Τετάρτη 12 Οχτώβρη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΚΟΛΩΝΟΣ
Θερμή υποδοχή στους πρόσφυγες μαθητές

Χειροκρότημα, χαμόγελα και μία κόκκινη σακούλα με συμβολικά δώρα για κάθε μαθητή πρόσφυγα από τη Λαϊκή Επιτροπή στο 66ο Γυμνάσιο
Χειροκρότημα, χαμόγελα και μία κόκκινη σακούλα με συμβολικά δώρα για κάθε μαθητή πρόσφυγα από τη Λαϊκή Επιτροπή στο 66ο Γυμνάσιο
Με ένα ζεστό χειροκρότημα υποδέχτηκαν γονείς, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι από την περιοχή του Κολωνού τα προσφυγόπουλα που ήρθαν χτες το μεσημέρι στο 66ο Γυμνάσιο Αθηνών.

Σε μια συμβολική κίνηση η Λαϊκή Επιτροπή του 4ου Διαμερίσματος Αθήνας έδωσε σε κάθε πρόσφυγα μαθητή από μια τσάντα με λίγα τετράδια, μολύβια και άλλα απαραίτητα για τις πρώτες μέρες στο σχολείο. Οι συγκεντρωμένοι στην είσοδο του σχολείου στον Κολωνό έδειξαν με τον τρόπο αυτό την έμπρακτη στήριξη και αλληλεγγύη τους στα θύματα του ιμπεριαλιστικού πολέμου. Ταυτόχρονα, με την παρουσία τους έστειλαν μήνυμα καταδίκης των ρατσιστικών και ξενοφοβικών κραυγών που στοχοποιούν πρόσφυγες και μετανάστες για να αθωώσουν τον καπιταλισμό που γεννά τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και τον ξεριζωμό.

Η Λαϊκή Επιτροπή του 4ου Διαμερίσματος με ανακοίνωσή της αναδεικνύει τις μεγάλες ευθύνες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ στο χειρισμό του Προσφυγικού, αφού στηρίζοντας και υλοποιώντας τις αποφάσεις της ΕΕ και του ΝΑΤΟ δημιούργησε τις άθλιες συνθήκες εγκλωβισμού δεκάδων χιλιάδων ψυχών στην Ελλάδα. Σχετικά με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, η Λαϊκή Επιτροπή διεκδικεί με ευθύνη του κράτους να υλοποιηθούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, τόσο στους χώρους φιλοξενίας, όσο και στα σχολεία - κατά βάση - τις απογευματινές ώρες.

Το «παρών» έξω από το σχολείο έδωσαν επίσης μέλη της Διοίκησης της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας και της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Ο Νίκος Δάρδαλης, εκ μέρους του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, σε δήλωσή του, ανέδειξε τα προβλήματα που ακόμα δεν έχουν λυθεί από την κυβέρνηση όπως το ζήτημα των μεταφραστών, σημειώνοντας ότι πρέπει να συγκροτηθούν ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, κατ' αρχάς το απόγευμα, με ειδικά βιβλία. Πρόσθεσε, επίσης, ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε όσους μαθητές το θέλουν, να πάνε σε άλλες χώρες για να επανασυνδεθούν με τις οικογένειές τους.

Η ΑΣΓΜΕ, σε ανακοίνωσή της, υπογραμμίζει την αναγκαιότητα «άμεσης κρατικής παρέμβασης για την εκπαιδευτική στήριξη των προσφυγόπουλων, καθώς είναι κρίσιμο αυτά τα παιδιά να νιώσουν ότι ζουν - όσο αυτό είναι δυνατόν - σε κανονικές ανθρώπινες συνθήκες. Αρα χρειάζεται να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για μια ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία τόσο στους χώρους φιλοξενίας όσο και στα σχολεία».

  • Με ανακοινώσεις τους, επίσης, καλωσορίζουν τα προσφυγόπουλα στα σχολεία της περιοχής η ΤΟ Α'Αθήνας - Γαλατσίου και η ΚΟΒ Ταύρου της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ. Καλούν τους κατοίκους, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να στηρίξουν αυτά τα παιδιά και με κάθε τρόπο να δείξουν την αλληλεγγύη τους. Να απομονώσουν τις ρατσιστικές και φασιστικές φωνές και να παλέψουν ενάντια στην εμπλοκή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και επεμβάσεις.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

-- Ανακοίνωση της ΚΝΕ για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων

-- Αρθρο: Για την οργάνωση της πάλης στο μαθητικό κίνημα

-- Νέες έρευνες για την κάνναβη: Επιδημικές διαστάσεις όπου είναι νόμιμη η χρήση της

-- Το πρόγραμμα του Πολυχώρου Δημιουργίας της ΚΝΕ «Μικρόβιο - Γ. Βουβαλέας», στην Καλαμάτα

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καλωσορίζουμε τα προσφυγόπουλα στις γειτονιές και τα σχολεία μας

«Καλωσορίζουμε τα προσφυγόπουλα στις γειτονιές και τα σχολεία μας!», δηλώνει η ΚΝΕ με αφορμή την έναρξη του προγράμματος για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και με ανακοίνωσή της, που μοιράζει μαζικά, καλεί τη νεολαία:

«Δείχνουμε την αλληλεγγύη μας στα παιδιά που, μαζί με τις οικογένειές τους, ξεριζώθηκαν από τις χώρες και τα σπίτια τους λόγω του ιμπεριαλιστικού πολέμου και αναζητούν μια καλύτερη ζωή. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε με τους πρόσφυγες και τα παιδιά τους. Εχουμε κοινές αγωνίες, πολλά κοινά προβλήματα.

Εχουμε τον ίδιο αντίπαλο

Οι ένοχοι για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας, με τους πρόσφυγες και τις άθλιες συνθήκες παραμονής και διαμονής τους, είναι ίδιοι με αυτούς που ευθύνονται για τη φτώχεια, την ανεργία και την ανασφάλεια που βιώνουν συνολικά οι φτωχές - λαϊκές οικογένειες σήμερα. Είναι οι ίδιοι με αυτούς που ευθύνονται για τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα συνολικά στα σχολεία και την εκπαίδευση. Ο εγκλωβισμός 60.000 ανθρώπων στη χώρα μας σε καθεστώς ανασφάλειας είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και των προηγούμενων, που υλοποίησαν την πολιτική της και του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος. Τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στη Συρία δεν τον προκάλεσαν τίποτα "άγνωστοι". Είναι αποτέλεσμα της μεγάλης διαμάχης και των ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών για νέα κέρδη, των ΕΕ - ΝΑΤΟ κόντρα με τη Ρωσία, για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι στον πλούτο της περιοχής.

Δυναμώνουμε την αλληλεγγύη και τον κοινό αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο!

Οι πρόσφυγες δεν αυτοεγκλωβίστηκαν στην Ελλάδα

ΕΕ - κυβέρνηση αποφάσισαν τον εγκλωβισμό 60.000 προσφύγων στη χώρα μας, παρ' όλο που η πλειοψηφία αυτών θέλει να πάει σε άλλη χώρα. Με τις αποφάσεις τους καταπατούν το προσφυγικό δίκαιο και κάνουν τη ζωή των προσφύγων ακόμα μεγαλύτερο μαρτύριο. Τα παιδιά των μεταναστών έχουν κάθε δικαίωμα να συμμετάσχουν σε μια ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία και το κράτος έχει την ευθύνη να διαμορφώσει όλους εκείνους τους όρους για να την παράσχει.

Απομονώνουμε κάθε ρατσιστική αντίληψη

Τα πολλά υπαρκτά προβλήματα στα σχολεία δεν μπορούν και δεν πρέπει να γίνουν πλυντήριο για ρατσιστικές αντιλήψεις και ξενοφοβικές απόψεις.

Ο λαός και η νεολαία να μπλοκάρουν κάθε σχέδιο της ναζιστικής εγκληματικής Χρυσής Αυγής για... νέα "Ωραιόκαστρα", όπως έλεγε στη Βουλή. Κάθε τέτοια προσπάθειά τους να πέσει στο κενό, να συναντήσει απέναντί της την οργάνωση της αλληλεγγύης και τον κοινό αγώνα Ελλήνων και ξένων εργατών ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και το σύστημα που γεννά κρίσεις, φτώχεια, πολέμους, προσφυγιά.

Καλούμε το λαό και τη νεολαία των περιοχών που θα φιλοξενήσουν προσφυγόπουλα στις γειτονιές και τα σχολεία τους να δυναμώσουν την αλληλεγγύη τους στους πρόσφυγες με κάθε τρόπο, συγκεντρώνοντας είδη πρώτης ανάγκης, γραφική ύλη κ.τ.λ.

Καλούμε τα 5μελή και 15μελή μαθητικά συμβούλια των σχολείων να υποδεχτούν τα προσφυγόπουλα και όλοι μαζί σαν μια γροθιά να παλέψουν και να διεκδικήσουν ένα σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών.

Καλούμε τις Ενώσεις, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και τους εκπαιδευτικούς να υποδεχτούν τα προσφυγόπουλα, να σταθούν στο πλευρό τους και να συγκρουστούν με κάθε ρατσιστική και ξενοφοβική αντίληψη, να οργανώσουν με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη.

Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ διεκδικούμε εδώ και τώρα:

-- Με ευθύνη του κράτους να υλοποιηθούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων, τόσο στους χώρους φιλοξενίας όσο και στα σχολεία - κατά βάση - τις απογευματινές ώρες.

-- Καμία εμπλοκή Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ).

-- Να πληρούνται τα κριτήρια εγγραφής που ισχύουν για όλα τα παιδιά, όπως εμβόλια και ιατρικές βεβαιώσεις, για την πρόληψη ασθενειών και για να μην αποκλειστεί ούτε ένα προσφυγόπουλο από την εκπαιδευτική διαδικασία.

-- Να διασφαλιστεί όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

-- Να διασφαλιστεί η ασφαλής μεταφορά των παιδιών».

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κάλεσμα για μαθητικό ξεσηκωμό!
  • Καταλήψεις και μαθητικά συλλαλητήρια στις 7 Νοέμβρη
  • Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας στις 21 Οκτώβρη για τα ΕΠΑΛ

Από την κινητοποίηση της περασμένης βδομάδας στο υπουργείο Παιδείας, ενάντια στην κατάργηση τμημάτων στα ΕΠΑΛ
Από την κινητοποίηση της περασμένης βδομάδας στο υπουργείο Παιδείας, ενάντια στην κατάργηση τμημάτων στα ΕΠΑΛ
«Στις 7 Νοέμβρη καταλήψεις στα σχολεία και όλοι στους δρόμους»! Αυτό είναι το κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αττικής, που δίνει αγωνιστικό ραντεβού για εκείνη τη μέρα στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια.

«Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει. Δεν κάνουμε βήμα πίσω από όσα μας αξίζουν και μας στερούν!», δηλώνουν οι μαθητές που κοροϊδεύουν τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης περί «κανονικότητας» στο άνοιγμα των σχολείων, λέγοντας ότι «έχουν κάνει το ψέμα επάγγελμα»!

Η Συντονιστική Επιτροπή της Αττικής σημειώνει: «Εχουμε ήδη ξεκινήσει...! Πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται εδώ και βδομάδες σε κινητοποιήσεις γιατί αντιμετωπίζουμε παλιά και νέα προβλήματα... Συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά»! Οι μαθητές βάζουν στο στόχαστρό τους το σημερινό σχολείο της παπαγαλίας, των σκόρπιων γνώσεων, των μεγάλων ελλείψεων, των φροντιστηρίων, αλλά και όσα ζουν στο σπίτι τους, με τους γονείς τους να κοιτάνε κάθε μέρα τι θα κόψουν για να τα βγάλουμε πέρα. Βάζουν όμως στο στόχαστρό τους και τα κυβερνητικά σχέδια που έχουν φανεί για ένα σχολείο ακόμα χειρότερο όπου δεν θα έχουν όλοι οι μαθητές το δικαίωμα να πάνε στο Λύκειο, όπου θα διαχωρίζει τους μαθητές από πολύ νωρίτερα και μέχρι το τέλος. «Με λίγα λόγια ετοιμάζουν ένα σχολείο που θα μας κοιτά ακόμα περισσότερο στην τσέπη, με πιο πολλά εμπόδια από πολύ νωρίτερα, ένα σχολείο ακόμα πιο σκληρό εξεταστικό κέντρο!», σχολιάζει η Συντονιστική Επιτροπή και καλεί στις κινητοποιήσεις στις 7 Νοέμβρη, διεκδικώντας:

  • «Το υπουργείο και η κυβέρνηση να εξασφαλίσουν ΤΩΡΑ χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία μας. Να αντιμετωπιστούν τα κενά, οι ελλείψεις σε καθηγητές, να δοθούν λεφτά για αναλώσιμα, υποδομές και ό,τι άλλο χρειάζεται για να λειτουργήσουν τα σχολεία μας.
  • Ούτε 1 ευρώ από την τσέπη των γονιών μας για τη μόρφωσή μας.
  • Να γίνει τώρα η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία.
  • Να μη μας στοιβάζουν στις τάξεις. 20 μαθητές ανά τμήμα για να μπορεί να γίνεται μάθημα.
  • Δωρεάν - ασφαλής μεταφορά για όλους τους μαθητές, όλες τις ώρες της μέρας. Ενα γεύμα για όλους τους μαθητές.
  • Να μπορούμε να δίνουμε εισαγωγικές εξετάσεις όσες φορές θέλουμε, κρατώντας βαθμολογία στα μαθήματα που επιθυμούμε και οι εξετάσεις να γίνονται μετά το τέλος του Λυκείου.
  • Να μείνει στα χαρτιά το σχολείο - έκτρωμα που ετοιμάζουν. Πάρτε το πίσω!
  • Με ευθύνη του κράτους να υλοποιηθούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων τόσο στους χώρους φιλοξενίας όσο και στα σχολεία κατά βάση τις απογευματινές ώρες.
  • Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους».
Κλιμακούμενη δράση για τους μαθητές των ΕΠΑΛ

Στο ίδιο αγωνιστικό ραντεβού καλεί τους μαθητές να συντονίσουν τα βήματά τους και η Συντονιστική Επιτροπή των ΕΠΑΛ Αθήνας, η οποία συνεδρίασε την περασμένη Κυριακή και βάζει επίσης κάποιους ενδιάμεσους αγωνιστικούς σταθμούς στη δράση για τα ιδιαίτερα προβλήματα των ΕΠΑΛ. Ετσι, η Επιτροπή καλεί τους μαθητές των ΕΠΑΛ σε τοπικές κινητοποιήσεις αύριο και μεθαύριο και κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 21 Οκτώβρη στις 12.30 το μεσημέρι, μαζί με άλλα σχολεία της Δυτικής Αθήνας που έχουν πάρει σχετικές αποφάσεις.

Επίκεντρο της συζήτησης και των αιτημάτων στα ΕΠΑΛ είναι η κατάργηση ειδικοτήτων και τομέων στη Β' και Γ' Λυκείου που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, η έλλειψη βιβλίων στις ειδικότητες, οι λειψές υλικοτεχνικές υποδομές. Την ίδια στιγμή, προχωρά ο συντονισμός των ΕΠΑΛ της Αθήνας και με το 4ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας που κλείνει 2 βδομάδες κινητοποιήσεων.

«Μπήκαμε στα ΕΠΑΛ για να μάθουμε μια ειδικότητα, μια τέχνη για να μπορέσουμε να βρούμε αύριο μια δουλειά πάνω σε αυτό που μας αρέσει, να ακολουθήσουμε τα όνειρά μας. Την ίδια στιγμή τραβάμε ένα σωρό ζόρια, γιατί ταυτόχρονα δουλεύουμε, προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα εμείς και οι οικογένειές μας. (...) Φέτος, η κυβέρνηση καταργεί και συγχωνεύει τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Δηλαδή, ενώ έχουμε ήδη ξεκινήσει μια ειδικότητα στο σχολείο που πηγαίνουμε, αυτή φέτος δεν υπάρχει, δεν μπορούμε να την ολοκληρώσουμε», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί τα ΕΠΑΛ σε ξεσηκωμό, προκειμένου:

  • Να μην κλείσει κανένα τμήμα στα ΕΠΑΛ. Κάθε μαθητής να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει και να την ολοκληρώνει χωρίς εμπόδια.
  • Να δοθούν τώρα όλα τα βιβλία ειδικοτήτων.
  • Το υπουργείο και η κυβέρνηση να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν κανονικά τα ΕΠΑΛ.
  • Σύγχρονα εργαστήρια, για να μπορούν οι μαθητές να παρακολουθούν σωστά την ειδικότητά τους.
  • Μείωση των μαθητών ανά τάξη και εργαστήριο (2 εκπαιδευτικοί ανά 10 μαθητές).
  • Πτυχίο στα 3 χρόνια και να είναι η μόνη προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος.
  • Η πρακτική άσκηση στα ΕΠΑΛ να είναι ενταγμένη στη μάθηση. Ασφάλιση και πληρωμή με βάση το κατώτερο μεροκάματο του ανειδίκευτου εργάτη.
  • Δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση για όλους τους μαθητές, όλες τις ώρες της μέρας.
  • Ενα γεύμα για κάθε μαθητή.
  • Δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους.
ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Το πρόγραμμα εκδηλώσεων στον Πολυχώρο «Μικρόβιο - Γ. Βουβαλέας»

Από τα εγκαίνια του Πολυχώρου
Από τα εγκαίνια του Πολυχώρου
Σε πλήρη λειτουργία μπαίνει το «Μικρόβιο - Γ. Βουβαλέας», ο Πολυχώρος Δημιουργίας της ΚΝΕ στην Καλαμάτα, που εγκαινιάστηκε στις αρχές του μήνα. Ετσι, μέσα στον Οκτώβρη θα πραγματοποιηθούν εκεί τέσσερις εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα:

  • Το Σάββατο 15 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., παρουσίαση του βιβλίου «Πού 'ναι η μάνα σου μωρή;», από τη συγγραφέα του, Δήμητρα Πέτρουλα.
  • Την Τετάρτη 19 Οκτώβρη, στις 8 μ.μ., προβολή της ταινίας «Ludlow: Οι Ελληνες στους πολέμους του άνθρακα» του Λεωνίδα Βαρδαρού.
  • Το Σάββατο 22 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., εκδήλωση - αφιέρωμα με θέμα «Ο ΔΣΕ μέσα από τις σελίδες των λογοτεχνών μαχητών του». Θα μιλήσει η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ, και θα διαβαστούν αποσπάσματα από βιβλία γραμμένα μέσα στη φωτιά της μάχης.
  • Την Τετάρτη 26 Οκτώβρη, στις 8 μ.μ., προβολή της ταινίας «Ταξισυνειδησία» του Κώστα Βάκκα.

Παράλληλα, στο «Μικρόβιο» προγραμματίζεται να γίνουν δωρεάν μια σειρά από καλλιτεχνικά μαθήματα, ενώ θα λειτουργήσουν και πολιτιστικές ομάδες.

Αναλυτικά, θα γίνουν μαθήματα: Ελεύθερου σχεδίου, φωτογραφίας, γραφιστικής, 3D γραφικών, μουσικών οργάνων, χειροτεχνίας και κοσμήματος, τέχνης του δρόμου. Ακόμα θα λειτουργήσουν ομάδες σύγχρονου και παραδοσιακού χορού, κινηματογράφου και θεάτρου. Μάλιστα, η θεατρική ομάδα του «Μικρόβιου» θα διοργανώσει σεμινάρια θεατρικής αγωγής για έφηβους και ενήλικους, όπου θα διδάξουν η Ολγα Αλεξανδροπούλου και ο Κώστας Χαλκιάς.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή σε αυτά ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα www.mikrovio.com ή επιτόπου στον Πολυχώρο (Αριστοδήμου & Παπατσώνη, Πλατεία Αγ. Νικολάου), καθημερινά από 6 μ.μ. έως 9 μ.μ.

Θυμίζουμε ακόμα ότι στο «Μικρόβιο» λειτουργούν δανειστική βιβλιοθήκη, με λογοτεχνία, ποίηση, βιβλία τέχνης, πολιτικό-μαρξιστικό βιβλίο, και ένα δωρεάν μουσικό στούντιο εξοπλισμένο με ενισχυτές, μικρόφωνα, ντραμς και μίκτη.

Για το σχολείο που φέρνουν και το σχολείο που έχουμε ανάγκη

Η «επιστροφή στην κανονικότητα» που ψέλνει εδώ και μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, στην πραγματικότητα μεταφράζεται σε επιστροφή προς τα πίσω, δεκαετίες πίσω, σε όλες τις πλευρές της καθημερινότητας της λαϊκής οικογένειας.

Στην Παιδεία δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Οι αλλαγές που θέλουν να φέρουν είναι αντιδραστικές.

Η κατάσταση είναι ήδη εκρηκτική! Δεν την ανεχόμαστε

Ηδη όπως είναι τώρα το σχολείο, με την ευθύνη και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, μια οικογένεια ξοδεύει μια περιουσία κάθε χρόνο για φροντιστήρια, ξένες γλώσσες ή και για άλλες δραστηριότητες όπως ωδεία, χορό, αθλητισμό κ.ά. Ηδη η εκπαίδευση, μέχρι και την εισαγωγή ή όχι σε κάποια σχολή, είναι ένας μαραθώνιος από το σπίτι στο σχολείο και μετά στο φροντιστήριο, με τρέξιμο και άγχος για το μαθητή, αν πάντα φυσικά υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για όλα αυτά.

Ηδη, σήμερα οι μαθητές φοιτούν στο σχολείο της παπαγαλίας και της αποστήθισης, της διάσπαρτης πληροφορίας αντί για γνώση, του ανταγωνισμού και της κατηγοριοποίησης των μαθητών σε αυτούς που «παίρνουν τα γράμματα» και σε αυτούς που «δεν τα παίρνουν».

Την ίδια στιγμή, όσο και αν προσπάθησε η κυβέρνηση να φτιάξει τη βιτρίνα της πριν ανοίξουν τα σχολεία, η χρονιά ξεκίνησε με μεγάλες ελλείψεις. Από φέτος σε πολλά σχολεία τα εργαστήρια έχουν «μεταμορφωθεί» σε τάξεις, καθηγητές διαφορετικής ειδικότητας, «μοιράζονται» τα μαθήματα για να συμπληρωθούν τα κενά. Ετσι, προσπάθησε να εμφανίζει μηδενικό το κοντέρ των κενών η κυβέρνηση.


Στα ΕΠΑΛ η κατάσταση είναι ακόμα πιο εκρηκτική με μεγάλα κενά σε εργαστήρια, εξοπλισμό, αλλά και με τις συγχωνεύσεις τμημάτων μέσα από το κλείσιμο ειδικοτήτων σε τμήματα μικρού αριθμού μαθητών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δικαιολογημένη οργή των μαθητών ΕΠΑΛ που έχουν διαλέξει μια ειδικότητα και για να την παρακολουθήσουν τους στέλνουν έως και 80 χλμ. μακριά, αλλιώς καλούν τους μαθητές πολύ απλά να διαλέξουν να κάνουν κάτι άλλο στη ζωή τους!

Το «νέο σχολείο» που θέλουν να φτιάξουν δεν χωράει τις ανάγκες των μαθητών

Πάνω στην ήδη οξυμένη κατάσταση, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ήρθε στη δημοσιότητα το πόρισμα για την αναμόρφωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό έρχεται να φανερώσει ακόμα περισσότερο τις προθέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αλλά και συνολικά να οδηγήσει σε ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο. Είναι ένα πόρισμα έκτρωμα που βασίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Είναι, με λίγα λόγια, ένα πόρισμα πραγματικά ζηλευτό από όλους τους προηγούμενους υπουργούς παιδείας (Αρσένη, Γιαννάκου κ.ά.).

Θέλουν τους μαθητές να «ξεσκαρτάρονται» όσο νωρίτερα γίνεται, από το γυμνάσιο. Οσοι προχωρήσουν στο λύκειο θα συναντήσουν μια αδιάκοπη κούρσα ανταγωνισμού με τους συμμαθητές τους, με μεγαλύτερους διαχωρισμούς, με βάση τις τσέπες των οικογενειών τους. Οι ταξικοί φραγμοί θα είναι ακόμα μεγαλύτεροι.

Το λύκειο θέλουν να χάσει τον όποιο χαρακτήρα γενικών γνώσεων είχε και να μετατραπεί εξ ολοκλήρου σε εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή σε κάποια σχολή. Ο μαραθώνιος της βαθμολόγησης θα ξεκινά από τα ωριαία τεστ, τις εργασίες, κυριολεκτικά θα βαθμολογείται και η αναπνοή των μαθητών καθ' όλη τη διάρκεια του Λυκείου. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα αξιοποιηθεί και η τράπεζα θεμάτων. Μάλιστα, μπορεί ένας μαθητής να μην το ολοκληρώνει και να παίρνει ένα «πιστοποιητικό» μέχρι εκεί που έφτασε...

Το πόρισμα βαφτίζει «ελευθερία» το ταξικό φιλτράρισμα. Δηλαδή, το να μην έχουν οι μαθητές μια σίγουρη βασική μόρφωση, αλλά ο καθένας, ανάλογα την τσέπη του για φροντιστήρια να διαλέγει και το «μενού» μαθημάτων, αλλά και το βαθμό δυσκολίας τους.

Θέλουν τη νέα γενιά να γίνει πιο ευέλικτη και από πιο νωρίς να προσαρμόζεται στο δύσκολο μέλλον της ανεργίας, της κακοπληρωσιάς, της αβεβαιότητα που της ετοιμάζουν. Θέλουν, δηλαδή, λιγότερη μόρφωση για την πλειοψηφία των μαθητών και κατ' επέκταση λιγότερα δικαιώματα και απαιτήσεις στη δουλειά, στο μεροκάματο και στη ζωή αργότερα.

Μάλιστα, όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που έχουν ήδη παρθεί για τις οικογένειές μας τα τελευταία χρόνια, στην εκρηκτική κατάσταση με τα χρέη, τις μειώσεις μισθών, τη φορολογία.

Αυτό το σχολείο και αυτή η ζωή που προορίζουν για τη νέα γενιά, είναι πολύ μακριά, πολύ πίσω από τις ανάγκες της!

Το σημερινό βάρβαρο σχολείο είναι καθρέφτης της σημερινής κοινωνίας, γι' αυτό είναι αντιδραστικό. Μιας κοινωνίας που μια χούφτα παράσιτα, οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι βιομήχανοι, οι εφοπλιστές ζούνε στα πλούτη, στη χλιδή και όλο αυτό σε βάρος της δικής μας ζωής, κλέβοντας τον πλούτο από τις οικογένειές μας που δουλεύουν για ένα μεροκάματο από το πρωί έως το βράδυ.

Οι μαθητές έχουν ανάγκη από ένα σχολείο που να μορφώνει!

Οι μαθητές έχουν ανάγκη από ένα σχολείο που να στηρίζει τη νέα γενιά από το πρώτο της βήμα. Ενα σχολείο που δεν θα τους κοιτάει στην τσέπη, θα είναι δημόσιο και δωρεάν.

Ενα σχολείο που να δίνει ολόπλευρη μόρφωση. Να βοηθά έτσι τους μαθητές πραγματικά να γνωρίσουν τον κόσμο, τον πολιτισμό της ανθρωπότητας. Ενα σχολείο που να πλάθει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, ανεξάρτητα από το τι επάγγελμα θα διαλέξει ο καθένας. Ενα σχολείο που να ενθαρρύνει τις κλίσεις των μαθητών στις τέχνες, στον πολιτισμό, στον αθλητισμό, στην επιστήμη.

Το σχολείο χρειάζεται να έχει όλο τον απαραίτητο σύγχρονο εξοπλισμό, υποδομές, τους απαραίτητους καθηγητές. Σήμερα, το 2016, υπάρχει η δυνατότητα όλα τα σχολεία να έχουν γυμναστήρια, γήπεδα, βιβλιοθήκες, εργαστήρια και εξειδικευμένο προσωπικό, όχι μόνο τα σχολεία της ελίτ όπως γίνεται.

Σήμερα, υπάρχει ανάγκη για ένα σχολείο που δε θα διαχωρίζει τους μαθητές, αλλά θα τους μορφώνει ολόπλευρα χωρίς διακρίσεις, από ένα σχολείο που θα θέτει τις βάσεις για τη διαμόρφωση ανθρώπων με ολόπλευρη και υψηλού επιπέδου μόρφωση, με πολύπλευρη και δημιουργική προσωπικότητα.

Οι μαθητές έχουν ανάγκη από ένα σχολείο που προωθεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αφομοίωση της γνώσης για να μπορούν όλα αυτά να τα αξιοποιήσουν στη ζωή τους, όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν. Εχουν ανάγκη ένα σχολείο που να διαπαιδαγωγεί στην πράξη με την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, τη συνεργασία.

Πρωτοστατούμε στην οργάνωση του αγώνα!

Τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ μπαίνουμε μπροστά στην οργάνωση του αγώνα. Θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να δυναμώσει η συζήτηση και ο προβληματισμός που ήδη υπάρχει στους μαθητές για το σχολείο, αλλά και πιο συνολικά το παρόν και το μέλλον τους. Η αμφισβήτηση και η αγανάκτηση από τα προβλήματα μέσα και έξω από το σχολείο, να γίνουν λόγοι για να αναδείξουν οι μαθητές αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια μέσα από τις μαθητικές τους εκλογές, για να οργανωθούν εστίες αγώνα και συλλογικής δράσης παντού, στην τάξη, στο εργαστήριο, στο 5μελές της τάξης, το 15μελές του σχολείου.

Οι μαθητές ζουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα και έχουν δεκάδες λόγους να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Ηδη μαθητές από τα ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα είναι σε κινητοποίηση και σε δεκάδες σχολεία έχει ανάψει η συζήτηση και οι πρωτοβουλίες κινητοποιήσεων το αμέσως επόμενο διάστημα.

Να σημάνει μαθητικός ξεσηκωμός παντού! Ούτε να το σκεφτεί η κυβέρνηση να πάει προς συζήτηση το πόρισμα. Να το πάρει τώρα πίσω!

Παράλληλα, τα μέλη της ΚΝΕ πρωτοστατούμε στο να ανοίξει η συζήτηση για την αιτία όλων αυτών των προβλημάτων μέσα και έξω από το σχολείο, που δεν είναι άλλη από το σάπιο εκμεταλλευτικό σύστημα που ζούμε, τον καπιταλισμό. Ενα βάρβαρο σύστημα που είναι υπεύθυνο για τη φτώχεια, την ανεργία, τους πολέμους, τη σημερινή αβεβαιότητα.

Θέλουμε να μπει στο επίκεντρο η συζήτηση, για την ανάγκη να δυναμώσει η ΚΝΕ που παλεύει για την ανατροπή του σημερινού συστήματος, για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού, της κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, στην οποία ο ίδιος ο λαός είναι πρωταγωνιστής στις εξελίξεις. Αυτή είναι η μόνη διέξοδος για τη νέα γενιά, το πραγματικά νέο και ελπιδοφόρο μέλλον.


Βιβή ΣΙΩΡΑ
Μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ

ΚΑΝΝΑΒΗ
Επιδημικές διαστάσεις όπου είναι νόμιμη η χρήση της

Σχεδόν οι μισοί από τους 16χρονους μαθητές κάνουν χρήση κάνναβης σε χώρες όπου η χρήση της είναι νόμιμη ή συνταγογραφείται ως «φαρμακευτικό προϊόν». Στην Ολλανδία χρήση κάνναβης κάνει το 42% των 16χρονων μαθητών, στην Τσεχία το 50%, στις ΗΠΑ το 66%! Στις ίδιες χώρες καταγράφονται τα υψηλότερα ποσοστά έναρξης της χρήσης κάνναβης στην ηλικία των ...13 ετών ή μικρότερη.

Τα παραπάνω ανησυχητικά ευρήματα αφορούν το έτος 2015 και περιλαμβάνονται στην «Πανευρωπαϊκή έρευνα στο σχολικό πληθυσμό για τη χρήση οινοπνευματωδών και άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών» (έρευνα ESPAD), που είδε το φως της δημοσιότητας πρόσφατα και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά και την Τοξικομανία (ΕΚΠΝΤ) σε 35 ευρωπαϊκές χώρες. Στην έρευνα αναφέρονται επιγραμματικά και στοιχεία που αφορούν το μαθητικό πληθυσμό των ΗΠΑ.

Τα στοιχεία αποτελούν άλλη μια απάντηση στα παντός τύπου ιδεολογήματα που επιστρατεύουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις (με την πρωτιά να κατέχει διαχρονικά ο ΣΥΡΙΖΑ), ότι η κάνναβη δεν δημιουργεί εξάρτηση και η αποποινικοποίησή της θα μειώσει τη ζήτηση και την εμπλοκή με τις ουσίες. Σταχυολογώντας στοιχεία που αφορούν κυρίως τις χώρες όπου έχει αποποινικοποιηθεί η κάνναβη, επιβεβαιώνεται ότι εκεί όχι μόνο δεν συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω, αλλά αντίθετα η χρήση της παίρνει επιδημικές διαστάσεις, κυρίως στις νεαρές ηλικίες. Απογυμνώνεται για πολλοστή φορά το πλασάρισμα του διαχωρισμού σε «σκληρά» και «μαλακά» ναρκωτικά, που στόχο έχει την απενοχοποίηση της ουσίας και την εμπλοκή της με αυτή, φέροντας τεράστια κέρδη. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις, τα κέρδη από τη λιανική αγορά παράνομων ουσιών στην ΕΕ αποτιμώνται σε 1 μόνο έτος (2013) σε 24,3 δισεκατομμύρια ευρώ (πιθανό εύρος τιμών από 21 έως 31 δισ. ευρώ). Το μεγαλύτερο μερίδιο κερδών αντιστοιχεί στην κάνναβη, που καταλαμβάνει περίπου το 38% του συνόλου (8,4 - 12,9 δισ. ευρώ). Ακολουθούν η ηρωίνη με 28% (6 - 7,8 δισ. ευρώ) και η κοκαΐνη με 24% (4,5 - 7 δισ. ευρώ). Ομως, τα κέρδη του καπιταλιστικού συστήματος είναι και συνολικότερα, καθώς τα ναρκωτικά αποτελούν ένα ισχυρό «όπλο» χειραγώγησης συνειδήσεων.

Οι 16χρονοι μαθητές ανέφεραν χρήση κάποιας παράνομης ουσίας έστω και μία φορά σε όλη τη ζωή, κατά μέσον όρο σε ποσοστό 18%. Ωστόσο, παρατηρούνται σημαντικές διαφορές μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα (εύρος μεταξύ των χωρών: 6-37%). Σημειώνεται ότι σε 10 ευρωπαϊκές χώρες, τα επίπεδα της χρήσης κάποιας (οποιασδήποτε) παράνομης ουσίας είναι μεγαλύτερα του 25%. Η κάνναβη αποτελεί την πλέον δημοφιλή παράνομη ουσία. Στην Τσεχία (50%), στη Σλοβενία (45%), στη Βουλγαρία (44%), στην Ολλανδία (42%). Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφεται στις ΗΠΑ (66%).

Κατά μέσο όρο, 3% των μαθητών ανέφεραν ότι έκαναν για πρώτη φορά χρήση κάνναβης σε ηλικία 13 ετών ή μικρότερη. Τα υψηλότερα ποσοστά βρέθηκαν στην Ολλανδία και την Τσεχία (5%). Να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ το ποσοστό των μαθητών που έχουν κάνει χρήση σε ηλικία 13 ετών ή μικρότερη φτάνει το 16%! Στην Ελλάδα παρουσιάζονται τα χαμηλότερα ποσοστά (1%).

Κατά μέσο όρο, χρήση κάνναβης έστω και μία φορά σε όλη τη ζωή αναφέρει το 16% των 16χρονων μαθητών στην Ευρώπη (εύρος μεταξύ χωρών: 4-37%), ενώ πρόσφατη χρήση της ουσίας (χρήση κατά την περίοδο των 30 τελευταίων ημερών πριν από την έρευνα) αναφέρθηκε από το 7% (εύρος μεταξύ χωρών: 1-7%).

Αύξηση των ποσοστών χρήσης την τελευταία 20ετία

Κατά την περίοδο 1995-2015 αυξήθηκε τόσο η χρήση κάνναβης, έστω και μια φορά (από 11% σε 17%), ενώ σχεδόν διπλασιάστηκε η πρόσφατη χρήση της ουσίας (από 4% σε 7%). Σχεδόν ένας στους 3 εφήβους στην Ευρώπη (30%) θεωρούν «εύκολη» την πρόσβαση στην κάνναβη (απάντησαν «εύκολη» ή «πολύ εύκολη» στη σχετική ερώτηση). Σε χαμηλότερα ποσοστά θεωρούν οι έφηβοι «εύκολη» την πρόσβαση σε άλλες παράνομες ουσίες όπως την έκσταση (12%), την κοκαΐνη (11%), τις αμφεταμίνες (9%),τις μεθαμφεταμίνες (7%) και το κρακ (8%). Σε ποσοστό 4%, οι 16χρονοι μαθητές στην Ευρώπη ανέφεραν χρήση κάποιας «νέας» ψυχοδραστικής ουσίας έστω και μία φορά (εύρος μεταξύ χωρών: 1-10%). Γενικά, οι 16χρονοι στην Ευρώπη φαίνεται να προτιμούν τις «νέες» ψυχοδραστικές ουσίες έναντι ουσιών όπως αμφεταμίνες, έκσταση, κοκαΐνη ή LSD, των οποίων η χρήση αναφέρεται από χαμηλότερα ποσοστά εφήβων. Επιπλέον, το 10% ή περισσότερο των μαθητών στην Ολλανδία και τη Νορβηγία δήλωσαν ότι οποιοδήποτε από τα παράνομα ναρκωτικά είναι εύκολα διαθέσιμα.

Στη χώρα μας

Σχετικά με τη χώρα μας, στην έρευνα του 2015 συμμετείχε πανελλήνιο αντιπροσωπευτικό δείγμα 3.202 μαθητών ηλικίας 15-16 ετών από 175 λύκεια της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα παρουσιάζει χαμηλότερα ποσοστά σε όλους τους δείκτες που αφορούν τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών, την ηλικία έναρξης και την πρόσβαση στις ουσίες, συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Εξαίρεση αποτελούν τα υψηλότερα ποσοστά στη χώρα μας στη χρήση εισπνεόμενων ουσιών και στις αντιλήψεις για «εύκολη» πρόσβαση στα ηρεμιστικά/υπνωτικά φάρμακα.

Ωστόσο, το παραπάνω εύρημα δεν επιτρέπει εφησυχασμό, καθώς η ναρκω-κουλτούρα ενισχύει την ανοχή και το συμβιβασμό με τη χρήση ουσιών, που κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις συνειδήσεις των παιδιών και αποτελούν σημαντικό επιβαρυντικό παράγοντα για την αύξηση της χρήσης. Θυμίζουμε ότι μόνο σε τέσσερα χρόνια (2011 - 2015) έχει διπλασιαστεί το ποσοστό της ανοχής ως προς τη χρήση της κάνναβης (από το 12% ανέβηκε στο 23%). Συγκεκριμένα: Το 36,5% των 16χρονων μαθητών θεωρούν ακίνδυνη τη δοκιμή κάνναβης. Στην Αττική το ποσοστό είναι 42,4% και στον Ν. Θεσσαλονίκης 39,6%!

Την ίδια ώρα, εκθέσεις του ΕΚΤΕΠΝ δείχνουν ότι το 25% όσων στη χώρα μας ζητούν θεραπεία είναι γιατί είναι εξαρτημένοι από κάνναβη (το 2013 περίπου 123.000 άνθρωποι ζήτησαν απεξάρτηση από την κάνναβη), ότι έχει μειωθεί κάτω από τα 14 έτη ο πειραματισμός και η εμπλοκή με τα ναρκωτικά, ότι έχει τριπλασιαστεί στη χώρα μας η χρήση κάνναβης στους μαθητές, ότι το 90% της ινδικής κάνναβης που καταναλώνεται στη χώρα μας είναι βιομηχανικά κατασκευασμένη με περιεκτικότητα τετραϋδροκανναβινόλης (THC) πολύ πάνω από τα συνηθισμένα όρια, επιβαρύνοντας ιδιαίτερα τους νεαρούς χρήστες.

Η προοπτική μιας ζωής με ανεργία ή ελαστική απασχόληση και μισθό - ψίχουλα, χωρίς υγειονομική περίθαλψη, ασφαλιστικά δικαιώματα ή εκπαίδευση σε όσους δεν έχουν να πληρώσουν, χωρίς ελεύθερο χρόνο, συνοδεύεται από συναισθήματα ανασφάλειας και φόβου για το αύριο. Από την άλλη, προβάλλεται συστηματικά το μοντέλο του συμβιβασμένου, ατομιστή νέου ανθρώπου, που βρίσκει προσωρινή ανακούφιση από τα αδιέξοδα της καθημερινότητας στους ψεύτικους «κόσμους» των ναρκωτικών. Η απάντηση σε αυτές τις συνθήκες πρέπει να είναι εφ' όλης της ύλης: Η διεκδίκηση και οικοδόμηση μιας άλλης κοινωνίας με επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org