Τετάρτη 6 Μάρτη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδηλώσεις μπροστά στις εκλογικές μάχες

Προχωρά ο σχεδιασμός των Οργανώσεων της ΚΝΕ στην Αττική, οι οποίες μπροστά στις εκλογικές μάχες που έχουμε μπροστά μας διοργανώνουν μια σειρά από εκδηλώσεις σε πανεπιστήμια, γειτονιές και στέκια νεολαίας, απευθύνοντας στους νέους το κάλεσμα: «Κάνε τη διαφορά με ισχυρό ΚΚΕ παντού. Η πρώτη σου ψήφος να είναι κόκκινη!».

Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, είναι προγραμματισμένες για το επόμενο διάστημα οι εξής εκδηλώσεις:

  • Πέμπτη 14 Μάρτη

Η Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας διοργανώνει εκδήλωση στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, στη 1 μ.μ. στο Πορτοκαλί Αμφιθέατρο. Θα μιλήσει η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφια δήμαρχος Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

  • Παρασκευή 15 Μάρτη

Η Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας διοργανώνει εκδήλωση στη Φυσικομαθηματική, στις 3 μ.μ. στο Αμφιθέατρο 21 (Μαθηματικό). Θα μιλήσει ο Θέμης Γκιώνης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

  • Σάββατο 16 Μάρτη

Ο Νότιος Τομέας διοργανώνει τις εξής εκδηλώσεις:

-- Στη Γλυφάδα, στις 7 μ.μ. στην καφετέρια «tr3» (Γεννηματά 101). Θα μιλήσουν ο Αλέξης Στεφανίδης, υποψήφιος δήμαρχος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και ο Αρης Πλωμαρίτης, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος και μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στην Αργυρούπολη, στις 6 μ.μ. στην καφετέρια 90° (Θουκιδίδου 55). Θα μιλήσουν ο Γιώργος Ιωαννίδης, υποψήφιος δήμαρχος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και η Μάγδα Ρήγα, υποψήφια δημοτική σύμβουλος και μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στον Αλιμο, στις 6.30 μ.μ. στο καφενείο Ελαιώνας (Πατριάρχου Γρηγορίου Ε' 46-48). Θα μιλήσουν η Κυριακή Καμαρινού, υποψήφια δήμαρχος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», και ο Νάσος Μπούρδος, υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

-- Στο Μοσχάτο, στις 7.30 μ.μ. στο τσιπουράδικο «Ολυμπία» (Θερμοπυλών 45, Μοσχάτο). Θα μιλήσει η Χριστίνα Δολιανίδη, υποψήφια δήμαρχος Ταύρου - Μοσχάτου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

  • Κυριακή 17 Μάρτη

-- Η Οργάνωση Κορυδαλλού διοργανώνει εκδήλωση στις 7 μ.μ. στο Στέκι του Λαϊκού Φροντιστηρίου. Θα μιλήσει ο Παύλος Σιοντόρος, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

-- Η Τομεακή Οργάνωση Πειραιά διοργανώνει εκδήλωση στις 6 μ.μ. στα γραφεία της ΚΟΒ Χαλκηδόνας του ΚΚΕ, με ομιλήτρια την Ευτυχία Χατζηδάκη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Η ΟΒ Εμπορίου διοργανώνει εκδήλωση στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36).

  • Τρίτη 19 Μάρτη

Η ΤΟ Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Εργα υποδομής για τις λαϊκές ανάγκες και ο ρόλος της Περιφέρειας», στη 1 μ.μ. στην «Πανεπιστημιούπολη 2». Θα μιλήσει ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

  • Τετάρτη 20 Μάρτη

Η ΤΟ Επισιτισμού διοργανώνει εκδήλωση στις 6.30 μ.μ. στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36). Θα μιλήσει ο Γιώργος Στεφανάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Αθήνας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Σε νέα κινητοποίηση στις 18 Μάρτη οι μαθητές

Κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας μπροστά στην κατάθεση από την κυβέρνηση του νομοσχεδίου για το Λύκειο

Από τη μαθητική κινητοποίηση τον Οκτώβρη
Από τη μαθητική κινητοποίηση τον Οκτώβρη
«18 Μαρτίου κλειστά σχολεία και όλοι οι μαθητές στους δρόμους» είναι το κάλεσμα που απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, ενόψει της κατάθεσης από την κυβέρνηση του νομοσχεδίου με τις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί σε συγκέντρωση στις 12 στα Προπύλαια και απευθύνεται παράλληλα στα σχολεία, τα 15μελή και 5μελή, τις Συντονιστικές Επιτροπές όλης της χώρας να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής. Στο κάλεσμά της σημειώνει:

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, τις τελευταίες μέρες δηλώνουν ξανά και ξανά στα ΜΜΕ ότι εντός των επόμενων ημερών σκοπεύουν να καταθέσουν το νομοσχέδιο που κάνει το ήδη εξοντωτικό σχολείο μας ακόμα χειρότερο. Μάλιστα, ο υπουργός Παιδείας μας ανακοίνωσε "κατηγορηματικά" ότι το νομοσχέδιο θα αφορά και τους μαθητές της Β' Λυκείου! Δηλαδή, 95.000 μαθητές της Β' Λυκείου θα κληθούν να καταθέσουν το μηχανογραφικό τους, να επιλέξουν σε ποια σχολή θέλουν να περάσουν (με μόλις 10 επιλογές) σε λιγότερο από 4 μήνες, ταυτόχρονα με το να δώσουν τις εξετάσεις της φετινής χρονιάς.

Αντίστοιχα, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, η μοναδική επιλογή να φοιτήσουν σε ΤΕΙ είναι η περιφέρεια, με το κόστος διαβίωσης να είναι απαγορευτικό για ένα πολύ μεγάλο μέρος των λαϊκών οικογενειών! Αυτή η αλλαγή περιορίζει τον αριθμό των μαθητών από τα ΕΠΑΛ για εισαγωγή, αφού το ποσοστό των θέσεων στα ΑΕΙ προβλέπεται στο 5%, ενώ το ποσοστό των θέσεων για τα ΤΕΙ ήταν 20%. Το υπουργείο, μετά τις κινητοποιήσεις που έγιναν σε πολλά ΕΠΑΛ της χώρας πέρυσι, αναγκάστηκε να αυξήσει σε 10% το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών των ΕΠΑΛ, αλλά - όπως είχε ανακοινώσει - αυτό έγινε κατ' εξαίρεση μόνο για πέρυσι και μόνο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής...

Δεν τους νοιάζει η αγωνία μας, η πίεση και το άγχος που ζούμε σε ένα σχολείο γεμάτο ψυχοφθόρες και εξοντωτικές εξετάσεις, σε ένα διαρκές τρεχαλητό από το σπίτι στο σχολείο και μετά στο φροντιστήριο.

Δεν τους νοιάζει η κατάσταση στα σπίτια μας, που οι μισοί μισθοί των γονιών μας πάνε στα φροντιστήρια. Θέλουν όλα αυτά να τα κάνουν ακόμα χειρότερα! Παίζουν με το μέλλον όλων των μαθητών, ειδικά των μαθητών που είναι αυτήν τη στιγμή στον αέρα!

Εμείς πειραματόζωα της κυβέρνησης δεν θα γίνουμε! Ούτε να σκεφτεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να καταθέσει το νομοσχέδιο!

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με τους αγώνες μας, τις καταλήψεις και τις πορείες μας, το έχουμε κάνει ξεκάθαρο στον υπουργό και την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ: Ούτε να το σκέφτονται να φέρουν το απαράδεκτο νομοσχέδιό τους που κάνει ακόμα πιο εξοντωτικό εξεταστικό κέντρο το σχολείο μας! Θα μας βρουν απέναντί τους!

Απαιτούμε:

  • Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης!
  • Να μην καλούνται οι μαθητές να κάνουν μηχανογραφικό από τη Β' Λυκείου, με το μαχαίρι στο λαιμό και με λιγότερες επιλογές!
  • Το ποσοστό 10% της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής να παραμείνει επ' αόριστον και να ισχύσει και για τα υπόλοιπα τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν με πανεπιστήμια.

Δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους! Σχολείο να μορφώνει, όχι να εξοντώνει!

Είμαστε σε αγωνιστική ετοιμότητα! Τώρα να σημάνει συναγερμός σε κάθε σχολείο!».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Κάλεσμα για μαθητικές κινητοποιήσεις στις 18 Μάρτη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση
  • Αρθρο για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης στα ΕΠΑΛ
  • Αρθρο υποψηφίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για το σχέδιο νόμου για τη συγχώνευση Πανεπιστημίου - ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα και δράσεις
Για τη συγχώνευση Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Αρθρο υποψηφίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για το σχέδιο νόμου για τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας

Από την αγωνιστική υποδοχή που ετοίμασαν οι φοιτητές στον υπουργό Παιδείας κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κοζάνη
Από την αγωνιστική υποδοχή που ετοίμασαν οι φοιτητές στον υπουργό Παιδείας κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Κοζάνη
Από τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου για τη συγχώνευση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες που είχαμε εκφράσει ως ΚΚΕ από την αρχή της συζήτησης. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο διαφημίζει την αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στη λεγόμενη «νέα χωροταξία της Ανώτατης Εκπαίδευσης», με τις συγχωνεύσεις που προωθεί σε μια σειρά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Η μέχρι σήμερα εμπειρία των συγχωνεύσεων που έχουν γίνει (π.χ. Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ένταξη του ΤΕΙ Ηπείρου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κ.ά.) δείχνει ξεκάθαρα πως βασικό κριτήριο των συγχωνεύσεων αποτελεί η συμμόρφωση με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τις ανάγκες του κεφαλαίου, για τη δημιουργία του αποκαλούμενου «Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας», την εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και όχι την πραγματικά ακαδημαϊκή και ερευνητική αναβάθμιση, την εργασιακή προοπτική των αποφοίτων και των επιστημόνων, την ανάπτυξη των ίδιων των επιστημών προς όφελος των σύγχρονων αναγκών του λαού.

Τα παραπάνω αποδεικνύονται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο και από το ίδιο το σχέδιο νόμου που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα 25/2/19, μέσα από μια σειρά διατάξεις που περιλαμβάνει. Την ίδια στιγμή, ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο και τους όρους σπουδών, την προοπτική των αποφοίτων, τη στελέχωση των Ιδρυμάτων, τις ανάγκες των φοιτητών, παραμένουν σε δεύτερη μοίρα, όπως φαίνεται από το γεγονός πως πολλά από αυτά τα ζητήματα δεν λύνονται από το νομοσχέδιο και είτε δεν αναφέρονται καν ή αφήνονται στην ευχέρεια της νέας Πρυτανικής Αρχής να πάρει τις αποφάσεις.

Ως ΚΚΕ είμαστε αντίθετοι στο νομοσχέδιο, όχι γιατί είμαστε υπέρ της σημερινής άθλιας κατάστασης, αλλά ακριβώς γιατί είμαστε αντίθετοι στο σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και της ΕΕ, που μετατρέπει την Παιδεία αλλά και την επιστημονική γνώση και έρευνα σε εμπόρευμα και σε εργαλείο για την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Διατηρούνται διαχρονικά προβλήματα και ελλείψεις

Πιο συγκεκριμένα:

-- Από τα βασικά κριτήρια για τις συγχωνεύσεις, όπως έχει δηλώσει η ίδια η κυβέρνηση, είναι η εξοικονόμηση πόρων με τη μεγάλη υποχρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, που φαίνεται να παγιώνεται παρά τις μικρές ενισχυτικές «ενέσεις». Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως δεν αναφέρεται τίποτα για τη χρηματοδότηση στο σχέδιο νόμου, ενώ η χρηματοδότηση των δύο Ιδρυμάτων (800.000 ευρώ στο Πανεπιστήμιο, 4.500.000 ευρώ στο ΤΕΙ) δεν έφτανε ούτε για τη λειτουργία των σημερινών αναγκών τους, πόσο μάλλον μετά την αύξηση των Τμημάτων και των Σχολών.

-- Φαίνεται πως θα διατηρηθούν οι μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Χαρακτηριστικό για τις ελλείψεις που ήδη υπάρχουν είναι το γεγονός πως μέχρι σήμερα η Πολυτεχνική Σχολή της Κοζάνης, με 3 Τμήματα, λειτουργεί με λιγότερα από 30 μέλη ΔΕΠ (Διδακτικό - Ερευνητικό Προσωπικό). Αν αναλογιστεί κανείς τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν για προσωπικό μετά τη λειτουργία συνολικά 21-26 Τμημάτων, δεν απαντιέται από πουθενά το πώς θα μπορέσουν να λειτουργήσουν τα νέα Τμήματα. Χαρακτηριστικό είναι πως στα πορίσματα των επιτροπών που είχαν δημιουργηθεί, αναφερόταν πως για να λειτουργήσουν τα 25 προτεινόμενα Τμήματα απαιτούνταν 196 νέα μέλη ΔΕΠ (πέρα από τα 213 ήδη υπάρχοντα στο Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ). Ακόμα, είναι προκλητικό να αναφέρεται στο νομοσχέδιο πως για συγκεκριμένα Τμήματα «συνιστώνται οκτώ (!) θέσεις μελών ΔΕΠ», που είναι ελάχιστα για τη λειτουργία τους (άρθρο 2 παρ. 5).

-- Ολα δείχνουν πως θα διατηρηθεί η διαχρονική απουσία βασικών αναγκαίων υποδομών όπως οι εστίες και συνολικά η υποβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα εισοδηματικά κριτήρια για τη σίτιση, όπου στο Πανεπιστήμιο δικαιούνται δωρεάν περίπου 800 φοιτητές και στις δύο πόλεις (Κοζάνη - Φλώρινα) ανάμεσα σε χιλιάδες φοιτητές. Επίσης, ενδεικτικό είναι πως στα σχέδια της νέας Πανεπιστημιούπολης που χτίζεται στην Κοζάνη δεν προβλέπεται καν η ανέγερση εστιών. Στα «ανταγωνιστικά» πανεπιστήμια δεν χωράνε οι ανάγκες των φοιτητών. Βασική κατεύθυνση, με βάση τα κριτήρια αξιολόγησης, είναι να έχουν χαμηλό «κόστος» ανά φοιτητή (όπως πανηγύριζε και ο πρώην πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου, κ. Χατζηπανελής).

Προχωράει η πολυκατηγοριοποίηση

Θα δημιουργηθούν απόφοιτοι πολλών «ταχυτήτων». Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι αυτό των μηχανικών, αφού με τη συγχώνευση θα υπάρχουν οι μηχανικοί απόφοιτοι επιπέδου master με 5ετή φοίτηση και επιπέδου bachelor με 4ετή. Αυτό θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο σε περίπτωση που δημιουργηθούν και τα 2χρονα προγράμματα σπουδών, που αναφέρονταν στα πορίσματα αλλά όχι στο σχέδιο νόμου. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία αξιόπιστη πρόνοια για τους σπουδαστές και τους παλιότερους αποφοίτους και των ΤΕΙ αλλά και τους αποφοίτους των δύο Πολυτεχνικών Τμημάτων που μετονομάζονται (Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος). Οι απόφοιτοι αυτών των Τμημάτων ουσιαστικά αναγκάζονται να πάρουν ένα πτυχίο από ένα Τμήμα που δεν θα υπάρχει, κατηγοριοποιώντας ακόμα περισσότερο τους αποφοίτους με στόχο να ρίξει τα δικαιώματα όλων προς τα κάτω.

Μήπως όμως στα καινούρια Τμήματα θα ενισχυθεί το περιεχόμενο σπουδών, ώστε να συνδέεται ο επιστήμονας όλο και βαθύτερα με το επιστημονικό του αντικείμενο; Αντιθέτως, η δημιουργία αποφοίτων πολλών «ταχυτήτων» αποδεικνύεται και από το γεγονός πως τα προγράμματα σπουδών του Ιδρύματος θα πρέπει να διαμορφώνονται με βάση το άρθρο 32 του νόμου 4009/2011 (γνωστός ως νόμος Διαμαντοπούλου), που δεσμεύει στην παροχή πιστωτικών μονάδων και την κατηγοριοποίηση των πτυχίων με βάση το Εθνικό και το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (άρθρο 2 παρ. 7). Στόχος των αναδιαρθρώσεων είναι ο εξοπλισμός με πιο στοχευμένες (αναλώσιμες) δεξιότητες και ο περιορισμός της γενικής υψηλής ειδίκευσης και ολοκληρωμένης γνώσης του επιστημονικού αντικειμένου.

Ερευνα στην υπηρεσία των επιχειρήσεων

Διατηρείται η επιχειρηματική λειτουργία των Ιδρυμάτων, που αντιμετωπίζει τη γνώση ως εμπόρευμα και τους φοιτητές ως «πελάτες» που αγοράζουν από τον «τιμοκατάλογο» των μεταπτυχιακών, των διάφορων προγραμμάτων πιστοποίησης κ.λπ. Ακόμα, μετατρέπουν ουσιαστικά το Ιδρυμα σε κατάστημα πώλησης έρευνας. Οπως ενδεικτικά αναφέρεται στο νομοσχέδιο, στους πόρους του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου (ΠΕΚ) εμπεριέχονται «χορηγίες από τρίτους» (άρθρο 3 παρ. 9γ), «έσοδα από την παροχή υπηρεσιών» (άρθρο 3 παρ. 9δ) και «έσοδα από την εκμετάλλευση διανοητικής... ιδιοκτησίας του» (άρθρο 3 παρ. 9ε). Μάλιστα, αναφέρεται χαρακτηριστικά πως με τη δημιουργία του ΠΕΚ στοχεύουν να συνδέσουν τα πανεπιστήμια και την έρευνα που παράγουν με τις επιχειρήσεις (άρθρο 3 παρ. 3γ).

Αναλογιζόμενοι την υποχρηματοδότηση που υπάρχει αλλά και τις κατευθύνσεις της ΕΕ που υπηρετεί το νομοσχέδιο, το Ιδρυμα ουσιαστικά θα οδηγηθεί στην εξάρτησή του από τους χρηματοδότες του ώστε να μπορέσει να συνεχίζει τη λειτουργία του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, που πανηγύριζε για το ότι προκηρύσσει κάθε χρόνο πάνω από 100 θέσεις διδασκαλίας (για έκτακτους), τις οποίες, με την έλλειψη επαρκούς δημόσιας χρηματοδότησης, καλύπτει με πόρους από την ερευνητική του δραστηριότητα. Δηλαδή, σε περίπτωση που έχανε αυτήν τη χρηματοδότηση δεν θα μπορούσαν να καλυφθούν αυτές οι (αναγκαίες) θέσεις διδασκαλίας. Ακόμα, ήδη έχει ξεκινήσει στο Πανεπιστήμιο η αγορά εξοπλισμού για εργαστήρια μέσα από ερευνητικά προγράμματα. Αυτό σημαίνει πως αν δεν λειτουργήσει το Ιδρυμα επιχειρηματικά, αν δεν είναι «ανταγωνιστικό», δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί και θα είναι αντικειμενικά χαμηλότερου επιπέδου.

Επιπλέον, η προώθηση της εμπορευματοποίησης της ερευνητικής δραστηριότητας και της επιχειρηματικής λειτουργίας των φορέων της, της πλήρους υπαγωγής τους στις επιταγές της αγοράς, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους εργαζόμενους στην Ερευνα. Στο χώρο της Ερευνας είναι πλέον γενικευμένες οι «νέες» εργασιακές σχέσεις και συγκεκριμένα η δουλειά με το «μπλοκάκι».

Με βάση τα παραπάνω, επηρεάζεται και η ίδια η κατεύθυνση και το περιεχόμενο της Ερευνας, με στόχο τελικά να είναι η μεγιστοποίηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων και όχι η έρευνα προς όφελος των κοινωνικών αναγκών. Σε αυτή την κατεύθυνση, τα ερευνητικά ινστιτούτα που δημιουργούνται δεν έρχονται να λύσουν χρόνια προβλήματα του λαού, αλλά είναι ενταγμένα στους στόχους που τέθηκαν από το περιφερειακό αναπτυξιακό συνέδριο, όπως το πέρασμα στη μεταλιγνιτική περίοδο, μπλέκοντας το Πανεπιστήμιο στις «πράσινες μπίζνες» και στους σχεδιασμούς που τέθηκαν από τις επισκέψεις της Παγκόσμιας Τράπεζας και της ΕΕ στην Κοζάνη και τις συναντήσεις με την περιφερειακή αρχή. Η μετάβαση στη μεταλιγνιτική περίοδο, όπως την σχεδιάζουν, όμως, δεν θα έχει καμία σχέση με τις ανάγκες του λαού της περιοχής για φτηνό ρεύμα και προστασία του φυσικού και ανθρώπινου περιβάλλοντος. Στόχος και σε αυτό το πεδίο θα είναι η διασφάλιση της κερδοφορίας των λίγων απέναντι στις ανάγκες των πολλών.

Στο πνεύμα και το γράμμα της στρατηγικής της ΕΕ

Στόχος όλων των αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις είναι να προχωρήσει πιο συστηματικά και αποφασιστικά ο Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας (ΕΧΑΕΕ), που αποτελεί στρατηγική κατεύθυνση της EE στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, από την εποχή ακόμα της Συνθήκης της Μπολόνια (1999). Ο ΕΧΑΕΕ όμως στην πράξη μόνο ενιαίος δεν είναι, αφού ουσιαστικά δημιουργούνται πανεπιστήμια και Πολυτεχνικές Σχολές διαφορετικών ταχυτήτων, με τις διαφοροποιήσεις χρόνο με το χρόνο να γιγαντώνονται, ανάλογα και με την πέραση στις επιχειρήσεις, με όχημα τη λεγόμενη αριστεία.

Ουσιαστικά θα δούμε μια αναπλήρωση της σημερινής θέσης των «ΤΕΙ» από υποβαθμισμένα ΑΕΙ, με πρώτα υποψήφια στην υποβάθμιση τα περιφερειακά Ιδρύματα. Ακριβώς αυτή η λογική του «ανταγωνιστικού πανεπιστημίου» είναι που έφερε τα Ιδρύματα στη σημερινή κατάσταση. Με αυτούς τους σχεδιασμούς συμφωνούν όλες οι άλλες δυνάμεις. Ολη η αντιπαράθεση και οι διαφοροποιήσεις, ο «τσακωμός» ανάμεσα σε τοπικούς φορείς, τοπικούς βουλευτές κ.λπ. γινόταν και γίνεται κυρίως για το πόσα Τμήματα θα έχει η μία ή η άλλη πόλη, μακριά από τις ακαδημαϊκές και ερευνητικές ανάγκες, από τις ανάγκες του λαού.

Η μόνη ουσιαστική διέξοδος είναι η πρόταση και η πάλη του ΚΚΕ για ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, η πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, τις οποίες θα υπηρετούν τα πανεπιστήμια και οι επιστήμονες. Αυτή η πρόταση είναι η μόνη ρεαλιστική, που ταυτόχρονα συμβαδίζει με τις ανάγκες του λαού μας σήμερα. Πατάει στις ανάγκες και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα, τον 21ο αιώνα, όπως αυτές καθορίζονται από την ανάπτυξη της ίδιας της επιστημονικής και τεχνολογικής γνώσης.

Τσούρος Δήμος, Μηχανικός Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Υποψήφιος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Κοζάνης

Στολτίδης Νώντας, υποψήφιος δήμαρχος Κοζάνης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση»

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
ΕΠΑΛ
Το «δυνατό χαρτί» της κυβερνητικής υποκρισίας να της γίνει μπούμερανγκ από το λαό και τη νεολαία

Από κινητοποιήσεις ενάντια στο κλείσιμο τμημάτων ΕΠΑΛ
Από κινητοποιήσεις ενάντια στο κλείσιμο τμημάτων ΕΠΑΛ
Το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της κυβερνητικής προπαγάνδας που πλασάρει προεκλογικά στην ιστοσελίδα του, δίνει έμφαση στις «τομές» που υλοποίησε στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ) και πιο ειδικά στα ΕΠΑΛ. Θριαμβολογεί μεταξύ άλλων για την «αναβάθμιση» που προωθεί μέσω του «εθνικού στρατηγικού πλαισίου» για την ΤΕΕ και την κατάρτιση, για την «αναμόρφωση» του επαγγελματικού λυκείου με δείκτες τη μαζικοποίησή του και τη δήθεν ενίσχυση της γενικής παιδείας στο πλαίσιό του, τη μαθητεία και το πρόγραμμα «μια νέα αρχή» για τα ΕΠΑΛ.

Είναι συνήθεια για την κυβέρνηση το να προσδοκά να μετράνε οι μαθητές, οι απόφοιτοι, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ, τον αντιλαϊκό ίσκιο της πολιτικής της για μπόι. Η ζωή όμως και η πραγματικότητα των ΕΠΑΛ αποτελούν κριτήριο που διαρκώς θα διαψεύδει αυτές ή άλλες σχετικές προθέσεις της.

Η κυβέρνηση ξέρει την κατάσταση που εδώ και χρόνια έχει διαμορφωθεί στα ΕΠΑΛ, με ευθύνη όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Αλλωστε, διαθέτει και έχει δημοσιοποιήσει σχετικές μελέτες που δείχνουν πολλά προβλήματα, όπως ότι τα ΕΠΑΛ είναι μια αναγκαστική «επιλογή», ότι πολλοί μαθητές αντιμετωπίζουν μεγάλα κοινωνικά προβλήματα, ότι υπάρχει ανάγκη για στήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις σύνθετες απαιτήσεις. Επίσης, διαπιστώνουν τα μεγάλα κενά στη γενική παιδεία που αντιμετωπίζει το τμήμα εκείνο των αποφοίτων που συνεχίζει τις σπουδές του.

Τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται γιατί προέχει η αγορά


Αλήθεια, τι από αυτά αντιμετώπισε η κυβέρνηση; Τα ΕΠΑΛ διατηρούνται ως σχολεία χωρίς ουσιαστική γενική παιδεία, κάτι που κάνει τους αποφοίτους λιγότερο προετοιμασμένους για τη δουλειά τους, αφού η γενική παιδεία όχι απλά συμβάλλει αλλά είναι απαραίτητη, όποια επαγγελματική κατεύθυνση κι αν ακολουθήσει ο απόφοιτος, γιατί τον καθιστά συνολικά πιο ολοκληρωμένο ως άνθρωπο. Γιατί να αντιμετωπίζονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ σαν «δεύτερης κατηγορίας», που δεν τους επιτρέπεται να μαθαίνουν βασικούς νόμους π.χ. της Φυσικής; Για παράδειγμα, ένας ειδικευμένος εργάτης - απόφοιτος των ΕΠΑΛ γιατί να μην καταλαβαίνει σε βάθος το τι «τρέχει» με τον ηλεκτρισμό ή τη Μηχανική ή ένα άλλο γνωστικό αντικείμενο; Και πόσο αυτό δεν θα επιδρά αρνητικά στην οποιαδήποτε δουλειά με την οποία ασχολείται; Γιατί να θεωρείται πως η γλωσσική του έκφραση πρέπει να είναι περιορισμένη; Ποιος ωφελείται από το να μη γνωρίζει την Ιστορία του τόπου του και των άλλων τόπων, αν όχι εκείνοι που θέλουν τον ίδιο και όλο το λαό στο περιθώριο;

Τα προβλήματα αυτά δεν αντιμετωπίζονται, γιατί προέχει η αγορά! Γιατί η αγορά θέλει μια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, τα ΕΠΑΛ, μια μεγάλη πηγή για άντληση φθηνού - «ευέλικτου» εργατικού δυναμικού. Τρανταχτό και αποκαλυπτικό άλλωστε είναι το παράδειγμα της απληρωσιάς για μήνες τόσων και τόσων σπουδαστών στους χώρους της μαθητείας. Τα προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με μπαλώματα, χωρίς μόνιμο προσωπικό σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, σταθερά υψηλή κρατική χρηματοδότηση κ.λπ.

Και επειδή η αγορά έχει τον πρώτο λόγο, όσο και να αναβαθμίζεται η ΤΕΕ τα προβλήματα παραμένουν και πολλές φορές οξύνονται. Μια σειρά από άλλα στοιχεία το αποδεικνύουν:

Οι περικοπές τμημάτων των ΕΠΑΛ, οι καταργήσεις - συγχωνεύσεις ολόκληρων τάξεων, τομέων και ειδικοτήτων από τα σχολεία, οι αναγκαστικές μετακινήσεις μαθητών για χιλιόμετρα, οδήγησαν ακόμη και σε φαινόμενα ολοκληρωτικής διακοπής των σπουδών. Οι αντιδράσεις, οι κινητοποιήσεις για το θέμα, αγκάλιασαν τα τελευταία χρόνια όλη τη χώρα αλλά η κυβέρνηση «δεν άκουσε - δεν είδε». Πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προσλήφθηκε κάποιο προσωπικό για να επικουρήσει τους καθηγητές που - υποτίθεται - προϋπήρχαν, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, για το πρόγραμμα της «νέας αρχής». Αυτό «έδεσε» με το γεγονός ότι στο βασικό πρόγραμμα υπήρχαν ακόμη κενά προσωπικού, με αποτέλεσμα ο «δεύτερος καθηγητής» να καλείται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του «πρώτου», που απουσίαζε. Και βέβαια ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η βοήθεια στα τμήματα των 25 - 29 μαθητών.

Αντίστοιχα, τραγικές παρέμειναν οι ελλείψεις σε βιβλία, ακόμη και πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (π.χ. ναυτικά μαθήματα), ενώ ο αναγκαίος εργαστηριακός εξοπλισμός παραμένει πεπαλαιωμένος και ανεπαρκής στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Η κυβέρνηση έκανε αποτελεσματική δουλειά για τους επιχειρηματικούς ομίλους

Οσο για την επαγγελματική εξασφάλιση, η διακήρυξη μόνο ως φάρσα μπορεί να εκληφθεί. Οσο το πτυχίο αποσυνδέεται από το επάγγελμα, όσο οι ΕΠΑΛίτες θα δίνουν εξετάσεις για να πιστοποιήσουν γνώσεις για τις οποίες έχουν ήδη εξεταστεί (και μάλιστα πληρώνουν όταν θα αποτυγχάνουν...), όσο θα υλοποιείται η κατεύθυνση το πτυχίο να είναι ένα προσόν ανάμεσα στα πολλά, τόσο το δικαίωμα στην εργασία θα αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία.

Ας θέσουμε ορισμένα ερωτήματα: Η μεγαλύτερη και πιο άμεση συνεργασία με τους επιχειρηματίες για την κατάρτιση και τη μαθητεία βελτίωσαν τις γνώσεις των μαθητών ή μήπως την εργασιακή τους εξάντληση; Και γιατί πρέπει ένας μαθητής να χειροκροτήσει ότι υπάρχει διαρκώς φθηνό εργατικό δυναμικό που «ανακυκλώνεται» στις επιχειρήσεις; Η δουλειά μακριά από το αντικείμενο συνήθως ακολουθεί την αποφοίτηση. Κι αν κάποιος προσληφθεί σε μια επιχείρηση όπου έκανε μαθητεία, με τι όρους θα δουλέψει; Αλλά ακόμα και για μια κακοπληρωμένη δουλειά, με εξοντωτικούς όρους, η κυβέρνηση πιέζει σε ένα διαρκές κυνήγι προσόντων και πιστοποιήσεων. Την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση η κυβέρνηση την περιόρισε για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.

Σε ένα πράγμα η κυβέρνηση έχει δίκιο. Οτι έκανε αποτελεσματική δουλειά. Οχι για τους μαθητές και τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, αλλά για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Γι' αυτό παίρνει τα συγχαρητήριά τους, παρά το γεγονός ότι ζητούν περισσότερα, και μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ σχεδιάζουν να τα υλοποιήσουν. Η ΝΔ και τα άλλα κόμματα που κινούνται στον ίδιο «αστερισμό» στήριξαν τα μέτρα, πέρα από επιμέρους διαφοροποιήσεις. Δεν αποτελούν λύση οι δυνάμεις αυτές. Μαζί με την κυβέρνηση είναι στην όχθη της καπιταλιστικής ανάπτυξης, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του σχολείου της αγοράς.

Κριτήριο οι πραγματικές σύγχρονες ανάγκες

Κάθε αντικειμενικός παρατηρητής μπορεί να καταλάβει, γιατί το ζει, πως η κυβέρνηση αποφασίζει μαζί με την ΕΕ και υλοποιεί αλλαγές για μια μαζική πρόωρη στροφή στην κατάρτιση, για αυξανόμενη ροή φθηνού - «ευέλικτου» δυναμικού για τις επιχειρήσεις, για μεγαλύτερη παρέμβαση του κεφαλαίου στα προγράμματα σπουδών. Ολα αυτά σημαίνουν χειρότερους όρους στη ζωή και στη δουλειά για χιλιάδες απόφοιτους των ΕΠΑΛ.

Οι αλλεπάλληλες εκλογικές μάχες που έχουμε μπροστά μας είναι ευκαιρία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς να ενισχύσουν την πάλη για αυτό που σήμερα είναι αναγκαίο. Για σπουδές αναβαθμισμένες και για δουλειά με δικαιώματα. Για να σκέφτονται δυο και τρεις φορές να πάρουν αποφάσεις ενάντια στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας. Για να μπαίνουν εμπόδια, να δυσκολεύονται οι κυβερνήσεις και το κεφάλαιο και έτσι να ανοίγει ο δρόμος για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της νεολαίας.

Μόνο το ισχυρό ΚΚΕ, ένα ισχυρό κίνημα, με κριτήριο τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες στη μόρφωση και στη ζωή, μπορεί και πρέπει να βάλει κάθε κατεργάρη στον πάγκο του...


Του
Διονύση ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ*
*Ο Διονύσης Γεωργόπουλος είναι μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Κτιριακό πρόβλημα στο 39ο Γυμνάσιο - Λύκειο Αθήνας

Ανακοίνωση των Μαθητικών ΟΒ Κυψέλης της ΚΝΕ

«Μέρος του μπαζώματος της βορειοδυτικής πλευράς του κτιρίου έχει υποχωρήσει, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος της κατάρρευσης της Τεχνολογίας και των τουαλετών του Γυμνασίου που βρίσκονται πάνω από αυτήν. Η κατάσταση αυτή είναι ολοφάνερο ότι εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους μαθητές και τους καθηγητές»...

Η παραπάνω περιγραφή αφορά το 39ο Γυμνάσιο - Λύκειο Αθήνας και με αφορμή το πρόβλημα αυτό οι Μαθητικές ΟΒ Κυψέλης της ΚΝΕ σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους:

«Είναι απαράδεκτο εν έτει 2019 να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά.

Η κυβέρνηση, το υπουργείο, ο δήμος έχουν την κύρια ευθύνη για όλη αυτήν την κατάσταση:

  • Την ώρα που το μεταμνημόνιο του ΣΥΡΙΖΑ απαιτεί πλεονάσματα στους δήμους και η κεντροαριστερά του κ. Καμίνη διαφημίζει 57 εκατ. ευρώ πλεόνασμα στην Αθήνα...
  • Την ώρα που σκορπούν χρήματα σε δεκάδες ΜΚΟ για "Ανοιχτά Σχολεία"...

Θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές μας, βάζοντας σαν πρώτο το πώς θα εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των λίγων.

Αυτό το περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο αλλά αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης πολιτικής. Οφείλεται στην κακή συντήρηση των υποδομών, στην αδιαφορία από μέρους του δήμου, του υπουργείου και της κυβέρνησης για τις εγκαταστάσεις σχολείων, πολιτιστικών κέντρων, αθλητικών υποδομών όσο δεν αποτελούν πεδία κερδοφορίας».

Οι μαθητές με την ανακοίνωσή τους απαιτούν: Να αυξηθεί ο προϋπολογισμός για τη συντήρηση των κτιρίων, να γίνουν προσλήψεις για τη φύλαξη και συντήρηση των σχολικών χώρων, άμεσα να γίνει έλεγχος όλων των υποδομών του σχολείου και να παρθούν μέτρα ασφάλειας.

Να σημειωθεί ότι για το πρόβλημα του 39ου Γυμνασίου - Λυκείου παρέμβαση ώστε να αποκατασταθεί άμεσα το πρόβλημα έκανε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Περιοδεία στα Δημοτικά Γυμναστήρια

Αύριο η εκδήλωση της ΟΠ Αττικής της ΚΝΕ για το πρόβλημα των ναρκωτικών

Περιοδεία στα Δημοτικά Γυμναστήρια Πολυγώνου, Κυψέλης και σε αθλητικούς χώρους της περιοχής πραγματοποίησε την περασμένη Δευτέρα η υποψήφια δημοτική σύμβουλος Αθήνας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», Ελπίδα Νασιοπούλου, με κλιμάκιο του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Σε συζητήσεις με προπονητές και αθλούμενους τονίστηκε ότι ο Αθλητισμός μπορεί να παίξει αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και της υγείας του ανθρώπου, ότι είναι όπλο και σημαντικό μέτρο πρόληψης στη μάχη ενάντια στα ναρκωτικά. Αναδείχθηκαν οι θέσεις του ΚΚΕ για πρόληψη - θεραπεία - επανένταξη απέναντι στο νομοσχέδιο που δημιουργεί χώρους εποπτευόμενου θανάτου.

Η περιοδεία πραγματοποιήθηκε μπροστά και στην εκδήλωση της Οργάνωσης Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ, αύριο Πέμπτη, στην ΑΣΟΕΕ, με θέμα «Χώροι εποπτευόμενης χρήσης - Το πρόβλημα των ναρκωτικών στην Αθήνα και οι θέσεις του ΚΚΕ», με ομιλητή τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιο δήμαρχο Αθήνας.

Χωρίς καθαρίστριες οι εστίες του ΤΕΙ Λάρισας

Χωρίς καθαρίστριες είναι οι εστίες του ΤΕΙ Λάρισας, αφού οι συμβάσεις των εργαζομένων που είχαν την ευθύνη για την καθαριότητα των εστιών έχουν λήξει κι απολύθηκαν!

Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εστιακών Φοιτητριών - Φοιτητών του ΤΕΙ Θεσσαλίας σημειώνει: «Εδώ οδηγεί η τεράστια υποχρηματοδότηση στη φοιτητική μέριμνα. Η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε από το πουθενά. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που μαζί με τις διοικήσεις των Ιδρυμάτων, το δήμο και την Περιφέρεια προχώρησαν στη συγχώνευση του ΤΕΙ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, χωρίς να πάρουν κανένα μέτρο για τους φοιτητές και τους εργαζόμενους. Η άθλια κατάσταση που θα αντιμετωπίσουμε αργά ή γρήγορα στις εστίες μας είναι η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς που το προηγούμενο διάστημα μιλούσαν για "αναβάθμιση". Τα προβλήματα έχουν αρχίσει να φαίνονται από τώρα, και πού να αρχίσει και το νέο εξάμηνο, με τη λειτουργία των νέων τμημάτων...».

Επισημαίνοντας ότι «για άλλη μια φορά φαίνεται πως η παράδοση δομών της φοιτητικής μέριμνας σε εργολάβους είναι μακριά από τις ανάγκες μας», ο Σύλλογος διεκδικεί:

  • Κρατική χρηματοδότηση, φοιτητική μέριμνα, σίτιση - στέγαση για όλους δωρεάν, μόνιμο και σταθερό προσωπικό με δικαιώματα.
  • Τώρα να επαναπροσληφθούν όλες οι καθαρίστριες, με ευθύνη της διοίκησης του Πανεπιστημίου.
  • Εξω οι επιχειρήσεις και οι εργολαβίες από τις σχολές και τις εστίες. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Σήμερα η εκδήλωση στο ΤΕΙ Κρήτης

Σήμερα Τετάρτη, εκδήλωση - συζήτηση με θέμα την «πανεπιστημιοποίηση» του ΤΕΙ Κρήτης και τη θέση του ΚΚΕ θα πραγματοποιήσουν η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ Ηρακλείου της ΚΝΕ και η ΚΟΒ ΑΕΙ - ΤΕΙ Ηρακλείου του ΚΚΕ, στις 12.30 μ.μ., στο Αμφιθέατρο Φυσικοχημείας στον προαύλιο χώρο του ΤΕΙ. Θα μιλήσουν η Ζωή Χαχάμη, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, και ο Γιάννης Xριστοφοράκης, μέλος της ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ, μέλος της ΔΕ του Συλλόγου εκτάκτου ακαδημαϊκού προσωπικού ΤΕΙ Κρήτης και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Φοιτητικοί Σύλλογοι διεκδικούν ανακούφιση στο κόστος μετακίνησης

Από την κινητοποίηση στο Δημοτικό Συμβούλιο
Από την κινητοποίηση στο Δημοτικό Συμβούλιο
Με μια σειρά από κινητοποιήσεις την περασμένη Δευτέρα στα Γιάννενα οι Φοιτητικοί Σύλλογοι ΒΕΤ, Νηπιαγωγών, Μηχανικών Η/Υ, Φυσικού και Ιστορικού - Αρχαιολογικού του Πανεπιστημίου ανέδειξαν το πρόβλημα του κόστους μετακίνησης των φοιτητών από την πόλη στο Πανεπιστήμιο και αντίστροφα.

Μέλη των ΔΣ των Συλλόγων έκαναν το πρωί της Δευτέρας κινητοποίηση σε αστικά λεωφορεία προτάσσοντας τις διεκδικήσεις τους για πιο συχνά δρομολόγια, μείωση της τιμής της κάρτας μετακίνησης και εισιτηρίου και δωρεάν μετακίνηση για τους εστιακούς φοιτητές.

Το βράδυ της ίδιας μέρας διοργάνωσαν κινητοποίηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων, όπου έθεσαν το ζήτημα της μετακίνησης, κατέθεσαν τα αιτήματά τους και «ανάγκασαν» το Δημοτικό Συμβούλιο να τοποθετηθεί γι' αυτά. Αποτέλεσμα ήταν το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει ομόφωνα πως στην επόμενή του συνεδρίαση θα συζητήσει το θέμα της έγκρισης κονδυλίου, έτσι ώστε να ανακουφιστούν οι φοιτητές από το μεγάλο κόστος της μετακίνησης.

Οι Φοιτητικοί Σύλλογοι θα συνεχίσουν την αγωνιστική τους δράση το επόμενο διάστημα, έχοντας ήδη ζητήσει συνάντηση και με το υπουργείο Παιδείας, το οποίο δεν έχει απαντήσει ακόμη στα αιτήματα των φοιτητών.

Προβληματισμοί για τη λεγόμενη «4η βιομηχανική επανάσταση»

Εκδήλωση της ΚΝΕ στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Φλεβάρη εκδήλωση με θέμα την «4η Βιομηχανική Επανάσταση» από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ και του ΚΚΕ της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον δεκάδες φοιτητές, αλλά και εργαζόμενοι στις Τηλεπικοινωνίες και την Πληροφορική, καθώς και απόφοιτοι μηχανικοί και καθηγητές του Πολυτεχνείου και εργαζόμενοι του Εθνικού Κέντρου Ερευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

«Οι νέες καινοτόμες παραγωγικές δυνατότητες της ανθρώπινης εργασίας απαιτούν καινοτόμες σχέσεις», ξεκαθάρισε ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, Γρηγόρης Λιονής, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ. Πρόσθεσε πως σήμερα είναι «περισσότερο επίκαιρη από ποτέ» η ανάγκη, «η εργατική τάξη, που σχεδιάζει, κατασκευάζει, λειτουργεί όλη την τεράστια παραγωγική μηχανή» να την πάρει εξολοκλήρου στα χέρια της, να πετάξει το παλιό, τους ομίλους, το κεφάλαιο, το αστικό κράτος και να φτιάξει το καινούργιο.

Ο Γ. Λιονής αναφέρθηκε στο τεχνικό και το οικονομικό περιεχόμενο της λεγόμενης «4ης βιομηχανικής επανάστασης», εστιάζοντας ιδιαίτερα στη σημασία αυτών των αλλαγών στα μέσα παραγωγής ως μια έκφραση ενός νέου επιπέδου ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων, εκφράζοντας μια ανώτερη ολοκλήρωση της παραγωγικής διαδικασίας σε κοινωνικό επίπεδο.


Στη συνέχεια, επισήμανε ορισμένους μύθους με τους οποίους η αστική σκέψη αντιλαμβάνεται το ζήτημα της λεγόμενης «4ης βιομηχανικής επανάστασης». Μίλησε για το μύθο του «τέλους της εργασίας» λόγω των τεχνολογικών αλλαγών, επισημαίνοντας πως αιτία της ανεργίας δεν είναι τα μέσα παραγωγής, αλλά η καπιταλιστική σχέση. Αναφέρθηκε στο μύθο των μηχανικών, τεχνικών και επιστημόνων που ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες, υπενθυμίζοντας πως η ανάγκη του κεφαλαίου για αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης δεν αφήνει απέξω τη διανοητική μισθωτή εργασία, ενώ στάθηκε στη μείωση των εισοδημάτων μηχανικών και επιστημόνων την τελευταία 20ετία, υποστηρίζοντας πως το μέλλον που επιφυλάσσει ο καπιταλισμός για τη σύγχρονη μισθωτή διανόηση δεν είναι ρόδινο. Τέλος, στάθηκε στην αδυναμία των νέων τεχνολογιών να δώσουν λύση στο πρόβλημα της υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου που έχει ο καπιταλισμός. Σημείωσε πως αντίθετα με αυτήν την πρόβλεψη, σε συνθήκες καπιταλισμού, η μεγάλη αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας τελικά οδηγεί σε πτώση του μέσου ποσοστού κέρδους, όπως είχε προβλέψει ο Καρλ Μαρξ 150 χρόνια νωρίτερα.

Αναλύοντας τις αιτίες του προβλήματος, σημείωσε πως «η καταφανής αναντιστοιχία ανάμεσα στις τεράστιες δυνατότητες της εποχής σήμερα λόγω και των νέων μέσων παραγωγής για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών και η αδυναμία κάλυψής τους από τον καπιταλισμό αντανακλά τον εκμεταλλευτικό χαρακτήρα της καπιταλιστικής σχέσης και την αδυναμία της να παίξει σήμερα ουσιαστικό προωθητικό ρόλο στην ανάπτυξη των μέσων παραγωγής».

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους που προκάλεσαν πλούσια συζήτηση.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org