Τετάρτη 20 Μάη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ρεπορτάζ από τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια που οργανώνονται σε όλη τη χώρα.
  • Αρθρο για τη μαθητική δραστηριότητα των Οργανώσεων της ΚΝΕ.
  • Παρέμβαση των Οργανώσεων της ΚΝΕ με βάση το επιστημονικό αντικείμενο σε πανεπιστημιακές σχολές.
  • Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τις συνέπειες της πανδημίας στο χώρο της Ειδικής Αγωγής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Να μην περάσει το νομοσχέδιο που κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο
  • Μεγάλες συγκεντρώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
  • Κινητοποιήσεις και σε άλλες πόλεις

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, στο οποίο αποτυπώνονται τα επόμενα βήματα στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης, διαδήλωσαν χτες το μεσημέρι, για μια ακόμα φορά, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και φοιτητές στο κέντρο της Αθήνας.

Στη συγκέντρωση στα Προπύλαια έγιναν σύντομες ομιλίες από εκπροσώπους εκπαιδευτικών σωματείων, που κατήγγειλαν το νομοσχέδιο που έρχεται να εμπλουτίσει τα μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων και να προωθήσει τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Η ενίσχυση των «δεξιοτήτων» σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, η λειτουργία των σχολείων ως επιχειρήσεων που θα μετρούν το «εκπαιδευτικό προϊόν» με τη «μεζούρα» της ανταγωνιστικότητας, αλλά και η κατάπτυστη Υπουργική Απόφαση για τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες ήταν ορισμένα από τα σημεία που έθιξαν. Παράλληλα, πρόβαλαν αιτήματα για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και απαίτησαν έκτακτη χρηματοδότηση για το σκοπό αυτό.

«Τα παιδιά μας φωνάζουν το σύνθημα "Τόσες εξετάσεις ούτε οι ασθενείς, θα μας αρρωστήσουν αν δεν ξεσηκωθείς". Κι εμείς τους απαντάμε με το παράδειγμα ζωής μας, ότι μαζί με τους δασκάλους τους ξεσηκωνόμαστε. Γιατί δεν τα θέλουμε ούτε "παπαγαλάκια" με την "τράπεζα θεμάτων", ούτε "σαρδέλες" με τα 26άρια τμήματα, ούτε "λιοντάρια" σε μια μόνιμη εξεταστική αρένα. Και φυσικά δεν τα θέλουμε πρωταγωνιστές σε ένα "school reality" με online κάμερες», σημείωσε στο χαιρετισμό της η Στέλλα Βαλαβάνη, εκ μέρους της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων (ΑΣΓΜΕ). Μετέφερε την απαίτηση η κυβέρνηση να πάρει πίσω το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και να βάλει το «χέρι στην τσέπη» για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, χτίσιμο νέων σχολικών μονάδων, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας.

ΑΘΗΝΑ
ΑΘΗΝΑ
«Δεν πρόκειται στο όνομα της πανδημίας να χαρίσουμε στην κυβέρνηση τα δικαιώματά μας, την εξεταστική, τις σπουδές μας», διαμήνυσε η Χρύσα Λεμπέση - Πάκου, πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Ιστορικού - Αρχαιολογικού, και παρουσίασε μια σειρά αιτήματα για την ασφαλή λειτουργία των πανεπιστημίων.

«Είμαστε και σήμερα ξανά εδώ, όπως και τις προηγούμενες φορές, μαζί με τους γονείς και τους καθηγητές μας, για να μην περάσει το νομοσχέδιο που κάνει το σχολείο μας ακόμα χειρότερο», τόνισε ο Χαρίτος Γκιλάκης, από τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, και ξεκαθάρισε πως οι μαθητές θα συνεχίσουν τον αγώνα για σχολείο που θα είναι δημιουργικό «και όχι κέντρο εξεταστικό», όπως έγραφε το πανό τους.

«Το ριάλιτι δεν είναι για σχολεία, τις κάμερες να βάλετε μες στα υπουργεία»: Το σύνθημα αυτό σχημάτισαν με πικέτες οι εκπαιδευτικοί, όταν έφτασε η πορεία μπροστά στη Βουλή, καταγγέλλοντας το κυβερνητικό μέτρο της μετάδοσης του μαθήματος μέσα από τις σχολικές τάξεις. «Κάμερες στις τάξεις, αίθουσες - κλουβιά, κάναν τα σχολεία μας να μοιάζουν με κελιά», φώναξαν τα μπλοκ των διαδηλωτών. «Τα καλυμμένα στόματα έχουνε φωνή, το πολυνομοσχέδιο να μην κατατεθεί», απαίτησαν στηλιτεύοντας το γεγονός ότι η κυβέρνηση βρήκε την ευκαιρία να προωθήσει τους σχεδιασμούς της, θέτοντας το νομοσχέδιο σε διαβούλευση εν μέσω καραντίνας. Κάλεσαν κάθε εργαζόμενο να κάνει υπόθεση δική του «το μέλλον και τη μόρφωση που θα έχει το παιδί του», τον αγώνα δηλαδή για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.


Αποφάσεις συμμετοχής στο συλλαλητήριο είχαν πάρει οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Τουρκικών Σπουδών και Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτονικής, Τοπογράφων και Ναυπηγών του ΕΜΠ, ΣΕΤ, ΣΕΤΠ, ΣΕΥΠ του ΠΑΔΑ και οι Σύλλογοι Οικότροφων της ΑΣΠΑΙΤΕ και του πρώην ΤΕΙ Χαλκίδας.

Στην κινητοποίηση συμμετείχε αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ).

Επίσης, παραβρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, εκφράζοντας την υποστήριξη του Κόμματος στον αγώνα και τα αιτήματά τους.

Σε άλλες πόλεις

Μήνυμα ανυποχώρητου συντονισμένου αγώνα έστειλαν εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές και γονείς που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε χτες το μεσημέρι και στη Θεσσαλονίκη.

Οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στο Αγαλμα Βενιζέλου και στη συνέχεια πραγματοποίησαν μαχητική πορεία στους δρόμους της πόλης, μεταφέροντας το κάλεσμα ξεσηκωμού ενάντια στην πολιτική που υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Πήραν τη θέση τους πίσω από τα πανό των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων, της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών, των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια και την ιδιωτική Εκπαίδευση, της Ομοσπονδίας Γονέων και των φοιτητικών συλλόγων, που συγκροτημένα συμμετείχαν με δικά τους μπλοκ. Πρόβαλαν τις διεκδικήσεις τους για «μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών - μονιμοποίηση των αναπληρωτών», για μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους και όχι με νέο χαράτσωμα των γονιών.

Με συνθήματα όπως «Οι εκπαιδευτικοί έχουνε φωνή - αυτό το νομοσχέδιο να μην κατατεθεί», κατευθύνθηκαν μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Στο πλευρό των διαδηλωτών βρέθηκαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης.

Στην κατεύθυνση συντονισμένης κλιμάκωσης του αγώνα, η Ενωση Συλλόγων Γονέων του Δ' Διαμερίσματος Θεσσαλονίκης προγραμματίζει ανοιχτή εκδήλωση την Παρασκευή 22/5, στις 7.30 μ.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας και έχει καλέσει σε συμμετοχή τα σωματεία των εκπαιδευτικών. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες βρίσκονται σε εξέλιξη και σε άλλες γειτονιές της Θεσσαλονίκης.

Συγκεντρώσεις, πορείες και πολύμορφες παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν και σε άλλες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονιών, φοιτητών και μαθητών: Καβάλα, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη, Βέροια, Σέρρες, Κατερίνη, Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Φλώρινα και Γρεβενά.

Μαζικά και μαχητικά συλλαλητήρια έγιναν σε όλη τη Θεσσαλία. Στη Λάρισα, έγινε συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Τους διαδηλωτές χαιρέτισε ο Γιάννης Σκόκας, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, εκφράζοντας στήριξη στον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών και σημειώνοντας πως το Εργατικό Κέντρο θα πάρει πρωτοβουλίες για τα ζητήματα της μόρφωσης των παιδιών και της λειτουργίας των σχολείων. Κινητοποιήσεις έγιναν ακόμα σε Τρίκαλα, Καρδίτσα και Βόλο.

ΒΟΛΟΣ
Κινητοποίηση για την εξεταστική

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Σε κινητοποίηση προχώρησαν χτες εκπρόσωποι των φοιτητικών συλλόγων Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής, Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διαμαρτυρόμενοι για την καθυστέρηση στην ενημέρωση για τον τρόπο διεξαγωγής της εξεταστικής, αλλά και την υποχρηματοδότηση των Ανώτατων Ιδρυμάτων. Οι φοιτητές παρέδωσαν στη γραμματέα του πρύτανη τα αιτήματά τους και κατήγγειλαν τόσο την κυβέρνηση όσο και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, καθώς δεν έχουν δώσει σαφή απάντηση για το μέλλον του εξαμήνου.

Ο Δημήτρης Νόκας, πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής, μεταξύ άλλων σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή με απόφαση της Συγκλήτου εργαστήρια δεν θα γίνουν διά ζώσης, παρά μόνο οι κλινικές κι όσες γίνονται στο νοσοκομείο. Αρα στα υπόλοιπα τμήματα, στα οποία απαιτούνται να γίνονται εργαστήρια διά ζώσης, θα χαθούν κι αυτό σημαίνει ότι χάνεται το εξάμηνο. Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ότι το εξάμηνο δεν θα χαθεί, είναι ένα ψέμα, γιατί δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο προστασίας, δεν έχει αυξηθεί η χρηματοδότηση εν μέσω πανδημίας, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες μας σε εργαστηριακό εξοπλισμό, σε αναλώσιμα, σε διδακτικό και εργαστηριακό προσωπικό, σε εγκαταστάσεις, για να μπορούμε να παρακολουθήσουμε τα εργαστήρια τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής. Γι' αυτό και δεν σταματάμε εδώ, συνεχίζουμε μέχρι να παρθούν τα αναγκαία μέτρα και κανείς να μη χάσει εργαστήρια, το εξάμηνο, την πρακτική».

  • Σε αντίστοιχη κινητοποίηση καλούν σήμερα οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜ Πολυτεχνείου. Η κινητοποίηση θα γίνει στον υπαίθριο χώρο της σχολής για να διεκδικήσουν επάρκεια σε υγειονομικό, αλλά και διδακτικό υλικό και ισότιμη πρόσβαση όλων των φοιτητών στην εξεταστική.
Παρέμβαση των Οργανώσεων της ΚΝΕ με βάση το επιστημονικό αντικείμενο σε πανεπιστημιακές σχολές

Η πορεία της πανδημίας και της οικονομίας, η ίδια η καθημερινότητα που τέμνεται συνεχώς με τα αδιέξοδα του καπιταλιστικού συστήματος, η αβεβαιότητα για το μέλλον χαρακτηρίζουν τον πυκνό προβληματισμό σε όλα τα τμήματα της νεολαίας. Ειδικά στο κομμάτι των φοιτητών βαραίνουν η σχέση της επιστήμης τους με τις προκλήσεις της κοινωνίας, ο ρόλος των προβεβλημένων «ειδικών» στις εξελίξεις, καθώς και το τι θα συναντήσουν μετά το πτυχίο. Η συνέχεια της δραστηριότητας του Κόμματος και της ΚΝΕ στους σπουδαστές ακόμη και σε κλειστούς χώρους άφησε θετικό αντίκτυπο. Ειδικά οι πρωτοβουλίες για ζητήματα που αφορούσαν το περιεχόμενο των σπουδών, το μέλλον του αποφοίτου, την αξιοποίηση και τον προσανατολισμό της έρευνας, έδωσαν συνολική ώθηση στο περιεχόμενο της παρέμβασής μας. Ολη αυτή η δραστηριότητα, με την ατομική συζήτηση και επαφή, με τις συσκέψεις και τις διαδικτυακές εκδηλώσεις, βρήκε ιδιαίτερη ανταπόκριση, μεγάλος αριθμός φοιτητών συμμετείχε, διατύπωσε τις ερωτήσεις και τις σκέψεις του. Ταυτόχρονα, απορρέουν μια σειρά από συμπεράσματα που βοηθάνε για τη συνέχεια της παρέμβασής μας.

Μπορούμε να πετύχουμε ρήγματα στη σταθερή παρέμβαση της αστικής ιδεολογίας, της κυβέρνησης και των υπόλοιπων αστικών κομμάτων ιδιαίτερα στην ειδική επίδραση που έχουν καθηγητές - στελέχη τους. Παρά τις επιμέρους διαφορές κοινός παρονομαστής όλων είναι η καλλιέργεια του κλίματος «εθνικής ομοψυχίας», του «όλοι μαζί» με σκοπό ο λαός και η νεολαία να σηκώσουν τις συνέπειες και τα βάρη της κρίσης, εν τέλει όλοι υπερασπίζονται και αθωώνουν το βάρβαρο καπιταλιστικό σύστημα. Ανάγουν τα αίτια των δυσκολιών της οικονομίας σε ανωμαλίες του εκάστοτε μείγματος που έχει επιλεχθεί από την αστική τάξη, προκρίνουν έτσι ως λύση τη δοκιμασμένη αυξομείωση είτε της κρατικής παρέμβασης είτε της νεοφιλελεύθερης διαχείρισης. Η παρέμβαση του αστικού κράτους και ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποδίδονται ως προοδευτικό στοιχείο για το «κοινό καλό» θολώνοντας τον ταξικό του χαρακτήρα. Ταυτόχρονα γίνεται υπερθεμάτιση για την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης των επιχειρηματικών ομίλων, αποκρύπτοντας τη διαχρονική στήριξη των μονοπωλίων από τη φορολογία του ελληνικού λαού, ο οποίος δεν ωφελήθηκε σε καμία περίπτωση. Στο επίπεδο των οξυμένων αντικειμενικά διεθνών ανταγωνισμών επικρατεί η κοινή αποδοχή της συμμετοχής της χώρας στην ΕΕ και τους άλλους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, μαζί με καλέσματα για αλληλεγγύη ανάμεσα στα κράτη ή με ψευδαισθήσεις ότι οι διαπραγματεύσεις αφορούν τα συμφέροντα συνολικά του λαού κάθε χώρας και όχι την κερδοφορία των μονοπωλίων.

Αναδεικνύεται σε πιο γόνιμο έδαφος η ανωτερότητα του σοσιαλισμού

Η προσπάθεια επιβεβαιώνει πως η συζήτηση για τις σπουδές και την εργασιακή προοπτική, η προβολή των θέσεων του Κόμματος, η πρότασή του για την ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στη σοσιαλιστική κοινωνία μπορούν να αποτελέσουν πεδίο ζύμωσης για να διαμορφωθεί πολιτικό κριτήριο σε περισσότερους νέους, να αντιληφθούν το σάπισμα του καπιταλιστικού συστήματος, σε αντίθεση με το πραγματικά νέο και σύγχρονο, τον σοσιαλισμό. Φάνηκε ότι έχει δυναμώσει ο προβληματισμός σε μεγαλύτερο τμήμα φοιτητών για τα εμπόδια που ορθώνονται στην ανάπτυξη και τη φιλολαϊκή εφαρμογή της επιστήμης, της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας. Αυτό δείχνουν τα ερωτήματα που συναντήσαμε, τροφοδοτούμενα από τις εικόνες που αντίκριζε ο κάθε νέος, τους χιλιάδες νεκρούς από την πανδημία, τη μη ανταπόκριση των συστημάτων Υγείας ακόμη και σε χώρες που παρουσιάζονταν ως πρότυπα στις σχολές, τον σκληρό ανταγωνισμό για την παραγωγή εμβολίου και την εξασφάλιση υγειονομικού υλικού, την περιορισμένη αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού.

Κάτω από αυτήν τη δυναμική αναδείξαμε τον αρνητικό ρόλο του καπιταλιστικού κέρδους ως κύριου σκοπού της παραγωγής, σε όλες τις πτυχές της ζωής των σπουδαστών, τόσο στην καθημερινότητά τους όσο και σε ζητήματα περιεχομένου σπουδών και προσανατολισμού της έρευνας. Οτι μέσω αυτού ακυρώνονται οι σημερινές δυνατότητες για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών. Δυνατότητες όπως η διεπιστημονική συνεργασία, που συνθλίβεται κάτω από τον ανταγωνισμό επιχειρήσεων, από τη σπατάλη της επιστημονικής έρευνας στο ίδιο αντικείμενο, την απόκρυψη μιας επιστημονικής κατάκτησης ανάμεσα στις ερευνητικές ομάδες. Αναδείχθηκε πάνω σε ένα γόνιμο έδαφος η ανωτερότητα των νέων σοσιαλιστικών σχέσεων, της αλλαγής του σκοπού παραγωγής, με επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες, ανακαθορίζοντας έτσι τις προτεραιότητες, την κατεύθυνση και την ποιότητα των σπουδών, αξιοποιώντας ολόπλευρα το εργατικό και επιστημονικό δυναμικό μέσω του κεντρικού σχεδιασμού, με τους εργαζόμενους να έχουν ενεργό ρόλο στη λήψη, στην εφαρμογή και τον έλεγχο των αποφάσεων. Ιδιαίτερα συζητήθηκαν η ανώτερη θέση του κεντρικού σχεδιασμού σε σχέση με την καπιταλιστική αγορά, μπροστά στην αντιμετώπιση πανδημιών και άλλων έκτακτων συνθηκών, η δυνατότητα για ολόπλευρη αξιοποίηση των επιστημονικών γνώσεων, των μέσων παραγωγής και του έμπειρου εργατικού δυναμικού, οι αναγκαίες αλλαγές ανά κλάδο και περιοχή με διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, την πλήρη ένταξη των δομών Υγείας, των ερευνητικών κέντρων και ινστιτούτων, την κατάλληλη ενίσχυσή τους. Χαρακτηριστικά στις κοινωνικές σχολές, όπου απασχολούσαν οι επιπτώσεις της καραντίνας στην ψυχική υγεία, παραθέσαμε τη σημερινή κατάσταση της ανεργίας στον κλάδο, σε αντιπαραβολή με την ανάγκη για κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους σε πολλές δομές (σχολεία, χώρους εργασίας κ.λπ.), τομέα όπου η ΕΣΣΔ είχε σημαντική υπεροχή.

Οι φοιτητές να βγουν μπροστά για τις σύγχρονες ανάγκες τους

Στον απόηχο της συζήτησης μπήκε στο επίκεντρο η ανάγκη να βγουν μπροστά οι φοιτητές για τις σύγχρονες ανάγκες τους. Ενας αγώνας, δηλαδή, στον οποίο η συζήτηση αυτή μπορεί να αποδώσει αντοχή, διάρκεια, κλιμάκωση. Αναδείχτηκε ότι δεν είναι ρεαλιστικό τον 21ο αιώνα να μην υπάρχει υψηλού επιπέδου μόρφωση και Εκπαίδευση για όλους, να μην υπάρχουν αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης σε εστίες που καλύπτουν τις ανάγκες, να μην είναι πλήρως εξοπλισμένα τα εργαστήρια. Οτι δεν μπορεί το μέλλον των φοιτητών να είναι ο εργασιακός μεσαίωνας ή η περιπλάνηση στις ουρές της ανεργίας. Φωτίστηκε ο μονόδρομος για τους φοιτητές, ο από κοινού αγώνας με την εργατική τάξη και τις υπόλοιπες λαϊκές δυνάμεις βάζοντας στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, το καπιταλιστικό σύστημα, το αστικό κράτος και τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις. Για να δοθεί αποστομωτική απάντηση ενάντια στο νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία, στην αντιλαϊκή θύελλα, για να μην πληρώσουν πάλι ο λαός και η νεολαία την κρίση, αλλά οι καπιταλιστές.

Εχουμε τα εφόδια για να γίνουμε ακόμη πιο αποτελεσματικοί στη μάχη στους χώρους Εκπαίδευσης. Είναι η πρωτοπόρα θεωρία μας που μας μαθαίνει πώς θα αλλάξουμε τον κόσμο, που μπορεί να εμπνεύσει νεανικές δυνάμεις με αυτόν το στόχο. Η μελέτη της επαναστατικής ιδεολογίας μας δίνει τη βάση για την παρακολούθηση των εξελίξεων της επιστήμης και της τεχνικής. Απαραίτητες είναι η συνεχής προσπάθεια για την κατάκτηση της γνώσης από τα μέλη της ΚΝΕ, η συλλογική και ατομική μόρφωση, η επαφή με το μαρξιστικό βιβλίο και την πρωτοπόρα λογοτεχνία. Σε αυτήν την κατεύθυνση θέλουμε να συμβάλουν η πλούσια δραστηριότητα των Οργανώσεων για τα «150 χρόνια Λένιν» και η πλατιά συζήτηση μέσω αυτής για την επικαιρότητα του επιστημονικού σοσιαλισμού.


Παναγιώτης ΚΕΤΣΙΕΤΖΗΣ
Μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ

Για το σχολείο που μας αξίζει

Εκδήλωση με θέμα «Η επόμενη μέρα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι εδώ. Οργανώνουμε τον αγώνα για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει» διοργανώνει η ΤΟ Εκπαιδευτικών της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, την Κυριακή 24/5, στις 6.30 μ.μ., στο υπαίθριο θεατράκι του δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Θα μιλήσει ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ.

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ
  • Σήμερα Τετάρτη

Σύσκεψη της Τομεακής Οργάνωσης Μηχανικών - ΑΣΠΑΙΤΕ - ΣΕΤ ΠΑΔΑ με θέμα «Σημαδεύουμε τον ορατό εχθρό, ο αγώνας τώρα δυναμώνει», στις 20.00, στο αίθριο της Πανεπιστημιούπολης 1.

Το Στέκι της ΚΝΕ στην πλατεία Υμηττού έχει εγκαίνια στις 19.30 παρουσιάζοντας πρόγραμμα δραστηριότητας για το Μάη και τον Ιούνη.

Το Στέκι της ΚΝΕ στο Σκοπευτήριο Καισαριανής έχει εγκαίνια στις 19.00, παρουσιάζοντας πρόγραμμα δραστηριότητας για το Μάη και τον Ιούνη.

Οι Οργανώσεις Ν. Φιλαδέλφειας - Ν. Χαλκηδόνας διοργανώνουν στο Στέκι τους στην πλατεία Πατριάρχου, στις 19.00, συζήτηση με θέμα «Για το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα», με αφορμή και το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία.

  • Αύριο Πέμπτη

Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στο ΠΑΔΑ θα προβάλουν ταινία, στις 20.30, στο αίθριο της Πανεπιστημιούπολης 1.

Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε Δάφνη, Υμηττό και Ηλιούπολη προβάλλουν ταινία, στις 20.30, στον κήπο του Συνδικάτου ΟΤΑ Ηλιούπολης και διοργανώνουν movie night κάθε Πέμπτη βράδυ.

Οι Οργανώσεις στου Ζωγράφου πραγματοποιούν δραστηριότητες στις 18.00 στα Στέκια της ΚΝΕ στην πλατεία Τερζάκη και στην πύλη Πολυτεχνειούπολης.

Η Τομεακή Οργάνωση Φιλοσοφικής ΑΠΘ και η ΟΒ Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής ΠΑΜΑΚ πραγματοποιούν από κοινού εκδήλωση με τίτλο: «Το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας», στις 18.00, στο Στέκι Πολιτισμού & Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ στη Θεσσαλονίκη (Βελισσαρίου 5). Θα μιλήσει ο Φάνης Καρκατζούνης, εκπαιδευτικός και μέλος της Επιτροπής Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Ο κόσμος πρέπει να αλλάξει! Μαζί και το σχολείο! Το έχουν ανάγκη!

Οι χιλιάδες μαθητές που επιστρέφουν στην καθημερινότητά τους αυτές τις μέρες, που γεμίζουν τις τάξεις, τα φροντιστήρια, τις πλατείες, είναι ένας τεράστιος όγκος μαθητών, που ήρθαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας σε επαφή με εικόνες και γεγονότα που μπορούν να αποτελέσουν κριτήριο για το αποφασιστικό βήμα γνωριμίας και επαφής με την ΚΝΕ, για την ανάπτυξη της αμφισβήτησης της σημερινής κατάστασης, για να μπει στον αγώνα.

Η οργανωμένη μαθητική δραστηριότητα της ΚΝΕ που είναι σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα, με σύνθημα «Αλλαξε τον κόσμο, το 'χει ανάγκη! Ο πιο θανατηφόρος ιός είναι ο καπιταλισμός! Μοναδικό φάρμακο η ανατροπή του!», είναι προσανατολισμένη ακριβώς σε αυτό. Γιατί ένας μαθητής σήμερα έχει περισσότερες αποδείξεις να συνειδητοποιήσει, κάτω και από τη δική μας παρέμβαση, πως το σημερινό σύστημα, ο καπιταλισμός, είναι άδικο για τους πολλούς, παράδεισος για τους λίγους. Πρέπει και μπορεί να εμπνευστεί να κάνει το βήμα και να αγωνιστεί μαζί με την ΚΝΕ για να τον αλλάξει. Να εμπνευστεί πως η δύναμη για την αλλαγή βρίσκεται στα δικά μας χέρια, πως μπορούμε να γίνουμε πρωταγωνιστές στη ζωή μας, δεν μας αρκεί να μας χαρακτηρίζουν «ήρωες» οι εκμεταλλευτές μας.

Δραστηριότητα της ΚΝΕ παντού λοιπόν με όλους τους τρόπους, που να βοηθά στην εμπλοκή όλων και περισσότερων μαθητών, στην επαφή και στη γνωριμία τους με την ΚΝΕ. Μπαίνουμε μπροστά, σε κάθε μαθητοστέκι, πλατεία και πάρκο, για να πραγματοποιήσει κάθε μαθητική ΟΒ το δικό της πρόγραμμα δραστηριότητας που την εμπνέει, της αρέσει, ανοίγει δρόμους στην επαφή της με ακόμα περισσότερα παιδιά. Λαμβάνουμε υπόψιν μας τις δυνατότητες των χώρων, θέματα που αγγίζουν το μεγάλο εύρος των ανησυχιών των μαθητών, κάτι που αποδείχθηκε και μέσα στην πανδημία. Δοκιμάζουμε μορφές που προσελκύουν και εμπλέκουν περισσότερους μαθητές: Παιχνίδια, διαγωνισμούς, διαδραστικές συζητήσεις, βίντεο, περιπάτους, αθλητικές δράσεις.

Το σχολείο άνοιξε χειρότερο απ' ό,τι έκλεισε

Η δραστηριότητα της ΚΝΕ είναι ταυτόχρονα και αγωνιστική. Δεν θα γινόταν και αλλιώς. Γιατί το σχολείο άνοιξε με την εμβληματική πράξη της κυβέρνησης να περάσει νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας που κάνει το σχολείο ακόμα περισσότερο εξεταστικό κέντρο, με περισσότερα εμπόδια στους μαθητές (μίνι πανελλαδικές σε όλο το Λύκειο με «Τράπεζα Θεμάτων», περισσότερες εξετάσεις στα Γυμνάσια κ.ά.), να επιβάλει «κάμερες» στο σχολικό μάθημα εν μέσω πανδημίας.

Το σχολείο άνοιξε χειρότερο από ό,τι έκλεισε. Και αυτό πρέπει να το μάθουν όλοι οι μαθητές. Ανοιξε χειρότερο αν σκεφτεί κανείς τις νέες οικονομικές δυσκολίες που προκύπτουν στις λαϊκές οικογένειες. Χειρότερο με δεδομένο τα κενά στη διδακτέα ύλη που αντικειμενικά έχουν προκύψει και θα ενταθούν, λόγω των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές - καθαριότητα, τώρα και τον Σεπτέμβρη που είναι μπροστά.

«Οι μαθητές θα το αντιπαλέψουν αυτό το νομοσχέδιο. Είτε με κλειστά είτε με ανοιχτά σχολεία, θα τον βρουν τον τρόπο τους. Γιατί η ζωή πάντα βρίσκει τρόπο να εκφράζεται, να νικά τα σκοτάδια» (από την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη Βουλή, 24/4/2020).

Γιατί το σχολείο που αξίζει στους μαθητές είναι πολύ διαφορετικό από το σχολείο που έχουν διαμορφώσει όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά η μία μετά την άλλη. Το σημερινό σχολείο είναι κομμάτι αυτού του άδικου κόσμου, που γεννά τη σκληρή πραγματικότητα που ζήσαμε και με την πανδημία του κορονοϊού.

Είναι το σχολείο που κρατά τους μαθητές μακριά από την ολόπλευρη μόρφωση, τους δίνει σκόρπιες και αποσπασματικές γνώσεις, ποδοπατά κλίσεις και ενδιαφέροντα. Ο καπιταλισμός κοιτά στο μέλλον: Τι εργαζόμενους θέλει να έχει για να μπορεί να συνεχίσει να τους εκμεταλλεύεται και η ανάπτυξη της όποιας «δεξιότητας» να βοηθά σε αυτόν τον σκοπό. Ολα τα νομοσχέδια, και το τωρινό που το υπογράφει το υπουργείο Παιδείας της ΝΔ, έχουν κάθε φορά αυτή ακριβώς την ίδια στόχευση. Για αυτό και πειραματίζονται, αλλάζουν, επαναφέρουν ή εκσυγχρονίζουν διάφορες αλλαγές. Για αυτό και δεν σταματά τέτοια νομοθεσία ούτε με πανδημία.

Για αυτό και οι μαθητές με τους συλλογικούς και οργανωμένους αγώνες τους βάζουν όσα περισσότερα εμπόδια μπορούν στο να γίνει συνεχώς χειρότερο το σχολείο τους. Και τα έχουν καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια πολλές φορές. Και τώρα, όταν υπό την πίεση φαίνεται πως αποσύρεται το όριο των 17 στα ΕΠΑΛ, οι περισσότερες εξετάσεις στα Πρότυπα - Πειραματικά.

Είναι το σημερινό σχολείο που κοιτά στην τσέπη τους μαθητές και τις οικογένειές τους, με πανδημία ή χωρίς. Τα πάντα στον καπιταλισμό «μας κοιτούν στην τσέπη», αφού λειτουργούν με σκοπό το κέρδος των λίγων σε βάρος των αναγκών των πολλών. Για αυτό και είναι τόσο εύστοχο το σύνθημα στους τοίχους της Νέας Ορλεάνης των ΗΠΑ, στη μητρόπολη του καπιταλισμού, με τα εκατομμύρια ανέργων, αστέγων και φτωχών: «Capitalism is the virus».

Για αυτό το σημερινό σχολείο ήταν απροετοίμαστο για να αντιμετωπίσει την πανδημία. Οι δυνάμεις της ΚΝΕ αγωνίζονται αυτές τις μέρες για να ανοίξουν με όρους τα σχολεία. Γιατί δεν θεωρείται σύγχρονη ανάγκη που την καλύπτει το σχολείο η ισότιμη πρόσβαση όλων στο διαδίκτυο και σε αντίστοιχα μέσα (λάπτοπ, τάμπλετ κ.τ.λ.). Δεν θεωρείται σύγχρονη ανάγκη να έχουν οι μαθητές μόνιμους και νέους καθηγητές που να επιμορφώνονται. Δεν θεωρούνται σύγχρονη ανάγκη το μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, οι αίθουσες, τα προαύλια. Αυτά όλα θεωρούνται κόστος για το κράτος, πεδίο κερδοφορίας για τους λίγους.

Αλλαξε τον κόσμο, λοιπόν! Για το σχολείο και τη ζωή που μπορούμε να έχουμε!

Σήμερα, είναι ώρα δράσης για κάθε μαθητή και μαθήτρια που θέλει να ακουστούν δυνατά η φωνή του, οι δικές του διεκδικήσεις, τα δικά του συμφέροντα. Αυτόν τον δρόμο, του αγώνα και της διεκδίκησης, τον δείχνουν αυτή την περίοδο σε όλη τη χώρα τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ. Οι ΚΝίτες μαθητές που μπαίνουν μπροστά σε κάθε σχολείο μέσα από τα μαθητικά συμβούλια, για να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο που κάνει ακόμα χειρότερο το σχολείο. Και σε αυτόν τον αγώνα για τη ζωή και το μέλλον μας δεν περισσεύει κανείς.

Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό, μια κοινωνία στην οποία θα καλύπτονται όλες οι σύγχρονες ανάγκες στο ακέραιο, μια κοινωνία στην οποία η προστασία της υγείας και της ζωής των ανθρώπων συνολικά δεν θα μπαίνει στη λογική «κόστος - όφελος». Μια κοινωνία που θα προσφέρει στους μαθητές και το σχολείο που έχουν ανάγκη. Θα τους μορφώνει ολόπλευρα, θα τους προετοιμάζει δημιουργικά για όποιο επάγγελμα και αν αποφασίσουν να ακολουθήσουν στη ζωή τους. Γιατί θα είναι χρήσιμοι όλοι στην οικοδόμηση της κοινωνίας που βάζει στο επίκεντρο τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, απελευθερώνει τον ίδιο και τις δυνατότητες της εποχής μας.


Της
Αφροδίτης ΜΠΟΜΠΟΛΗ*
*Η Αφροδίτη Μπόμπολη είναι μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Παρέμβαση για τις συνέπειες από την πανδημία στην Ειδική Αγωγή

Οι μεγάλες συνέπειες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από την επιδημία είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, ζητώντας να ληφθούν μέτρα με ευθύνη του υπουργείου. Στο κείμενο της Ερώτησης σημειώνεται:

«Η Ειδική Αγωγή - Εκπαίδευση και τα παιδιά με αναπηρία, εν μέσω πανδημίας, δέχτηκαν το σφοδρότερο πλήγμα από τις συνέπειές της, καθώς δεν αποκόπηκαν βίαια μόνο από μια ειδική μαθησιακή διαδικασία αλλά στερήθηκαν όλη την αναγκαία, σύνθετη διεπιστημονική παρέμβαση, που έτσι κι αλλιώς, προ κορονοϊού, λάμβαναν πλημμελώς, καθώς οι προσλήψεις προσωπικού είναι διαχρονικά αναντίστοιχες των πραγματικών αναγκών.

Δηλαδή, έτσι κι αλλιώς σε κανονικές συνθήκες οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία ανέβαιναν τον δικό τους Γολγοθά για να καλύψουν τα κενά της κατά τα άλλα δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης, αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου την ευθύνη για την επιπλέον στήριξη των παιδιών τους, στην ιδιωτική, απογευματινή, υψηλά κοστολογημένη επιστημονική στήριξη από τα αντίστοιχα κέντρα.

Στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων, για τη διασφάλιση της υγείας των παιδιών έκλεισαν τα Κέντρα Ειδικής Παρέμβασης, με αποτέλεσμα τα παιδιά με αναπηρία να κλειστούν στο σπίτι τους για όλο αυτό το διάστημα.

Στο πλαίσιο λοιπόν του εγκλεισμού τους όλο αυτό το διάστημα, προκλήθηκαν σοβαρές δυσκολίες στην όλη εξέλιξή τους, με πολλά από αυτά να παρουσιάζουν προβλήματα υποτροπής και με τις οικογένειές τους να αναλαμβάνουν, με όρους ατομικής ευθύνης, όπως τους έθεσε η κυβέρνηση, τη φροντίδα των παιδιών τους. Μόνο που αν αυτό είναι δύσκολο για τα παιδιά χωρίς αναπηρία, κατανοούμε το μέγεθος για τις περιπτώσεις που χρήζουν πολυεπίπεδης, πολυσύνθετης, διεπιστημονικής παρέμβασης.

Από την άλλη, δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας για τη στοιχειώδη στήριξη παιδιών και οικογενειών. Περιοριζόμενο στην αποστολή εγκυκλίων που αφορούσαν την εξ αποστάσεως διδασκαλία, επιβεβαιώθηκε η εξ αποστάσεως σχέση που έχει το ίδιο το υπουργείο με τις ειδικές, σύνθετες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία.

Ελπιδοφόρα, από την άλλη, είναι η προσφορά του επιστημονικού και παιδαγωγικού δυναμικού των ειδικών σχολείων, που αμέσως μετά την εξαγγελία των περιοριστικών μέτρων με το κλείσιμό τους, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, επιδίωξε την επαφή με τα παιδιά και τις οικογένειές τους, με τα όρια και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη φυσική απόσταση, και προσέφερε το απολύτως αναγκαίο: Τη στήριξη, την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά. Επισημαίνουμε, όμως, ότι αυτό δεν φτάνει!

Επιπλέον, οι δομές που θα μπορούσαν να ιεραρχηθούν εν μέσω πανδημίας είναι τα ΚΕΣΥ, τα οποία βεβαίως είναι γνωστό ότι υπό κανονικές συνθήκες, λόγω υποστελέχωσης, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε πολύ στοιχειώδη ζητήματα, όπως είναι η σύνταξη γνωματεύσεων, με τις λίστες αναμονής να επιτείνουν την αγωνία των οικογενειών για το μέλλον και τη σχολική ένταξη των παιδιών τους.

Ετσι, αν και ένα βασικό, στοιχειώδες μέτρο θα ήταν η μαζική μόνιμη πρόσληψη των αναγκαίων ειδικοτήτων, όπως είναι οι ψυχολόγοι - κοινωνικοί λειτουργοί, για την ακόμα και εξ αποστάσεως, όσο μπορεί να είναι δυνατό αυτό, στήριξη παιδιών και οικογενειών, το υπουργείο, με μεγάλη καθυστέρηση, επιχείρησε με εγκύκλιο να ανακυκλώσει το υπάρχον προσωπικό, μεταφέροντάς το από τα ειδικά σχολεία στα ΚΕΣΥ, στερώντας την οποία στήριξη έχουν τα ίδια τα παιδιά αυτών των σχολείων.

Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά με αναπηρία είναι το πιο ευάλωτο και ευπαθές τμήμα του μαθητικού πληθυσμού, που χρήζει αυξημένης επιστημονικής φροντίδας και δεν καλύπτεται από εγκυκλίους που δεν λύνουν το βασικό: Την ουσιαστική διεπιστημονική στήριξη με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν από την αναπηρία.

Με βάση τα παραπάνω και με το ενδεχόμενο ενός δεύτερου κύματος έξαρσης της πανδημίας από το νέο σχολικό έτος, είναι επιβεβλημένο να παρθούν εδώ και τώρα τα αναγκαία μέτρα, γιατί αλλιώς θα δούμε το ίδιο σκηνικό σε επανάληψη, δηλαδή το πιο ευάλωτο κομμάτι της Εκπαίδευσης να δέχεται τις σφοδρότερες επιπτώσεις, κλείνοντας πρώτα τα ειδικά σχολεία και αφήνοντάς τα σε επ' αόριστον αναστολή.

Πιο συγκεκριμένα, με ευθύνη του κράτους επιβάλλονται άμεσα μέτρα όπως:
  • Εκτακτη χρηματοδότηση, πρόσληψη όλου του αναγκαίου μόνιμου επιστημονικού και παιδαγωγικού προσωπικού, τα ανάλογα αυξημένα μέτρα προφύλαξης για τη ζωή και την ασφάλεια της ευπαθούς ομάδας, των παιδιών με αναπηρία, ώστε να μη στερηθούν την ειδική παιδαγωγική στήριξη, τη ψυχολογική, τη συμβουλευτική, τις αναγκαίες θεραπείες, την εργοθεραπευτική, φυσιοθεραπευτική, κάθε άλλου είδους επιστημονική στήριξη.
  • Πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ από μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων επιστημονικών ειδικοτήτων, όπως είναι οι ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά., ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν, πέραν των άλλων, σε ανάγκες ψυχολογικής και συμβουλευτικής στήριξης παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους.
  • Ελεγχος της καταλληλότητας των κτιρίων, άμεσο πρόγραμμα κρατικής παρέμβασης για την ανέγερση σύγχρονων σχολικών μονάδων, διασφαλίζοντας όχι μόνο την ποιότητα στην παιδαγωγική παρέμβαση, αλλά και την υγεία και ασφάλεια των παιδιών, με την ανάλογη πρόβλεψη τ.μ. ανά παιδί. Να τερματιστεί η κατάσταση να μοιράζονται αίθουσες στα δύο, με διαχωριστικές ντουλάπες, στοιβάζοντας τα παιδιά, συνθήκη απαγορευτική μεσούσης της πανδημίας.
  • Εδώ και τώρα μείωση της αναλογίας παιδιού και ειδικού παιδαγωγού. Να καταργηθεί το μέτρο που θεσμοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ για τον κατώτατο αριθμό συγκρότησης τάξεων στα ειδικά σχολεία, στα τρία παιδιά, και να προβλεφθεί αναλογία που να λαμβάνει υπόψη της τους όρους ασφάλειας παιδιών και ειδικών παιδαγωγών, δηλαδή να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, εφόσον αυτό εγκυμονεί κινδύνους.
  • Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, ώστε σε ενδεχόμενη έξαρση της πανδημίας να υπάρχει το ανάλογο μόνιμο επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα ακόμα και κατ' οίκον επιστημονικής παρέμβασης για όσα παιδιά, μετά από τεκμηριωμένη άποψη των ειδικών, χρειαστεί να παραμείνουν σπίτι τους, λαμβάνοντας φυσικά όλα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας τόσο για το επιστημονικό δυναμικό όσο και για τα παιδιά και τις οικογένειές τους».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος Λαμπρούλης και Μανώλης Συντυχάκης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από την υπουργό Παιδείας να λάβει η κυβέρνηση τα παραπάνω αναγκαία μέτρα για τη στήριξη των μαθητών Ειδικής Αγωγής και των οικογενειών τους.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει με Ερώτηση στην Κομισιόν τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες

RIZOSPASTIS

Tην τοποθέτηση καμερών στις σχολικές αίθουσες καταγγέλλει με Ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Oμάδα του KKΕ.

Ο ευρωβουλευτής του Kόμματος Kώστας Παπαδάκης στην Ερώτηση που κατέθεσε αναφέρει συγκεκριμένα:

«Με διαδικασίες - εξπρές η κυβέρνηση της NΔ νομοθέτησε την απαράδεκτη, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά, διαδικασία on-line μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, με τοποθέτηση καμερών μέσα στις αίθουσες, με το πρόσχημα της ανάγκης παρακολούθησης μαθημάτων από τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Το μέτρο αυτό, στο οποίο αντιτίθεται το σύνολο της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας, δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία που δεν στηρίζονται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Ανάμεσα σε άλλα, στοχεύουν στη συνείδηση των σημερινών μαθητών, αυριανών εργαζομένων, στο να "εθίζονται" στην παρακολούθηση από την εργοδοσία και να μην αντιδρούν στην καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, στην παραβίαση των προσωπικών δεδομένων τους, στην παράδοση κι επεξεργασία τους από επιχειρηματικούς ομίλους.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι την ίδια ώρα η εκτεταμένη τηλεργασία στο πλαίσιο της πανδημίας οδήγησε στην ευρεία παρακολούθηση των εργαζομένων, με την εργοδοσία να ζητάει ακόμη και την ενεργοποίηση κάμερας κατά τη διάρκεια της εργασίας από το σπίτι. Πρόκειται για την ενιαία πολιτική ΕΕ και αστικών κυβερνήσεων που θέτει στο στόχαστρό της λαϊκές ελευθερίες και δικαιώματα των εργαζομένων με ένταση της καταστολής για να επικρατεί σιγή νεκροταφείου στους χώρους δουλειάς.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πώς τοποθετείται στο ότι αντί να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εξασφαλιστούν τόσο οι αναγκαίοι όροι υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία όσο και οι απαραίτητοι όροι για τη στήριξη της τηλεκπαίδευσης, την υπεύθυνη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών, μετατρέπεται το μάθημα σε τηλε-ριάλιτι εκθέτοντας σε πολλαπλούς κινδύνους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς;».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ