Σάββατο 19 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Τρεις νέες ταινίες βγαίνουν στις αίθουσες. Η συμμορία των έντεκα σχεδιάζει την πιο ριψοκίνδυνη ληστεία στο Λας Βέγκας. Ενα ψυχολογικό θρίλερ βασισμένο στη δράση του περιβόητου Τζακ του Αντεροβγάλτη και η αληθινή ιστορία της Μπέβερλι Ντονόφριο, μας προτρέπει να πιστέψουμε στα όνειρά μας.

«Επισκέπτης από την Κόλαση»

Οι εξαθλιωμένες πόρνες του Λονδίνου, εκτός από τον υποκριτικό κοινωνικό περίγυρο που τις ταπεινώνει, τις αρρώστιες που τις αποδεκατίζουν, και τους ανελέητους προαγωγούς, έχουν να αντιμετωπίσουν μια χειρότερη απειλή: Εναν παρανοϊκό δολοφόνο που σκορπά τον τρόμο και το θάνατο. Πέντε από αυτές δολοφονούνται με φρικιαστικό τρόπο.

Η μοναδική αρχή που ενδιαφέρεται για την υπόθεσή τους, είναι ο επιθεωρητής Φρεντ Αμπερλάιν. Ενας παράξενος άνθρωπος που κατατρύχεται από αφόρητες μνήμες κι εφιαλτικές σκέψεις. Με τη βοήθεια του έμπιστου ακολούθου του Γκόντλεϊ, θα προσπαθήσουν να εξιχνιάσουν τους φρικιαστικούς φόνους και θα φτάσουν στα ίχνη μιας μυστηριώδους οργάνωσης με πολύ σκοτεινή δράση.

Η ταινία βασίζεται στο εικονογραφημένο μυθιστόρημα κόμικ των Αλαν Μουρ και Εντι Κάμπελ, γύρω από τη δράση του περιβόητου Τζακ του Αντεροβγάλτη, η ταυτότητα του οποίου παραμένει άγνωστη μέχρι και σήμερα. Το φθινόπωρο του 1888, ο Τζακ, διέπραξε πέντε αποτρόπαιες δολοφονίες, με τελετουργικό τρόπο σε ένα διάστημα δέκα βδομάδων, καλλιεργώντας μια παροξυστική ατμόσφαιρα τρόμου και φημολογίας.

Οι αδελφοί Χιούζ μεταφέρουν άριστα την γκροτέσκα ατμόσφαιρα του ομιχλώδους βικτοριανού Λονδίνου, εξερευνώντας τα στοιχεία της διάστασης του μύθου «Τζακ». Μπλέκουν την παραδοσιακή δομή του θρίλερ με τη μοντέρνα αισθητική τρόμου. Και σε συνδυασμό με τη ζοφερή φωτογραφία και τα εντυπωσιακά σκηνικά, δημιουργούν μια ατμοσφαιρική ταινία, με διάχυτη την αίσθηση του μυστικού και των σκοτεινών δυνάμεων.

Μέσα από την επαναπροσέγγιση ενός κλασικού μύθου δημιουργούν ένα κοινωνικό σχόλιο και μία κριτική «ματιά» σε μια εποχή όπου η άκαμπτη δημόσια ηθική ήταν μόνο πλασματική, και για μια ακόμη φορά οι εκπρόσωποι της αστικής τάξης ήταν προστατευμένοι από τις αμαρτίες τους.

«From Hell». Ψυχολογικό θρίλερ, αμερικάνικης παραγωγής 2001. Σκηνοθεσία: Αλεν Χιούζ, Αλμπερτ Χιούζ. Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Χέδερ Γκρέιαμ, Ιαν Χολμ.


Κ.Γ.

«Η συμμορία των έντεκα»

Ο χαρισματικός Ντάνι Οσιαν (Τζορτζ Κλούνεϊ) βγαίνει από τη φυλακή. Πριν περάσουν 24 ώρες από την αποφυλάκισή του, βάζει αμέσως σε εφαρμογή το πιο μεγαλόπνοο σχέδιο που συνέλαβε ποτέ το ιδιοφυές μυαλό του.

Παραμένοντας πιστός στις τρεις αρχές του: «Μην προκαλείς πόνο, μην κλέβεις από κάποιον που δεν του αξίζει κάτι τέτοιο, και παίξε το παιχνίδι, σαν να μην έχει τίποτε να χάσεις», σχεδιάζει την πιο ριψοκίνδυνη ληστεία στην ιστορία του Λας Βέγκας: Να ληστέψει το θησαυροφυλάκιο των τριών μεγαλυτέρων καζίνων του. Για την πραγματοποίηση του στόχου του επιστρατεύει έντεκα σπεσιαλίστες στο είδος τους, μεταξύ των οποίων οι: Ράστι Ράιαν (Μπραντ Πιτ), πιο έμπιστο συνεργάτη του και άνθρωπο της λεπτομέρειας, Λάινους Κάλντγουελ (Ματ Ντέιμον) με τα εντυπωσιακά ευκίνητα δάχτυλα, Μπάσερ Ταρ (Ντον Τσιντλ) σπεσιαλίστας των εκρήξεων, αφοί Μαλόι (Κέισι Αφλεκ και Σκοτ Κάαν), ειδικοί στην οδήγηση και στις τεχνικές λεπτομέρειες των αυτοκινήτων, Φρανκ Κάτον (Μπέρνι Μακ) επαγγελματίας γκρουπιέρης, Λίβινγκστον Ντελ (Εντι Τζέμισον) εξπέρ στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Τη νύχτα, λοιπόν, του τελικού πυγμαχίας βαρέων βαρών, η ομάδα του Ντάνι Οσεαν θα επιχειρήσει την πιο περίπλοκη, επικίνδυνη -σχεδόν αυτοκτονική- ληστεία που έγινε ποτέ, στα τρία μεγαλύτερα καζίνο του Λας Βέγκας.

Η «Συμμορία των έντεκα» είναι η πολυαναμενόμενη ταινία του Σόντερμπεργκ, μετά το οσκαρικό «Traffic».

Το σενάριο είναι ουσιαστικά η νέα εκδοχή της ομώνυμης ταινίας του 1959, με πρωταγωνιστή τον Φρανκ Σινάτρα. Η κεντρική ιδέα παραμένει η ίδια, διαφέρει όμως στο ότι διαδραματίζεται στο Λας Βέγκας του 21ου αιώνα. Κι αυτό είναι φυσικό, αφού αυτό που θα είχε θεωρηθεί τότε ακατόρθωτο, με τα σημερινά δεδομένα θα έμοιαζε αστείο.

Μέσα από τη σφιχτοδεμένη, σύνθετη και κλειστοφοβική ενορχήστρωση του Σόντερμπεργκ, η ταινία πετυχαίνει το στόχο της. Διαθέτει ένα καλογραμμένο σενάριο με δράση και περιπετειώδεις εναλλαγές, καθώς και πολύ δυνατές ερμηνείες. Το πιο εντυπωσιακό «χαρτί» της ταινίας είναι το απίστευτο κάστινγκ. Πρώτη φορά συνυπάρχουν στη μεγάλη οθόνη, πέντε από τα πιο «καυτά» ονόματα του Χόλιγουντ αυτή τη στιγμή... Κι άμα πετύχει κι η βράση!!!...

«Ocean's Eleven». Περιπέτεια αμερικανικής παραγωγής 2001. Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ. Πρωταγωνιστούν: Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Αντι Γκαρσία, Τζούλια Ρόμπερτς, Ματ Ντέιμον.

«Τα αγόρια της ζωής μου»

Η Μπέβερλι Ντονόφριο (Ντρου Μπάριμορ) είναι μια έφηβη που ζει στο Κονέκτικατ. Μεγαλωμένη σε ένα εργατικό περιβάλλον εχθρικό προς τη μεγάλη της αγάπη, τα βιβλία. Φύση ανήσυχη κι επαναστατική, ζει τις εφηβικές της παρορμήσεις με τρέλα κι αντισυμβατικότητα. Γρήγορα θα βρεθεί με έναν γιο από εφηβική εγκυμοσύνη κι έναν γάμο, μετά από πίεση των γονιών της, με ένα αγόρι που γνωρίζει ελάχιστα. Με ένα αλκοολικό σύζυγο, ένα παιδί και μπλεξίματα με την αστυνομία, γρήγορα η ζωή της θα οδηγηθεί σε ένα τεράστιο αδιέξοδο.

«Είμαι 22 ετών και ακόμη δεν έχω αποδεχτεί ότι αυτή είναι η ζωή μου», φωνάζει η Μπέβερλι κι αποφασίζει να τα τινάξει όλα στον αέρα.

Χωρίς ιδιαίτερα τυπικά προσόντα, άρα και χωρίς επαγγελματικές προοπτικές, αποφασίζει να ακολουθήσει ξανά τα εφηβικά της όνειρα για σπουδές και καριέρα. Παγιδευμένη στις λανθασμένες επιλογές της κάνει γενναίες προσπάθειες να αλλάξει τη ζωή της. Παρακολουθεί μαθήματα στο τοπικό κολέγιο, κυνηγά μια υποτροφία και ρίχνει όλο το βάρος στα σχέδιά της, παραμελώντας, όμως, ουσιαστικά το παιδί της και φορτώνοντας σε όλους τους άλλους την ευθύνη για τις αποτυχίες της.

Η ταινία είναι η μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του ομώνυμου αυτοβιογραφικού μυθιστορήματος της συγγραφέως Μπέβερλι Ντονόφριο. Οπου, η ηρωίδα με φόντο την Αμερική του '60 και του '70, μεταμορφώνεται από 15χρονο κορίτσι σε 35άχρονη γυναίκα.

Η Πένι Μάρσαλ μεταφέρει, χωρίς διδακτισμούς κι εκζήτηση, την τραυματισμένη σχέση μητέρας-γιου. Υπογραμμίζει τον τραυματισμένο ψυχισμό του παιδιού, εξαιτίας της διεκπεραιωτικής σχέσης ανάμεσά τους, κι αναζητά την απάντηση για το ποιος μπορεί να φορτωθεί το βάρος της αποτυχίας ενός ανθρώπου.

Η αλήθεια είναι σκληρή και φορές - φορές αβάσταχτη. Κι η γενναιότητα αυτής της βαθιά ανθρώπινης ταινίας, είναι η συνειδητοποίηση της ανάγκης όχι για επανόρθωση, αλλά για ανακούφιση. Μιας ανάγκης για δικαίωση μέσα από προσωπικά απωθημένα, πέρα από τους ηθικούς ορισμούς του σωστού και του λάθους.

«Riding In Cars With Boys». Κοινωνική, αμερικανικής παραγωγής 2001. Σκηνοθεσία: Πένι Μάρσαλ. Πρωταγωνιστούν: Ντρου Μπάριμορ, Στιβ Ζαν, Μπρίτανι Μέρφι.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ