Τετάρτη 2 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
«Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο στην Ουκρανία - Να κλείσουν τώρα οι βάσεις των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ»

Με μαζική συμμετοχή νεολαίας και εργαζομένων, πραγματοποιήθηκε στα Χανιά η εκδήλωση της ΚΝΕ για τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία, την Κυριακή 27 Φλεβάρη. Με τη συγκεκριμένη εκδήλωση εγκαινιάστηκε η πολύμορφη δραστηριότητα που ξεδιπλώνουν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ, στο πλαίσιο της καμπάνιας την οποία διεξάγει η Οργάνωση πανελλαδικά, με αφορμή τη συμπλήρωση, μέσα στο 2022, των 70 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδας στον δολοφονικό οργανισμό του ΝΑΤΟ και των 30 χρόνων από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, ιδρυτική πράξη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Στην εκδήλωση, με θέμα «Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο στην Ουκρανία, να κλείσουν τώρα οι βάσεις των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ», μίλησε ο Νίκος Ζαχαρόπουλος, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας προβάλλονταν χάρτες, φωτογραφίες και στοιχεία προκειμένου να περιγραφεί το σύνθετο κουβάρι των σφοδρών ανταγωνισμών ανάμεσα στα δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα, που είναι η αιτία του πολέμου, ενώ ακολούθησε πλούσια συζήτηση.

Ο Ν. Ζαχαρόπουλος ανάμεσα σε άλλα ανέφερε:

«Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές. Από εδώ, την όμορφη πόλη των Χανίων, σε μικρή απόσταση από την αμερικανοΝΑΤΟική βάση της Σούδας, στέλνουμε αποφασιστικό μήνυμα:

- Οχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία!


- Να σταματήσει η οποιαδήποτε εμπλοκή της Ελλάδας!

- Να κλείσουν τώρα η βάση της Σούδας και όλες οι αμερικανοΝΑΤΟικές βάσεις στη χώρα μας!

Τώρα απαιτείται να δυναμώσουν παντού η διεκδίκηση, ο αγώνας για απεμπλοκή. Διαδίδουμε τις θέσεις μας παντού, όπου ζει, εργάζεται, μορφώνεται η νεολαία. Συζητάμε, επιδρούμε, αγωνιζόμαστε μαζί, δείχνουμε τις αιτίες του πολέμου, παλεύουμε για να καταργηθούν. Φωτίζουμε τις ευθύνες των εκμεταλλευτών των λαών, των αστικών τάξεων, των κυβερνήσεων που τις υπηρετούν και των διακρατικών συμμαχιών τους, γιατί αυτές είναι οι μόνες υπεύθυνες για το σφαγείο που μας οδηγούν. Διαμορφώνουμε μαζικά στη νεολαία κριτήριο για τις εξελίξεις, για τη στάση των κομμάτων που στηρίζουν με όλα τα μέσα την εμπλοκή της Ελλάδας στη σφαγή, για τον ρόλο του ΚΚΕ που πρωτοστατεί στην πάλη για αποδέσμευση από τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις, με τον λαό νοικοκύρη στον τόπο μας.

Η λύση για τους λαούς βρίσκεται στη δική τους πάλη, στη δική τους οργάνωση. Μαθαίνουμε την αλήθεια, την Ιστορία: Οι λαοί της Ρωσίας και της Ουκρανίας ζούσαν για πολλές δεκαετίες μαζί, με ειρήνη και ευημερία, χωρίς ανασφάλεια, με διευρυμένα δικαιώματα στη δουλειά, στη μόρφωση, στη στέγαση, στον αθλητισμό, στον πολιτισμό, στο πλαίσιο του πρώτου εργατικού κράτους, της ΕΣΣΔ, μέσα στη σοσιαλιστική κοινωνία. Σε αυτήν την αλήθεια επιτίθενται οι κάθε λογής αντικομμουνιστές και είναι χρέος μας να την αναδείξουμε, να τη μάθει η νέα γενιά, γιατί δείχνει τον δρόμο που πρέπει να βαδίσουμε, την ανατροπή του καπιταλισμού, για να μπορέσουμε να ζήσουμε σε μία ανώτερη ποιοτικά κοινωνία, τη σοσιαλιστική, με ειρήνη, φιλία και αλληλεγγύη με τους άλλους λαούς. Το ΚΚΕ, τα Κομμουνιστικά Κόμματα σε διάφορες χώρες με τις ανακοινώσεις και τη δράση τους τις τελευταίες μέρες δείχνουν τον δρόμο. Είναι εικόνες ελπίδας και προοπτικής, μέσα στη μαυρίλα του ιμπεριαλιστικού πολέμου, της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης. Οι λαοί θα νικήσουν!».

Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει η πάλη του λαού

Σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη οργάνωσε η ΤΟ ΠΑΜΑΚ της ΚΝΕ με αφορμή τις εξελίξεις στην Ουκρανία

Με έντονο προβληματισμό για τις εξελίξεις πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη που κάλεσε η Τομεακή Οργάνωση Πανεπιστημίου Μακεδονίας της ΚΝΕ για τις εξελίξεις στην Ουκρανία, το Σάββατο 26 Φλεβάρη.

Η σύσκεψη έγινε στο στέκι της ΕΔΟΝ στη Θεσσαλονίκη, ενώ την ομιλία πραγματοποίησε ο Θανάσης Σγούρος, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης προβάλλονταν χάρτες των περιοχών όπου διεξάγονται συγκρούσεις και άλλες εικόνες.

Ακολούθησε συζήτηση, την οποία απασχόλησαν ζητήματα όπως η ακρίβεια, ο πληθωρισμός και το κατά πόσο συνδέονται με τους ανταγωνισμούς, το αν πρέπει ο λαός της Ουκρανίας να επιλέξει μεταξύ κάποιου ιμπεριαλιστή για το μικρότερο κακό, το ενδεχόμενο οι εξελίξεις να πυροδοτήσουν κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών συγκρούσεων το επόμενο διάστημα.

Μεταξύ άλλων, ο Θανάσης Σγούρος έκανε μια σύντομη αναδρομή στην πρόσφατη ιστορία της Ουκρανίας περιγράφοντας τόσο τις κατακτήσεις που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο της ΕΣΣΔ όσο και τις αντιπαραθέσεις που ακολούθησαν τη δεκαετία του '90 ανάμεσα σε τμήματα της αστικής τάξης της Ουκρανίας για το αν προσδεθεί η χώρα με την ΕΕ ή με το ρωσικό κεφάλαιο.

Οπως σημείωσε στην ομιλία του, «καταρρίφθηκε με πάταγο ειδικά στην περίπτωση της Ουκρανίας η αυταπάτη ότι το ΝΑΤΟ θα μας προστατέψει», τονίζοντας πως τώρα είναι ώρα συμπερασμάτων για τον λαό, που έχει τη δύναμη να παρέμβει στις εξελίξεις με την οργανωμένη του πάλη και με την κομμουνιστική πρωτοπορία να χαράξει τον δικό του αυτοτελή δρόμο. «Τώρα είναι η ώρα να δυναμώσει η πάλη του λαού», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να παλέψει ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, ενάντια σε κάθε συμμετοχή της Ελλάδας σε αυτόν, για να κλείσουν όλες οι αμερικανοΝΑΤΟικές στρατιωτικές βάσεις στη χώρα, για την αποδέσμευση από ΝΑΤΟ και ΕΕ, με τον λαό στο τιμόνι της εξουσίας.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Εκδηλώσεις της ΚΝΕ ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και την εμπλοκή της χώρας
  • Πλούσια συζήτηση με μαθητές για το «τι σχολείο θέλουμε»
  • Εκδήλωση στο Λονδίνο: Στο επίκεντρο το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων
  • Παρέμβαση στη συζήτηση με αφορμή την πρόσφατη μοριοδότηση των πανεπιστημίων για την κατανομή του 20% της χρηματοδότησής τους
  • Αντιδράσεις για τη διακοπή των σχολικών γευμάτων σε πολλές περιοχές
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ» ΑΕΙ
Διεκδικούμε πραγματική αύξηση της χρηματοδότησης και κατάργηση της ΕΘΑΑΕ

Παρέμβαση στη συζήτηση με αφορμή την πρόσφατη μοριοδότηση των ιδρυμάτων για το 20% της χρηματοδότησής τους

INTIME NEWS

«Διεκδικούμε πραγματική αύξηση της χρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης - κατάργηση της ΕΘΑΑΕ», δηλώνει η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ, με αφορμή την πρόσφατη μοριοδότηση των ιδρυμάτων για το 20% της χρηματοδότησής τους. Στη συζήτηση που έχει ανοίξει στα ιδρύματα σχετικά με τη σύνδεση της «αξιολόγησής» τους με τη χρηματοδότηση, η ΔΗΠΑΚ παίρνει θέση με μια αναλυτική ανακοίνωση στην οποία σημειώνει:

«Η πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων αποτελεί προσβολή στη νοημοσύνη κάθε μέλους ΔΕΠ, κάθε ερευνητή, εργαζόμενου και φοιτητή στα πανεπιστήμια της χώρας μας.

Η κυβέρνηση προκαλεί όταν ισχυρίζεται ότι η αυξημένη κατά 13 εκατ. ευρώ ετήσια τακτική επιχορήγηση των ΑΕΙ καλύπτει τις "πραγματικές ανάγκες" (sic) των 27 ΑΕΙ με τους 800.000 φοιτητές, τα 430 προγράμματα προπτυχιακών, τα 1.110 προγράμματα μεταπτυχιακών και τα 291 προγράμματα διδακτορικών σπουδών. Οταν είναι γνωστό ότι με τους προϋπολογισμούς των τελευταίων πολλών χρόνων, τα περισσότερα πανεπιστήμια δεν καλύπτουν ούτε τα λειτουργικά τους έξοδα. Οταν, σύμφωνα με τη Eurostat, η χώρα μας έχει τη χειρότερη αναλογία μελών ΔΕΠ/φοιτητή στην ΕΕ (1 μέλος ΔΕΠ / 38,7 φοιτητές, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 1 μέλος ΔΕΠ/15 φοιτητές). Οταν η φοιτητική μέριμνα βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο που ήταν ποτέ. Με τραγικές συνέπειες για τους φοιτητές, τις οικογένειές τους και την ποιότητα των σπουδών τους, με άμεση αντανάκλαση στην ποιότητα της δικής μας δουλειάς.

Τι μετρούν οι «ποιοτικοί δείκτες»

Το αναφερόμενο ως "αντικειμενικό και διαφανές σύστημα κατανομής χρηματοδότησης το οποίο λαμβάνει υπόψιν του και ποιοτικούς δείκτες απόδοσης των ΑΕΙ" αποτελεί παραπλανητική και επικίνδυνη μεθοδολογία χρηματοδότησης. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα κατανομής της υποχρηματοδότησης στη βάση μοριοδότησης με ομάδες κριτηρίων, οι συντελεστές των οποίων καθορίζουν την κατάταξη του κάθε πανεπιστημίου. Οι κατηγορίες στις οποίες διαγωνίζονται τα πανεπιστήμια είναι οι εξής πέντε: α) Συνεχής βελτίωση των βασικών ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του πανεπιστημίου (υποχρεωτική), β) Αριστεία στην έρευνα και επιδόσεις του επιστημονικού προσωπικού, γ) Διασύνδεση με την κοινωνία, την αγορά εργασίας και αξιοποίηση της παραγόμενης γνώσης, δ) Διεθνοποίηση, ε) Ποιότητα πανεπιστημιακού περιβάλλοντος. Το κάθε ΑΕΙ επιλέγει το ίδιο τις 2 κατηγορίες "ποιοτικών κριτηρίων" στις οποίες θα διαγωνιστεί. Ετσι, ένα πανεπιστήμιο, προκειμένου να πάρει καλό βαθμό, πρέπει να φροντίσει να καλλιεργήσει εκείνες τις πλευρές λειτουργίας του από τις οποίες θα κριθεί τελικά η κρατική χρηματοδότησή του. Με αυτόν τον τρόπο, τα ΑΕΙ διαφοροποιούνται μεταξύ τους, κατηγοριοποιούνται de facto και εμφανίζονται να επιλέγουν τα ίδια την αρένα στην οποία θα διαγκωνιστούν. Σύμφωνα δε με το δόγμα ότι ο εξοντωτικός ανταγωνισμός μεταξύ ατόμων, ομάδων, εργαστηρίων, τμημάτων, σχολών, ΑΕΙ προάγει την αριστεία, εισάγονται διάφοροι δείκτες για να ποσοτικοποιηθεί η ποιότητα του ερευνητικού έργου! Δείκτες που αμφισβητούνται από την ακαδημαϊκή κοινότητα και συχνά αναθεωρούνται αφού η αγοραία λογική που τους διέπει εξαντλεί γρήγορα τα όριά τους.

Ο βαθμός εμπορευματοποίησης είναι ο κοινός τόπος και των υπόλοιπων κριτηρίων. Η ποιότητα της διασύνδεσης ενός πανεπιστημίου με την κοινωνία ποσοτικοποιείται με βάση τις πωλήσεις εκπαιδευτικών (π.χ. προγράμματα διά βίου μάθησης) κι ερευνητικών προϊόντων (πατέντες, τεχνοβλαστοί). Η "ποσοτικοποίηση" της διεθνοποίησης περιλαμβάνει τις πωλήσεις ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών. Ενώ η ποιότητα του πανεπιστημιακού περιβάλλοντος αξιολογείται μεταξύ άλλων με βάση τις δωρεές και χορηγίες που συγκεντρώνει ένα ΑΕΙ.

Οπως οι δείκτες απόδοσης μιας επιχείρησης θέτουν συγκεκριμένους στόχους για την ανάπτυξη της κερδοφορίας της και τη βελτίωση της θέσης της σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έτσι και οι "ποιοτικοί δείκτες" της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) διαμορφώνουν όρους "ανταγωνισμού" ανάμεσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι σε σχέση με την ποιότητα της εκπαίδευσης και της έρευνας, αλλά σε σχέση με τα "ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχουν". Η μεθοδολογία αυτή έχει ως αποτέλεσμα να εντείνεται η κατηγοριοποίηση μεταξύ τους, να ανοίγει η ψαλίδα ανάμεσα στα "εύρωστα" πανεπιστήμια και στα υπόλοιπα και να επιδεινώνονται οι όροι φοίτησης και εργασίας. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι καλογυαλισμένες βιτρίνες πολλών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων οφείλονται συχνά στην εμπορευματοποίηση ερευνητικών ή εκπαιδευτικών προϊόντων εις βάρος της ποιότητας της δωρεάν, και άρα μη προσοδοφόρας, εκπαίδευσης που οφείλουν να παρέχουν στους φοιτητές τους.

Οι πραγματικοί στόχοι της «αξιολόγησης» και ο ρόλος της ΕΘΑΑΕ

Το σύστημα της λεγόμενης αξιολόγησης, που εφαρμόζεται στα πανεπιστήμια εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία, δεν έχει δώσει κανένα αποτέλεσμα "μετρήσιμης" αναβάθμισης των σπουδών. Αντιθέτως, έχει επιβαρύνει τη διοικητική διαδικασία, τον φόρτο εργασίας των μελών ΔΕΠ και η λεγόμενη αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει απαξιωθεί πλήρως από τους φοιτητές. Γίνεται φανερό πλέον πως η προηγούμενη δεκαετία χρησιμοποιήθηκε ως περίοδος επώασης και καλλιέργειας "κουλτούρας αξιολόγησης", ώστε σήμερα να οδηγηθούμε στην αποδοχή της αναγκαστικής κατηγοριοποίησης των πανεπιστημίων, της ευθυγράμμισής τους με τη λογική της αγοράς με μοχλό πίεσης τη στρόφιγγα της "πρόσθετης" χρηματοδότησης, που σήμερα αποτελεί το 20% της ετήσιας τακτικής επιχορήγησης κι αύριο κανείς δεν γνωρίζει το ύψος της.

Αυτοί καθαυτοί οι "ποιοτικοί δείκτες" της ΕΘΑΑΕ, αλλά και ο τρόπος εφαρμογής τους, είναι αποκαλυπτικοί του ρόλου της ως "ανεξάρτητης αρχής" - ρυθμιστή της αναδυόμενης αγοράς εκπαιδευτικών κι ερευνητικών προϊόντων που στήνεται στη χώρα μας. Οχι μόνο επιβεβαιώνουν πλέον πέραν πάσης αμφιβολίας τον πραγματικό στόχο της "αξιολόγησης" αλλά εκθέτουν ανεπανόρθωτα και όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, καθώς και τα πολιτικά κόμματα και δυνάμεις που στήριξαν και στηρίζουν τον θεσμό με ή χωρίς αστερίσκους. Δεν θα μπορούσαν βέβαια να κάνουν και διαφορετικά, αφού έχουν υπηρετήσει με συνέπεια τη "Διαδικασία της Μπολόνια" και αξιοποιήσει τις "εργαλειοθήκες" του ΟΟΣΑ για να φθάσει σήμερα η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας να ξεπουλιέται στο παζάρι όπως και άλλες υποδομές.

Η διεθνής εμπειρία

Οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν πρωτοτυπούν. Εκπονούν κι εφαρμόζουν πολιτικές που έχουν ήδη εφαρμοστεί σε μια σειρά χωρών της ΕΕ και στη Μεγάλη Βρετανία. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι αυτοί οι "ποιοτικοί δείκτες" δεν αποτελούν νούμερα που αφορούν μόνο τις διοικήσεις των ιδρυμάτων, αλλά εξειδικεύονται σε συγκεκριμένες ιεραρχήσεις σε σχέση με τις δαπάνες των πενιχρών προϋπολογισμών των ιδρυμάτων, σε ειδικούς δείκτες που καταλήγουν στα τμήματα, αλλά και στις "αξιολογήσεις" των διδασκόντων. Σε αρκετές χώρες, συνάδελφοι δεν εξελίσσονται εάν δεν συνεισφέρουν με συγκεκριμένο τρόπο στους δείκτες των ιδρυμάτων (π.χ. εφαρμογή ατομικών οικονομικών πλάνων). Η "αξιολόγηση" αποτελεί εργαλείο ατομικού εκφοβισμού για να απονευρωθούν κινητοποιήσεις και η αντίσταση στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση των ιδρυμάτων, λειτουργώντας έτσι ως επικουρικός κατασταλτικός μηχανισμός.

Εχει δίκιο η υπουργός;

Η υπουργός επιχαίρει που "τα πανεπιστήμια της χώρας μας περνούν σε μια νέα εποχή", που με κρατική ευθύνη και παρέμβαση, δηλαδή, γίνονται πιο ασφυκτικοί οι όροι επιχειρηματικής λειτουργίας τους. Πράγματι, τόσο οι μέχρι τώρα όσο και οι εξαγγελθείσες ρυθμίσεις στόχο έχουν την παραπέρα υποταγή του πανεπιστημίου στα συμφέροντα της αγοράς, στα συμφέροντα δηλαδή των λίγων που αναμένουν οφέλη από την εμπορευματοποίησή τους. Ωστόσο, δεν είναι πρέπον να διεκδικεί τα εύσημα μόνο η κυβέρνηση της ΝΔ. Το νομοθετικό της έργο συνεχίζει αυτό του ΣΥΡΙΖΑ και των προκατόχων του. Στο όνομα της αναβάθμισης, της αριστείας, του εκσυγχρονισμού ή του νοικοκυρέματος, ανάλογα με το ιδεολόγημα που εγκλώβιζε πιο αποτελεσματικά τις λαϊκές μάζες σε κάθε περίπτωση, όλες οι κυβερνήσεις προώθησαν μεταρρυθμίσεις ευθυγραμμισμένες με τη "Διαδικασία της Μπολόνια" στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ο στόχος ήταν και είναι το πανεπιστήμιο να υπηρετεί την κερδοφορία επιχειρηματικών ομίλων κι όχι τη μόρφωση των νέων της χώρας μας ούτε την πρόοδο της επιστήμης σε όφελος της κοινωνικής πλειοψηφίας. Αυτό είναι το "αυτοδιοίκητο", αυτή είναι η "αυτονομία" των ιδρυμάτων που υποστηρίζουν όλες οι δυνάμεις, πέραν της ΔΗΠΑΚ.

Η διαφάνεια που διαφημίζει η κυβέρνηση δεν αφορά την ακαδημαϊκή κοινότητα και τους όρους σπουδών κι εργασίας, αλλά τους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των "παιχτών" της αγοράς. Ακόμα περισσότερο, δεν αφορά την πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας που βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να σπουδάσει τα παιδιά της ενώ βλέπει να δίνονται απλόχερα εκατοντάδες εκατομμύρια σε εταιρείες - κολοσσούς και δισεκατομμύρια για εξοπλισμούς του ΝΑΤΟ.

Συνάδελφοι, έχουμε χρέος απέναντι στους φοιτητές μας, στην ελληνική κοινωνία και την επιστήμη μας να αντισταθούμε στην αρχιτεκτονική ενός πανεπιστημίου που προϋποθέτει τον άγριο, εξοντωτικό ανταγωνισμό μεταξύ φοιτητών, εργαζομένων, ερευνητών, μελών ΔΕΠ, εργαστηρίων, τμημάτων και ιδρυμάτων, στο όνομα μιας ανάπτυξης που τους καρπούς της δεν θα γευτούν ποτέ οι περισσότεροι από μας.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούμε όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας να απαιτήσουμε έμπρακτα:

  • Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
  • Ισότιμη χρηματοδότηση όλων των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για σπουδές υψηλού επιπέδου για κάθε φοιτητή, για πτυχία με αξία.
  • Κατάργηση των διδάκτρων κάθε μορφής.
  • Προσλήψεις για κάλυψη όλων των κενών σε μέλη ΔΕΠ, εργαστηριακό και διοικητικό/τεχνικό προσωπικό.
  • Οχι στις καταργήσεις - συγχωνεύσεις τμημάτων με βάση τους όρους και τα "εμπορικά" κριτήρια της ΕΘΑΑΕ.
  • Κατάργηση της ΕΘΑΑΕ».
Διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων που κλιμακωτά χτίζουν την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων

Εκδήλωση παρουσίασης της πρότασης του ΚΚΕ για τα πανεπιστήμια διοργάνωσε η ΤΕ Βρετανίας του Κόμματος

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26 Φλεβάρη στο Λονδίνο, από την Τομεακή Επιτροπή Βρετανίας του ΚΚΕ, εκδήλωση παρουσίασης των θέσεων του Κόμματος για το πανεπιστήμιο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας, με κεντρικό ομιλητή τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του KKE.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο τέλος της δεύτερης βδομάδας απεργίας του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού στα βρετανικά πανεπιστήμια. Μιας απεργίας που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα αδιέξοδα των βρετανικών πανεπιστημίων, τα προβλήματα για το προσωπικό και τους ταξικούς φραγμούς για τους φοιτητές.

Στην ομιλία του ο Ν. Σοφιανός περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα πανεπιστήμια στην Ελλάδα, πώς διαδοχικά όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις αίρουν τον δημόσιο χαρακτήρα του πανεπιστημίου και το μετατρέπουν σε πανεπιστήμιο - επιχείρηση. Χαρακτηριστικά ήταν τα παραδείγματα που έδωσε για την αξιοποίηση των βρετανικών πανεπιστημίων ως «προτύπου» για την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της διδασκαλίας, των προγραμμάτων σπουδών, αλλά κυρίως της επιστημονικής έρευνας στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Στάθηκε επίσης στα βασικά σημεία του νέου νόμου - πλαισίου για τα πανεπιστήμια, όπως τα παρουσίασε πρόσφατα η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως στον πρωθυπουργό. Πρόκειται για προσπάθεια πιο ασφυκτικού ελέγχου των οργάνων διοίκησης, προκειμένου να περπατήσει ακόμα πιο γρήγορα και βαθιά το επιχειρηματικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, οι συμπράξεις με τις επιχειρήσεις, το άνοιγμα στην εκπαιδευτική αγορά των πιστοποιήσεων και των πολλαπλά κατηγοριοποιημένων πτυχίων και προσόντων. Δεν φαίνεται όμως να προχωρά σε αλλαγές που ακούστηκαν ή και «δουλεύτηκαν» προπαγανδιστικά το προηγούμενο διάστημα, όπως η κατάργηση του τμήματος ή η προώθηση ατομικών και ευέλικτων μονοπατιών μάθησης. Σε αυτά τα ζητήματα φαίνεται να μετράει και τις ενδεχόμενες αντιδράσεις εκ μέρους των φοιτητών ή και του ΔΕΠ. Σε κάθε περίπτωση, οι ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας δίνουν τη δυνατότητα να αποκαλυφθούν οι διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων που κλιμακωτά χτίζουν την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων, να καταδικαστούν από την πλατιά πλειοψηφία των φοιτητών, των εργαζομένων και των διδασκόντων στα πανεπιστήμια.

Σημαντικές παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγιναν από ακαδημαϊκούς που μετέφεραν πείρα από τη Βρετανία.

Στο άνοιγμα της εκδήλωσης ο Παναγιώτης Ρεντζελάς, Γραμματέας της ΤΕ Βρετανίας και πανεπιστημιακός, καταδίκασε τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που εξελίσσεται στην Ουκρανία και στη συνέχεια αναφέρθηκε σε πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της βρετανικής κυβέρνησης, εν μέσω απεργιακών κινητοποιήσεων στα πανεπιστήμια, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τους ταξικούς διαχωρισμούς στην πρόσβαση και τη δυνατότητα σπουδών των παιδιών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, με την εισαγωγή κατώτατης βάσης και ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων αξιολόγησης της διδασκαλίας. Η Νίκα Μπαλωμένου, αναπληρώτρια καθηγήτρια και μέλος του σωματείου ακαδημαϊκού προσωπικού UCU στο Πανεπιστήμιο του Σουόνσι, περιέγραψε την πείρα που έχει συγκεντρωθεί από την πρόσφατη απεργία στα πανεπιστήμια. Ο Γιώργος Δεληγιαννίδης, αναπληρωτής καθηγητής στον Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, περιέγραψε πώς η διαδικασία αξιολόγησης στην έρευνα και στη διδασκαλία αξιοποιείται για την περαιτέρω εμπορευματοποίηση των δημοσίων πανεπιστημίων. Τέλος ο Παναγιώτης Κλουκίνας, επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Γκρίνουιτς, μίλησε για την εμπορευματοποίηση του βρετανικού πανεπιστημίου και τις επιπτώσεις που έχει στις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού, όπως και στην ποιότητα σπουδών των φοιτητών.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν με ενδιαφέρον πανεπιστημιακοί, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό σε πανεπιστήμια και φοιτητές. Οι περισσότεροι ήταν νέοι μετανάστες στη Βρετανία.

Στο επίκεντρο το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα

Εκδηλώσεις των Οργανώσεων της ΚΝΕ στην Αττική για μαθητές έγιναν το Σαββατοκύριακο

Με μεγάλο ενδιαφέρον έγιναν το Σαββατοκύριακο εκδηλώσεις για μαθητές από τις Τομεακές Οργανώσεις της ΚΝΕ στην Αττική, που με διαδραστικές παρουσιάσεις και πλούσια συζήτηση έβαλαν στο επίκεντρο την μπροσούρα της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ «Τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα;».

Στις διαδραστικές εκδηλώσεις παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των απαντήσεων σε ερωτηματολόγιο που διακινούν οι μαθητικές Οργανώσεις της ΚΝΕ αυτήν την περίοδο και έχει ήδη συμπληρωθεί από εκατοντάδες μαθητές.

Μέσα από ερωτήματα όπως «Τι άνθρωπο θέλει να διαμορφώσει η κοινωνία μέσα από το σχολείο; Σήμερα πώς μας διαπαιδαγωγεί το σχολείο και γιατί;», αναδείχθηκε ότι το σημερινό σύστημα βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, όπου νόμος είναι το δίκιο των λίγων και τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Σε αυτήν την κοινωνία η ανάγκη των μαθητών για μόρφωση θεωρείται εμπόρευμα.

Μιας που στόχος της κοινωνίας αυτής είναι οι πολλοί να παράγουν με τον κόπο τους και οι λίγοι να χαίρονται τα αποτελέσματα αυτού του κόπου, εκπαιδεύει τους νέους να είναι μονόπλευροι, άλλοι να ασχολούνται με τη θεωρία και άλλοι με την πράξη, αδιαφορεί για τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των νέων ανθρώπων. Στην κοινωνία όπου ζούμε το σχολείο ενισχύει τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι μαθητές από εργατικές - λαϊκές οικογένειες.


Απέναντι στο σημερινό σχολείο, που οι ίδιοι οι μαθητές περιέγραψαν γιατί δεν τους κάνει, αναδείχθηκαν στις εκδηλώσεις τα χαρακτηριστικά που έχει το σχολείο για το οποίο παλεύει η ΚΝΕ.

Αυτό το σχολείο μπορεί να στηρίζει τους μαθητές από το πρώτο τους βήμα:

Θα δίνει τα εφόδια για να μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας, να αξιοποιούν τα επιτεύγματά τους για την περαιτέρω ανάπτυξη της παραγωγής, για την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.

Εχει πρόγραμμα μαθημάτων που από την πρώτη μέχρι την τελευταία τάξη έχει ενότητα και συνέχεια, για να βοηθά να αφομοιώνουν σταδιακά υψηλότερα επίπεδα γνώσης.

Προωθεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, την αφομοίωση της γνώσης.

Και για να το πετυχαίνει αυτό, να είναι πραγματικά ενιαίο για όλους, απαιτείται να συνδέει τη θεωρία με την πράξη. Με δίκτυο σύγχρονων εργαστηρίων (Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας κ.λπ.) σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως ηλικιών, που θα δίνει ώθηση στην παρατήρηση και στο πείραμα. Αλλά και με τη δυνατότητα τακτικών επισκέψεων σε πραγματικά εργαστήρια και χώρους όπου υπάρχουν αυτά στην ίδια την παραγωγή (από αστεροσκοπεία μέχρι και το χημείο ενός εργοστασίου που παράγει τρόφιμα, από μια φαρμακοβιομηχανία μέχρι ένα μικροβιολογικό εργαστήριο ή ένα κτηνιατρείο, κ.ο.κ.).

Ετσι, θα μπορεί να κατανοείται στην πραγματική ζωή και στην κοινωνία πώς συνδέονται τα μαθήματα, οι γνώσεις, με την οικονομία, την παραγωγή, την εργασία.

Προετοιμάζει τους μαθητές για το μελλοντικό τους επάγγελμα, εξασφαλίζοντας ότι έχουν όλες τις γνώσεις για όποια επιλογή κάνουν στη ζωή τους, χωρίς να θεωρεί την τεχνική κατώτερη, αλλά αναγκαία για όλους και ενταγμένη μέσα στο σχολείο.

Αυτό το σχολείο:

  • Θα φέρνει τους μαθητές σε επαφή με τον πλούτο του Πολιτισμού της ανθρωπότητας. Θα διδάσκει τη γλώσσα ως μέσο έκφρασης, επικοινωνίας, κυρίως ως όργανο σκέψης. Θα αξιοποιεί κείμενα με αισθητική και διαπαιδαγωγητική αξία, που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να σκέφτονται ολοκληρωμένα, να έρχονται σε επαφή με τον πλούτο της γλώσσας και να τον αφομοιώνουν.
  • Θα βοηθά να οδηγούνται σε συμπεράσματα και όχι να παπαγαλίζουν ένα αποτέλεσμα χωρίς να καταλαβαίνουν πώς και γιατί προέκυψε, σε ποια ερωτήματα έδωσε απαντήσεις. Θα διδάσκει όχι μόνο τον «τύπο» αλλά και τη διαδικασία της απόδειξης, της έρευνας.
  • Θα αξιοποιεί την παρατήρηση, το πείραμα, και θα βοηθά να ανακαλύπτουν τις αιτίες και τις σχέσεις μεταξύ των φαινομένων. Να κατανοούν τον κόσμο ως σύνολο.
  • Θα αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και θα βοηθά να εξοικειώνονται με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, αναγκαία για το μέλλον τους ως εργαζομένων.

Ετσι όλοι, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν, θα αποκτούν τις γνώσεις που αποτελούν το απαραίτητο υπόβαθρο για να μπορούν να προσεγγίζουν τον πλούτο της γνώσης που έχει κατακτήσει η ανθρωπότητα, να κατανοούν και να ερμηνεύουν τη φύση, τον κόσμο όπου ζούμε και την κοινωνική εξέλιξη.

Για να γίνει πράξη αυτό το σχολείο, όμως, επιβάλλεται να φτιάξουμε μια άλλη κοινωνία, όπου καταργείται η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και ο πλούτος ανήκει σε αυτούς που τον παράγουν, μια κοινωνία που έχει στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και των παιδιών του. Χρειάζεται να γίνουν ακόμα περισσότεροι οι επαναστάτες μαθητές που παλεύουν γι' αυτό το σχολείο και γι' αυτήν την κοινωνία...

ΟΠ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Επισκέψεις σε σημεία όπου έδρασε ο ΕΛΑΣ

Η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ, στο πλαίσιο της δραστηριότητας για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από την ίδρυση του ΕΛΑΣ, οργανώνει επισκέψεις σε σημεία όπου έδρασε ο ΕΛΑΣ.

Οι Μαθητικές Οργανώσεις θα πραγματοποιήσουν εκδρομή στο μουσείο του Μεταλλικού στο Κιλκίς, την Κυριακή 13 Μάρτη. Λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 9 π.μ. από το Αγαλμα Βενιζέλου, στη Θεσσαλονίκη.

Οι Εδαφικές Οργανώσεις θα πραγματοποιήσουν εκδρομή στο Μουσείο στο Νεστόριο, την Κυριακή 20 Μάρτη. Λεωφορείο θα αναχωρήσει στις 9 π.μ., από το Αγαλμα Βενιζέλου.

Παραμένουν υποστελεχωμένα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης

Απαραίτητη η άμεση κάλυψη των αναγκών του Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλιθέας, καθώς και του μοναδικού τμήματος ένταξης σε Γυμνάσιο στη Σαλαμίνα

Αμεση κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό και υποδομές ζητούν εκπαιδευτικοί από το Ειδικό Δημοτικό και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλιθέας.

Σε κείμενο που κοινοποίησαν στο ΣΕΠΕ Καλλιθέας - Μοσχάτου, στο ΣΕΠΕΕΑ, στις δημοτικές παρατάξεις του δήμου Καλλιθέας, στον Σύλλογο Γονέων του σχολείου και στη Δ' Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Στο σχολείο μας απουσιάζουν δάσκαλοι, κοινωνικός λειτουργός, γυμναστής και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Ακόμη το Ειδικό Νηπιαγωγείο έχει πολλές ελλείψεις. Πιο συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο δεν υπάρχει σχολικός νοσηλευτής, αλλά ούτε και γυμναστής. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει ειδικά διαμορφωμένο προαύλιο για τους μαθητές μας και υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εποπτικό αλλά και παιδαγωγικό υλικό».

Οπως περιγράφουν, «οι μαθητές είναι στοιβαγμένοι σε πολυπληθή τμήματα και τα κενά είναι συσσωρευμένα. Καταγγέλλουμε την πολιτική του υπουργείου Παιδείας, το οποίο απαξιώνει και θέτει στο περιθώριο τους μαθητές μας, αδιαφορώντας για αυτούς. Εργαζόμαστε καθημερινά κάτω από αντίξοες συνθήκες και καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την τραγική υποστελέχωση του σχολείου».

Επίσης, το συγκεκριμένο κτίριο, παρόλο που παραδόθηκε το 2018, δεν έχει προαύλιο και ο χώρος που προαυλίζονται οι μαθητές των δύο σχολικών μονάδων μόνο κατάλληλος δεν μπορεί να είναι για τους μαθητές. Επιπλέον οι μαθητές, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, προαυλίζονται στους ορόφους και στο ισόγειο προαυλίζονται οι μαθητές του Νηπιαγωγείου, καθώς Δημοτικό και Νηπιαγωγείο συστεγάζονται.

Σε σχέση με την καθαριότητα και τη στάση του δήμου Καλλιθέας οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν: «Παράλληλα καταγγέλλουμε τη στάση του δήμου Καλλιθέας, που δεν έχει πάρει κανένα μέτρο προκειμένου η εργασιακή σχέση των καθαριστριών του σχολείου μας να μετατραπεί σε πλήρους απασχόλησης. Αντί αυτού, με ευθύνη του δήμου προωθούνται οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης σε σχέση με το προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, ενώ μέχρι πέρυσι οι καθαρίστριες του δήμου Καλλιθέας εργάζονταν με πλήρη απασχόληση, φέτος έχουν μετατραπεί σε μερικής απασχόλησης».

Τέλος, δηλώνουν ότι αγωνίζονται για ένα δημόσιο σχολείο, όπου όλοι οι μαθητές με αναπηρία θα έχουν πρόσβαση στη γνώση και στην εκπαίδευση, ότι δεν θα ανεχθούν την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών τους.

Υποστελεχωμένο το Τμήμα Ενταξης στο Γυμνάσιο Αιαντείου

Την άμεση στελέχωση του Τμήματος Ενταξης στο Γυμνάσιο Αιαντείου, το οποίο είναι το μοναδικό στη Σαλαμίνα με δομή ένταξης, ζητά ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου. «Ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν τα μαθήματα στο τμήμα ένταξης του σχολείου μας ανέρχεται σήμερα στους 20, ενώ 4 ακόμα μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης», σημειώνουν οι γονείς που ζητούν να λειτουργήσει πλήρως το τμήμα ένταξης και να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες. Αυτό απαιτεί στελέχωσή του με έναν μαθηματικό ΕΑΕ πλήρους ωραρίου για την αναπλήρωση εκπαιδευτικού που απουσιάζει με αναρρωτική άδεια μεγάλης διάρκειας, έναν φυσικό ΕΑΕ πλήρους ωραρίου και έναν ψυχολόγο.

Το αίτημα κατέθεσαν στη Βουλή ως Αναφορά προς την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Γιάννης Γκιόκας και Λιάνα Κανέλλη.

Αντιδράσεις ενάντια στη διακοπή των σχολικών γευμάτων

Παράσταση διαμαρτυρίας αύριο στη Θεσσαλονίκη

Εύλογες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η διακοπή των σχολικών γευμάτων από χτες, 1η Μάρτη, σε πολλές περιοχές της χώρας, με δικαιολογία τη λήξη των σχετικών συμβάσεων. Το πρόγραμμα, που αποτελεί αποκούμπι για πολλές λαϊκές οικογένειες, σταματά με ευθύνη της κυβέρνησης, που δεν κίνησε έγκαιρα τις απαιτούμενες διαδικασίες.

Για το συγκεκριμένο θέμα η «Λαϊκή Συσπείρωση» Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας, μίας από τις περιοχές όπου διακόπηκε το πρόγραμμα, τονίζει ότι οι γονείς στον δήμο είναι ανάστατοι και σχολιάζει πως «κυβέρνηση και κράτος γενικότερα ξέρουν μια χαρά να προωθούν αστραπιαία πολεμικό υλικό στα μέτωπα του ιμπεριαλιστικού πολέμου, δεν ξέρουν όμως να διασφαλίσουν την απρόσκοπτη τροφοδοσία των μαθητών του Δημοτικού». Η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά από τη δημοτική αρχή ενέργειες προς κάθε κατεύθυνση για την άμεση επανεκκίνηση του προγράμματος, ενώ παράλληλα επισημαίνει την ανάγκη να σταματήσει να λυμαίνεται η λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία και αυτόν τον ευαίσθητο τομέα κοινωνικής πολιτικής και να δημιουργηθούν δημόσιες δομές για την ποιοτική και απρόσκοπτη τροφοδοσία των σχολείων.

Τη διακοπή των σχολικών γευμάτων στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, δύο μήνες μετά την έναρξη του προγράμματος, καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας και καλεί τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων σε παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Πέμπτη στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, με προσυγκέντρωση στο Αγαλμα Βενιζέλου. Η Ομοσπονδία απαιτεί εδώ και τώρα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να διασφαλιστούν τα σχολικά γεύματα και να επεκταθούν στο σύνολο των σχολείων.

Σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τα σχολικά γεύματα ξεκίνησαν για πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης στις 22/12/2021, λίγες μέρες πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, και από 1η Μάρτη σταμάτησαν να μοιράζονται, «μέχρι νεοτέρας».

Αναδεικνύει ότι η διακοπή των σχολικών γευμάτων στα σχολεία της περιοχής γίνεται σε μια περίοδο που κάθε οικογένεια δοκιμάζεται από την ακρίβεια, το άγχος της πανδημίας, την αγωνία για τη μόρφωση των παιδιών μας μετά από δυο χρόνια πανδημίας.

Και σημειώνει: «Βιώνοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς πως οι αρμόδιοι φορείς θα έκαναν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να ελαφρύνουν τα βάρη από τις πλάτες γονέων και μαθητών.

Αντ' αυτού, έρχεται το υπουργείο και η κυβέρνηση να "φροντίζει" κάθε φορά να μας εκπλήσσει αρνητικά, επιβεβαιώνοντας ότι και αυτό το ελάχιστο που έκανε με τα σχολικά γεύματα φορτώνεται και πάλι στις πλάτες των γονιών»...

Από την πλευρά του το υπουργείο Εργασίας, που έχει στην ευθύνη του το πρόγραμμα, καθησυχάζει ότι «για την όποια προσωρινή διακοπή υπήρξε στο πλαίσιο της υπογραφής των νέων συμβάσεων, έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και η υλοποίηση του προγράμματος θα εξελιχθεί ομαλά»...

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας για τα φλέγοντα ζητήματα στα νηπιαγωγεία

Eurokinissi

Με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανέδειξαν χτες τα σοβαρά ζητήματα που χωρίζουν τη σημερινή κατάσταση στα νηπιαγωγεία από τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

Αιχμή ήταν τα θέματα των ελλιπών και συχνά ακατάλληλων υποδομών, του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, του ρόλου και του ωραρίου των νηπιαγωγών και η διεκδίκηση μιας σειράς αιτημάτων που διαμορφώθηκαν στην πρόσφατη μαζική πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και νηπιαγωγών, μία πρωτοβουλία που είχε στόχο την ανάδειξη της εκρηκτικής κατάστασης.

Σε αυτήν, εκπρόσωποι των Συλλόγων αλλά και νηπιαγωγοί ανέπτυξαν τις δυσκολίες της καθημερινότητας που βιώνουν μέσα στις τάξεις των νηπιαγωγείων και δυσχεραίνουν το ίδιο το παιδαγωγικό τους έργο, και τη χρόνια αδικία σε ό,τι αφορά το ωράριο των νηπιαγωγών. «Φορτωνόμαστε τις ανεπάρκειες ενός συστήματος που βλέπει το παιδί και τις ανάγκες του σαν κόστος και τον εκπαιδευτικό σαν πολυεργαλείο. Το δημόσιο νηπιαγωγείο στηρίζεται, το 2022, στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των νηπιαγωγών», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, κάνοντας λόγο για «25άρια τμήματα με νήπια στοιβαγμένα σε χώρους που σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακατάλληλοι για αίθουσες διδασκαλίας, εκατοντάδες τα τσίγκινα κουτιά σε όλη την επικράτεια», τη μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.

«Μέσα στην πανδημία, με τα ανύπαρκτα μέτρα και πρωτόκολλα - λάστιχο, με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που αγνοούν τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, με τα συσσωρευμένα ελλείμματα λόγω της τηλεκπαίδευσης, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο», σημειώνουν οι Σύλλογοι και διεκδικούν: Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις σε όλη την Ελλάδα. Στήριξη της διαπαιδαγωγικής, εκπαιδευτικής διαδικασίας, με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας των νηπιαγωγείων και της εργασίας των νηπιαγωγών, επιστημονική, οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση.

Αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τον διευθυντή του Γραφείου του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας και έθεσε τους παραπάνω άξονες διεκδικήσεων, γύρω από τους οποίους αναπτύσσονται συγκεκριμένα αιτήματα για τις υποδομές, το πρόγραμμα, τη στελέχωση, τον ρόλο του νηπιαγωγού. Οι εκπρόσωποι των Συλλόγων, με αφορμή και την έναρξη των εγγραφών στα νηπιαγωγεία, τόνισαν ότι για μια ακόμα φορά παιδιά 4 και 5 ετών θα φοιτήσουν σε τσίγκινα κουτιά και μετέφεραν την αγωνία των νηπιαγωγών, ζητώντας να παρθούν άμεσα μέτρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ