Σάββατο 19 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Προετοιμάζονται κινητοποιήσεις

Για κινητοποιήσεις συζητούν σήμερα οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ της χώρας που πραγματοποιούν τη Γενική Συνέλευσή τους, μετά την εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για 24ωρη απεργία μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι την Παρασκευή 25 του Γενάρη πραγματοποιούνται και οι Γενικές Συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων της χώρας που συζητούν πρόταση για απεργία μέσα στο Φλεβάρη και το Σάββατο 26 Γενάρη θα συνέλθει η Ολομέλεια των διδασκαλικών συλλόγων που θα λάβει την τελική απόφαση.

Στο μεταξύ, την ερχόμενη Τρίτη αναμένεται να ολοκληρωθεί η ψήφιση στη Βουλή του τριπλού νομοσχεδίου για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, διοίκηση της εκπαίδευσης και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Μιλώντας χτες στο ραδιοσταθμό «Σκάι 100,4», ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, ούτε λίγο ούτε πολύ, εμφάνισε ως... νομοτέλεια τα όσα προωθούνται για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, εκτιμώντας μάλιστα ότι «αυτό που παρουσιάζεται από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν απηχεί τη διάθεση, την τάση, το αίτημα του Ελληνα εκπαιδευτικού στο θέμα της αξιολόγησης».

«Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού λείπει από την εκπαίδευση είκοσι ένα χρόνια. Είναι ότι είναι πολύ αρνητική η έλλειψη ενός αξιόπιστου συστήματος αξιολόγησης», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας που, παρά τα όσα δήλωσαν οι εκπαιδευτικοί με τη συμμετοχή τους στην απεργία της ΔΟΕ με μοναδικό αίτημα την απόσυρση του τριπλού νομοσχεδίου, ισχυρίστηκε ότι «η αξιολόγηση, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η αποκέντρωση της εκπαίδευσης που ήταν το αντικείμενο αυτού του νομοσχεδίου είναι πριν από όλα αίτημα μιας μεγάλης μερίδας των εκπαιδευτικών».

ΤΕΙ
Αποδεικνύεται η απάτη της «ανωτατοποίησης»
  • Για κλείσιμο των ιδρυμάτων συζητούν οι καθηγητές
  • Σε γενικές συνελεύσεις κι αγώνα για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, καλεί τους σπουδαστές η ΠΚΣ

«Δε συμπληρώθηκε ούτε ένας χρόνος από τη λεγόμενη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και γίνεται πλέον ξεκάθαρο ότι η υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ είναι το αποτέλεσμα των αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση». Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Πανσπουδαστική, ενώ σε κινητοποιήσεις προχωρούν και οι καθηγητές των ΤΕΙ, διαπιστώνοντας ότι η «ανωτατοποίηση» είναι «ψευδεπίγραφη και μετέωρη» κι ότι τα ιδρύματα οδηγούνται σε αδιέξοδο.

Συγκεκριμένα, το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης κλείνει το ίδρυμα από την επόμενη Δευτέρα μέχρι και την Πέμπτη 24 του μήνα, μετά τη σχετική απόφαση που πήρε ο Ενιαίος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού, στη διάρκεια γενικής του συνέλευσης. Αντίστοιχα, οι καθηγητές του ΤΕΙ Αθήνας θα συνεδριάσουν τη Δευτέρα, για να αποφασίσουν την παραπέρα στάση τους, ενώ οι καθηγητές του ΤΕΙ Πειραιά θα συνεδριάσουν την Τρίτη 22/1 με θέμα την αποχή από τα καθήκοντά τους από την Τετάρτη.

Την ουσία του προβλήματος στην Ανώτατη Εκπαίδευση και κατ' επέκταση στα ΤΕΙ, θέτει με την ανακοίνωσή της η Πανσπουδαστική, που όλο το προηγούμενο διάστημα πρωτοστάτησε στην αποκάλυψη του πραγματικού χαρακτήρα των κυβερνητικών νομοθετημάτων και στον αγώνα ριζικές αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση, για την προοπτική της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, χωρίς αναχρονιστικούς διαχωρισμούς, που θα υπηρετεί το δικαίωμα του λαού και της νεολαίας για μόρφωση, δουλιά με δικαιώματα. «Παλεύουμε - σημειώνει στην ανακοίνωση - ώστε η εκπαίδευση να είναι προσανατολισμένη σε μια οικονομία για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου». Γι' αυτή τη στάση η ΠΚΣ επιβεβαιώνεται σήμερα που οι σπουδαστές αντιλαμβάνονται ότι οι υποσχέσεις της αναβάθμισης αποδείχτηκαν κάλπικες.

«ΔΑΠ - ΠΑΣΠ και πρόεδροι των ΤΕΙ - συνεχίζει η ΠΚΣ - όλο το προηγούμενο διάστημα χειροκροτούσαν και έπαιζαν το ρόλο των υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας. Θα έπρεπε να απολογούνται που κορόιδευαν τους σπουδαστές. Αποδεικνύουν ότι δεν υπερασπίζονται το δικαίωμα των σπουδαστών για μόρφωση, δουλιά με δικαιώματα, αλλά το προσωπικό τους βόλεμα, την πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης, την επίθεση στα δικαιώματα και τη ζωή των σπουδαστών».

Παράλληλα, τονίζει ότι οι αλλαγές που προωθούνται μετά την Μπολόνια (νέα μεταπτυχιακή κατεύθυνση, που θα οδηγεί στο Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών, Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης, αξιολόγηση Ανώτατης Εκπαίδευσης) απομακρύνουν τα ΤΕΙ ακόμη περισσότερο από την ανώτατη εκπαίδευση, μετατρέπουν τη μόρφωση της μεγάλης πλειοψηφίας των φοιτητών και σπουδαστών σε κατάρτιση, απαξιώνουν τα πτυχία, ετοιμάζουν τους αποφοίτους να ενταχθούν στη στρατιά των απασχολήσιμων, που μια θα δουλεύουν χωρίς δικαιώματα και μια θα είναι άνεργοι.

Η ΠΚΣ καλεί τους σπουδαστές να αντιδράσουν τώρα απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, στην κοροϊδία της «ανωτατοποίησης»: «καλούμε τους σπουδαστικούς συλλόγους να προχωρήσουν άμεσα σε Γενικές Συνελεύσεις και να οργανώσουν τον αγώνα, διεκδικώντας Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Να συντονιστούμε με τους φοιτητές, τους εργαζόμενους, όλο το λαό για να βάλουμε φρένο στην "ανωτατοποίηση" των σπουδών, των πτυχίων, της εκπαίδευσης. Να ανοίξουμε το δρόμο για την ανατροπή αυτής της πολιτικής που δε χωράει τις ανάγκες, τα δικαιώματα, τις ελπίδες μας.

ΜΑΘΗΤΕΣ 1ου ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ
Διεκδικούν τα αυτονόητα

«Δωρεάν Παιδεία, είναι να σου δίνουν ένα άδειο σχολικό κτίριο». Η ατάκα αυτή ενός μαθητή του 1ου Γενικού Λυκείου Αχαρνών, αρχικά μας παραξένεψε όταν βρεθήκαμε μπροστά από το κτίριο του σχολείου που εκ πρώτης όψεως φαίνεται καινούριο και καλοδιατηρημένο. Οι μαθητές του εν λόγω σχολείου, που έχει 350 μαθητές (που φτάνουν αρκετές φορές από μακρινές αποστάσεις), έκαναν κατάληψη του σχολείου τους από την περασμένη Τρίτη μέχρι χτες Παρασκευή, διεκδικώντας τα αυτονόητα, ειδικά για ένα σχολείο που έχει μόλις τρία χρόνια ζωής. Μόνο που η πολιτική υποχρηματοδότησης της Παιδείας δεν κάνει διακρίσεις. Εχουμε και λέμε λοιπόν.

Στο σχολείο υπάρχει εργαστήριο πληροφορικής, με εγκαταστάσεις και την κατάλληλη υποδομή, καθώς και καθηγητή για τα 4 τμήματα τεχνολογικής κατεύθυνσης, μόνο που λείπουν οι... υπολογιστές! Αίτημα που, όπως λένε οι μαθητές, εκκρεμεί 2 χρόνια και ακόμα περιμένουν.

Σε αυτό το κατά τ' άλλα σύγχρονο σχολείο η κεντρική θέρμανση δε λειτουργεί επαρκώς, αφού οι πιστώσεις για πετρέλαιο που δίνει ο Δήμος Αχαρνών δεν επαρκούν, απόρροια του ότι οι αρμοδιότητες που έχουν περάσει στους δήμους για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων δε συνεπάγονται και κονδύλια, πόρους που να μπορούν να διατεθούν.

Επίσης, στο σχολείο δεν υπάρχουν κουρτίνες στις αίθουσες, εδώ και καιρό περιμένουν να φτιαχτεί ένα στέγαστρο στην αυλή, ενώ από τις 12 βρύσες λειτουργεί μόνο μία και αυτή βγάζει λασπόνερο.

Για όλα αυτά οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί απευθύνθηκαν στο δήμο, στη Νομαρχία και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου εισέπραξαν μόνο υποσχέσεις. Οπως αποφάσισαν οι μαθητές σε Γενική Συνέλευσή τους, αναστέλλουν τις κινητοποιήσεις τους για ένα μήνα για να επανεξετάσουν τη στάση τους ανάλογα με το αν θα δικαιωθούν τα αιτήματά τους. Πρέπει να σημειώσουμε επίσης ότι μόνο μετά από διαμαρτυρία του 15μελούς και των μαθητών, ήρθε αλλά μετά ένα τετράμηνο καθηγήτρια για το σχέδιο, που είναι μάθημα επιλογής.

ΠΟΣΔΕΠ
ΟΧΙ στην υποβάθμιση των πανεπιστημίων

Σε δυναμικές κινητοποιήσεις θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα

Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην υποβάθμιση των πανεπιστημίων, με επαναλαμβανόμενες απεργίες αμέσως μετά την τρέχουσα εξεταστική και μέχρι την επόμενη, είναι οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μετά και τη χτεσινή συνάντηση που είχαν με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κατά την οποία, τα αιτήματά τους αντιμετωπίστηκαν με συμπάθεια, χωρίς όμως καμιά δέσμευση ότι θα ικανοποιηθούν.

Συγκεκριμένα, με απόφαση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ), εκπρόσωποι από δεκαεφτά διοικητικά συμβούλια συλλόγων ΔΕΠ από πανεπιστήμια όλης της χώρας, πραγματοποίησαν χτες παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο, με αιχμή τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά αιτήματά τους, αλλά και τα γενικότερα προβλήματα υποχρηματοδότησης της ανώτατης εκπαίδευσης. Οι εκπρόσωποι των καθηγητών συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Α. Τσουροπλή, ο οποίος τους είπε πως η κυβέρνηση είναι ενήμερη για τα οικονομικά αιτήματά τους, τα βλέπει με «συμπάθεια» και τα θεωρεί δίκαια. Δε δεσμεύτηκε όμως όσον αφορά την ικανοποίησή τους. Οι πανεπιστημιακοί από την πλευρά τους, που έχουν κουραστεί να ακούν τα περί συμπάθειας, τόνισαν ότι είναι έτοιμοι να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, ενώ ο Α. Τσουροπλής τους απείλησε λέγοντας ότι «αν θεωρούμε ένα αίτημα δίκαιο δε θα το ικανοποιήσουμε υπό την πίεση κινητοποιήσεων».

Οι οικονομικές απολαβές των πανεπιστημιακών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, είναι εντελώς ανεπαρκείς για να κάνουν ολοκληρωμένα το εκπαιδευτικό και ερευνητικό τους έργο, ενώ σε ακόμα χειρότερη κατάσταση είναι το ύψος της σύνταξής τους, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων τους είναι επιδόματα εκτός του βασικού μισθού που δε μετρούν για τον υπολογισμό της σύνταξής τους.

Παράλληλα, οι καθηγητές διαμαρτύρονται έντονα για τη συνολική υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ και τις σαρωτικές ρυθμίσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση για τα ιδρύματα (αξιολόγηση, μεταπτυχιακά, νέος νόμος πλαίσιο), χωρίς να δέχεται να τους ενημερώσει.

Εταιρίες και σε σχολεία

Τις τρεις πρώτες διδακτικές ώρες «χάρισε» ο διευθυντής του 5ου ΤΕΕ «Σιβιτανιδείου» στους υπαλλήλους της ΤΕΞΑΚΟ για να ενημερώσουν τους μαθητές γύρω από θέματα ηλεκτρολογίας. Εγινε ενημέρωση πάνω στο αντικείμενό τους και φυσικά δεν παρέλειψαν να διαφημίσουν και τα προϊόντα τους. Η ΚΝΕ «Σιβιτανιδείου» καταδικάζει οποιαδήποτε προσπάθεια εισχώρησης εταιριών στο σχολείο. Η μόρφωση δεν έχει ανάγκη από χορηγούς, κατακτιέται με ολοκληρωμένο πρόγραμμα και ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Να σημειωθεί ότι στο ίδιο σχολείο η διεύθυνση δεν είχε επιτρέψει να δοθούν ελεύθερες τρεις ώρες μαθημάτων για να διαδηλώσουν με απόφασή τους οι μαθητές τα αντιιμπεριαλιστικά τους συναισθήματα πριν από ένα μήνα περίπου.

ΚΝΕ
Να αντιτάξουμε το μαζικό και συντονισμένο αγώνα

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τις δίκες των μαθητών

Τους νέους και τις νέες, τους μαθητές και τις μαθήτριες, η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας, με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ, τους καλεί απέναντι στον αυταρχισμό και την τρομοκρατία που επιλέγει η κυβέρνηση, να αντιτάξουν το μαζικό και συντονισμένο αγώνα τους με τους γονείς και τους καθηγητές τους, με όλο το λαό για ένα ενιαίο 12χρονο βασικό και υποχρεωτικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους.

Καταγγέλλει, επίσης, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο «την καλοστημένη επιχείρηση ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων που πραγματοποιεί η κυβέρνηση, στέλνοντας εκατοντάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα στα δικαστήρια, γιατί τόλμησαν να εναντιωθούν στην εφαρμογή της ταξικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, γιατί διεκδίκησαν το δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά του λαού».

«Το σκηνικό του αυταρχισμού και της τρομοκρατίας που έχει στήσει η κυβέρνηση, ποινικοποιώντας τους αγώνες των μαθητών, των εργαζόμενων, όλου του λαού συνθέτουν επίσης ο τρομονόμος, οι μεθοδεύσεις για απαγόρευση των διαδηλώσεων κ.ά., κάθε νέο μέτρο που περιορίζει τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες του λαού και της νεολαίας», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Επισημαίνεται ότι «είναι φανερό πως η "παιδεία των ανοιχτών οριζόντων" που οραματίζεται η κυβέρνηση είναι η παιδεία με την αστυνομία και τους εισαγγελείς στα σχολεία, με τους μαθητές να ανακρίνονται στα αστυνομικά τμήματα, να δικάζονται στα δικαστήρια. Είναι φανερό πως η "κοσμογονία στο χώρο της παιδείας" που εξαγγέλλει ο υπουργός Παιδείας περνά μέσα από την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, από την ένταση του αυταρχισμού και της τρομοκρατίας. Κι αυτό γιατί η κυβέρνηση και οι υπουργοί της ξέρουν καλά πως δεν έχουν ξεμπερδέψει με το μαθητικό κίνημα».

«Ξέρουν καλά πως η αμφισβήτηση και η αγανάκτηση που γεννά η ζωή σε ένα σχολείο που εξοντώνει χωρίς να μορφώνει ή σε ένα ΤΕΕ που εγκαταλείπεται στη μιζέρια του, μέρα με τη μέρα μεγαλώνει, μπορεί να εκφραστεί αγωνιστικά, να απαιτήσει ένα διαφορετικό σχολείο, πραγματικό δημόσιο και δωρεάν για όλα τα παιδιά», τονίζεται.

ΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Κατέρρευσε το κατηγορητήριο

Αθώοι και οι 47 μαθητές από πέντε σχολεία της Αθήνας

Οι μαθητές διεκδίκησαν (φωτό 8/11/00) και διεκδικούν τη μόρφωση. Να φύγουν οι εισαγγελείς και τα ΜΑΤ από τα σχολεία
Οι μαθητές διεκδίκησαν (φωτό 8/11/00) και διεκδικούν τη μόρφωση. Να φύγουν οι εισαγγελείς και τα ΜΑΤ από τα σχολεία
Αθώοι κρίθηκαν τελικά χτες το πρωί από το Μονομελές Πρωτοδικείο Ανηλίκων οι 47 μαθητές-μέλη 15μελών μαθητικών συμβουλίων από πέντε σχολεία της Αθήνας, οι οποίοι συμμετείχαν στις μαθητικές κινητοποιήσεις και καταλήψεις κατά την περίοδο 1999-2000. Οι δίκες αυτές των μαθητών εντάσσονται στο μπαράζ διώξεων που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ - ενεργοποιώντας την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, με την οποία θεωρούνται «ιδιώνυμο αδίκημα» οι καταλήψεις σχολείων και ποινικοποιούνται οι αγώνες - για να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα των μαθητών, που αγωνίστηκαν και αγωνίζονται για την κατάργηση της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Ετσι, χτες το πρωί, στο ειδώλιο του κατηγορουμένου κάθισαν μαθητές από τα Λύκεια 27ο και 51ο Ακαδημίας Πλάτωνα, το Λύκειο Φυλής, το 5ο Γυμνάσιο Εξαρχείων και το 14ο ΕΛ Περιστερίου, με τις κατηγορίες της παράνομης κατάληψης των χώρων των σχολείων και παρεμπόδισης της ομαλής τους λειτουργίας το Δεκέμβρη του 1999. Μάλιστα, για τους 18 μαθητές-μέλη των 15μελών μαθητικών συμβουλίων (για τους υπόλοιπους 12 μαθητές η δίκη έχει διαχωριστεί λόγω ενηλικίωσής τους) από το 27ο και 51ο Λύκεια Ακαδ. Πλάτωνα καταλογίζεται η κατηγορία για πρόκληση φθοράς, η οποία ήταν η καταστροφή του «αφαλού» της κλειδαριάς της εισόδου του σχολείου.

Από νωρίς το πρωί στο χώρο είχαν συγκεντρωθεί για να συμπαρασταθούν στους διωκόμενους μαθητές, οι συμμαθητές τους, καθηγητές και γονείς.

Ο Χρήστος Αναστόπουλος, διωκόμενος μαθητής, μετά την αθωωτική απόφαση, δήλωσε ότι η ίδια απόφαση θα παρθεί και για τους άλλους μαθητές που παραπέμπονται σε δίκη το επόμενο διάστημα και αυτό γιατί «αυτός ο νόμος δεν έπρεπε να περάσει και σιγά σιγά φαίνεται ότι καταρρέει. Ολοι μαζί οι μαθητές θα τον κερδίσουμε».

Στη συνέχεια η μαθήτρια Κατερίνα Παπαθεοδώρου δήλωσε ότι ήδη έχει φανεί πως η μεταρρύθμιση, για την οποία αγωνίστηκαν για να καταργηθεί, έπρεπε να μην υπάρχει, σημειώνοντας ότι «ήδη ο μαθητικός κόσμος έχει δικαιωθεί με τους αγώνες του και όταν τελικά ο νόμος καταργηθεί θα δικαιωθεί και όλος ο ελληνικός λαός».

Να σημειωθεί ότι εκκρεμούν για το επόμενο διάστημα και άλλες δίκες μαθητών για τη συμμετοχή τους σε μαθητικές κινητοποιήσεις. Ετσι, την Παρασκευή 25 του Γενάρη καλείται σε δίκη το 15μελές του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου, ενώ στις 27 του Φλεβάρη σειρά έχει το 15μελές του 1ου ΕΛ Καλαμάτας.

Τιμωρούν τους μαθητές γιατί αγωνίστηκαν

Στο πλευρό των μαθητών βρέθηκε, για να εκφράσει τη συμπαράσταση του ΚΚΕ, ο βουλευτής Αντώνης Σκυλλάκος, ο οποίος σε δήλωσή του τόνισε: «Βρισκόμαστε εδώ για να εκφράσουμε τη συμπαράστασή μας στους μαθητές που δικάζονται, και με την ευκαιρία να πούμε ότι είναι ντροπή αυτό που γίνεται σε βάρος δεκάδων μαθητών σήμερα και χιλιάδων μαθητών σε όλη τη χώρα, που μετά από χρόνια σέρνονται στα δικαστήρια για τη συνδικαλιστική τους δράση. Οι μαθητές και όσοι συμπαραστάθηκαν στον αγώνα τους ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, δικαιώθηκαν διότι αποδείχτηκε τι είδους μεταρρύθμιση είναι αυτή. Απαιτούμε να σταματήσει η ποινικοποίηση με νομοθετική πράξη και να καταργηθεί διά παντός η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που απαγορεύει τη δράση των μαθητών στο σχολείο».

«Γνωρίζουμε καλά πως το υπουργείο Παιδείας εκδικείται τους μαθητές στα δικαστήρια γιατί τόλμησαν και αμφισβήτησαν τη μεταρρύθμισή του, γιατί αγωνίστηκαν για τα δικαιώματά τους στη μόρφωση και για ζωή με δικαιώματα», δήλωσε στη συνέχεια η Βάνα Τζιαντζή, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας. Επισήμανε δε ότι το υπουργείο Παιδείας, κρατώντας σε ισχύ την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και έχοντας βάλει τα σχολεία στο «γύψο», «καμαρώνει για την "άκρα του τάφου σιωπή" και επιδίδεται σε "ανοιχτούς διαλόγους" με τους συμβούλους του. Θα έπρεπε να δικάζεται σήμερα ο υπουργός και η κυβέρνηση που κάθε χρόνο ουσιαστικά "παρακωλύουν" τη λειτουργία σχολείων ακόμα και για 15-30 μέρες, αφού δε στέλνουν εκπαιδευτικούς για να γίνει μάθημα στα σχολεία».

«Για πόσο χρόνο - συνέχισε η Β. Τζιαντζή - όμως θα επιτρέπουμε οι χώροι της εκπαίδευσης αντί να είναι χώροι ελευθερίας και ουσιαστικού διαλόγου να λειτουργούν σαν ιδρύματα καταπίεσης, ανάσχεσης της νοημοσύνης και της ωρίμανσης των παιδιών μας; Το σχολείο οφείλει με τον καλύτερο τρόπο να μάθει στα παιδιά τον κόσμο, να τα βοηθήσει να βρουν τον εαυτό τους, να μάθουν τι δικαιούνται και να το ζητήσουν. Κι εμείς οι γονείς καθώς και οι δάσκαλοί τους οφείλουμε το μάθημα του αγώνα, μαζί τους αυτό το σχολείο να εξασφαλίσουμε».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ