Κυριακή 19 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Μια Ελλάδα...

«Αγώνα ενάντια στη λήθη» δίνει λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως μάθαμε με αφορμή την επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Οσοι βιάστηκαν να γελάσουν ή πολύ περισσότερο να αηδιάσουν, θα πρέπει να το ξανασκεφτούν, αφού μιλάνε τα έργα της κυβέρνησης που έχει γεμίσει τον τόπο με «μνημεία» για να θυμούνται και να μαθαίνουν ο λαός και η νεολαία τι εστί αμερικανοΝΑΤΟική βαρβαρότητα και εμπλοκή της χώρας στα σχέδια αυτά. Ετσι, με βάση τις άοκνες προσπάθειες της κυβέρνησης, όσοι είναι στην Κρήτη μπορούν να βλέπουν κάθε μέρα τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα και αεροπλάνα που πηγαινοέρχονται - πιο πολλά από ποτέ - για να θυμούνται ότι ΗΠΑ - ΕΕ - ΝΑΤΟ μοιράζουν με το αίμα των λαών τους δρόμους του πετρελαίου, της Ενέργειας, του εμπορίου. Οι Πελοποννήσιοι όχι μόνο μπορούν να βλέπουν τα ισραηλινά αεροπλάνα να απογειώνονται από το «εκπαιδευτήριο» της Καλαμάτας και να εκπαιδεύονται σε προσομοιώσεις βομβαρδισμών στο Ιράν, αλλά σύντομα θα νιώθουν και την ανατριχίλα που προκαλεί η ύπαρξη πυρηνικών δίπλα τους, εκεί στον Αραξο, για να θυμούνται μέχρι πού μπορούν να φτάσουν τα εγκλήματα των ιμπεριαλιστών.

... όλο μνημεία!

Οι Θεσσαλοί, από την άλλη, θα βλέπουν εκεί στη Λάρισα το Ευρωπαϊκό Στρατηγείο των επεμβάσεων, για να μην ξεχνάνε ότι η δίψα για κέρδη φτάνει μέχρι την Κεντροαφρικανική Δημοκρατία κι ακόμα παραπέρα. Αλλά το ίδιο μπορούν να βλέπει κι ο λαός στο Κιλκίς, εκεί όπου φιλοξενείται η ευρωενωσιακή δύναμη κρούσης «Helbroc», ενώ κατόπιν σαφών οδηγιών της κυβέρνησης γίνονται πού και πού κι ασκήσεις καταστολής πλήθους, για να μην ξεχνάει ο λαός ότι η πολιτική των καπιταλιστών είναι ενιαία εντός και εκτός συνόρων. Σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη, το 3ο Σώμα Στρατού και η αμερικανική βάση ελικοπτέρων θα είναι εκεί για να τους θυμίζουν ότι τα σχέδια για «ενεργειακούς» και άλλους «κόμβους» σημαίνουν ανάληψη επικίνδυνων ρόλων, όπως βέβαια την ίδια αποστολή έχουν και τα ΝΑΤΟικά πλοία στο Αιγαίο, που τα βλέπει ο λαός της περιοχής στα περάσματά τους από τη Μαύρη Θάλασσα έως την Ανατολική Μεσόγειο. Τι σας λέγαμε; Μια Ελλάδα, μνημεία...

Εκβιασμοί

Τα ποσοστά όσων δουλεύουν με συμβάσεις μερικής απασχόλησης και ορισμένου χρόνου, επειδή δεν μπορούν να βρουν σταθερή και μόνιμη δουλειά, καταγράφει στο εβδομαδιαίο δελτίο του ο ΣΕΒ. Ανάμεσα δε στα υπόλοιπα αποκαλυπτικά, υπάρχει και ο προκλητικός ισχυρισμός ότι «στην Ελλάδα, ειδικότερα, τα φαινόμενα αυτά ενισχύθηκαν λόγω της εφαρμογής μέτρων ευέλικτων μορφών απασχόλησης σε μια προσπάθεια να προστατευθεί η απασχόληση και τα εισοδήματα από τη μεγάλη ύφεση που έφερε η βίαιη προσαρμογή της οικονομίας στην περίοδο των Μνημονίων, και χωρίς τα οποία η χώρα και η οικονομία θα είχαν βουλιάξει»! Με δυο λόγια, η «έκρηξη» των ελαστικών μορφών εργασίας, πλάι στη διάλυση των Συλλογικών Συμβάσεων, το τσεκούρι σε μισθούς και δικαιώματα στα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης, κατά τον ΣΕΒ έγιναν για να... προστατευτούν οι θέσεις εργασίας, και όχι για να θωρακιστεί η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων! Με τα ίδια άλλωστε «επιχειρήματα» οι προηγούμενες κυβερνήσεις πέρναγαν τα νομοθετήματα που διατηρεί στο ακέραιο και επεκτείνει σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ενώ με τα ίδια εκβιαστικά διλήμματα η εργοδοσία και οι συνδικαλιστές της αξιοποιούν το νομοθετικό αυτό οπλοστάσιο και βάζουν το «μαχαίρι» στο λαιμό των εργαζομένων.

Το «θαύμα»...

«Κυρίαρχοι οι Ελληνες εφοπλιστές και το 2017 στις ναυπηγήσεις» γράφει ο Τύπος, καθώς «στο τέλος του Οκτωβρίου είχαν σε εξέλιξη πρόγραμμα για 238 πλοία, χωρητικότητας 23,9 εκατ. τόνων (dwt)». «Πρώτοι οι Ελληνες εφοπλιστές» στην αγορά πλοίων, έχοντας επενδύσει «από τις αρχές του χρόνου μέχρι και την πρώτη βδομάδα του Νοεμβρίου 4,06 δισ. δολάρια για την αγορά 253 πλοίων». «Συνεχίζει να προελαύνει η ελληνόκτητη ναυτιλία, αυξάνοντας το μερίδιό της στον παγκόσμιο στόλο στο 16,71% το 2017, έναντι μεριδίου 16,36% το 2016 και μόλις 15,53% στις αρχές του 2009. Ολα αυτά τα χρόνια, ο ελληνόκτητος στόλος όχι μόνο διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία, αλλά διεύρυνε περαιτέρω το μερίδιό του». Πού οφείλεται αυτό το «ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα»; Γιατί ενώ ο εφοπλισμός καταγράφει πρωτιές, η ανεργία στους ναυτεργάτες τσακίζει κόκαλα; Κι αν οι ναυπηγήσεις νέων πλοίων σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, γιατί στα ελληνικά ναυπηγεία πέφτει πού και πού καμιά σφυριά;

... έχει εξήγηση

Αν δει κανείς το «δουλεμπόριο» που δίνει και παίρνει στα καράβια, τις συνθήκες εργασίας, τις αμέτρητες φοροαπαλλαγές, που ισοδυναμούν με πλήρη φοροασυλία, τις απαλλαγές από ασφαλιστικές εισφορές, τις κρατικές επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις (μόνο οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας έχουν επιδοτηθεί με 1 δισ. «ζεστό» χρήμα τα τελευταία 16 χρόνια), είναι βέβαιο ότι θα βρει την απάντηση. Τα προνόμια που εξασφαλίζουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις στους εφοπλιστές, μαζί και η σημερινή κυβέρνηση, είναι ένα μέρος μόνο των όσων προσφέρονται απλόχερα συνολικά στους επιχειρηματικούς ομίλους. Και αυτό το τρελό φαγοπότι για το κεφάλαιο στήνεται πάνω στο θυσιαστήριο των λαϊκών αναγκών. Να τι έχουν να περιμένουν από την ανάπτυξη οι επιχειρηματικοί όμιλοι και τι ο λαός.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org