Σάββατο 18 Μάρτη 2023 - Κυριακή 19 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Οδηγίες για τους ετεροδημότες και τις μεταδημοτεύσεις

Επειδή οι εκλογές θα διεξαχθούν αργότερα από ό,τι είχαν προγραμματιστεί, όσοι επιθυμούν να ψηφίσουν, στον δήμο που διαμένουν, ως ετεροδημότες (ενώ είναι εγγεγραμμένοι στους βασικούς εκλογικούς καταλόγους δήμου άλλης εκλογικής περιφέρειας), ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΚΟΜΑ να υποβάλλουν τη σχετική αίτηση για εγγραφή στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ετεροδημοτών του δήμου διαμονής τους.

Το ίδιο ισχύει και για όσους θέλουν να διαγραφούν από τους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ετεροδημοτών.

Εάν οι εκλογές γίνουν τον Μάιο, θα διεξαχθούν με βάση τη Β' αναθεώρηση εκλογικών καταλόγων (Μαρτίου - Απριλίου 2023). Επομένως, η προθεσμία για αλλαγές στα δημοτολόγια και για αιτήσεις ετεροδημοτών θα λήξει στις 30 Απριλίου.

Για ασφάλεια και προκειμένου να ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία εγγραφής (ή διαγραφής), η αίτηση θα πρέπει να υποβληθεί ΑΜΕΣΑ, μέσα στον μήνα Μάρτιο:

  • Είτε ηλεκτρονικά, στη σελίδα https://aitiseis.eterodimotes.gov.gr/ με κωδικούς Taxis.
  • Είτε στους δήμους όπου διαμένουν, όπως και σε ΚΕΠ οποιουδήποτε δήμου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οσοι έχουν ήδη εγγραφεί ως ετεροδημότες στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους τα προηγούμενα χρόνια (είτε ψήφισαν είτε όχι σε προηγούμενες εκλογές) και δεν ανακάλεσαν την αίτησή τους, ώστε να διαγραφούν από αυτούς, ψηφίζουν πάλι ως ετεροδημότες με βάση τους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους στον τόπο διαμονής τους.

  • ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ: Για να φτιαχτεί αντίστοιχο ειδικό εκλογικό τμήμα και να μπορεί να ψηφίσει κάποιος ως ετεροδημότης, είναι προϋπόθεση να συμπληρωθεί ο απαιτούμενος από τον νόμο αριθμός 40 τουλάχιστον ετεροδημοτών που να προέρχονται από την ίδια εκλογική περιφέρεια με αυτόν, και να είναι κι αυτοί εγγεγραμμένοι στους βασικούς εκλογικούς καταλόγους της.

Αν δεν γίνει αυτό, δηλαδή δεν διαμορφωθούν τέτοια τμήματα, τότε οι εκλογείς αυτοί δεν μπορούν τελικά να ψηφίσουν ως ετεροδημότες στον τόπο διαμονής τους (παρότι έκαναν την αίτηση και εγγράφηκαν κανονικά ως ετεροδημότες). Στην περίπτωση αυτή, για να ψηφίσουν στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές πρέπει να μεταβούν στη βασική τους εκλογική περιφέρεια (στους βασικούς εκλογικούς καταλόγους της οποίας είναι εγγεγραμμένοι) και να ασκήσουν εκεί το εκλογικό τους δικαίωμα.

Για αυτές τις περιπτώσεις ετεροδημοτών, που δεν θα διαμορφωθεί τμήμα και θα πρέπει να μεταβούν στον τόπο στους βασικούς εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, το υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει ότι θα τους στείλει ενημέρωση με email/sms/επιστολή.

  • ΠΡΟΣΟΧΗ! Σε κάθε περίπτωση, αυτοί που ζήτησαν να ψηφίσουν ως ετεροδημότες (ή να διαγραφούν από ετεροδημότες) θα πρέπει να επιβεβαιώσουν ξανά ΠΡΙΝ τις εκλογές πού ψηφίζουν, στην ιστοσελίδα www.ypes.gr/mathe-poy-psifizeis του υπουργείου Εσωτερικών.
ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ
Οι παρτενέρ της «απελευθέρωσης» και της συγκάλυψης

Τον «τέλειο παρτενέρ» στην προσπάθεια συγκάλυψης των αιτιών του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη έχει βρει για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση της ΝΔ στον ΣΥΡΙΖΑ. Και πώς αλλιώς, αφού, όπως λέει και το σύνθημα που ακούγεται στις μεγάλες διαδηλώσεις τις μέρες αυτές, «το έγκλημα αυτό έχει ιστορία» και την υπογραφή ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι τώρα προσπαθούν με μοιρασμένους ρόλους να αφήσουν εκτός κάδρου την εγκληματική πολιτική της «απελευθέρωσης» που υλοποίησαν και υλοποιούν.

Η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή επιστρατεύει το «φταίει η κακιά η χώρα» με στόχο τη «διάχυση ευθυνών», για να συγκαλύψει τις δικές της εγκληματικές ευθύνες. Και ο ΣΥΡΙΖΑ πιάνει την πάσα και κάνει «σαλαμοποίηση ευθυνών», λέγοντας ότι «εμείς κυβερνήσαμε μόνο τα 4 από τα 49 χρόνια της μεταπολίτευσης», όπως έλεγε ο Τσίπρας μεσοβδόμαδα.

Ολοι δηλαδή διαβάζουν από το ίδιο «εγχειρίδιο» της συγκάλυψης και τάχα «αναλαμβάνουν το δικό τους κομμάτι της ευθύνης», όπως λένε, αναλαμβάνοντας το δικό τους μερτικό της «ευθύνης» να βγάλουν από το κάδρο την ίδια την πολιτική που υπηρέτησαν και υπηρετούν.

Ομως, οι εγκληματικές ευθύνες όλων τους δεν επιμερίζονται, δεν συμψηφίζονται, δεν διαχέονται. Είναι πολύ συγκεκριμένες, αθροίζονται και βαραίνουν τις κυβερνήσεις όλων των τελευταίων ετών που υλοποίησαν διαδοχικά την πολιτική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων.

Οι ευθύνες όλων όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν δεν παραγράφονται: Εφάρμοσαν και προώθησαν βήμα βήμα υλοποιώντας όλοι τους την πολιτική της κρατικής υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ, της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, του τεμαχισμού του σιδηροδρομικού έργου με διαχωρισμό της υποδομής από την εκτέλεση των δρομολογίων και, τέλος, της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου κομματιού.

  • Ηταν η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ το 2009 που έσπασε τον ΟΣΕ σε εταιρείες, υλοποιώντας τα σιδηροδρομικά πακέτα της ΕΕ για την «πλήρη απελευθέρωση».
  • Ηταν η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ το 2013 που με τον νόμο 4199 «έτρεξε» την ιδιωτικοποίηση και τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007 για τη «διασφάλιση (...) επιβατικών μεταφορών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος».
  • Ηταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που το 2016 προχώρησε τον εγκληματικό διαχωρισμό «της ράγας από το βαγόνι», σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνοντάς την στον ιταλικό όμιλο, έφερε την 9ήμερη εργασία χωρίς ρεπό στους σιδηροδρομικούς.
  • Ηταν οι ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ που ψήφισαν το 2019 το πακέτο οδηγιών της ΕΕ για την πλήρη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών.
  • Είναι η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ που έσπασε παραπέρα ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, που συνεχίζει να προικοδοτεί την «Hellenic Train» με 50 εκατομμύρια κάθε χρόνο για την «άγονη γραμμή» Αθήνας - Θεσσαλονίκης, αλλά «δεν έχει μία» για την «προληπτική συντήρηση» του δικτύου και τα μέτρα ασφάλειας.

Την ώρα που ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ με κάθε νέο έγκλημα παίζουν το ίδιο παιχνίδι με εναλλάξ ρόλους, το ΚΚΕ σταθερά αναδεικνύει πως «δεν φταίει η κακιά η (χ)ώρα, αλλά το κέρδος κι όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα»
Την ώρα που ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ με κάθε νέο έγκλημα παίζουν το ίδιο παιχνίδι με εναλλάξ ρόλους, το ΚΚΕ σταθερά αναδεικνύει πως «δεν φταίει η κακιά η (χ)ώρα, αλλά το κέρδος κι όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα»
Αυτή είναι λοιπόν η «αλυσίδα» της «απελευθέρωσης» και του καπιταλιστικού κέρδους που οδηγεί σε εκτροχιασμό τις λαϊκές ανάγκες.

Αυτή προσπαθούν να κρύψουν οι παρτενέρ της συγκάλυψης ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, πίσω από τον «χαρτοπόλεμο» για την τάδε και τη δείνα σύμβαση, πίσω από τα νούμερα και τα ποσοστά ευθυνών, συνολικά την κάλπικη αντιπαράθεση που έχει ως στόχο να «κουράσει» τον λαό, να βγάλει εκτός κάδρου την κοινή τους πολιτική.

Αυτή η «αλυσίδα» αποκαλύπτει ότι οι ευθύνες της μιας κυβέρνησης δεν μπορούν να διαχωριστούν από αυτές της προηγούμενης ή της επόμενης, ακριβώς επειδή δεν διαχωρίζεται η πολιτική που ακολούθησαν. Ο ένας συνέχιζε από εκεί που το άφηνε ο άλλος.

Και αυτό το προφανές σε καμία περίπτωση δεν μειώνει, όπως λένε κουτοπόνηρα οι ΣΥΡΙΖΑίοι, τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, αλλά τις ενισχύει, ακριβώς επειδή αναδεικνύει ότι δεν πρόκειται για «παραλείψεις» και «ανεπάρκειες», όπως οι ίδιοι λένε, αλλά για συνειδητή πολιτική επιλογή, εγκληματική σε βάρος του λαού.

Αυτήν τη συνειδητή επιλογή, το εχθρικό για τον λαό κράτος, που «έχει συνέχεια», προσπαθούν να κρύψουν κάθε φορά με το γνωστό και επαναλαμβανόμενο παιχνίδι των εναλλασσόμενων ρόλων που παίζουν σε κάθε παρόμοια τραγωδία ανάλογα με το ποιο κόμμα είναι στην κυβέρνηση και ποιο στην αντιπολίτευση: Οπως χτες, π.χ., για το έγκλημα στο Μάτι με «ανάποδους ρόλους» ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε διάχυση ευθυνών και επικαλούνταν την ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων και των κατοίκων, δηλαδή του λαού που ήταν το θύμα αυτών των καταστροφών, ενώ η ΝΔ ως αντιπολίτευση επικέντρωνε μόνο στις ευθύνες της τότε κυβέρνησης και της Περιφέρειας Αττικής.

Ενώ μόνο το ΚΚΕ και τότε και τώρα αναδεικνύει ακριβώς τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων που με το ίδιο «ζύγι» του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο άφησαν γυμνές τις υποδομές και μηχανισμούς αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, εφάρμοσαν την πολιτική εμπορευματοποίησης της γης που βρισκόταν στον πυρήνα και αυτών των τραγωδιών, στρώνοντας το έδαφος για τα «προαναγγελθέντα εγκλήματα».


Αναδεικνύει αυτό που φωνάζουν δεκάδες χιλιάδες τις μέρες αυτές: Πως «δεν φταίει η κακιά η (χ)ώρα, αλλά το κέρδος κι όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα».

«

Δεν φταίει η ιδιωτικοποίηση», λέει η ΝΔ και επιστρατεύει τα περί κρατικού ΟΣΕ που ευθύνεται για το δυστύχημα, ενώ λέει ότι σε αντίθεση τάχα με τις ιδιωτικοποιήσεις ΟΤΕ, «Ολυμπιακής» και ΔΕΗ, αυτή του ΟΣΕ «δεν πέτυχε τόσο».

Και ο ΣΥΡΙΖΑ διά στόματος προέδρου του στην πρόσφατη συνέντευξή του υπερασπίζεται αυτήν την πολιτική, την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «που ήταν μονόδρομος», εμφανίζει ως επιτυχία τον διαχωρισμό «όπως παντού στην ΕΕ» του μεταφορικού έργου από τη συντήρηση του δικτύου - προκειμένου να πουληθεί το κερδοφόρο «φιλέτο» στους επενδυτές, και τα «σπασμένα» να φορτώνονται και έτσι και αλλιώς στον λαό - και παίζει το παιχνίδι της «καλής και κακής ιδιωτικοποίησης», λέγοντας πως αν ξανακυβερνήσει θα επαναδιαπραγματευτεί τη σύμβαση και θα απαιτήσει «δεσμεύσεις» ότι η εταιρεία «θα επενδύσει».

«Το γουδί, το γουδοχέρι», δηλαδή, ώστε να κρύβεται ακριβώς ο πραγματικός ένοχος: Το καπιταλιστικό κέρδος. Αυτό υπηρετούν και οι ιδιωτικοποιήσεις, με αυτό το κριτήριο γίνονται οι «επενδύσεις» των καπιταλιστών που έχουν ως προϋπόθεση την ένταση της εκμετάλλευσης, τη θυσία εργατικών δικαιωμάτων, της ίδιας της ασφάλειας και ζωής του λαού που βάζουν στον βωμό της καπιταλιστικής κερδοφορίας και βλέπουν ως «κόστος» που το μετράνε με τη μεζούρα του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο. Αυτήν τη μεζούρα κρατάει σε κάθε βήμα και το αστικό κράτος είτε ιδιωτικοποιεί τομείς όταν το έχει ανάγκη το κεφάλαιο, είτε κρατικοποιεί αυτούς τους τομείς όταν έχει τέτοια ανάγκη πάλι το κεφάλαιο, λειτουργώντας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Η κυβέρνηση της ΝΔ «βγάζει πόρισμα» πως φταίνε οι «παθογένειες του Δημοσίου» και οι «συνδικαλιστές που δεν ήθελαν την αξιολόγηση». Και ο ΣΥΡΙΖΑ σιγοντάρει αυτήν τη γραμμή συγκάλυψης με την αντιπαράθεση για το αν ο σταθμάρχης ήταν «ρουσφέτι» ή όχι, καθώς και με τις αναφορές του Τσίπρα στο «Mega» ότι «δεν φτιάξαμε εμείς αυτό το προβληματικό και ρουσφετολογικό κράτος», την ευθύνη για το οποίο αποδίδει στις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης.

Στόχος; Να κρυφτεί ο πραγματικός χαρακτήρας του αστικού κράτους, που είναι από χέρι εχθρικό στον λαό.

Κράτος «αργοκίνητο» και «μπάχαλο» όταν πρόκειται για τις λαϊκές ανάγκες, αλλά «αστραπιαίο» όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων.

Που «εκτελεί» πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, κατασχέσεις μισθών, πρόστιμα, ηλεκτρονικά και αυτόματα, χωρίς καθυστερήσεις και λάθη, «πάραυτα».

Αλλά τα τρένα τα τρέχει «χειροκίνητα», τα «αναβαθμίζει»... φορώντας παπιγιόν στο προσωπικό που κόβει τα εισιτήρια, και κάνει δεκαπέντε χρόνια να βάλει φανάρια στην «άγονη γραμμή» Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Κράτος... «στην 4η βιομηχανική εποχή» για να παρακολουθεί και να φακελώνει ηλεκτρονικά όλους τους πολίτες, να υπονομεύει απεργίες και να καταστέλλει διαδηλώσεις.

Αλλά ταυτόχρονα ανίκανο να προστατεύσει απ' τις συνέπειες των σεισμών, τις πυρκαγιές, τις πλημμύρες και τα μεγάλα ατυχήματα.

Κράτος - «ρολόι» για τα ΝΑΤΟικά σχέδια και με «γεμάτο πορτοφόλι» για τους εξοπλισμούς τους - στην πρώτη θέση, πάνω και από τις ΗΠΑ! - αλλά που «δεν του βρίσκονται» ούτε 50 εκατομμύρια για την προληπτική συντήρηση των γραμμών του τρένου!

Με δυο λόγια, ταξικό κράτος, κράτος του κεφαλαίου, έτοιμο να διαπράξει κάθε νέο έγκλημα για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

Εκεί ακριβώς που πρέπει να στοχεύσουν ο λαός και η νεολαία, ώστε «το έγκλημα να μη συγκαλυφθεί» από τις κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα που υλοποίησαν και υλοποιούν την πολιτική αυτή που βλέπει τις ζωές του λαού ως κόστος.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «HELLENIC TRAIN»
Με σοβαρά κενά η πυρασφάλεια στα βαγόνια!

Ο «Ριζοσπάστης» αποκαλύπτει ότι τουλάχιστον από το 2012 μέχρι σήμερα οι αμαξοστοιχίες έκαναν δρομολόγια, θέτοντας σε έναν ακόμα κίνδυνο τους επιβάτες σε περίπτωση φωτιάς

Χωρίς να υπάρχει πιστοποιημένο και δοκιμασμένο σύστημα πυρασφάλειας για την προστασία των επιβατών, κάνουν δρομολόγια οι αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - «Hellenic Train» εδώ και χρόνια!

Ακόμα και τώρα, που η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επανέναρξη των δρομολογίων μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, η πιστοποίηση στο σύστημα πυρασφάλειας είναι ανύπαρκτη και σύμφωνα με πληροφορίες του «Ριζοσπάστη», οι υπεύθυνοι της εταιρείας «τρέχουν να προλάβουν».

Η αποκάλυψη είναι ενδεικτική του τι συνέβαινε και συμβαίνει στους σιδηροδρόμους. Στην πραγματικότητα, το ταξίδι με τρένο τουλάχιστον από το 2012 μέχρι και σήμερα γινόταν χωρίς πιστοποιημένα συστήματα πυρασφάλειας και κατά συνέπεια μία φωτιά σε κάποιο βαγόνι θα μπορούσε να έχει τραγικά αποτελέσματα για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους.

Επιπλέον, είναι τουλάχιστον προκλητικό να ζητάνε κράτος και εταιρεία «αξιολόγηση» και «πιστοποίηση» του προσωπικού, για να ενισχύεται το παραμύθι του ανθρώπινου λάθους, την ώρα που η «πιστοποιημένη» «Hellenic Train» και προηγούμενα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτουν στα τρένα τα προβλεπόμενα συστήματα πυρασφάλειας, που σε περίπτωση φωτιάς μπορεί να αποβούν σωτήρια.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα μας, κανένα σύστημα πυρόσβεσης στα βαγόνια δεν λειτουργούσε. Και είναι απορίας άξιο το με ποιον τρόπο δίνονταν άδειες για να ταξιδεύουν οι αμαξοστοιχίες της «Hellenic Train» από τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς, τα υπουργεία, τις επιτροπές και τις ...ρυθμιστικές αρχές. Αλλά και το ποιοι υπέγραφαν για να γίνονται ταξίδια με επικίνδυνα βαγόνια, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές...


Στα τέλη του 2021, τον Φεβρουάριο του 2022 και τον Οκτώβριο του 2022 έφτασαν στην «Hellenic Train» συγκεκριμένα και καταγεγραμμένα στοιχεία, που επισήμαιναν ότι τα εγκατεστημένα συστήματα πυρασφάλειας είναι επικίνδυνα και πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα.

Η τεχνική έκθεση - «φωτιά»

Τον Οκτώβρη του 2022 εταιρεία που είχε αναλάβει να πραγματοποιήσει σχετικούς ελέγχους και αυτοψίες, συνέταξε Τεχνική Εκθεση που απέστειλε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην οποία έγραφε:

- «Υπενθυμίζουμε (σ.σ. έχουν προηγηθεί αντίστοιχες εκθέσεις στο παρελθόν) τους λόγους που τα εγκατεστημένα συστήματα που έχετε τώρα χρήζουν άμεσης αντικατάστασης καθώς και τις προτάσεις που σας προτείνουμε».

- Στη συνέχεια καταγράφει αναλυτικά το τι συμβαίνει. Λέει λοιπόν:

«Αρχικώς, το πιο σημαντικό που αμφότερα γνωρίζουμε είναι ότι το υλικό που εμπεριέχουν ορισμένα συστήματα είναι το HALON, πλέον καταργημένο και απαγορευμένο κατασβεστικό υλικό πέραν από στρατιωτικής χρήσης, κάτι το οποίο πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί, καθώς δεν μπορεί βάσει νομοθεσίας να περάσει την ετήσια συντήρηση που απαιτείται».

Εξειδικευμένοι μηχανικοί εξηγούν στον «Ριζοσπάστη» ότι το HALON είναι ένα υλικό που η χρήση του σε συστήματα πυρασφάλειας και σε τρένα έχει απαγορευτεί σε όλο τον κόσμο από σχετικά πρωτόκολλα εδώ και 20 ολόκληρα χρόνια! Μάλιστα, στη χώρα μας υπάρχει και ειδική νομοθεσία που όχι μόνο απαγορεύει τη χρήση τέτοιου υλικού, αλλά επιβάλλει και την άμεση αντικατάστασή του.

Και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:

Ποιος έδινε άδεια για να κινούνται τα βαγόνια με ένα τέτοιο σύστημα πυρασφάλειας, που είναι απαγορευμένο σε όλο τον κόσμο; Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε κάνει ελέγχους για πιστοποιήσεις. Οι αρμόδιοι υπουργοί και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ παλιότερα και του ΠΑΣΟΚ αναζήτησαν επί των ημερών τους οποιοδήποτε στοιχείο που μπορεί να έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών;

Συστήματα του 2016 δεν φέρουν πιστοποίηση...

Η Τεχνική Εκθεση που απέστειλε η εταιρεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Οκτώβρη του 2022, έχει και κάτι ακόμα. Αναφέρει:

«Τα κλείστρα των συγκεκριμένων συστημάτων πυρασφάλειας δεν φέρουν την απαραίτητη πιστοποίηση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Να σημειώσουμε εδώ ότι κάποια παλιότερα συστήματα που είδαμε φέρουν την απαραίτητη πιστοποίηση στο κλείστρο, ενώ κάποια συστήματα με έτος κατασκευής 2016 δεν φέρουν εγχάρακτη πιστοποίηση».

Τα παραπάνω τα σημειώνει λοιπόν η εταιρεία, που απ' ό,τι φαίνεται έχει κληθεί να εγκαταστήσει νέα συστήματα. Απορίας άξιο είναι το γεγονός ότι όλα αυτά τα προβλήματα ασφαλείας, που εντοπίζονται με μια απλή αυτοψία, δεν ήταν εμπόδιο για τις αρμόδιες αρχές ώστε να δίνουν κάθε χρόνο από το 2012 μέχρι και το 2023 άδεια για να χρησιμοποιούνται και να επιβαίνουν σε αυτά άνθρωποι για να πάνε στον προορισμό τους.

Μία άλλη σημαντική πληροφορία είναι ότι από το 2017 μέχρι σήμερα, που η «Hellenic Train» πήρε τους σιδηροδρόμους, η πυρασφάλεια λειτουργούσε με «μπαλώματα». Δηλαδή, όπως περιγράφουν ειδικοί, έβγαιναν από παροπλισμένα βαγόνια τα συστήματα πυρασφάλειας που ήταν έτσι κι αλλιώς ακατάλληλα και πεπαλαιωμένα και τοποθετούνται σε βαγόνια που κινούνταν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάτι άκρως επικίνδυνο για την ασφάλεια των επιβατών, αφού δεν λειτουργούσαν...

Προφανώς, για λόγους περιορισμού του κόστους, τοποθετούνταν για να περνούν τον ετήσιο έλεγχο και να δίνεται πιστοποίηση που δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Κι αν «ω μη γένοιτο» συνέβαινε κάποιο ατύχημα, η συνταγή είναι γνωστή: Θα τα φόρτωναν όλα ξανά σε κάποιο «ανθρώπινο λάθος».


Κ.

Το κράτος (τους) έχει συνέχεια

Στις 22 Ιούλη 2016 σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με τίτλο «Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2012/34/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Νοεμβρίου 2012 για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου», ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης έλεγε επί λέξει τα εξής, παρουσιάζοντας την Οδηγία:

«Διαχωρίζει, λοιπόν, η οδηγία σαφέστατα, πρώτον, τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, δεύτερον, τη σιδηροδρομική επιχείρηση και τέλος, τις ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές, καθώς και τους κανόνες που τη διέπουν, με κύριο στόχο τον υγιή ανταγωνισμό, καθιερώνοντας όρους διαφανούς πρόσβασης και αμερόληπτης λειτουργίας των δομών, την άρση διοικητικών και τεχνικών φραγμών και την εξασφάλιση όρων ισότιμης μεταχείρισης έναντι των ανταγωνιστικών τρόπων μεταφοράς».

Και πρόσθετε: «Οσον αφορά τους πιο εξειδικευμένους στόχους, έχουμε πρώτον, την εξασφάλιση επαρκούς, διαφανούς και βιώσιμης χρηματοδότησης της υποδομής, δεύτερον, την προαγωγή της διαφάνειας στη σιδηροδρομική αγορά, για να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός ανταγωνισμός και να αποφευχθούν στρεβλώσεις και τρίτον, την ενίσχυση της ρυθμιστικής εποπτείας».

Μέσα σε έναν κυκεώνα τεχνοκρατικών όρων, εύκολα ξεχωρίζει κανείς την προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να πείσει για το πόσο «καλή» είναι η ευρωπαϊκή Οδηγία, που προωθεί τον «ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο», με κριτήριο τις ανάγκες μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, που από τη μια αναζητούν χώρο για επενδύσεις στις Μεταφορές και από την άλλη «καίγονται» να αρθούν τα όποια εμπόδια, ώστε να επιταχυνθούν οι διασυνοριακές μεταφορές χάριν της κερδοφορίας τους.

Για να γίνει αυτό στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης», έπρεπε βέβαια να σπάσει το σιδηροδρομικό έργο σε πολλά κομμάτια και αυτό ακριβώς έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Λίγο μετά θα ερχόταν και η ώρα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη σφραγίδα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που την υπερασπίζεται βέβαια με σθένος και σήμερα, ενώ υπόσχεται επαναδιαπραγμάτευση των όρων με την ιταλική εταιρεία.

Περιγράφοντας λοιπόν το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ να χωρίσει τα βαγόνια από τις ράγες και να ιδιωτικοποιήσει τα πρώτα, ο εισηγητής του έλεγε τότε στη Βουλή: «Σας καλώ να υπερψηφίσετε το παρόν σχέδιο νόμου, προκειμένου να αναπτύξουμε υγιώς, διαφανώς αλλά και βιώσιμα, την ενίσχυση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών στην αγορά των εγχώριων μεταφορών ως (...) μοχλό του μοντέλου παραγωγικής ανασυγκρότησης που θέλουμε να φέρουμε στη χώρα».

Οπως σημείωνε την ίδια χρονιά και το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο σε έκθεσή του, δίνοντας τη μεγαλύτερη εικόνα για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων, «η κινητικότητα των εμπορευμάτων αποτελεί βασική συνιστώσα της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ, η οποία έχει καίρια σημασία για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και των υπηρεσιών. Εχει σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομική ανάπτυξη (...) Η προώθηση αποδοτικών και βιώσιμων τρόπων μεταφοράς, όπως οι σιδηροδρομικές (...) μεταφορές αντί των οδικών, θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από το εισαγόμενο πετρέλαιο (...) Η προώθηση περισσότερο αποδοτικών και βιώσιμων τρόπων μεταφοράς, και ιδίως των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, αποτελεί βασικό μέρος της πολιτικής της ΕΕ την τελευταία 25ετία».

Περνώντας η σκυτάλη στη ΝΔ, το ίδιο σχέδιο επιταχύνθηκε πάνω στις ράγες του κέρδους, επιβεβαιώνοντας ότι το κράτος (τους) έχει συνέχεια. Ετσι, στις 28 Σεπτέμβρη 2022, η κυβέρνηση της ΝΔ έφερε στη Βουλή νομοσχέδιο με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών - Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και λοιπές διατάξεις», όπου περιγράφονταν τα επόμενα βήματα της «απελευθέρωσης», πατώντας σ' αυτά που είχε ήδη κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ του νομοσχεδίου, ο τότε υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής καλούσε σε υπερψήφισή του για να ...μη χάσει η χώρα το τρένο που θα την καταστήσει «κόμβο υποδομών και μεταφορών στη Βαλκανική». Με την ευκαιρία, ο υπουργός παρουσίασε και όλα τα σιδηροδρομικά έργα που είχαν δρομολογηθεί μέχρι τότε προς αυτήν την κατεύθυνση, με ορίζοντα εξαετίας. Τα έργα αφορούν τη διασύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τη σιδηροδρομική Εγνατία και ακολούθως με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και την ανάδειξη της Αλεξανδρούπολης σε λιμάνι - κόμβο μεταφορών και υποδομών, ανταγωνιστικά προς τα Στενά του Βοσπόρου.

Ο στόχος της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου είναι σαφής: Να προσαρμοστεί η λειτουργία του στις προτεραιότητες και τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και του ΝΑΤΟ. Σ' αυτά ακριβώς τα θεμέλια πάτησε η εγκληματική στρατηγική της «απελευθέρωσης» των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, που διαμόρφωσε ακόμα πιο επικίνδυνη κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με τα κριτήρια που κοστολογούν τα πάντα, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή...


Κ.

Συνεχίζουμε, δεν σταματάμε!
  • Τη Δευτέρα το συλλαλητήριο ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού
  • Μεγάλη σύσκεψη συνδικάτων την Τετάρτη 22 Μάρτη στο Σπόρτιγκ

«Συνεχίζουμε! Δεν σταματάμε!»: Οι μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις της Πέμπτης ολοκληρώθηκαν με το κάλεσμα ενίσχυσης της πάλης να φτάνει σε περισσότερους εργαζόμενους, σωματεία και μαζικούς φορείς μπροστά στις νέες αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Στο στόχαστρο των συνδικάτων βρίσκεται τώρα το νομοσχέδιο με το οποίο η κυβέρνηση προωθεί την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του νερού, την απόσυρση του οποίου απαιτούν με συλλαλητήριο τη Δευτέρα 20 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στο Σύνταγμα (βλ. και σελ. 14 - 15).

Στην κατεύθυνση της συνέχισης του αγώνα, την Τετάρτη 22 Μάρτη, στις 7 μ.μ. στο κλειστό γήπεδο του Σπόρτιγκ στην Αθήνα, θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη Ομοσπονδιών, Εργατικών Κέντρων, Συνδικάτων και άλλων μαζικών φορέων, με θέμα τα επόμενα βήματα της αγωνιστικής δράσης.

ΜΕΓΑΛΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ
«Ως εδώ» με τα εγκλήματα της πολιτικής του κέρδους!

Καβάλα

RIZOSPASTIS

Καβάλα
«Οι ζωές μας δεν είναι κόστος - 'Η τα κέρδη ή οι ζωές μας»: Το μήνυμα αυτό έστειλαν για μια ακόμα φορά την Πέμπτη χιλιάδες λαού και νεολαίας, από τις απεργιακές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις σε δεκάδες πόλεις της χώρας.

Εργαζόμενοι από κάθε κλάδο δήλωσαν για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες απεργοί, κόντρα στις προσπάθειες τρομοκράτησης στις οποίες επιδόθηκε η εργοδοσία, και πήραν θέση πίσω από τα πανό των σωματείων τους, συγκροτώντας ξανά ογκώδη και μαχητικά απεργιακά συλλαλητήρια, απέραντα ανθρώπινα ποτάμια που κατέκλυσαν πόλεις από τον Εβρο μέχρι την Κρήτη.

Φοιτητές και μαθητές έδωσαν και σε αυτήν την απεργιακή κινητοποίηση το στίγμα τους, διαβεβαιώνοντας ότι το έγκλημα στα Τέμπη δεν πρόκειται να ξεχαστεί, ξεκαθαρίζοντας ότι η νέα γενιά δεν συγχωρεί όλους όσοι αντιμετωπίζουν τη ζωή της ως κόστος και την αποτιμούν στο ύψος της τιμής ενός εισιτηρίου για το τρένο.

Γονείς με τα παιδιά τους, άνθρωποι κάθε ηλικίας ανταποκρίθηκαν στο νέο κάλεσμα σωματείων και φορέων, κατέκλυσαν δρόμους και πλατείες, διαδηλώνοντας και στέλνοντας το μήνυμα ότι οι ζωές και οι ανάγκες του λαού και των παιδιών του έχουν αξία.

«Οι ράγες της ανάπτυξης βάφτηκαν με αίμα, ποτέ δεν θα ξεχάσουμε το έγκλημα στα τρένα»: Στην ογκώδη διαδήλωση έξω από τα γραφεία της «Hellenic Train» στην Αθήνα, στις συγκεντρώσεις σε δεκάδες πόλεις από τη μια άκρη της χώρας μέχρι την άλλη, χιλιάδες φωνές ενώθηκαν στο παραπάνω σύνθημα. Το ίδιο και στην υπόσχεση, που εξακολουθεί να ηχεί με αμείωτη ένταση, ότι ο λαός και η νεολαία θα γίνουν η «φωνή» όλων των αδικοχαμένων, απαιτώντας να έρθουν στο φως οι αιτίες του δυστυχήματος, να «πληρώσουν» όσοι θεωρούν τα μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής «κόστος».

Αθήνα
Αθήνα
Η οργανωμένη και συλλογική δράση, οι δύο απεργιακές κινητοποιήσεις, τα παλλαϊκά συλλαλητήρια, οι μαζικές πρωτοβουλίες σε σχολεία και σχολές, γειτονιές και χώρους δουλειάς, έχουν υψώσει τείχος πάνω στο οποίο «σπάει» η προσπάθεια να θολώσουν οι αιτίες και να «βγουν λάδι» οι υπεύθυνοι. Εχουν δώσει την πιο αποστομωτική απάντηση σε όσους επιχειρούν να παρουσιάσουν το έγκλημα σαν το αποτέλεσμα του λάθους χειρισμού και της αβλεψίας μια χούφτας ανθρώπων και, κυρίως, να αποτινάξουν από πάνω τους κάθε ευθύνη για τους όρους με τους οποίους λειτουργούν και κυκλοφορούν τα τρένα τον 21ο αιώνα.

Κόντρα στην προσπάθεια αυτή, οι χιλιάδες λαού που διαδηλώνουν τις τελευταίες βδομάδες καταγγέλλουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τις δολοφονικές ευθύνες του κράτους που μετρά τα πάντα με γνώμονα το επιχειρηματικό κέρδος. Οι ράγες του σιδηρόδρομου στάθηκαν η αφορμή για να θυμηθεί ο λαός τούς αδικοχαμένους στην πυρκαγιά στο Μάτι, στην πλημμύρα στη Μάνδρα, στον σεισμό και τα συντρίμμια της κάθε «Ρικομέξ», στο ναυάγιο του «Σάμινα», στα εργατικά «ατυχήματα» στους χώρους δουλειάς. Και για να βροντοφωνάξει ότι δεν πρόκειται να ξεχάσει το νέο έγκλημα, όπως δεν ξεχνά τον βαρύ φόρο αίματος που πληρώνει στον βωμό αυτής της πολιτικής.

Στο φόντο αυτό, η σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών έφερε στον νου και στα χείλη χιλιάδων ανθρώπων την απαίτηση «ως εδώ». «Ως εδώ» με την πολιτική που κοστολογεί την προστασία της ανθρώπινης ζωής και οδηγεί σε τραγωδίες. «Ως εδώ» με την βαρβαρότητα που μας καταδικάζει να θρηνούμε νεκρούς και να ζούμε διαρκώς κάτω από τη δαμόκλειο σπάθη του κέρδους. «Ως εδώ» με το σύστημα που μετατρέπει κάθε ανάγκη σε «καύσιμη ύλη» για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Αθήνα
Αθήνα
«Η υπόθεση της προστασίας της ζωής και των δικαιωμάτων του λαού είναι στα χέρια μας», ξεκαθαρίζουν οι φορείς του κινήματος και απευθύνουν κάλεσμα οργάνωσης στα συνδικάτα, στους φοιτητικούς και μαθητικούς συλλόγους, στις ενώσεις των αυτοαπασχολούμενων, στους συλλόγους γυναικών, σε όλους τους μαζικούς φορείς. Στο τοπίο που διαμορφώνεται από την επίθεση στην Υγεία, το «ξήλωμα» της Παιδείας, το σάρωμα των εργασιακών δικαιωμάτων, τη θηλιά της ακρίβειας, την απειλή των πλειστηριασμών, ξεκαθαρίζουν ότι δεν δέχονται να επιβιώνουν με «pass» και επιδόματα, να τους πλασάρουν «αυξήσεις» - κοροϊδία σε μισθούς και συντάξεις, να θεωρούν την ανθρώπινη ζωή κόστος και βαρίδι για τα κέρδη.


Αθήνα
Αθήνα

Αθήνα
Αθήνα

Αθήνα, στα γραφεία της «Hellenic Train»
Αθήνα, στα γραφεία της «Hellenic Train»

Γιάννενα
Γιάννενα

Λάρισα
Λάρισα

Πάτρα

INTIME NEWS

Πάτρα

Αθήνα
Αθήνα

Χανιά
Χανιά


Ηράκλειο

Eurokinissi

Ηράκλειο

Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη

Καβάλα
Καβάλα

Χαλκίδα
Χαλκίδα

Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη

Αρτα
Αρτα
ΣΕΠΟΛΙΑ - ΚΟΛΩΝΟΣ - ΡΟΥΦ
Μέτρα για τις αφύλακτες διαβάσεις απαιτούν οι κάτοικοι

Κινητοποίηση το Σάββατο από συλλόγους και μαζικούς φορείς

Κινητοποίηση το Σάββατο 18 Μάρτη, στις 6 μ.μ., στη συμβολή Ιεράς Οδού και Κωνσταντινουπόλεως διοργανώνουν σύλλογοι και μαζικοί φορείς από την 3η και 4η Δημοτική Κοινότητα της Αθήνας, επιτροπές ταξί καθώς και ο Φοιτητικός Σύλλογος Γεωπονικής. Πρόκειται για γειτονιές τις οποίες διασχίζει χωρίζοντας στη μέση ο σιδηρόδρομος, με αποτέλεσμα να θρηνούν διαρκώς θύματα από δυστυχήματα. Μάλιστα, μόνο τα χρόνια 2017 - 2022 έχουν σκοτωθεί 5 άνθρωποι.

Στην κινητοποίηση πιο συγκεκριμένα καλούν ο Εκπολιτιστικός - Εξωραϊστικός Σύλλογος Σεπολίων «Η Αναγέννηση», ο Σύλλογος Κατοίκων Κεραμεικού - Γκάζι - Ρουφ «Μ. Αλέξανδρος», Επιτροπές Αγώνα Ταξί, η Ομάδα Γυναικών Σεπολίων - Κολωνού (μέλος της ΟΓΕ) και οι Ενώσεις Γονέων της 3ης και 4ης Δημοτικής Κοινότητας, καθώς και ο Φοιτητικός Σύλλογος Γεωπονικής.

Οι φορείς θυμίζουν στο κάλεσμά τους ότι διαρκώς θρηνούν ανθρώπους από τις γειτονιές τους στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, σε Σεπόλια, Κολωνό και Βοτανικό. «Δεν θέλουμε να περιμένουμε το επόμενο θύμα! Γιατί η προστασία της ανθρώπινης ζωής και τα μέτρα ασφαλείας είναι πιο σημαντικά από τα κόστη, τα κέρδη και τις ζημιές που μετράνε οι κυβερνήσεις και οι εταιρείες!», αναφέρουν.

Απαιτούν άμεσα μέτρα ασφαλούς διέλευσης στις αφύλακτες διαβάσεις, ηχητικές και φωτεινές σημάνσεις, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με δικαιώματα, εξειδικευμένα μέτρα για τα ΑμεΑ - εξασφάλιση ορατότητας και καθαριότητας. Ακόμα, την επιτάχυνση των έργων της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια και τη λήψη μέτρων από κυβέρνηση και δημοτική αρχή για τα προβλήματα όχλησης, ασφάλειας και διατάραξης της καθημερινότητας σε κατοίκους και επαγγελματίες.

Σημειώνεται ότι εκπρόσωποι των συλλόγων και των φορέων της περιοχής έκαναν παρέμβαση για το ζήτημα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας στις 13 Μάρτη, όπου έγινε σχετική συζήτηση, στην οποία τοποθετήθηκε ο Νίκος Σοφιανός, δημοτικός σύμβουλος Αθήνας, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας. Μεταξύ άλλων ο Ν. Σοφιανός απαίτησε να δεσμευτεί η δημοτική αρχή να φέρει εισηγητικό όπου θα αναφέρει στις 18 διαβάσεις τι μέτρα παίρνονται, με τι χρονοδιάγραμμα και τι κινήσεις θα κάνει ο δήμος για να διεκδικήσει την πλήρη υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών.

ΜΑΘΗΤΕΣ - ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Στους δρόμους του αγώνα για να νικήσει η ζωή!

«Στέρεψαν τα δάκρυα και έγιναν οργή! Στον δρόμο του αγώνα, κερδίζει η ζωή!», δηλώνουν μαθητές και φοιτητές, που από την πρώτη στιγμή του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος πλημμυρίζουν τους δρόμους στις πόλεις, στις γειτονιές και εκφράζουν πολύμορφα, με χίλιους τρόπους, την οργή τους, δίνοντας το «παρών» και στην πανεργατική απεργία της 16ης Μάρτη, στις συγκεντρώσεις όλης της χώρας, δηλώνοντας: «Συνεχίζουμε!».

Εγιναν πραγματικά η φωνή όλων των νεκρών, δίνοντας υπόσχεση από την πρώτη μέρα ότι δεν θα αφήσουν αυτό το έγκλημα να παραγραφεί. Τσαλαπάτησαν την προπαγάνδα του «ανθρώπινου λάθους» και της «κακιάς στιγμής», καταλαβαίνοντας ότι η κατάσταση στον σιδηρόδρομο είναι αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής όλων όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν, όλων όσοι υλοποιούν μια πολιτική που μετράει ως κόστος την ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή μπροστά στα κέρδη των εταιρειών! Γι' αυτό και στα σχολεία, στις σχολές, στα πανό, στα αυτοκόλλητα, στα σκίτσα τους έγραψαν: «Τα κέρδη τους - οι νεκροί μας»!

Οι νέοι έδειξαν αποφασισμένοι να μην απέχουν από τίποτα που αφορά τους ίδιους και το μέλλον τους. Ετσι δεν άφησαν να γραφτεί γρήγορα - γρήγορα ένας επίλογος στην τραγωδία. Δόθηκαν μαζικά στον αγώνα για το δίκιο τους, δηλώνοντας ότι «με οργάνωση και αγώνα θα δικαιωθούν τα θύματα στα τρένα»! Κι αφού έντυσαν με μαύρα πανιά και με συγκλονιστικά μηνύματα τις σχολές, τα κάγκελα και τα προαύλια των σχολείων τους, έγραψαν μηνύματα στους τοίχους και τους πίνακες, έκαναν καταλήψεις και αποχές και βρέθηκαν σε κάθε πόλη στους δρόμους. Εκαναν πορείες, καθιστικές διαμαρτυρίες, βρέθηκαν έξω από δημαρχεία, σε σταθμούς του ΟΣΕ, αφήνοντας λουλούδια στις ράγες, φαναράκια και μαύρα μπαλόνια στον αέρα, έκαναν συναυλίες και τραγούδησαν «έχε τον νου σου στο παιδί».


Και φυσικά πύκνωσαν τα μπλοκ των μεγάλων συλλαλητηρίων και των απεργιακών διαδηλώσεων, με ποτάμια νεανικής οργής. Εδωσαν παλμό και χρώμα με τα συναισθήματα που τους κατέκλυζαν. Εκφράστηκαν πολύμορφα, με τους μαρκαδόρους να σχηματίζουν συνθήματα στις πικέτες να «μετρούν ανθρώπινες ζωές» απέναντι σε όσους «μετρούν κέρδη και ζημιές», να μιλούν για ένα «έγκλημα που έχει ιστορία», να υπόσχονται «εκδίκηση θα πάρουμε για σένανε μικρέ», για εκείνους που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους, για τους δικούς τους που χάθηκαν άδικα, που «θα μπορούσε να ήμουν εγώ, να ήσουν εσύ». Κράτησαν «εισιτήρια χωρίς επιστροφή» με σφραγίδα έκδοσης ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ και με κόστος «τις ζωές μας», έγραψαν στα σώματά τους και στα ρούχα τους μηνύματα για τις χαροκαμένες μανάδες και κάλεσαν «τώρα η οργή να γίνει ανατροπή».

Η νέα γενιά έκανε ξεκάθαρο ότι δεν συγχωρεί κανέναν από τους ενόχους για αυτό το προδιαγραμμένο έγκλημα. Δεν παραγράφει τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων μέχρι τώρα και των εταιρειών που απολαμβάνουν «κέρδη βαμμένα στων φοιτητών το αίμα». Οι νέοι δηλώνουν ότι δεν δέχονται να ζουν... τυχαία, δεν δέχονται να μετριούνται οι ζωές τους σε ευρώ, δεν σιωπούν και δεν θα κάτσουν απλά να περιμένουν το επόμενο έγκλημα. Γι' αυτό κι έβαλαν στο κάδρο των διεκδικήσεών τους γενικότερα ζητήματα ασφάλειας, όχι μόνο των μετακινήσεων και των μεταφορών, αλλά και των υποδομών στα σχολεία και τις σχολές τους. Γιατί διαδηλώνουν για το δικαίωμά τους στη ζωή, που δεν κοστολογείται!




Eurokinissi


Eurokinissi





Copyright 2023 The Associated






Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org