Κυριακή 2 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Ιταλική σχεδίαση, νέοι σχεδιαστές

Ξεκίνησε ο τρίτος διαγωνισμός «Stile Italiano Giovani» (ιταλική σχεδίαση, νέοι σχεδιαστές) που έχει ως στόχο την ανακάλυψη και προώθηση νέων ταλέντων στο χώρο της σχεδίασης αυτοκινήτων. Η διοργάνωση του διαγωνισμού αυτού γίνεται κάθε δύο χρόνια από τον Ομιλο Κατασκευαστών Αμαξωμάτων (ANFIA). Τους νικητές θα επιλέξει μια επιτροπή στην οποία συμμετέχουν διάσημοι σχεδιαστές και οι τρεις καλύτερες προτάσεις θα βραβευτούν με τα ποσά των: 5.000 ευρώ για τον νικητή, 3.000 για τον δεύτερο και 1.000 για τον τρίτο της κατάταξης. Τα 20 καλύτερα σχέδια στη συνέχεια θα εκτεθούν στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο του 2002. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε νέους ηλικίας από 16 έως 28 ετών από οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Αναλυτικά οι όροι, καθώς και η αίτηση συμμετοχής μπορούν να βρεθούν στην ιστοσελίδα: www.anfia.it

2ο YARIS CUP 6ος ΓΥΡΟΣ - ΜΕΓΑΡΑ
«... ο τελευταίος γύρος έκρινε το νικητή»

Η μάχη σώμα με σώμα μέχρι τον τελευταίο γύρο ανάμεσα στον Νίκο Ζάχο της ΤΟΥΟΤΑ - Γ. Χ. Πανούσης & ΣΙΑ ΕΕ και τον Νίκο Γκίκα της ΤΟΥΟΤΑ - Μεσογείων ΑΕ, με νικητή τον πρώτο, ήταν το βασικό χαρακτηριστικό του Αγώνα Ταχύτητας που πραγματοποιήθηκε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Η μάχη των δύο «νέων» οδηγών ξεκίνησε από τον πρώτο κιόλας γύρο με τον Νίκο Γκίκα να βρίσκεται στην πρώτη θέση για 23 γύρους, εκμεταλλευόμενος την πρώτη θέση της εκκίνησης, αφού πραγματοποίησε τον ταχύτερο γύρο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Ο αγώνας που μετρούσε στο Πρωτάθλημα Αγώνων Ταχύτητας διοργανώθηκε με επιτυχία από την ΠΑΛΑΣ στις 24-25 Νοέμβρη 2001.

Επεισοδιακός ήταν ο πρώτος γύρος του αγώνα αφού ένα ατύχημα του Α. Κόντη της ΤΟΥΟΤΑ - Γ.Π. Μαγκλάρας & ΣΙΑ ΕΕ είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή του αγώνα, ευτυχώς χωρίς άλλες δυσάρεστες συνέπειες για τον οδηγό. Μετά από δεκάλεπτη διακοπή δόθηκε εκ νέου εκκίνηση και ο αγώνας διεξήχθη κανονικά.

Ο νικητής του αγώνα Νίκος Ζάχος στον τερματισμό δήλωσε: «... προσπάθησα από τον πρώτο γύρο να βρεθώ στην πρώτη θέση και πίεζα συνεχώς τον Ν. Γκίκα που ήταν μπροστά μου. Στον τελευταίο γύρο εκμεταλλεύτηκα ένα λάθος του και πήρα πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού».

Μεταξύ των γυναικών οδηγών ταχύτερη για άλλη μία φορά ήταν η Ισμήνη Φαμπιάτου της ΤΟΥΟΤΑ Αμφιθέας ΑΕ, η οποία τερμάτισε στην 8η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ στη δεύτερη θέση του Κυπέλλου Γυναικών τερμάτισε η Χ. Σταθάκη της ΤΟΥΟΤΑ Τσόκας ΑΕΒΕ και στην τρίτη θέση η οδηγός που αναδείχτηκε από τον πετυχημένο θεσμό «ΓΙΝΕ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ» η Χ. Μαυρογιάννη της ΤΟΥΟΤΑ Ελλάς ΑΒΕΕ.

Τελευταίος αγώνας του θεσμού 2ο Yaris Cup θα είναι ο αγώνας που κλείνει και την αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι, το Ράλι Παλλάδιο την 1 Δεκέμβρη 2001.

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΖΟ
Πρωτάθλημα για Μπερνς

Απρόβλεπτη ήταν η εξέλιξη του τελευταίου γύρου της φετινής αγωνιστικής περιόδου, στη Βρετανία, εκεί που θα κρίνονταν οι τίτλοι των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Κατασκευαστών

Ο Ρίτσαρντ Μπερνς κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών με Σουμπαρού
Ο Ρίτσαρντ Μπερνς κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών με Σουμπαρού
Η Πεζό (Peugeot) διέθετε ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και τον Μάρκους Γκρόνχολμ (Marcus Gronholm), που είχε «αγγίξει» τη νίκη την περασμένη χρονιά, ικανό να της χαρίσει το φετινό τίτλο των Κατασκευαστών. Από την άλλη ο Ρίτσαρντ Μπερνς (Richard Burns) που είχε τρεις συνεχόμενες νίκες στη Βρετανία, μέλος της Σουμπαρού (Subaru) με πέντε νίκες σε επτά χρόνια, έδειχνε αποφασισμένος να κατακτήσει το πρώτο του Πρωτάθλημα, ακόμη και θυσιάζοντας τη νίκη. Φιλόδοξος για την κατάκτηση και των δύο τίτλων ο Κόλιν Μακρέι (Colin McRae), που είχε αναλάβει τη διεκδίκηση για τον εαυτό του και τη Φορντ (Ford), ενώ ο Τόμι Μάκινεν (Tommi Makinen), ο τρίτος διεκδικητής του Πρωταθλήματος των Οδηγών, ήταν το αουτσάιντερ, όχι λόγω ικανοτήτων, αλλά λόγω νέου συνοδηγού και ενός μη ανταγωνιστικού αυτοκινήτου.

Ο Κόλιν Μακρέι οδηγώντας με το γκάζι στο πάτωμα κινήθηκε «εκτός ορίων», καταφέρνοντας να είναι πρώτος μέχρι και την τρίτη ειδική διαδρομή. Τότε σε μία δεξιά στροφή που την ακολουθούσε αριστερή, παράκουσε στις οδηγίες του συνοδηγού, και αντί να μπει στο εσωτερικό άνοιξε τη γραμμή του με αποτέλεσμα να ανατραπεί. Ο αγώνας τελείωσε για τον Σκοτσέζο και ταυτόχρονα πολλαπλασιάστηκαν οι πιθανότητες για τους Μάρκους Γκρόνχολμ και Ρίτσαρντ Μπερνς.

Η Peugeot απέκτησε την ευκαιρία για το δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της, σε συνδυασμό με μία θριαμβευτική νίκη επί βρετανικού εδάφους. Ο Ρίτσαρντ Μπερνς χρειαζόταν μόνο μια τέταρτη θέση για να κατακτήσει τον τίτλο των Οδηγών, κάτι που θα ικανοποιούσε και τη Subaru αλλά και την Peugeot, δεδομένου ότι από την επόμενη χρονιά θα αποτελεί μέλος της γαλλικής ομάδας.


H άτυπη γαλλο-ιαπωνική «συμμαχία» είχε ως μόνο εχθρό το δεύτερο οδηγό της Ford, Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός, που είχε πέσει στη 14η θέση της κατάταξης στη δεύτερη ειδική διαδρομή -λόγω ενός σκασμένου ελαστικού, που κατέστρεψε και το δισκόφρενο του τροχού- πήρε την εντολή από την ομάδα του να φτάσει τον ανταγωνισμό της κορυφής «πάση θυσία» εμποδίζοντας τα σχέδια της Peugeot και του Ρίτσαρντ Μπερνς. Στο μεταξύ ο Τόμι Μάκινεν στη δεύτερη ειδική διαδρομή είχε κόψει τη βίδα του ψαλιδιού που συγκρατεί την πλήμνη του εμπρός αριστερού τροχού σε μία πέτρα, εγκαταλείποντας τις ελπίδες του για το πέμπτο του Πρωτάθλημα.

Ο «ταυρομάχος» τα κατάφερε ανεβαίνοντας στην τέταρτη θέση, βοηθούμενος και από τον Βρετανό Μαρκ Χίγκινς (Mark Higgins), που αποτέλεσε την έκπληξη του αγώνα φτάνοντας μέχρι την πέμπτη θέση. Ο Κάρλος Σάινθ ελπίζοντας ακόμη και στον τίτλο του Πρωταθλητή οδήγησε κάτι παραπάνω από οριακά και στην 11η ειδική διαδρομή σημείωσε έξοδο τραυματίζοντας και 13 θεατές, ευτυχώς όχι σοβαρά. Η ειδική διαδρομή διακόπηκε για να μεταφερθούν οι τραυματίες στο νοσοκομείο, αλλά οι οργανωτές δεν την ακύρωσαν, ώστε να συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός αγωνιστικών χιλιομέτρων για να προσμετρήσει κανονικά ο αγώνας, αφού βάσει του κανονισμού, για να προσμετρήσει ένας αγώνας, δεν πρέπει να ακυρωθούν περισσότερα από 10% των χιλιομέτρων των ειδικών διαδρομών.

Η Πεζό πήρε το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών με το 206WRC και οδηγό τον Μάρκους Γκρόνχολμ
Η Πεζό πήρε το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών με το 206WRC και οδηγό τον Μάρκους Γκρόνχολμ
Η Ford απέσυρε τους Κάρλος Σάινθ και Μαρκ Χίγκινς, αφού η ψυχολογική κατάσταση του Ισπανού δεν του επέτρεπε να συνεχίσει. Το Πρωτάθλημα των Κατασκευαστών είχε κριθεί και η Peugeot είχε ήδη στρογγυλοκαθίσει στο θρόνο. Οι οδηγοί της γαλλικής ομάδας, Μάρκους Γκρόνχολμ και χάρι Ροβανπέρα (Harri Rovanpera), έκαναν «περίπατο» κερδίζοντας τις υπόλοιπες ειδικές και τερμάτισαν μπροστά από τον Ρ. Μπερνς, που εξασφάλισε το πρώτο του Πρωτάθλημα, οδηγώντας συντηρητικά και τερματίζοντας τρίτος.

Οι οδηγοί της Hyundai και της Skoda έδωσαν μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης εξάδας, με «νικητή» τον Αλιστερ Μακρέι (Alister McRae), ο οποίος έλυσε μάλιστα και το πρόβλημα που παρουσίασαν οι υαλοκαθαριστήρες, δένοντάς τους με το καλώδιο της εφεδρικής ενδοεπικοινωνίας, το οποίο πέρασε από τα πλευρικά παράθυρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, και τους κινούσε ο ίδιος, καθαρίζοντας τη λάσπη.

Ανάμεσα στους πολλούς άτυχους που εγκατέλειψαν, συμπεριλαμβάνεται και ο συμπατριώτης μας Γιάννης Παπαδημητρίου, ο οποίος ουσιαστικά δεν έλαβε μέρος στον αγώνα, εγκαταλείποντας πριν την πρώτη ειδική λόγω μηχανικής βλάβης του Subaru Impreza 555.

Από την επόμενη αγωνιστική περίοδο η κατηγορία Super 1600 αναβαθμίζεται σε Πρωτάθλημα, αντίθετα με το θεσμό της ομάδας Ν, που «υποβιβάζεται» σε Κύπελλο. Αλλες σημαντικές αλλαγές, τα τρία πληρώματα με τα οποία θα συμμετάσχει η κάθε ομάδα, εκ των οποίων θα βαθμολογούνται τα δύο που θα τερματίζουν στις καλύτερες θέσεις της κατάταξης. Επίσης, οι συμμετοχές περιορίζονται σε 90, οι ασφάλτινοι αγώνες αυξάνονται, οι αγωνιστικές ώρες μειώνονται χάρη της τηλεοπτικής κάλυψης που αυξάνεται. Μεγαλύτερο πρόβλημα αυτό της ασφάλειας των θεατών και των αγωνιζομένων, πρόβλημα που δεν έχει βρει λύση φρενάροντας την εξέλιξη του σπορ..



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ