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα οι φοιτητές των παιδαγωγικών και συνολικά των καθηγητικών σχολών να χάνουν κρίσιμα μαθήματα, να παίρνουν κουτσουρεμένη γνώση, να μην μπορούν να κάνουν ούτε καν τις απαραίτητες πρακτικές στα σχολεία! Θα είχαν προχωρήσει σε ουσιαστικές διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι οποίες έχουν σταματήσει για πάνω από 10 χρόνια.
Γνωρίζουμε καλά ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι ένα καλύτερο, αναβαθμισμένο και πιο ποιοτικό σχολείο

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, 10 μήνες τώρα, αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Την ίδια περίοδο, δεν παίρνουν ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για να διασφαλίσουν την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, παρά μόνο μια μάσκα για γίγαντες και ένα παγουρίνο που χωράει μια γουλιά νερό. Οχι μόνο άφησαν επί 10 μήνες τους εκπαιδευτικούς αβοήθητους, χωρίς καμία στήριξη να τα βγάλουν πέρα, κατά τη διάρκεια δύο lockdown, αλλά και, μέσα σε αυτό το διάστημα, δεν έκαναν τίποτα ώστε να επιλύσουν ζητήματα υποδομής, προσλήψεων εκπαιδευτικών, προσωπικού για την καθαριότητα, κ.λπ. Ηδη τις 10 πρώτες μέρες που άνοιξαν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας άρχισαν ξανά να κλείνουν τμήματα και σχολικές μονάδες!

Η λεγόμενη "αξιολόγηση" θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ισχυρίζεται! Το αποτέλεσμα θα είναι η μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου, η μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, η ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της Εκπαίδευσης. Και πώς το ξέρουμε αυτό; Από τη διεθνή πείρα των "αξιολογημένων" σχολείων σε πολλές χώρες, όπου ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, η σχολική διαρροή, οι ταξικοί φραγμοί και η πολυκατηγοριοποίηση "ζουν και βασιλεύουν"!

Οι εργαζόμενοι έχουμε και γνώση και μνήμη και κυρίως τεράστια δύναμη!

Ο αγώνας μας για τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς, για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και θα χωράει όλα τα παιδιά, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, ώστε να μη βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη οι γονείς, περνάει και μέσα από την αντιπαράθεση με την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Ο αγώνας μας ακύρωσε στην πράξη και προηγούμενες απόπειρες εφαρμογής νόμων που είχαν αυτήν τη λογική.

Στο χέρι μας είναι αυτοί οι σχεδιασμοί να μείνουν στα χαρτιά!

  • Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.
  • Συλλογικά μέσα από τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.
  • Σε συμμαχία με τους γονείς και τους μαθητές που βιώνουν τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
  • Προβάλλοντας το σύνολο των διεκδικήσεών μας για το σχολείο, για τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Μπορούμε να τα καταφέρουμε!

Ανοίγουμε σε κάθε σύλλογο τη συζήτηση για όλα τα ζητήματα, κάνουμε τη "δική μας αξιολόγηση" στην κυβερνητική πολιτική.

Τώρα πρέπει η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ- ΔΗ.ΣΥ.- ΕΡΑ - ΑΕΕΚΕ) να κηρύξει απεργία - αποχή από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, όπως ήδη έχει κάνει η Συνέλευση Προέδρων της ΟΛΜΕ! Με οδηγό την ελπιδοφόρα συσπείρωση των 77 Συλλόγων και ΕΛΜΕ απέναντι στην αξιολόγηση προετοιμάζουμε τη μαζική και δυναμική απάντηση του κλάδου!».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ