Κυριακή 18 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τροχοί
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Κουτσοφλέβαρος στην αγορά

Με πτώση κατά 11,6% σε σχέση με την περσινή χρονιά έκλεισε η αγορά αυτοκινήτων το Φλεβάρη

Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 22.780 αυτοκίνητα έναντι των 25.780 του 2000 που ήταν όμως δίσεκτο (μια μέρα παραπάνω). Χωρίς να θεωρείται η μείωση δραματική, οδηγεί σε προβλέψεις για περίπου 230.000 - 240.000 συνολικές ετήσιες πωλήσεις.

Το πρώτο δίμηνο το σύνολο έχει ανέλθει στις 52.220 μονάδες, χάρη και στις 29.440 πωλήσεις του Γενάρη, που ήταν καλύτερη του Φλεβάρη κατά 7.160 μονάδες κάτι που μεταφράζεται σε ποσοστό 22,6%.

Επειδή όμως οι αριθμοί δε λένε πάντα την αλήθεια υπάρχε και η ποιοτική ανάλυση που δείχνει μια στροφή προς το καλύτερο και όχι κατ' ανάγκη στο οικονομικότερο αυτοκίνητο. Αυτό δικαιολογεί και την άνοδο της Opel στην κορυφή με την Toyota να ακολουθεί, ενώ η «πρωταθλήτρια» Hyundai έχει υποχωρήσει στην τρίτη θέση. Η Hyundai έχει ευτυχήσει να έχει στη χώρα μας τη δυναμικότερη αντιπροσωπεία, η οποία έχει υιοθετήσει πολύ δυναμικές στρατηγικές πωλήσεων, που στηρίχτηκαν στο καλό προϊόν στη σχέση αξίας - τιμής και τα χρηματοδοτικά προγράμματα. Αντίθετα οι εταιρίες που φαίνονται να πρωταγωνιστούν φέτος, στηρίζονται στο εξαιρετικό προϊόν όπως τα Corsa, Astra, Vectra για την Opel και τα Yaris, Corolla, Avensis για την Toyota.

Η καλή θέση πάντως στη σειρά των πλέον εμπορικών εταιριών δε φαίνεται ικανή να «παρηγορήσει» τις σημαντικές μειώσεις πωλήσεων ακόμα και των πρώτων στη λίστα εταιριών σε ποσοστά και πάνω του 30%. Εντυπωσιακό το στοιχείο που φέρνει μόνο τη SEAT από τις δέκα πρώτες εισαγωγικές αντιπροσωπείες να παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της σε σχέση με το 2001. Κάτι στο οποίο αξίζει να σταθεί η ανάλυση είναι και η πτώση στα «ακριβά» ΙΧ που πέρσι παρουσίασαν «έκρηξη» ζήτησης, κάτι που αποδόθηκε σε ρευστοποιήσεις κερδών από το Χρηματιστήριο, που δε συμβαίνει φέτος.

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΝΕΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ελκυστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα από την Daewoo. Η Daellas ΑΕ με το Super Deal Plus συμφωνεί με τον πελάτη όχι μόνο για την αγορά ενός αυτοκινήτου αλλά και για το επόμενο, το οποίο φυσικά θα πρέπει να είναι της εταιρίας. Η τιμή είναι προσυμφωνημένη δίνοντας έτσι ασφαλή μεταπώληση. Η αγορά μπορεί να γίνει με ιδιαίτερα χαμηλή προκαταβολή και εξόφληση έως 4 χρόνια, διαμορφώνοντας έτσι τη δόση για ένα Lanos με air condition στις 28.000 δρχ. Η χρηματοδότηση Super Deal παραμένει προσφέροντας 0% προκαταβολή, μηνιαίο επιτόκιο 0,628%, εξόφληση σε 60 μήνες, καταβολή 1ης δόσης μετά από έξι μήνες άτοκα και 3 χρόνια εγγύηση.

* * *

ΝΕΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ 11.000 τμ έθεσε σε λειτουργία η HYUNDAI Ελλάς, εκ των οποίων τα 2.100 είναι στεγασμένα. Πρόκειται για χώρους προετοιμασίας, ελέγχου και διανομείς των καινούριων αυτοκινήτων που βρίσκονται στο ιδιόκτητο τελωνειακό χώρο της HYUNDAI Hellas, ώστε να περιορίζονται οι μετακινήσεις και να απλοποιούνται οι διαδικασίες. Η δυνατότητα είναι 300 αυτοκίνητα ημερησίως και περιλαμβάνει 4 γραμμές πλύσης / αποκέρωσης, 8 γραμμές ελέγχου και προετοιμασίας, συνεργείο και φανοποιείο. Ο συνολικός χώρος των εγκαταστάσεων καλύπτει πλέον 20.000 τμ και αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι λειτουργίες ορίζονται από το σύστημα διασφάλισης ποιότητας ISO 9002.

* * *

ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ της Βαλκανικής Ενωσης Μοτοσικλέτας ανακοίνωσε η Εθνική Επιτροπή Αγώνων Μοτοσικλέτας. Στην Ενωση συμμετέχουν η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Γιουγκοσλαβία, η Τουρκία, η Ρουμανία και η FYROM. Ηδη προκηρύχτηκαν δυο κύπελλα. Το Βαλκανικό κύπελλο αγώνων ταχύτητας, το οποίο θα διεξαχθεί: 6 Μαΐου - Βουλγαρία, 3 Ιουνίου - Γιουγκοσλαβία, 17 Ιουνίου - Τουρκία, 24 Ιουνίου - Ελλάδα, 16 Σεπτεμβρίου - Ρουμανία και 23 Σεπτεμβρίου FYROM. Επίσης προκηρύχτηκε το Βαλκανικό Κύπελλο Αγώνων Motocross, το οποίο θα διεξαχθεί: 25 Μαρτίου - Ελλάδα, 24 Ιουνίου - Τουρκία, 1 Ιουλίου - Βουλγαρία, 2 Σεπτεμβρίου - Ρουμανία, 16 Σεπτεμβρίου - Γιουγκοσλαβία και 7 Οκτωβρίου - FYROM.

* * *

ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ποιότητας ISO 9002 απέκτησε η Citroen Ελλάς από τον αναγνωρισμένο φορέα πιστοποίησης TUV ΕΛΛΑΣ (RWTUV). Στο νέο σύστημα λειτουργίας έχουν ενσωματωθεί όλες οι υπηρεσίες της εταιρίας που περιλαμβάνουν: πώληση αυτοκινήτων και ανταλλακτικών μέσω των δικτύων και των επικείμενων αντιπροσώπων, τεχνική υποστήριξη, πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς και πώληση αυτοκινήτων για εξειδικευμένες ανάγκες επαγγελματιών και δημοσίων οργανισμών και επιχειρήσεων.

Τριπλή σπόρ επίθεση από τη Rover

Επίθεση σε τρία μέτωπα πραγματοποιεί η Rover προϊδεάζοντας για μια πιθανή ανάκαμψη μετά την κρίση που ακολούθησε το διαζύγιο με την BMW

Η βρετανική «πλέον» εταιρία έχει έτοιμα τρία νέα μοντέλα, το σπορτίφ MG, το ρούτστερ της MEF και τη στέισον βάγκον έκδοσής της της σειράς 75. Ειδικά για το στέισον του οποίου η παραγωγή θα ξεκινήσει τον Μάη και η διάθεση το καλοκαίρι, έγινε γνωστό ότι θα 'ναι μακρύτερο κατά 4,5 εκατοστά της γνωστής τετράθυρης 75. Η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ έχει αυξηθεί κατά 100 λίτρα και το πίσω τζάμι ανοίγει ξεχωριστά ώστε να διευκολύνεται η φόρτωση. Ο αποθηκευτικός χώρος διαθέτει κάλυμμα ώστε να μην χαλάει την αισθητική της όμορφης 75 Estate που εξωτερικά χαρακτηρίζεται ως μια λιμουζίνα στέισον με μπάρες οροφής.

Ο κωδικά Ζ είναι το κλειδί των επιδόσεων για τα μοντέλα της Rover. Το MG ZT είναι στην ουσία ένα άγριο 75 με σπόιλερ, 18άρες ζάντες, αεροζόμονα δισκόφρενα και... μαύρα δερμάτινα. Η ΖΤ δεν πρέπει όμως να φαίνεται γρήγορη αλλά και να είναι, γι' αυτό και οι κινητήρες ξεκινούν από τα 2,5 λίτρα και οι αποδόσεις από τους 160, 190, 260 και φθάνουν έως και τους 375 ίππους.

Τη γρήγορη φύση της βρίσκει και η σειρά 25 με το ΖR που βασίζεται στα μηχανικά μέρη της μικρής Rover. Εδώ οι κινητήρες είναι 1,4 και 1,8 λίτρων με κορυφαίο τον 1.800άρη με τις βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού και απόδοση 160 ίππων. Με κωδικό MGZS θα ξεχωρίζουν τα σπορ 45 από τα καθημερινά...


Θα στηρίζονται στη σεντάν και τις πεντάθυρες εκδόσεις, με τα αναμενόμενα καλούδια της αεροδυναμικής να υποδηλώνουν τις σπορτίβ διαθέσεις. Στο εσωτερικό θα δεσπόζουν τα μπάκετ καθίσματα και τα αγωνιστικού τύπου όργανα. Οι κινητήρες θα είναι 1.6, 1.8 και δίλιτρο τούρμπο, ενώ για κορυφαίες εκδόσεις υπάρχει και ο 2,5 λίτρων με 177 ίππους.

Το πιο «ονειρεμένο» από τα μοντέλα της Rover, το MGF ανανεώθηκε και βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς. Ο κινητήρας των 1.800 κ.εκ. με τις μεταβλητού χρονισμού βαλβίδες έχει ανεβάσει την απόδοσή του κατά 17 ίππους, φθάνοντας την ισχύ των 160 ίππων. Τα 0-100 έρχονται σε 7'' και η τελική τα 210 χλμ/ώρα. Φυσικά θα υπάρχει και η επιλογή με τον πιο «ήρεμο» κινητήρα των 1.600 κ.εκ. Οσο για τις γκρίνιες που έχουν ακουστεί κατά καιρούς για το «δύσκολο» κράτημα του όμορφου ρούτστερ οι μηχανικοί υπόσχονται βελτιώσεις που οφείλονται στην αναβάθμιση των αναρτήσεων, τα ισχυρότερα φρένα και τη μικρότερη απόσταση από το έδαφος.





Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ