Τρίτη 19 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΕΑ ΝΕΕ ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ
Γιατί όταν μιλά για «καινοτομία» έχει το βλέμμα στραμμένο στα κέρδη

«

Η επένδυση στην καινοτομία αποτελεί τον απαραίτητο όρο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων», είπε χθες ο υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του μονοπωλιακού ομίλου «Microsoft» με τίτλο «Ημέρα Καινοτομίας». Ετσι ξεκάθαρα και χωρίς μισόλογα περιγράφουν την περιβόητη «καινοτομία» πια οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου και οι πολιτικοί εκφραστές τους. Καινοτομία σημαίνει περισσότερα κέρδη για το κεφάλαιο, περισσότερο ξεζούμισμα των εργαζομένων. Σ' αυτό τον ντορό όμως θέλουν να βάλουν και τους εργαζόμενους και κυρίως τη νεολαία, να διοχετεύουν όλο το ταλέντο και τη δημιουργικότητά τους, για να αναπτύσσεται η καινοτομία υπέρ των επιχειρήσεων. Ετσι, αντί να αναπτύσσεται η επιστήμη και η τεχνολογία, για να ανακουφίζει και να βελτιώνει διαρκώς τη ζωή του λαού, αυτή αναπτύσσεται για να φέρνει όλο και περισσότερα κέρδη στις πολυεθνικές και τα μονοπώλια τύπου «Microsoft»...

Η καινοτομία βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη του λεξιλογίου και των στόχων της ΕΕ, η οποία μάλιστα βάφτισε το 2009 έτος δημιουργικότητας και καινοτομίας. Σε σχετικό κείμενο για τα «βαφτίσια» του έτους, που μάλιστα ψηφίστηκε στο Ευρωκοινοβούλιο από όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, μαζί και το ΣΥΝ, αναφέρονται μεταξύ άλλων ως στόχοι: «... δ) ευαισθητοποίηση όσον αφορά τη σημασία της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας για την προσωπική ανάπτυξη, καθώς και για την οικονομική μεγέθυνση και την απασχόληση· τόνωση του επιχειρηματικού πνεύματος, ιδίως μεταξύ των νέων, μέσω της συνεργασίας με τον επιχειρηματικό κόσμο, ε) προώθηση της εκπαίδευσης σε βασικές και προωθημένες δεξιότητες στον τομέα των μαθηματικών, των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας, με στόχο την τεχνολογική καινοτομία».

Τα παραπάνω μεταφέρονται μέσα στα σχολεία ως εξής: «Καινοτόμες» μέθοδοι διδασκαλίας, που οδηγούν στην αμάθεια μεταδίδοντας άσχετες μεταξύ τους πληροφορίες. Μαθήματα επιχειρηματικότητας, για να μαθαίνουν οι νέοι από πολύ τρυφερές ηλικίες ποιες είναι οι ανάγκες και τα συμφέροντα του κεφαλαίου και να υποτάσσονται σε αυτά, θεωρώντας τα και δικά τους συμφέροντα. Είσοδο των επιχειρήσεων μέσα στα σχολεία, για να επωφελούνται με κάθε τρόπο από την εκπαιδευτική διαδικασία. Διαγωνισμοί και προγράμματα ανάπτυξης της καινοτομίας για νέους, όπου δίνεται η ψευδαίσθηση ότι όποιος έχει μια καλή ιδέα μπορεί μπορεί να... πάει πολύ μπροστά. «Καλές ιδέες» όμως είναι αυτές που αρέσουν στις επιχειρήσεις. «Καλή ιδέα» τώρα σε περίοδο οικονομικής κρίσης είναι για παράδειγμα η μείωση μισθών, η εβδομάδα των τριών ημερών, η πιστωτική κάρτα του ΠΑΣΟΚ κ.ο.κ.

Αντίστοιχα για την ανώτατη εκπαίδευση, συστατικό στοιχείο της οποίας είναι η έρευνα, η ΕΕ σε ανακοίνωση της Κομισιόν γράφει χαρακτηριστικά ότι η έρευνα και η πολιτική για την καινοτομία πρέπει να «επικεντρώνεται στη μετουσίωση της γνώσης σε οικονομική αξία και εμπορική επιτυχία». Ουσιαστικά, η κατεύθυνση της ΕΕ για την έρευνα είναι να παράγονται περισσότερες πατέντες που θα... αγοράζουν οι επιχειρήσεις και θα μπορούν να αξιοποιήσουν άμεσα μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους. Με την ίδια ακριβώς έννοια, η καινοτομία χρησιμοποιείται σε όλους τους τομείς. Ετσι, στον πολιτισμό υπαγορεύει παραγωγή καινοτόμων πολιτιστικών προϊόντων που θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη, στη γεωργία υπαγορεύει καθιέρωση των μεταλλαγμένων κ.ο.κ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Θέματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Σε Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά κατεύθυνσης εξετάζονται αύριο οι μαθητές

Eurokinissi

Με τα μαθήματα «γενικής παιδείας» της Βιολογίας, της Φυσικής, των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής και της Ιστορίας, συνεχίστηκαν χτες οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των ημερήσιων Γενικών Λυκείων και του Β' κύκλου των ΕΠΑΛ.

Σχολιάζοντας τα θέματα στο μάθημα «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής», η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σημείωσε χτες ότι δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες αλλά απαιτούσαν από τους μαθητές γνώση του συνόλου της ύλης. «Θέματα χωρίς δυσκολίες» χαρακτήρισαν αυτά που έπεσαν σε Βιολογία και Ιστορία, η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων και η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων αντίστοιχα, σχολιάζοντας όμως και στις δυο περιπτώσεις ότι αυτό που ζητείται από τους μαθητές και αυτό που τελικά αξιολογείται είναι η απομνημόνευση κι όχι η κριτική σκέψη.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, μικρή καθυστέρηση υπήρξε στην παράδοση των θεμάτων σε τρία εξεταστικά κέντρα (σε Χαλκιδική, Κρήτη και Μαγνησία), λόγω διακοπής ρεύματος, αλλά δεν υπήρξαν άλλα προβλήματα στη διαδικασία.

Οδηγία βαθμολόγησης για το μάθημα της Εκθεσης έστειλε χτες η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων προς όλα τα βαθμολογικά κέντρα. Συγκεκριμένα, για το δεύτερο σκέλος της έκθεσης όπου ζητήθηκε από τους μαθητές «να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης», η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων διευκρινίζει ότι: «Οιαδήποτε τεκμηριωμένη ανάπτυξη, είτε αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο είτε στο βιβλίο γενικά, θεωρείται αποδεκτή».

Οι εξετάσεις συνεχίζονται αύριο Τετάρτη, με τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης να εξετάζονται στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και τους μαθητές της θετικής κατεύθυνσης και των δυο τεχνολογικών κατευθύνσεων να εξετάζονται στα Μαθηματικά.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΕΛΜΕ
Σημαντική η ενίσχυση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ

900 νέες ψήφους, άνοδο κατά μια ποσοστιαία μονάδα και 10 παραπάνω αντιπροσώπους στο συνέδριο της ΟΛΜΕ, πέτυχαν οι ταξικές δυνάμεις στις εκλογές των ΕΛΜΕ

Σημαντική άνοδο σημείωσαν οι ταξικές δυνάμεις στις εκλογές των ΕΛΜΕ που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, ενόψει του 14ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ με ανακοίνωσή παρουσιάζει στοιχεία των θετικών αυτών αποτελεσμάτων και καλεί σε «πανστρατιά» όλες τις ταξικές δυνάμεις μπροστά και στις εκλογές των συλλόγων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να βγουν ενισχυμένες οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ και για το συνέδριο της ΔΟΕ:

«Η Πανελλαδική Γραμματεία εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ χαιρετίζει όλους τους εκπαιδευτικούς που με την ψήφο τους έδωσαν δύναμη στο ΠΑΜΕ, έκαναν ένα βήμα στην αλλαγή των συσχετισμών στο εκπαιδευτικό - εργατικό κίνημα.

Στις 73 ΕΛΜΕ που πραγματοποιήθηκαν οι αρχαιρεσίες (από τις 83), οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε ψήφους, ποσοστά και κυρίως σε αντιπροσώπους.

Τα ψηφοδέλτια που στήριξε το ΠΑΜΕ συγκέντρωσαν 900 επιπλέον ψήφους 12,83% (από 11,72%) και 53 αντιπροσώπους για το 14ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ από 43 στις αντίστοιχες ΕΛΜΕ.

Οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έδωσαν μ' αυτό τον τρόπο μια πρώτη απάντηση στην καπιταλιστική κρίση και στο σχολείο της αγοράς, στα κόμματα του ευρωμονόδρομου και στις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες. Ενα τμήμα των εκπαιδευτικών, το πιο ριζοσπαστικό, το πιο "υποψιασμένο", αρχίζει και βγάζει συμπεράσματα, χειραφετείται τόσο από τις δυνάμεις του δικομματισμού όσο και από το αντικομμουνιστικό οπορτουνιστικό μπλοκ του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ», σχολιάζει η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση το σαφές μήνυμα της κάλπης είναι ότι «κερδίζει έδαφος στη συνείδηση των εκπαιδευτικών η καταδίκη της ΕΕ, των πολιτικών και συνδικαλιστικών δυνάμεων του ευρωμονόδρομου», αφού: «Η κυβερνητική παράταξη της ΝΔ σημείωσε σημαντική πτώση (33,03% από 35,19%), ενώ η ΠΑΣΚ - η άλλη παράταξη του δικομματισμού - σημείωσε μικρή ανάκαμψη δυνάμεων (26,17% από 25,43%). Αποδέκτες του μηνύματος που έστειλαν οι εκπαιδευτικοί είναι και οι δυνάμεις του οπορτουνισμού, αφού παρουσίασαν στασιμότητα ως και μείωση (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ 17,75% από 17,67% και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 8,11% από 8,44%).

«Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τ' άλλα λαϊκά στρώματα και σε συμπόρευση με το ΠΑΜΕ μπορούν να βγουν στην αντεπίθεση», τονίζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και καλεί σε συνέχεια του αγώνα για ενίσχυση του ΠΑΜΕ και ψήφο στην ΕΣΑΚ-ΔΕΕ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: «Για την καταδίκη της πολιτικής της κυβέρνησης, της εργοδοτικής και υποταγμένης συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΔΟΕ. Για να συναντηθεί το μέτωπο του εργατικού - εκπαιδευτικού κινήματος με την αγωνία της λαϊκής οικογένειας για μόρφωση, για δουλειά, για τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Η Πανελλαδική Γραμματεία των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καλεί σε πανστρατιά και συναγερμό όλες τις ταξικές δυνάμεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να βγει αποφασιστικά ενισχυμένο το ΠΑΜΕ από τις αρχαιρεσίες για τη 78 ΓΣ της ΔΟΕ».

Παράλληλα, καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς σε «μαζική συμμετοχή στις ευρωεκλογές ώστε με τα ίδια κριτήρια ψήφου και με τον ίδιο βηματισμό να στείλουν μήνυμα καταδίκης της ΕΕ, μήνυμα αντίστασης - απειθαρχίας - αντεπίθεσης. Η ισχυροποίηση του ΠΑΜΕ είναι η μοναδική απάντηση στην καπιταλιστική κρίση, όπλο και εργαλείο θωράκισης των λαϊκών στρωμάτων για την επόμενη μέρα», καταλήγει η ανακοίνωση.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ