Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
-- Ρεπορτάζ και ανταποκρίσεις από πλήθος εκδηλώσεων της ΚΝΕ αυτό το διάστημα.
-- Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΚΚΕ για θέματα Παιδείας.
-- Αρθρο για την εισαγωγή Αγγλικών από το Νηπιαγωγείο.
Αυτοί ήταν κάποιοι από τους προβληματισμούς που συζήτησαν φοιτητές, μέλη και φίλοι της ΚΝΕ στο διήμερο θεματικών ενοτήτων και εργασιών των Οργανώσεων της Περιφερειακής Οργάνωσης Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, στη Νέα Παραλία, στις 11 - 12 Ιούνη. Το διήμερο ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Παρασκευής με εκδήλωση με τίτλο «Ανοίγοντας ένα παράθυρο στο μέλλον: Ο σοσιαλισμός απάντηση στον 21ο αιώνα», στην οποία ομιλητής ήταν ο Θανάσης Σγούρος, μέλος του Γραφείου του ΚΣ και Γραμματέας Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ. Στην ομιλία του αναφέρθηκε αρχικά στις πολυάριθμες διαδηλώσεις εκατοντάδων χιλιάδων οργισμένου λαού σε όλο τον κόσμο τους τελευταίους μήνες, από τις ΗΠΑ και τις άλλες χώρες με το σύνθημα «Δεν μπορώ να ανασάνω!», έως και τις πρόσφατες στην Ελλάδα, με την εντυπωσιακή συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς, από την οποία μεταφέρθηκε σε όλο τον κόσμο το σύνθημα «Πληρώσαμε πολλά, δεν θα πληρώσουμε ξανά!». Πρόσθεσε πως σωστή απάντηση στο ερώτημα «τι είναι αυτό που πνίγει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο;», σε μια περίοδο που αρκετοί υποστηρίζουν πως είναι η καλύτερη που έχει ζήσει η ανθρωπότητα, είναι αυτή που γράφτηκε με μεγάλα γράμματα στις φτωχογειτονιές της Νέας Ορλεάνης: «Ο καπιταλισμός είναι ο ιός».
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στον ιστορικά ξεπερασμένο χαρακτήρα του καπιταλισμού και στα αδιέξοδά του, και κατέληξε καλώντας τη νέα γενιά να κάνει «την πιο τίμια, σωστή και ξεκάθαρη επιλογή» και να μπει στον αγώνα για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση. «Είναι η μόνη επιλογή που σου επιτρέπει να περπατάς με ψηλά το κεφάλι. Η μόνη επιλογή που μπροστά στα πιο δύσκολα που μπορεί να έρθουν, μπορεί να κρατήσει όρθιους και εμάς και το λαό μας. Είναι αυτή η επιλογή για την οποία ξέρουμε: Θα οδηγήσει στην τελική νίκη των λαών όλου του κόσμου, για να ζήσουν όπως τους αξίζει».
Νωρίτερα, την ίδια μέρα, πραγματοποιήθηκαν, ταυτόχρονα, με μεγάλη συμμετοχή νεολαίας, δύο workshops. Από την ΤΟ Φιλοσοφικής, με θέμα: «Πώς αλλάζουν οι κοινωνίες;», και από την ΤΟ Υγείας, με θέμα: «Η Υγεία στο σοσιαλισμό».
Την πρώτη μέρα πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχα εργαστήρια με επίσης μεγάλη συμμετοχή φοιτητών. Αυτό των Οργανώσεων της ΚΝΕ στις Οικονομικές Σχολές είχε τίτλο «Μπορεί να υπάρξει οικονομία χωρίς κρίσεις;», ενώ το αντίστοιχο της ΤΟ Πολυτεχνείου είχε θέμα «4η Βιομηχανική Επανάσταση και Σοσιαλισμός», στο οποίο φοιτητές συζήτησαν για το πώς το κυνήγι του μέγιστου δυνατού κέρδους ουσιαστικά «φρενάρει» τις τεράστιες δυνατότητες που ξεδιπλώνονται από την ανάπτυξη της τεχνολογίας και της επιστήμης στην κάλυψη των λαϊκών αναγκών και το πώς μπορεί ο σοσιαλισμός να δώσει λύση σε αυτήν την αντίφαση.
Workshops πραγματοποιήθηκαν επίσης από την ΤΟ Σχολής Θετικών Επιστημών, με τίτλο «Τι σήμαινε να σπουδάζεις θετικές επιστήμες στο Σοσιαλισμό», όπως και από την ΤΟ ΝΟΠΕ, με τίτλο: «Αστικό Σύνταγμα: Μπορεί να κατοχυρώσει τα λαϊκά δικαιώματα;». Το τελευταίο έγινε με τη μορφή ερωταπαντήσεων, με βάση την μπροσούρα που επιμελήθηκε η ΤΟ ΝΟΠΕ, με τίτλο: «Να αλλάξεις τον κόσμο δεν είναι τρέλα, ούτε ουτοπία. Είναι δικαιοσύνη!».
Εκδήλωση της ΤΟ Επισιτισμού - Τουρισμού έγινε τη Δευτέρα στο Κουκάκι
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις μαζικές κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνται τις τελευταίες μέρες στις ΗΠΑ, που το σύνθημά τους «παίρνουμε ανάσα» ενώνει και αντιπροσωπεύει κάθε λαό σε όλο τον κόσμο, κάθε άνθρωπο που «πνίγεται» ουσιαστικά μέσα σε αυτό το σύστημα. Η οργή μπορεί να πυροδοτήθηκε από τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, αλλά η εύφλεκτη ύλη ήταν και θα είναι το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα, που δείχνει το σκληρό του πρόσωπο και στις ΗΠΑ, με τους μαζικούς τάφους της πανδημίας, τους εκατομμύρια άνεργους και άστεγους, την έξαρση του ρατσισμού.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ανέδειξε ότι η νέα καπιταλιστική κρίση δεν είναι αποτέλεσμα της πανδημίας, αλλά δημιούργημα του ίδιου του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής, ότι οι εργαζόμενοι είτε σε κρίση είτε σε ανάπτυξη δεν έχουν να περιμένουν τίποτα ουσιαστικό για τη ζωή τους από ένα σύστημα που αναδίδεται συνεχώς το σάπισμά του. Το ξέρουν καλά και το έχουν ζήσει όλοι αυτοί οι νέοι εργαζόμενοι που βρέθηκαν χτες στη συγκέντρωση, αλλά και πολλοί άλλοι που δουλεύουν στον κλάδο του Τουρισμού όλα αυτά τα χρόνια, που από τη μία αντίκριζαν τους εκατομμύρια τουρίστες, τα δεκάδες δισεκατομμύρια κέρδη που παρήγαγαν για το μεγάλο κεφάλαιο, και από την άλλη αντιμετώπιζαν τις ατελείωτες ώρες δουλειάς, τα δεκάδες ατυχήματα, τη ζωή - λάστιχο με τις δυσμενείς συνθήκες εργασίας. Ολοι αυτοί δηλαδή που στις πλάτες τους στήθηκε και αναπτύχθηκε το «θαύμα του Τουρισμού» και σήμερα βρίσκονται στην αναστολή, στην ανεργία, στην εκ περιτροπής εργασία.
Τέλος, αναφέρθηκε στην πρωτοπόρα στάση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ μέσα στην πανδημία, που αφήνει παρακαταθήκη για τη συνέχεια, καθώς δεν ανέστειλαν τη δράση τους κατά τη διάρκεια της καραντίνας, όπως επιθυμούσε η κυβέρνηση και σιγοντάριζε ο ΣΥΡΙΖΑ. Αντίθετα, οι κομμουνιστές μέσα από τα σωματεία και τις επιτροπές νέων εργαζομένων πρωτοστάτησαν στην οργάνωση της πάλης και της διεκδίκησης για την υγεία και την προστασία του λαού, για να μην περάσουν και μονιμοποιηθούν στη συνείδηση της νεολαίας και των εργαζομένων οι δεκάδες αντεργατικές νομοθετικές ρυθμίσεις της περιόδου.
Αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της καμπάνιας «Οι αφανείς ήρωες να γίνουν πρωταγωνιστές», η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση τη Δευτέρα 22 Ιούνη στις 7 μ.μ., στη Νέα Παραλία στο ύψος του δημαρχείου. Θα μιλήσει ο Θανάσης Χρηστίδης, μέλος του Γραφείου Περιοχής Κ. Μακεδονίας του ΚΚΕ.
Παράλληλα, οργανώνονται μαζικές περιοδείες σε χώρους δουλειάς:
Σήμερα Τετάρτη:
-- Σε επισιτιστικά και εμπορικά καταστήματα στην οδό Ανδρούτσου, στις 11 π.μ., με επικεφαλής την Αρχοντία Παπαγεωργίου, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Κ. Μακεδονίας της ΚΝΕ.
-- Σε επισιτιστικά καταστήματα στα Λαδάδικα, στις 7 μ.μ., με τον Μιχάλη Μαλάκογλου, μέλος του Τομεακού Συμβουλίου Εργατικού.
Αύριο Πέμπτη:
-- Στο Εργοστάσιο Οχημάτων Θεσσαλονίκης ΕΕΣΣΤΥ, στις 7.30 π.μ., με τον Σίμο Ιορδανίδη, μέλος του ΚΣ.
--Σε σούπερ μάρκετ στους Αμπελόκηπους, στις 11.30 π.μ., με τον Βασίλη Τσιναρίδη, μέλος του ΤΣ Εργατικού.
-- Στο τηλεφωνικό κέντρο «Quality Call Sales», στις 4 μ.μ., με την Μαρία Γιαλιά, μέλος του ΤΣ Εργατικού.
-- Σε επισιτιστικά καταστήματα στην πλατεία Ευόσμου, στις 7.30 μ.μ., με τον Παύλο Μηλιόπουλο, μέλος του ΤΣ Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Οι Κομματικές Οργανώσεις Ερευνητικών Κέντρων Αττικής του ΚΚΕ διοργανώνουν σύσκεψη - συζήτηση την Παρασκευή 19 Ιούνη, στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36, Βικτώρια), με τίτλο «Capitalism is the virus, ο ρόλος της Ερευνας σήμερα». Η εκδήλωση απευθύνεται σε νέους ερευνητές και υποψήφιους διδάκτορες.
Θα μιλήσει ο Δημήτρης Κοιλάκος, μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ και μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Σόφιας.
Σήμερα Τετάρτη: Στο Ηράκλειο Κρήτης, οι Οργανώσεις της ΚΝΕ διοργανώνουν εκδήλωση για την Υγεία, στο Κηποθέατρο Καζαντζάκη στις 19.30.
Αύριο Πέμπτη: Στη Λαμία, η Τομεακή Οργάνωση Φθιώτιδας της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση, στις 20.30 στην πλατεία Ελευθερίας, με θέμα «Οι νέοι εργαζόμενοι - μαθητές - φοιτητές "επιστρέφουμε στην κανονικότητα" και ακριβώς αυτή η "κανονικότητα" είναι το πρόβλημα». Θα μιλήσει η Δήμητρα Τούντα, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας της ΚΝΕ.
Με κεντρικό σύνθημα «Αλλαξε τον κόσμο, το 'χει ανάγκη!», πραγματοποιούνται σε δεκάδες πόλεις της χώρας οι εκδηλώσεις των Μαθητικών Οργανώσεων της ΚΝΕ.
Ηδη έχουν ξεκινήσει πολύμορφες δραστηριότητες, οι οποίες προετοιμάζουν και τα πιο μεγάλα μαθητικά «event» που έρχονται. Μοιράζονται και συμπληρώνονται ερωτηματολόγια, παίζονται παιχνίδια γρίφων και escape rooms, γίνονται μικρά αθλητικά τουρνουά, ιστορικοί περίπατοι, βάφονται όμορφα γκράφιτι σε τοίχους...
Τώρα οι μαθητές, μέλη και φίλοι της ΚΝΕ στην Αττική, έχουν ριχτεί στην προετοιμασία των εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα σε στέκια, πλατείες, πάρκα και αθλητικούς χώρους όλο το επόμενο διάστημα. Τα προγράμματά τους περιλαμβάνουν μουσικές συναυλίες, εκθέσεις σκίτσου, γκράφιτι και ζωγραφικής, καθώς και πλούσιες συζητήσεις γύρω από το σχολείο και τις αλλαγές που προχώρησαν με το τελευταίο νομοσχέδιο, για την κατάσταση στις ΗΠΑ, την Παγκόσμια Μέρα κατά των Ναρκωτικών, την προστασία του περιβάλλοντος και πολλά άλλα.
Αυτές τις μέρες «ανοίγει το χορό» και η Οργάνωση Περιοχής Κεντρικής Μακεδονίας, με εκδηλώσεις σε πόλεις της περιοχής.
Στην Τούμπα, στο Ελαιόρεμα στις 19.00, με: Τουρνουά σκακιού. Διαγωνισμό BMX. Εκθεση και escape room για το περιβάλλον. Τουρνουά ποδοσφαίρου 3x3 και 5x5, με σύνθημα «Ο αθλητισμός είναι δικαίωμα όλων μας! Διεκδικούμε δωρεάν εγκαταστάσεις για όλους!». Γωνιά με έκθεση και μουσική hip hop, με τίτλο «Ποιο hip hop τούς πονάει; Αυτό που πουλάει ή αυτό που μιλάει;».
Στο Πάρκο Λιτοχώρου, στις 19.00, με: Παιχνίδι ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους και έκθεση με κλασικά έργα ζωγράφων με αγωνιστικό περιεχόμενο.
Την Παρασκευή 19 και το Σάββατο 20 Ιούνη, διήμερες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στην Καρδίτσα, στην Πύλη Παυσίλυπου. Επίσης την Παρασκευή, εκδηλώσεις γίνονται στη νομαρχία Σερρών και στο πάρκο της Νάουσας, ενώ το Σάββατο μαθητικά ραντεβού έχουν προγραμματιστεί για τον πεζόδρομο Καλαμαριάς, την πλατεία Ελιάς στη Βέροια και την πλατεία Κύπρου στο Κιλκίς.
Ακολουθούν τα επόμενα δύο Σαββατοκύριακα (27-28/6 και 4-5/7) δεκάδες μαθητικά ραντεβού σε γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά, σε Πάτρα, Αγρίνιο, Ζάκυνθο, Πύργο, Γιάννενα, Αρτα, Κέρκυρα, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά, Κοζάνη, Πτολεμαΐδα, Λιβαδειά, όπως και πολλές άλλες μικρότερες δράσεις σε άλλες πόλεις της χώρας.
Εκδήλωση για συμπεράσματα που μπορούν να αξιοποιηθούν από την περίοδο της πανδημίας
Στην εκδήλωση μίλησαν ο Ηλίας Σιώρας, καρδιολόγος, γενικός γραμματέας της ΕΙΝΑΠ και πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων «Ευαγγελισμού», όπου μεταξύ άλλων τόνισε: «Το ΚΚΕ πιστεύει σε μια αξία, ότι "η Υγεία δεν είναι εμπόρευμα". Αυτή την αξία συνεχώς την παραποιούν και αυτό φάνηκε και στην πανδημία, τώρα με τον Covid-19, που ανέδειξε τα αποτελέσματα της υποχρηματοδότησης, της υποστελέχωσης του δημόσιου συστήματος Υγείας». Αναφέρθηκε στις ελλείψεις υγειονομικού προσωπικού, στην υποβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, στο κλείσιμο δημόσιων διαγνωστικών κέντρων εν καιρώ πανδημίας, που οδήγησε τους ασθενείς στον ιδιωτικό τομέα Υγείας, ενώ τόνισε πως «όλα αυτά που επιταχύνθηκαν από τα μνημόνια από το 2010 μέχρι το 2020, με τις περικοπές που έγιναν και την υποχρηματοδότηση της Υγείας, απορρέουν από τη στρατηγική της ΕΕ, που λέει ότι τα νοσοκομεία και οι δομές Υγείας θα είναι δομές "αυτοχρηματοδοτούμενες", δηλαδή ένα μικρό ποσοστό θα δίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό (τα χρήματα που πληρώνει ο φορολογούμενος), και τα υπόλοιπα θα δίνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία και από την τσέπη των εργαζομένων. Επομένως η Υγεία είναι εξολοκλήρου πληρωμένη από τον κόσμο». Συνεχίζοντας είπε: «Η Υγεία για την αστική τάξη έχει τη μεγαλύτερη απόδοση κεφαλαίων από οποιαδήποτε βιομηχανία» και έτσι αναδεικνύεται το ταξικό πρόσημο της πανδημίας «με τη μια μεριά να πλουτίζει μέσα από τα κέρδη των τεστ, τις μάσκες, τον αγώνα για τα κέρδη του εμβολίου και το λαό να πεθαίνει και να χάνει».
Η Τατιάνα Λιβέρη, ειδικευόμενη γιατρός στο νοσοκομείο «Γεννηματάς», στάθηκε στα εξής: «Σήμερα κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος το αφήγημα του παραδείσου των χωρών του εξωτερικού και το "δείτε τι γίνεται σε άλλες χώρες". Αποδείχτηκε ότι, παρά τις επιμέρους διαφορές, κανένα σύστημα Υγείας καπιταλιστικής χώρας δεν κατάφερε να προστατεύσει το λαό του, όποια κυβέρνηση και αν είχε και όποιο επιδημιολογικό μοντέλο και αν διάλεξε. Κι αυτό όχι γιατί εκεί δεν υπάρχουν "ευαισθησίες", αλλά γιατί ανεξάρτητα από προθέσεις η Υγεία - εμπόρευμα είναι νόμος του σημερινού συστήματος. (...) Οι νέοι ειδικευόμενοι γιατροί έγιναν πραγματικά λάστιχο μέσα στην πανδημία. Ηρθαν να καλύψουν κενά και στα νοσοκομεία αναφοράς αλλά και στα άλλα, καθώς πολλές φορές έμπαιναν στην πρώτη γραμμή μαζί με τους επιμελητές τους, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του "Θριάσιου" Νοσοκομείου με τον μοναδικό ειδικευόμενο στην Πνευμονολογική κλινική».
Ακολούθησε πλούσια συζήτηση, με φοιτητές να παίρνουν τον λόγο κάνοντας ερωτήσεις και μεταφέροντας προβληματισμούς. Στη συζήτηση απασχόλησαν ιδιαίτερα ο ρόλος του νέου επιστήμονα, η θέση που πρέπει να κρατήσει, ο αγώνας των υγειονομικών του προηγούμενου διαστήματος και πώς συνεχίζεται κ.ά.
Σύσκεψη διοργανώνει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομισθίων και Ελαστικά Εργαζομένων στην Εκπαίδευση, αύριο Πέμπτη, στις 19.00 στην ΠΕΚΑΜ (Αγ. Ασωμάτων 31, Θησείο).
Οπως σημειώνει στο κάλεσμά της, με το νομοσχέδιο που ψήφισε η κυβέρνηση, η κατάσταση χειροτερεύει ακόμα περισσότερο για τους χιλιάδες αναπληρωτές - συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Καλεί λοιπόν τους αναπληρωτές στον αγώνα μαζί με τα σωματεία τους να διεκδικήσουν: Καμία απόλυση - Μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Αμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες της επόμενης χρονιάς. Αμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία, με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου. Στις 21 Ιούνη να υπάρξει αυτόματη ανανέωση όλων των συμβάσεων των αναπληρωτών που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019 - 2020 για ακόμα ένα έτος. Αμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση, ώστε να μην υπάρχουν κενά με την έναρξη των μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά (2020 - 2021), που θα ξεκινήσει νωρίτερα. Να προχωρήσουν άμεσα οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.
Κάλεσμα στους γονείς των μαθητών στα νηπιαγωγεία να συμμετάσχουν στη σύσκεψη που διοργανώνει σήμερα Τετάρτη, στις 7 μ.μ. στην αυλή των γραφείων του (Ακομινάτου 6 και Παπαφλέσσα), απευθύνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», προκειμένου, όπως σημειώνει, γονείς και εκπαιδευτικοί να δώσουν από κοινού τη μάχη για την εφαρμογή της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, με όλους τους απαραίτητους όρους και τις προϋποθέσεις για την ουσιαστική μόρφωση, υγεία και ασφάλεια των παιδιών.
Αντιπαλεύοντας προβλήματα με την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής στο Δήμο Λυκόβρυσης - Πεύκης, τα ΔΣ των Συλλόγων Εκπαιδευτικών «Γ. Σεφέρης» και Αμαρουσίου, προγραμματίζουν παράσταση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο, αύριο Πέμπτη, στις 2 μ.μ., διεκδικώντας την πλήρη και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής.
Δεν θα διαφωνήσουμε σε σχέση με την ικανότητα του παιδιού. Αυτή είναι ανεξάντλητη, και μέσα από το παιχνίδι, χωρίς, δηλαδή, την αυστηρά μαθησιακή διαδικασία, μπορεί να μιμηθεί, να παπαγαλίσει, να μάθει απέξω τραγούδια στα Αγγλικά, να χαιρετήσει, να πει goodmorning το πρωί, goodnight το βράδυ, και όλα αυτά να τα αθροίσουμε με τα υπόλοιπα «μαθησιακά» αποτελέσματα και να είμαστε ευχαριστημένοι ότι κάναμε καλά τη δουλειά μας.
Πραγματικά, η μιμητική του ικανότητα είναι τεράστια, το παιδί προσχολικής ηλικίας μπορεί να στοιβάξει πολλές πληροφορίες σε μια «βαλίτσα», να την παραφορτώσει κιόλας, μόνο που δεν ξέρει πού να την πάει και τι να την κάνει.
Γι' αυτό, διαφωνούμε στο κύριο, στο κατά πόσο, δηλαδή, αυτή η δραστηριότητα, σε αυτήν την ηλικία, με αυτό το περιεχόμενο που υποτάσσεται στενά στην εκμάθηση δεξιοτήτων, προάγει τη σκέψη του παιδιού, το βοηθάει να αφομοιώσει έννοιες αναγκαίες για να συγκροτήσει το πρώτο στοιχειώδες, βασικό οπλοστάσιό του απέναντι στην κατανόηση της πραγματικότητας, στο μέτρο του δυνατού γι' αυτή την ηλικία.
Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς, η ποσοτική άθροιση δεξιοτήτων, η προαγωγή τους δεν ανακαλύφτηκε σε αυτό το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε την περασμένη βδομάδα, αλλά προϋπάρχει σε όλες τις νομοθετικές παρεμβάσεις, στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα και αναφέρεται σε κάθε είδους εγγραμματισμό (ηλεκτρονικό, επιστημονικό, εκμάθηση αναδυόμενης γραφής κ.τ.λ.) που, ως κυρίαρχος, είναι ανάγκη να γίνει κτήμα των παιδιών. Σε αυτήν την πεπατημένη, λοιπόν, γίνεται ένα βήμα παραπέρα για τον ξενόγλωσσο εγγραμματισμό.
Βεβαίως, η εκμάθηση, αφομοίωση της ξένης γλώσσας είναι πολύ σημαντική μαθησιακή κατάκτηση, καθώς, όπως είχε πει ο Goethe, «όποιος δεν γνωρίζει ξένες γλώσσες, δεν γνωρίζει τίποτα για τη δική του», όμως η μέθοδος, το περιεχόμενο της διδασκαλίας, ως στείρου επικοινωνιακού μέσου, την καθιστά δεξιότητα, φιλοσοφία, που διατρέχει, έτσι κι αλλιώς, την εκμάθηση και της ελληνικής γλώσσας ως μητρικής.
Αυτό ως συνθήκη διατρέχει όλο το αστικό σχολείο, τηρουμένων των αναλογιών και των στόχων, για κάθε ηλικιακή βαθμίδα, και το αποτέλεσμά της εκφράζεται στην ενήλικη ζωή τους, που παρότι είναι εγγράμματοι, είναι στην ουσία λειτουργικά αναλφάβητοι, αφού το τεράστιο αποθετήριο δεξιοτήτων και πληροφοριών δεν μπορεί να βρει δημιουργική εφαρμογή στην ίδια τη ζωή. Αυτό, άλλωστε, είναι ένα τεκμήριο που εν μέρει αντανακλάται και σε διάφορες Εκθέσεις των Οργανισμών που αποτιμούν τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Αρα, το κριτήριο με το οποίο αυτές οι δυνατότητες εντάσσονται στη ζωή των δομών Προσχολικής Αγωγής δεν είναι μόνο τι είναι ικανά να μάθουν τα παιδιά, αλλά συνολικότερα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι ψυχοσωματικές ιδιομορφίες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, κυρίως τα αποτελέσματα της επίδρασης της αγωγής, που δεν είναι μόνο άμεσα αλλά και πιο μακροπρόθεσμα.
Γι' αυτόν τον λόγο τονίζουμε ότι η Προσχολική Αγωγή έχει διακριτή λειτουργία. Αξιοποιεί το «παιχνίδι» ως δραστηριότητα, που τραβάει την ανάπτυξη μπροστά σε αυτές τις ηλικίες και μέσω αυτού υπηρετεί το σκοπό της αγωγής, που είναι η γνώση, το συναίσθημα, η φυσική αγωγή, η αισθητική αγωγή κ.ά. Το παιχνίδι δεν είναι χαζολόγημα. Στο παιχνίδι το παιδί είναι ένα κεφάλι πιο ψηλά από τον εαυτό του. Και γι' αυτόν το λόγο, το παιχνίδι πρέπει να οργανώνεται με επιστημονικό τρόπο, να παρέχονται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις γι' αυτό.
Για να επιστρέψουμε στο νηπιαγωγείο, στην είσοδο του εκπαιδευτικού συστήματος, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, περισσότερο αυτά που προέρχονται από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, χρειάζονται, πέρα από τα υλικά προαπαιτούμενα, όπως είναι τα σύγχρονα νηπιαγωγεία, το μόνιμο προσωπικό, τα παιδαγωγικά μέσα, τόσα άλλα με τα οποία δεν ασχολείται το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου, έχουν ανάγκη ενός περιεχομένου που θα τους προσφέρει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να συγκροτήσουν τη σκέψη τους και όχι να παπαγαλίσουν δεξιότητες.
Εχουν ανάγκη, δημιουργώντας ποικίλες καταστάσεις προβληματισμού μέσα στο νηπιαγωγείο, στο μέτρο των γνωστικών δυνατοτήτων τους, να επιλύουν προβλήματα και να κατακτούν έννοιες που θα ξεφύγουν από την αυθόρμητη καθημερινή πρακτική, θα ενσταλάζονται ως «επιστημονικές» και θα αφομοιώνονται στο μυαλό τους. Από εκεί που βλέπουν έναν κόσμο χωρίς αιτιακή σύνδεση, να βοηθηθούν ώστε να θεμελιώσουν μια πρώιμη λογική στάση απέναντι στον κόσμο, να κατανοήσουν τις πιο απλές σχέσεις που υπάρχουν στο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Να προετοιμαστούν για πιο δύσκολα προβλήματα στο σχολείο, με στέρεο όμως βηματισμό και αισιοδοξία για τη δυνατότητα να τα επιλύουν. Σε αυτήν τη βασανιστική, αλλά εξόχως δημιουργική διαδικασία, η γλώσσα είναι ο καθρέπτης που θα μετρά τα βήματα της σκέψης του παιδιού. Παραπέρα, σε αυτό το εύφορο έδαφος, που η σκέψη θα προοδεύει και η γλώσσα θα γίνεται πιο πλούσια και ακριβής, θα φτάσει η ώρα, στη σχολική διαδρομή του μαθητή, που η σωστή εκμάθηση της ξένης θα τις ανεβάσει σε ανώτερο επίπεδο.
Αλήθεια, σε ποιο νηπιαγωγείο μπορούν να γίνουν αυτά, πλέρια, αναπτυγμένα, επιστημονικά θεμελιωμένα; Σε αυτό που η κοινωνία θα του αναθέσει την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Η κοινωνία που θα βλέπει στο μέλλον του το δικό της μέλλον.
Προβλήματα και εμπόδια που μπαίνουν στην εξεταστική των φοιτητών καταγγέλλουν Φοιτητικοί Σύλλογοι του Ιονίου Πανεπιστημίου, που σε ανακοίνωσή τους εξηγούν:
«Με απόφαση του Τμήματος Πληροφορικής στις 3/6, οι επί πτυχίω φοιτητές που χρωστούν περισσότερα από 3 μαθήματα (ύστερα από κινητοποίηση του Συλλόγου, 5) στερούνται το δικαίωμά τους στη διπλή εξεταστική! Στη συνέχεια κι άλλα τμήματα του Πανεπιστημίου υιοθέτησαν την παραπάνω πρακτική, είτε συνολικά είτε καθηγητές μεμονωμένα, που ανακοίνωσαν πως αν οι επί πτυχίω φοιτητές χρωστάνε πάνω από 5 μαθήματα δεν θα γίνουν δεκτοί σε εξέταση μαθήματος του χειμερινού εξαμήνου - ενημέρωση που έλαβε χώρα ελάχιστες μέρες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου! Η απόφαση αυτή είναι απαράδεκτη και αναγκάζει φοιτητές να αυξήσουν το χρονικό διάστημα που θα βάζουν το χέρι στη τσέπη για να καταφέρουν να σπουδάσουν. Οι απαντήσεις που λάβαμε ως Φοιτητικοί Σύλλογοι και εκπρόσωποι των φοιτητών ποίκιλλαν, με κορυφαία δικαιολογία πως οι server του πανεπιστημίου δεν θα μπορέσουν να αντέξουν το βάρος όλων όσων θέλουν να εξεταστούν!».
Παράλληλα, οι Σύλλογοι καταγγέλλουν ότι σε όλα τα Τμήματα έχει μπει όρος για τις εξετάσεις η χρήση κάμερας και μικροφώνου από τους φοιτητές, αποκλείοντας όσους δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά, ενώ «κορύφωση της παραπάνω κατάστασης αποτελεί το Τμήμα Μουσικών Σπουδών, όπου αποφασίστηκε ποια μαθήματα είναι δυνατό να εξεταστούν διαδικτυακά και εξ αποστάσεως και τα υπόλοιπα θα εξεταστούν σε επόμενη εξεταστική! Ταυτόχρονα επιβάλλουν την αγορά ηλεκτρονικών προγραμμάτων από τους φοιτητές του Μουσικού προκειμένου να μπορούν να εξεταστούν, λέγοντάς τους πως είναι υποχρεωτικό και αναγκάζοντάς τους να βάλουν ξανά το χέρι στην τσέπη», σημειώνουν οι Σύλλογοι, που διεκδικούν να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εξεταστική και να καλυφθούν από το Ιδρυμα όλα τα απαιτούμενα τεχνικά μέσα.
Ανακοίνωση με αφορμή την επικείμενη ίδρυση ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος με δίδακτρα στην Ιατρική του ΑΠΘ
«Δεν πρόλαβαν να περάσουν ούτε 24 ώρες από την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, στη Βουλή, και η διοίκηση της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ παίρνει τη σκυτάλη, ανακοινώνοντας και επίσημα ξενόγλωσσο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών με δίδακτρα στη Θεσσαλονίκη», σημειώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση η ΤΟ Πανεπιστημίων Κ. Μακεδονίας του ΚΚΕ και η ΠΟ ΑΕΙ Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.
Οπως δήλωσε σε συνέντευξή του ο πρόεδρος του τμήματος Ιατρικής, Αστέριος Καραγιάννης, το πρόγραμμα σπουδών προετοιμάστηκε από τον περασμένο Οκτώβρη, αναμένοντας την ψήφιση του νόμου, και το κόστος των σπουδών θα κυμαίνεται μεταξύ 15-17 χιλιάδες ευρώ ανά έτος.
Η κοινή ανακοίνωση των Οργανώσεων του ΚΚΕ και της ΚΝΕ τονίζει μεταξύ άλλων πως «πρόκειται για μία άκρως εχθρική πράξη, πραγματική πρόκληση απέναντι στους φοιτητές και τη δραματική κατάσταση που βιώνουν στο πανεπιστήμιο. (...) Οι εξαγγελίες της διοίκησης όχι μόνο δεν στοχεύουν, αλλά διογκώνουν τα πραγματικά προβλήματα των φοιτητών στις κλινικές και τα εργαστήρια, τις τραγικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και αναλώσιμα, τη χρηματοδότηση του τμήματος που "έχει πιάσει πάτο"».
Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ τονίζουν επίσης πως οι εξελίξεις αυτές είναι επικίνδυνες, καθώς ανοίγουν το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα ιδρύματα, σύντομα για όλους και όχι μόνο για τους ξενόγλωσσους φοιτητές, ενώ ταυτόχρονα ανοίγουν τη συζήτηση για αναθεώρηση του άρθρου 16.
Επίσης, γιατί το παράλληλο «ιδιωτικό μοντέλο εκπαίδευσης» οδηγεί σε χαμηλότερο επίπεδο σπουδών για όλους, σε συρρίκνωση αντικειμένων που δεν είναι «κερδοφόρα», σε προγράμματα σπουδών προσαρμοσμένα στις ανάγκες των επιχειρήσεων, ακόμα και σε σύμπραξη μαζί τους, σε δυσανάλογο αριθμό φοιτητών σε σχέση με τις υποδομές και το προσωπικό, εξυπηρετώντας μεγαλύτερους «τζίρους».
Τέλος, καλούν το διδακτικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό στα ιδρύματα, τους φοιτητές και νέους ερευνητές, να ορθώσουν ανάστημα απέναντι στο επιχειρηματικό πανεπιστήμιο που υλοποιούν παλιές και νέες κυβερνήσεις, με μαζικές κινητοποιήσεις, αποφάσεις σωματείων, συλλόγων ΔΕΠ, συνελεύσεων τμημάτων και συλλόγων φοιτητών και να παλέψουν «για ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο με αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, επαρκές διδακτικό, ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό, με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση στο ύψος των σύγχρονων αναγκών, για την κατάργηση των διδάκτρων σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα».
INTIME NEWS |
Οπως επισημαίνεται, «στο παρά πέντε της επόμενης σχολικής χρονιάς, δεν έχουν διασφαλιστεί οι ελάχιστοι όροι για τη στέγαση των επιπλέον 500 - 550 προνηπίων, αριθμός που προκύπτει από στοιχεία του δημοτολογίου και από στατιστικά στοιχεία από νέες εγγραφές των τριών τελευταίων χρόνων, σύμφωνα με τα οποία δημιουργείται η ανάγκη για τουλάχιστον 32 επιπλέον αίθουσες. Ωστόσο, ακόμη και η προσωρινή λύση των λυόμενων αιθουσών δεν διασφαλίζεται. Οπως φαίνεται, από τις 32 λυόμενες αίθουσες, οι 20 δεν θα είναι έτοιμες πριν από το τέλος Οκτώβρη, ορισμένες από τις οποίες θα εγκατασταθούν σε υφιστάμενα σχολικά κτίρια, με τον νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που έδωσε τη δυνατότητα για μαζική τοποθέτηση προκατασκευασμένων αιθουσών παντού, ακόμα και σε αυλές σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τις υπόλοιπες 12 αίθουσες ο σχεδιασμός βρίσκεται στον "αέρα"».
Οπως υπογραμμίζεται, τα προβλήματα και η έλλειψη ενημέρωσης δημιουργούν ερωτήματα για την έναρξη της εφαρμογής του προγράμματος στο δήμο Ηρακλείου, ενώ ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν το ενδεχόμενο της πραγματοποίησης κλήρωσης για την ένταξη προνηπίων και νηπίων και η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, με την εφαρμογή του νομοσχεδίου για την Εκπαίδευση. Τα παραπάνω αναφέρουν οι βουλευτές Μανώλης Συντυχάκης, Μαρία Κομνηνάκα και Διαμάντω Μανωλάκου, ρωτώντας τους αρμόδιους υπουργούς τι μέτρα θα ληφθούν ώστε την 1η Σεπτέμβρη να έχουν διασφαλιστεί όλες οι προϋποθέσεις, υποδομές - προσωπικό, για την έναρξη της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής στο δήμο Ηρακλείου, χωρίς αναβολή. Παράλληλα ζητούν να μην υπάρξει ούτε ένας αποκλεισμός νηπίου και να μη γίνει κλήρωση για ένταξη προνηπίων ή νηπίων, να σχεδιαστεί ολοκληρωμένα στο δήμο με κρατική χρηματοδότηση η ανέγερση νέων σύγχρονων, ασφαλών νηπιαγωγείων και να προσληφθεί όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό με παράλληλη μείωση του αριθμού μαθητών σε 15 ανά τμήμα.
Τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων εκπαιδευτικών των Σχολών ΕΠΑΣ/ΙΕΚ ΟΑΕΔ ζητά το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση που απευθύνεται προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αναφέρεται στις αλλαγές στα κριτήρια μοριοδότησής τους.
Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στις Σχολές ΕΠΑΣ/ΙΕΚ ΟΑΕΔ, στηρίζοντας διαχρονικά τη λειτουργία των σχολών και επιτελώντας ιδιαίτερα σημαντικό εκπαιδευτικό και κοινωνικό έργο στους μαθητές.
Αιφνιδιαστικά, στις 27 Μάη, στάλθηκε μόνο στις επιμέρους Διευθύνσεις των ΕΠΑΣ (για δύο μέρες) σχέδιο διαβούλευσης και μάλιστα χωρίς τη συμμετοχή των εμπλεκόμενων συνδικαλιστικών φορέων των εκπαιδευτικών, για τα νέα κριτήρια μοριοδότησης των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, για τη νέα σχολική χρονιά, προκαλώντας αναστάτωση, ανασφάλεια και θυμό σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα του ΟΑΕΔ. Επισημαίνοντας τα παραπάνω, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, που υπογράφει την Ερώτηση, σημειώνει πως η ξαφνική αλλαγή των κριτηρίων μοριοδότησης, ειδικά οι αλλαγές στη μοριοδότηση της διδακτικής και της επαγγελματικής προϋπηρεσίας, προκαλεί αδικίες και ανακατατάξεις στους πίνακες προσλήψεων. Παράλληλα, προκαλείται ο κίνδυνος ορισμένοι εξ αυτών, που μάλιστα έχουν χρόνια προϋπηρεσίας στις σχολές του ΟΑΕΔ, να μην επαναπροσληφθούν τη νέα σχολική χρονιά. Ταυτόχρονα καθίσταται αδύνατος ο όποιος προσωπικός, οικογενειακός και κοινωνικός σχεδιασμός των εκπαιδευτικών. Ο βουλευτής του ΚΚΕ καλεί τον υπουργό να απαντήσει τι μέτρα θα ληφθούν ώστε να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί των Σχολών ΕΠΑΣ/ΙΕΚ ΟΑΕΔ και να σταματήσει η ομηρία με τις διαρκείς και κατά το δοκούν αλλαγές στα κριτήρια μοριοδότησης, να πριμοδοτηθεί η διδακτική προϋπηρεσία που αποκτήθηκε στις σχολές του ΟΑΕΔ, για την πρόσληψή τους στις συγκεκριμένες σχολές, όπως έγινε με την προηγούμενη προκήρυξη και να διασφαλιστούν με κρατική χρηματοδότηση σύγχρονες, ασφαλείς δημόσιες κτιριακές υποδομές ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, να αναβαθμιστεί η υλικοτεχνική υποδομή των σχολών.
Προχτές, συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις συνθήκες λειτουργίας και τη στελέχωση του 2ου Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Β' Αθήνας, το οποίο εξυπηρετεί επτά δήμους.
Η βουλευτής Λιάνα Κανέλλη ζήτησε να λειτουργήσει το Κέντρο από τη νέα σχολική χρονιά σε κατάλληλο κτίριο και να μονιμοποιηθεί όλο το αναγκαίο προσωπικό. Σημείωσε πως η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θεσμοθέτησε την ίδρυση νέων ΚΕΣΥ, αλλά χωρίς την πρόβλεψη όλων των προϋποθέσεων προκειμένου να εξασφαλιστούν η αναβαθμισμένη, ποιοτική λειτουργία και η κτιριακή υποδομή. Η υφυπουργός Παιδείας, Σ. Ζαχαράκη, αναφέρθηκε στο ιστορικό αναζήτησης λύσης στο κτιριακό πρόβλημα σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Αττικής που έχει την αρμοδιότητα.
Η βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε πως η κατάσταση σε ό,τι αφορά το στεγαστικό είναι εκρηκτική, με επιπτώσεις και στη διαδικασία που καλείται να επιτελέσει το ΚΕΣΥ και ζήτησε άμεση λύση, σημειώνοντας παράλληλα την ανάγκη τέτοιες υπηρεσίες να στεγάζονται σε δημόσια κτίρια με σύγχρονες προδιαγραφές.