Τετάρτη 2 Φλεβάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Δεκάδες οι φορείς που καλούν στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο

Δεκάδες εκπαιδευτικά και εργατικά σωματεία και φορείς, φοιτητικοί σύλλογοι καλούν σε συμμετοχή στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο που οργανώνει η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας το Σάββατο 5/2, στις 5 μ.μ. στην πλατεία Ευόσμου, μετά τα πρόσφατα γεγονότα έξω από το 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου από φασιστικές ομάδες που δρουν στα σχολεία, αλλά και τις επιθέσεις σε πρόσφυγες μαθητές.

Αναδεικνύουν ότι στόχος αυτών των φασιστικών ομάδων είναι να σταματήσουν τη δράση του οργανωμένου μαθητικού κινήματος. Και ότι με κουκούλες και καλυμμένα πρόσωπα, απειλούν, τρομοκρατούν, θέλουν να σπείρουν τον φόβο, επιβεβαιώνοντας τη ναζιστική ιδεολογία τους.

Και δηλώνουν την απόφασή τους να ακουστεί δυνατά η απαίτηση να μείνουν «Εξω οι φασίστες από τα σχολεία και τις γειτονιές μας!». Οτι «δεν θα ανεχτούμε τα σχολεία των παιδιών μας να γίνουν εκκολαπτήρια κάθε φασίστα! Δεν θα επιτρέψουμε τον φόβο και τις απειλές μέσα και έξω από τα σχολεία! Δεν θα επιτρέψουμε το δηλητήριο του φασισμού στις γειτονιές μας! Δεν θα τους αφήσουμε να ξεμυτίσουν πουθενά! Είναι γνωστός ο ρόλος αυτών των ομάδων, όπως γνωστή είναι και η εγκληματική τους δράση».

Ενόψει του αντιφασιστικού συλλαλητηρίου, σωματεία και φορείς διοργανώνουν συνέντευξη Τύπου αύριο Πέμπτη, στις 5 μ.μ. στην ΕΔΟΘ.

Σε συμμετοχή στην κινητοποίηση καλούν με αποφάσεις τους 48 σωματεία και φορείς: Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Α', Β', Γ', Δ' και Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Δ' ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Κεντρικής Μακεδονίας, Σωματείο Εργαζομένων Φροντιστηρίων Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης - Βόρειας Ελλάδας, Σωματείο Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή Κεντρικής Μακεδονίας, Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών Μακεδονίας, Σύλλογος Υπαλλήλων Συμβολαιογράφων ν. Θεσσαλονίκης - Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, Σωματείο Εργαζομένων Σίτισης ΠΦΛΘ - ΑΠΘ, Σωματεία Εργαζομένων στα Νοσοκομεία «Παπαγεωργίου», «Αγιος Δημήτριος» και «Θεαγένειο», Σωματείο Οικοδόμων ν. Θεσσαλονίκης, Σωματείο Καθαριστριών και Φυλάκων σε εργολάβους Κεντρικής Μακεδονίας, Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών και Επισιτιστικών Επιχειρήσεων Θεσσαλονίκης - Πιερίας - Χαλκιδικής (ΣΕΤΕΠΕ), Ενωση Εμποροϋπαλλήλων ν. Θεσσαλονίκης, Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων ν. Θεσσαλονίκης, Ενωση Λογιστών Θεσσαλονίκης, Συνδικάτο Εργαζομένων στη Χημική Βιομηχανία Β. Ελλάδας, ΣΕΤΗΠ Θεσσαλονίκης, Σύλλογος Εργαζομένων ΥΠΑΑΤ Μακεδονίας - Θράκης, Ενωση Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), Σωματείο Τροφίμων - Ποτών Κεντρικής Μακεδονίας, Συνδικάτο Εργαζομένων Φαρμάκου - Καλλυντικού Κεντρικής Μακεδονίας, Σωματείο Εργαζομένων στις επιχειρήσεις του ομίλου «Σκλαβενίτη» στη Βόρεια Ελλάδα, Δημοκρατικός Σύλλογος Γυναικών Συκεών, Ενωση Γονέων Αμπελοκήπων, Σύλλογος Γυναικών Σταυρούπολης, Σύλλογος Γυναικών Δήμου Δέλτα, Σύλλογος Γυναικών Πολίχνης, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ου Γυμνασίου Πολίχνης, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ου Δημοτικού Σχολείου Κορδελιού, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Κορδελιού, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου ΓΕΛ Κορδελιού, Σύλλογος Γυναικών Αμπελοκήπων, Σύλλογος Γυναικών Ευόσμου - Κορδελιού, Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, Φοιτητικοί Σύλλογοι: Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων Μηχανικών, Κτηνιατρικής, Ιατρικής, Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, ΤΕΦΑΑ και Πολιτικών Επιστημών, Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικών Εστιών Θεσσαλονίκης και η Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη Θεσσαλονίκης.

Εγκληματική δράση των φασιστικών ομάδων στη Δυτική Θεσσαλονίκη

Στο φως έρχονται διαρκώς περιπτώσεις τραμπούκικων επιθέσεων που συνδέονται με τη δράση της φασιστικής συμμορίας

Ναζιστικοί χαιρετισμοί από τη φασιστική ομάδα στο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης
Ναζιστικοί χαιρετισμοί από τη φασιστική ομάδα στο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης
Συλλήψεις, αναγνωρίσεις, εισαγγελικές παρεμβάσεις, σχετικά με τη δράση των φασιστικών ομάδων στα ΕΠΑΛ και τις γειτονιές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, φαίνεται έως τώρα να εξαντλούνται κυρίως σε επικοινωνιακό επίπεδο, αφού επιδεικνύεται μια προκλητική ανοχή της αστυνομίας και αδυναμία να εντοπιστούν και να συλληφθούν, αν και πολλά από τα μέλη τους είναι σεσημασμένα και συνδέονται με εγκλήματα τραμπούκικων και ρατσιστικών επιθέσεων σε βάρος μαθητών, διακίνησης ναρκωτικών και οπαδικής βίας.

Τελευταία εξέλιξη είναι η εισαγγελική παρέμβαση που προκάλεσε η φασιστική επίθεση σε βάρος προσφυγόπουλου που φοιτά στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου, στη Θεσσαλονίκη. Παραγγέλθηκε προκαταρκτική έρευνα για την ταυτοποίηση των δραστών, ενώ τα αδικήματα που διερευνώνται αφορούν τις πράξεις της παράνομης βίας και της απόπειρας επικίνδυνης σωματικής βλάβης με ρατσιστικά κίνητρα. Η επίθεση έγινε σε 15χρονο προσφυγόπουλο, ιρακινής καταγωγής, τον περασμένο Δεκέμβρη, μια βδομάδα πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, την ώρα που κατευθυνόταν σε λεωφορείο για να τον μεταφέρει από το σχολείο στη δομή φιλοξενίας προσφύγων στα Διαβατά, όπου διαμένει.

Το συγκεκριμένο περιστατικό, όπως και μία σειρά από άλλα περιστατικά βίας που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα στα ΕΠΑΛ της Δυτικής Θεσσαλονίκης (2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, ΕΠΑΛ Σταυρούπολης), συνδέονται με τη δράση των φασιστικών ομάδων, οι οποίες μάλιστα φροντίζουν να τις προβάλλουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνοδεύοντάς τες με ναζιστικούς χαιρετισμούς και εμετικά συνθήματα. Εμφανίζονται ως μέλη της ΕΝΕΘ και του Ιερού Λόχου με συνδέσεις τόσο με τη Χρυσή Αυγή όσο και με το μόρφωμα Κασιδιάρη.

Από την επίθεση φασιστών σε μαθητές στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου
Από την επίθεση φασιστών σε μαθητές στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου
Στο φως έχει έρθει και άλλη μια περίπτωση τραμπούκικης επίθεσης που συνδέεται με τη δράση της φασιστικής συμμορίας. Πρόκειται για την επίθεση σε βάρος 15χρονου μαθητή από τα ΕΠΑΛ Ευόσμου που έγινε τον περασμένο Ιούλη, στην πλατεία του Ευόσμου. Στους δράστες αυτής της επίθεσης φιγουράρει ένα από τα πρωτοπαλίκαρα των επιθέσεων στα ΕΠΑΛ της Σταυρούπολης τον περασμένο Σεπτέμβρη, ο Μανώλης Γιαμουρίδης.

Φέρεται να έχει ομολογήσει ότι συμμετείχε στην επίθεση σε βάρος του 15χρονου, τον Ιούλη του 2021. Μαζί του είχαν συλληφθεί ο Μ. Μπ., ο Ντ. Τσ.

Αυτό δεν τον εμπόδισε σε τίποτε, λίγους μήνες μετά, τον Σεπτέμβρη, να κάνει και δηλώσεις στα κανάλια υπερασπιζόμενος τη φασιστική συμμορία που πρωτοστάτησε με οργανωμένο σχέδιο στις επιθέσεις στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης.

Ο 15χρονος τότε μαθητής, στα τέλη Ιούλη, δέχθηκε δολοφονική επίθεση από ομάδα επτά ατόμων. Βρισκόταν με έναν φίλο του στην πλατεία Ευόσμου, δίπλα από την εκκλησία, όταν δέχθηκε την εγκληματική επίθεση με πρόσχημα ότι δήθεν τους έβγαζε φωτογραφίες με το κινητό. Τον χτύπησαν ανελέητα και συνέχισαν να τον κλωτσούν ακόμα και όταν έχασε τις αισθήσεις του. Ο 15χρονος τραυματίστηκε βαριά και χρειάστηκε να νοσηλευτεί στο νοσοκομείο, καθώς είχε κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και κατάγματα σε τρεις σπονδύλους. «Ελαφρά» τη γλίτωσε ο φίλος του, που έφαγε χαστούκια και του πέταξαν τα γυαλιά. Δύο κορίτσια είδαν το σκηνικό, φώναξαν και οι τραμπούκοι τράπηκαν σε φυγή.

Ως δράστες για την επίθεση είχαν συλληφθεί και σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος τους τρεις ημεδαποί ηλικίας 17, 16 και 16 ετών και ένας 18χρονος από την Αλβανία.

Σήμερα, εφτά μήνες μετά, το θύμα της επίθεσης συνεχίζει φυσικοθεραπείες, παρακολουθείται από νευρολόγο και ορθοπεδικό διότι αντιμετωπίζει ακόμα σοβαρά προβλήματα, ενώ παρακολουθείται και από ψυχολόγο.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Εγκληματική δράση των φασιστικών ομάδων στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Απάντηση από σωματεία και φορείς με συλλαλητήριο το Σάββατο
  • Αναγκαία η λήψη μέτρων για εξεταστική με ασφάλεια για όλους τους φοιτητές
  • Ακραίες και επικίνδυνες αντιεπιστημονικές θεωρίες με τη σφραγίδα του υπουργείου Παιδείας. «Μπάτε σκύλοι αλέστε» για ΜΚΟ και επιχειρήσεις το «αυτόνομο σχολείο»
  • Εκπαιδευτική επικαιρότητα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Να παρθούν μέτρα για εξεταστική με ασφάλεια, για όλους τους φοιτητές

Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εξεταστική ζήτησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, κατά τη συζήτηση, τη Δευτέρα, Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος, αναδεικνύοντας παράλληλα τους όρους με τους οποίους λειτουργούν οι σχολές.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε στην πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου για τη διενέργεια της εξεταστικής, με την οποία, όπως τόνισε, μπαίνουν στο ζύγι από τη μια οι σπουδές και από την άλλη η υγεία φοιτητών και καθηγητών καθώς ορίζεται πως όλες οι εξετάσεις θα γίνουν μόνο με φυσική παρουσία ενώ δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας.

Σημείωσε πως, σύμφωνα με τις καθημερινές επίσημες ανακοινώσεις, αυτό το πανδημικό κύμα εκδηλώνεται κυρίως στις νεαρές ηλικίες, προσθέτοντας ότι όταν η κυβέρνηση στηρίζεται μόνο στο εμβόλιο, χωρίς κανένα άλλο υγειονομικό μέτρο, το αποτέλεσμα είναι και τα πανεπιστήμια να μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης του ιού, με εκατοντάδες ασθενείς, ασυμπτωματικούς, στενές επαφές, υπό διερεύνηση περιπτώσεις να υποχρεώνονται να προσέρχονται στα αμφιθέατρα μαζί με τις ευπαθείς ομάδες.

Αυτό δεν αποτελεί κανένα περιβάλλον υγειονομικής ασφάλειας, τόνισε, καλώντας να αξιοποιηθούν όλες οι μορφές εξέτασης, διά ζώσης με αραίωση φοιτητών, εξ αποστάσεως ή με εργασίες, με ειδική μέριμνα για όσους νοσούν ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και να παρθούν όλα τα μέτρα που ζητούν οι φοιτητές για υγειονομική ασφάλεια στα πανεπιστήμια. Παράλληλα, ο Γιάννης Δελής ζήτησε να ανακληθεί η απόφαση του υπουργείου που ακύρωνε τις ώρες εξ αποστάσεως διδασκαλίας μαθημάτων του χειμερινού εξαμήνου με αποτέλεσμα φοιτητές - χωρίς δική τους ευθύνη - να μην μπορούν να εξεταστούν ούτε να περαστούν οι βαθμολογίες τους.

Ο υφυπουργός Παιδείας, Αγγ. Συρίγος, σημείωσε μεταξύ άλλων πως οι αποφάσεις του υπουργείου για την εξεταστική καθορίστηκαν και από τον αριθμό των εμβολιασμένων φοιτητών (ποσοστό άνω του 85% συν 6% όσων έχουν νοσήσει), χωρίς να αναφερθεί σε άλλα μέτρα υγειονομικής προστασίας. Για την επιλογή η διαδικασία να γίνει διά ζώσης, σημείωσε πως «πρέπει να διασφαλίσουμε την αξιοπιστία του συστήματος» υποστηρίζοντας πως το προηγούμενο διάστημα, το υπουργείο γνώριζε πως δεν μπορεί να εξασφαλίσει κατά 100% το αδιάβλητο με την εξ αποστάσεως εξέταση.

Ο Γ. Δελής τόνισε πως επιχειρείται μια επίπλαστη επαναφορά στην προηγούμενη πραγματικότητα με μόνο άλλοθι το εμβόλιο, ενώ εξακολουθούν να ισχύουν οι υγειονομικά επικίνδυνες συνθήκες. Ανέφερε πως σε ό,τι αφορά όσους νοσήσουν στη διάρκεια της εξεταστικής, πέραν του ότι θα κάνουν τεστ με δικά τους έξοδα, θα εξαρτάται από το ίδρυμα αν θα μπορέσουν να εξεταστούν σε διαφορετική ημερομηνία. «Τα πανεπιστήμια είναι ο χώρος της Εκπαίδευσης με τη μικρότερη επιδημιολογική επιτήρηση», σημείωσε, επαναλαμβάνοντας πως δεν θα πρέπει όλη αυτήν την έκτακτη συνθήκη να την πληρώσουν οι φοιτητές και ότι είτε διδάχτηκαν διά ζώσης τα μαθήματά τους είτε εξ αποστάσεως, θα πρέπει να μπορούν να πάρουν μέρος στη χειμερινή εξεταστική με όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας.

Ο Αγγ. Συρίγος επικαλέστηκε τη μικρή συμμετοχή της ηλικιακής ομάδας των φοιτητών στον συνολικό αριθμό κρουσμάτων ενώ διαβεβαίωσε πως «η πιθανότητα να υπάρξει πρόβλημα είναι μηδενική» στη διάρκεια των εξετάσεων. Δεν δεσμεύτηκε σαφώς για το ζήτημα της αναγνώρισης των εξ αποστάσεως μαθημάτων επικαλούμενος μάλιστα τώρα - αφού οι σχολές είχαν μείνει κλειστές για τρία εξάμηνα πριν από τον Σεπτέμβρη - ότι «η διά ζώσης διδασκαλία είναι η καλύτερη». Σχετικά με το τι θα γίνει αν κάποιος νοσήσει την περίοδο της εξεταστικής, αναφέρθηκε στην πρόβλεψη για χρήση της εφαρμογής edupass προκειμένου σε συνεννόηση με τη γραμματεία της σχολής του να εξεταστεί άλλη στιγμή.

ΚΕΠΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ο αυξημένος συγχρωτισμός οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης στα πανεπιστήμια

Χρήσιμα ευρήματα επιστημονικής έκθεσης και προειδοποιήσεις μπροστά στην εξεταστική

«Ο αυξημένος συγχρωτισμός οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας». Αυτό είναι το τεκμηριωμένο συμπέρασμα που εξάγεται από τα ευρήματα της έκθεσης του ΚΕΠΥ του ΑΠΘ (Κέντρο Ερευνας και Εκπαίδευσης στη Δημόσια Υγεία, στην Πολιτική Υγείας και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας), την οποία συνυπογράφουν οι επιστήμονες Ηλίας Κονδύλης, αναπληρωτής καθηγητής Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας - Πολιτικής Υγείας στο ΑΠΘ, και Αλέξης Μπένος, καθηγητής Υγιεινής, Κοινωνικής Ιατρικής και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στο ΑΠΘ.

Οι καθηγητές μελέτησαν τα στοιχεία αναφορικά με τις νέες μολύνσεις από κορονοϊό στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ, από την έναρξη λειτουργίας του τον Οκτώβρη έως και τα μέσα Γενάρη, και επισημαίνουν ότι τα συμπεράσματα που προκύπτουν «είναι ιδιαίτερα επίκαιρα ενόψει της εξεταστικής και της αναμενόμενης αύξησης του συγχρωτισμού εξεταζόμενων και εξεταστών χωρίς την τήρηση αυξημένων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας», καθώς η κυβέρνηση δεν έχει προβλέψει και δεν έχει λάβει τέτοια μέτρα.

Κατά την περίοδο 11/10/2021 - 16/1/2022 δηλώθηκαν στην Υγειονομική Επιτροπή του ΑΠΘ συνολικά 3.834 κρούσματα, εκ των οποίων το 96,2% αφορούσε φοιτήτριες - φοιτητές, το 3,2% μέλη ΔΕΠ και το 0,6% το διοικητικό προσωπικό των Τμημάτων του ΑΠΘ.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, «κατά το πρώτο 3βδόμαδο λειτουργίας του ΑΠΘ (11-31 Οκτωβρίου 2021), οπότε και παρατηρήθηκε η μέγιστη προσέλευση φοιτητών/τριών στο πανεπιστημιακό campus, με εικόνες έντονου συνωστισμού σε αμφιθέατρα και εργαστήρια, η αθροιστική επίπτωση της COVID-19 στα μέλη ΔΕΠ ήταν κατά 70,8% υψηλότερη σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό (ηλικίας 40 - 64 ετών) κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Προοδευτικά και με την πάροδο του χρόνου, καθώς η κινητικότητα και προσέλευση φοιτητριών/τών στο πανεπιστημιακό campus αποκλιμακώθηκαν, με σημαντική αραίωση των ακροατηρίων σε αμφιθεατρικά μαθήματα και εργαστήρια (μέρος δε των οποίων άρχισε να διενεργείται και με υβριδικές μεθόδους), η συγκριτική αθροιστική επίπτωση της COVID-19 στα μέλη ΔΕΠ μειώθηκε σημαντικά, φτάνοντας να είναι 55% χαμηλότερη σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό το 3βδόμαδο των εορτών και της πρώτης βδομάδας μετά από αυτές (27 Δεκεμβρίου 2021 - 16 Ιανουαρίου 2022), οπότε και τα αμφιθεατρικά - εργαστηριακά μαθήματα δεν πραγματοποιούνταν ή ήταν σημαντικά λιγότερα σε σχέση με την προ εορτών περίοδο».

Παρόμοια εικόνα καταγράφει η έκθεση και στο διοικητικό προσωπικό του ΑΠΘ, που έρχεται σε καθημερινή και πιο προσωπική - ατομική επαφή με τις φοιτήτριες και τους φοιτητές.

Με βάση τα παραπάνω, το ΚΕΠΥ καταλήγει σε ουσιαστικά συμπεράσματα για την ανάγκη γενναίας χρηματοδότησης και λήψης πρόσθετων ουσιαστικών μέτρων, σημειώνοντας μεταξύ άλλων:

«Η ανάλυση της εξέλιξης της επιδημίας στο ΑΠΘ αναδεικνύει για ακόμη μία φορά την καθοριστική σημασία, σε συνδυασμό με την καθολική εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού, της αποφυγής μαζικού συγχρωτισμού και συνωστισμού σε κλειστούς χώρους, πόσο δε μάλλον όταν αυτοί στερούνται πρόσβασης σε συνεχή φυσικό αερισμό, γεγονός που αφορά την πλειονότητα των αμφιθεατρικών και εργαστηριακών αιθουσών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας αλλά και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία χρησιμοποιεί η πανεπιστημιακή κοινότητα για μετάβασή της από και προς το πανεπιστήμιο. (...)

Η αναμενόμενη σημαντική αύξηση του συγχρωτισμού και συνωστισμού εξεταζόμενων και διδασκόντων κατά τις εξετάσεις, με πλημμελή τήρηση των αναγκαίων μέτρων δημόσιας υγείας (π.χ. δωρεάν διαγνωστικού ελέγχου όλων των εξεταζόμενων πριν τις εξετάσεις, δωρεάν χορήγησης μασκών υψηλής προστασίας FFP2/KN95, τήρησης αποστάσεων, επαρκούς φυσικού αερισμού), αναμένεται να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο μόλυνσης των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Και καταλήγει αναδεικνύοντας την ανάγκη για σημαντική χρηματοδότηση της δημόσιας Υγείας και Παιδείας, καθώς και για προτεραιοποίηση της προστασίας της υγείας του λαού έναντι των όποιων οικονομικών συμφερόντων.

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ
Καμία συμμετοχή του Πανεπιστημίου στο δίκτυο προπαγάνδας της αμερικάνικης πρεσβείας!

Το Πάντειο Πανεπιστήμιο αποδεικνύεται ότι είναι το «αγαπημένο» του πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ, ο οποίος έχει συμμετάσχει και απευθύνει χαιρετισμό σε δύο εκδηλώσεις του Ιδρύματος μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, και μάλιστα στα κρυφά! Η δεύτερη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε χτες, υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων, που υπάγεται στο τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου και είχε θέμα: Σχέσεις ΗΠΑ - Ελλάδας: Κοινές αξίες και συμφέροντα σε μια εποχή σύνθετης διπλωματίας και σοβαρών γεωπολιτικών διακυβευμάτων στην Ευρασία.

«Δεν δεχόμαστε "μαθήματα δημοκρατίας" από όσους εξαπολύουν πολέμους σε όλο τον πλανήτη και δολοφονούν τον ίδιο τον αμερικανικό λαό!», σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους με αφορμή τα παραπάνω η ΚΟΒ Παντείου του ΚΚΕ και η ΤΟ Παντείου της ΚΝΕ, και συνεχίζουν:

«Οι ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ είναι υπεύθυνοι για πολέμους σε όλο τον κόσμο, από τη Συρία και το Αφγανιστάν μέχρι τη Γιουγκοσλαβία, είναι υπεύθυνοι για τον ξεριζωμό και την προσφυγιά εκατομμυρίων ανθρώπων. Εχουν παίξει βρώμικο ρόλο στη χώρα μας, με τη στήριξη της χούντας και της τουρκικής εισβολής και διχοτόμησης της Κύπρου. Σήμερα πρωτοστατούν στα σχέδια συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου και δίνουν αέρα στα πανιά της προκλητικότητας της ΝΑΤΟικής Τουρκίας.

Στις ίδιες τις ΗΠΑ οι εκατόμβες νεκρών από την πανδημία, η αστυνομική και ρατσιστική βία, η όξυνση των ταξικών ανισοτήτων φανερώνουν το αποκρουστικό πρόσωπο της μητρόπολης του καπιταλισμού.

Την ίδια ώρα που ο Αμερικανός πρέσβης μάς κάνει "μαθήματα δημοκρατίας", χιλιάδες Αμερικανοί στρατιώτες, πολεμικά αεροσκάφη και πλοία είναι με το δάχτυλο στη σκανδάλη στην Ουκρανία, στην Ανατολική Ευρώπη και στη Μαύρη Θάλασσα, όπου κλιμακώνεται η αντιπαράθεση μεταξύ ΗΠΑ - ΝΑΤΟ και καπιταλιστικής Ρωσίας, με επίκεντρο περιοχές μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας, για τη στρατηγική τους θέση, τους φυσικούς - ενεργειακούς πόρους και τους δρόμους μεταφοράς τους.

Στους επικίνδυνους αυτούς σχεδιασμούς έχει σπρώξει και τη χώρα μας η κυβέρνηση της ΝΔ, με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ».

Και προσθέτουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ: «Οι συχνές επισκέψεις και οι χορηγίες προς το Πάντειο Πανεπιστήμιο εντάσσονται στη δημιουργία δικτύου προπαγάνδας της αμερικάνικης πρεσβείας για τη συγκάλυψη και δικαιολόγηση των εγκλημάτων των ΗΠΑ.

Οι πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου είναι έκθετες και πρέπει να δώσουν εξηγήσεις! Οι δικαιολογίες περί "μη ανάμειξης της διοίκησης στην επιστημονική διαδικασία" δεν πείθουν ούτε μικρά παιδιά! Η εμπλοκή πρεσβειών και η οικονομική εξάρτηση από αυτές δεν υπηρετούν, αντίθετα υπονομεύουν την επιστημονική έρευνα και την αναζήτηση της αλήθειας! (...)

Απαιτούμε να δημοσιοποιήσουν τώρα και να διακόψουν κάθε συνεργασία της πρεσβείας των ΗΠΑ με το Ιδρυμα. Κανένας επιστήμονας να μη δεχτεί να υποτάξει τις γνώσεις του στην υπηρεσία δολοφονικών σχεδιασμών!

Καλούμε κάθε φοιτητή, εργαζόμενο και πανεπιστημιακό να καταδικάσει την εμπλοκή της αμερικάνικης πρεσβείας με το Πανεπιστήμιο».

Ακραίες και επικίνδυνες αντιεπιστημονικές θεωρίες

Με τη σφραγίδα του υπουργείου Παιδείας, καλλιεργούν τον ανορθολογισμό στα ελληνικά σχολεία - Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα το επιτρέψει!

Ενα από τα πολλά παραληρηματικά στιγμιότυπα από τα βίντεο
Ενα από τα πολλά παραληρηματικά στιγμιότυπα από τα βίντεο
Το υπουργείο Παιδείας έστειλε στα γυμνάσια της χώρας κάποια βίντεο στο πλαίσιο του προγράμματος «Σεξουαλικότητα - Γονιμότητα - Γονεϊκότητα». Πρόκειται για βίντεο που έχουν δημιουργηθεί από την «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής» και τα οποία ανάμεσα στα άλλα εστιάζουν στη θεωρία του «αγέννητου παιδιού».

Το περιεχόμενο αυτών των βίντεο αναπαράγει απόψεις όχι απλά σκοταδιστικές, αλλά και πλήρως και καταφανώς λανθασμένες και αντιεπιστημονικές. Ανάμεσα σε πλήθος άλλες, δειγματοληπτικά αναφέρουμε:

  • «Το DNA του παιδιού εξαρτάται από την ποιότητα αγάπης του ζεύγους».
  • «H μητέρα, εκτός από το αίμα της, περνάει στο έμβρυο τις σκέψεις της, την πνευματική τροφή».
  • «H ομοφυλοφιλία οφείλεται στη μη αποδοχή του φύλου από τη μητέρα, που επιθυμούσε να έχει το παιδί της διαφορετικό φύλο».
  • «Αμερικανίδα έγκυος θαύμαζε στο μουσείο ελληνικά αγάλματα και γέννησε κόρη που νίκησε στα καλλιστεία».

Σε πολλά σημεία των βίντεο το μεταφυσικό περιεχόμενο αγγίζει τα όρια του παγανισμού. Για παράδειγμα αναπαράγονται οι αντιλήψεις τσαρλατάνων όπως ο Ιάπωνας Masaru Emoto, ότι το νερό κρυσταλλώνεται διαφορετικά ανάλογα αν του φωνάζεις «είσαι ηλίθιος» ή «είσαι θαυμάσιος», ή αν του βάζεις να ακούει Μότσαρτ ή Heavy Metal!

Ενα από τα πολλά παραληρηματικά στιγμιότυπα από τα βίντεο

Σε αρκετά σημεία τα βίντεο επικαλούνται ρήσεις διάσημων οι οποίες είναι καταφανώς ψευδείς. Για παράδειγμα, παρουσιάζεται η φράση «Η αγάπη είναι η πιο ισχυρή αόρατη δύναμη, πίσω από κάθε φαινόμενο που λειτουργεί στο Σύμπαν», την οποία το βίντεο αποδίδει στον Albert Einstein. Αυτή η φράση δεν έχει ειπωθεί ποτέ από τον Einstein, όπως εύκολα προκύπτει από το Einstein Papers Project του California Institute of Technology, όπου έχει συλλέξει όλα τα επιστημονικά γραπτά του Einstein, αλλά και από τη συλλογή του Hebrew University της Ιερουσαλήμ, που έχει όλο το αρχείο του Einstein συμπεριλαμβανομένων χιλιάδων γραμμάτων, τα οποία έχουν επισημάνει διαρκώς ότι αυτή η φράση πρόκειται για hoax. Και προφανώς δεν θα μπορούσε να έχει ειπωθεί όχι από τον Einstein, αλλά από οποιονδήποτε επιστήμονα, καθώς πρόκειται για μια πλήρως ακατάληπτη αντιεπιστημονική πρόταση χωρίς κανένα νόημα.

Εν κατακλείδι, τα προτεινόμενα από το υπουργείο Παιδείας βίντεο περιέχουν μεταφυσικές και αποδεδειγμένα λανθασμένες αντιλήψεις (π.χ. τα αισθήματα των γονέων τη στιγμή της σύλληψης καθορίζουν βιολογικά τους απογόνους), διολισθώντας και σε ακόμα πιο επικίνδυνες ατραπούς, αποδίδοντας σε κατώτερα επίπεδα οργάνωσης της ύλης φαινόμενα και χαρακτηριστικά που αναδύονται σε ανώτερα (αφού ο άνθρωπος αγαπάει, μπορεί και το νερό να αγαπάει κ.ά.). Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και η Εκκλησία της Ελλάδος κατατάσσει την «Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής» στις αιρέσεις στον σχετικό κατάλογο στην ιστοσελίδα της!

Η διαπάλη με τον ανορθολογισμό και την ψευδο-επιστήμη είναι κάτι που μας αφορά όλους, καθώς αργά ή γρήγορα τον βρίσκουμε μπροστά μας, όπως δυστυχώς καταλάβαμε με την κρίση της πανδημίας. Παρόλο που τα αίτιά του είναι βαθύτερα, δεν είναι δυνατό το ίδιο το υπουργείο Παιδείας της χώρας να ρίχνει λάδι στη φωτιά, φέρνοντας σκοταδιστικές και αντιεπιστημονικές θέσεις μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, κάτω από την κατακραυγή επιστημονικών και εκπαιδευτικών φορέων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής αποφάσισε τελικά να αποσύρει τα βίντεο από τα σχολικά προγράμματα. Αυτό δεν αναιρεί το εγκληματικό σφάλμα στο οποίο υπέπεσαν.

Δυστυχώς, αυτή η ιστορία είναι μόνο ένα παράδειγμα για το πώς καλλιεργείται ο ανορθολογισμός στα ελληνικά σχολεία, μέσα από τέτοιου είδους προγράμματα, εκδηλώσεις, αλλά ακόμα και από τα ίδια τα σχολικά εγχειρίδια. Είναι χρέος μας, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και η επιστημονική κοινότητα να συγκρουστούμε με τέτοιου είδους αντιλήψεις και να παλέψουμε ώστε τα παιδιά μας μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία να μαθαίνουν τους πραγματικούς νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να μπορούν να αντιλαμβάνονται την αντικειμενική πραγματικότητα και να απαλλάσσονται από προκαταλήψεις, μεταφυσική και δεισιδαιμονίες.


Μάνος ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ
Κύριος Ερευνητής Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

«Μπάτε σκύλοι αλέστε» για ΜΚΟ και επιχειρήσεις το «αυτόνομο σχολείο»

Με τον νόμο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι «ελαστικοποιούνται» η διαδικασία ελέγχου και η ευθύνη για το ποιος εκπονεί προγράμματα στα σχολεία

Το απαράδεκτο, δήθεν εκπαιδευτικό πρόγραμμα περί «προγεννητικής αγωγής», που απασχόλησε τις προηγούμενες μέρες τη δημόσια συζήτηση, δίνει αφορμή για να σκεφτούμε και κάποιες άλλες πλευρές γύρω από το τι διδάσκεται ή δυνητικά μπορεί να διδαχθεί στα σχολεία.

Αρχικά να επισημάνουμε ότι η πρώτη ανακοίνωση του προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννη Αντωνίου, όταν δημοσιεύματα αποκάλυψαν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του προγράμματος, σημείωνε μεταξύ άλλων ότι «η έγκριση του ΙΕΠ δεν συνεπάγεται και υιοθέτηση των απόψεων του διδακτικού υλικού». Με άλλα λόγια, το ΙΕΠ έκρινε αυτά τα ανορθολογικά και αντιεπιστημονικά αίσχη που παρουσιάζονται στα βίντεο του προγράμματος ως κατάλληλο «εκπαιδευτικό» υλικό να παρουσιάζονται στα σχολεία... μέχρι να αναγκαστεί κάτω από την κατακραυγή να τα αποσύρει! Εκεί όμως βρίσκεται το πρόβλημα. Γιατί το θέμα δεν είναι αν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα συμφωνεί ή όχι με τις εκάστοτε απόψεις του ΙΕΠ και της διοίκησής του, αλλά αν κρίνεται και αν είναι τελικά κατάλληλο για να διδαχθεί σε μαθητές. Αυτός είναι ο ρόλος και η ευθύνη που αναλαμβάνει το ΙΕΠ μέσω της διαδικασίας της έγκρισης για τα προγράμματα που του υποβάλλονται από τρίτους για τα σχολεία. Και πρωταρχικό κριτήριο δεν μπορεί παρά να είναι η επιστημονική προσέγγιση και η αλήθεια.

Δεύτερο και ουσιαστικό ζήτημα: Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, δηλαδή ότι το πρόγραμμα πήρε έγκριση, ανέφερε ότι «αποτελούσε μία από τις περίπου 1.000 εγκρίσεις που δίνονται κάθε χρόνο από το ΙΕΠ για δράσεις εκτός του υποχρεωτικού σχολικού προγράμματος». Αν με αυτό η υπουργός εννοεί ότι πέφτει πολύς φόρτος εργασίας κάθε χρόνο στο ΙΕΠ για να αξιολογήσει και να δώσει ή όχι έγκριση σε τέτοια προγράμματα, τότε δεν έχει παρά να το στελεχώσει με επαρκές επιστημονικό προσωπικό για να αντεπεξέρχεται σε αυτό το έργο. Δεν είναι όμως αυτός ο στόχος του υπουργείου Παιδείας, το αντίθετο μάλιστα.

Με τον νόμο 4823 που ψήφισε το καλοκαίρι του 2021 περί δήθεν αναβάθμισης του σχολείου, «ελαστικοποιεί» στο έπακρο τη διαδικασία ελέγχου και την ευθύνη για το ποιος μπαίνει κι εκπονεί προγράμματα στα σχολεία. Σημειώνει συγκεκριμένα (άρθρο 87, συνεργασίες με τρίτους φορείς, παρ. 1): «Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος». Τα προγράμματα αυτά οφείλουν να πληρούν κάποιες γενικές προδιαγραφές που ορίζονται από το ΙΕΠ, ενώ δεν απαιτούν έγκριση, παρά μόνο αν υλοποιούνται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες. Αντίστοιχα στο άρθρο 98 (Χρήση - Αξιοποίηση των σχολικών κτιρίων, υποδομών και λοιπών εγκαταστάσεων), παρ. 4α σημειώνεται ότι «είναι δυνατόν με απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου, η οποία γνωστοποιείται στον οικείο Δήμο, να διοργανώνονται και να υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, μετά το πέρας του ωρολογίου διδακτικού προγράμματος και τη λήξη του ολοήμερου σχολείου, με ή χωρίς συνεργασία με τρίτους φορείς, εκδηλώσεις, προγράμματα και συνέδρια που απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα». Μάλιστα προστίθεται ότι αυτές οι εκδηλώσεις μπορεί να αποφέρουν και έσοδα στη σχολική μονάδα.

Με άλλα λόγια, στο αυτόνομο σχολείο που φτιάχνουν γίνεται πολύ πιο εύκολο για όποιον φορέα, ΜΚΟ, εταιρεία κ.ά. εκπονεί ένα πρόγραμμα που βαφτίζει «εκπαιδευτικό», ή ακόμα και «πολιτιστικό», «κοινωνικό» κ.λπ., να προσεγγίζει ένα σχολείο και να το παρουσιάζει σε μαθητές, γονείς και άλλους «πελάτες». Το δέλεαρ για να εξασφαλιστεί η συναίνεση του διευθυντή μπορεί να είναι και το οικονομικό όφελος για τη σχολική μονάδα, κάτι που δεν είναι ευκαταφρόνητο όταν τα σχολεία στενάζουν από την υποχρηματοδότηση για να ανταποκριθούν σε βασικές ανάγκες τους.

Ετσι, αν ο ανορθολογισμός και η ψευδοεπιστήμη μπορούν να τρυπώσουν και σήμερα στα σχολεία - ακόμα και κατά λάθος* - ως διδαχή, μαζί βεβαίως με τα αντιδραστικά διδάγματα της κυρίαρχης ιδεολογίας που επίσημα και με τη βούλα μπαίνουν και στο κανονικό πρόγραμμα του σχολείου (βλέπε προγράμματα ΕΕ, πρεσβειών κ.λπ.), φανταστείτε τι μπορεί να δούμε στις «αυτόνομες» σχολικές μονάδες που προωθούν όλες οι τελευταίες κυβερνήσεις (μαζί και αυτή του ΣΥΡΙΖΑ φυσικά), με βάση και τους στόχους της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

* Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια της «προγεννητικής αγωγής» δεν φαίνεται να έγινε κατά λάθος, καθώς η εν λόγω ΜΚΟ είχε λάβει εγκρίσεις για ανάλογα προγράμματα και έντυπα τόσο το 2011 όσο και το 2013.

Εκδηλώσεις της ΤΟ Εκπαιδευτικών Αττικής του ΚΚΕ

Κύκλο εκδηλώσεων διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, επιχειρώντας να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα γύρω από την Εκπαίδευση, όπως: Με τι στόχο οργανώνεται η Εκπαίδευση σήμερα; Με ποιο κριτήριο προωθούνται οι εκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις; Γιατί δεν μπορεί το περιεχόμενο των μαθημάτων να προσφέρει μια ολόπλευρη μόρφωση; Γιατί τα μαθησιακά κενά ολοένα και πληθαίνουν; Τι προσφέρουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων;

«Συζητάμε πώς θα δυναμώσει ο αγώνας για την κοινωνία εκείνη όπου τα δικαιώματα και οι ανάγκες μας θα μπουν στο επίκεντρο!», τονίζει στο κάλεσμά της η ΤΟ Εκπαιδευτικών και προσθέτει: «Γιατί εμείς οι εκπαιδευτικοί το μεγαλύτερο μάθημα που μπορούμε να δώσουμε στους μαθητές μας είναι το μάθημα της ασυμβίβαστης στάσης απέναντι στην αδικία, και της διεκδίκησης μιας καλύτερης ζωής, στη βάση των σύγχρονων δυνατοτήτων!».

Ο κύκλος εκδηλώσεων συνεχίζεται ως εξής:

Το Σάββατο 5 Φλεβάρη

-- Στις 6 μ.μ. στην αίθουσα «Μάνος Λοΐζος» στη Νίκαια, με θέμα «Εκπαιδευτικά προγράμματα στο φόντο της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Το παράδειγμα του Πειραιά». Θα μιλήσει η Βαγγελιώ Πλατανιά, μέλος της ΚΕΟΕ του ΚΚΕ και του Γραφείου Περιοχής Αττικής.

-- Στις 7 μ.μ. στην αίθουσα του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων (Αγ. Φιλοθέης 5β), με θέμα «Τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα; Η πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο». Θα μιλήσει η Αιμιλία Τρουλλινού, μέλος του Τομεακού Γραφείου Εκπαιδευτικών.

Την Κυριακή 6 Φλεβάρη

-- Στις 6 μ.μ. στο θεατράκι της Γκράβας, με θέμα «Παλεύουμε για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά. Τι ρόλο παίζει το σχολείο;». Θα μιλήσει ο Παναγιώτης Κατηφές, υπεύθυνος του Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ Κατά των Ναρκωτικών.

-- Στις 6.30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης, με θέμα «Προστασία του περιβάλλοντος προς όφελος των κοινωνικών αναγκών: Μια συζήτηση που πρέπει να γίνει με τους μαθητές». Θα μιλήσει η Κωνσταντίνα Τσιουπρά, Γραμματέας της Τομεακής Επιτροπής Εκπαιδευτικών της ΚΟ Αττικής.

Από σήμερα η διάθεση self tests για τα σχολεία

Από σήμερα Τετάρτη μέχρι και την Τρίτη 8 Φλεβάρη θα μπορούν οι μαθητές και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί να προμηθεύονται 5 self tests από τα φαρμακεία για την κάλυψη των αναγκών ελέγχου των ημερών από 11 έως και 25 Φλεβάρη.

Η δωρεάν διάθεση self tests από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ ΑΤΤΙΚΗΣ
Διεκδικήσεις για τους όρους σπουδών και πρακτικής

Με αιχμή μια σειρά ζητήματα που αφορούν τα μέτρα προστασίας από την πανδημία, τις υποδομές και τη στελέχωση των σχολών τους, τους όρους σπουδών και πρακτικής, ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ Αττικής προχώρησε την Παρασκευή σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας.

Ο ΣΥΣΔΙΕΚ προβάλλει ένα συνολικό πλαίσιο αιτημάτων, που σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση των σπουδών μέσα στην πανδημία, περιλαμβάνει: Διενέργεια δωρεάν, επαναλαμβανόμενων rapid tests για όλους τους σπουδαστές, τους εργαζόμενους, το εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάθε ΙΕΚ. Καμία απουσία σε όσους και όσες έχουν νοσήσει από COVID και ήταν σε καραντίνα. Να μην «κοπεί» κανένας σπουδαστής και καμία σπουδάστρια! Να μην αποκλειστεί κανείς και καμία από τις εξετάσεις. Να οριστεί άλλη μέρα εξέτασης για όσους νοσούν, ή να υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης όλων των μεθόδων εξέτασης (διά ζώσης με αραίωση τμημάτων, απαλλακτικές εργασίες). Επίσης ζητούν αύξηση των δρομολογίων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από και προς τις σχολές και πάσο ανεξαρτήτως ηλικίας, εξασφάλιση των απαραίτητων μέσων προστασίας στη σχολή και στην πρακτική, μείωση του αριθμού σπουδαστών ανά τμήμα σε 15, με τη δημιουργία περισσότερων τμημάτων και εξασφάλιση επιπλέον αιθουσών των δήμων ή της Περιφέρειας. Οι σπουδαστές προβάλλουν παράλληλα πάγια αιτήματα για συγγράμματα, προσωπικό εξοπλισμό και αναλώσιμα για τον κάθε σπουδαστή, ώστε να εξασφαλιστεί η εύρυθμη παρακολούθηση των μαθημάτων, κυβερνητική δέσμευση ότι θα εξασφαλιστεί κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για την αμοιβή της πρακτικής άσκησης για όλους τους σπουδαστές, χωρίς «ναι μεν, αλλά», μηνιαίες αποδοχές και όχι εφάπαξ, με βάση την ΕΓΣΣΕ ή τις κλαδικές συμβάσεις (όπου υπάρχουν), πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα ένσημα να υπολογίζονται για τη σύνταξη και ως προϋπηρεσία.

Οι σπουδαστές ζητούν συνάντηση για τα παραπάνω με το υπουργείο Παιδείας, καθώς στην κινητοποίηση της Παρασκευής η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι λόγω του χιονιά θα κλειστεί ραντεβού άλλη μέρα με τον γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Το ΔΣ του Συλλόγου απευθύνεται στους σπουδαστές και καλεί να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις με καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν στις σχολές, και σε όποιο ΙΕΚ έχει πρόβλημα με τη θέρμανση να γίνει κινητοποίηση στην διεύθυνση, να ανοίξει συνολικά η συζήτηση για όλα τα προβλήματα, με βάση τις ανάγκες.

ΟΒ ΑΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΚΝΕ
Κάλεσμα αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών

Ζητά την επίλυση του ζητήματος της καθαριότητας στους χώρους της σχολής και άλλων θεμάτων που αφορούν τους σπουδαστές

Τραγική εικόνα σε ό,τι αφορά την καθαριότητα στους χώρους της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ασπροπύργου περιγράφει η εκεί ΟΒ της ΚΝΕ καλώντας να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες σε προσωπικό καθαριότητας.

Μετά τη λήξη της σύμβασης με την εργολαβική εταιρεία που είχε αναλάβει την καθαριότητα της Ακαδημίας, το σκηνικό στη σχολή περιλαμβάνει κάδους γεμάτους από σκουπίδια, τουαλέτες σε άθλια κατάσταση. Μάλιστα, αυτή η εξέλιξη ήρθε σε περίοδο έξαρσης της πανδημίας με χιλιάδες κρούσματα και εκατοντάδες θανάτους καθημερινά. Ακόμα και το ελάχιστο προσωπικό, που δεν κάλυπτε στο ελάχιστο τις ανάγκες (2 καθαρίστριες για όλους τους χώρους), ουσιαστικά πετάχτηκε στον δρόμο.

Η ΟΒ της ΚΝΕ σημειώνει πως «το συγκεκριμένο γεγονός έρχεται να προστεθεί στη συνολική κατάσταση που βιώνουμε στη μεγαλύτερη (!!!) ΑΕΝ της Ελλάδας με πάνω από 1.500 σπουδαστές. Δεν υπάρχουν εστίες για τους επαρχιώτες σπουδαστές, δεν υπάρχει λέσχη σίτισης, με αποτέλεσμα να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη!

Αιτία είναι η υποχρηματοδότηση της δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης, που υπηρέτησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, για να εξασφαλίζουν "ζεστό" χρήμα για τους εφοπλιστές για να αβγατίζουν τα κέρδη τους πετσοκόβοντας τα δικαιώματά μας. Είναι πολιτική επιλογή τόσο της κυβέρνησης της ΝΔ σήμερα, όσο και των προηγούμενων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ να αντιμετωπίζουν τις ανάγκες μας ως κόστος. Επιβεβαιώνεται ότι η ιδιωτική δραστηριότητα στην ΑΕΝ, η παραχώρηση κρίσιμων τομέων, όπως η καθαριότητα και η σίτιση, όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα όπως ήθελαν να παρουσιάσουν, αλλά το γιγαντώνει, αφού ανά πάσα στιγμή, αν κρίνουν ότι δεν βγάζουν το απαραίτητο κέρδος αφήνουν ολόκληρες σχολές χωρίς βασικές παροχές».

Η ΟΒ της ΚΝΕ απαιτεί «να εξασφαλιστεί άμεσα κονδύλι από την κυβέρνηση για:

-- Επαναπρόσληψη των εργαζομένων που έληξε η σύμβασή τους και πρόσληψη εδώ και τώρα του αναγκαίου προσωπικού στην καθαριότητα με μόνιμες σχέσεις εργασίας, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

-- Αξιοποίηση κρατικών υποδομών και δημιουργία εστιών για δωρεάν και αξιοπρεπή διαμονή για τους σπουδαστές από την επαρχία.

-- Δωρεάν σίτιση για όλους τους σπουδαστές».

Καλεί κάθε σπουδαστή που προβληματίζεται, που ανησυχεί για τις σπουδές και τη ζωή του, «να μπει στον αγώνα, για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών, αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών και εργαστηρίων. Το επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης και της τεχνολογίας επιτρέπει να μπορούμε ολοκληρωμένα να έχουμε πρόσβαση στο αντικείμενο σπουδών μας, εναρμονισμένο με τις εξελίξεις της εποχής, ισότιμο πτυχίο με τα αντίστοιχα της στεριάς, να υπάγονται οι ΑΕΝ στο υπουργείο Παιδείας. Μαχητικά, με συλλογικό και οργανωμένο αγώνα να κατακτήσουμε υψηλού επιπέδου, σύγχρονες και δωρεάν σπουδές στο επάγγελμά μας, ως πλοίαρχοι και μηχανικοί».

ΕΥΒΟΙΑ
Κινητοποιήσεις για ουσιαστικά μέτρα προστασίας και ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών

Κινητοποίηση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, απαιτώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και να σταματήσουν άμεσα οι διώξεις εκπαιδευτικών, διοργανώνουν σήμερα Τετάρτη, στις 1.30 μ.μ., συνδικάτα και φορείς της Εύβοιας.

Σε κοινή τους ανακοίνωση, τα σωματεία και οι φορείς τονίζουν ότι την ίδια στιγμή που τα σχολεία μετατρέπονται σε εστίες υπερμετάδοσης, συγχωνεύονται τα τμήματα και προωθείται η περαιτέρω εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, «στο στόχαστρο της διοίκησης και της κυβέρνησης μπαίνει κάθε μαθητής και εκπαιδευτικός που μέσα από τη συλλογική δράση διεκδικεί το δικαίωμα στη μόρφωση για όλους». Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν στις διώξεις εκπαιδευτικών στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας, όπου «εκπαιδευτικοί και γονείς από την αρχή της σχολικής χρονιάς ζητούσαν την αναπλήρωση κενού που δημιουργήθηκε σε τμήμα της ΣΤ' τάξης μετά από άδεια εκπαιδευτικού», όμως «η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της για τα προβλήματα στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας, προχωράει σε πειθαρχικές διώξεις», με μια δασκάλα να διώκεται «με την αιτιολογία ότι "προέτρεψε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να προχωρήσουν σε διαμαρτυρίες προς τη Δ/νση ΠΕ Εύβοιας"».

Ζητούν μέτρα προστασίας από την πανδημία

Συγκέντρωση στην πλατεία των Ψαχνών, σήμερα Τετάρτη, στις 5 μ.μ., θα πραγματοποιήσουν Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων από σχολεία του δήμου Διρφύων - Μεσσαπίων, διεκδικώντας μέτρα πρόληψης και προστασίας «για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, και όχι εστίες υπερμετάδοσης του ιού». Στην κινητοποίηση καλούν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του Ενιαίου Λυκείου Ψαχνών, Δημοτικού και Νηπιαγωγείων Διρφύων, Δημοτικών Σχολείων Καστέλας, Καθενών, Πισσώνα, Μιστρου και Τριάδας διεκδικώντας ανάκληση των συγχωνεύσεων, άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικού και προσωπικού καθαριότητας, σταθερό κλιμάκιο του ΕΟΔΥ στα Ψαχνά με πρωινή και απογευματινή βάρδια, ώστε να διενεργούνται δωρεάν τεστ, αραίωση των μαθητών ανά τάξη, πύκνωση των δρομολογίων των ΜΜΜ, ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό του ΚΥ Ψαχνών.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» - Δ' ΕΛΜΕ ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ
Στο επίκεντρο οι ανάγκες για σχολική στέγη

Σε κινητοποίηση σήμερα Τετάρτη στις 6 μ.μ. στο δημαρχείο Νέου Ηρακλείου, όπου θα συζητηθεί το θέμα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολικών κτιρίων του δήμου, καλούν εργαζόμενους, γονείς και μαθητές ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Γ. Σεφέρης» και η Δ' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

Οπως σημειώνουν στο κάλεσμά τους: «Μας προκαλεί οργή και θυμό το γεγονός ότι στην εποχή που η πρόοδος και η επιστήμη κάνουν άλματα και δίνουν τη δυνατότητα για κατασκευή νέων, σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων, οι προϋπολογισμοί των δήμων είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης. Στο 1ο Γυμνάσιο Νέου Ηρακλείου είχαμε κατάρρευση στεγάστρου μέσα στις γιορτές, σοβάδες είναι έτοιμοι να πέσουν σε τάξη, τα νερά της βροχής μαζεύονται με κουβά. Σε δύο σχολεία της πόλης τα μαθήματα συνεχίζουν να γίνονται μέσα σε κοντέινερς εδώ και 2,5 χρόνια, οι αυλές των νηπιαγωγείων έχουν γεμίσει με προκάτ - κλουβιά. Η ευθύνη συντήρησης των σχολικών κτιρίων έχει γίνει μπαλάκι ανάμεσα στο υπουργείο, στην ΚΤΥΠ και στη δημοτική αρχή Νέου Ηρακλείου».

Απέναντι σε αυτά διεκδικούν: Αμεση αποκατάσταση όλων των ζημιών στο 1ο Γυμνάσιο, στο 4ο και στο 5ο Δημοτικό. Να καταργηθούν οι αίθουσες προκάτ. Να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες. Να γίνει τεχνικός έλεγχος σε υδραυλικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις των σχολείων, καθώς επίσης αντισεισμικός, αντιπυρικός και αντιπλημμυρικός έλεγχος. Να δεσμευτούν νέοι χώροι για ανέγερση σχολείων. Επαρκές, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και για μέσα ατομικής προστασίας.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ