Πέμπτη 8 Φλεβάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Μηχανισμός ακόμα μεγαλύτερου χτυπήματος των μισθών

Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο βιώνουν ένα διαρκές πετσόκομμα των μισθολογικών και εργασιακών τους δικαιωμάτων, που, όπως συμβαίνει και με τα χτυπήματα που δέχονται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, αποτελεί έκφραση της διαρκούς αντεργατικής επίθεσης που έχουν εξαπολύσει οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση τα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης.

Πάνω στο κόψιμο 6 μισθών το χρόνο...

Ενα από τα βασικά αντεργατικά μέτρα που πέρασε στο δημόσιο τομέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι ο νόμος 4354/2015, ο οποίος διαμόρφωσε εκ νέου το μισθολόγιο και στην εφαρμογή του μειώνει παραπέρα τους μισθούς. Κι αυτό ενώ ήδη οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο μετρούσαν το κόψιμο 6 μισθών το χρόνο από τα μέτρα που είχαν περάσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις, τα οποία διατηρούνται στο ακέραιο.

Πιο συγκεκριμένα, τα διάφορα νομοθετήματα, με «προμετωπίδα» το ν. 4024/2011, τον περιβόητο «νόμο Μητσοτάκη», ο οποίος προέβλεπε μείωση των κατώτερων βασικών αποδοχών, κατάργηση οικογενειακού επιδόματος και σχεδόν όλων των γενικών και κλαδικών επιδομάτων, αλλά και τη σύνδεση μισθολογικής εξέλιξης με βαθμό και «αξιολόγηση», είχαν ως αποτέλεσμα: Την εξαετία 2009 - 2015 ένας δημόσιος υπάλληλος να έχει ήδη υποστεί ονομαστικές μειώσεις που κυμαίνονται στο 45%, έχοντας χάσει συνολικά 6 μισθούς το χρόνο. Δύο από την περικοπή του 13ου και του 14ου μισθού, δύο από τις αυξήσεις των μηνιαίων εισφορών και κρατήσεων (ΤΠΔΥ, ΕΚΑΣ, έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης κ.λπ.) και δυο ακόμα μισθούς από τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση, το πάγωμα δηλαδή των μισθολογικών κλιμακίων. Αν συνυπολογιστούν η φοροληστεία, η ακρίβεια σε βασικά είδη κατανάλωσης, η συνολική μείωση σε πραγματικούς όρους αγγίζει ή και ξεπερνάει το 60%.

...το νέο μισθολόγιο πρόσθεσε νέα χτυπήματα

Σε αυτά προστέθηκε το νέο μισθολόγιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που επέφερε νέο πλήγμα στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων ως μηχανισμός καθήλωσης και περαιτέρω μείωσης των εισοδημάτων τους. Με το νέο μισθολόγιο δίνονται χαμηλότεροι μισθοί από τους προηγούμενους για τα ίδια χρόνια υπηρεσίας. Σε έγγραφο που είχε καταθέσει στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Γ. Χουλιαράκης, φαινόταν καθαρά ότι με το νέο μισθολόγιο, η κυβέρνηση μειώνει τη μισθολογική δαπάνη κατά 28,8% συγκριτικά με το προηγούμενο μισθολόγιο. Δηλαδή, το νέο μισθολόγιο συμπλήρωσε σε πιο αντιδραστική κατεύθυνση το προηγούμενο, που προέβλεπε ούτως ή άλλως μεγάλες μειώσεις στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων.

Για τους δημόσιους υπαλλήλους που παίρνουν μεγαλύτερους μισθούς από αυτούς που προβλέπει το νέο μισθολόγιο, ο νόμος προβλέπει ότι θα διατηρήσουν το επιπλέον ποσό ως «προσωπική διαφορά» και όχι ως κομμάτι του βασικού μισθού τους. Το ποσό της «προσωπικής διαφοράς» θα μειώνεται σε κάθε τυχόν μελλοντική αύξηση. Οταν δηλαδή (και αν) η κυβέρνηση εξαγγείλει αυξήσεις, δεν θα τις δίνει πραγματικά, αλλά θα αφαιρεί ένα κομμάτι από την «προσωπική διαφορά» και θα το ενσωματώνει στο βασικό μισθό. Αυτό θα συμβαίνει μέχρι να μηδενιστεί, κάποια στιγμή στο απώτερο μέλλον, η «προσωπική διαφορά». Ετσι, στην προπαγάνδα τους, οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου θα έχουν τη δυνατότητα να λένε ότι κάνουν τάχα αυξήσεις, χωρίς στην πραγματικότητα να δίνουν έστω και ένα σεντ, αφού οι εργαζόμενοι στην πράξη θα βλέπουν το ύψος των αποδοχών τους να μένει στάσιμο! Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί στην πράξη η κατάργηση της «προσωπικής διαφοράς» για υπαλλήλους που μετατάσσονται. Η «πατέντα» της «προσωπικής διαφοράς» χρησιμοποιήθηκε εξάλλου και αλλού, για την παραπέρα περικοπή των συντάξεων, με την κυβέρνηση να την αξιοποιεί επιχειρώντας να καλλιεργήσει επανάπαυση στους συνταξιούχους, ενώ στη συνέχεια ψήφισε την κατάργησή της...

Ακόμα, με το νέο μισθολόγιο η κυβέρνηση πάγωσε τη μισθολογική εξέλιξη για τη διετία 2016 - 2017. Παρά τη λήξη της διετίας, η μισθολογική εξέλιξη παραμένει παγωμένη και οι εργαζόμενοι δεν θα πάρουν ποτέ τα χρήματα που έχασαν στη διετία αυτή.

Ενα ακόμα χαρακτηριστικό του μισθολογίου είναι η αύξηση κατά 50% του εργάσιμου χρόνου που απαιτείται να διανύσουν οι υπάλληλοι ΥΕ και ΔΕ, προκειμένου να περάσουν στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο. Με βάση τον παλιό νόμο, τα μισθολογικά κλιμάκια άλλαζαν κάθε δύο έτη για όλους. Με το νέο νόμο αλλάζουν ανά τριετία.

Σε σύνδεση με την «αξιολόγηση»

Πέρα από τη μείωση στους μισθούς, το νέο μισθολόγιο σε συνδυασμό με το νόμο 4369/16, με τίτλο «Εθνικό Μητρώο Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, σύστημα "αξιολόγησης" και επιλογής προϊσταμένων και άλλες διατάξεις», ουσιαστικά συνδέει την «αξιολόγηση» με το μισθό και τις απολύσεις. Μέσα από την «αξιολόγηση» συνδέεται η «απόδοση» με το βαθμό και κατά συνέπεια με τη μισθολογική εξέλιξη και με τις απολύσεις, γιατί για όσους «αξιολογηθούν» στην κλίμακα 0 - 24 ανοίγει ο δρόμος για να «πάνε σπίτι τους», ειδικά όταν υπάρχει και ο «αυτόματος κόφτης δαπανών» σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κεφάλι των εργαζομένων.

Ετσι, αξίζει να σημειωθεί ότι η «αξιολόγηση» διατηρεί τον τιμωρητικό της χαρακτήρα, αφού συνδέεται με το μισθό, τις απολύσεις, το βαθμό πίστης και αφοσίωσης που καλείται να δείξει ο δημόσιος υπάλληλος στις αντιλαϊκές πολιτικές και ως εκ τούτου διώκει τους εργαζόμενους που δεν συμφωνούν και δεν «προσαρμόζονται» σε αυτές.

Και με αυτές τις εξελίξεις, οι δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού είναι εκτεθειμένες, αφού στο τελευταίο Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ έδειξαν καθαρά ότι είναι υπέρ μιας «καλής» «αξιολόγησης», που δήθεν μπορεί να υπάρξει στις συνθήκες αυτές και η οποία μπορεί να είναι, τάχα, σε όφελος των εργαζομένων και να μην έχει τιμωρητικό χαρακτήρα...

Κινητοποίηση Ομοσπονδιών και Σωματείων στο Γενικό Λογιστήριο

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Παράσταση διαμαρτυρίας στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών, πραγματοποίησαν χτες εκπρόσωποι Διοικητικών Συμβουλίων Ομοσπονδιών και Σωματείων του Δημοσίου, δηλώνοντας με τις πικέτες και τα πανό τους την αντίθεσή τους στην αντεργατική πολιτική που κρατά καθηλωμένους τους μισθούς. Η οργάνωση της κινητοποίησης αποφασίστηκε σε σύσκεψη που έγινε στις 30 Γενάρη.

Οι εκπρόσωποι των συνδικάτων ζήτησαν συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Γ. Χουλιαράκη, αλλά το αίτημά τους δεν έγινε δεκτό.

Η Βέτα Πανουτσάκου, πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής, τόνισε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να ενημερωθούν για την απαράδεκτη στάση της πολιτικής ηγεσίας. Παράλληλα, πρέπει να προβληθεί η ανάγκη οι εργαζόμενοι να ζουν με αξιοπρεπείς μισθούς, όπως και το ότι δεν μπορεί να υπάρχει καμιά αυταπάτη πως η καπιταλιστική ανάπτυξη θα φέρει λύση για τους εργαζόμενους. Στο πλαίσιο αυτό κάλεσε σε συνέχιση των αγωνιστικών παρεμβάσεων.

Τα αιτήματα που προβάλλουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις που διοργάνωσαν την κινητοποίηση είναι, μεταξύ άλλων: Αμεσο ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων. Προσμέτρηση του εργασιακού χρόνου της διετίας 2016 - 2017 στη μισθολογική ωρίμανση, που αυθαίρετα η κυβέρνηση έχει καταργήσει. Κανένας συμψηφισμός της «προσωπικής διαφοράς» με τα μισθολογικά κλιμάκια. Καμιά κατάργηση της «προσωπικής διαφοράς» σε όσους μετατάσσονται με οποιονδήποτε τρόπο (κινητικότητα κ.λπ.). Χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου κάθε 2 χρόνια και για τους εργαζόμενους των ΔΕ και ΥΕ κατηγοριών και όχι κάθε 3 χρόνια. Πλήρης μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός Δημοσίου. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Αυτόματη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους συμβασιούχους συναδέλφους κ.ά.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν αντιπροσωπείες από τις Ομοσπονδίες: Εργαζομένων υπουργείου Γεωργίας, Υπουργείου Ανάπτυξης (τέως Βιομηχανίας), Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών. Ακόμα, οι Σύλλογοι: Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής, υπουργείου Γεωργίας νομού Αττικής, Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου, Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περάματος - Κερατσινίου, Μενιδίου - Ανατολικής Αττικής, Ηρακλείου - Μεταμόρφωσης - Νέας Ιωνίας, τα Σωματεία Εργαζομένων στους δήμους Αγίων Αναργύρων - Καματερού, Κορυδαλλού και Λυκόβρυσης - Πεύκης.

Μαζί με τα συνδικάτα που πήραν την πρωτοβουλία για την κινητοποίηση, χτες το «παρών» έδωσαν και άλλα σωματεία, όπως το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου «Ευαγγελισμός», ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Ταμείων, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων κ.ά.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Εργαζόμενοι και Κοινωνική Συμμαχία» μπορείτε να διαβάσετε τα εξής:

-- Ομοσπονδίες - Σωματεία του Δημοσίου: Πάλη ενάντια στη διαρκή επίθεση σε μισθούς και δικαιώματα

-- Αστικές συγκοινωνίες: Συζήτηση με συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ για τη δράση των ταξικών δυνάμεων σε αντιδιαστολή με το ρόλο του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού για την υλοποίηση της αντεργατικής επίθεσης

-- ΣΕΑΑΝ: Ανακοίνωση για το νέο χτύπημα που φέρνει η κυβέρνηση στα αναπηρικά επιδόματα

  • Το θέμα για τις τοποθετήσεις των στελεχών του ΠΑΜΕ στο Γενικό Συμβούλιο της ΓΣΕΕ, που είχε αναγγελθεί για σήμερα, θα δημοσιευτεί στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου».
Χαρακτηριστικά στοιχεία για τις συνέπειες της «απελευθέρωσης»

Οι συνέπειες της εφαρμογής της αντιλαϊκής στρατηγικής του κεφαλαίου στις αστικές συγκοινωνίες είναι χειροπιαστές τόσο για τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), όσο και συνολικότερα στο λαό που τα έχει ανάγκη.

Επαναφέροντας ορισμένα βασικά στοιχεία από το πρόσφατο αναλυτικό ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη» (6-7/1/2018), ξεχωρίζουν τα εξής:

  • Για τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ οι εκρηκτικές αυτές συνέπειες εκδηλώνονται με τη μείωση μισθών, που φτάνει στο 45% μετά το 2009, τη μείωση προσωπικού, την εντατικοποίηση της εργασίας. Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, την περίοδο 2009 - 2016 το προσωπικό στις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ μειώθηκε κατά 33,7%. Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε εντατικοποίηση, κομμάτι της γενικότερης χειροτέρευσης των συνθηκών εργασίας. Στην ΟΣΥ έχουν συσσωρευτεί χιλιάδες μέρες άδειας και ρεπό, που δεν έχουν δοθεί ακόμα. Οι οδηγοί σε λεωφορεία και τρόλεϊ δεν προλαβαίνουν να κάνουν το προβλεπόμενο διάλειμμα. Η πίεση αυξάνεται όταν υπάρχει κίνηση στους δρόμους... Ακόμα, η εντατικοποίηση συμβάλλει στην αύξηση των προβλημάτων υγείας, ενώ το τεχνικό προσωπικό στα μέσα σταθερής τροχιάς αντιμετωπίζει παράλληλα σοβαρό πρόβλημα με την έλλειψη Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Η μείωση του αριθμού των οδηγών, σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των οχημάτων που κυκλοφορούν, λόγω έλλειψης τεχνικού προσωπικού και ανταλλακτικών, οδήγησε στη μεγάλη μείωση του συγκοινωνιακού έργου, που με τη σειρά της αύξησε τις δυσκολίες στη μετακίνηση των λαϊκών στρωμάτων μέσα στον αστικό ιστό.

Τα στοιχεία για τις οδικές συγκοινωνίες δείχνουν ότι την περίοδο 2009 - 2016:

-- Τα λεωφορεία που κυκλοφορούν μειώθηκαν κατά 54% και τα τρόλεϊ κατά 50%.

-- Ο αριθμός των επιβατών και στα δύο μέσα μειώθηκε κατά 33,5%.

Στα μέσα σταθερής τροχιάς τα στοιχεία δείχνουν:

-- Στον ηλεκτρικό, από το 2011 και μετά οι συρμοί που κυκλοφορούν μειώθηκαν κατά 27% και ο αριθμός των επιβατών κατά 35,4%.

-- Το μετρό αύξησε ελαφρώς τον αριθμό των συρμών (9,37%), κατά συνέπεια αυξήθηκε και το παραγόμενο έργο. Το τραμ έμεινε στα ίδια επίπεδα.

-- Και στα δύο μέσα σημειώθηκε μείωση του αριθμού των επιβατών, κατά 7,5% στο μετρό και κατά 30% στο τραμ.

Συνολικά, την περίοδο 2009 - 2016, ο αριθμός των επιβατών για όλα τα μέσα μειώθηκε κατά 26%.

  • Αλλο στοιχείο που αναδεικνύει τη χειροτέρευση του συγκοινωνιακού έργου είναι η παλαιότητα του στόλου στις οδικές συγκοινωνίες. Ενδεικτικά: Το 43% των λεωφορείων είναι 16 - 20 ετών και το 60% των τρόλεϊ είναι 18 - 19 ετών. Στο μετρό έχουν αρχίσει και αποσύρονται τα τρένα πρώτης γενιάς, λόγω έλλειψης κονδυλίων για τη συντήρησή τους.
  • Η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με γνώμονα το κέρδος οδηγεί στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Σήμερα, η τιμή του εισιτηρίου έχει φτάσει το 1,40 ευρώ (από 0,80 που ήταν το 2009), καταγράφοντας αύξηση 75% την περίοδο 2009 - 2016. Μια τετραμελής οικογένεια για να μετακινηθεί χρειάζεται να πληρώσει με τα σημερινά δεδομένα 11,2 ευρώ πηγαινέλα. Τα τελευταία 25 χρόνια, η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε 5,5 φορές, αντίθετα ο κατώτατος μεικτός μισθός αυξήθηκε μόλις 2 φορές. Στόχος αυτής της πολιτικής είναι οι αστικές συγκοινωνίες να χρηματοδοτούνται εξολοκλήρου από τα δικά τους έσοδα. Ο ΟΑΣΑ έχει καθιερώσει το λεγόμενο συντελεστή ανάκτησης του κόστους λειτουργίας, μετρώντας πόσα από τα έξοδά του καλύπτονται από τα έσοδα από εισιτήρια. Το 2009 ο συντελεστής ήταν 38%. Δηλαδή, αν το κόστος λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών ήταν 100 ευρώ, τα 38 ευρώ καλύπτονταν από τα εισιτήρια. Από το 2012 ο συντελεστής κινείται σταθερά πάνω από το 60%, φτάνοντας μέχρι και το 73% το 2015.
  • Την ίδια στιγμή, η κρατική χρηματοδότηση έχει μειωθεί δραματικά: Από 490 εκατομμύρια ευρώ το 2009, έφτασε τα 116 εκατομμύρια το 2016, καταγράφοντας μείωση 76%! Για το 2017 είχε προϋπολογιστεί κονδύλι μόλις 80 εκατ. ευρώ.
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Οργάνωση της πάλης απέναντι στις δυνάμεις που στηρίζουν τη στρατηγική του κεφαλαίου

Από κινητοποίηση της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Μεταφορών
Από κινητοποίηση της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ στο υπουργείο Μεταφορών
Με πρόσφατο εκτενές θέμα (6 - 7/1/2018) ο «Ριζοσπάστης» παρουσίασε τις εκρηκτικές συνέπειες της «απελευθέρωσης» των αστικών συγκοινωνιών για τους εργαζόμενους σε αυτές και συνολικά για το λαό.

Δίνοντας συνέχεια, η εφημερίδα μας συζητά με τον Θανάση Οικονόμου, εκπρόσωπο της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» (ΔΑΣ) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ), για τις εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες, την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης προς όφελος του κεφαλαίου, την υπονομευτική δράση του εργοδοτικού - κυβερνητικού και, από την άλλη, για την παρέμβαση των ταξικών δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ για την οργάνωση της πάλης των εργαζομένων.

Η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ - συνέχεια των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ - επιδείνωσε παραπέρα την κατάσταση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, με οδυνηρές συνέπειες γενικότερα στη ζωή της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων.

Μεγάλες ελλείψεις κατά 30% σε οδηγούς και τεχνίτες, εντατικοποίηση της δουλειάς, μείωση αποδοχών 40% στους εργαζόμενους, έλλειψη των απαραίτητων ανταλλακτικών για την επισκευή και συντήρηση των οχημάτων, το 35% των λεωφορείων μένουν «παροπλισμένα» στα αμαξοστάσια, επικίνδυνοι δρόμοι, καταστροφή του οδοστρώματος ιδιαίτερα στις εργατικές γειτονιές, μείωση πυκνότητας των δρομολογίων, αυξήσεις στα εισιτήρια που εντείνουν παραπέρα τις δυσκολίες μετακίνησης για το λαό, έξαρση των ατυχημάτων στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών.


Eurokinissi

Η κυβέρνηση κλιμακώνει την προπαγανδιστική εκστρατεία, με όχημα τη «δίκαιη ανάπτυξη», τη «μεταμνημονιακή εποχή», το «μικρότερο κακό», δίνει ψίχουλα στους πιο εξαθλιωμένους και υποσχέσεις για αύξηση του κατώτατου μισθού, καλλιεργεί προσδοκίες και αυταπάτες, αποπροσανατολίζει εργατικές - λαϊκές δυνάμεις. Η ίδια η ζωή βέβαια καθημερινά επιβεβαιώνει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη προϋποθέτει φτηνή εργατική δύναμη και τσακισμένα εργατικά δικαιώματα.

«Εργα και ημέρες» του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού

Ενεργό ρόλο στην προώθηση και την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής έχουν οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΜΕΤΑ) σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚΑ, όπως και στα ίδια τα σωματεία του κλάδου και τους χώρους δουλειάς.

Οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού στα σωματεία σε ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός και τραμ) μιλάνε «για συγκοινωνίες - κοινωνικό αγαθό», ενώ στην πράξη με τη συμβολή τους στηρίζουν τη στρατηγική του κεφαλαίου, τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με κριτήριο την καπιταλιστική κερδοφορία.

Τα παραδείγματα που μας αναφέρει ο Θ. Οικονόμου είναι χαρακτηριστικά: Η ρεφορμιστική γραμμή πάλης, η συνδικαλιστική πολυδιάσπαση - σήμερα υπάρχουν 13 σωματεία, 6 στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και 7 στη ΣΤΑΣΥ - η καλλιέργεια του συντεχνιασμού στον κλάδο, οι ομαδικές μετατοπίσεις εργαζομένων από σωματείο σε σωματείο παραμονές των αρχαιρεσιών και άλλες προκλητικές, εκφυλιστικές ενέργειες του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, συνθέτουν τη συμβολή αυτών των δυνάμεων στην προσπάθεια της κυβέρνησης και των άλλων κομμάτων του κεφαλαίου για τη χειραγώγηση του εργατικού κινήματος.

Η πρόταση της ΔΑΣ για συγκρότηση ενός σωματείου στη ΣΤΑΣΥ και ενός στην ΟΣΥ απορρίπτεται από τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό.

Χαρακτηριστικά, στην Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου έληξε τον Ιούνη του 2017, όμως η πλειοψηφία, αξιοποιώντας την πρόβλεψη του νέου καταστατικού για τριετή θητεία (από 2ετή), πήρε απόφαση για παράταση της θητείας και παρέπεμψε τη διενέργεια εκλογών στο απώτερο μέλλον με όριο ένα χρόνο. Την πρόταση αυτή καταψήφισε μόνο η ΔΑΣ, καθώς το υπάρχον ΔΣ της Ενωσης ψηφίστηκε για δύο χρόνια και η νέα διάταξη για 3ετή θητεία αφορά τα επόμενα ΔΣ. Ο λόγος βέβαια αυτής της μεθόδευσης με την παράταση ήταν πως θέλουν να κερδίσουν χρόνο, να αξιοποιήσουν τη δυνατότητα που δίνει το νέο καταστατικό για εγγραφή μελών και εκτός ΗΣΑΠ, να τραβήξουν εργαζόμενους - μέλη από άλλα σωματεία των αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου με νόθες διαδικασίες στις προσεχείς εκλογές να καλύψουν τις απώλειες, να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τις δυνάμεις τους.

Με την πολυδιάσπαση καλλιεργούν αντιπαλότητα και κατακερματισμό δυνάμεων. Για παράδειγμα, στο ίδιο πόστο, όπου δουλεύουν τρεις εργαζόμενοι, ο ένας να απεργεί γιατί ανήκει στο «Α» σωματείο, ο άλλος να κάνει στάση εργασίας γιατί είναι μέλος στο «Β» και ο τρίτος να δουλεύει γιατί είναι μέλος στο «Γ», διευκολύνοντας έτσι τους χειρισμούς της κυβέρνησης και του κεφαλαίου για την επιβολή της αντιλαϊκής πολιτικής σε βάρος συνολικά των εργαζομένων του κλάδου.

«Ντίλερ» των κερδών της εταιρείας...

Χαρακτηριστικό, επίσης, τονίζει ο Θ. Οικονόμου, για την προσπάθεια αυτών των δυνάμεων να υποβάλλουν στους εργαζόμενους να ταυτίζουν τα συμφέροντά τους με την εργοδοσία, είναι ότι στη ΣΤΑΣΥ το φθινόπωρο του 2016 δυνάμεις προσκείμενες στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και του ΜΕΤΑ, ως πλειοψηφίες στα σωματεία, υπέγραψαν από κοινού Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που συνδέει τμήμα των μισθολογικών αποδοχών των εργαζομένων με τα κέρδη της ΣΤΑΣΥ! Στις αρχές του 2017, μάλιστα, κήρυσσαν απεργίες αντιδρώντας στην παραχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης χώρων της ΣΤΑΣΥ στον όμιλο ΟΑΣΑ (στον οποίο ανήκει), κρίνοντας ότι αυτό θα μειώσει τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ!

Καλλιεργούν την επικίνδυνη αντίληψη του «κοινωνικού εταιρισμού», ότι τα συμφέροντα της επιχείρησης ταυτίζονται με τα συμφέροντα των εργαζομένων, προωθώντας μεταξύ άλλων τη σύνδεση των μισθών των εργαζομένων με την κερδοφορία της επιχείρησης των αστικών συγκοινωνιών!

Παράλληλα, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες που στηρίζουν στην πράξη το χτύπημα των εργασιακών και ασφαλιστικών - συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, λειτουργούν ως μεσάζοντες για τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, βρίσκοντας πελάτες τους εργαζόμενους του κλάδου. Οι δυνάμεις του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού στην ΟΣΥ παραμονές της πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας στις 14 Δεκέμβρη, όργωσαν επί δέκα μέρες τους χώρους δουλειάς. Κάποια αμαξοστάσια τα επισκέφθηκαν μέχρι και τρεις φορές την ίδια μέρα. Ολο αυτόν τον κόπο δεν τον έκαναν για να προπαγανδίσουν την απεργία, αλλά για να πείσουν τους εργαζόμενους να κάνουν ομαδικά ασφαλιστήρια συμβόλαια σε ιδιωτική εταιρεία! Παραμονές πανεργατικής απεργίας! Αντίστοιχα, στην προώθηση ιδιωτικών ασφαλιστικών συμβολαίων προχωρούν τα σωματεία και στα μέσα σταθερής τροχιάς. Στην Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ έδειξαν τόση πρεμούρα για την προώθηση των αντεργατικών πολιτικών που θέλουν να κάνουν ιδιωτικό ασφαλιστήριο για περίπου ένα χρόνο, διάστημα που απαιτείται για την ίδρυση του επαγγελματικού ταμείου. Πριν από περίπου ενάμιση μήνα η διοίκηση του σωματείου κάλεσε τους εργαζόμενους να μιλήσουν δήθεν για τροποποίηση του καταστατικού. Αντί γι' αυτό πλασαρίστηκε στους εργαζόμενους ασφαλιστικό συμβόλαιο ιδιωτικής εταιρείας. Παίζουν το παιχνίδι ΕΕ - κυβέρνησης - κεφαλαίου, που θέλουν να τελειώνουν με την Κοινωνική Ασφάλιση καθιστώντας την προσωπική υπόθεση του κάθε εργαζόμενου.

Σε ένα ακόμα παράδειγμα, το 2017 ο εργοδοτικός συνδικαλισμός στο Σωματείο Τεχνιτών ΟΑΣΑ - ΟΣΥ κατέθεσε μια πρωτοφανή πρόταση: Να αντιμετωπιστεί η έλλειψη ανταλλακτικών με την παραχώρηση του αποθεματικού του σωματείου στην ΟΣΥ προκειμένου αυτή να προβεί στην προμήθειά τους! Την πρόταση κατέθεσε η ΠΑΣΚΕ - «ΕΝΙΑΙΟ», η οποία απορρίφθηκε κατηγορηματικά από τον εκπρόσωπο της ΔΑΣ και η οποία τελικά δεν μπήκε σε ψηφοφορία.

Αλλα κατορθώματα των δυνάμεων αυτών είναι ότι στην ΟΣΥ οι ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ έχουν αποδεχθεί στην ισχύουσα ΣΣΕ την κατάργηση του σταθερού χρόνου εργασίας - έναντι πινακίου φακής - μέσω της «εργασιακής ετοιμότητας», δηλαδή της υποχρεωτικής υπερωρίας κατά τη διάρκεια της «κατσαρής» βάρδιας. Και στις δύο εταιρείες προωθούν την αντικατάσταση τμήματος των μισθών με κουπόνια σίτισης, καλλιεργώντας αντιλήψεις που συνηθίζουν τους εργαζόμενους στο χτύπημα των δικαιωμάτων και διασφαλίζοντας στην εργοδοσία ακόμα μεγαλύτερα προνόμια.

Οι ίδιες δυνάμεις στηρίζουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο γιατί εκτιμούν πως η εφαρμογή του θα χτυπήσει την εισιτηριοδιαφυγή, αδιαφορώντας για τα αίτια που τη γεννούν, δηλαδή τις αντιλαϊκές πολιτικές που θρέφουν τη φτώχεια και την εξαθλίωση των λαϊκών οικογενειών.

Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ τάχθηκε κατά της ελεύθερης μετακίνησης των συνταξιούχων συναδέλφων, προκειμένου να αυξηθούν τα κέρδη της επιχείρησης...

Συνέλευση και αρχαιρεσίες στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ

Μπροστά είναι το επόμενο διάστημα η εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ στις 20 Φλεβάρη και οι αρχαιρεσίες του στις 14 και 15 Μάρτη.

Ενόψει της συνέλευσης και των αρχαιρεσιών:

-- Η ΠΑΣΚΕ παρουσιάζεται ως παραδοσιακός εκπρόσωπος του κεφαλαίου, με ισχυρούς δεσμούς με τους μηχανισμούς του αστικού κράτους για τη χειραγώγηση των εργαζομένων. Παρά τη διαρροή που έχει προς το ΜΕΤΑ εξακολουθεί να κρατά δυνάμεις στο συνδικάτο, επιδιώκοντας την επανασυσπείρωση εργαζομένων στο ΠΑΣΟΚ.

-- Η ΔΑΚΕ επιδιώκει την αναβάθμιση του ρόλου της για την προώθηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και ταυτόχρονα σπέρνει αυταπάτες, αξιοποιώντας το ενδεχόμενο εκλογικής νίκης της ΝΔ, ότι δήθεν οι εργαζόμενοι θα πάρουν πίσω ορισμένα από αυτά που έχασαν.

-- Το ΜΕΤΑ αποτελείται βασικά από «μεταλλαγμένους» συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ που μετά την εκλογική απώλεια του ΠΑΣΟΚ, με την ανοδική πορεία του ΣΥΡΙΖΑ εντάχθηκαν στη συνδικαλιστική του παράταξη.

-- Χωρίς να σταματάει ο μεταξύ τους ανταγωνισμός, ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΜΕΤΑ, όπως έκαναν πάντα, θα αξιοποιήσουν τους μηχανισμούς που ελέγχουν για να εκβιάσουν εργαζόμενους και να τους κρατήσουν εγκλωβισμένους. Ενιαία επιτίθενται στις ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ.

-- Οι χρυσαυγίτες, τα μαντρόσκυλα του κεφαλαίου - πατριδοκάπηλοι, σπέρνουν τον εθνικισμό, τον αλυτρωτισμό, το ρατσισμό και με την προβιά του χαμαιλέοντα παρουσιάζονται ως η μόνη «ανεξάρτητη» δύναμη δράσης στον κλάδο, ενώ είναι ψυχροί εκτελεστές της βρώμικης δουλειάς για την προώθηση των συμφερόντων της μεγαλοεργοδοσίας.

Σε αποφασιστική ενίσχυσή της καλεί η ΔΑΣ

Στον αντίποδα αυτής της συνδικαλιστικής σαπίλας στέκονται οι εργαζόμενοι, οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ.

Η ΔΑΣ μαζί με τους εργαζόμενους του κλάδου, σε κρίσιμες φάσεις της ταξικής πάλης, ξεπέρασαν τις συμβιβασμένες δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού. Πρωτοστάτησε στη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα, οργάνωσε την ταξική πάλη στα αμαξοστάσια, σε όλους τους χώρους δουλειάς, κόντρα στον απεργοσπαστικό μηχανισμό κυβέρνησης - εργοδοσίας - εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Με την καθοριστική συμβολή των ταξικών δυνάμεων, σε μια σειρά από πανεργατικές απεργίες που ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός αρνήθηκε να πάρει απόφαση για συμμετοχή, εκατοντάδες εργαζόμενοι του κλάδου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ και κατέβηκαν σε απεργία. Κάτω από αυτήν την πίεση, οι ίδιοι εργοδοτικοί - κυβερνητικοί συνδικαλιστές που καταψήφιζαν με μένος την πρόταση για απεργία στις 12 Γενάρη στο ΕΚΑ, αναγκάστηκαν να πάρουν απόφαση για απεργία στις συγκοινωνίες στις 15 του μήνα.

Μεταξύ των αγωνιστικών πρωτοβουλιών των ταξικών δυνάμεων περιλαμβάνονται παρεμβάσεις στο υπουργείο Μεταφορών για τα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες και τις επιπτώσεις τους στους εργαζόμενους και στο λαό που τις χρησιμοποιούν, κοινές αγωνιστικές δράσεις με Λαϊκές Επιτροπές, σωματεία από άλλους κλάδους και ανέργους για κρίσιμα ζητήματα, όπως αυτά των εισιτηρίων και της βελτίωσης του δικτύου με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.

Ο αγωνιστικός συνδυασμός της ΔΑΣ στο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ απευθύνεται στους εργαζόμενους και τους καλεί να συμμετέχουν μαζικά, μαχητικά στην οργάνωση της πάλης του κλάδου, με διεκδικητικό πλαίσιο τις πραγματικές ανάγκες της εργατικής τάξης, σε συνδυασμό με τη μάχη των αρχαιρεσιών στο Συνδικάτο, ενισχύοντας τις ταξικές δυνάμεις. Καλεί σε κλιμάκωση της πάλης με γραμμή ρήξης και ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής, απέναντι στο κεφάλαιο, στην κυβέρνηση, στην ΕΕ, στα μονοπώλια, στους εκπροσώπους τους στο εργατικό κίνημα.

Στο επίκεντρο της δράσης οι ταξικές δυνάμεις θέτουν τις εξής διεκδικήσεις: Υπογραφή Κλαδικής ΣΣΕ και ΕΓΣΣΕ, κανένας εργαζόμενος κάτω από 751 ευρώ. Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, κάλυψη των απωλειών τώρα. Κατάργηση των αντεργατικών - αντιασφαλιστικών νόμων και της φοροληστείας του εργατικού εισοδήματος. Απαγόρευση πλειστηριασμών, για να μη χάσει η λαϊκή οικογένεια το σπίτι της. Να ακυρωθεί στην πράξη ο νόμος που χτυπάει το δικαίωμα στην απεργία. Αμεση κρατική χρηματοδότηση για επισκευή και ανανέωση του στόλου. Επέκταση του δικτύου σε όλο το νομό Αττικής. Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%. Δωρεάν πρόσβαση ανέργων - ΑμεΑ - συνταξιούχων. Αμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, ώστε να μειωθεί η εντατικοποίηση της δουλειάς. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στις αστικές συγκοινωνίες. Κατάργηση όλων των εργολαβιών κ.ά. Οχι στη μεταφορά του αμαξοστασίου Ελληνικού, καμία παραχώρηση υποδομών στο κεφάλαιο.

Συνεχίζουμε την πολύμορφη κοινή δράση με τις Λαϊκές Επιτροπές, σωματεία από άλλους κλάδους και ανέργους για το ζήτημα των εισιτηρίων και της βελτίωσης του δικτύου, με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Για ενιαίο κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών που θα λειτουργεί με σκοπό την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι την καπιταλιστική κερδοφορία.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ
Σε θέση μάχης απέναντι στη νέα επίθεση στα επιδόματα και τις συντάξεις αναπηρίας

Από την κινητοποίηση της ΣΕΑΑΝ και του ΣΕΜΙΣΕΑ στις 12 Γενάρη στο υπουργείο Εργασίας ενάντια στο πολυνομοσχέδιο
Από την κινητοποίηση της ΣΕΑΑΝ και του ΣΕΜΙΣΕΑ στις 12 Γενάρη στο υπουργείο Εργασίας ενάντια στο πολυνομοσχέδιο
Την προωθούμενη νέα περικοπή των επιδομάτων και των συντάξεων αναπηρίας μέσω του πολυνομοσχεδίου που ψήφισε πρόσφατα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΕΑΝ).

Αναδεικνύοντας το πραγματικό περιεχόμενο της περιβόητης «λειτουργικότητας» που νομοθετήθηκε ως κριτήριο για τις συντάξεις και τα επιδόματα, η οποία θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη νέα επίθεση στους αναπήρους και τους χρονίως πάσχοντες, η ΣΕΑΑΝ καλεί σε οργάνωση της αγωνιστικής απάντησης, με άμεσα μέτρα προετοιμασίας σε κάθε χώρο, στα ειδικά σχολεία, στα ιδρύματα, στα ΚΕΠΑ, στον ΕΟΠΥΥ, στους χώρους δουλειάς.

Η επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματά μας κλιμακώνεται

Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της η ΣΕΑΑΝ υπογραμμίζει:

«Η επίθεση στα δικαιώματά μας, στις οικογένειές μας, στη ζωή μας κλιμακώνεται.

Η κυβέρνηση της πρώτη φορά "αριστερά", πιστή στην αποστολή της να κάνει την πιο βρώμικη δουλειά για λογαριασμό των μεγαλοεπιχειρηματιών, της ΕΕ και των δανειστών, με το πολυνομοσχέδιο, φρόντισε να βάλει στον Προκρούστη - εκτός από το δικαίωμα στην απεργία και τα σπίτια του λαού - τα επιδόματα και τις συντάξεις αναπηρίας.

Για να μην πάρει κανείς χαμπάρι έστησε μια μηχανή περικοπών με τα πιο βρώμικα κοινοβουλευτικά τερτίπια. Με το άρθρο 215 του πολυνομοσχεδίου, προβλέπεται ότι τα πάντα σε σχέση με τα επιδόματα των ΑμεΑ, θα καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις, όπως ο "εκσυγχρονισμός" των ΚΕΠΑ (καλύτερα "σφαγεία"!), η αλλαγή του τρόπου απονομής των επιδομάτων με τη μεταφορά τους στον ΟΓΑ και η ένταξη της "δυνατότητας του ανάπηρου να αντιμετωπίζει τα καθημερινά του προβλήματα" ως κριτήριο για την απονομή επιδομάτων και συντάξεων αναπηρίας..!

Η γνωστή, δηλαδή, "λειτουργικότητα", που τόσα χρόνια επιχείρησαν να περάσουν, με βάση τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις από το 2000 και μετά, ανεξαρτήτως σύνθεσης. Επιλογή που πάγωσε λόγω των αντιδράσεων του αγωνιστικού αναπηρικού κινήματος και του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, του ΠΑΜΕ, ενώ οι άλλοι τηρούσαν σιγή ασυρμάτου.

Γι' αυτούς, "λειτουργικότητα" του αναπήρου είναι το αν έχει οικογένεια να τον στηρίζει, τι εισόδημα και τι περιουσιακά στοιχεία διαθέτει, αν έχει και τι έχει η μάνα του, ο αδερφός του, ο παππούς του και γιατί όχι και ο μπατζανάκης του. Αν έχει κοινωνική δράση, αν συμμετέχει στα κοινά, το μορφωτικό του επίπεδο κ.λπ. Δηλαδή, δεν χρειάζεσαι επίδομα ή σύνταξη αναπηρίας. Λες και ως ανάπηρος δεν έχεις πρόσθετες ανάγκες που πρέπει το κράτος να στις καλύπτει, λες και αν είσαι εργαζόμενος και σακατευτείς στη δουλειά δεν είναι υποχρεωμένοι οι εργοδότες και το κράτος να σε εξασφαλίσουν με σύνταξη, επειδή ο αδελφός σου έχει ένα εισόδημα ή ο παππούς σου σου άφησε ένα αμπέλι. Λένε ακόμα, αν ο άλλος είναι ικανός προς εργασία γιατί να παίρνει επίδομα ή σύνταξη; Γιατί καταρχήν πρέπει να ζήσει, και να καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν από την αναπηρία. Αλλά στη ζούγκλα της αγοράς τους, η Εκπαίδευση και η εξασφάλιση μόνιμης, σταθερής και ασφαλούς δουλειάς χωράνε;».

Με τη στήριξη όλων των δυνάμεων του κεφαλαίου...

«Η κυβέρνηση υλοποιεί ουσιαστικά και σε αυτόν τον τομέα τη στρατηγική της ΕΕ», τονίζει η ΣΕΑΑΝ, επισημαίνοντας μάλιστα την αντιλαϊκή σύγκλιση όλων των κομμάτων του κεφαλαίου και σε αυτό το ζήτημα.

«Το έγκλημα», αναφέρει, «είναι καλά δουλεμένο και καλά στηριγμένο από όλους τους μηχανισμούς του συστήματος και όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, σε όλη τους τη διαδρομή, ανεξαρτήτως αν ήταν στην κυβέρνηση ή στην αντιπολίτευση. Η λαλίστατη κατά τ' άλλα ΝΔ - και αυτή της πολλής "ευαισθησίας" - κουβέντα δεν βρήκε να πει για το άρθρο 215, αφού δικιά τους πολιτική υλοποιεί. Αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ όταν ήταν αντιπολίτευση ούτε μία ανακοίνωση δεν έβγαλε όταν επιχείρησε να το περάσει η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ με την έκθεση του ΟΟΣΑ το Σεπτέμβρη του 2013».

«Εκεί που τα πράγματα ξεπέρασαν κάθε όριο ξεφτίλας», επισημαίνει, «ήταν με τις ηγεσίες της ΕΣΑΜΕΑ και της ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ και των άλλων συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών, που έδωσαν ακόμα μια φορά στήριξη στη βάρβαρη αντιλαϊκή, αντιαναπηρική πολιτική και αυτής της κυβέρνησης. Ηγεσίες που έχουν χτίσει στεγανά για να μην ενοχλούνται από τις αγωνίες και τα βάσανα της βάσης των αναπήρων (...) Ηγεσίες καλά μπουκωμένες από τα πολλά ευρώ των επιχορηγήσεων και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που τους δίνονται ακριβώς για να προπαγανδίζουν τη στρατηγική της ΕΕ».

Οργάνωση αγωνιστικής απάντησης χωρίς καμιά αναμονή

Η ΣΕΑΑΝ καλεί τους ανάπηρους, τους χρονίως πάσχοντες, γονείς και κηδεμόνες, σε οργάνωση της πάλης ενάντια στη νέα επίθεση, χωρίς καμιά αναμονή:

«Καμία πίστη στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης. Το σφαγείο είναι καλά στημένο και καλά μελετημένο. Καμία ανοχή στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες. Καμία εμπιστοσύνη στα "αν" και "εφόσον" γίνουν περικοπές τότε θα αντιδράσουν. Το ήξεραν το σχέδιο. Είχαμε πάρει μια πρώτη γεύση από τη λειτουργία των ΚΕΠΑ. Η εκ των υστέρων αντίδραση θα είναι για τα μάτια του κόσμου. Παίρνουμε στα δικά μας χέρια την υπόθεση των δικαιωμάτων μας, της ζωής μας, των οικογενειών μας, των παιδιών μας. Δεν διαλέγουμε δήμιο ούτε και σχοινί.

Με πίστη στη δύναμη του οργανωμένου, μαζικού και καλά προσανατολισμένου αγώνα πυκνώνουμε τις γραμμές της ΣΕΑΑΝ, δυναμώνουμε τον Ενιαίο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων. Συγκροτούμε Επιτροπές Αγώνα παντού, οργανώνουμε συγκεντρώσεις, Γενικές Συνελεύσεις σε όποια πρωτοβάθμια λειτουργούν. Ετοιμαζόμαστε για μεγάλη αναμέτρηση.

Αυτό που λέει η κυβέρνηση με το άρθρο 215 του νόμου ότι θα λειτουργήσει πιλοτικά για τους νέους ανάπηρους αιτούντες επίδομα από το Φλεβάρη μέχρι τον Ιούνη του 2018 θα γενικευτεί για όλους και σε όλη την Ελλάδα όπως ρητά είχαν δεσμευτεί με το τέταρτο μνημόνιο ή τη δεύτερη "αξιολόγηση".

Ο αγώνας μας για να έχει μέλλον, αποτέλεσμα, προοπτική, πρέπει να συνδεθεί με τους αγώνες του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, τους ανθρώπους της βιοπάλης, τους νέους και τις γυναίκες των λαϊκών οικογενειών, με κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες μας γιατί μπορούμε να τους σταματήσουμε, να αποσπάσουμε και κάποιες κατακτήσεις, αλλά πάνω απ' όλα να κατακτήσουμε μια κοινωνία που θα εξασφαλίζει ότι οι κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, με τέτοιο επίπεδο παραγόμενου πλούτου, θα είναι στην υπηρεσία της κάλυψης των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Και να μην πετιούνται τα ΑμεΑ στον Καιάδα της κερδοφορίας, για να μη γυρίσουν οι εργαζόμενοι στο μεσαίωνα.

Ολες οι δυνάμεις της ΣΕΑΑΝ και του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων σε θέση μάχης. Αποκαλύπτουμε τα βρώμικα, εγκληματικά σχέδια κυβέρνησης, ΕΕ, Παγκόσμιας Τράπεζας, μεγαλοεπιχειρηματιών και συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών.

Στα ειδικά σχολεία, στα ιδρύματα, στα ΚΕΠΑ, στα ΕΟΠΥΥ, στους χώρους δουλειάς ετοιμαζόμαστε για μεγάλη αναμέτρηση.

Τους λέμε καθαρά ότι ο οργανωμένος αγώνας των εργαζομένων, των αναπήρων, του λαού μας μπορεί να τσακίσει το χέρι που σηκώνεται ενάντια στο δικαίωμα στην απεργία, στο σπίτι του βιοπαλαιστή, στα επιδόματα και τα φάρμακα του αναπήρου».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ